شنبه ۳ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۷ - Jun 24, 2006
وقتي مديران صنعت، سهامداران را فراموش مي كنند
هياهوي بسيار براي هيچ
عليرضا طهماسبي سمت راست -احمد قلعه باني سمت چپ
در پي يك هفته جنجال بر سر تغيير مدير عامل، ارزش سهام سايپا يك هزار ميليارد ريال كاهش يافت
003003.jpg
گروه بورس _ سروش خسروي: عادت كرده ايم همه چيز را با جنجال و شلوغ كاري پيش ببريم. غافل از آنكه در اقتصاد و به ويژه در حوزه اي حساس به نام بازار سرمايه هر تلنگر تاثيري عميق بر دارايي سرمايه گذاران بر جاي مي گذارد.
در آخرين مورد، جنجال بيهوده به وجود آمده بر سر تغيير مدير عامل بزرگترين شركت بورس تهران، موجب شد يكهزار ميليارد ريال از ارزش دارايي سهامداران آن كاسته شود.
در حالي كه ساز و كارهاي قانوني براي تغيير هيات مديره و مدير عامل شركت هاي سهامي عام در قانون تجارت به وضوح و روشني وجود دارد، پس از گذشت يك هفته هنوز دلايل اقدامات اخير مشخص و اعلام نشده است.
بازگشت به گذشته
از روز پنج شنبه ۲۵ خردادماه زنگ پيام هاي كوتاه (SMS) به صدا درآمد، خبري روي مانيتور موبايل فعالان اقتصادي و به ويژه حرفه اي هاي بورس تهران مشاهده مي شد،« فشارها براي بركناري احمد قلعه باني مدير عامل سايپا افزايش يافته است». از اول صبح روز شنبه ۲۶ خردادماه دستور خريدها براي سهام سايپا از روي ميز كارگزاران بورس جمع شد و حتي برخي حرفه اي هاي بازار به تدريج نسبت به عرضه سهام خود اقدام كردند.ظهر همان روز خبرگزاري فارس به نقل از يك منبع آگاه اعلام كرد: احمد قلعه باني پس از بركناري از هيات مديره سايپا از مدير عاملي استعفا كرده است. اين منبع آگاه به «فارس» گفته بود: قلعه باني به دستور مستقيم وزير صنايع از هيات مديره سايپا بركنار شده است.
خبرگزاري مهر در خبري ديگر به نقل از خود قلعه باني نوشت: «او در گفت وگو با مهر اعلام كرده ، به دستور مستقيم وزير صنايع از هيات مديره بركنار شده است.»
قلعه باني به اين خبرگزاري گفته بود: «در شرايط فعلي ديگر با سايپا همكاري نخواهد كرد.» فرداي آن روز و در پي انتشار اين اخبار خبرگزاري موج به نقل از عليرضا طهماسبي، وزير صنايع نوشت: «موضوع بركناري قلعه باني در دست بررسي است.»
اما روز سه شنبه در پي انتشار شايعات فراوان و بروز نوسان هاي شديد در قيمت سهام سايپا، روابط عمومي گروه خودروسازي سايپا اعلام كرد: «قلعه باني، مدير عامل سايپا هرگز استعفا نداده و همچنان مديرعامل سايپا است.»
سايپا در بورس
در حال حاضر سايپا با ارزش بازاري معادل ۵/۲ ميليارد دلار بزرگترين شركت فعال در بورس تهران به حساب مي آيد و بر همين اساس نوسان قيمت سهام آن تاثيري عميق بر روند حركت بازار بر جاي مي گذارد.بررسي آمار موجود نشان مي دهد: درست از روز ۲۵ خردادماه يعني زمان انتشار شايعه بركناري مدير عامل سايپا تا ۳۱ خردادماه يعني زمان تكذيب آن ، يكهزار ميليارد ريال يعني معادل ۹۰۰ميليون دلار از ارزش سهام بزرگترين شركت خودروسازي خاورميانه كاسته شده است. در اين مدت ارزش بازار سهام سايپا از محدوده ۲۴ هزار ميليارد ريال به مرز ۲۳هزار ميليارد ريال تنزل كرده است.
اين ميزان نزول زماني با اهميت مي شود كه بدانيم در بهار امسال سهام سايپا با ۲۰هزار خريدار، پر طرفدارترين سهم در بورس تهران به حساب مي آمده، از طرف ديگر با توجه به سهام واگذار شده به كارگران فعال در سايپا و ۸۰ شركت زير مجموعه آن، در حال حاضر، اين شركت در كنار ايران خودرو دومين مجموعه بزرگ سهامداري در اقتصاد ايران به حساب مي آيد. تعداد سهامداران سايپا با در نظر گرفتن سهام جديد واگذار شده به كارگران از مرز ۱۷۰ هزار سهامدار فراتر رفته است. ضمن اين كه آمارها نشان مي دهد: سايپا در بهار امسال با در اختيار گرفتن بيش از ۵۰ درصد بازار فروش خودرو در ايران به بزرگترين خودروساز داخلي تبديل شده است.
حال پرسش سرمايه گذاران و فعالان بورس از مسئولان صنعتي اين است، آيا با وجود سازوكارهاي قانوني در قالب قانون تجارت به اين همه سروصدا براي تغيير يك مدير عامل نيازي بود؟ براي يافتن پاسخ يك بار ديگر ارقام، ۱۷۰ هزار سهامدار سايپا و كاهش يكهزار ميليارد ريالي ارزش سهام اين شركت در طول يك هفته مي تواند مد نظر قرار گيرد.

نبض بازار
۵۰ درصد نقدينگي بيشتربه سوي بورس روانه شد
گروه بورس- درحالي كه تعداد خريداران سهام در بورس تهران در هفته گذشته با ۳۲ درصد افت به ۱۶ هزار و ۸۳۶ نفر رسيد، حجم و ارزش معاملات در اين بازار رو به افزايش گذاشت.
به گزارش «همشهري» در اين هفته حدود ۴/۴۱۲ ميليون سهم به ارزش يك هزار و ۲۴۰ ميليارد ريال داد و ستد شد كه حكايت از رشد ۷۵ درصدي حجم و افزايش ۵۰ درصدي ارزش كل معاملات دارد. بنابراين گزارش در هفته گذشته از تعداد خريداران سهام در تالار اصلي ۳۷ درصد كاسته شد. براين اساس تعداد آنها به ۱۳ هزار و ۵۳۷ نفر رسيد. اين تعداد سهامدار هفته پيش ۳۸۰ ميليون سهم به ارزش يك هزار و ۱۶۴ ميليارد ريال را در تالار اصلي دست به دست كردند. در اين هفته حجم معاملات در تالار اصلي با ۱۲۱ درصد رشد و ارزش معاملات اين تالار با ۵۶ درصد افزايش مواجه بود.اما در تالار فرعي اگرچه تعداد خريداران با افزايش ۷ درصدي مواجه شد و به ۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسيد اما حجم و ارزش معاملات در اين تالار به ترتيب ۵۰ درصد و ۱۰ درصد كاهش نشان داد.
در اين هفته در تالار فرعي ۳۲ ميليون سهم به ارزش ۷۷ ميليارد ريال بين فعالان بازار سهام دست به دست شد.
خصوصي سازي ۲۵ هزار سهم سوپررنگ
گروه بورس - سازمان خصوصي سازي هفته گذشته ۲۵ هزار سهم سوپررنگ را از طريق بورس اوراق بهادار تهران به بخش خصوصي واگذار كرد.به گزارش «همشهري» ارزش سهام عرضه شده از سوي اين سازمان در اين هفته در مجموع ۳/۲۹ ميليون ريال برآورد شد.
بازگشت ليزينگ ايران به چرخه معاملات
گروه بورس- سهامداران بورس تهران از فردا مي توانند داد و ستد سهام ليزينگ ايران را ازسر گيرند.
به گزارش «همشهري»، قرار است در پايان معاملات امروز نماد معاملاتي اين شركت كه به منظور برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه متوقف بود، دوباره باز شود.

يك هفته فعاليت؛ ۶ واحد رشد
گروه بورس- پس از يك هفته فعاليت و افت و خيز شاخص كل قيمت سهام در پايان توانست در كارنامه هفتگي خود رشد ۲/۶ واحدي را براي خود رقم بزند.
به گزارش «همشهري» در اين هفته شاخص كل قيمت سهام به ۹ هزار و ۵۷۷ واحد نزديك شد.
شاخص عملكرد تالار اصلي در جريان داد و ستدهاي هفته گذشته بورس تهران يك واحد كاهش را تجربه كرد و به ۹ هزار و ۳۵۴ واحد رسيد اما در مقابل شاخص عملكرد تالار فرعي ۳۰ واحد افزايش يافت و تا رقم ۹ هزار و ۶۲۸ واحد بالا آمد.
در اين هفته شاخص واسطه گري هاي مالي ۱۰۶ واحد رشد كرد تا عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري بورس را مثبت ارزيابي كند، در پايان معاملات اين هفته شاخص مالي به ۲۰ هزار و ۴۶۵ واحد رسيد.
شاخص صنعت نيز در اين هفته سيري صعودي داشت و با يك واحد افزايش روي ۷ هزار و ۵۴۹ واحد ايستاد. اين شاخص عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد.
در جريان معاملات هفته گذشته بورس تهران شاخص قيمت و بازده نقدي با ۷۶ واحد رشد به ۲۷ هزار و ۶۴۳ واحد رسيد و شاخص بازده نقدي نيز ۱۰ واحد افزايش يافت تا به ۴ هزار و ۷۷۲ واحد نزديك شود.
در اين هفته فعالان بازار شاهد رشد ۵۸ واحدي ميانگين ساده و كاهش ۴/۴ واحدي شاخص ميانگين موزون ۵۰ شركت فعال تر بورس بودند.

واكنش سرد بورس فلزات به ادغام بورس هاي كالا
گروه بورس_ پس از آن كه مجري سابق بورس نفت، ادغام بورس هاي كالا را در يكديگر غير عملي دانست، رئيس هيات مديره بورس فلزات نيز به جمع مخالفان چنين اقدامي پيوست.
در خردادماه امسال، علي صالح آبادي رئيس هيات مديره سازمان بورس اوراق بهادار، در گفت وگويي از احتمال ادغام همه بورس هاي كالا شامل نفت، فلزات و كشاورزي در يك شركت بورس كالا خبر داده بود. اما در پي آن تاكنون مسئولان دو بورس نفت و فلزات به صراحت با اين موضوع مخالفت كرده اند و مسئولان بورس كشاورزي هنوز در اين باره موضعي اتخاذ نكرده اند. در آخرين اظهارنظر روز گذشته رئيس هيات مديره بورس فلزات تهران، ادغام بورس هاي كالا در يكديگر را نيازمند كار كارشناسي بسيار وسيعي دانست.
«محمدجعفر كرمپور» در گفت وگو با ايرنا افزود: در هيچ كجاي دنيا ادغام همه بورسهاي كالا در يكديگر سابقه ندارد، هر چند وجود محصولات متنوع و در يك رديف خاص در بورسهاي كالاي دنيا مشاهده مي شود اما تركيبي از تمام معاملات كالا را نمي توان در آنها شاهد بود.
اين كارگزار بورس كالا با اشاره به اينكه هر گروه از كالاها در ايران تحت نظارت يك وزارتخانه خاص است، اظهار داشت: با توجه به حق و حقوق هر يك از اين وزارتخانه ها، ادغام بورس هاي كالا با يكديگر مناسب ارزيابي نمي شود.
كرمپور در اختيار نداشتن تجربه كافي در زمينه بورس هاي كالاي مستقل توسط فعالان آن بخش ها را در ايران يادآور شد و گفت: فعالان عرصه بورس كالا در ايران تا رسيدن به توان و تجربه كافي در آن زمينه و تبديل بورس هاي موجود به شكوفايي كامل، هنوز نيازمند زمان هستند.
به گفته اين كارگزار بورس كالا، از آنجا كه مشكل تطبيق با قانون جديد هنوز در بورس هاي كالا وجود دارد لذا گذر از يك فرايند زماني مي تواند زمينه دستيابي به اهداف آتي را براي بازارهاي يادشده فراهم آورد.
كرمپور، انجام مطالعات و كار كارشناسي وسيع، الگوبرداري، طي كردن يك دوره زماني طولاني و كسب تجربه علمي را از جمله مهمترين اقدامات مناسب براي صحيح و يا نادرست بودن ادغام بورس هاي كالا در ايران ذكر كرد.
به اعتقاد رئيس هيأت مديره بورس فلزات، در صورتي كه تركيبي از وزارتخانه هاي فعال در عرصه بورس هاي كالا بتوانند متولي اين امر شوند، نتيجه مناسبي خواهد داشت.

بورس نفت نيمه اول امسال در كيش افتتاح مي شود
ايرنا: مديرعامل منطقه آزاد كيش گفت: با پي گيري هاي انجام گرفته در نيمه اول امسال بورس نفت در كيش افتتاح مي شود.
مجيد شايسته گفت: براي اين منظور نشست هاي مداومي با حضور مسوولان ذي ربط برگزار شده و امكانات نرم افزاري نيز فراهم شده تا اين بورس بتواند نقش خود را ايفا كند.او افزود: بي شك راه اندازي و فعال شدن بورس نفت به رونق اقتصادي در كيش مي انجامد و از طريق افزايش ارتباطات بستر سرمايه گذاري در كيش بيش از پيش فراهم خواهد شد.وي ادامه داد: رونق تجارت و اقتصاد و همچنين توسعه گردشگري و به ويژه «پتروتوريسم» از ره آوردهاي فعاليت گسترده و منظم بورس نفت در كيش خواهد بود.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
قيمت
نام شركت
۴۶۵,۸۳۵
۱.۱۴-
۹۶۶
آبسال
۵,۷۱۰
۱.۱۴-
۱,۰۵۰
آبفر
۲,۲۲۷,۲۱۷
۲.۱۷-
۶۰۰
آزمايش
۱۲,۹۶۰
۱.۲۳-
۱۰,۹۴۲
آلومراد
۲۱,۵۳۸
۰.۰۵
۱۶,۱۴۶
افست
۶۳۸,۷۱۳
۱
۲,۸۸۹
الكتريك خودرو شرق
۲,۳۳۱,۶۶۰
۵.۷۸
۵,۰۷۳
ايران ارقام
۱۰,۳۲۶,۷۸۲
۰.۱۲-
۳,۴۶۴
ايران خودرو
۱۲,۸۷۱,۲۷۲
۳.۰۸
۴,۱۶۰
ايران خودروديزل
۱۳۱,۲۹۲
۱.۷۲-
۲,۰۹۹
ايران مرينوس
۹,۱۱۸,۱۲۸
۰.۳۹
۱,۵۳۸
بانك پارسيان
۱,۷۴۷,۴۳۲
۲.۷۷
۲,۳۱۲
بانك كارآفرين
۳۱,۷۲۷
۱.۶۱-
۶۲۲
بهپاك
۱۶۰,۰۲۴
۶.۷۱
۱۱,۱۰۷
بهنوش ايران
۱۴,۵۴۴
۰
۳,۱۱۶
پارس سرام
۱,۰۲۹
۰
۳,۰۴۲
پارس سويچ
۸۰,۰۰۰
۰
۲۷۵
پارسيلون
۵۱,۵۱۸
۱.۱۴-
۲,۰۱۲
پاكسان
۱۵۰,۱۷۴
۰.۳۲
۹,۹۸۲
پتروشيمي آبادان
۲,۲۳۴,۶۹۳
۰.۳۷
۱۰,۶۰۰
پتروشيمي اراك
۴,۱۰۳,۰۲۲
۲.۲۴
۶,۰۳۱
پتروشيمي اصفهان
۵۸,۴۱۸
۱.۵۶
۱,۲۲۱
پتروشيمي شيراز
۱۴,۰۳۴
۱.۹۱
۱۳,۰۵۵
تامين ماسه ريخته گري
۴,۸۷۶,۰۵۷
۰
۴,۷۸۳
تراكتورسازي ايران
۷۲۵,۶۶۷
۲.۲۶
۱,۵۰۵
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۵,۰۹۶,۸۲۲
۰.۴۲-
۶,۴۷۴
توسعه معادن روي ايران
۲,۷۱۱,۰۰۵
۳.۱۶
۷,۸۴۷
تولي پرس
۳,۵۱۹,۳۹۴
۱.۸۴
۱,۵۱۸
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۳۳۷,۶۳۵
۷.۶
۱۱,۷۷۹
توليد سموم علف كش
۲۳۵,۳۹۶
۰.۷۵-
۹۳۸
توليد محور خودرو
۱۷,۱۸۵
۲-
۲,۱۰۰
توليدالياف پلي پروپيلن
۱۸,۰۹۹
۰
۴,۱۳۵
جام دارو
۱۸۲,۸۷۰
۴.۰۴
۴,۹۰۶
چرخشگر
۱۵۵,۵۵۳
۰
۳۶۷
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ)
۴۶۱,۴۰۳
۰
۱,۴۵۳
حق تقدم موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱۲,۷۹۸
۰
۱۰,۶۴۳
حمل و نقل پتروشيمي
۲,۱۹۰
۱.۵
۵,۶۸۱
خوراك دام پارس
۳,۷۷۰,۹۳۶
۱.۴۹
۵,۴۳۹
داده پردازي ايران
۲۲,۵۵۸
۰
۹,۳۰۲
داروسازي اسوه
۵۸,۶۱۹
۱.۵
۸,۲۷۵
داروسازي جابرابن حيان
۲,۰۰۰
۰
۱۳,۱۵۲
داروسازي زهراوي
۴,۶۶۸,۰۸۵
۰.۱۳
۳,۰۸۵
داروسازي سبحان
۲,۲۰۲
۰
۹,۰۱۰
داروسازي فارابي
۷۶,۷۱۲
۳.۰۷
۳,۹۷۰
دارويي لقمان
۳,۴۷۰
۱.۴۹
۷,۶۶۳
داملران
۲۴۱,۴۹۳
۴.۶۳-
۱,۰۸۰
درخشان تهران
۱۱۷,۲۰۵
۰.۴۳-
۱۱,۱۵۲
ذغال سنگ نگين طبس
۸۵
۱.۹۸-
۱,۴۶۲
روغن نباتي ناب
۱۵۴,۰۲۰
۰.۱۶-
۱,۲۵۸
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱۷۹,۶۴۶
۰.۰۹-
۱,۰۵۶
رينگ سازي مشهد
۱۷۸,۵۶۲
۲.۰۵-
۲,۱۹۵
ساختمان اصفهان
۵,۰۱۵
۰
۱۵,۲۴۰
سازه پويش
۱۳۵
۰
۲,۴۵۲
سالمين
۳۳۸
۰
۲,۷۴۰
سامان گستر اصفهان
۶۸,۸۱۴,۴۳۳
۳.۶۴-
۴,۳۹۶
سايپا
۱۶,۸۶۰
۰.۲۹
۱,۳۹۹
سايپا شيشه
۵۶۸,۷۷۲
۱.۷۲-
۱,۵۷۲
سايپاآذين
۳۳,۴۳۶
۵.۷۴
۱,۲۳۸
سپهر رنگ
۸۵۱,۶۴۲
۱.۱۷-
۱,۲۸۲
سخت آژند
۱,۲۶۴
۰.۰۵-
۱,۸۸۳
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱۰,۱۰۲
۰
۱,۳۹۹
سرما آفرين
۲,۱۳۰,۳۸۳
۱.۲۹
۱,۲۴۳
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ)
۵,۲۱۲
۱.۹۱
۳,۲۴۱
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ)
۵۴,۵۱۲
۱.۶۶
۱,۰۸۳
سرمايه گذاري بهمن
۶,۹۱۵,۶۴۶
۵.۲۸
۹۴۷
سرمايه گذاري بوعلي
۶۱,۰۶۸
۱.۰۵-
۲,۰۰۹
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ)
۴۲۱,۵۲۳
۱.۵۲-
۱,۴۴۹
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ)
۳,۲۳۶,۳۴۴
۱.۶۶
۲,۷۷۵
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۷۰۲
۰
۹۵۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۳,۱۷۲,۹۴۰
۳.۹۴
۲,۱۳۱
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ)
۳,۴۴۶
۱.۶
۸۷۶
سرمايه گذاري توسعه ملي
۳۷۶,۸۱۸
۴.۴۱
۴,۱۹۳
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ)
۴۶۱,۷۹۴
۱.۰۸
۲,۲۲۵
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ)
۸۷۳,۳۸۹
۰.۲۳
۱,۷۴۷
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ)
۱,۲۰۲,۰۱۳
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۵۸۳,۴۹۸
۰.۱۳-
۱,۵۲۷
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ)
۹۰۴
۰.۰۵-
۲,۰۴۴
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲,۷۱۷
۱.۹۴
۴,۰۷۸
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۹۴,۵۹۳
۱.۵۴
۱,۰۳۹
سرمايه گذاري ملي ايران
۲,۰۹۶,۶۴۹
۲.۷۳-
۱,۰۶۲
سرمايه گذاري نيرو
۱۳۰,۹۸۵
۰
۱۳,۴۷۰
سنگ آهن گل گهر
۳۱,۲۲۴
۱.۹۲-
۴۴,۷۷۰
سيمان اروميه
۲,۸۸۹
۱.۸۸-
۱۱,۷۷۸
سيمان بهبهان
۵۸۲,۷۹۰
۰.۰۱-
۷,۱۲۱
سيمان تهران
۳,۲۰۸
۰
۱۴,۴۸۹
سيمان خزر
۲۴,۳۸۵
۱.۸۷
۵,۱۲۶
سيمان سپاهان
۴,۵۴۶
۱.۸۷-
۸,۳۹۳
سيمان شاهرود
۷۱,۲۵۸
۱.۱۵
۸,۵۷۵
سيمان شرق
۲۴۶,۰۶۹
۲.۷
۳,۴۱۳
شاهد
۵۰,۴۵۹
۰
۹,۵۰۰
شهد
۱۶,۳۵۵
۱.۵۹
۱,۶۹۳
شهد ايران
۲۲۸,۸۲۸
۷.۳۳-
۵,۶۰۷
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۱۷۰
۲
۳,۳۵۰
شيمي داروئي داروپخش
۵۴,۷۹۲
۴.۳۴
۳,۴۵۵
شيميايي سينا
۱۷۳,۱۷۳
۰.۸۸-
۷۹۶
صنايع آذرآب
۸۶,۳۱۸
۲.۹۷
۶,۹۰۴
صنايع جوشكاب يزد
۵۹,۶۶۶
۱.۳-
۲,۹۲۷
صنايع كاغذسازي كاوه
۳,۱۲۴,۴۳۰
۲.۲۸
۱,۰۵۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۳۱۶,۸۳۰
۰.۸۵
۸۲۸
صنايع مخابراتي راه دورايران
۷۶,۵۱۳
۰.۴۴
۱,۳۵۹
صنعتي آما
۵,۲۶۳
۱.۹۵-
۲,۶۲۰
صنعتي بهشهر
۱,۱۰۴,۸۳۶
۰.۳۶
۴,۲۰۹
صنعتي دريايي ايران
۵۸۹,۹۳۵
۰
۱,۲۰۰
صنعتي رنگين
۱۹,۷۵۳
۰
۲,۵۹۳
عمران و توسعه فارس
۱۸,۰۳۴
۱.۰۷-
۳,۶۶۱
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۳۴۰,۹۶۳
۵.۰۷-
۱,۵۵۸
فرآورده هاي نسوز آذر
۶۲۱,۴۸۲
۰.۱۶
۳۳,۵۹۵
فرآوري موادمعدني ايران
۹۹,۶۷۱
۰.۲۷-
۲,۱۹۴
فولاد كاويان
۴۴۴
۰
۱,۳۵۰
فيبر ايران
۱۱۲,۵۲۳
۴.۸۷
۱۶,۵۵۶
قند اصفهان
۹۴,۵۲۰
۵.۰۱
۲,۳۱۷
قند پارس
۴۲,۲۰۰
۰.۳۹-
۲,۰۴۱
قند ثابت خراسان
۲۴,۸۵۹
۰.۸۵-
۱,۸۷۸
قند شيرين خراسان
۱,۲۵۱
۰
۱,۵۶۶
قند مرودشت
۲۷۳,۹۷۴
۴.۷۳
۲,۹۱۹
قندنقش جهان
۲۰,۰۰۰
۰
۲,۲۰۳
كابل سازي ايران
۲۷۰,۵۵۶
۱.۹-
۳,۹۹۸
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۹۷,۰۵۳
۰.۶۳
۱,۵۹۹
كاربراتور ايران
۲,۹۱۳
۰.۲۵-
۵,۶۵۸
كارتن ايران
۸۰,۳۶۱
۱.۸۱-
۵,۴۰۲
كارخانجات داروپخش
۲,۰۴۵,۴۳۵
۰.۴۴
۱,۳۷۰
كارخانجات صنعتي پيام
۷۳,۹۳۲
۰.۹۲-
۸,۶۰۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۱,۰۵۰,۷۳۹
۳.۲۹
۹۴۲
كارخانه فارسيت درود
۱,۸۶۷,۵۵۴
۰.۰۱
۲۸,۲۴۹
كالسيمين
۷۲۱,۰۱۰
۴.۹۳
۱,۶۸۵
كف
۱۷۴,۲۴۲
۱.۰۵-
۲,۶۶۹
كمك فنر ايندامين
۵۰۲,۷۲۰
۱.۲
۲,۵۰۱
كنتورسازي ايران
۴۵,۲۶۷
۱.۷۶
۲,۰۴۵
گروه بهمن
۱۷۰,۰۰۰
۰
۵,۴۸۳
گروه صنعتي سديد(هلدينگ)
۱۶,۹۲۰
۰.۵۶-
۸,۲۲۸
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۸۱,۸۹۵
۰.۶۴
۲,۱۹۳
گلتاش
۶,۱۰۲
۱.۶۲
۳,۸۲۱
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۶۷۹,۶۷۹
۱.۱۹
۲,۵۳۰
لاستيك دنا
۵۳,۸۵۶
۰
۱,۱۰۱
لاميران
۱۱,۰۸۵
۱.۶۸-
۵,۴۶۵
لبنيات پاك
۱۰,۳۶۳
۰.۲۳
۳,۴۴۵
لنت ترمز ايران
۹,۶۰۶
۱.۰۵-
۱,۱۳۸
لوله وماشين سازي ايران
۵,۳۱۲,۱۹۳
۲.۷۴
۱,۴۹۸
ليزينگ ايران
۲,۰۲۶,۰۴۵
۰.۲۶-
۱,۱۴۱
ليزينگ خودروغدير
۵۶,۳۷۲
۱.۵۹
۱,۸۹۲
ليزينگ صنعت و معدن
۷,۱۵۰
۰
۱,۲۷۹
ليفت تراك سازي سهند
۴,۹۳۲
۱.۹-
۱,۸۹۲
مارگارين
۴۴,۸۹۷
۱.۹۱-
۲,۸۲۱
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۷,۳۴۰
۱.۶۷-
۱,۸۵۸
ماشين سازي نيرومحركه
۷,۴۰۱
۱.۸۸
۵,۱۶۲
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۳۶۰,۶۸۶
۰.۵۶
۱,۴۲۳
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱۵۵,۸۹۰
۰.۹۴
۵,۷۵۱
معادن منگنز ايران
۱۵,۳۶۵
۰
۲,۰۲۳
معدني دماوند
۱,۷۴۳,۱۲۵
۱.۸۷
۶,۳۷۹
معدني و صنعتي چادرملو
۳,۸۶۹,۰۵۶
۰.۴۸-
۱,۲۵۴
مهركام پارس
۴۱۸,۹۷۳
۱.۰۶-
۲,۴۶۴
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱,۰۰۸,۲۴۷
۰.۶۴
۱,۴۱۱
موتوژن
۳,۲۱۶
۰.۱۱-
۹۴۴
نساجي بروجرد
۶۹۵,۰۰۱
۰.۰۴
۱۳,۹۰۰
نفت بهران
۳۰۳,۲۷۹
۰.۵-
۱۳,۴۹۱
نفت پارس
۵۱,۷۱۷
۱.۱۲-
۴,۲۶۹
نورد آلومينيوم
۶۱۶,۹۴۵
۵.۳۹
۷۰۵
نورد و لوله اهواز
۳۷۳,۷۶۴
۰.۳۱-
۱,۹۳۹
نوسازي و ساختمان تهران
۸۷,۶۶۳
۰.۸۵-
۱,۵۳۶
نيرو محركه

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |