چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۲ - Jul 12, 2006
فوتبال ايران در انتظار سرفصل تازه
تكليف تيم ملي را زودتر روشن كنيد
005952.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: فوتبال ايران با پشت سر گذاشتن يك دوره پرفراز و نشيب و ناكامي در جام جهاني هجدهم و تغييراتي كه در رأس فدراسيون فوتبال صورت گرفت در مرحله انتقالي به سر مي برد. دست اندركاران جديد فوتبال قصد دارند با سازماندهي جديد سرفصل تازه اي براي اين ورزش فراگير باز كنند. گام اول تعويق آغاز ليگ برتر فوتبال ايران بود تا تيم ها ضمن داشتن فرصتي بيشتر با آمادگي كامل در اين رقابت ها حاضر شوند. البته اين تأخير ناشي از درگيري تيم ملي فوتبال ايران با مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا بود. زمان چنداني در اختيار نيست. ايران براي رسيدن به مرحله نهايي جام ملتهاي آسيا كه يكي از پرافتخارترين تيمهاي قاره مي باشد دو حريف مدعي پيش رو دارد. سوري ها اردوي آماده سازي خود را براي رويارويي با تيم ايران در روز ۲۵ مرداد ماه در ورزشگاه آزادي از مدتها پيش آغاز كرده اند. آنها حتي پيش از بازي با ايران، با عراق يك بازي تداركاتي برگزار مي كنند و بسيار اميدوارند كه از شرايط تغيير و تحول در فوتبال ايران نهايت استفاده را ببرند. سوريه با وجود آن كه همواره در همه عرصه ها مغلوب ما بوده است، اما هيچگاه حريف آساني نبود. پيروزي هاي ما اغلب در مصاف با اين تيم با زحمت بسيار بدست آمده است. آنها در بازي رفت خود در سئول با يك گل مغلوب كره جنوبي شده اند و سخت ميزبان خود را به زحمت انداختند. كره جنوبي ديگر رقيب سنتي ايران است، تيمي كه همواره به همراه ايران در گذشته و اكنون با ژاپن، عربستان در زمره قدرت هاي تراز اول قاره است. بهترين تيم آسيا در جام جهاني هجدهم از هر نظر شرايط ايده آلي دارد. كره اي ها در جام جهاني با صعود يك قدم فاصله داشتند. آنها فرانسه نايب قهرمان جهان را با فوتبال شناور و سرعتي خود سخت آزردند و چه بسا اگر زمان بازي با آنان يار بود حتي مي توانستند بلاي جام جهاني ۲۰۰۲ و خداحافظي زودهنگام از مرحله اول بازيها را براي شاگردان دومنش رقم بزنند. كره اي ها از معدود تيم هاي جام هجدهم بودند كه با چهار امتياز موفق به صعود به دور دوم نشدند. با چنين حريفاني در چنين شرايطي و با جايگزيني نفرات جديد بايد هرچه سريع تر در انديشه تشكيل مجدد يك تيم ملي قدرتمند بود. فرصت تنگ است و نبايد زمان را به راحتي از كف داد. مشخص كردن كادر فني تيم ملي نخستين گام خواهد بود و پس از آن با فراخواني نفرات بايد بهترين هاي فوتبال را زير يك سقف گرد آورد. با ترميم روحي بازيكنان و سازماندهي هرچه سريع تر مي توان دوباره بپا خاست. فوتبال ايران آنقدر بضاعت دارد كه دوباره حريفان آسيايي خود از جمله كره و سوريه را به هراس وادارد.
به هر حال شرايط فعلي و مصالح ملي فوتبال حكم مي كند به جاي نيش و كنايه زدن، به نفع تيم ملي سكوت كنيم. فوتبال پس از جام جهاني نياز به شوك مثبت دارد و مطمئناً پيروزي در مصاف با سوريه در تهران مي تواند روحيه ترك خورده ملي پوشان را به شرايط اوليه قبل از حضور در جام جهاني بازگرداند. انتخاب سنجيده كادر فني و بازيكنان، قدم اول در راه رسيدن به اين هدف خواهد بود.

رئيس فدراسيون واليبال:
ما با هيچ بازيكن و يا مربي مشكل نداشته و نداريم
ايسنا: محمدرضا يزداني خرم گفت:  ما با هيچ بازيكن و يا مربي تيم ملي واليبال بزرگسالان، مشكلي نداشته و نداريم و اگر برخي هم از سفر به ايتاليا بازماندند به خاطر مشكلات شخصي و آماده نبودن گذرنامه هايشان بود.
رئيس فدراسيون واليبال، درخصوص اعزام نشدن برخي از مربيان و بازيكنان تيم ملي بزرگسالان به تورنمنت ايتاليا،  اظهار داشت: از چندين ماه گذشته مربيان تيم ملي از سفر به ايتاليا اطلاع داشتند و مي توانستند در زمان مناسب مشكلات گذرنامه هاي خود را برطرف كنند؛ اما زماني كه ما براي گرفتن رواديد به سفارت ايتاليا مراجعه كرديم، آنها به ما اعلام كردند كه تاريخ اعتبار گذرنامه برخي از افراد كاروان اعزامي تيم ايران رو به پايان است و آنها به اين افراد ويزاي شينگن نخواهند داد. وي افزود: ما براي اعزام اين افراد تمام تلاش خود را كرديم؛ اما، متاسفانه نتيجه نداشت. رئيس فدراسيون واليبال، خاطرنشان كرد: به هر طريق ممكن ما مشكل بازيكنان تيم ملي واليبال جوانان را براي سفر به امارات حل كرديم تا اين تيم امروز راهي امارات شود. به هر حال تمام تلاش ما اين است كه تيم هاي ملي ما تا قبل از مسابقات مهم بين المللي به اندازه كافي در بازي هاي تداركاتي شركت كنند.

وزنه برداران برگزيده براي رقابت هاي جهاني
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: پس از نشستي كه بين مسئولين فدراسيون وزنه برداري و يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم هاي ملي وزنه برداري برگزار شد، اسامي ۱۱ وزنه بردار براي حضور در اردوهاي آمادگي بلغارستان و كلمبيا و مسابقه هاي قهرماني جهان در دومينيكن اعلام شد. از اين جمع ۱۱ نفره نهايتاً ۸ وزنه بردار براي حضور در رقابت هاي جهاني انتخاب و به روي تخته مي روند.سجاد بهروزي در ۶۲ كيلوگرم، رسول تقيان در ۷۷ كيلوگرم، محمدحسين برخواه در ۸۵ كيلوگرم، علي دهقانيان، شاهين نصيري نيا و اميد نائيج در ۹۴ كيلوگرم، اصغر ابراهيمي، رضا تيموري و محسن داوودي در ۱۰۵ كيلوگرم و حسين رضازاده و سعيد علي حسيني در ۱۰۵+ كيلوگرم نفراتي هستند كه شانس پوشيدن پيراهن تيم ملي در مسابقه هاي قهرماني جهان را به دست آورده اند.
جوانان در مرز آمادگي
حدود يك هفته ديگر تيم هاي نوجوانان و جوانان وزنه برداري ايران براي شركت در مسابقه هاي قهرماني آسيا در اين دو رده سني عازم كشور كره جنوبي مي شوند. اعضاي دو تيم ياد شده در حال حاضر در محل اردوي خود در شهر كرمانشاه به تمرينات آماده سازي مشغولند و خوشبختانه با تلاش هاي مربيان به مرز آمادگي مطلوب رسيده اند.در مسابقات امسال علاوه بر تيم ميزبان، كشورهاي ازبكستان، قزاقستان و چين با توجه به موقعيت بالاي بين المللي كه از آن برخوردار هستند از جمله جدي ترين رقباي ما در اين ميدان آسيايي هستند.
خوشبختانه با تلاش هاي صورت گرفته از سوي فدراسيون وزنه برداري و كميته ملي المپيك مشكل خروجي ۵ تن از وزنه برداران حاضر در اردو نيز در حال حل شدن است.

دبير روابط عمومي هاي فدراسيون هاي ورزشي
005946.jpg
گروه ورزشي - در انتخابات شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي سازمان تربيت بدني كامران رهبري به عنوان دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي فدراسيون هاي ورزشي انتخاب شد. در اين انتخابات كه صبح ديروز به رياست محمد آخوندي مدير كل امور بين الملل و روابط عمومي سازمان تربيت بدني انجام شد، ده نفر نامزد احراز پست دبيري و عضويت در اين شورا بودند كه رهبري با ۱۸ رأي اين عنوان را به دست آورد.هفت عضو اين شورا نيز به ترتيب لادن بحري، حميد خمجاني، غلامعلي محمودزاده، پورحسيني به همراه آخوندي (رئيس شورا)، دلير معاون روابط عمومي سازمان تربيت بدني و كامران رهبري (دبير) تشكيل مي دهند. محمد مشدي آقايي و مهديه كريمي فرد به عنوان اعضاي علي البدل اين شورا انتخاب شدند.

هندبال ايران همگروه با عربستان، قطر، ژاپن و چين
گروه ورزشي - با انجام قرعه كشي هندبال جوانان آسيا در كويت،  تيم ايران با تيم هاي عربستان، قطر، ژاپن و چين در گروه دوم همگروه شد.
تيم هاي كويت، تايلند، كره جنوبي، بحرين و اردن نيز در گروه اول جاي گرفتند. در پايان اين بازيها كه اواخر شهريور ماه سال جاري در شهر هيروشيما ژاپن برگزار مي شود سه تيم برتر جواز حضور در مسابقات قهرماني جهان ۲۰۰۷ آلمان را بدست مي آورند.
تيم ايران در دوره پيش در هندوستان با وجود كسب مقام سوم به دليل آنكه سهميه آسيا دو تيم بود نتوانست به رقابت هاي جهاني صعود كند.

مربيان ژاپني و ازبك براي جودو ايران
گروه ورزشي - «تومي تا» مربي سرشناس جودو ژاپن كه روز پانزدهم تيرماه جاري وارد كشورمان شده است سرانجام بعد از توافق با فدراسيون جودو فعاليت خود در ايران را از ديروز آغاز كرد. محمد درخشان رئيس فدراسيون جودو ايران در اين باره گفت: اين مربي ژاپني در روزهاي اخير ملاقات هايي با مدير تيم هاي ملي، مسئولان فدراسيون و مربيان تيم ملي داشته و از ديروز كار خود را با تيم هاي پايه (نوجوانان، نونهالان) آغاز كرده است.وي در رابطه با استخدام يك مربي خارجي براي جودو بانوان نيز گفت: مذاكرات نهايي با يك مربي ازبكستاني انجام شده است.

اعضاي كميته فني مسابقه هاي انتخابي كشتي
گروه ورزشي- فدراسيون كشتي ديروز اعلام كرد: اعضاي كميته فني مرحله نهايي رقابتهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد ايران انتخاب شدند.
محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي ديروز در احكامي دكتر محمد توكل، ابراهيم جوادي، محمد ابراهيم سيف پور، محسن فرح وشي، محمدرضا نوايي، داريوش واعظي، علي اكبر حيدري، منصور برزگر، محمود معزي پور و محمد مهدي يعقوبي را به عنوان اعضاي كميته فني مرحله دوم رقابتهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد ايران منصوب كرد.
اين رقابتها در روزهاي ۲۹و ۳۰تير ماه در شهرستان كرج برگزار مي شود.
يزداني خرم در احكام ابلاغي اين افراد آورده است: اميد است با توجه به تجاربي كه دارا هستيد، در انجام امور محوله و نظارت كلي بر رقابتها با ارائه نظرات خود، ما را در انتخاب تيم ملي ايران ياري كنيد.

تركيب تيم تيراندازي ايران در مسابقات جهاني
گروه ورزشي ـ تيم  ملي  تيراندازي  به  اهداف  پروازي  ايران  در مسابقه هاي  جهاني  تيراندازي  در كرواسي  شركت  مي كند.به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  تيراندازي ، اردوي  آمادگي  اين  تيم  از روز جمعه  پيش  در مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  زير نظر الكساندر روي  سرمربي  استراليايي  آغاز شده  است .اسامي  نفرات  تيم  ملي  تيراندازي  به  اهداف  پروازي  ايران  اعزامي  به كرواسي  از اين  قرار است : رشته  تراپ  زنان : نهلا ابومنصور، سپيده  سيراني  و معصومه  عامري .
رشته  تراپ  مردان : احمدرضا  هاموني  حقيقت ، حسين  ضيايي  و امير ابري لواساني .
رشته  دونفره : البرز اينانلو و هنريك  آواكيان .
رشته  اسكيت : سياوش  خوشنويس .
يادآور مي شود، مسابقه هاي  تيراندازي  قهرماني  جهان  در روزهاي  ۲۹ تيرماه  تا ۱۵ مرداد ماه  در شهر زاگرب  پايتخت  كرواسي  برگزار خواهد شد.

برگزاري  همايش ملي شهر و ورزش
گروه ورزش - اولين همايش ملي شهر و ورزش با هدف بررسي تاثير متقابل شهر و ورزش از سوي اداره كل ورزش و تفريحات سالم شهرداري تهران، فدراسيون تكواندو و دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران ۱۷ و ۱۸ آبان ماه امسال در تهران برگزار مي شود.حسن شمس دبير اولين همايش ملي شهر و ورزش گفت: ورزش به عنوان يك فعاليت در شكل گيري و جهت گيري شهرها تاثير مستقيمي داشته و شهر و مولفه هاي آن نيز تاثيري متقابل در هدايت فعاليتهاي ورزشي ايفا مي كند.
وي با اشاره به اين كه شهر تبلور نوع انديشه، رفتار، آداب و سنن هر قوميت به شمار مي رود ،گفت: ورزش يكي از انكارناپذيرترين موضوعاتي است كه نگاه جدي تر و عميق تر مراكز تاثيرگذار شهري و ورزشي را طلب مي كند.ورزش، قوانين و ضوابط معماري و شهرسازي، ورزش و مبلمان شهري، ورزش و شهر و توريسم و حمل و نقل شهري از محورهاي اصلي اين همايش است.

پس از جام جهاني۲۰۰۶
دشان، مربي جديد يوونتوس
005949.jpg
مريم دري منش - ديديه دشان مربي جديد يوونتوس مي شود. وي در تورين قراردادي دوساله را به امضاء رساند. اين فرانسوي ۳۷ ساله كه به عنوان بازيكن سه بار همراه يووه قهرمان ايتاليا شده و نيز قهرماني باشگاه هاي اروپا را كسب كرده، جانشين فابيو كاپلو خواهد شد كه از فصل آينده مربيگري رئال مادريد را به عهده خواهد گرفت. وي قبل از اين مربي موناكو بود و در شروع فصل قبل پس از اينكه در سال ۲۰۰۴ قهرماني جام يوفا را به دست آورد، آنجا را ترك كرد. وي كه بدون در نظر گرفتن آينده ورزشي اين تيم مربيگري آن را پذيرفته، خود بين سالهاي ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ در يووه بازي مي كرده است.وي قبلاً عضويت باشگاهي چون نانت، المپيك مارسي، بوردو، چلسي و والنسيا را نيز داشته است.
ماكلله خداحافظي مي كند
005940.jpg
كلود ماكلله خداحافظي خود از تيم نايب قهرمان جهان را اعلام كرد. هافبك ۳۳ ساله چلسي در تمامي هفت مسابقه فرانسه در جام جهاني حضوري مؤثر داشت. او مثل زيدان در سال ۲۰۰۴ پس از حذف در مرحله يك چهارم نهايي جام ملتهاي اروپا در مقابل يونان، از تيم ملي كناره گيري كرد. اما باز هم مثل زيزو و ليليان تورام در آگوست ۲۰۰۵ با اعلام نياز ريموند دومنك، مربي تيم ملي فرانسه دوباره به اين تيم پيوست.
دومنك مربي فرانسه باقي مي ماند
005937.jpg
فرانسه مغلوب سربلند جام بود و عليرغم تمام ناملايمات در فينال برتر از ايتاليا بود. بعد از اين كه فرانسه به مقام دوم رسيد به نظر مي آمد كه دومنك سرمربي فرانسه مثل بيشتر مربيان جام هجدهم از سمت خود كنار بكشد اما عملكرد درخشان او باعث شد تا فرانسوي ها براي دو سال ديگر با او قرارداد امضاء كنند. هدف بعدي فرانسوي ها حضور پرقدرت در رقابت هاي يورو ۲۰۰۸ مي باشد. نكته حائز اهميت براي آنها همگروهي در اين بازي ها با ايتالياست. فرانسه در يورو ۲۰۰۸ بايد با تيمي متحول شده نسبت به جام جهاني پا به اين بازي ها بگذارد.
وحشي گيري ايتاليايي ها
يك نوجوان سوئيسي به دليل شادي بعد از گل اول فرانسه از سوي هواداران ايتاليا مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت و راهي بيمارستان شد.
او كه به همراه مادرش در شهر ژنو سرگرم تماشاي ديدار تيم هاي فرانسه و ايتاليا از طريق يك تلويزيون بود از سوي هواداران ايتاليايي مورد حمله قرار گرفت.
وضعيت اين جوان سوئيسي به دليل شدت جراحات وارده وخيم گزارش شده است.
كلينزمن بر سر دوراهي
005943.jpg
عليرغم گذشت چند روز از رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ هنوز وضعيت يورگن كلينزمن سرمربي تيم ملي آلمان براي ادامه همكاري با اين تيم مشخص نشده است.
هواسينگر رئيس فدراسيون فوتبال آلمان در اين باره گفت: براي اين امر مهم بايد به كلينزمن فرصت بيشتري داد و در حال حاضر درخصوص انتخاب شخص ديگري بايد تأمل بيشتري به خرج داد.وي در ادامه افزود: هدف اصلي ما بيشتر به حفظ يورگن كلينزمن است و براي ماندن او تمام امكانات لازم را فراهم خواهيم كرد.تيم ملي آلمان به رهبري كلينزمن در رقابت هاي جام جهاني به مقام سوم رسيد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |