چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۲ - Jul 12, 2006
بزرگترين وب سايت بازي هاي كامپيوتري
005841.jpg
گروه علمي فرهنگي-مهدي صارمي فر: بزرگترين فستيوال مسابقات كامپيوتري و ويدئويي World Cyber Game بر روي سايت WCGZone.com رسما شروع به كار كرد. علاقمندان مي توانند Starcraft, Brood War, Warcratf III را روي اين وب سايت به صورت آن لاين و تك نفره و يا گروهي بازي  كنند. دسترسي به رده بندي بازيكنان و همچنين اعلام همايش هاي سراسري براي حضور بازيكنان از جمله ديگرسرويس هاي اين وب سايت است.
كاربران مي توانند با مراجعه به سايت WCGZone.com از طريق سرور WCG بر روي Battle.net و نصب GameOn بازي را شروع كنند و به رقابت با ديگر كاربران بپردازند. به علاوه جهت دسترسي به رده بندي بازيكنان كاربران مي توانند بازي هاي انجام شده را از طريق upload بر روي سايت مجددا بازبيني نمايند و در ضمن همايش ها (Forum) به ارائه نظريات و استراتژي هاي جديد بپردازند. همچنين براي ايجاد تسهيلات براي كاربران اين سايت به ۸ زبان از جمله انگليسي، كره اي، چيني و ... قابل دسترسي است و تا آينده اي نزديك به اكثر زبان ها از جمله فارسي ارائه خواهد شد.
هون كيم رئيس بخش عملياتي WCG در اين باره مي گويد كه هدف طراحي وب سايت WCGZone.com برخورداري بازيكنان از بازي هاي آن لاين به صورت ساليانه و ارائه نظرات آنها است. همچنين اين وب سايت به كاهش هزينه ها در زمان انجام بازي هاي مقدماتي براي كاربران كمك خواهد نمود. به علاوه در ضمن مذاكرات و همكاري ها با كشورهايي كه محل برگزاري مسابقات جهاني WCG هستند، [از جمله كشورمان] كاربران خواهند توانست از طريق اين وب سايت به رده بندي جهاني بازيكنان دسترسي پيدا كنند. همچنين در اين وب سايت بازيهاي Half-Life ، Counter Strike1/6 و FIFA Soccer 06 به صورت آن لاين در اختيار بازيكنان خواهد بود.
در همين حال ICM اقدام به معرفي سرويس هاي ديگري براي كاربران جديد از جمله Register to Win ، Bugfinder the Word ، Spread نموده است. براي اطلاعات بيشتر كاربران مي توانند به WCGZone.com و يا worldcybergames.com مراجعه نمايند.

نخستين تلويزيون ۱۰۳اينچي پلاسما
005847.jpg
گروه علمي فرهنگي- يك شركت ژاپني به تازگي اعلام كرده است در ابتداي سال آينده بزرگ ترين تلويزيون پلاسماي جهان را در ابعاد ۱۰۳اينچ به بازار خواهد داد.
به گزارش رويترز، اين تلويزيون توسط ماتسوشيتا و با فناوري پلاسما توليد شده و بزرگ ترين نمونه فعلي در جهان محسوب مي شود.
تلويزيون ۱۰۳اينچي جديد ۴/۲متر طول و ۴/۱متر ارتفاع دارد و وزن آن۲۱۵ كيلوگرم است. بزرگ ترين تلويزيون توليدشده توسط ماتسوشيتا پيش از اين ۶۵اينچ بود كه هم اكنون در نمونه جديد ابعاد آن به ۱۰۳اينچ رسيده؛ يعني تقريبا دو برابر.
اين شركت مدل ۶۵اينچي تلويزيون پلاسماي خود را با قيمت ۷هزار و پانصد دلار به بازار داده بود و قيمت نمونه ۱۰۳اينچي خود را هنوز اعلام نكرده است.
تلويزيون هاي پلاسما هم اكنون مهمترين رقيب نمايشگرهاي ال سي دي(نمايشگر كريستال مايع) محسوب مي شود و سازندگان تلويزيون هاي پلاسما براي رقابت با نمايشگرهاي ال سي دي مجبورند به طور مرتب ابعاد جديدترين محصولات خود را افزايش دهند.
تلويزيون پلاسماي ۱۰۳اينچي جديد كيفيت تصوير(رزولوشن) بسيار بالاي ۱۹۲۰در ۱۰۸۰پيكسل دارند.
ماتسوشيتا هم اكنون با ۶/۲۱درصد سهم بازار، بزرگ ترين توليدكننده تلويزيون هاي پلاسما در جهان محسوب مي شود.

پخش موسيقي  از ماه
005844.jpg
گروه علمي فرهنگي- مقامات آژانس فضايي كشور چين اعلام كردند نخستين سفينه بدون سرنشين چيني كه سال آينده در مدار كره ماه قرار خواهد گرفت، ۳۰ قطعه موسيقي چيني را براي گيرنده هاي زميني پخش خواهد كرد. به گزارش تله كام آسيا، كميسيون علوم، فناوري و صنعت وزارت دفاع كشور چين براي افزايش آگاهي عمومي از برنامه هاي فضايي اين كشور، در زمينه انتخاب اين ۳۰ قطعه موسيقي نظرسنجي كرده است.
هوانگ كيانگ سخنگوي كميسيون ياد شده اعلام كرد طرح قراردادن يك سفينه در مدار كره مريخ در سال ۲۰۰۴ به تاييد مقامات اين كشور رسيده و بودجه ۱۷۰ميليون دلاري براي آن در نظر گرفته شده است. كشور چين در برنامه  «چانگ يي» قصد دارد تا سال ۲۰۱۰ يك ماه پيماي بدون سرنشين را روي كره ماه پياده كند كه قرار دادن يك سفينه در مدار مريخ در سال ۲۰۰۷ نيز در همين راستا و جهت بررسي مكان فرود ماه پيماي ياد شده، صورت مي گيرد. كشور چين در سال ۱۹۷۰ موفق شد نخستين ماهواره خود را با يك موشك چيني در مدار كره زمين قرار دهد و به اين ترتيب در آن زمان پس از شوروي سابق، آمريكا، فرانسه و ژاپن، به پنجمين كشور برخوردار از فناوري هاي بومي براي ساخت و ارسال ماهواره به مدار زمين بدل شد. كشور چين در سال ۲۰۰۳ موفق شد يك فضانورد را به كمك يك موشك چيني به مدار كره زمين اعزام و به سلامت به زمين بازگرداند و در ماه اكتبر سال گذشته نيز دو فضانورد را به فضا فرستاد و پس از روسيه و آمريكا به سومين كشوري بدل شد كه با استفاده از فناوري هاي بومي خود موفق به ارسال انسان به خارج از جو زمين شده است.

علمي فرهنگي
وزير آموزش وپرورش:
وظيفه امور پرورشي، شناسايي و پرورش استعدادهاي دانش آموزان است
گروه علمي فرهنگي - امور پرورشي در آموزش وپرورش، وظيفه شناسايي و پرورش استعدادهاي دانش آموزان را بر عهده دارد.
به گزارش همشهري، وزير آموزش وپرورش با بيان اين مطلب در گردهمايي رؤساي سازمان هاي آموزش وپرورش سراسر كشور گفت: بايد در مرحله جديد آغاز به كار اين معاونت، به گونه اي برنامه ريزي شود كه كاستي هاي گذشته وجود نداشته باشد و همه اولياي مدرسه متولي تربيت دانش آموزان باشند.
محمود فرشيدي تاكيد كرد: احياي معاونت پرورشي چنانچه با برنامه ريزي صحيح و اصولي صورت نپذيرد، خطر ايجاد بهانه براي مخالفان را دارد؛ بنابراين بايد با نگاه و رويكرد جديدي فعاليت هاي پرورشي را از سر بگيريم به گونه اي كه برخي مشكلات پيشين وجود نداشته باشد و فعاليت ها به سمت شناخت و كشف استعدادهاي دانش آموزان هدايت شود.
وي در ادامه با اشاره به تصويب سياست هاي اطلاع رساني وزارت آموزش وپرورش در شوراي معاونان اين وزارتخانه اظهارداشت: سياست هاي كلي اطلاع رساني مصوب شده است كه لازم است مسئولان آموزش وپرورش بر اساس آن، برنامه ريزي لازم را جهت پاسخگويي و ارتباط و تعامل با مردم و معلمان پيش بيني كنند. فرشيدي با تاكيد بر اهميت انعكاس عملكردها و اقدامات رؤساي سازمان هاي آموزش وپرورش گفت: انعكاس عملكرد بايد موجز، مختصر و ملموس باشد؛ به گونه اي كه گرهي از مشكلات مردم باز كند.
وي تعليم و تربيت را يك مسئله  ملي دانست و گفت: تلاش ما اين است كه از همه پيشنهاد بگيريم و به بهترين گزينه برسيم و در اين گذر بايد از سياست هاي كلان دولت و نظام آموزشي مواظبت شود. وي خطاب به مديران آموزش وپرورش، خواستار تمهيد مقدمات و برنامه ريزي براي كمك جنبي به معلمان شد و گفت: بايد تلاش كنيم تا مشكل اقتصاد آموزش وپرورش حل شود و تنها منحصر به بودجه نباشيم.
داوطلبان آزاد  پيش دانشگاهي مي توانند در امتحانات شهريورماه شركت كنند
گروه علمي فرهنگي- دانش آموزان و داوطلبان آزاد دوره پيش دانشگاهي مي توانند در امتحانات شهريورماه شركت كنند.
دفتر نظري و پيش دانشگاهي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: دانش آموزان ياد شده در صورت تمايل مي توانند به مركز آموزش پيش دانشگاهي كه در سال تحصيلي جاري(۸۵-۸۴) مشغول به تحصيل بوده اند، مراجعه و نسبت به ارائه درخواست خود مبني بر شركت در امتحانات شهريور ماه ۸۵ دوره پيش دانشگاهي  اقدام كنند. اين مصوبه شامل تمام دانش آموزان و داوطلبان آزاد دوره پيش دانشگاهي كه در سال تحصيلي جاري(۸۵-۸۴)در دوره پيش دانشگاهي مشغول به تحصيل بوده اند و تا پايان امتحانات جبراني تيرماه ۸۵ از درس و يا دروسي نمره قبولي كسب نكرده اند و يا فارغ التحصيل نشده اند، مي شود.
اجراي طرح جامع بهبود وضعيت زنان در آموزش و پرورش
مهر: مشاور وزير آموزش و پرورش گفت: اجراي طرح جامع بهبود وضعيت زنان در آموزش و پرورش در دست اقدام است.
سويزي با اشاره به وجود ۵۴درصد كاركنان زن در وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: در حال حاضر بدنه موجود آموزش و پرورش كشور را ۵۴ درصد زنان تشكيل مي دهند كه اين تعداد نيز وظيفه آموزش و پرورش ۷ ميليون و ۵۰۰ هزار دانش آموز دختر را به عهده دارند كه به طور قطع انرژي و اعتماد اين قشر از معلمان تاثير بسزايي در جامعه دختران خواهد داشت.مشاور وزير آموزش و پرورش، در خصوص وجود بزه هاي اجتماعي در مدارس دخترانه، گفت: چالش هاي موجود به طور كامل از نوع بزه هاي اجتماعي نيست، چرا كه بايد اين بزه هاي اجتماعي نه آن چنان بزرگ نمايي شود و نه اينكه بدون توجه از كنار آنها گذشت، بلكه رفع اين مشكلات نيازمند پژوهش در اين راستاست.

آموزش و پرورش
كارنامه داوطلبان كنكور نيمه دوم مرداد ارائه مي شود
فارس: معاون سازمان سنجش گفت: كارنامه داوطلبان آزمون سراسري اوايل نيمه دوم مرداد ماه توسط سازمان سنجش ارائه مي شود.
حسين توكلي با بيان اينكه قرائت پاسخنامه هاي داوطلبان رو به پايان است، افزود: تاكنون دستگاه هاي علامت خوان فقط علامت هاي زده شده را خوانده اند و هنوز كار ارائه كليد پاسخنامه به دستگاه ها و كنترل آمار علامت هاي موجود در هر پاسخنامه باقي مانده است.
نحوه توزيع كارت آزمون دوره دكتراي تخصصي
دانشگاه پيام نور
مهر: كارت آزمون دوره هاي فراگير نوبت چهارم دانشپذيران دكتراي تخصصي دانشگاه پيام نور روز پنج شنبه ۲۲تير ماه سال جاري توزيع مي شود.
داوطلبان مي توانند روز پنج شنبه ۲۲ تير ماه، صبح از ساعت ۸ الي ۱۲و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۲۰ با مراجعه به دانشگاه تربيت معلم تهران واقع در خيابان انقلاب، خيابان مفتح، جهت دريافت كارت خود اقدام كنند.
آزمون دكتراي تخصصي نوبت چهارم دانشپذيران دانشگاه پيام نور روز جمعه ۲۳ تيرماه سال جاري در شش رشته زبان و ادبيات فارسي، حقوق بين الملل، برنامه ريزي آموزش از راه دور، تربيت بدني (مديريت و برنامه ريزي)، جغرافيا و زبان شناسي تربيتي با تعداد حدود ۱۵۰۰ داوطلب در دانشگاه تربيت معلم تهران برگزار مي شود.
نفرات برتر كنكور و مسابقات بين المللي معتبر «نخبه»
شناخته مي شوند
مهر: عضو هيات امناي بنياد ملي نخبگان گفت: جلسه بنياد ملي نخبگان برگزار شد كه طي آن آيين نامه شرايط احراز نخبگي در دستور كار هيات امنا قرار گرفت و بخش هايي از آن تصويب شد.
علي عباسپور تهراني فرد افزود: شرايط احراز نخبگي بايد پس از اين كه به تاييد هيات امناي بنياد ملي نخبگان رسيد براي تصويب نهايي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي فرستاده شود.
وي اظهار داشت: در اين مصوبات نفرات برتر جشنواره هاي معتبر، نفرات برتر كنكور و رتبه هاي برتر مسابقات بين المللي (بر اساس شرايط خاص) استعداد برتر يا نخبه شناخته مي شوند.
عضو بنياد ملي نخبگان تاكيد كرد: در مصوبه بنياد ملي نخبگان كساني كه به عنوان استعدادهاي برتر انتخاب مي شوند بايد داراي شرايط خاصي باشند تا علاوه بر شناسايي اين افراد در جامعه بتوان بيش از ۱۱ ميليارد تومان بودجه اي كه در اختيار اين بنياد قرار گرفته در جهت حمايت از اين افراد مورد استفاده قرار گيرد.
عباسپور خاطر نشان كرد: اميدواريم با تصويب قوانين مربوط به نخبگان كشور در بنياد ملي نخبگان بتوانيم افراد برتر را براي رسيدن به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله كشور به خصوص در زمينه علم شناسايي كرده و در ظرفيت هاي قابل توجه كشور مورد استفاده قرار دهيم.
گردهمايي معاونان پژوهشي جهاد دانشگاهي
مهر: بيست و هفتمين گردهمايي معاونان پژوهشي واحدها و پژوهشكده هاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور از ۲۱تيرماه به مدت دو روز در شهرستان همدان برگزار مي شود.
در مراسم افتتاحيه اين گردهمايي علي منتظري رئيس جهاد دانشگاهي و مشاور رئيس جمهور و تعدادي از مسئولان استان همدان سخنراني مي كنند و در ادامه نيز طي دو روز مباحثي در خصوص فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي جهاد دانشگاهي در حوزه هاي مختلف و برنامه هاي آينده تحقيقاتي اين نهاد مورد بررسي قرار مي گيرد.
بررسي آيين نامه ها و مقررات پژوهشي، بررسي نقش پژوهش در برنامه توسعه جهاد دانشگاهي و ارائه دو سخنراني با موضوع تجارت مديريت پِژوهشي و مديريت بهره وري در سازمان ها، از ديگر موضوعات مورد بحث در اين گردهمايي است.

دانش فناوري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |