پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۰ - Jun 15, 2006
روزگار سخت آرژانتين مقابل صربستان
انگليسي ها راه شكست ترينيداد را نشان مي دهند
شروع مقتدرانه براي اسپانيا
001668.jpg
آلمان - جهانگير كوثري : اسپانيا با يك بازي پرگل جام جهاني آلمان را آغاز كرد. اوكراين نگون بخت در هر نيمه دو گل دريافت داشت تا اسپانيا باگذشت ۶ روز از جام لقب مقتدرترين تيم بازيها را تا پايان روز ششم از آن خود كند. در غياب «رائول» مهاجم برجسته اسپانيايي ها، بازوبند كاپيتاني بر دستان «ايكركاسياس» هم تيمي او در رئال بسته شد تا با كاپيتاني او يك پيروزي پرگل و شروع توفاني براي اين تيم رقم بخورد. «ژابي آلونسو» در دقيقه ۱۳ گل نخست اسپانيا را زد. در دقيقه چهلم نوبت به «ديويد ويلا» رسيد تا روي يك ضربه ايستگاهي توپش پس از اصابت به سر مدافع اوكراين با تغيير جهت به گل دوم اسپانيا تبديل شود.
نيمه دوم هم به دلخواه اسپانيا پيش رفت و اوكراين با وجود «شوچنكو» نتوانست خطري متوجه حريف پرتجربه خود سازد. «ديويد ويلا» در شروع نيمه از روي نقطه پنالتي گل سوم را زد تا در دقيقه ۸۱ «فرناندو تورس» با شليك پاي راست خود زننده گل چهارم باشد.جام هيجدهم يك مرحله از بازيهاي خود را پشت سر گذاشت.
فاكتور هاي تاثيرگذار
بازي اول در جام جهاني حكم دوگانه اي است كه مسير صعود يك تيم را هموار و از جهت ديگر آزموني است براي تيمهايي كه هنوز در بازيهاي تداركاتي اندك خود نتوانسته بودند، آزمايش واقعي و حقيقي روي تيم خود انجام دهند. تيمهايي كه سازماندهي اصولي داشتند در همان بازي اول نيمي از بار خود را بستند تا در اين مسير پراتفاق دچار حادثه اي نشوند. آلمان، انگليس، آرژانتين، هلند، مكزيك، پرتغال، ايتاليا، برزيل و حتي فرانسه و سوئيس، اما تيمهايي چون ايران كه بازيهاي تداركاتي كمتري داشتند، در بازي اول خود دچار التهاب هاي رايج و آشناي فوتبال شدند. قدمت، سابقه، تاريخ، بازيكن، مربي، تماشاگر، امكانات، آرامش و حرفه اي بودن از فاكتورهايي است كه در فوتبال امروز تأثير عمده اي دارد. در بخش فني و تكنيكي فوتبال نيز مدعيان بسياري در اين دوره وجود دارند.
امروز انگليسي ها به سوئد نشان خواهند داد كه در مقابل ترينيداد بايد چگونه بازي كرد و سوئد در مقابل پاراگوئه راه صعود را پيدا خواهد كرد.
در گروه C آرژانتين استراتژي خود را براي قهرماني نشان داد. آنها يك حريف بزرگ به نام ساحل عاج را از پيش رو برداشتند. زخم آفريقايي ها هنوز بر تن آرژانتين باقي است و پكرمن ريسك نكرد و با سه امتياز از اين بازي به سلامت گريخت. هلند نيز در يك بازي سخت و جنگهاي تن به تن با گل روباه مكار خود «ارين روبن» از سد صربستاني گذشت كه فردا بازي واقعي آنها را در مقابل آرژانتين خواهيد ديد. شخصاً خطرناك ترين تيم جام را صربستان مي دانم. آنها نبايد به هلند مي باختند. تيم صربستان چون پهلوانان قد كشيده و تنومند به ميدان آمدند، شايد اغراق نباشد كه بگوئيم قوي ترين تيم از نظر بدني صربستان باشد. آرژانتين روزگار سختي در مقابل صربستان خواهد داشت. فردا بازي زيگيچ با شماره ۱۹ و يوتوويچ را با شماره ۱۱ تماشا كنيد و ببينيد دفاعي توانمندتر از گاد راسيچ وجود دارد؟
در گروه F كرواسي سايه هاي برزيل قهرمان را از روي سر فوتبال جهان برداشت. اگر ذكاوت ذاتي كاكا نبود، شايد هرگز برزيل به گلي دست پيدا نمي كرد. كرواسي آرزو دارد يك بار ديگر با برزيل روبرو شود. تيم پرستاره طلايي برزيل قدرت را به كرواسي باخت و با يك حركت استثنايي بر كرواسي پيروز شد. كرواسي چون چك يك تيم معتبر است و تا بالاهاي جام هيجدهم مي خواهد بيايد. ژاپن در هشت دقيقه اعتبار خود را خدشه دار كرد. استراليا، آوار ديرهنگام خود را روي سر چشم بادامي هاي كم تجربه فرو ريخت. ژاپن كه يك گل جلو بود به گاس هيدينك شعبده باز باخت.
در گروه H فرانسه در مقابل سوئيس بدقلق همان بود كه انتظار مي رفت. زيدان هنوز يك زيدان فرمانده است، اما مهره هاي كنار او و آنري درجات پائين تري دارند و وي در ميانه ميدان بايد جور خيلي ها را بكشد. فرانسه و سوئيس امتيازات را تقسيم كردند تا شايد بتوانند توگو و كره جنوبي را پله صعود قرار دهند. كره جنوبي با فداكاري، توگو را در بازي سخت و پرنفس برد و گروه G كه در روز شنبه به آن خواهيم پرداخت.
برنامه بازيهاي امروز و فردا
پنج شنبه ۲۵ خرداد
۳۰/۱۶ اكوادور _ كاستاريكا (هامبورگ)
۳۰/۱۹ انگليس _ ترينيداد و توباگو (نورمبرگ)
۳۰/۲۲ سوئد _ پاراگوئه (برلين)
جمعه ۲۶ خرداد
ساعت ۳۰/۱۶ صربستان _ آرژانتين (گلزن كرشن)
۳۰/۱۹ ساحل عاج _ هلند (اشتوتگارت)
۳۰/۲۲ آنگولا _ مكزيك (هانوفر)

برانكو ايوانكوويچ در مصاحبه مطبوعاتي:
ميرزاپور مقصر نبود، ما به اشتباهات فردي باختيم
001671.jpg
گروه ورزشي _ مصاحبه مطبوعاتي برانكو ايوانكوويچ با حضور همايون شاهرخي، آندرانيك تيموريان و محرم نويدكيا ديروز برگزار شد.در اين گفتگو خبرنگار همشهري در سئوالي از برانكو درخواست كرد كه دلايل شكست با مكزيك را به طور صادقانه بيان كند.برانكو در پاسخ به اين سئوال گفت: مكزيك تيم چهارم جهان در رده بندي فيفا قهرمان جام كنفدراسيونها با سابقه حضور سيزده دوره در جام جهاني است و ما نبايد با آنها مانند يك تيم معمولي برخورد كنيم. مكزيك سابقه طولاني در فوتبال جهان دارد. ما روي اشتباهات فردي به مكزيك باختيم و در اين ميان ميرزاپور مقصر نبود و اين حسين كعبي بود كه مرتكب اشتباه بزرگي شد و ما در بين دو نيمه به بازيكنان خود گفته بوديم كه پاس به عقب ندهند. متأسفانه كعبي باز اين كار را كرد و جايگيري غلط دفاع ما باعث شد تا گل دوم را بخوريم.برانكو در پاسخ به سئوال دوم خبرنگار همشهري كه پرسيد در مقابل پرتغالي كه با پنج هافبك متمركز در مركز زمين بازي مي كنند چه تدابيري انديشيده ايد گفت: ما در تمرينات خودمان شيوه مقابله با پرتغال را بارها انجام داده ايم. آنها ستاره هاي بزرگي دارند اما از كهكشان ديگري نيستند و مثل بازيكنان ما هستند و ما مي رويم كه در مقابل پرتغال بازي زيباتري انجام بدهيم.
خبرنگار ديگري در سئوالي پرسيد قرار بود دايي و ميرزاپور در اين جلسه حضور داشته باشند، چرا نيامدند؟
برانكو در اين باره گفت: چنين قراري نداشتيم. ما ديديم تيموريان و نويدكيا آماده هستند و آنها را آورديم.سئوالات ديگري نيز در مورد تعويض ها و يا عدم تعويض دايي در اين مصاحبه مطرح شد كه برانكو به آنها پاسخ داد.

احداث بزرگترين زمين گلف خاورميانه در كيش
گروه ورزشي _ كلنگ احداث بزرگترين زمين گلف خاورميانه هفته آينده در كيش به زمين زده خواهد شد. اين مطلب را عيسي اسحاقي در گفت وگو با همشهري اعلام كرد.رئيس فدراسيون گلف در مورد احداث اين زمين گفت: پيشنهاد آن از مدت ها پيش توسط يك سرمايه گذار ايراني مقيم خارج كشور داده شده بود كه پس از كارشناسي در هيأت رئيسه قرار شد هفته آينده رسماً كلنگ آن به زمين زده شود.همچنين با همكاري سازمان تربيت بدني ورزشگاه تختي هم داراي يك زمين گلف استاندارد خواهد شد.

پندآموزي از تجربيات بزرگان كشتي
001656.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: منصور مهديزاده قهرمان اسبق كشتي جهان از معدود نفراتي است كه در كشتي ايران داراي انضباط و ديسيپلين خاصي است. او در دوره هاي مختلفي با سمت هاي گوناگون يار و همراه كشتي ايران شده و آثار و نتايج گرانبهايي از خدماتش به يادگار باقي مانده است. مهديزاده در دوره جديد مديريت كشتي از همان ابتدا مورد توجه محمدرضا يزداني خرم قرار گرفت و سكان هدايت كميته فني فدراسيون كشتي به او سپرده شد.
اين روزها يكي از كليدي ترين بحث هاي كشتي انتخاب مربيان تيم ملي كشتي آزاد است كه مهديزاده مي گويد: اگر قرار است بهترين ها براي اين كار انتخاب شوند، نبايد عجله كرد. اين سخن كاملا پخته اي است، چرا كه كشتي در بسياري از زمان ها از همين ناحيه بسيار آسيب پذير شده است. كساني در گذشته معلم و راهنماي كشتي گيران شده اند كه هرگز در قد و قواره اين كار نبوده اند و بعضاً هم آن را به ورطه سقوط كشانده اند.
پس اگر مهديزاده دغدغه خاطري از اين بابت دارد كه مبادا دوباره افراد بي فرهنگ و بي لياقت در كنار تيم ملي ظاهر شوند، اين حق مسلم اوست كه با پختگي لازم جلوي اين كار را بگيرد و در فرصت لازم مربيان شايسته و بافرهنگ را به كار دعوت كند.۱۳ سال قبل به همراه تيم ملي كشتي آزاد ايران در يك سفر طولاني به مغولستان همسفر تيمي شدم كه منصور مهديزاده مديريت آن را به عهده داشت. او شب شروع مسابقات قهرماني آسيا در شهر اولان باتور برخلاف انتظار همگان ايوب بني نصرت ۱۰۰ كيلويي را جانشين ابراهيم مهربان ۱۲۰ كيلويي كرد و با اطمينان از توانايي هاي اين دو كشتي گير و قدرت حريفان توانست ايوب بني نصرت را به مقام قهرماني آسيا رسانده و همه را مات و مبهوت اين عمل خود سازد. امروز كشتي ما اين چهره توانا را دوباره به خدمت فرا خوانده است. پس بايد كه به شاخص ها و پيشنهادات وي بهاي لازم داده شود.

اردوي تيم ملي هندبال آغاز شد
گروه ورزشي _ نخستين اردوي تيم ملي هندبال براي بازيهاي آسيايي دوحه با تأخيري يك ماهه آغاز شد. دليل تأخير نيز ناشي از آسيب ديدگي پاي يوري كليم اف سرمربي روسي اين تيم بود كه به هنگام مسافرت در مسكو برايش اتفاق افتاد. از روز يكشنبه با ورود سرمربي روسي، اردوي تيم ملي هندبال با ۳۵ بازيكن در تالار اختصاصي هندبال شروع شد تا با كاهش نفرات اردوهاي بعدي با تعداد محدودتري دنبال شود. از جمله تغييرات در كادر فني تيم ملي هندبال بايد به كنار نهادن علي حبيبي و كيوان صادقي اشاره داشت كه جاي خود را به محسن طاهري كاپيتان سابق تيم ملي دادند. مديريت فني اين تيم مثل هميشه برعهده سيد ابوالحسين مهدوي است. تيم ملي هندبال در مراحل بعد چند بازي تداركاتي با حريفان خارجي برگزار مي كند.

كوتاه از جام جهاني
001665.jpg
دادكان هم اعتراف كرد
001659.jpg
گروه ورزشي _ ناديده گرفتن موقعيت تيم ايران در بازي برابر در مقابل مكزيك تا دقيقه ۷۰ و تساوي با اين تيم و عدم تعويض به  موقع دادكان را هم مجبور به اعتراف ساخت. رييس فدراسيون فوتبال در گفت وگويي مطبوعاتي به خبرنگاران گفت: ما تا پيش از دريافت گل دوم برابر مكزيك بازي پاياپايي با حريف داشتيم و بايد قبل از دريافت گل مربيان اقدام به جابه جايي بازيكنان مي كردند.وي با اعلام اين كه حالا بايد در انديشه رويارويي با پرتغال بود افزود: همه وظيفه داريم كه شرايط روحي تيم را براي بازي روز شنبه با پرتغال تقويت كنيم. وي درمورد عدم حضور احتمالي دايي در بازي روز شنبه گفت: او از ناحيه كمر احساس ناراحتي مي كند، اما درمورد بودن و نبودنش در تركيب تيم كادر فني تصميم خواهند گرفت.
علي  آبادي دوباره به آلمان بازگشت
001650.jpg
مهندس محمد علي آبادي معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني تا پايان رقابت هاي ايران در جام جهاني ۲۰۰۶ در كنار تيم باقي خواهد ماند.
قرار بود او بعد از اولين ديدار تيم ملي با مكزيك و سفر به اتريش به ايران بازگردد اما با تغيير درتصميم قبلي و به منظور حمايت از تيم ملي در بازي هاي آينده صبح امروز وارد شهر فردريش هافن محل اردوي تيم ملي خواهد شد.
ليگ برتر انگليس ركورددار بازيكن در جام جهاني
ليگ برتر انگليس بيشترين بازيكن در رقابت  هاي جام جهاني ۲۰۰۶ را به خود اختصاص داده است.از مجموع ۳۲ تيم حاضر در اين بازي ها ۱۰۲ بازيكن عضو باشگاههاي انگليس هستند.در حال حاضر در مجموع ۷۳۶ بازيكن در رقابت هاي جام جهاني حضور دارند.اين تعداد بازيكنان از جمله بالاك و شوچنكو را شامل نمي  شود كه به تازگي به ليگ برتر پيوسته اند. بعد از كشور انگليس، آلمان با ،۷۴ ايتاليا با ۶۲ ،فرانسه با ۵۹ و اسپانيا با ۵۱ بازيكن رتبه هاي بعدي را در اختيار دارند.
در بين باشگاه ها نيز تيم چلسي با داشتن ۱۶ بازيكن بيشترين ركورد را داراست.
پله: برزيل قهرمان نمي شود
001653.jpg
پله ستاره فوتبال برزيل در دهه هفتاد اعتقاد دارد كه تضميني براي قهرماني برزيل در اين دوره وجود ندارد.وي دراين باره گفت: من در طول دوران ورزشي ام شگفتي هاي بسياري را به چشم ديده ام پس نمي توانم بگويم كه برزيل به طور قطع قهرمان اين دوره خواهد شد.درحال حاضر برزيل تيم پرقدرت و برجسته اي است كه بايد آنها را تحسين كرد.
۴۹ درصد آلماني ها به قهرماني برزيل رأي داده اند
001662.jpg
49 درصد آلماني ها اعتقاد دارند كه  تيم  برزيل  همچنان  مدعي  شماره  يك  كسب عنوان  قهرماني  هيجدهمين  دوره  رقابت هاي  جام  جهاني  فوتبال  است  كه  اين  روزها در آلمان  در حال  برگزاري  است .اين  مطلب  را موسسه  نظرسنجي  اينفراتست  دي ماپ  در آخرين  مطالعه  تحقيقي خود كه  به  سفارش  شبكه  تلويزيوني  آ.ار.د انجام  شد، اعلام  كرد.اين  پژوهش  يك  روز پس  از ديدار اول  تيم  ملي  فوتبال  برزيل  كه  سه شنبه شب  در برابر تيم  ملي  كروواسي  انجام  شد، صورت  گرفت .

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |