چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۰ - Aug 2, 2006
ملي پوشان پرسپوليس در اردو
تيم ملي فوتبال و تمرينات پرفشار
ليست نهايي تيم ملي هفته آينده اعلام مي شود
عكس : مجتبي جانبخش
تمرينات تيم ملي با نظم و ترتيب دنبال مي شود تا اين تيم با آمادگي كامل به مصاف سوريه در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا برود.
009477.jpg
حسن حيدري - تيم ملي فوتبال ايران براي دفاع از اعتبار خود در آسيا روزهاي حساسي را سپري مي كند و مجموعه حاكم بر فدراسيون فوتبال با تلاش گسترده و عملكردي كارشناسانه درصدد هستند تا تيم ملي با تمام قوا در رقابت هاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا حضور پيدا كنند.
با حضور بازيكنان پرسپوليس در اردوي تيم ملي در روزهاي آينده تمرينات اين تيم با نظم بيشتري دنبال خواهد شد و قلعه نويي سرمربي اين تيم آگاهانه تر مي تواند به تركيب ايده آل خود دست پيدا كند. آري هان سرمربي پرسپوليس هم روز گذشته اعلام كرد خيلي زودتر از موعد مقرر بازيكنان را در اختيار تيم ملي خواهد گذاشت و اين موضوع مي تواند آرامش بيشتري به تيم ملي در اين روزهاي حساس بخشد.
تيم ملي امروز در اولين آزمايش جدي خود به مصاف راه آهن مي رود در حالي كه تمرينات تيم ملي در كمپ تيم هاي ملي دنبال مي شود، تيم ملي سوريه همچنان به ديدارهاي تداركاتي اش در سطح منطقه ادامه مي دهد. اين تيم در هفته جاري در مصاف با اردن سه بر صفر مغلوب شد و قرار است روز جمعه همين هفته نيز در منامه با بحرين ديدار كند. سوريه با اين نوع بازي ها سعي دارد تا بازيكنان خود را براي ديدار با ايران در شرايط مطلوبي قرار دهد.
تيم ملي همچنان در هفته جاري در دو نوبت صبح و عصر به تمريناتش ادامه داد. اين تيم صبح ها در مجموعه انقلاب زير نظر پرويز كماسي تمرينات خود را براي آمادگي بدني هرچه بيشتر بازيكنان انجام مي دهد.
در تمرين بعدازظهر نيز ابتدا بازيكنان به مدت ۱۵ دقيقه به گرم كردن خود مي پردازند و سپس دروازه بانان تيم ملي كه شامل ميرزاپور، رودباريان، رحمتي  و طالب لو هستند زير نظر كريم بوستاني به طور جداگانه به تمرينات اختصاصي مي پردازند. در همين زمان بازيكنان نيز به كارهاي تاكتيكي با توپ روي مي آورند. در انتهاي تمرين نيز بازيكنان تيم ملي در دو گروه سبز و قرمز تقسيم شدند و در زميني كوچك تر از زمين فوتبال بازي درون گروهي برگزار كردند.
در حال حاضر هادي شكوري، علوي، نويدكيا، عباسفرد از جمله بازيكنان مصدوم تيم ملي محسوب مي شوند.
امير قلعه نويي سرمربي تيم ملي در مورد آخرين وضعيت تيم ملي گفت: شرايط تيم ملي هر روز بهتر مي شود و با حضور بازيكنان لژيونر تمرينات تيم ملي از هفته آينده بطور جدي تر دنبال خواهد شد.
وي در ادامه افزود: از هفته آينده اساس تمرينات ما بر پايه كارهاي تاكتيكي خواهد بود.
قلعه نويي در مورد حضور لژيونرها گفت: بازيكناني كه در ليگ امارات حضور دارند تا يكشنبه هفته آينده به تهران خواهند آمد و لژيونرهاي اروپايي نيز طبق قانون فيفا ۳ روز تا پيش از بازي رسمي خود را به تيم ملي خواهند رساند.
سرمربي تيم ملي در پايان گفت: فهرست نهايي بازيكنان تيم ملي اواخر هفته آينده اعلام خواهد شد.

محمدرضا يزداني خرم :
تيم ملي جاي اين حرف ها نيست
009492.jpg
گروه ورزشي- در مسابقات ليگ باشگاههاي كشور نمي شود كه كشتي گير هر استان را به اجبار وادار به كشتي  گرفتن در همان استان كرد. اين مطلب را محمدرضا يزداني خرم در جواب اعتراض رئيس هيأت كشتي مازندران گفت كه ادعا كرد يكي از مربيان تيم ملي كشتي آزاد پاي كشتي گيران ملي پوش اين استان براي پيوستن به تيم مورد نظرشان نشسته اند. سرپرست فدراسيون كشتي مي گويد: همه در حرف مدعي حرفه اي شدن در ورزش هستند، اگر چنين است در ليگ كشتي هر تيمي در فضاي رقابتي با اختصاص امتياز بيشتر مي تواند بهترين ها را از استان هاي مختلف گلچين كند و كشتي گير هم كه عمر قهرماني كوتاهي دارد، طبيعي است كه جذب بهترين پيشنهاد شود.
وي افزود: البته من مخالف اين حركت هستم و در تيم ملي جاي اين حرف ها نيست و مربيان هم بايد همه توجهشان فقط به تيم ملي باشد.
با توجه به حجم زياد كارها و اعزام ها و اردوهايي كه در پيش داريم در شرايط فعلي فرصتي براي چنين بحث هايي نيست و حتماً با شنيدن نظر موافق و مخالف و اگر كميته فني تشخيص دهد ممكن است تغييراتي در طرز كار ليگ ايجاد شود. يزداني خرم در جواب اين سئوال و اينكه سرپرست فدراسيون واليبال (داورزني) با توصيه او انتخاب شده است گفت: اصلاً اينچنين نبود. او از مديران با سابقه تربيت بدني است و خود سازمان با جمع بندي شرايط نامزدها او را برگزيد. ما نيز به فدراسيون واليبال كمك خواهيم كرد تا موفقيت هاي گذشته ادامه پيدا كند.

مقام هشتم جهان براي دختر نوجوان تيرانداز ايراني
گروه ورزشي- در مسابقات تيراندازي بانوان قهرماني جهان در زاگرب، سپيده سيراني تيرانداز نوجوان ايراني مقام هشتم جهان را كسب كرد.به گزارش همشهري، سپيده سيراني تيرانداز تيم ملي هدف هاي پروازي در رشته تراپ نوجوانان جهان كه با حضور ۹ كشور برگزار شد در طي سه راند به رتبه هشتم جهان دست يافت.
كوئين ون از چين با ۶۸ امتياز مقام اول، سوزت مارينا با ۶۷ امتياز از فرانسه و هچن كامپ برنا با ۶۴ امتياز از استراليا سوم شدند.
اين مسابقات در سطح جهان براي محك زدن توان تكنيكي و تاكتيكي تيم ايران در مقابل تيم هاي رقيب آسيايي در بازي هاي ۲۰۰۶ دوحه فرصت مناسبي است.

حضور بانوان محلات تهران در رقابت هاي ورزشي
گروه ورزشي- مسابقات ورزشي محلات ويژه بانوان تهران از صبح ديروز در چهار رشته ورزشي شامل بسكتبال، واليبال، دو و ميداني ودوچرخه سواري با حضور ۲۸ تيم از مناطق ۲۲ گانه و مناطق مقاومت بسيج شهرداري تهران برگزار شد.
مراسم افتتاحيه اين مسابقات در سالن ۱۲ هزار نفري ورزشگاه آزادي تهران با حضور شهردار تهران برگزار شد.

مسابقات واليبال دختران كشور آغاز شد
گروه ورزشي - مسابقات واليبال دختران كشور در گروه دوم قهرماني با حضور ۱۰۵ ورزشكار در قالب هفت تيم در همدان آغاز شد.ديروز در نخستين روز از اين رقابت ها، تيم هاي كرمانشاه، همدان و اصفهان با نتايج مشابه سه بر صفر به ترتيب تيم هاي بوشهر، فارس و لرستان را شكست دادند.گفتني است اين مسابقات به مدت ۵ روز به طول خواهد انجاميد و تيم هاي كرمان، همدان، بوشهر، فارس، اصفهان، كرمانشاه و لرستان با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
دو تيم برتر اين رقابت ها به مرحله نهايي مسابقات واليبال قهرماني رده سني جوانان بانوان كشور صعود خواهند كرد.

شريف : اسامي مطرح شده غيرقانوني است
009495.jpg
ايسنا: محمدرضا شريف پس از شايعات اخير در مورد دوپينگي بودن برخي از بازيكنان ملي پوش فوتبال و يا امتناع برخي از فوتباليست ها از انجام تست دوپينگ گفت: تست ندادن برخي از فوتباليست هاي كشور در حال بررسي است و پس از طي روند مديريت نتايج در هفته  آتي اعلام مي شود.
رييس كميته  ضد دوپينگ فدراسيون فوتبال در پي انتشار اخباري مبني بر محروميت سه تن از ملي پوشان فوتبال كشورمان به دليل خودداري از انجام تست دوپينگ اظهار كرد: پيش از شروع مسابقات جام جهاني، بنابر برنامه اي كه داشتيم تصميم به نمونه گيري اعضاي تيم ملي در دو مرحله گرفتيم كه در مرحله دوم نمونه گيري، تعدادي از بازيكنان براي انجام تست دوپينگ حاضر نشدند. البته اكنون به صورت قانوني نمي توانم نام اين افراد را بيان كنم. اين مساله در وهله  اول براي ما عدم حضور تلقي مي شود و بايد بر طبق ماده دوازده آيين نامه بررسي شود. ما پيش از جام جهاني گزارش مكتوب خود را به فدراسيون اعلام كرديم كه در آن زمان مسئولان فدراسيون فوتبال با استفاده از اختيارات آيين نامه اي بررسي اين موضوع را به پس از مسابقات آلمان موكول كردند. شريف ضمن اظهار گلايه از مسايل مطرح شده در روزهاي اخير گفت: من نمي دانم چرا برخي افراد از روي آگاهي يا ناآگاهي، نمي گذارند رسالت حرفه اي ما به صورت قانوني به پايان برسد و مسايلي را مطرح مي كنند كه به هيچ وجه از ديدگاه كميته  ضد دوپينگ فدراسيون فوتبال و مسئولان اين فدراسيون قابل قبول نيست. من اكنون از اين منبع اعلام مي كنم كه هر نكته اي كه پس از اين از سوي هر مرجعي به غير از مراجع رسمي فدراسيون اعلام شود خلاف واقعيت است.

تيم فوتبال پرسپوليس به تهران بازگشت
گروه ورزشي- اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس روز گذشته پس از برگزاري يك اردوي ۱۱ روزه به تهران بازگشتند.به گزارش باشگاه پرسپوليس، تيم فوتبال اين باشگاه كه در كمپ اشتاين ماير اتريش اردو زده بود، ظهر ديروز وارد تهران شد و به مدت چهار روز به استراحت مي پردازد.دور جديد تمرينات تيم فوتبال پرسپوليس تهران از روز شنبه آينده در ورزشگاه كارگران تهران آغاز مي شود.
اين تيم در مدت اقامت خود در اتريش سه ديدار دوستانه را برابر تيم هاي لاتزيو ايتاليا، ويگان اتلتيك انگليس و اشتگ ماخ اتريش برگزار كرد.
دو شكست برابر لاتزيو و ويگان و يك پيروزي مقابل اشتگ ماخ ماحصل اردوي پرسپوليس در اتريش بود.

خبرهاي فوتبال جهان
الفيو باسيل سرمربي جديد آرژانتين
009474.jpg
مريم دري منش: الفيو باسيل از سوي فدراسيون فوتبال آرژانتين به عنوان سرمربي تيم ملي اين كشور معرفي شد. قرار است وي از روز ۲۴ شهريور رسماً فعاليت خود را آغاز كند. باسيل قبلاً نيز در سال هاي ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ اين سمت را عهده دار بود. او فصل گذشته مربي باشگاه بوكاجونيورز آرژانتين بود و سال گذشته به همراه اين تيم قهرماني ليگ فوتبال اين كشور را به دست آورد.
جورجينيو، دستيار دونگا در تيم ملي برزيل
009486.jpg
جورجينيو ملي پوش اسبق برزيل كه در سال ۱۹۹۴ به همراه اين تيم قهرمان جام جهاني شده بود، به عنوان دستيار سرمربي تيم ملي فوتبال اين كشور معرفي شد.
وي قبلاً در باشگاه هاي فلامينگو، سائوپائولو، واسكودوگاما و آمريكا در برزيل، بايرلوركوزن و بايرن مونيخ آلمان و كاشيماآنتلرز بازي كرده و ۶۴ بازي ملي نيز در كارنامه خود دارد.
انتقال مرتزاكر به وردربرمن
009480.jpg
پرامرتزاكر ملي پوش جوان آلماني باشگاه هانوفر در راه پيوستن به برمن است. وي كه پس از جام جهاني به علت مصدوميت تحت عمل جراحي پاشنه پا قرار گرفته بود، از هفته آينده مي تواند به ميدان برود.
قرار است پس از مذاكرات سران هانوفر با آلوفس، مدير برمن،  آخر اين هفته، مرتزاكر نظر خود را مبني بر ماندن در هانوفر و يا رفتن به برمن اعلام خواهد كند.
ابراهيموويچ و بوفون در ميلان
009483.jpg
پس از اعلام حكم دادگاه مبني بر حضور يوونتوس در رقابت هاي سري B باشگاه هاي ايتاليا، ابراهيموويچ و بوفون نيز تصميم به ترك باشگاه گرفتند. قبل از اين دو، تورام، زامبروتا، امرسون و كاناوارو يووه را ترك كرده بودند. بوفون كه قبلاً گفته بود به يوونتوس وفادار مي ماند، بنا بر اعلام روزنامه ايتاليايي گازتادلواسپرت به همراه زلاتان ابراهيموويچ در حال مذاكره با سران ميلان است

تأخير در شروع مسابقات سري A و سري B ايتاليا
به احتمال فراوان رقابت هاي اين فصل سري A و B باشگاه هاي ايتاليا طبق برنامه قبلي در روز ۲۷ آگوست شروع نخواهد شد.با توجه به اين كه تيم ملي ايتاليا در روزهاي دوم و ششم سپتامبر بايد ديدارهاي مقدماتي جام ملت هاي ۲۰۰۸ اروپا را برگزار كند، رقابت هاي باشگاهي احتمالاً در روز ۱۰ سپتامبر آغاز مي شود.اين تأخير به دليل فرجام خواهي باشگاه هاي يوونتوس، فيورنتينا و لاتزيو مي باشد كه پرونده آنها به دادگاه تجديدنظر فرستاده شده است.

جانبازان و معلولان وزنه برداري، شنا و تير و كمان به اردو دعوت شدند
ايرنا: ملي پوشان تيم هاي وزنه برداري، شنا و تير و كمان جانبازان و معلولان براي كسب آمادگي به منظور شركت در مسابقات آسيايي به اردو دعوت شدند. مسابقات آسيايي جانبازان و معلولان اواخر آبان ماه امسال در مالزي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون جانبازان و معلولان، اردوي تيم وزنه برداري ۱۰تا ۲۶مرداد در دانشگاه تربيت معلم تهران برپا مي شود.
بر اساس اين گزارش اردوي تيم شناي جانبازان و معلولان نيز ۱۴تا ۲۳ مرداد در استخر مجموعه ورزشي آزادي تهران داير خواهد شد.
همچنين چهارمين مرحله از اردوي آمادگي رشته تير و كمان مردان و زنان جانباز و معلول ۱۵تا ۲۳مرداد در مجتمع تحقيقاتي عصر انقلاب شهريار برگزار خواهد شد.
اسامي نفرات دعوت شده به شرح زير است:
وزنه برداري :
علي  صادقي زاده(تهران)، مرتضي دشتي، غلام عباس دانش نيك و سعيد بافنده صداقتي(كرج)، غلامحسين چلتوك كار(خوزستان)، حمزه محمدي (مازندران)، الله بخش اكبري(ايلام)، كاظم رجبي(آذربايجان شرقي)، سعيد مختاريان(كرمان)، امرالله دهقان(فارس).
مربيان: عبداله فكور و جواد رازي
شنا :
مهدي اكبرنژاد(گيلان) محمدرضا رهبري و غلامحسين صاحبكار(خراسان رضوي) و حميد حسني سعدي(تهران).
مربي: مجيد نوروزي
تير و كمان بانوان :
راضيه شيرمحمد، زهرا جوانمرد و كلثوم غلامي(خراسان رضوي)
مربي: گل چهره سليم اف
تير و كمان مردان:
حشمت اله كاظمي، ابراهيم رنجبر و مجيد كهتري(تهران)
مربي: زبيداله سليم اف

۴۴ ميليارد تومان اعتبار براي ساخت اماكن ورزشي در روستاها
گروه ورزشي- اعتبارات ورزش روستايي ۴۴ ميليارد تومان است كه ۲۲ ميليارد آن از سوي سازمان تربيت بدني و ۲۲ ميليارد ديگر آن از طريق اعتبارات استاني به ورزش روستايي تخصيص مي يابد. اين مطلب را هادي حسام رييس مركز توسعه ورزش همگاني و تفريحي در گفت وگو با سايت سازمان تربيت بدني اعلام كرد.وي تاكيد كرد: اعتبار يادشده جهت احداث اماكن ورزشي روباز در روستاها و تكميل سالن هاي ورزشي نيمه تمام در اين بخش هزينه خواهد شد و اين كار در ورزش ايران بي سابقه است.

كاراته در آستانه تصميمي تازه
وحيد خواجه حسيني سرمربي جديد تيم ملي شد
009489.jpg
علي شاكري - استعفاي غلامرضا دباغيان سرمربي تيم ملي كاراته ايران مسئولان فدراسيون كاراته را در آستانه تصميم گيري جديدي قرار داده است.
پس از انتقاداتي كه به نحوه كار مربيان تيم ملي پس از مسابقات بين المللي جام وحدت و دوستي شد، مسئولان كاراته درصدد برآمدند تا با جابه جايي در كادر فني و قراردادن دباغيان در پست مدير تيم ملي از وجود وحيد خواجه حسيني در سمت سرمربيگري استفاده كنند. واكنش دباغيان سرمربي قديمي تيم ملي كاراته اعتراض و استعفايي بود كه او طي نامه اي به سمندر رييس فدراسيون كاراته از خود بروز داد.
پس از آن مذاكرات براي بازگشت او نتيجه اي به همراه نداشت تا جايي كه براي عدم ايجاد وقفه در تمرينات تيم ملي كه خود را آماده حضور در دو رويداد مهم جهاني و بازي هاي آسيايي مي كند، وحيد خواجه حسيني تمرينات ملي پوشان را زيرنظر گرفته است.
محسن آشوري دبير فدراسيون كاراته در اين رابطه گفت: ما استعفاي دباغيان را نپذيرفتيم. حفظ شأن و حرمت ايشان هم بر همه واجب است و افزون بر آنكه او از دانش و تجربه زيادي در اين رشته برخوردار است و ما همچنان قصد داريم از وجود ايشان در رشد و توسعه كاراته ايران بسان گذشته درپستي ديگر بهره مند شويم.
جملات پاياني آشوري حكايت از جدايي رسمي دباغيان از كادر فني تيم ملي مي كند و بايد در انتظار معرفي مربي ديگري در كنار وحيد خواجه حسيني سرمربي جديد اين تيم بود.

برترين دوچرخه سوار آسيا يك ايراني است
گروه ورزشي- برترين دوچرخه سوار آسيا از سوي فدراسيون دوچرخه سواري جهان UCI يك ورزشكار ايراني شد.حسين عسگري به دليل شركت در مسابقات المپيك، حضور مستمر در مسابقات داخلي و آسيايي و جهان و تلاش براي گسترش اين رشته ورزشي به اين افتخار دست يافت.حسين عسگري درباره بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه پيش بيني كرده است كه در صورت تمرين خوب، تيم دوچرخه سواري كشور توان كسب سه مدال مختلف را در اين مسابقات دارد.گفتني است مسابقات قهرماني دوچرخه سواري آسيا ماه آينده در مالزي برگزار خواهد شد.

فوتبال دسته اول تهران از شهريورماه آغاز مي شود
مسابقات  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  تهران  گراميداشت  شهداي ۱۷ شهريور از نيمه  اول  شهريور ماه  امسال  آغاز مي شود.
مراسم  قرعه كشي  اين  رقابت ها   با حضور مربيان ، سرپرستان ، نمايندگان  تيم هاي  شركت كننده  و مسئولان  اجرايي  هيات  فوتبال  استان  تهران  در محل  اين  هيات  برگزار شد.
در اين  جلسه  مسايلي  نظير نحوه  برگزاري  مسابقات ، صعود و سقوط تيم ها، عقد قرارداد با بازيكنان  و ارسال  مدارك  مورد بحث  و بررسي  قرار گرفت  و در پايان  مقرر شد اسامي ۲۵ بازيكن  هر تيم  تا پايان  وقت  اداري  روز ۲۵ مرداد به  هيات  فوتبال  استان  تهران  اعلام  شود.برنامه  هفته  نخست  اين  رقابت ها به  شرح  زير است : تلاش - شاهين ، صنايع  پارچين  - آبفا، مقاومت  - آرمين ، فرازنيكان  - فجر تهران ، خاوران  - ابزار مهدي ، نفتون - كاوه ، توربو- انتظام ، صنام - شاهين چسب ابر و آماد نزاجا- استيل  آذين .

تنيس قهرماني دختران كشور
مدال آوران امروز مشخص مي شوند
در پايان  چهارمين  روز مسابقات  تنيس  قهرماني  دختران  كشور، در رده  سني زير ۱۳ سال ، تيم  تنيس  تهران  با كسب  ۹ امتياز و تيم  هرمزگان  با كسب  شش امتياز به  مرحله  نهايي  مسابقات  راه  يافتند .به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  تنيس ، همچنين  در ادامه  اين  مسابقات در رده  سني  ۱۶ سال  تيم  خراسان  در صدر جدول  قرار دارد و تيم  تهران  با يك  بازي  كمتر در رده  دوم  قرار گرفته  است .در بخش  مسابقات  آزاد و انفرادي  در رده  سني  ۱۶ سال ، ياسمن  سعادت  و ماتيلدا مراديان  از تهران ، آرزو يول  قوني  از آذربايجان  و آيدااشرفي  از خراسان  به  دورنيمه  نهايي  راه  يافتند.مسابقات  تنيس  قهرماني  نوجوانان  دختر ايران  از هفتم  مرداد ماه  با شركت  ۶۰ ورزشكار در قالب  ۱۰ تيم  در زمين هاي  تنيس  مجموعه  ورزشي  آزادي تهران  آغاز شده  است .اين  مسابقات  در دو رده  سني  ۱۳ و ۱۶ سال  بصورت  تيمي و آزاد برگزار مي شود و امروز ديدارهاي  پاياني  تيمي در رده هاي  ۱۳ و ۱۶ و انفرادي  ۱۶سال  برگزار خواهد شد.مراسم  پاياني  اين  مسابقات  امروز   پس  از برگزاري  ديدارهاي  فينال  تيمي  و انفرادي  فوق ، در مجموعه  آزادي  با حضور مسئولان  فدراسيون  برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |