شنبه ۱۷ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۸ - Jul 8, 2006
امشب در گوتليب دايملر اشتوتگارت
جدال ژرمن ها با پرتغال براي اشغال سكوي سوم
005163.jpg
جهانگير كوثري - امشب ميزبان جام هجدهم در ورزشگاه گوتليب دايملر اشتوتگارت براي كسب مقام سوم با پرتغال روبه رو مي شود. حسرت از دست دادن جام براي مربي محبوبي چون كلينزمن ناگوارتر از هر حادثه اي بود. او در قلوب مردم جاي داشت و اگر جام را نيز به دست مي آورد، پس از بكن باوئر يك اسطوره ديگر در فوتبال آلمان متولد مي شد كه پس از دوران سخت فوتبال توانسته بود، ژرمن ها را به مقام قهرماني برساند. دو دقيقه لعنتي رؤياهاي مربي جوان آلمان را بهم ريخت، در فوتبال حتي ثانيه ها مي تواند سرنوشت تازه اي ترسيم كند و اين خاصيت فوتبال است. مگر همين آلمان در دقيقه ۹۰ با گل نويل لهستان را حذف نكرد. شايد هم نفرين و آه لهستاني ها گرفت و آلمان طي دو دقيقه به سوگواري نشست و گريست و چه غم انگيز است زماني كه ميزبان  باشي و تسليم شوي. شكست در خانه و خاك خود تحقير و حزن بيشتري دارد. منظومه فوتبال ژرمن ها ناگهان درهم پيچيد و رنگ لاجوردي بر ورزشگاه حاكم شد. اين لحظه براي يك مربي، لحظه مرگ و پايان آرزوهاست، اما آنها كه به وستفالن آمده بودند با پرچم هاي خود بپا خاستند، ژرمن ها را چون يك قهرمان ستودند. آنها درحالي كه مي گريستند، دوچه، دوچه را سردادند و از ورزشگاه خارج شدند. حالا براي كسب مقام سوم كدام ميزبان حال مبارزه را دارد. كلينزمن، لمان  را روي نيمكت نشانده تا پاداش همراهي و شعور گروهي كان را بدهد و نام او را هم در جام جهاني به ثبت برساند و سابقه اش را تكميل كند. بالاك هم آسيب ديده است. شوان اشتايگر، مرته ساكر هم چون فريدريش در تركيب اصلي نيستند. كلينزمن با كان، يانسن، هوت، متزلدر، لام، اشنايدر، فرينگس، بروفسكي، هيتزل اسپرگر، كلوزه و پودولسكي به ميدان مي آيد. در آنسو براي اسكولاري و پرتغال كسب مقام سوم يك افتخار است. اسكولاري مي خواهد خاطره جام جهاني ۱۹۶۶ را كه پرتغال با اوزه بيو به مقام سوم رسيد را زنده كند. آنها در مسابقه رده بندي بر شوروي بزرگ با ياشين پيروز شدند. در آن بازي سيموئز و اوزه بيو براي پرتغال گل زدند و بانيشوفسكي براي شوروي. پرتغالي ها در ليورپول جشن بزرگي برپا كردند و دو روز بعد در ويمبلي قهرماني انگليس را تماشا كردند. آنها تنها در نيمه نهايي به انگليس باختند. آيا اسكولاري مي تواند ميزبان درهم شكسته را در خانه اش شكست دهد و سكوي سوم را اشغال كند؟ براي پرتغال هم كارواليو دواخطاره است، ميگل آسيب ديده، اما بقيه ياران ثابت اسكولاري به ميدان مي آيند. ريكاردو، والنته، كانيرا، مه ير، فريرا، مانيش، كوستينها، فيگو، دكو، رونالدو و پائولتا همان شيوه (۱-۵-۴).
آلمان ها هم كه يكبار در سال ۱۹۷۰ با پيروزي بر اروگوئه به مقام سوم رسيدند، مي توانند به افتخارات فوتبال خود اين مقام را اضافه كنند. كسب مقام سوم در ورزشگاه گوتليب دايملر كه نام يك سازنده اتومبيل و نام قديمش، آدولف هيتلر بود هم خالي از لطف نيست. يك داور ۴۳ ساله ژاپني به نام تورو كامي كاوا اين ديدار را قضاوت مي كند.

تروسيه در راه تيم ملي ايران
005160.jpg
گروه ورزشي- فيليپ تروسيه سرمربي تيم ملي ژاپن در جام جهاني ۲۰۰۲ در آستانه رهبري تيم ملي فوتبال ايران قرار دارد.
هفته نامه كيكر گزارش داد، بعد از ناكامي ايوانكوويچ در رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان فدراسيون فوتبال ايران به دنبال جذب اين مربي نامدار براي يك برنامه درازمدت چهارساله است. البته مقامات ايراني علاوه بر اين مربي با چند مربي بزرگ دنيا نيز در حال رايزني هستند اما باتوجه به حضور تروسيه در فوتبال آسيا و آشنايي او با اين منطقه گزينه نخست آنها تروسيه است. فيليپ تروسيه يكي از مربيان بزرگ فوتبال فرانسه به شمار مي رود.

آري هان در آستانه جدايي از پرسپوليس
005154.jpg
فارس: سرمربي هلندي تيم پرسپوليس گفت: پيوستن به تيم الوحده امارات تنها به يك امضا نياز دارد؛ اما به دليل علاقه به فوتبال ايران تا روز پنج شنبه به مسئولان باشگاه فرصت مي دهم.آري هان كه اكنون در امارات به سر مي برد، افزود: مسئولان الوحده برگه قرارداد را امضا كرده اند و براي پيوستن به اين تيم تنها امضاي من باقي مانده است.به آنها گفته ام كه تا روز پنج شنبه به من فرصت دهند تا در صورت برآورده نشدن انتظاراتم از سوي پرسپوليس، هدايت تيم اماراتي را برعهده بگيرم.وي ادامه داد: بسيار علاقه مندم تا به كار در فوتبال ايران ادامه دهم. اين كشور معدن بازيكن بااستعداد است؛ اما امكانات لازم براي پرورش آنها فراهم نيست.

حذف و اضافه در كشتي فرنگي جوانان
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: سال گذشته تيم كشتي فرنگي جوانان ايران با كسب ۶مدال طلا، يك نقره و يك برنز به مقام قهرماني آسيا رسيد و امسال نيز گروه جوان ديگري از اين رشته ورزشي با نظارت محمد بناء سرمربي تيم هاي ملي كشتي فرنگي خود را آماده حضور در اين مسابقات مي كنند.در آخرين تمرينات اردويي اين تيم محمد بناء بر روي نام دو كشتي گير دعوت شده در وزن ۷۴ كيلوگرم قلم قرمز كشيد و فرد تازه اي را جايگزين آن ها كرد. او درباره اين كار خود مي گويد: ما ابتدا در وزن ۷۴ كيلوگرم مسلم رنجبر و حسن زيدوند را به اردو دعوت كرديم و آ ن ها را در مسابقات مختلف بين المللي محك زديم، اما متاسفانه نتيجه خوبي نگرفتند تا در مورد انتخاب نفر برتر اين وزن ترديد بوجود آيد و ما به ناچار مجبور به انتخاب حميد ريحاني در اين وزن شديم.مسابقات كشتي فرنگي جوانان آسيا اواخر ماه جاري در شهر ابوظبي برگزار مي شود.

برزگر، رضايي و جوكار در تيم كشتي دانشگاه آزاد
بعد از انتخاب منصور برزگر به عنوان مشاور عالي و تقي اكبرنژاد به عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد دانشگاه آزاد اسلامي در رقابت هاي ليگ برتر سال ۸۵ عليرضا رضايي و مسعود مصطفي جوكار نايب قهرمانان بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن نيز به عضويت اين تيم درآمدند. اين در حالي است كه ميثم مصطفي جوكار برادر كوچكتر مسعود نيز در ليگ امسال براي اين تيم كشتي مي گيرد.به جز افراد ياد شده گروه ديگري از كشتي گيران سرشناس كشور نيز آمادگي خود را براي حضور در تيم كشتي آزاد دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كرده اند كه رايزني ها براي عضويت اين افراد در جريان است.

دوندگان ايران در جام كازانوف
گروه ورزشي- تيم دووميداني دانشگاه آزاد اسلامي براي شركت در رقابت هاي بين المللي «جام كازانوف» در كشور قزاقستان بامداد ديروز عازم شهر آلماتي محل برگزاري اين مسابقه ها شد.عباس صميمي در پرتاب ديسك، هاشم خزايي و محمد عاكفيان در دو ۴۰۰ متر، مصطفي عطايي و افشين داغر حماوي در پرش ۳ گام، ابوبكر راوند در دو ۵ هزار متر، سعيد ميرزايي تبار در پرش ارتفاع، ايوب آرخي در پرتاب نيزه، اسحاق غفاري و محسن رباني در پرش با نيزه و احسان مهاجر شجاعي در دو ۸۰۰ متر نفرات تيم اعزامي به قزاقستان هستند.مسابقه هاي جام كازانوف امروز و فردا با حضور دوندگاني از اروپا و آسيا برگزار مي شود. تيم دووميداني دانشگاه آزاد اسلامي سال گذشته به عنوان نايب قهرماني اين رقابت ها دست يافته بود.

چرا آخوندزاده جانشين سرلك در تيم ملي جودو شد
گروه ورزشي- درحالي كه اردوي تداركاتي ملي پوشان جودو ايران از فردا در كشور فرانسه آغاز مي شود عليرضا اميني مدير تيم هاي ملي جودو در ارتباط با نفرات حاضر در اين اردو مي گويد: ملي پوشان انتخاب شده بهترين هاي حال حاضر جودوي ايران هستند و در آن هيچ ترديدي وجود ندارد. ما با هيچ كس تعارف نداريم و آماده ترين ها را انتخاب كرده ايم. وي علت انتخاب مسعود حاجي آخوندزاده به جاي وحيد سرلك عضو تيم ملي در مسابقه هاي جهاني مصر در وزن ۶۰ كيلوگرم را شكست هاي ۳ ماه اخير وي مقابل قهرمان سابق جهان عنوان كرد.

حقوق وزنه برداران تيم ملي پرداخت شد
گروه ورزشي- عليرغم آن كه هنوز كميته ملي المپيك بودجه مورد نظر براي پرداخت حقوق قهرمانان را به فدراسيون هاي ورزشي پرداخت نكرده است، اما مسئولان فدراسيون وزنه برداري در جهت روحيه بخشيدن به اردونشينان اين بودجه را فراهم كردند تا در آستانه رقابت هاي جهاني و بازي هاي آسيايي ملي پوشان با خيالي آسوده به انجام تمرينات خود بپردازند. به گزارش روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري، حقوق نفرات حاضر در اردوي تيم ملي در بابلسر در جريان سفر مسئولان اين فدراسيون به اين محل به آنها پرداخت شده است. حقوق پرداخت شده مربوط به ۳ ماهه اول سال جاري است.

اينسو و آنسوي جام جهاني۲۰۰۶
زيدان بخت اول توپ طلايي
005148.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري :فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) ۱۰ بازيكن نامزد دريافت توپ طلايي جام جهاني را اعلام كرد.جايزه توپ طلايي از سال ۱۹۸۶ به بهترين بازيكن هر دوره جام جهاني اهدا مي شود.فابيو كاناوارو (ايتاليا) مانيش (پرتغال) ميشائيل بالاك (آلمان) اندري پيرلو (ايتاليا) جيان لوكا زامبروتا (ايتاليا) تيري آنري (فرانسه) جيان لوئيجي بوفون (ايتاليا) پاتريك ويرا (فرانسه) ميروسلاو كلوزه (آلمان) زين الدين زيدان (فرانسه) ۱۰ بازيكن مورد نظر فيفا هستند.در ادوار گذشته مارادونا در سال (۸۶) اسكيلاچي از ايتاليا در سال (۹۰) روماريو از برزيل در سال ،۱۹۹۴  رونالدو از برزيل در سال ۱۹۹۸ و اليور كان از آلمان در سال ۲۰۰۲ اين عنوان را از آن خود كردند.پيش  بيني مي شود با توجه به درخشش زيدان در بازي هاي اخير به نظر مي رسد او اين جايزه را از آن خود كند.
ايتاليا لاجوردي، فرانسه سفيد
تيم ملي فرانسه براي سومين بازي متوالي در جام جهاني بايد با پيراهن سفيد در فينال بازي كند و ايتاليا با پيراهن لاجوردي خود به جنگ حريف مي رود.تيم ملي فرانسه در دور مقدماتي تنها در برابر كره جنوبي سفيد پوشيد و در دو ديدار مقابل سوئيس و توگو با پيراهن آبي بازي كرد. اين تيم در مرحله بعدي با تيم هاي برزيل و پرتغال سفيد پوشيده بود. از سوي ديگر تيم ملي ايتاليا از ابتداي مسابقات تاكنون با پيراهن لاجوردي پا به ميدان گذاشته است. بد نيست بدانيد در مرحله يك هشتم نهايي «جام جهاني ۱۹۸۶ مكزيك »تيم فرانسه با پيراهن  سفيدرنگ مقابل ايتاليا به پيروزي رسيد.همچنين در ديدار امروز رده بندي جام جهاني آلمان با پيراهن سفيد و پرتغال با پيراهن قرمز بازي مي كنند.
اليزوندورا داور فينال
005157.jpg
كميته داوري فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) «هوراسيو اليزوندورا» را براي ديدار فينال جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان برگزيد.اين بازي فردا بين تيم هاي فرانسه و ايتاليا در ورزشگاه المپيك برلين برگزار مي شود.«هوراسيو اليزوندورا» اهل آرژانتين است و بازي افتتاحيه اين دوره را بين آلمان و كاستاريكا قضاوت كرد. رقابت هاي اين دوره جام جهاني ۲۰۰۶ ازنظر داوري از درجه بسيار بالايي برخوردار بود و خاطرات تلخ جام جهاني ۲۰۰۲ كره و ژاپن را كه منجر به صعود كره جنوبي به جمع چهار تيم مرحله نيمه نهايي شد پاك كرد.
لوكاس پودولسكي بهترين بازيكن جوان
005151.jpg
مسئولين فيفا از جام جهاني ۲۰۰۶ دست به ابتكاري تازه زده اند و براي بهترين بازيكن جوان مسابقات نيز جايزه ويژه اي را در نظر گرفته اند.لوكاس پودولسكي مهاجم جوان تيم ملي آلمان نخستين جايزه را براي احراز اين مقام دريافت كرد. در اين رأي گيري كه يك ميليون نفر شركت كردند پودولسكي بيشترين رأي را به خود اختصاص داد.علاوه بر اين تعداد ۱۶ عضو كميته فني فيفا نيز حضور دارند.در اين بخش كريستيانو رونالدو از پرتغال، ليونل مسي  از آرژانتين، فابرگاس از اسپانيا، بارنه تا از سوئيس و والنسيا از اكوادور كانديد دريافت اين جايزه بودند.
بوفون؛ ديوار در برابر تور
همشهري آنلاين : جيان لوييجي بوفون دروازه بان تيم ملي ايتاليا پس از پايان بازي اول مرحله نيمه نهايي، دروازه  ايتاليا را ۴۵۳ دقيقه بسته نگه داشت تا ركورددار جام جهاني هجدهم در اين مورد باشد.اگر او موفق شود در بازي فينال هم دروازه اش را ۹۰ دقيقه ديگر بسته نگه دارد، ركورددار تمام ادوار جام جهاني خواهد بود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |