يكشنبه ۵ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۹ - Aug 27, 2006
فوتبال باشگاه هاي آلمان
توقف بايرن مونيخ و صدرنشيني نورنبرگ
013578.jpg
گروه ورزشي - در سومين هفته از رقابت هاي بوندس ليگا تيم بايرن مونيخ قهرمان فصل پيشين اين رقابتها در مصاف با نورنبرگ تن به تساوي بدون گل داد. در اين بازي باز هم علي كريمي فرصت بازي پيدا نكرد.
بايرن مونيخ عليرغم حملات گسترده در هر دو نيمه نتوانست دروازه نورنبرگ را باز كند.
بايرن با اين تساوي با ۷ امتياز در مكان سوم جدول ايستاد.در ساير بازي ها تيم هانوفر عليرغم حضور وحيد هاشميان در زمين به مدت ۹۰ دقيقه با سه گل از آلمينا آفن شكست خورد تا اوضاع اين تيم بعد از سومين شكست متوالي بحراني شود.
در اين بازي بلانبريچ در دقيقه(۱۳) دام(۴۷) و ساچلدورن(۱۵) گلهاي تيم آفن را درون دروازه حريف جاي دادند.
هانوفر با اين شكست همچنان در قعر جدول بوندس ليگا قرار دارد.
تيم اشتوتگارت نيز در ديدار با دورتموند سه بر يك تن به شكست داد. مگين (۲۰) كرينگ (۳۲) و فري (۸۸) براي دورتموند گلزني كردند و تنها گل ميزبان توسط تاسكي در دقيقه ۳۰ به ثمر رسيد. اين هفته انرژي كوتبوس يك برصفر مقابل بوخوم به برتري دست يافت. گلادباخ نيز با همين نتيجه آرمينيا بيلفلد را از پيش رو برداشت. ديدار تيم هاي لوركوزن و ولفسبورگ نيز با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.
در ادامه اين بازي ها امروز هامبورگ در خانه با مهدوي كيا كه در تركيب اصلي قرار دارد. ميزبان هرتابرلين است و ماينتز نيز به مصاف اينتراخت فرانكفورت مي رود.
در حال حاضر نورنبرگ با ۷ امتياز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول ايستاده است و بعد از اين تيم شالكه و بايرن مونيخ قرار دارند.

تمرين و مسابقه آسان در مقابل نيروي زميني
ارزش بازيكنان لژيونر ايران درمقابل كره جنوبي
عكس: مجتبي جانبخش
رحمان رضايي يك ستون دفاعي محكم و انكارناپذير است كه با هيچ يك از مدافعان داخلي قابل مقايسه نيست.
013509.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: تمرين و مسابقه، آنچه تيم ملي امروز تا آغاز بازي با كره جنوبي به آن نياز دارد. ارزيابي جسماني بازيكنان، همسان سازي قدرت و استفاده از فاكتورهاي فردي براي اجراي كار گروهي.
تمرينات صبح روز گذشته چندان جدي نبود. قلعه نويي و پيرواني غايب بودند. ابراهيمي تمرين داد، كماسي شرايط جسماني را زير نظر گرفت. فضاي خوبي به اردوي تيم ملي حاكم است. با اين نشانه هايي كه مي بينيم، پيروزي در كره دور از دسترس نيست. زمينه هاي مساعد استفاده از لژيونرها فراهم شده است.
علي كريمي، مهدوي كيا، نكونام، رضايي و هاشميان مي آيند تا وقار بازي بين المللي ايران سنگين تر شود. هريك از اين نفرات مي توانند در بازي با حريفان آسيايي تيم ما را نجات دهند. انگيزه اين جمع پس از تساوي با سوريه و احساس اين كه نبود آنها نتيجه نمي دهد را بايد بيشتر كرد و به آنها بيشتر تكيه كرد. علي كريمي بايد اين احساس را داشته باشد كه وجودش در تيم ملي مي تواند شرايط را تغيير دهد. رحمان رضايي در دفاع ما يك استثناست و نبود وي به تيم ما آسيب خواهد رساند، او نيز وزنه انكارناپذيري است؛ همان گونه كه نمي توان از كنار مهدوي كيا، نكونام، تيموريان و كعبي به راحتي گذشت.
نگاه كلان كادر فني به فوتبال ملي و كنار گذاشتن تعصب هاي پنهان تيمي مي تواند ما را در كره جنوبي به پيروزي برساند. هرچند دستيابي به سه امتياز در سئول كار آساني نيست و نبايد خوش خيالانه اعلام كنيم كه كره جنوبي را مي بريم. در كادر فني باتجربه هايي كه بهتر موقعيت هاي متفاوت فوتبال را مي شناسند كم نيستند، باور داشتن پتانسيل خود و ايجاد حس برتري جويي كاملاً منطقي است اما اگر دوبار آنچه مي گوئيد به واقعيت تبديل نشود، اعتماد عمومي و رسانه ها از شما سلب مي شود. تيم ملي روز گذشته در مقابل نيروي زميني خود را از صافي بازي گروهي عبور داد تا نفرات وصل شده به لژيونرها شناخته شوند. تيم بهتر از دو هفته پيش حركت مي كرد، روان تر توپ را مي دواند، حس بازي گروهي بهتري داشت و در بطن آرامش فعلي، رقابت بازي  كردن در تركيب ثابت كاملاً به چشم مي خورد. وسوسه بازيكن ثابت  شدن به سود تيم ملي است. اگر رقابت بهتر شدن، بهتر نشان  دادن، برتر شدن در تيم وجود داشته باشد،  تيم ملي به يازده بازيكن نخبه مي رسد و سرانجام از برآيند توانمندي آنها نتيجه هم خواهيم گرفت. نيروي زميني حريف آساني براي اجراي تاكتيك هاي تيم ملي بود تا مسير حركت گروهي عملاً تمرين شده باشد.

تيم ملي واليبال امروز به آلماتي مي رود
گروه ورزشي – تيم ملي واليبال ايران براي شركت در تورنمنت جام رياست جمهوري قزاقستان امروز راهي آلماتي مي شود.
در اين رقابت ها به جز تيم ايران تيم هاي ملي قزاقستان و مصر به همراه باشگاه هاي گالاتاسراي تركيه و نفت مسكو شركت دارند. تيم ايران در اين بازي ها كه از روز هفتم شهريور ماه آغاز مي شود به ترتيب با تيم هاي نفت مسكو، مصر، قزاقستان، هندوستان و گالاتاسراي تركيه روبه رو خواهد شد. پس از انجام دو بازي تداركاتي با تيم نووا روسيه از سوي كادر فني تيم ملي اسامي نفرات اعزامي به شرح زير اعلام شد: محمد شريعتي، محمد تركاشوند، امير حسيني، محسن عندليب، سيدمهدي بازارگرد، داود مقبلي، عليرضا نادي، محمد منصوري، آرش صادقياني، احسن الله شيركوند، پيمان اكبري و محمد محمدكاظم.اين تيم را سعيد درخشنده به عنوان سرپرست، ميلورا دركياچ به عنوان سرمربي، امير حيدري و ايرج مظفري (مربيان) و نادر شوندي به عنوان مربي بدنساز همراهي مي كنند.

مدال هاي رنگارنگ قهرمانان كاراته در سنگاپور
013506.jpg
گروه ورزشي – در ادامه هجدهمين دوره پيكارهاي كاراته جوانان و اميد آسيا در سنگاپور تيم ايران به دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز در قسمت كوميته انفرادي دست پيدا كرد.در وزن 55- كيلوگرم وحيد حسني پور پس از تساوي با قهرمان عربستان سعودي با راي داوران مدال طلا را بر گردن آويخت.در وزن 65- كيلوگرم كيوان زرين با غلبه بر حريف كويتي طلاي دوم ايران را به دست آورد. ميلاد ياري در وزن 75- كيلوگرم پس از تساوي با حريف ژاپني به دليل اخطار بيشتر نايب قهرمان شد و نقره گرفت. محمد كيشاني و هادي داودآبادي برندگان دو مدال برنز ايران در پايان مسابقات كوميته انفرادي بودند. مسابقات كوميته انفرادي اميد نيز از امروز آغاز مي شود.

هندبال جوانان آسيا
شكست ميلي متري تيم ايران مقابل كويت
گروه ورزشي تيم هندبال جوانان ايران در ديداري حساس در چارچوب مسابقات قهرماني آسيا در شهر هيروشيما مغلوب كويت شد.
در اين بازي، تيم ايران با يك امتياز اختلاف 30 بر 29 بازي را به كويت-يكي از مدعيان قهرماني- واگذار كرد تا بخت صعودش كمرنگ شود.
تيم ايران درحالي امروز به مصاف تيم چين تايپه مي رود كه اميدش براي صعود به تيم قطر دوخته شده است، تا بلكه بتواند با شكست دادن عربستان راهيابي به جمع چهار تيم دور پاياني را هموار سازد. تيم ايران در بازي هاي قبلي به عربستان و كويت باخته و تيم هاي هنگ كنگ و قطر را مغلوب كرده بود.

درخشش مرتضي محجوب در يمن
گروه ورزشي- مريم رضايي: مرتضي محجوب، تنها نماينده كشورمان در مسابقات شطرنج رياست جمهوري يمن با كسب سه پيروزي و يك تساوي به سوي قهرماني پيش مي رود. استاد بزرگ شطرنج ايران، در دوره چهارم اين مسابقات، العقربي شطرنج باز يمني را مغلوب خود كرد.
آموزش مربيگري تيراندازي به زنان تاجيك
گروه ورزشي- نخستين دوره آموزش مربيگري تيراندازي به زنان تاجيك توسط كميته ورزش بانوان كشورهاي اسلامي مستقر در ايران برگزار شد. اين دوره با مشاركت بانك توسعه اسلامي ايران در شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان برگزار شد.

اصفهان، فاتح تيراندازي قهرماني ايران
گروه ورزشي- مسابقات تيراندازي با تفنگ و تپانچه بادي قهرماني ايران در رده تيمي با قهرماني اصفهان به پايان رسيد. در اين رقابت ها سيصد تيرانداز از 25 استان كشور حضور داشتند كه در انفرادي صابر پرستي از تبريز، حسن جهانميري و ابراهيم اينانلو به ترتيب در رده انفرادي تفنگ بادي و محمد علي پور، محسن نصر اصفهاني و ابراهيم برخورداري در تپانچه بادي اول تا سوم شدند. همچنين جام اخلاق به تيم هاي كرمانشاه و هرمزگان تعلق گرفت.

نتايج مسابقات دختران در فوتسال و شنا
گروه ورزشي – نتايج مسابقات قهرماني دانش آموزان دختر سراسر كشور در مقاطع مختلف تحصيلي در رشته هاي فوتسال و شنا اعلام شد.در فوتسال دختران مقطع راهنمايي كه 13 تيم شركت داشتند قم، تيم گلستان و كهكيلويه و بويراحمد تيم خوزستان را مغلوب كردند.گيلان تيم فارس را متوقف كرد و چهارمحال و بختياري از سد هرمزگان گذشت و اصفهان مغلوب آذربايجان شرقي شد.اما در رشته شنا در مقطع ابتدايي 16 تيم شركت كردند كه از تهران در رده سني 8 تا 10 سال كيميا اميري در 50 متر آزاد، ميكا كوشكي در 50 متر قورباغه، ترگل بيات در 50 متر كرال مدال طلا گرفتند. در 50 متر پروانه و 50 متر مختلط انفرادي نيز كيميا اميري از تهران طلا گرفت.در رده سني 11 تا 12 سال نيز در 100 متر قورباغه پرستو تبريزي از تهران، 50 متر آزاد الناز بهرامي از اصفهان، 100 متر و 4 در 50 متر مختلط انفرادي پرستو تبريزي، 100 متر كرال پشت آرام دخت محمد حسيني از خراسان و در 100 متر آزاد الناز بهرامي به مقام نخست دست يافتند.

فرانسه در فينال ليگ جهاني واليبال
بلغارها چوب غرور خود را خوردند
شادي فرانسوي ها پس از نخستين راهيابي آنان به فينال ليگ جهاني
013503.jpg
گروه ورزشي- فرانسه با شكست دادن بلغارستان در مرحله نيمه پاياني ليگ جهاني هفدهم واليبال براي نخستين بار به فينال اين مسابقات راه يافت. بلغارها مغرور از شكست دادن مدعيان بزرگي چون ايتاليا، صربستان و برزيل هيچ نشاني از بازيهاي پيشين در بازي با فرانسه نداشتند. فرانسوي ها با اتكاء به سرويس و دفاع داخل ميدان با ستاره بزرگ خود سباستين روتي مدعي كسب عنوان قهرماني را شكست دادند. فيليپ بلين با اتخاذ تاكتيكي حساب شده همه هنر بلغارها را در حمله روي تور خنثي ساخت.
در اين بازي، سباستين روتي با 54 امتياز برترين بازيكن ميدان بود. در تيم بلغارستان كازيسكي با 31- امتياز بهترين شد. آنتيگا، سيميكا و كيفر در تيم فرانسه درخششي قابل توجه داشتند. حريف فرانسه در فينال امروز يكي از دو تيم روسيه و يا برزيل خواهد بود.

حذف ناباورانه ايتاليا دربسكتبال قهرماني جهان
گروه ورزشي – در آغاز مرحله دوم مسابقات بسكتبال قهرماني جهان در ژاپن، تيم هاي آرژانتين و ليتواني با شكست حريفان خود نيوزيلند و ايتاليا به مرحله يك چهارم نهايي راه يافتند. در اين ميان، حذف ايتاليا ناباورانه بود؛ تيمي كه در دور مقدماتي همه را از قدرت خود شگفت زده كرد. ايتاليا در رقابتي ميلي متري 71 بر 68 برابر ليتواني شكست خورد. آرژانتين هم به لطف درخشش مانو گينوپيلي عضو باشگاه سن آنتونيو توانست 79 بر 69 تيم نيوزيلند را مغلوب كند.

فرنگي كاران جوان راهي گواتمالاسيتي شدند
گروه ورزشي– تيم كشتي فرنگي جوانان ايران براي شركت در مسابقات جهاني گواتمالا با همه مشكلاتي كه بر سر راه اعزام اين تيم وجود داشت، شنبه شب عازم گواتمالاسيتي شد. اين تيم براي رسيدن به محل برگزاري مسابقات مسير دوبي، فرانكفورت و مكزيكوسيتي را طي خواهد كرد.پيكارهاي كشتي فرنگي از روز هفتم شهريور آغاز خواهد شد.
تيم كشتي آزاد جوانان ايران نيز فردا شب از همين مسير تهران را به مقصد محل برگزاري مسابقات ترك مي كند. مسابقات كشتي آزاد از روز يازدهم شهريور ماه شروع خواهد شد. تيم ايران در هر دو رشته در زمره مدعيان اين دوره از مسابقات محسوب مي شود.
يك برنز حاصل تيم هفت نفره فرنگي

در مسابقات كشتي فرنگي جام پيت لاينسكي لهستان تيم هفت نفره ايران با يك مدال برنز به كار خود خاتمه داد.تنها مدال تيم اعزامي را قاسم رضايي به دست آورد و مابقي كشتي گيران ازجمله حميد سوريان از جدول مسابقات حذف شدند. شكست سنگين تيم كشتي فرنگي هشداري به موقع براي كادر فني اين تيم بود تا در آستانه بازي هاي آسيايي دوحه به خود آيند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |