دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۱ - Sep 11, 2006
هفته اول ليگ در آستانه فصل پاييز
استقلال قالب تيمي خود را حفظ كرده است
ليگ ششم در گذر از هفته اول
016173.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: ليگ است و صدها اتفاق خواسته و ناخواسته. سي هفته بايد با ليگ ششم پيش برويم. از پيروزي ها و شكست ها بگوئيم. از داوري ها، دلخوري ها و تغييرات و تعويض ها.
در ابتداي راه هستيم. بديهي است هنوز تيمها جا نيفتاده اند، مربيان چندان در عرصه بازيهاي جدي تركيب اصلي خود را بدست نياورده اند. بازيهاي اول و دوم هميشه، دوره و هفته مربيان است تا بازيكنان اهل مسابقه را بشناسند. صرف اين كه يك بازيكن آماده باشد، نمي توان او را در آرايش يازده نفره قرار داد. فوتبال پيچيدگي خاص رواني و روحي خود را دارد، اما معمولاً باشگاه هايي كه خوب شروع مي كنند زير پايشان را محكم مي كنند.
برق شيراز با تدبير ذوالفقارنسب يكي از بهترين تيم هاي ليگ يعني راه آهن را شكست داد. مربي راه آهن كه يكي از باهوش ترين و فهميده ترين مربيان ماست، در مقابل برق كم آورد و تسليم شد. پرسپوليس در استاني باخت كه هميشه راحت نمي برد و مساوي نمي كرد. ابومسلم را دستكم نگيريد آنها سي سال است كه استقلال و پرسپوليس را در مشهد مي برند. نگارنده اعتقاد دارد كه دنيزلي فوتبال را مي فهمد و پرسپوليس را به روزهاي خوب هدايت خواهد كرد، كمي بايد صبور بود. استقلال با همان قالب قهرماني و با چند تغيير بدون افول به ميدان آمد و تيم خوب و منظمي را برد. ذوب آهن كم جان و كم توان بود. آقاي كربكندي تيمش را زيادي تمرين داده بود كه ساق هاي آنها خسته حركت مي كرد.
نوازي و انصاريان نيروهاي مؤثري بودند و اكبرپور دارد پا در جاي بزرگان استقلال مي گذارد. بازي او ما را ياد حسن روشن جوان مي اندازد كه طي دو سال از جوانان تا بالاترين نقطه تيم ملي رسيد.
ابومسلم همچون هميشه تيم محكم و يكدستي بود. ابومسلم هميشه محكم و خشن بازي مي كند. از دوره پهلوان افشاري، گيل عرب، ميثاقيان و... تا به امروز مشهدي ها بايد به اين تيم افتخار كنند. فولاد اهواز هم با مايلي كهن تيم شده است. در خوزستان تا دلتان بخواهد استعداد ريخته است اما تابع كردن آنها به اصول و نظم و انضباط كار سختي است كه مايلي كهن آن را در تيم جاري ساخته است . آنها در تهران پيكان را بردند. سپاهان در اصفهان بر ملوان پيروز شد. تيم محبوب نصف جهان هم ساختار، سابقه، قدمت و محبوبيت دارد و تماشاگران بيشتري را هميشه به ورزشگاه مي كشاند. آنها خيلي راحت ملوان را بردند.
استقلال اهواز هم تيم قلدري چون صباباتري را برد. فيروز كريمي فوتبال را درك مي كند، در آرزوي آن روزها و سالها كه او تشنه و عاشق فوتبال بود و عمري را پاي فوتبال ريخت. او فرهاد كاظمي آشنا را با شكست بدرقه كرد.
اما جالب ترين نتيجه را نادر دست نشان مربي نكته سنجي كه مي گويند تخصص در صعود دارد، به دست آورد. او در مقابل پاس چهره ديگري از خود را با مس كرمان نشان داد و پاس را شكست داد. اعتماد به دست نشان بيشتر شده است، اما متوجه نشديم پاس را چه مي شود؟ آقاي جلالي كجا بوديد كه پاس باخت و مس پيروز شد!؟
هفته اول ليگ از نظر گل پربار بود، در فصل پائيز 19 گل براي سبز نگه داشتن ليگ حرفه اي كافي است، بايد گل هاي بيشتري كاشت.

فوتبال نوجوانان آسيا
چهره واقعي نوجوانان ايران در مقابل ژاپن
گروه ورزشي- مرحله يك چهارم نهايي فوتبال نوجوانان آسيا از امروز در سنگاپور دنبال مي شود و طي آن در حساس ترين بازي ها تيم ايران به مصاف تيم قدرتمند ژاپن مي رود كه بدون شكست مرحله مقدماتي را به پايان برد.
ژاپني ها در گروه A با پيروزي هاي شش بر صفر مقابل نپال و دو بر صفر مقابل كره جنوبي و تساوي يك بر يك مقابل سنگاپور به عنوان تيم اول گروه به دور يك چهارم نهايي صعود كردند.
تيم ملي نوجوانان ايران در مرحله اول با يك پيروزي، يك تساوي و يك شكست به عنوان تيم دوم به اين مرحله گام نهاد. در ساير بازي هاي امروز عربستان سعودي به مصاف سوريه تيم دوم گروه چهارم مي رود.
عربستان در گروه سوم در حالي كه در اين گروه تنها دو تيم ميانمار و كره شمالي حضور داشتند با دو پيروزي به دور بعدي راه يافت.
در ساير بازي هاي اين مرحله چين با كره شمالي و تاجيكستان با كره جنوبي ديدار مي كند.
در صورت پيروزي ايران در مصاف با ژاپن، اين تيم در مرحله نيمه نهايي به مصاف برنده بازي چين با كره  شمالي مي رود.

آتوسا پوركاشيان نايب قهرمان شطرنج آسيا شد
گروه ورزشي – براي نخستين بار مقام نايب قهرماني آسيا در رده سني زير 18 سال توسط آتوسا پوركاشيان نصيب ايران شد.در اين رقابتها كه در بيشكك قرقيزستان برگزار شد در 9 دور به روش سوئيسي پوركاشيان با كسب 17 امتياز و با پوئن شكني عنوان نايب قهرماني آسيا را از آن خود كرد.اميد نوروزيان با 5/5 امتياز پنجم، رستم بهمردي با 5/5 امتياز هشتم، نينا همتي  زاده با 5/4 امتياز نهم و تارا رحيمي با 5/4 امتياز يازدهم آسيا شدند.

خبرهاي ورزش جهان
شاراپووا، قهرمان تنيس آمريكا
016170.jpg
گروه ورزشي مريم دري منش: ماريا شاراپووا تنيسور 19ساله روسي براي اولين مرتبه فاتح رقابت هاي تنيس آزاد آمريكا شده و مانع صعود ژوستين هنين هاردنه به صدر جدول رده بندي جهاني شد. هنين هاردنه 24 ساله با اين شكست پس از سال 2003 دومين شكست خود در نيويورك را متحمل شد.
براي شاراپووا اين پيروزي دومين قهرماني وي پس از ويمبلدون در يك گرنداسلم است. امسال هنين هاردنه در فينال هر چهار گرند اسلم حضور داشت اما فقط در تنيس آزاد فرانسه به قهرماني دست پيدا كرد. وي در ديدار فينال اپن آمريكا با نتيجه 6 بر 4 و 6 بر 4 مغلوب شاراپووا شد.
پايان فعاليت ناوراتيلووا

مارتينا ناوراتيلووا با پنجاه و نهمين قهرماني در يك گرنداسلم به فعاليت خود در دنياي تنيس پايان داد. وي در مسابقات اپن آمريكا در نيويورك در كنار هم تيمي اش باب بريان يك ماه پيش از رسيدن به 50 سالگي در رقابت هاي مختلط تيمي با نتيجه 6 بر 2 و۶ بر 3 در فينال بر زوج پشكه- دام از جمهوري چك به پيروزي رسيد. وي با 167 عنوان قهرماني تك نفره و 177 قهرماني دوبل و ده قهرماني مختلط ركورددار قهرماني در دنيا مي باشد. او 331 هفته نيز در صدر جدول رده بندي جهاني قرار داشته است و در اين مورد تنها اشتفي گراف با 377 هفته جلوتر از وي قرار دارد. ناوراتيلووا در مسابقات يك نفره 18 مرتبه در چهار گرنداسلم معتبر جهان به پيروزي رسيده است.
پويول، كاپيتان بارسلونا
016164.jpg
در هفته دوم از ديدارهاي ليگ فوتبال اسپانيا، در ديدار بارسلونا مقابل اوساسونا كه با نتيجه 3 بر صفر به سود بارسلونا خاتمه يافت كارلوس پويول حضور نداشت. فرانك ريكارد سرمربي بارسا در اين خصوص گفت: عدم حضور پويول ربطي به آسيب ديدگي و يا عدم توانايي وي ندارد و تنها به علت سياست چرخشي باشگاه مي باشد و ما با اين كار قصد داريم به ديگر بازيكنان نيز فرصت بازي بدهيم. اما پويول همچنان كاپيتان تيم ما خواهد بود.
حذف هامبورگ و وردربرمن از جام حذفي
در مسابقات جام حذفي فوتبال آلمان، تيم فوتبال هامبورگ به مصاف اشتوتگارتر كيكرز رفت و با نتيجه سنگين 4 بر 2 شكست خورد. تيم هامبورگ كه از دقيقه 66 بازي مهدوي كيا را نيز وارد زمين كرده بود، با اين شكست از دور مسابقات خارج شد. وردربرمن نيز با همين نتيجه، اما در ضربات پنالتي از تيم دسته سومي پيرمازنس شكست خورده و حذف شد. در اين مرحله بايرن مونيخ با پيروزي برابر سن پائولي راهي دور بعدي شد. مرحله بعدي اين رقابتها در روزهاي 24 و 25 اكتبر برگزار خواهد شد.
اظهارات بوفون پس از تساوي يووه
016167.jpg
در اولين هفته از مسابقات سري B باشگاه هاي ايتاليا تيم فوتبال يوونتوس كه اين فصل را در اين سري مسابقات به رقابت خواهد پرداخت با تساوي 1 بر 1 با تيم ريميني مواجه شد. جان لوئيچي بوفون دروازه بان يووه در اين باره اظهار داشت: ما در اين ديدار انگيزه درستي نداشتيم، يووه هنوز به بازي در سري B عادت ندارد، من در يوونتوس ماندم تا در راه رسيدنش به سري A كمك كنم. اين نتايج مسلماً مقدمه اي  براي پيروزي هاي بعدي خواهد بود.

سرنوشت ملي پوشان فرنگي امروز مشخص مي شود
مهر: براي انتخاب ملي پوشان كشتي فرنگي اعزامي به مسابقات جهاني چين، كميته  فني فدراسيون كشتي امروز تشكيل جلسه مي دهد تا به بررسي وضعيت نفرات اوزان هفت گانه بپردازد. البته اين احتمال وجود دارد تا ملي پوشان برخي اوزان تا روزهاي پاياني مشخص شوند. در وزن 55 كيلوگرم شانس جاسم اميري و حميد سوريان بيشتر از سايرين است. در وزن 60 كيلوگرم نيز به احتمال زياد علي اشكاني ملي پوش مي شود اما، وضعيت وزن 66 كيلوگرم هنوز مشخص نيست.داود عابدين زاده در حال حاضر بيشترين شانس را در وزن 74 كيلوگرم داراست. اما، در وزن 84 كيلوگرم ظاهرا كادر فني سامان طهماسبي را به قاسم رضايي ترجيح مي دهد.رضا فرضي زاده و مسعود هاشم زاده نيز دو كانديداي حضور در اوزان 96 و 120 كيلوگرم هستند كه البته پس از جلسه كميته فني مشخص مي شود كه اين احتمالات تا چه حد رنگ واقعيت به خود مي گيرند.

تيم هاي واليبال جوانان آسيا وارد تهران مي شوند
گروه ورزشي علي شاكري: در 48 ساعت مانده به آغاز سيزدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان آسيا تيم هاي چين، پاكستان، يمن و سري لانكا وارد تهران شدند. بخشي ديگر از 17 تيم شركت كننده امشب و فرداشب وارد ايران خواهند شد. تومووكي نيشكاوا از ژاپن و محمد المنهادي از قطر دو تن از اعضاي كميته اجرايي بازي ها نيز ديروز به تهران رسيدند.محمد حبيب عبدالله، عيسي حمزه و جعفر نصيب سه تن ديگر از اعضاي بلندپايه كنفدراسيون واليبال نيز همزمان با برگزاري مسابقات وارد تهران مي شوند.
ايران و آخرين تمرينات
تيم واليبال جوانان ايران با دراختيارداشتن نفراتي مستعد به دنبال سومين قهرماني است. تنها نگراني اردوي ايران مصدوميت سيدمحمد موسوي عراقي و آرش كشاورزي است كه كادر پزشكي سخت در تلاش براي رساندن آنها به مسابقات هستند. با توجه به آنكه سه سهميه آسيا براي حضور در مسابقات جهاني از اين بازي ها گزينش خواهد شد تمامي مدعيان با بهترين شرايط گام به بازي هاي تهران مي گذارند.

مقام دهم ايران در دووميداني معلولان جهان
گروه ورزشي تيم دووميداني جانبازان و معلولان ايران در رقابت هاي جهاني هلند به مقام دهم دست يافت.ورزشكاران ايراني در اين رقابت ها 6 طلا، يك نقره و چهار برنز به دست آوردند.در اين دوره از بازي ها چين به مقام قهرماني رسيد، آمريكا در جاي دوم ايستاد و استراليا در مكان سوم قرار گرفت.در روز پاياني اين بازي ها جواد حرداني در رشته پرتاب وزنه كلاس F38 با پرتاب وزنه به 57/12 سانتي متر در مقام سوم دست يافت.

محروميت سنگين براي تيم بسكتبال صباباتري
گروه ورزشي- كميته انضباطي فدراسيون بسكتبال در پي جنجال بوجود آمده در مصاف دو تيم صبا باتري و مهرام در چارچوب هفته پنجم ليگ برتر باشگاههاي ايران تشكيل جلسه داد و تصميمات زير را اتخاذ كرد.: بابك نظافت بازيكن صباباتري و صمد نيكخواه بهرامي بازيكن مهرام به علت بي احترامي به داور بازي دو جلسه محروميت و ده ميليون ريال جريمه نقدي شدند. مهران شاهين طبع سرمربي صباباتري به علت اعتراضات مكرر به امر داوري مبلغ پنج ميليون ريال جريمه نقدي شد و نصرا لله معيني سرپرست صبا باتري به دو جلسه محروميت از همراهي تيم تنبيه شد. .

فوتبال باشگاههاي ايتاليا
پيروزي بدون امتياز براي آث ميلان
016146.jpg
گروه ورزشي- تيم آث ميلان در روز نخست كالچو مقابل لاتزيو به پيروزي دو بر يك رسيد.
دراين بازي فيليپو اينزاگي در دقيقه ۲۷ ، الويرا در دقيقه ۷۱ براي ميلان گلزني كردند و تنها گل لاتزيو نيز توسط ماكينوا در دقيقه ۷۳ به ثمر رسيد.
ميلان عليرغم اين پيروزي به دليل رأي كميته قضايي فدراسيون فوتبال ايتاليا امتيازي نصيبش نشد.
طبق اين رأي ميلان با ۸ امتياز منفي روبرو شده است. در ساير بازي هاي اين هفته اينترميلان در يك بازي پرگل سه بر دو از سد فيورنتينا گذشت. كامبياسو در دقايق (۴۱ و۱۱) و ابراهيموويچ در دقيقه (۶۱) اين تيم را صاحب گل كردند و دو گل ميزبان نيز توسط لوكاتوني در دقايق (۷۹ و ۶۸) به ثمر رسيد.
اين هفته آسكولي سه بر يك مقابل آتالانتا مغلوب شد. كاتانيا با يك گل كالياري را شكست داد. مسينا با همين نتيجه از سد اودنيزه گذشت. سيه نا در زمين حريف دو بر يك كيه وو را از پيش رو برداشت. آث رم با دو گل مقابل ليورنو به پيروزي رسيد. امپولي دو بر يك بر سامپدوريا فائق آمد. پالرمو نيز در پرگل ترين بازي هفته چهار بر سه رجيانا را شكست داد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |