چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۰ - Aug 2, 2006
در جنوب تهران صورت گرفت
شام آخر دوستي با اخاذي
گروه حوادث- شام شبانه دو دوست، با اخاذي از منزل يكي از آنها، به پايان تلخ بازداشت رسيد.
به گزارش همشهري، يكم مرداد، مراد و فرشاد دو دوست قديمي براي صرف شام دو نفره به رستوراني در غرب تهران رفتند. اين دو دوست بعد از خوردن شام وقتي رستوران را ترك كرده و براي رفتن به خانه هايشان به سوي خودروهاي خود رفتند، فرشاد به محض نزديك شدن به خودرواش برآشفت.مراد كه متوجه شده بود مسئله اي دوستش را ناراحت كرده است ماجرا را جويا شد و همان موقع از سرقت راديو و ضبط خودرو دوستش مطلع شد. مراد براي ابراز همدردي با دوستش كه به عنوان مهمان او به رستوران آمده بود مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به وي پرداخت كرد تا به خاطر دعوت او رفيقش دچار ضرر مالي نشود.
۲۴ ساعت پس از اين ماجرا هنگامي كه مراد در منزلش در حال استراحت بود زنگ در به صدا درآمد. فرشاد به همراه مردي ناشناس كه بعداً مراد متوجه شد غلام نام دارد به جلوي منزل او آمده بودند. فرشاد با ديدن مراد با صدايي تحكم آميز گفت: «ضرر و زياني كه شب گذشته به من وارد شد بسيار بيشتر از ۲۰۰ هزار تومان بود و تو بايد يك ميليون و ۴۰۰ هزار تومان ديگر به من پرداخت كني.»
مراد در ابتدا تصور كرد دوستش با وي شوخي مي كند ولي هنگامي كه متوجه شد موضوع جدي است گفت: سرقت وسايل خودروي تو هيچ ربطي به من ندارد. من تنها براي دلجويي اين مبلغ را به تو پرداخت كردم و هيچ وظيفه ديگري در قبال اين موضوع ندارم.» بعد از اين جروبحث، دو مرد عصباني آنجا را ترك كردند، ولي ۲۴ ساعت بعد بار ديگر آنها دوباره به مقابل منزل مراد آمده و با تهديد اسلحه به زور وارد خانه وي شدند و سپس در حالي كه اهالي منزل را مجبور به سكوت كرده بودند ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد و ۴ فقره چك به مبلغ يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان را ربوده و متواري شدند.
دستگيري متهمان توسط كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران
فرداي روز حادثه مراد با مراجعه به اداره آگاهي از كارآگاهان اداره يكم درخواست كمك كرد. كارآگاهان بعد از بررسي شكايت مراد تحقيقات خود را آغاز كرده و با جمع  آوري اطلاعات دريافتند كه فرشاد و غلام هر دو از افراد شرور منطقه ياغچي آباد تهران هستند. عمليات دستگيري متهمان آغاز شد و كارآگاهان طي دو عمليات موفق پليسي روز سه شنبه فرشاد را در منزل مسكوني اش در محله ياغچي آباد و غلام را در يكي از خيابان هاي فرعي حوالي ميدان آزادي دستگير كردند.
در بازرسي از خودروي غلام، يك كلت كمري، يك دستگاه بي سيم و يك رشته دستبند پليسي كشف و ضبط شد. متهمان به اخاذي از مراد اعتراف كرده اند و تحقيقات در خصوص جرايم ارتكابي ديگر از آنان توسط كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ ادامه دارد.

در غرب تهران
پسر ۸ ساله خمپاره كشف كرد
گروه حوادث- يك گلوله خمپاره ۸۲ ميليمتري كه متعلق به حدود دو سال پيش است توسط پسربچه ۸ ساله در غرب تهران كشف شد.
محمد تورنگ، رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته در توضيح اين خبر گفت: ساعت ۱۵ دوشنبه گذشته ، فردي در تماس با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ اعلام كرد: فرزند ۸ ساله ام هنگام بازي در خيابان، داخل يك جوي آب با شيء  عجيبي مواجه شد، او به سرعت به طرف من آمده و مرا در جريان موضوع قرار داد، من نيز به محل رفتم و مشاهده كردم، اين شيء گلوله  خمپاره است. با اعلام اين موضوع به پليس، بلافاصله اكيپ چك و خنثي سازي و همچنين نيروهاي اطلاعات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به محل اعزام شدند.
ماموران در بررسي هاي به عمل آمده از اين گلوله خمپاره كه مقداري پوسيده شده بود، متوجه شدند، گلوله خمپاره  فاقد چاشني و مواد عمل كننده است و قابليت انفجار ندارد. اين در حالي بود كه بررسي هاي تكميلي نشان داد: اين خمپاره احتمالا از حدود دو سال پيش در اين محل قرار دارد.

كرم ۱۲سانتي در چشم زن هندي
يك كرم ۱۲سانتي از چشم زن هندي خارج شد.
روزنامه نيوكلارا نوشت: پزشكان هندي از چشم يك زن ۶۰ ساله كرمي ۱۲سانتي خارج كردند.
ماجرا از اين قرار بود كه اين زن با احساس درد ناگهاني در چشم چپ خود به پزشك مراجعه كرد، پزشكان پس از معاينه چشم اين بيمار متوجه حركت يك كرم ۱۲ سانتي متري در چشم او شدند. سرانجام در يك عمل جراحي، كرم از چشم زن خارج شد و اين در حالي بود كه پزشكان تلاش گسترده اي كردند تا به بافت چشم اين زن صدمه اي وارد نشود و وي بينايي خود را از دست ندهد
كرم خارج شده براي آزمايشات ويژه به آزمايشگاه بيمارستان انتقال داده شد و زن هندي نيز تحت درمان قرار گرفت.

ادعاي مرد باجناق كش در دادگاه:
براي دفاع از خودم مرتكب قتل شدم !
009507.jpg
گروه حوادث- مرد جواني كه در يك درگيري خونين باجناقش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است، صبح ديروز در حالي به دفاع از خود پرداخت كه مدعي شد قصد كشتن باجناقش را نداشته است و تنها از خود دفاع كرده است.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه ۱۳ مرداد۸۴ موضوع يك درگيري خانوادگي به ماموران انتظامي اطلاع داده شد، ماموران با حضور در صحنه حادثه در نزديكي ميدان شوش ، در بررسي هاي اوليه خود متوجه شدند در جريان درگيري خانوادگي مرد جواني به نام داود توسط يكي از اقوامش مجروح شده و پس از انتقال به بيمارستان جان باخته است.
در تحقيق از پدر مقتول وي مهدي باجناق پسرش را عامل قتل معرفي كرد و مدعي شد: مهدي با همسرش الهام اختلاف داشت و شب حادثه سر همين موضوع با يكديگر درگير شدند و زمانيكه پسرم براي وساطت به آنجا رفت به قتل رسيد.كارآگاهان پليس پس از تحقيقات اوليه تمام محل هايي را كه احتمال مي رفت مهدي در آنجا تردد داشته باشد تحت كنترل قرار دادند تا اينكه سه روز پس از جنايت، باجناق جنايتكار خود را به شعبه ۲ بازپرسي معرفي كرد.
در جريان بازجويي ها وي به درگيري با همسرش اشاره كرد و مدعي شد: شب حادثه با همسرم دعوايم شد و او را به خانه پدرش فرستادم.دقايقي نگذشته بود كه در حياط در حال استراحت بودم كه ناگهان متوجه سرو صداي باجناقم شدم.
او به همراه ۲ مرد به مقابل خانه ام آمده بود و در همان لحظات بود كه با هم درگير شديم و من در دفاع از خودم يك ضربه به او زدم.
با اين اعترافات، پرونده اين جنايت مرگبار براي صدور راي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
روز گذشته در جريان محاكمه، پس از بيان كيفرخواست صادره از سوي نماينده دادستان تهران و درخواست قصاص از سوي اولياي دم، متهم در جايگاه دفاع قرار گرفته و گفت: اتهام قتل را قبول دارم اما نيتي براي قتل نداشتم و همه چيز در يك لحظه اتفاق افتاد.
بر پايه اين گزارش، قضات دادگاه كيفري استان پس از دفاعيات متهم به قتل با اعلام ختم جلسه دادگاه ، به زودي حكم قضايي را صادر مي كنند.

سارق فراري را شناسايي كنيد
تصوير چهره نگاري شده از متهم
009504.jpg
گروه حوادث- بررسي هاي پليسي در خصوص شناسايي هويت يك سارق مسلح مشخص كرد كه وي عامل ارتكاب پنج سرقت مسلحانه ديگر در پايتخت است.
به گزارش همشهري، هفتم مرداد سال ۸۵ مردي در حالي كه كلاه كاسكت بر سر داشت و ماسك آلودگي هوا را نيز براي پنهان  ماندن صورتش بر روي چهره خود كشيده بود، وارد بانكي در خيابان فلاح شد. مرد به محض ورود به داخل ساختمان بانك، كلت كمري اش را از جيب كاپشن خارج كرد و كارمندان بانك را هدف گرفت. ۶ كارمند بانك كه با حضور سارق مسلح غافلگير شده بودند، با تهديد مرد سارق براي پرداخت پولهاي موجود در بانك براي جلوگيري از وقوع حادثه اي تلخ پنج ميليون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد كه همه آن دو هزار توماني بود بر روي پيشخوان قرار دادند و سارق مسلح بعد از جاسازي مبلغ در كيف دستي اش به قصد فرار از صحنه به سوي در ورودي حركت كرد ولي در همان لحظه ماسك آلودگي هوايي كه بر چهره داشت به زمين افتاد و چهره اش نمايان شد.سارق بلافاصله ساختمان بانك را ترك كرد و در بانك را نيز از پشت قفل كرد تا كارمندان نتوانند به دنبالش بيايند.
بعد از حضور پليس در صحنه عمليات چهره نگاري سارق فراري انجام گرفت. روز گذشته رضا جعفري معاون دادسراي امور جنايي تهران ضمن اعلام اين خبر گفت: تحقيقات پليسي نشان مي دهد كه اين سارق فراري عامل ۵ سرقت مسلحانه ديگر در پايتخت است كه به همين روش اقدام به ارتكاب سرقت مسلحانه كرده است. جعفري با صدور مجوز انتشار تصوير چهره نگاري اين متهم، از شهروندان خواست در صورت شناسايي سارق فراري و يا اطلاع از مخفيگاه وي كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ را در جريان قرار دهند.

زن ۶۵ ساله، عامل ۴ جنايت
009513.jpg
گروه حوادث - بعد از ۷۰۰ مصاحبه و هزاران ساعت بررسي هاي پليسي، راز جنايتهاي فجيع يك زن ۶۵ ساله كه دو زوج مسن را با شليكهاي مرگبار در «ايدل كاونتي» آمريكا به قتل رسانده است، فاش شد. فيل ردموند بازپرس ايدل كاونتي، روز دوشنبه با اعلام جزييات خبر دستگيري زن جنايتكاري كه دو زن و دو مرد ميانسال را به قتل رسانده است،گفت: متهم بارابارا آنن ايوانز نام دارد كه يك زن ۶۵ است كه در بازجويي ها به رغم آنكه به قتلها اعتراف كرده است اما درباره انگيزه خود حرفي نزده است.
بنا به گزارش هاي پليس ايدل كاونتي اين زن جنايتكار در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۵ در جريان يك جنايت خونين، زوج ميانسالي به نام جيمز و دلت پاول را با شليك هاي مرگبار به قتل رساند و سپس در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۵ زن و شوهر پير ديگري به نام دون و سيو باركررا به همان شيوه قبلي كشت، هر دو زوج در خانه هاي خودشان به قتل رسيده بودند.
رنوندا اسميت دخترو تنها فرزند خانواده پاول كه ماهها در انتظار شنيدن اين خبر بوده است به روزنامه ها گفت: اين واقعا بهترين خبري بود كه در تمام عمرم شنيده ام، از هنگام جنايت، من و شوهرم دايما از اين مسئله در هراس بوديم كه قاتل وارد خانه ما شود و من، همسرم و فرزندم را نيز به قتل برساند.حالا احساس آرامش مي كنم. او گفت كه از زمان جنايت شايعاتي درباره دخالت من و همسرم در جنايت در بين مردم شنيده مي شد، اما حالا حقيقت روشن شد.بنا به اين گزارش درباره پسر خانواده باركر نيز چنين شايعاتي شنيده مي شد.
بازپرس ردموند گفت: نتايج بررسي هاي متخصصان پزشكي قانوني، سرنخهاي مهمي براي فاش شدن راز جنايت در اختيار آنها گذاشته است و در كشف راز اين جنايت تاثير زيادي داشته است.
به گفته وي، پس از آنكه نتايج بررسي هاي صورت گرفته در آزمايشگاه جرايم ايالتي مشخص كرد كه در هر دو جنايت از يك اسلحه واحد استفاده شده است، كارآگاهان به مسير درستي هدايت شدند كه سرانجام نتيجه داد. ردموند گفت كه بررسي هاي صورت گرفته درباره اين جنايت يكي از علمي ترين بررسي ها در تاريخ بررسي هاي پليسي در ايالت است، چرا كه قاتل زن مسني است كه هيچكس نمي توانست به او شك كند.

برنده كدام است؟
009510.jpg
گروه حوادث -هواپيما، اتومبيل و موتورسيكلت در انگليس با هم مسابقه دادند .
هواپيماي مسابقات هوايي رد بول ، اتومبيل مسابقات فرمول ۱ و موتورسيكلت هونداي هزار سي سي هر يك براي هم رده هاي خود ادعايي داشتند و افتخارها و پيروزيهايي كسب كرده بودند امااين بار قصد مسابقه با بالا تر و پايين تر از خود را داشتند.
در ابتدا و در خلا ل مسابقه اتومبيل از موتور و هواپيما پيشي گرفت، بعد موتورسيكلت ،اما در انتهاي مسير مورد نظر، هواپيمااز وسايل نقليه چرخ دار پيشي گرفت و پيروز شد .

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |