سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۱ - Aug 29, 2006
نخستين نشست مطبوعاتي رئيس سازمان بورس پس از يكسال
مهلت ۱۰۰ شركت به پايان رسيد
بورس با تقسيم سودهاي غير واقعي در شركت ها برخورد مي كند
013824.jpg
گروه بورس- سروش خسروي: مديران بورس تهران كه براي نخستين بار پس از بحران سقوط شاخص ها رودرروي رسانه ها قرار مي گرفتند با موج پرسش خبرنگاران مواجه شدند.
البته در اين ميان جالب ترين پرسش را خود علي صالح آبادي به رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران مطرح كرد. او پرسيد: آيا اتفاقات روي داده در سال هاي ۸۲ و ۸۳ و رشد حبابي قيمت سهام، مثبت بود؟
او سپس خود در مقام پاسخ برآمد و تاكيد كرد: كشتي بورس، به هيچ وجه به گل ننشسته و اوضاع خوب است. اگر اتفاقات سال هاي گذشته را نفي مي كنيم و خوب نمي دانيم بايد كاري كنيم كه آن اتفاقات ديگر تكرار نشود.
علي صالح آبادي بدون اشاره به عملكرد مديران سابق بورس به صراحت گفت: شاخص بورس در آن سال ها بدون توجه به واقعيات بازار و اقتصاد ايران افزايش يافته بود و در نتيجه شاهد شكل گيري حباب قيمت ها در بازار سهام بوديم.
او سپس به اوضاع فعلي بازار سهام اشاره كرد و افزود: در طول دوره سپري شده از سال ۸۵ در ۷۰ درصد روزها شاخص كل مثبت بوده و حجم معاملات و ارزش داد و ستدها رو به  رشد بوده است.
رئيس سازمان بورس در ادامه به سياست هاي راهبردي بازار سرمايه در دوره جديد اشاره كرد و گفت: سياست سازمان بورس بر اين است كه رويه تقسيم سودهاي غيرواقعي را در مجامع تغيير دهد و به درخواست افزايش سرمايه هايي كه بر مبناي همين سودهاي غيرواقعي ارائه مي شود پاسخ منفي بدهد.او افزود: آيين نامه معاملات ابزار مشتقه، به عنوان يكي از مهمترين ابزار مديريت ريسك در بازار سرمايه، در حال تدوين است؛ ضمن اين كه كارشناسان سازمان بورس مشغول تنظيم مقررات فعاليت بازارهاي خارج بورس (OTC) هستند. با توجه به روند فعلي به نظر مي رسد اولين بازار خارج بورس، در سال ۸۶ تاسيس شود.
صالح آبادي اعلام كرد: مرحله پذيره نويسي شركت سهامي بورس اوراق بهادار ظرف يك هفته آينده، آغاز مي شود، به اين ترتيب تا آخر شهريور اين شركت به طور رسمي حوزه اجرا در بازار سرمايه را بر عهده خواهد گرفت.
او با اشاره به نصب قريب الوقوع نرم افزار جديد معاملاتي بورس گفت: اين نرم افزار امكان عرضه برخي ابزار جديد نظير فروش استقراضي سهام، معاملات ابزار مشتقه، همچنين افزايش ايستگاه هاي معاملات سهام از ۳۵۰ ايستگاه فعلي به سطح دو هزار ايستگاه را فراهم مي آورد؛ ضمن اين كه با به كارگيري اين سيستم امكان نظارت مكانيزه بر بازار سهام نيز فراهم مي آيد.
او با اشاره به نشست هاي مشترك سازمان هاي بورس و خصوصي سازي براي عرضه سهام دولتي گفت: تاكنون عرضه سهام شركت سازمان گسترش، فولاد مباركه، شركت ملي صنايع مس ايران، آلومينيوم ايران، فولاد خوزستان و ذوب آهن در بورس تاييد شده است.
او در ادامه به معضل نمادهاي بسته در بورس تهران اشاره كرد و گفت: با بيش از ۱۰۰ شركت كه نمادشان متوقف است مكاتبه شده و مهلت اين شركت ها ۳۱ مرداد ماه براي ارائه پاسخ به سازمان بورس پايان يافته است. به اين ترتيب كارشناسان بورس در حال جمع بندي پاسخ ها هستند تا ۱۵ شهريور نتايج بررسي اعلام مي شود و در نيمه دوم شهريور دستورالعمل معاملات در تالار چهارم بورس به تصويب هيات مديره بورس مي رسد و از مهر ماه سهام همه شركت هايي كه نمادشان متوقف است به تالار چهارم منتقل مي شوند.
او در ادامه تاكيد كرد: سياست هايي نظير حد نوسان قيمت سهام و حجم مبنا قابل حذف نيست ولي مي توان آنها را تعديل كرد.

عرضه عمده سهام دو شركت
گروه بورس- در جريان داد و ستدهاي امروز بورس تهران، سهام دو شركت نوسازي و ساختمان و ماشين سازي نيرو محركه به صورت عمده عرضه مي شود.
به گزارش «همشهري»،بر اين اساس تعداد ۴۲۰ هزار سهم معادل
۷/۱درصد از كل ۲۵ ميليون سهم ماشين سازي نيرو محركه به صورت يكجا و نقد با قيمت پايه يك هزار و ۸۵۹ ريال به فروش گذاشته مي شود.
سهام ياد شده متعلق به شركت تجهيز نيروي زنگان شركت است. همچنين امروز ۵/۱۳ ميليون سهم معادل ۵/۴ درصد از كل ۳۰۰ ميليون سهم نوسازي و ساختمان تهران متعلق به شركت سرمايه گذاري ساختمان در بورس تهران عرضه مي شود. قرار است سهام ياد شده به صورت نقد و يكجا با نرخ پايه هر سهم يك هزار و ۴۰۰ ريال به فروش رسد.
براساس اين گزارش سهام نوسازي و ساختمان توسط كارگزاري بانك اقتصاد نوين و سهام ماشين سازي نيرو محركه توسط كارگزاري سيماب گون عرضه مي شود.

دليل نوسان هاي يك سال گذشته بورس
فارس: قائم مقام شركت سرمايه گذاري نيرو گفت: در يك سال اخير بورس چندان متاثر از تغيير دولت نبود بلكه مسائل مربوط به اوضاع سياسي، اقتصادي كشور و مسائل درون  سازماني بورس،  بازار سهام را با نوسان روبه رو كرد.
مصطفي معصوم،گفت: تورم و ركود اقتصادي يك سال اخير به همراه مسائل درون سازماني بورس ازجمله اتفاقات مهم و اثربخشي بود كه بورس با آن روبه رو شد.
او ادامه داد: در واقع دو سوم مشكلات بورس مربوط به درون سازمان و يك سوم آن مربوط به دولت است كه تا زمان عدم اتخاذ سياستگذاري و برخورداري از متخصصان، اين مشكلات ادامه خواهد داشت.
معصوم ضمن اشاره به اين موضوع كه در شرايط كنوني ريسك بورس بيش از ۶۰درصد است، ادامه داد: توجه صرف به دو فاكتور سياسي و اقتصادي دولت در يك سال اخير نمي تواند چندان منطقي باشد بلكه مسئوليت بورس، شفاف سازي اطلاعات، قيمت هاي واقعي و متعادل يكي از اهرم هاي اصلي در تعيين شرايط بورس محسوب مي شود.
او با بيان اين مطلب كه بورس در مجموع محل ريسك است به تاثير دلايل سياسي بر اقتصاد اشاره كرد و گفت: در حوزه اقتصاد مواردي چون قوانين و مقررات، تورم، مديريت ها، ريسك سرمايه گذاري و ديگر موارد در قيمت سهام شركت  ها تاثيرگذار است، اما اين فقط يك روي سكه است.

ثبت ۵/۱۰ واحد افزايش ديگر براي شاخص
013818.jpg
گروه بورس- فعالان بورس تهران روز گذشته نيز با خيالي آسوده به خانه بازگشتند.
به گزارش «همشهري»،ديروز شاخص كل قيمت سهام ۵/۱۰ واحد ديگر افزايش را تجربه كرد و به ۹ هزار و ۲۷۰ واحد نزديك شد.
در اين روز معاملات سه شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي، سيمان تهران و سرمايه گذاري مسكن ديروز به شدت بر روند رشد شاخص ها تأثير گذاشت و مهمترين عامل براي صعود شاخص ها شناخته شد.
براساس اين گزارش روز گذشته شاخص عملكرد تالار فرعي از شاخص عملكرد تالار اصلي پيشي گرفت به طوري كه با ۱۵ واحد رشد به ۹ هزار و ۳۱۶ واحد رسيد. شاخص عملكرد تالار اصلي نيز ۹ واحد افزايش يافت و روي ۹ هزار و ۵۶ واحد متوقف شد.در اين روز كاري، شاخص سهام نفت تحت تأثير عملكرد خوب شركت هاي صنعتي بورس ۱۰ واحد مثبت خورد و به ۷ هزار و ۳۹۶ واحد افزايش يافت. در نتيجه داد و ستدهاي ديروز بورس تهران شاخص بازده نقدي و قيمت با ۳۲ واحد افزايش به ۲۸ هزار و ۳۴۰ واحد نزديك شد، اما شاخص بازده نقدي بدون تغيير در رقم ۵ هزار و ۵۴ واحد باقي ماند.
در اين روز شاخص ميانگين قيمت ۵۰ شركت فعال تر بورس ۵/۷۱ واحد رشد را تجربه كرد و روي ۱۸ هزار و ۶۸۲ واحد ايستاد.

تقاضا براي «باما» باز هم افزايش يافت
013821.jpg
گروه بورس- «با ما» باز هم روز گذشته پرمتقاضي ترين شركت بورس لقب گرفت.
به گزارش «همشهري»،روز گذشته ۲۴۹ تقاضاي خريد براي حدود دو ميليون سهم اين شركت به ارزش ۵/۸۳ ميليارد ريال به ثبت رسيد.
همچنين ديروز ۲۰۷ دستور خريد نيز براي دو ميليون سهم پتروشيمي خارك به ارزش ۲۶ ميليارد ريال در سيستم هاي معاملاتي كارگزاري ها وارد شد تا اين شركت مقام دوم جدول تقاضا را از آن خود كند.
در اين روز ۸۳ نفر در مراجعات خود به كارگزاري ها براي ۴۵۷ هزار سهم فرآوري مواد معدني به ارزش ۲۳ ميليارد ريال اقدام كردند و ۲۳۱ دستور خريد نيز براي دو ميليون سهم چادرملو به ارزش ۵/۱۸ ميليارد ريال صادر شد.
اين گزارش نشان مي دهد: پس از ۴ شركت ياد شده روز گذشته به ترتيب تقاضا براي پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي اراك، مهركام پارس و ايران خودرو بيش از ساير شركت ها بود و پس از آن نيز سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات و ملي سرب و روي در جايگاه هاي بعدي ايستادند.
در اين روز ۲۸۸ نفر براي ۵/۲ ميليون سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۱۸ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند و ۱۷۱ نفر نيز براي ۵/۱ ميليون سهم پتروشيمي اراك به ارزش ۱۶ ميليارد ريال اقدام كردند.
همچنين ديروز حجم تقاضا براي خريد سهام ايران خودرو به ۴ ميليون سهم به ارزش ۱۱ ميليارد ريال رسيد.
از سوي ديگر تعداد سهام عرضه شده سرمايه گذاري غدير طي معاملات ديروز به شدت افزايش يافت.
در اين روز دو هزار و ۱۱۵ دستور فروش براي حدود ۸ ميليون سهم اين شركت به ارزش ۳/۳۲ ميليارد ريال صادر شد.
پس از اين شركت سهام سرمايه گذاري بهمن، نفت بهران، ليزينگ صنعت و معدن، سامان گستر اصفهان، رايان سايپا و سايپا ديزل بيشترين حجم عرضه را از آن خود كردند.
اين گزارش حاكي است: طي معاملات ديروز ۸۳۲ ، تعداد ۳/۶ ميليون سهم سرمايه گذاري بهمن به ارزش ۶/۶ ميليارد ريال را عرضه كردند و ۱۱۷ نفر هم ۳۲۹ هزار سهم نفت بهران به ارزش ۴/۴ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند.
تعداد سهام عرضه شده ليزينگ صنعت و معدن هم ديروز به ۳/۲ ميليون سهم به ارزش ۴ ميليارد ريال رسيد و
۵/۱ ميليون سهم سامان گستر اصفهان به ارزش ۴ ميليارد ريال نيز ديروز در بورس تهران به فروش گذاشته شد.

تالار منطقه اي كهگيلويه به زودي راه اندازي مي شود
ايلنا: استاندار كهگيلويه و بويراحمد از راه اندازي گمرك و تالار منطقه اي بورس در اين استان طي ماه آينده خبر داد.
سيدمسعود حسيني گفت: اميدواريم ظرف كمتر از دو هفته آينده گمرك در استان كهگيلويه و بويراحمد راه اندازي و مشكلات موجود در اثر نبود گمرك رفع شود.
وي افزود: مراحل نهايي راه اندازي گمرك طي شده و مسئول آن نيز به زودي معرفي مي شود و مكان استقرار گمرك نيز در حال حاضر مشخص شده است.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد، ادامه داد: در فرودگاه ياسوج نيز سيستم هاي لازم براي انجام امور گمركي راه اندازي مي شود كه بعد از راه اندازي اين سيستم ها مرز هوايي استان نيز مشخص مي شود.
حسيني از انجام مكاتبات و مشخص شدن مكان ويژه سازمان بورس اوراق بهادار در اين استان خبر داد.
وي گفت: به سازمان مركزي اعلام آمادگي لازم را كرده ايم و گزارش هاي اقتصادي نيز ارائه شده و اكنون منتظر حضور مسئولان سازمان مذكور در استان هستيم.
گمرك كهگيلويه و بويراحمد، در چند سال اخير سه بار راه اندازي و تعطيل شده. اين در حالي است كه فرودگاه اين استان بيش از چهار سال است كه فعاليت مستمر دارد.

كاهش شاخص سهام در بورس عربستان
ايرنا: شاخص سهام در بورس اوراق بهادار عربستان سعودي در دومين روز از فعاليت هاي هفتگي خود و براي دومين بار طي هفته جاري كاهش يافت.
شاخص در پايان معاملات يكشنبه، مانند روزهاي گذشته از نوسان زيادي برخوردار بود و با ۱۱۴واحد كاهش به ۱۱۲۳۲واحد رسيد.
بورس اوراق بهادار عربستان سعودي هفته گذشته را مجموعا با ۲۱۶واحد كاهش پشت سرگذاشت.
بورس عربستان به عنوان بزرگترين بورس كشورهاي عربي از اواخر فوريه سال ۲۰۰۶ميلادي شاهد سقوط شديد ارزش سهام بود به نحوي كه شاخص ها از ۲۱هزار واحد به كمتر از ۱۲هزار واحد رسيد و سهامداران بورس ميلياردها دلار متضرر شدند.
پس از سقوط شاخص ها، دولت عربستان تلاشهاي وسيعي براي بازگشت رونق به بورس اين كشور انجام داد اما اين تلاشها تاكنون خيلي موثر نبوده است.
بسياري از كارشناسان اقتصادي اعتقاد دارند، شاخص سهام در بورس عربستان طي سالهاي گذشته به شكل غيرواقعي افزايش يافته بود.

اعلام پيش بيني سود سه شركت
013827.jpg
گروه بورس- سه شركت كاغذ سازي كاوه، مهندسي تكنوتار و كاشي اصفهان درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري پيش بيني كردند.
كاغذسازي كاوه
شركت كاغذسازي درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۵ مبلغ ۹۲۲ ريال پيش بيني كرده است. اين شركت در پيش بيني عملكرد سال مالي ،۸۵ مبلغ ۲/۱ ميليارد ريال سود حاصل از وارد كردن و فروش كاغذ وايت تاپ را لحاظ كرده است.
با توجه به عدم تحقق واردات مربوط در بهار امسال، هيأت مديره كاغذ سازي كاوه واردات كاغذ وايت تاپ و فروش آن را در شرايط فعلي اقتصادي ندانسته است. براين اساس تحقق سود پيش بيني شده به ميزان ۲/۱ ميليارد ريال در سال جاري امكان پذير نيست.
مهندسي تكنوتار
شركت مهندسي تكنوتار پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال مالي جاري مبلغ ۱۴۱ ريال اعلام كرده است. اين شركت پيش از اين درآمد خالص هر سهم خود را ۹۳ ريال پيش بيني كرده بود.
كاشي اصفهان
شركت كاشي اصفهان در بهار امسال ۷ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به ازاي هر سهم خود ۱۴۲ ريال سود كنار گذاشت. با توجه به اين كه كاشي اصفهان درآمد خالص هر سهم خود را يك هزار و ۳۹۹ ريال پيش بيني كرده مبلغ يادشده ۱۰ درصد بودجه را در مدت يادشده محقق ساخته است. كاشي اصفهان در سه ماه نخست امسال ۵۹ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۴۹ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته و قصد دارد براي سال مالي ۸۵ مبلغ يك هزار و ۳۲۰ ريال سود به ازاي هر سهم بين سهامداران خود تقسيم كند.
اين شركت همچنين قصد دارد سرمايه خود را معادل ۲۰۰ درصد از ۵۰ ميليارد ريال به ۱۵۰ ميليارد ريال افزايش دهد.

سه كارگزاري ديگر در اردبيل فعال مي شوند
ايلنا: سرپرست تالار منطقه اردبيل گفت: هم اكنون سه شركت كارگزاري در تالار بورس اردبيل فعال هستند كه با توسعه اين شركت ها معاملات سهام در بورس اردبيل رونق خواهد گرفت.
محمد روح نواز افزود: در حال حاضر شركت كارگزاري بانك كشاورزي، بانك كارآفرين و شركت توسعه سهند به عنوان شركت هاي فعال كارگزاري بورس اردبيل فعال هستند و ما در تلاش هستيم كه تا پايان امسال حداقل سه مورد ديگر به اين شركت ها اضافه كنيم.
وي با اشاره به اينكه در پنج ماه اول امسال بيش از ۴هزار و ۱۱۲ نفر در اردبيل سهام خريده اند، گفت: در اين مدت بيش از ۴۰ميليون سهم با ارزش ۱۹۰ميليارد ريال در تالار بورس اردبيل دادوستد شده است.
وي افزود: در اين مدت همچنين ۲۰۴ مورد كد جديد صادر شده است كه انتظار مي رود تا پايان امسال، ما در بخش هاي معاملات، تعداد خريداران و نيز تعداد كدهاي صادرشده، افزايش خوبي را شاهد باشيم.
روح نواز با اشاره به ورود سهام دو شركت اردبيلي به بورس، تصريح كرد: هم اكنون سهام دو شركت سيمان اردبيل و آرتاويل تاير وارد تالار اصلي بورس شده و ما اميدواريم با مهياشدن شرايط ساير شركت ها و كارخانه ها، به زودي شاهد افزايش ورود شركت هاي اردبيلي به بورس باشيم.
سرپرست تالار منطقه اي اردبيل افزود: سهام شركت ها و موسسات دولتي كه در قالب سهام عدالت به مردم عرضه مي شود، ۴۰ درصد سهم اين شركت ها را شامل مي شود و ۴۰ درصد باقيمانده به صورت سهام در بورس و عرضه ۲۰ درصد سهم در اختيار دولت همچنان خواهد بود.
او اظهار داشت: سهام عدالت در استان اردبيل از طريق شركت سرمايه گذاري در مركز استان و شركت هاي تعاوني در شهرستان ها توزيع خواهد شد و بايد با فرهنگسازي مناسب، مردم را به سمت سرمايه گذاري در بورس و خريد سهام، تشويق كرد.

نتايج مجامع ۶ شركت منتشر شد
گروه بورس- سازمان بورس در اطلاعيه هاي جداگانه اي خلاصه اي از نتايج مجامع ۶ شركت ديگر بورس را منتشر ساخت. در مجامع اين شركت ها در خصوص ميزان سود نقدي قابل تقسيم، تعيين اعضاي هيأت مديره و تغييرات مبلغ سرمايه  تصميم گيري شده است.
سرمايه گذاري گروه صنعتي ملي
سرمايه گذاري گروه صنعتي ملي كاهش سرمايه خود به ميزان ۴۸۶ ميليارد ريال را به ثبت رساند. بر اين اساس سرمايه اين شركت از ۷۳۳ ميليارد ريال به ۲۴۷ ميليارد ريال كاهش مي يابد.
توليدي مرتب
شركت توليدي مرتب در مجمع عمومي عادي سالانه اعلام كرد در سال مالي گذشته دو هزار و ۵۴۲ ريال زيان خالص داشته و بر اين اساس سودي بين سهامداران خود تقسيم نمي كند. در حال حاضر زيان انباشته توليدي مرتب در حدود ۷۰ ميليارد ريال و بيش از دو برابر سرمايه شركت است.
سيمان خزر
هيأت مديره سيمان خزر در مجمع عمومي فوق العاده رأي به افزايش سرمايه اين شركت داد. بر اين اساس سرمايه سيمان خزر طي دو مرحله،  در مرحله نخست از ۶۰ ميليارد ريال به ۹۰ ميليارد ريال و در مرحله دوم از ۹۰ ميليارد ريال به ۱۲۰ ميليارد ريال افزايش مي يابد. قرار است مبلغ ياد شده از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران تأمين شود.
لاستيكي سهند
شركت لاستيكي سهند در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده اعضاي هيأت مديره خود را معرفي كرد. بر اين اساس علي اصغر سنگلجي نماينده دوده صنعتي پارس، مهدي كريميان نماينده سرمايه گذاري هامون كيش و محمود شمس  نظري نماينده سرمايه گذاري توسعه صنعت شيميايي به عضويت در هيأت مديره اين شركت درآمدند. همچنين در اين جلسه سيد علي رضا عظيمي پور به نمايندگي از سرمايه گذاري لاستيكي سهند و محمد اماني به نمايندگي از كربن ايران به ترتيب به عنوان رئيس و نايب رئيس هيأت مديره شركت انتخاب شدند.
فرش پارس
مجمع عمومي عادي سالانه فرش پارس كه قرار بود ۲۵ مرداد ماه جاري تشكيل شود با توجه به آماده نبودن گزارش حسابرس به تنفس كشيده شد. قرار است مجمع ياد شده در تاريخ سه شنبه ۷ شهريور ماه جاري تشكيل شود.
مواد اوليه داروپخش
شركت مواد اوليه داروپخش در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده حسابرسي و بازرس قانوني خود را معرفي كرد. بر اين اساس موسسه حسابرسي شاخص انديشان به عنوان بازرس قانوني و حسابرسي شركت انتخاب شد.

تغييرات قيمت سهام
درصد نوسان
تغيير قيمت
آخرين قيمت
نام شركت
۸.۵۷
۷۹
۴,۰۲۹
گلوكوزان
۹.۰۱
۳۳۴
۱۷,۰۳۴
قند اصفهان
۲.۰۹-
۲۳۱
۱۱,۷۸۱
آلومراد
۹.۲۷
۱۴۰
۷,۱۴۱
پتروشيمي اصفهان
۱۹۹.۴۳
۷۸۱
۳۹,۸۳۹
باما
۲۸.۲۹
۹۹۲
۵۰,۶۰۸
فرآوري مواد معدني
۴۸.۹۸
۳۹۲
۱۹,۹۹۹
گل گهر
۷.۰۴
۴۲
۲,۱۴۳
ساختمان اصفهان
۰.۶۳
۲۵
۱,۲۷۶
سخت آژند
۰.۰۹-
۸۶۱
۴۳,۹۴۸
سيمان اروميه
۵.۱۹
۱۲۹
۶,۵۸۵
كارخانجات داروپخش
۳۳.۳۲-
۱۴۶
۷,۴۵۴
سيمان خاش
۰.۴۲-
۲۶۴
۱۳,۴۷۹
نفت پارس
۴۸.۶۲
۲۵۰
۱۲,۷۶۸
رازك
۷.۴۰
۲۱۲
۱۰,۸۲۸
پتروشيمي اراك
۰.۹۸
۱۶۰
۸,۱۷۲
تكين كو
۸.۶۵
۲۶۵
۱۳,۵۳۶
داروسازي جابر ابن حيان
۳.۲۱
۱۵۸
۸,۰۷۱
داروسازي داملران
۱۱.۴۳
۱۰۸
۵,۵۲۰
توكا فولاد
۷.۲۱
۷۸
۳,۹۸۷
آهنگري تراكتور سازي
۱۷.۵۷
۲۲۳
۱۱,۴۰۰
حمل و نقل پتروشيمي
۰.۷۸
۲۴۷
۱۲,۶۲۹
پتروشيمي آبادان
۱.۱۳
۲۰۹
۱۰,۶۸۶
سموم علف كش
۰.۶۳
۱۱۵
۵,۸۸۰
معادن منگنز ايران
۱۰.۱۷
۲۰۶
۱۰,۵۳۳
داروسازي اسوه
۲.۴۴-
۱۳۲
۶,۷۵۱
سيمان تهران
۵.۳۵-
۱۵۵
۷,۹۲۷
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۵۲-
۵۶
۲,۸۶۴
ايران خودرو
۱۳.۸۸
۱۰۳
۵,۲۶۸
ايران ارقام
۰.۶۵-
۱۳۸
۷,۰۵۹
سيمان صوفيان
۱۳.۱۰
۲۶
۱,۳۳۰
فارسيت دورود
۲۹.۹۵
۱۶۲
۸,۲۸۷
املاح معدني
۶.۶۳
۲۵۹
۱۳,۲۵۰
پتروشيمي خارك
۸.۹۳
۳۱
۱,۵۸۶
قطعات فولادي
۱.۶۳-
۲۶۷
۱۳,۶۶۰
لوله سديد
۱۸.۷۶
۳۷
۱,۸۹۳
فرآورده هاي نسوز آذر
۱۹.۶۲-
۸۴
۴,۲۹۸
دارويي لقمان
۱.۲۶-
۲۳۱
۱۱,۸۲۱
بهنوش
۱۸.۶۵
۸۶
۴,۴۰۲
قند پيرانشهر
۳۰.۸۷
۱۸۷
۹,۵۷۷
چادر ملو
۶.۴۳
۱۹۰
۹,۷۳۱
پارس دارو
۲۰.۵۴
۱۲۶
۶,۴۵۵
ملي سرب و روي ايران
۱۱.۸۳
۷۱
۳,۶۳۹
قند هگمتان
۸.۵۱
۸۸
۴,۵۱۲
كمباين سازي
۱۱.۴۴
۶۱
۳,۱۲۸
موتور سازان تراكتور
۰.۰۳-
۷۸
۴,۰۰۰
سيمان شرق
۶.۹۸
۸۴
۴,۳۰۸
داروسازي دكتر عبيدي
۸.۵۵
۴۹
۲,۵۱۳
معدني دماوند
۱.۶۳
۶۲
۳,۱۸۲
سرمايه گذاري توس گستر
۲.۷۲
۱۴۵
۷,۴۴۲
پتروشيمي فارابي
۱۹.۵۹
۶۶
۳,۳۸۸
معادن و فلزات
۲۵.۲۲
۱۲۲
۶,۲۶۵
تراكتور سازي
۲.۸۱-
۲۹
۱,۴۹۰
سرمايه گذاري پتروشيمي
۰.۶۶-
۷۰
۳,۵۹۷
داروسازي سبحان
۲.۵۸-
۱۱۹
۶,۱۱۶
خوراك دام پارس
۱۷.۹۸
۴۲
۲,۱۵۹
سرمايه گذاري ساختمان
۱۵.۵۷
۲۸
۱,۴۴۰
مهركام
۲۴.۵۶
۵۵
۲,۸۳۰
پاكسان
۰.۸۳
۳۳
۱,۶۹۹
سرمايه گذاري البرز
۲۰.۲۲
۷۱
۳,۶۵۷
كاغذ سازي كاوه
۲۶.۶۸-
۴۵
۲,۳۱۹
حمل و نقل توكا
۸.۵۴
۸۸
۴,۵۳۶
كيميدارو
۰.۱۱
۱۸
۹۲۸
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۸۵-
۳۴
۱,۷۵۳
سرمايه گذاري بازنشستگي
۳۶.۳۳
۷۵
۳,۸۶۹
ماشين آلات تراكتور سازي
۰.۵۸
۵۷
۲,۹۴۱
سرمايه گذاري مسكن
۲۶.۷۱-
۲۳
۱,۱۸۸
شيشه و گاز
۳.۹۷-
۱۵
۷۷۵
مخابراتي راه دور
۲۰.۷۶
۶۰
۳,۱۰۱
گلتاش
۱.۸۸
۶۶
۳,۴۱۲
سيمان فارس و خوزستان
۳.۹۷-
۲۲
۱,۱۳۸
گالوانيزه سپاهان
۳.۸۰-
۲۴
۱,۲۴۲
بانك پارسيان
۰.۵۳-
۱۸
۹۳۲
پتروشيمي شيراز
۷.۹۴
۵۸
۳,۰۰۳
قند ثابت
۱۷.۴۷
۲۵
۱,۲۹۸
آذر آب
۱.۱۴-
۲۵
۱,۲۹۸
گروه بهمن
۱۴.۸۴
۵۲
۲,۷۰۰
ايران ياسا
۰.۰۵
۴۲
۲,۱۸۲
سرمايه گذاري رنا
۹.۵۳
۴۲
۲,۱۸۳
نوسازي و ساختمان تهران
۱۲.۱۱
۳۷
۱,۹۲۵
كربن ايران
۱۳.۸۹
۲۹
۱,۵۰۹
ريخته گري تراكتور سازي
۱.۴۶
۲۰
۱,۰۴۲
ليزينگ غدير
۰.۹۴
۳۵
۱,۸۲۶
نيرو ترانس
۹.۹۸
۳۴
۱,۷۷۵
صنعتي نيرو محركه
۷.۰۳
۲۷
۱,۴۱۶
موتوژن
۷.۱۱
۳۱
۱,۶۲۷
هپكو
۳.۳۱-
۵۲۲
۲۷,۵۳۵
مواد اوليه داروپخش
۲.۶۶-
۲۷
۱,۴۲۶
لوله و ماشين سازي
۳.۹۸
۷۹
۴,۲۳۰
نورد آلومينيوم
۳.۵۹
۱۴
۷۵۱
توسعه صنعتي
۲.۹۱-
۱۸
۹۶۷
فنر سازي خاور
۲.۰۹-
۲۱۳
۱۱,۹۴۹
تامين ماسه
۰.۸۸
۲۲
۱,۳۷۴
سايپا شيشه
۰.۱۴-
۱۶
۱,۳۹۱
بانك اقتصاد نوين
۱.۷۹
۱۲
۱,۱۳۵
بسته بندي ايران
۰.۳۱
۳۰
۳,۵۸۶
سرمايه گذاري شاهد
۱.۵۵
۱۱
۱,۶۳۸
سايپا آذين
۵.۳۱-
۱۰
۱,۹۷۸
بانك كار آفرين
۰.۲۰-
۵
۱,۰۰۵
سرمايه گذاري سپه
۱.۰۰
۳
۱,۰۰۶
سرمايه گذاري ملي
۱.۵۹
۴
۱,۴۰۵
چيني ايران
۰.۰۰
۲
۱,۰۱۰
ايران دوچرخ
۵.۹۶-
۸
۷,۸۱۰
سيمان شاهرود
۴.۲۸-
۰
۲,۷۷۱
صنعتي سپاهان
۲۳.۲۷
۰
۳,۳۴۸
فرآورده هاي تزريقي
۱۵.۲۱-
۰
۱,۵۰۰
شهد ايران
۶.۲۸-
۰
۷۶۱
گروه صنعتي بوتان
۳.۲۶-
۶-
۷,۹۵۰
آلومتك
۲.۶۴-
۳-
۳,۵۳۴
شيمي دارويي داروپخش
۷.۴۹-
۱۵-
۹,۱۵۰
ايران دارو
۵.۲۶-
۴۱-
۱۲,۷۹۸
داروسازي اكسير
۶.۱۷-
۱۴-
۱,۷۹۳
پارس خودرو
۱.۷۲
۱۰-
۱,۰۶۳
رينگ مشهد
۳.۴۷-
۴۸-
۴,۹۳۰
سيمان سپاهان
۴.۳۷-
۳۳-
۳,۰۰۱
قطعات اتومبيل ايران
۶.۱۱
۶۸-
۶,۰۴۸
چرخشگر
۲.۰۷
۸۲-
۶,۳۰۴
تايدواتر خاورميانه
۲.۳۴-
۶۸-
۳,۷۱۰
زامياد
۶.۳۰-
۳۴-
۱,۸۰۱
مارگارين
۰.۰۷-
۲۸-
۱,۴۷۸
لاستيكي سهند
۱۳.۸۰-
۲۱-
۱,۰۷۴
سرمايه گذاري بيمه
۱.۴۱-
۲۹-
۱,۴۷۰
ناب
۲.۸۷-
۲۸-
۱,۴۱۹
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۳.۴۹-
۱۹۱-
۹,۶۶۰
خدمات انفورماتيك
۱.۹۵-
۲۱-
۱,۰۵۶
سرمايه گذاري بهمن
۷.۷۳-
۳۶-
۱,۸۰۲
گاز لوله
۶.۷۳-
۴۴-
۲,۲۰۲
فولاد كاويان
۶.۶۴-
۲۸-
۱,۳۹۲
سرمايه گذاري صنعت نفت
۲.۲۷-
۵۹-
۲,۹۳۱
كاشي حافظ
۲.۰۸-
۵۴-
۲,۶۸۱
سامان گستر اصفهان
۶.۳۹
۵۲-
۲,۵۸۰
كمك فنر ايندامين سايپا
۲.۵۴-
۳۱-
۱,۵۳۷
صنعتي اردكان
۴.۱۷-
۵۸-
۲,۸۷۵
لنت ترمز
۶.۱۶-
۲۴-
۱,۱۸۹
توسعه صنايع بهشهر
۳.۹۳-
۵۰-
۲,۴۷۰
توسعه فارس
۲.۲۴-
۱۱۲-
۵,۵۳۱
كارتن ايران
۴.۰۰
۲۰-
۹۸۷
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۲.۵۰-
۴۹-
۲,۴۱۶
سرمايه گذاري بانك ملي
۲.۲۱-
۶۲-
۳,۰۵۷
پارس سرام
۷.۹۳-
۹۹-
۴,۸۷۶
مهندسي فيروزا
۲.۵۰-
۱۲۲-
۶,۰۰۹
كابل باختر
۳.۹۰-
۶۸-
۳,۳۴۷
داروسازي امين
۴.۱۶-
۳۷-
۱,۸۲۱
ماشين سازي نيرو محركه
۲.۱۳-
۱۱۲-
۵,۵۱۱
پگاه اصفهان
۳.۷۲-
۱۲۹-
۶,۳۴۷
سيمان بجنورد
۲.۰۱-
۹۳-
۴,۵۷۵
گروه صنعتي سديد
۲.۱۹-
۱۶۲-
۷,۹۶۷
دوده صنعتي
۰.۰۱
۱۶۹-
۸,۳۰۸
پگاه آذربايجان غربي
۴.۵۷-
۲۷۴-
۱۳,۴۵۶
نفت بهران
۳.۲۴-
۱۷۳-
۸,۴۸۷
داروپخش
۲.۴۳-
۴۱۹-
۲۰,۵۴۶
سيمان اصفهان
۲.۱۲-
۱۴۴-
۷,۰۶۱
سينا دارو

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |