شنبه ۳ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۷ - Jun 24, 2006
كودك 5 ساله۲۰، كيلومتر را شبانه كوهپيمايي كرد
پليس و نيروهاي امدادي، كودك 5 ساله را پس از 15 ساعت سرگرداني پيدا كردند، كه او شبانه 20 كيلومتر را بدون خستگي در كوهستان طي كرده بود. بعدازظهر 29 خردادماه در روستاي سليمانيه سبزوار، زن و شوهري به اتفاق پسربچه
5 ساله شان براي گيلاس چيني به باغ خود رفتند، اما هنگامي كه پدر و مادر اين كودك مشغول ميوه چيني بودند، ناگهان متوجه شدند كه كودك آنها ناپديد شده است و به اين ترتيب در باغهاي اطراف به دنبال او گشتند، اما هيچ اثري از وي پيدا نشد.
به اين ترتيب در حالي كه خانواده كودك بسيار نگران و مضطرب بودند موضوع به پليس 110 گزارش شد، بلافاصله چندين تيم گشت و تجسس پليس سبزوار به همراه اكيپ هاي امدادي عمليات جستجو را آغاز كردند.
چون منطقه كوهستاني بوده و هوا نيز تاريك شده بود عمليات جستجو به سختي صورت مي گرفت ، تمامي نيروهاي امداد و نجات تا هنگام صبح به دنبال يافتن اين پسربچه 5 ساله راههاي كوهستاني را تحت بازرسي و كنترل قرار دادند.
اما در حاليكه به نظر مي رسيد با گذشت 15 ساعت از ناپديد شدن كودك، احتمال پيدا شدن وي بسيار اندك باشد، سرانجام كودك 5 ساله ساعت 9 صبح روز بعد در روستاي سنگ سفيد سبزوار كه از محل ناپديد شدن وي كيلومترها فاصله داشت توسط روستاييان پيدا شد.
روستاييان در حالي اين كودك را پيدا كردند كه او خسته و وحشتزده به دنبال خانواده اش مي گشت، بررسي هاي اوليه نشان داد كه اين كودك خردسال به طرز شگفت آوري مسافت 20 كيلومتر را در كوههاي صعب العبور و مرتفع كوهپيمايي كرده و پس از گذراندن يك شب در منطقه كوهستاني خود را به اين روستا رسانده است.
پدر و مادر بي قرار اين كودك كه شب طولاني و سختي را پشت سر گذاشته بودند كودك 5 ساله را در آغوش گرفته و از خداوند به خاطر اين لطف سپاسگزاري كردند.

در عمليات مشترك پليس تهران و اطلاعات سپاه
باند سه همكلاسي متلاشي شد
انتشار تصاوير با مجوز قضايي صورت گرفته است
003057.jpg
003060.jpg
003063.jpg
گروه حوادث- با عمليات هماهنگ پليس تهران و ماموران اطلاعات سپاه سه همكلاسي كه با خريد اسلحه باند سرقت مسلحانه در شرق تهران تشكيل داده بودند دستگير شدند.
به گزارش همشهري، هفته گذشته در ساعات پاياني شب، مردي سوار بر خودرو پيكان سفيد رنگ خود به يكي از خيابانهاي منطقه شمال غرب تهران رسيد. او نمي دانست تا چند دقيقه ديگر در محاصره سه سارق مسلح قرار خواهد گرفت.
مردان مسلح كه در گوشه اي از خيابان به كمين نشسته بودند، به محض ديدن خودرو پيكان به وسط خيابان آمده و سد راه وي شدند. راننده در ابتدا تصور كرد كه ماموران ايست بازرسي قصد بازرسي داخل خودرو او را دارند ولي با نزديك شدن مردان مسلح به خودرو دريافت كه در دام سه سارق مسلح افتاده است.
سارقان جوان با تهديد سه كلت كمري قصد ايجاد رعب و وحشت براي راننده داشتند ولي مرد نمي خواست خودرو خود را در اختيار سارقان مسلح قرار دهد، اما مردان مسلح وقتي متوجه مقاومت راننده شدند با وي گلاويز شده و همين امر باعث شد دو مامور گشت موتوري اطلاعات سپاه كه در حال عبور از آن منطقه بودند به موضوع مشكوك شده و براي بررسي موضوع به صحنه نزديك شوند.
صداي درگيري و عربده كشي سه سارق مسلح توجه رهگذران را نيز به خود جلب كرد و به همين دليل عده اي از مردم نيز به صحنه درگيري نزديك شدند.
مردان مسلح كه وضعيت را نامناسب ديدند، سراسيمه با كلت هاي كمري كه در دست داشتند سعي در ايجاد وحشت كرده تا در فرصت مناسب اقدام به فرار كنند ولي ماموران سپاه به رغم اينكه مسلح به سلاح نبوده و مردان مسلح آنان را تهديد به شليك كردن مي كردند، وارد عمل شده و براي جلوگيري از فرار سارقان مسلح با آنان درگير شدند.
اهالي منطقه نيز بلافاصله با مركز فوريتهاي پليس 110 تماس گرفتند و لحظاتي بعد 3 خودرو بنز الگانس پليس براي حمايت ماموران سپاه و دستگيري سارقان مسلح خود را به صحنه رساندند.
پليس و ماموران سپاه طي يك عمليات هماهنگ موفق شدند در همان صحنه جرم سركرده باند را كه محمود نام داشت بازداشت كنند اما دو همدست ديگر وي فرار كردند، تعقيب و گريز پليس براي بازداشت آنان آغاز شد و در نهايت بعد از محاصره كامل منطقه و بعد از گذشت 20 دقيقه دو سارق مسلح ديگر به نامهاي مهدي و مجيد نيز بازداشت شدند.
در بازرسي بدني از سه سارق مسلح سه كلت كمري با خشاب پر و 18 فشنگ جنگي كشف شد.
سه همكلاسي
سارقان مسلح در خصوص نحوه آشنايي خود و انگيزه ارتكاب اين جرايم به پليس گفتند: سالها قبل در دوران تحصيل در دبيرستان با يكديگر آشنا شديم و اين دوستي تاكنون به طول انجاميد.
چندي پيش به دليل اينكه تلاش هايمان براي يافتن كار مناسب به نتيجه نرسيد تصميم گرفتيم با خريد اسلحه اقدام به زورگيري شبانه از خودروهاي گذري كنيم.
آنان در ادامه تحقيقات پليسي افزودند: اين دومين سرقت مسلحانه اي بود كه مرتكب شده ايم.
سه روز قبل از دستگيري ساعت 23 شب در يك فرصت مناسب از تاريكي شب استفاده كرده و سد راه راننده يك خودرو بي ام و شديم.
راننده وقتي خود را در تهديد ديد، بلافاصله 40 هزار تومان وجه نقدي را كه همراه داشت در اختيارمان قرار داد. ولي راننده خودرو پيكان از تهديد اسلحه ها نترسيد و درگيري با وي در نهايت به بازداشت ما انجاميد.
برپايه اين گزارش، پليس بعد از بررسي از محل زندگي سارقان مسلح كه در يكي از محلات منطقه نارمك تهران بود متوجه شد آنان داراي سابقه شرارت نبوده و به تازگي با تشكيل باند كه سركردگي آن را محمود برعهده داشت و پس از خريد اسلحه از پايتخت اقدام به جرايم خود كرده اند.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر به همشهري با تقدير از ماموران سپاه كه بدون همراه داشتن سلاح اقدام به دستگيري اين متهمان كرده و پليس را در جريان قرار دادند از شهروندان درخواست كرد در صورتي كه مورد حمله اين سارقان مسلح قرار گرفته اند و يا اطلاعات بيشتري از جرايم ارتكابي اين متهمان دارند پليس را در جريان قرار دهند.

حمله مرد مهاجم به آرايشگاه زنانه ناكام ماند
گروه حوادث- مرد مهاجم هنگامي كه تصميم به سرقت از آرايشگاه زنانه گرفت، هرگز نمي توانست تصور كند كه
چند مشتري زن وي را دستگير كرده و تحويل پليس دهند.
به گزارش همشهري، عصر روز پنج شنبه به مأموران كلانتري 22 مهرشهر اطلاع داده شد. ماموران تجسس كلانتري با حضور در محل وارد يك آرايشگاه زنانه شدند و مرد اخاذ را كه توسط صاحب آرايشگاه و چند تن از مشتريان به دام افتاده بود، بازداشت كردند.
ماموران در نخستين بررسي هاي خود به بازجويي از صاحب آرايشگاه پرداختند كه وي در توضيح ماجرا گفت: ساعتي قبل در حالي كه تعدادي مشتري زن در آرايشگاه بود، ناگهان زنگ در آرايشگاه به صدا درآمد، منشي آرايشگاه به تصور اين كه يك مشتري ديگر آمده در را براي وي باز كرد، اما ناگهان متوجه مردي شديم كه چاقو در دست داشت و وارد آرايشگاه شد. او با چاقويي كه در دست داشت به تهديد مشتريان پرداخت و قصد اخاذي از ما را داشت. در همان لحظه به پليس 110 زنگ زديم و سارق جوان غافلگير شد. ماموران انتظامي با اظهارات زن جوان، زورگير ناكام را به كلانتري انتقال دادند.
زنان شجاع تر از سارقان
مرد سارق در بازجويي مقدماتي مدعي شد از ساعاتي قبل آرايشگاه را تحت مراقبت قرار داده بودم. روز حادثه به تصور اين كه زن ها از وحشت چاقو مقاومت نمي كنند وارد آرايشگاه شدم اما زن آرايشگر و مشتريان مرا به دام انداختند و اكنون از اين كه به اين صورت دستگير شده ام بسيار شرمنده و خجالت زده هستم.
بر پايه اين گزارش، تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

قتل عام خانوادگي با شمشير سامورايي
003051.jpg
003054.jpg
گروه حوادث مرد عصباني آمريكا در جنايتي وحشتناك همسر و كودك خود را در جشن تولد يازده سالگي فرزندش به قتل رساند.
به گزارش آسوشيتدپرس اين مرد آمريكايي به نام فرانكلين دوزانت دوشنبه گذشته در جنايتي وحشتناك پس از قتل همسرش( اوانگلين دوزانت) پسر خود را كه روز جنايت جشن تولد يازده سالگي او بود به قتل رساند و سپس با چاقويي كه در دست داشت به شدت خود را مجروح كرد
بنا به اين گزارش بررسي هاي اوليه نشان مي دهد كه مرد جنايتكار در هنگام برگزاري جشن تولد يازده سالگي كودكشان با همسر خود درگير شده است و در وضعيتي عصبي به وي حمله ور شده و او را به قتل رساند و پس از كشتن كودك 11 ساله دست به خودكشي زد. به گفته دنيس لما بازپرس سيمونل كاونتي از محل جنايت يك شمشير سامورايي پيدا شده است كه به نظر مي رسد جنايتها بوسيله آن رخ داده باشد.
به گفته بازپرس پرونده انگيزه اين جنايت به خاطر آنكه مرد مهاجم به شدت مجروح شده هنوز مشخص نيست. وي گفت: زن و كودكش هر دو به طرز وحشيانه اي به قتل رسيده  اند، اكنون ما در تلاش هستيم تا موقعيت را بار ديگر بازسازي كنيم، ما در حال بررسي اين موضوع هستيم كه او چرا مرتكب اين جنايت شده است، البته ما هنوز به درستي نمي دانيم كه آيا اين زن خودش خودكشي كرده يا به قتل رسيده است، اما در حال حاضر فرانكلين دوزانت به اتهام دو قتل عمد بازداشت است اما چون هنوز نتوانسته ايم با او صحبت كنيم انگيزه او مبهم است.
بنا به اين گزارش، دوزان يكبار ديگر نيز به خاطر تهديد به خودكشي در يك پارك محلي دستگير شده بود.

كلاهبرداري با طلاي تقلبي
گروه حوادث 4 كلاهبردار حرفه اي با روكش كردن قطعات سرب و مس با طلاي 18 عيار ، طلاي تقلبي را به مشتريان مي فروختند.
سرهنگ كريم فلاح، فرمانده انتظامي بندرانزلي روز گذشته با اعلام خبر كشف و ضبط 800 گرم طلاي تقلبي در توضيح موضوع گفت: با گزارش موضوع فروش طلاهاي تقلبي در بازار بندر انزلي ، 4 مرد و زن كه اهل يكي از استانهاي جنوبي هستند در حال فروش طلاهاي تقلبي در بازار انزلي دستگير شدند. در بازرسي از اين افراد يك كيلو گرم طلاي تقلبي به دست آمد كه آنها 200 گرم آن را به فروش رسانده بودند .
به اين ترتيب، سارقان تحت بازجويي هاي فني و تخصصي قرار گرفتند كه به فروش طلاهاي تقلبي در شهرهاي رشت، منجيل، قزوين و بندرانزلي اعتراف كرده و گفتند كه اين طلاها را پس از ساخت در اصفهان به عنوان طلاي واقعي به فروش مي رسانده اند.
بنا به اين گزارش بررسي هاي بعدي پليس نشان داد كه طلاهاي تقلبي، داراي روكش طلاي 18 عيار بوده كه داخل آن از سرب و مس و طلاي 2 تا 3 عيار پرشده است .
به گفته فرمانده انتظامي بندرانزلي ، پرونده اين كلاهبرداران هم اكنون براي بررسي هاي قضايي در اختيار مرجع قضايي قرار گرفته است.

با اعتراف به 700 فقره سرقت
جوان باتري ساز، عاشق باتري دزدي بود
گروه حوادث- جوان باتري ساز پس از دستگيري به 700 فقره سرقت باتري خودروها در سطح پايتخت اعتراف كرد.
به گزارش همشهري، بعد از ظهر يكم تير ماه، ماموران پليس در هنگام تعقيب و مراقبت نامحسوس، متوجه جواني شدند كه بسيار وحشتزده و نگران از خودروي پيكان خود پياده شده و به سراغ خودروي پيكان ديگري كه در آن نزديكي بود رفت و به طرز ماهرانه اي اقدام به بازكردن باتري خودرو كرد.
ماموران كه دريافته بودند با سارق باتري روبرو شده اند به وي دستور ايست دادند اما وي سوار بر خودروي خود به سرعت اقدام به فرار كرد، در جريان تعقيب و گريزي طولاني، خودروي مرد سارق با شليك دو گلوله به لاستيكش متوقف شد. با دستگيري سارق 24 ساله به نام محمد ، وي در جريان بازجويي ها به سرقت 700 دستگاه باتري خودرو اعتراف كرد.
باتري ساز، باتري دزد
در جريان بازجويي هاي صورت گرفته از جوان سارق وي درباره شگرد سرقت باتري ها گفت: من از مدتها قبل در يك مغازه باتري سازي كار مي كنم و مهارت زيادي در اين زمينه دارم، به اين دليل مي توانم در كمتر از چند دقيقه باتري را سرقت كرده و از محل دور شوم.
جوان باتري دزد، در ادامه به سرقت 37 باتري از يك باتري سازي در محدوده كلانتري 132 نبرد جنوبي نيز اعتراف كرد، كه با اعترافات وي تا كنون 120 دستگاه باتري كشف شده و 18 مالباخته و 7 مالخر نيز شناسايي شده اند.
بنا به اين گزارش، متهم به همراه مالخران جهت تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي تهران بزرگ انتقال يافت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |