سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۱ - Jul 11, 2006
روز گذشته در جلسه محاكمه قاتل خانوادگي صورت گرفت
بخشش برادر جنايتكار
متهم ماجراي مرگبار، جنايت را توضيح مي دهد
عكس: همشهري
005793.jpg
گروه حوادث- با گذشت سه برادر، مرد جنايتكاري كه در اقدامي جنون آميز، سه عضو خانواده خود را با ضربات چاقو از پاي درآورد، از مجازات اعدام رهايي يافت.
به گزارش همشهري، رسيدگي به پرونده قتل خونين خانوادگي هنگامي در دستور كار پليس جنايي تهران قرار گرفت كه شامگاه ۱۳ مهر ۸۴ همسايگان يك خانواده در حكيميه تهران با صداي فريادهاي آنها از وقوع جنايتي مطلع شدند. همسايه ها با حضور در خانه اين خانواده با اجساد نيمه جان پدر خانواده به نام محمد، همسر او به نام عذرا و يكي از فرزندان آنها به نام ابوالفضل روبه رو شدند.
با حضور مأموران كلانتري ۱۴۶ جواديه تهرانپارس بررسي هاي مقدماتي در اين باره آغاز شد.
اما در حالي  كه تحقيقات در اين باره آغاز شده بود، خبر مرگ هر سه عضو خانواده باعث شد تا پرونده در اختيار بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي و كارآگاهان جنايي پليس قرار گيرد.
در نخستين بررسي ها مشخص شد كه سه عضو خانواده با ضربات چاقوي يكي از فرزندان به نام سعيد به قتل رسيدند.
بنابراين دستگيري سعيد كه متهم به سه فقره قتل بود در دستور كار ويژه قرار گرفت و وي چند ساعت پس از وقوع جنايت دستگير شد. قاتل ميانسال در نخستين بازجويي ها تنها انگيزه خود را از جنايت مشكلات مالي عنوان كرده و مدعي شد در حالي  كه كنترل خود را از دست داده بود، دست به چنين جنايت فجيعي زده است.
با صدور قرار بازداشت سعيد روانه زندان شد و كيفرخواست پرونده از سوي رضوانفر- نماينده دادستان- دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
نمي دانم جنايت چه طور كليد خورد
صبح ديروز متهم اين پرونده، در حالي مقابل پنج قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت كه سه برادر وي با حضور در جايگاه از حق قصاص گذشت كردند. سپس با درخواست قاضي عزيزمحمدي، متهم ۴۴ ساله در جايگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام سه  فقره قتل عمدي گفت: روز حادثه آن قدر عصباني بودم كه حتي صحنه هاي حادثه را به ياد نمي آورم. وي در توضيح خود از جنايت مرگبار گفت: مدتي قبل با يكي از دوستانم قصد رفتن به خارج از كشور را داشتيم، اما از آنجا كه با مشكلات مالي بسياري روبه رو بودم از پدرم درخواست پول كردم ولي او حاضر به پرداخت نشد.
روز حادثه قرار بود دوستم به خانه پدرم تلفن كند، حدود ساعت ۵/۸ شب بود كه به آن جا رسيدم. در حالي  كه منتظر تلفن بودم پس از ساعتي متوجه شدم برادرم تلفن را قطع كرده است. به خاطر همين موضوع يكباره عصبانيتم بيشتر شده و ديگر نفهميدم دارم چه كار مي كنم. تنها فرياد مي كشيدم و به خانواده ام حمله مي كردم.
وي در آخرين دفاع گفت: هرگز محبتي را كه برادرانم به من كردند فراموش نمي كنم و حالا از جنايتي كه مرتكب شده ام بسيار شرمنده ام.
بر پايه اين گزارش، قضات دادگاه كيفري پس از شور، سعيد را به اتهام سه فقره قتل عمدي از لحاظ جنبه عمومي جرم به ۱۰ سال زندان محكوم كردند.

در منطقه فقير نشين مانيل
آتش سوزي ۵ هزار بي خانمان برجاي گذاشت
005796.jpg
گروه حوادث - آتش سوزي مهيبي كه در منطقه فقير نشين مالابورن در حومه مانيل رخ داد، حداقل ۵ هزار بي خانمان برجاي گذاشت.
در اين آتش سوزي كه سحرگاه دوشنبه در يك محله شلوغ در حومه شمالي مانيل صورت گرفت حداقل ۵ هزارنفر بي خانمان شدند.
آتش سوزي در ساعت چهار و نيم نيمه شب به وقت محلي در داخل يك كوچه باريك در حومه مانيل در مالابورن رخ داد. به دليل كوچك بودن خيابانها تلاش ماموران آتش نشاني با تاخير مواجه شد و ماموران هنگامي به محل حادثه رسيدند كه آتش خانه بيش از ۵ هزار نفر را تخريب كرده بود.
شهردار محلي روز گذشته گفت: حداقل يك نفر كشته شده و شش نفر نيز مجروح شده اند و ۵ هزار نفر نيز بر اثر اين حادثه بي خانمان شده اند.
وي افزود: هر خانه اين منطقه در اختيار حداقل سه خانواده بوده است و اكنون مشكل ما اين است كه پناهگاههاي موقتي را براي اين تعداد خانواده فراهم كنيم.
به گزارش آسوشيتدپرس يكي از مجروحان حادثه زني است كه از پله ها سقوط كرده است، مرد ديگري نيز بر اثر گير افتادن در ميان ورقه هاي آهني يك كارگاه به شدت دچار سوختگي شده است.

بعد از شليك به مرد طلافروش
سارق ترسو، با ديدن مردم فرار كرد
گروه حوادث- سارق مسلح ترسو بعد از شليك دو گلوله به مالك طلافروشي در خيابان نيروي هوايي با ديدن مردم فرار كرد.
به گزارش همشهري، ساعت ۱۹ و ۵۰ دقيقه روز يكشنبه مردي با تظاهر به اين كه قصد خريد مقداري طلا را دارد جلوي ويترين مغازه طلافروشي در خيابان نيروي هوايي تهران توقف كرد. او لحظاتي بعد به طرف در ورودي طلافروشي حركت كرد. صاحب ميانسال طلافروشي با مشاهده اين مرد با تصور اين كه وي قصد خريد دارد، به وي اجازه ورود به مغازه را داد، اما مرد ناشناس به محض ورود به مغازه كلت كمري را كه زير لباسش پنهان كرده بود بيرون كشيده و بدون مجهز كردن آن به صداخفه كن مرد طلافروش به نام محمد را نشانه گرفت. صاحب مغازه وقتي خود را در برابر مرد مسلح ديد سعي كرد از تيررس سارق خارج شود ولي سارق مسلح در حالي كه بسيار دستپاچه بود اقدام به شليك دو گلوله كرد كه گلوله ها به كتف چپ و گردن محمد اصابت كرد. شدت جراحات به حدي بود كه مرد طلافروش خون آلود و نيمه جان بر روي زمين افتاد.
صداي شليك گلوله باعث شد توجه رهگذران به سوي طلافروشي جلب شود كه همين مسئله باعث شد تا سارق در حالي كه بسيار وحشت زده بود از طلافروشي خارج شده و اقدام به فرار نمايد.
بعد از فرار سارق مسلح، مردم داخل مغازه شده و بلافاصله از طريق مركز فوريتهاي پليس ۱۱۰ پليس را در جريان قرار دادند.
با حضور مأموران پليس عمليات نجات صاحب مغازه به نام محمد آغاز شده و وي به بيمارستان انتقال يافت.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: «بحث ايمن سازي طلافروشي ها موضوعي است كه بايد با دقت بيشتري مورد توجه قرار گيرد. طلافروشان بايد هرچه سريعتر محل كسب خود را به سيستمهاي پيشرفته ايمني مجهز سازند تا از وقوع اين گونه جرايم جلوگيري شود.»
وي افزود: «مالكان طلافروشي با تجهيز درهاي ورودي به قفل هاي دكمه اي و پدالي غيرمحسوس كه در نقاطي دور از ديد مجرمان نصب شده است مي توانند ورود و خروج افراد را به محل كسب خود تحت كنترل قرار دهند و حتي در صورت بروز سرقت با قفل كردن درها با همان دكمه و پدال هاي مخفي بتوانند از فرار سارقان جلوگيري كنند.»
تورنگ گفت: «سيستمهاي مونيتورينگ نيز با ثبت ورود و خروج افراد مي توانند در عمليات هاي پليسي كمك  بسزايي انجام دهند و علاوه بر آن   طلافروشان اگر مغازه هاي خود را به آژيرهاي متصل به مركز ۱۱۰ مجهز كنند هم مي توانند در زمان خطر با به صدا درآوردن اين آژيرها پليس را مطلع كنند و هم صداي اين آلارم ها موجب مي شود مردم از موضوع سرقت مطلع شده و با حضور در محل براي نجات طلافروش تلاش كنند.»
رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران در خاتمه گفت: «اين طلافروشي مجهز به سيستم مونيتورينگ بود كه كارآگاهان اداره يكم آگاهي با بررسي صحنه هاي ثبت شده از اين حادثه تحقيقات خود را براي دستگيري سارق فراري آغاز كرده اند.»

اين بار در پاكستان ۴۵ سرنشين هواپيما جان باختند
005799.jpg
گروه حوادث - تمامي ۴۵ سرنشين يك فروند فوكر مسافربري پاكستان در حادثه سقوط هواپيما جان باختند.
روز گذشته پليس پاكستان اعلام كرد اين هواپيماي مسافربري قبل از ظهر در شهر مولتان با زمين برخورد كرده و به سرعت منفجر شده است كه بر اثر آن تمامي سرنشينان آن جان باختند.

سقوط مرگبار پاراگلايدر
005802.jpg
گروه حوادث - پسر ۲۱ ساله اي كه در حال پرواز با چتر پاراگلايدر بود، به داخل دره سقوط كرد و جان باخت.
به گزارش همشهري، اين حادثه عصر روز يكشنبه در سايت پروازي جنت آباد به وقوع پيوست و در آن پسر ۲۱ ساله اي به نام محمدحسين - خ كه در حال پرواز با چتر پاراگلايدر بود، به داخل دره سقوط كرد و دقايقي بعد در اثر شدت جراحات وارده جان باخت. با اعلام اين خبر به مأموران كلانتري ۱۴۲ كن، تحقيقات اوليه در اين خصوص آغاز شد. بررسي هاي مقدماتي بيانگر آن است كه محمد حسين به خاطر چرخش گود در ارتفاع پايين دچار اين سانحه شده است.
سراجان، رئيس سايت پروازي جنت  آباد كه حادثه در آن رخ داده است در اين باره به همشهري گفت: ساعت ۶ بعدازظهر محمدحسين به همراه مربي اش پرواز كردند. وي پس از ساعتي زماني كه قصد نشستن بر روي سايت را داشت اقدام به مانوري كرد كه چون در ارتفاع كمتر از ۲۰۰ متر بود دچار اين حادثه شد. اين مرد جوان داراي گواهينامه بوده و آموزش هاي لازم را براي پرواز ديده بود.
سروان اميدي كه مربي محمدحسين بود و لحظه حادثه وي را از ارتفاع بالاتر كنترل مي كرد، در خصوص حادثه اين چنين گفت: محمدحسين حدود ۲ سال بود كه دوره پروازش تمام شده بود. او به طور آزاد پرواز مي كرد. لحظه حادثه خودم چون روي هوا بودم چيزي را نديدم اما به گفته شاهدان وي چون در ارتفاع كم پرواز كرده و چتر پاراگلايدر را به حالت استيرال لايت درآورده بود، نتوانست آن را كنترل كند. وي افزود: محمدحسين كه دانشجوي عمران بود معمولا خارج از برنامه هيچ كاري را انجام نمي داد اما روز حادثه با چرخش سريع كه در ارتفاع كمتر از ۲۰۰ متر بود دست به چنين كاري زده است. در چنين حالتي بال قفل كرده و چتر به زمين خورده است، اين در حالي است كه تا زماني كه فرد مهارت كافي در اين زمينه نداشته باشد نمي تواند در چنين مواقعي هيچ عكس العملي نشان دهد.

با گذشت دو سال در آمريكا بررسي شد
پرونده ۶ قتل به خاطر سرقت يك ويديو
گروه حوادث - قضات دادگاه اس تي آگوستين در فلوريداي آمريكا رسيدگي به پرونده اي را آغاز كردند كه در جريان آن چهار جوان جنايتكار ، شش دختر و پسر جوان را به خاطر يك ويدئو به قتل رساندند.
خانم (كاي شوكويت) در هنگام برگزاري نخستين جلسه محاكمه چهار جوان متهم به قتل در دادگاه اس تي آگوستين هنوز هم به قتل وحشتناك دختر ۱۹ ساله اش فكر
مي كند، به زماني كه جوانان جنايتكار دخترش را با چوب بيس بال تا سر حد مرگ كتك زده و سپس با ضربات چاقو او را به قتل رساندند. او براي خانواده ۵ نفر از دوستان فرزندش هم كه در اين جنايت وحشتناك به قتل رسيدند خيلي متاسف است ، حالا او در دادگاهي شركت كرده است كه سه نفر از جوانان مهاجم به اتهام قتل دختر او «آنن ناتن» و ۵ جوان ديگري كه همراه او بودند محاكمه مي شوند، يك نفر ديگر از جوانان متهم نيز به اتهام سرقت و شركت در اين جنايت تحت محاكمه قرار مي گيرد،اين چهار جوان متهم هستند كه دو سال قبل در منطقه دلتونا مرتكب اين جنايت وحشتناك شده اند .به گزارش ماموران اف بي آي، اين جنايت در ساعت يك نيمه شب و در حالي كه تعدادي از مقتولان در خواب بودند رخ داد و بنابراين آنها فرصتي براي فرار يا دفاع نداشتند و به اين ترتيب همه آنها با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند ، جنايتكاران حتي دو سگ موجود در خانه را نيز به قتل رساندند. آنچه كه اين جنايت را بيش از حد جنجالي ساخت و باعث شده مطبوعات آمريكا و اروپا به آن پوشش وسيعي بدهند آن بود كه بازجويان دريافتند جنايت خونين تنها به انگيزه سرقت يك گيم ويديويي و مقداري لباس مقتولان كه براي گذراندن تعطيلات به خانه محل جنايت به اين ويلا آمده بودند رخ داده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |