دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۶ - Oct 23, 2006
آخرين رايزني ها براي تعيين مديرعامل شركت بورس
گروه بورس- به دنبال مشخص شدن نمايندگان حقوقي شركت بورس و پايان مهلت سازمان بورس اوراق بهادار براي معرفي اعضاي هيأت مديره اين شركت، طي 2 روز گذشته، گمانه زني ها درباره تعيين مديرعامل شركت، بورس شدت گرفته است.
به گزارش همشهري، محافل خبري طي 2 روز گذشته اسامي زيادي را براي تصدي سمت مديرعاملي شركت بورس مطرح كرده اند.
صادق عجمي - كارگزار بورس- در خصوص انتخاب مدير عامل شركت بورس مي گويد: تا نمايندگان شخصيت هاي حقوقي در هيأت مديره مشخص نشود، نمي توان در مورد مديرعامل شركت صحبت كرد.
وي با بيان اينكه اسامي زيادي براي احراز پست مديرعاملي شركت بورس اوراق بهادار به گوش مي رسد، تأكيد مي كند: اين بحث ها فعلاً از دقت لازم برخوردار نيست.
مصطفي اميدقائمي- مديرعامل شركت صبا تأمين- از شركت هاي وابسته به تامين اجتماعي در اين خصوص مي گويد: هنوز نمايندگان اشخاص حقوقي معرفي نشده اند و رايزني ها ادامه دارد. قاعدتاً اسامي افراد مختلفي مطرح است اما هنوز هيچ يك از افرادي كه براي تصدي پست مديرعاملي شركت بورس با آنها صحبت شده، اين سمت را نپذيرفته اند.
وي از پاسخ به اين سؤال كه در حال حاضر اسامي چه افرادي بيشتر مطرح است امتناع كرده و مي افزايد: بيشتر كساني كه در اين باره با آنها صحبت شده به دليل حجم كار و ميزان مسئوليت، پست مديرعاملي شركت بورس را قبول نكرده اند.
گزارش خبرنگار همشهري حاكي است: ديروز و امروز از طرف برخي رسانه هاي جمعي، فهرستي بلند از كانديداهاي مديرعاملي شركت بورس منتشر شده كه چندان صحيح به نظر نمي رسد و حتي برخي از اين افراد در گفت وگوهاي تلفني، هرگونه مذاكراتي را براي تصدي پست مديرعاملي شركت بورس تكذيب مي كنند. حسين خزلي خرازي - مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي- در خصوص وضعيت كنوني شركت بورس مي گويد: قرار بود تا روز شنبه اعضاي حقوقي، نمايندگان خود را معرفي كنند كه به نظر مي رسد اين كار صورت گرفته است.
وي مي افزايد: سازمان بورس بايد صلاحيت افراد معرفي شده را تأييد كند و پس از تأييد صلاحيت اين افراد بايد فرآيند انتخاب مديرعامل طي شود.
خرازي تأكيد مي كند: ما به مديراني كه در صدد حفظ وضع موجود باشند نيازي نداريم. مديرعامل جديد نبايد شخصي باشد كه تنها در فكر كنترل و حفظ وضع موجود باشد بلكه بايد فردي باشد كه در جهت توسعه و پيشرفت بازار گام برمي دارد. يكي از مشكلات كنوني بورس ايران نيروي انساني است كه در اين منظر بايد از مشاوران خارجي ياري گرفت.
اين گزارش حاكي است ،خبرگزاري فارس هم به نقل از يك منبع آگاه از تشكيل جلسه اي در هفته گذشته براي انتخاب مديرعامل شركت بورس خبر داده و نوشته، در اين جلسه، فهرست 15نفره اي از مديران منتخب و مورد نظر هيأت مديره شركت بورس مورد بحث و بررسي قرار گرفته كه در جمع بندي نظرات، با انتخاب اوليه 3نفر، توافق شد تا بعد از رايزني ها نسبت به گزينش فرد اصلي اقدام شود.
وي تأكيد كرده ،در نظر است تا قبل از پايان مهلت 10روزه، فردي شايسته و لايق به عنوان مدير عامل شركت بورس معرفي شود تا شركت سهامي بورس، وارد امور اجرايي شود.

آخرين وضعيت عرضه سهام
5 شركت بزرگ دولتي در بورس
فارس: مديرعامل كارگزاري صنعت و معدن گفت: مقدمات پذيرش بورس و عرضه اوليه سهام 5 شركت از شركت هاي مشمول اصل 44 انجام شده كه بعد از رفع برخي موانع سهام اين شركت ها در مقاطع مختلف زماني در بورس عرضه مي شود.
نورالله گلبو اعلام كرد: هفته گذشته و بعد از طي مراحل قانوني، براي شركت ملي صنايع مس ايران نماد معاملاتي دريافت شد.وي در پاسخ به اين سؤال كه عرضه اوليه سهام اين شركت چه زماني انجام مي شود گفت: حداكثر ظرف يك ماه آينده سهام ملي صنايع مس ايران در تالار فرعي بورس عرضه خواهد شد.
گلبو از نهايي شدن پذيرش شركت فولاد مباركه در بورس خبر داد و گفت: بعد از رفع مشكلات اساسنامه نماد معاملاتي اين شركت از بورس دريافت خواهد شد . او خاطرنشان كرد: دريافت نماد معاملاتي سازمان گسترش و نوسازي به بعد از رفع موانع اساسنامه موكول شده و كشتيراني جمهوري اسلامي نيز كه به صورت مشروط در گذشته پذيرفته شده بود بايد نسبت به تطبيق اساسنامه با بورس اقدام كند تا سهامداران عمده سهام اين شركت را عرضه كنند.
او گفت: ذوب آهن اصفهان هم به دليل زيان ده بودن در شرايط كنوني آمادگي حضور در بورس را ندارد ، اميد است سهام اين مجموعه عظيم بعد از سوددهي در بورس عرضه شود. وي گفت: سيمان بوشهر در مرحله نهايي درج نام قرار دارد و در صورت آمادگي سهامداران عمده، سهام دو شركت فولاد آلياژي و مپنا نيز در بورس عرضه خواهد شد.

نزول شاخص هاي بورس تهران با وزنه سايپا
004416.jpg
گروه بورس- در پايان وقت مبادلات ديروز فشار وزنه سايپا منحني شاخص كل قيمت سهام را بار ديگر نزولي كرد.
به گزارش همشهري، روز يكشنبه در حالي كه مبادلات سهام دو شركت پتروشيمي خارك و اصفهان، شاخص عملكرد بورس را تا 10 واحد صعودي كرده بود، سايپا كه روز شنبه آخرين آمار عملكردش در اختيار بازار قرار گرفته بود تا 11 واحد شاخص بورس را به زير كشيد تا در پايان دادوستدهاي روز يكشنبه بورس اوراق بهادار، شاخص عملكرد تا دو واحد منفي شود.
شاخص ها
ديروز در كنار نزول شاخص كل قيمت سهام، شاخص عملكرد تالار اصلي 4/3 واحد تنزل كرد و شاخص صنعت هم يك واحد كاهش يافت. در اين روز شاخص بازده بازار نيز 2/4 واحد منفي خورد. ضمن اين كه شاخص مالي هم با 3/13 واحد افت به كار خود پايان داد تا شاخص هاي اصلي بورس در پايان مبادلات روز يكشنبه هم نوا با هم روندي نزولي را ترسيم كنند.
اين گزارش حاكي است: با وجود افت شاخص هاي اصلي بازار در جريان دادوستدهاي روز گذشته، شاخص عملكرد گروه هايي چون ليزينگ ها، محصولات شيميايي، دارو، قند و شكر، معادن و ماشين  و تجهيزات مثبت بود.
صف ها
ديروز در حالي كه صف فروش سهام غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، صدرا، ساختمان ايران و تايد واتر همچنان پرتراكم بود، نام ليزينگ صنعت و معدن و سرمايه گذاري بهمن نيز به صدر جدول عرضه در بورس تهران اضافه شد.
اما از سوي ديگر باما، شركت ملي سرب و روي، چادرملو، مس باهنر و سرمايه گذاري معادن و فلزات، وزن گروه معادن و فلزات را در كفه تقاضا سنگين كردند. ضمن اين كه
همچنان حجم تقاضا براي سهام 3 شركت پتروشيمي خارك، اراك و اصفهان بالا بود.
در اين روز صف خريد سهام بانك اقتصاد نوين جمع شد اما بانك كارآفرين همچنان با فشار تقاضا روبه رو بود.

ماجراهاي مجمع بانك پارسيان
004419.jpg
گروه بورس- در حالي كه هنوز خبري رسمي درباره اتفاقات روي داده درمجمع بانك پارسيان منتشر نشده، اما شايعات بازار از تمايل سهامداران عمده براي ايجاد تغييرات اساسي در تركيب هيأت مديره اين بانك حكايت دارد.
طبق اعلام قبلي قرار بود بعدازظهر روز شنبه هيأت مديره جديد بانك پارسيان در مجمع عمومي به طور فوق العاده اين بانك برگزيده شود. پيش از مجمع هيأت مديره قبلي دو نفر را براي كسب تأييد به بانك مركزي معرفي كرده بود، اما ظاهراً سهامداران عمده بانك پارسيان شامل گروه ايران خودرو با 8/28درصد كل سهام و دو مجموعه سرمايه گذاري تدبير و صندوق نفت با حدود 18درصد كل سهام اين بانك، چندان رغبتي به ادامه همكاري با افراد معرفي شده به بانك مركزي نشان نداده اند. شنيده ها حاكي است: سهامداران راهبردي بانك پارسيان پس از آنكه نتوانستند در مورد اعضاي جديد هيأت مديره به توافق برسند، مجمع را از اكثريت انداختند تا در فرصتي ديگر مديران بانك پارسيان را برگزينند.
در اين ميان خبرگزاري فارس هم گزارش داد: مجمع عمومي فوق العاده بانك پارسيان برگزار نشد، در اين خصوص حكايت هاي متفاوتي مطرح مي شود. در ساعت 14و۳۰ دقيقه بعد از نيم ساعت تأخير اعلام شد به دليل حضور نيافتن حداقل 51 درصد از سهامداران، اين مجمع به رسميت نرسيد و بايد در زماني ديگر و بعد از طي مراحل قانوني برگزار شود.
اين روايت در حالي به اطلاع حاضرين رسيد كه تا ساعت۱۴ و 27دقيقه، 9/32درصد از سهامداران در مجمع حضور داشتند. يك عضو هيأت مديره بانك پارسيان در اين باره گفت: بعيد به نظر مي رسد مجمع به دليل به حد نصاب نرسيدن سهامداران برگزار نشده باشد زيرا شركت گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو با 33درصد و بهزادان با 21درصد در مجمع حضور داشتند.
وي افزود: گروه ايران خودرو قصد دارد كه از 7عضو هيأت مديره 5عضو را در اختيار داشته باشد تا مديريت اين بانك بهتر از گذشته باشد.
او گفت: احتمالاً به دليل توافق نكردن در معرفي 5عضو هيأت مديره توسط گروه ايران خودرو اين مجمع برگزار نشد بنابراين دليل اصلي، اين موضوع است، نه به رسميت نرسيدن مجمع.

تغييرات قيمت سهام
004464.jpg
004467.jpg
004470.jpg
004473.jpg

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |