چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۲ - Jul 12, 2006
از سوي بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي صادر شد؛
حكم محارب براي عاملان شليك هاي مرگبار در پايتخت
005961.jpg
005964.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: دو متهم پرونده شليك هاي مرگبار ميدان نعمت آباد كه با شهادت يكي از افسران اداره آگاهي تهران پايان يافت از سوي بازپرس جنايي محارب شناخته شدند.
به گزارش همشهري، ساعت ۱۶ و ۴۵ دقيقه يكشنبه بيست وهفتم فروردين يك خودروي زانتياي مشكي با سرعت زياد و به صورتي غيرعادي وارد ميدان نعمت آباد شد. سرعت ديوانه وار خودرو باعث شد تا ماموران پليس كه در حال گشتزني در آن اطراف بودند مشكوك شده و براي بررسي بيشتر به خودروي مشكوك نزديك شوند. سرنشينان خودروي زانتيا وقتي متوجه حضور پليس شدند با دستپاچگي با اسلحه هاي كلاشينكفي كه همراه داشتند خودروي پليس را به رگبار بستند كه براثر شليك مردان مسلح ستوان يكم محسن ندافان از افسران زبده گشت آگاهي تهران به شدت مجروح شد. ستوان يكم محسن ندافان در حالي كه براثر اصابت گلوله هايي كه به سمت خودرو شليك شده بود به شدت دچار خونريزي بود با تمام تواني كه داشت به تعقيب متهمان مسلح پرداخت.اما لحظاتي بعد براثر شدت خونريزي به شهادت رسيد.
با توجه به اين موضوع، تمامي منطقه تحت كنترل پليس قرار گرفت و سرانجام هنگامي كه سرنشينان مسلح زانتيا وارد يك منطقه مسكوني شدند، در درگيري خونيني كه باعث مرگ يك رهگذر و مجروح شدن دو نفر شد، سرانجام مردان مسلح دستگير شدند. در بازرسي خودروي زانتيا، پليس مقدار زيادي اسلحه را كشف كرد، در ادامه بررسي ها مشخص شد كه صندلي عقب خودرو از جايش كنده شده و فضايي كه احتمالاً براي حمل مواد مخدر از آن استفاده مي شده در آنجا تعبيه شده است، به اين ترتيب تحقيقات از متهمان كه يكي از آنان مجروح بود آغاز شد. صندلي خودرو در منزل يكي از آشنايان متهمان كشف شد. ولي در بازرسي صندلي مواد مخدر كشف نشد. اين در حالي بود كه متهمان در بازجويي ها عنوان كرده بودند براي يك معامله مواد مخدر از يكي از شهرهاي مرزي به پايتخت مراجعه كرده اند.
روز گذشته ولي الله حسيني بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي كه بررسي پرونده به وي سپرده شده است از درخواست صدور حكم محارب براي هر دو متهم كه عبدالمجيد و محمدرضا نام دارند خبر داد.

«دزد كوچولوها» به دار آويخته شد
005967.jpg
گروه حوادث- سارق جواني كه ۳۰۴ كودك خردسال را به انگيزه سرقت طلاجاتشان با همدستي همسرش ربوده بود، سحرگاه ديروز در سه راه ملك شهر اصفهان به دار مجازات آويخته شد.
ساعت ۶ صبح سه راه ملك شهر
به گزارش همشهري، هوا تازه روشن شده بود، جمعيت زيادي در سه راه ملك شهر اصفهان انتظار ورود مرد مخوفي كه عامل ربودن ۳۰۴ كودك خردسال بود را مي كشيدند، او تا لحظاتي بعد به دار مجازات آويخته مي شد.
دقايقي از ساعت ۶ صبح گذشته بود كه دو خودروي بنز بهزاد را در حالي كه از سوي مأموران انتظامي اصفهان در محاصره بود، به محل اجراي حكم آوردند. مأمور زندان به قرائت حكم پرداخت و مأمور اجراي احكام زندان به طرف بهزاد رفت و از او خواست تا اگر صحبتي دارد بيان كند. بهزاد كه لباسش سراپا كرم رنگ بود، نگاهي به مأمور انداخت و گفت: تنها مي خواهم همسرم را ببينم.درخواست وي به مسئولان زندان ابلاغ شد، اما امكان اجراي آن وجود نداشت.
پس از قرائت حكم، بهزاد با قدم هاي لرزان در حالي كه دستانش از پشت بسته شده بود، به طرف طناب دار رفت. با اجراي حكم اين مرد مخوف، پرونده جنايت هاي اين مرد جوان كه با هوس ثروتمندشدن يك شبه، دختران خردسال را در شهرهاي مختلف ربوده بود بسته شد، اما تمامي حاضران مي دانستند كه فراموش كردن لحظات دردناك و رنج آوري كه كودكان در هنگام ربوده شدن با آن مواجه بوده اند، بسيار دشوار است.
پس از اجراي حكم حميدرضا طباطبايي- دادستان اصفهان- كه در محل اجراي حكم حضور داشت، به خبرنگار همشهري گفت: اجراي اين حكم يكي از هشدارهاي جدي به متجاوزان به حقوق مردم است. دستگاه قضايي تحت هيچ شرايطي براي برخورد با اراذل و اوباش كوتاهي نخواهد كرد و مجازات افرادي كه امنيت عمومي را به خطر مي اندازند تنها اعدام است.

زن جوان
با اعتراف به ۵۰ فقره كيف قاپي:
من عاشق سرقت هستم!
گروه حوادث- زن جواني كه با همدستي دوست همسرش به ۵۰ فقره كيف قاپي در پايتخت دست زده بود در جلسه بازجويي گفت: به خاطر هيجان سرقت به كيف قاپي دست مي زدم.
به گزارش همشهري، زن جوان در فاصله اي اندك از دوست همسرش بر روي صندلي هاي شعبه پنجم دادياري دادسراي امور جنايي مقابل داديار سليماني نشسته است. اتهام او ۵۰ فقره كيف قاپي و زورگيري از شهروندان تهراني با همدستي يكي از دوستان همسرش است. تحقيقات پليس نشان مي  دهد كه وي و همدستش هر دو معتاد به مصرف كراك هستند.
شوهر اين زن جوان كه به نظر مي رسيد از خانواده اي متشخص باشد كنار در ورودي ايستاده بود تا از چگونگي ارتكاب سرقتها از سوي همسرش با همدستي دوست خود مطلع شود. شهلا در پاسخ به سئوال داديار سليماني در توضيح انگيزه خود از شركت در ۵۰ فقره سرقت گفت: «من عاشق هيجان در زندگي هستم. تفريحم ديدن فيلمهاي اكشن است. به اين ترتيب در حالي كه وضع مالي مان خوب بود تنها براي اينكه هيجان سرقت را از نزديك حس كنم با دوست همسرم در كيف قاپي ها همراه شدم!»
داديار سليماني بعد از شنيدن ادعاهاي اين زن وي و همدستش را براي انجام بازجويي هاي تكميلي به اداره آگاهي انتقال داد.

اتوبوس به قطار خورد ۳۵ نفر كشته شدند
ايسكانيوز: حداقل ۳۵ مسافر بر اثر برخورد اتوبوس با قطار در شمال بنگلادش كشته و ۲۰ نفر به شدت زخمي شدند.
اين فاجعه مرگبار، به دلايلي كه هنوز اعلام نشده روز گذشته در تقاطع راه آهن جوييورهات ۳۰۰ كيلومتري شمال داكا - به وقوع پيوست و با توجه به وخيم بودن حال بيشتر مجروحان، بيم افزايش شمار قربانيان مي رود.
اين گزارش مي افزايد: هم اكنون عمليات انتقال مسافران زخمي به بيمارستان ها و جنازه ها به سردخانه پايان يافته و برخي شايعه ها از بريده شدن ترمز اتوبوس حكايت دارد.

شامگاه دوشنبه رخ داد؛
جنايت دردناك در خانه ويلايي تجريش
شليك مرد ناشناس به سرايدار زن خانه ويلايي، مرگ دردناك مادر جوان و جنين ۶ ماهه او را رقم زد. به گزارش همشهري اين زن به نام سكينه كه ۲۸ سال سن بيشتر نداشت، از دو سال قبل به همراه همسرش در يك خانه ويلايي با حياطي مملو از درختان صنوبر و كاج به عنوان سرايدار ساكن شده بود، آنها از مدتي قبل در فكر تغيير  خانه و اثاث كشي به سرايداري آپارتماني جديد بودند.اما شب دوشنبه در حالي كه زن سرايدار در حال جمع آوري اثاثيه منزل بود،  حادثه مرگبار رقم خورد.
جنايت در خانه ويلايي
ساعت ۲۲ و۲۰ دقيقه شب دوشنبه هنگامي كه سكينه در حال انتقال وسايل از داخل اتاق سرايداري به حياط منزل ويلايي بود،ناگهان متوجه حضور يك مرد غريبه در داخل باغ ويلايي شد. فريادهاي ناشي از ترس زن باردار موجب شد مرد ناشناس كه تازه از بالاي ديوار به داخل حياط پريده بود به سرعت كلتي را كه همراه داشت از جيب خود خارج كرده و به سوي زن جوان نشانه بگيرد تا با تهديد اسلحه او را وادار به سكوت كند، اما هنگامي كه او متوجه شد كه زن سرايدار به تهديدهاي او توجهي ندارد، اقدام به شليك مرگبار كرد.لحظاتي بعد صاحبخانه هيجان زده و نگران خود را به محل حادثه رساند و موضوع به پليس گزارش شد. در حالي كه همسر سكينه و صاحبخانه متوجه موضوع شده و به كمك زن جوان شتافته بودند، سارق مسلح با استفاده از فرصتي كه برايش پيش آمده بود، به هر زحمتي كه بود، از خانه خارج شد و گريخت.
آغاز تحقيقات پليس جنايي
سكينه را كه در نبرد بين مرگ و زندگي بود به بيمارستان شهداي تجريش رساندند. پزشكان تمام تلاش خود را براي نجات سكينه آغاز كردند ولي در نهايت هيچ كدام از مادر و فرزند نتوانستند ديگري را تنها گذاشته و ۲۰ دقيقه بعد هر دو با هم زندگي را وداع گفتند. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: پليس جنايي در تلاش است اين سارق مسلح را كه اكنون متهم به ارتكاب دو فقره قتل عمدي است، بازداشت كند.

حادثه خارجي
در اسپانيا فستيوال گاوبازي ۶ مجروح برجاي گذاشت
005955.jpg
005958.jpg
گروه حوادث- به گفته مقامات بهداشتي اسپانيا، توريست آمريكايي كه در فستيوال گاوبازي مشهور( سان فرمين) اسپانيا شركت كرده بود، در حالت بسيار وخيمي به سر مي برد، اين مرد آمريكايي در نخستين روز جشنواره گاو بازي اسپانيا زخمي شده بود.
اين مرد۳۱ ساله اهل نيويورك كه بر اثر ضربه ناگهاني شاخ يك گاو به شدت زخمي شده است اكنون در بخش مراقبتهاي ويژه نگهداري مي شود. مسئولان مي گويند او نمي تواند پاهايش را حركت دهد و در بيمارستان (دي ناوارا) تحت جراحي هاي سنگيني قرار گرفته است .به گفته پزشكان توريست آمريكايي حتي در صورت نجات از مرگ نيز فلج خواهد شد.اين جوان آمريكايي در جريان فستيوال گاوبازي سان فرمين به شدت زخمي شد. بنابراين گزارش، به جز مرد آمريكايي ۵نفر ديگر نيز در جريان مسابقات گاوبازي مجروح شده اند كه حال دو نفر از آنها به شدت وخيم گزارش شده است، يكي از آنها يك تبعه نيوزيلند به نام (مك دوال) ۲۵ ساله است كه ران او بر اثر ضربه شاخ گاو به سختي سوراخ شده است.
فستيوال خونين
فستيوال گاوبازي سان فرمين مشهورترين جشن گاوبازي جهان است كه در جريان برگزاري آن علاوه بر مردم اسپانيا، هزاران نفر از توريستهاي خارجي نيز براي شركت در آن به شهر پامپولانا مي آيند، در جريان اين فستيوال مردم به دنبال گاوهاي وحشي مخصوص گاوبازي مي دوند و گاوها كه از اين همه جمعيت به شدت عصبي و خشمگين شده اند به آنها حمله مي كنند.
دويدن به دنبال گاوهاي وحشي ساعت ۸ صبح آغاز مي شود . هنگامي كه ۵گاو كه هر يك وزني بين سه تا چهار تن دارند از آغلي كه شب را در آنجا به سر برده اند خارج مي شوند، از خيابان «كوستا سانتو دومينگو» در حالي كه مردم آنها را دنبال مي كنند در يك مسير ۹۰۰ متري بالا مي دوند .۵مربي گاوبازي كه مسير را
مي شناسند نيز در نزديكي گاوها حركت مي كنند ، اين گاوبازان حرفه اي وظيفه دارند گاوها را از يكديگر جدا كنند.
بيشتر شركت كنندگان شلوار و لباسهاي سنتي سفيد پوشيده اند ، اين در حالي است كه اكثر آنها يك دستمال گردن قرمز نيز به گردن انداخته اند. برخي از آنها به حدي در اين كار مهارت دارند كه مي توانند در مقابل گاو بايستند و با نزديك شدن گاو خود را از مسير او دور كنند . پنج راس از اين گاوها سپس به داخل استاديوم گاوبازي پالازا دي توروز مي روند، جايي كه تعدادي از گاوبازان مشهور اسپانيايي در آنجا حضور دارند و به مبارزه با گاوها مي پردازند.بنا بر اين گزارش مرد ۳۱ ساله آمريكايي هنگامي مجروح شد كه در حال دست كشيدن به گوش گاو عصباني بود ،قبل از انتقال مرد مجروح اكثر حاضران به خبرنگاران گفتند او مطمئنا مرده است اما پزشكان بيمارستاني بعداً اعلام كردند كه وي زخمي شده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |