دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۶ - Oct 23, 2006
اعتراض برخي از رشته ها همچنان ادامه دارد
كاروان ورزشي ايران با 221 ورزشكار در دوحه
004500.jpg
گروه ورزشي علي شاكري: با وجود بسته شدن پرونده رشته هاي ورزشي اعزامي ايران به پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي دوحه اعتراضات حاصله از تصميمات اخير كميته ملي المپيك از سوي برخي از مسئولان رشته ها فروكش نكرده است. دقيقا اين مشكل از هنگامي بروز كرده است كه مسئولان كميته ملي المپيك و سازمان تربيت  بدني در نرمشي تازه و با نگاه حمايتي فرصت جديدي به برخي از رشته هاي ورزشي دادند و از نگاه صرف مدال آوري و بخت گرفتن مدال فاصله گرفتند. نتيجه آن شد كه شمار رشته هاي اعزامي از 15 رشته به 25 رشته رسيد و تنها ايران در 10 رشته از 35 رشته بازي هاي دوره پانزدهم غايب است. در اين ميان، بيشترين اعتراض هم از سوي رشته هايي به گوش مي رسد كه تا قبل از هفته هاي اخير و تغيير سياست كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني بخت حضورشان ناچيز بود. محمد دهخدا دبير ستاد بازي هاي آسيايي دوحه در پاسخ به اعتراض اين دسته از مسئولان رشته هاي ورزشي كه حتي تهديد كرده اند كه در صورت عدم اعزام تيم كامل در بازي ها حضور پيدا نمي كنند گفت: ما طبق ضابطه اي خاص كاروان را آماده دوحه كرده ايم و هيچ فدراسيوني نمي تواند خودسرانه بگويد ما در دوحه شركت نمي كنيم. اين دليل درستي نيست، چراكه كسب نتيجه برايمان از اهميت زيادي برخوردار است. پاسخگويي به مردم طرف ديگر اين قضيه است.
وي افزود: ما در اكثر رشته هاي انتخابي زنان و رشته اي چون ژيمناستيك بدون توقع به كسب مدال اقدام به انتخاب آنان كرديم.
دبير ستاد دوحه با اشاره به هماهنگي با سازمان تربيت  بدني از نشست مشترك با علي آبادي گفت و اين كه استدلال هاي اين ستاد مورد تأييد او نيز قرار گرفت و حتي رئيس سازمان تربيت بدني اعلام داشتند كه مبادا در رشته هايي كه هدف ما تنها مدال آوري است به گونه اي عمل شود كه آنان روحيه خود را از دست دهند.
رشد 40 درصدي
كاروان اعزامي ايران به بازي هاي آسيايي دوحه را 221 ورزشكار (198 ورزشكار مرد و 23 ورزشكار زن) تشكيل مي دهند كه در يازده گروه كه هر رشته دو روز قبل از شروع و دو روز بعد از خاتمه مسابقاتش به ايران بازخواهند گشت. دليل اين گروه بندي ناشي از محدوديت امكانات كشور ميزبان در دهكده بازي هاست. باتوجه به آن كه ايران در آخرين حضورش در چهاردهمين دوره اين بازي ها با 129 شركت كننده در 15 رشته در بوسان كره جنوبي حضور پيدا كرده است، اعزام اين دوره رشد 40 درصدي را نشان مي دهد كه به همان نسبت نيز توقع افزايش مدال از سوي كاروان اعزامي را بالا خواهد برد.
تعداد ورزشكاران
هر رشته به تفكيك
شنا: 5 نفر
دووميداني: 14 نفر
بوكس: 10 نفر
پرورش اندام: 8 نفر
كانو: 8نفر
شطرنج: 3 نفر
دوچرخه سواري: 12 نفر
اسب سواري: 3 نفر
شمشيربازي: 8 نفر
فوتبال: 20 نفر
هندبال: 20 نفر
جودو: 8 نفر
كبدي: 12 نفر
كاراته: 5 نفر
تكواندو: 12نفر
واليبال: 12 نفر
سپك تاكرا: 3نفر
واترپلو: 13 نفر
تيراندازي: 6 نفر
كشتي آزاد و فرنگي: 14 نفر
ژيمناستيك: 4 نفر
بدمينتون: 2 نفر
ووشو: 5 نفر

حسين رضازاده:
كوروش باقري مربي من است
گروه ورزشي بلافاصله بعد از پايان رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان در دومنيكن حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان اعلام كرد: اگر قرار است به دليل محروميت ايوانف بلغاري در كنار من به عنوان مربي حضور نداشته باشد، بهترين كسي كه مي تواند اين كار را انجام دهد كوروش باقري است. ظاهرا فدراسيون وزنه برداري با اين پيشنهاد موافقت كرده و در ميان 11 وزنه بردار دعوت شده به اردوي تيم ملي نام كوروش باقري را هم به عنوان يكي از وزنه برداران در ليست ملي پوشان قرار داده است. اما كيست كه نداند كوروش باقري اصلا و ابدا در شرايط وزنه زدن نيست و نمي تواند در فاصله كوتاه تا شروع بازي هاي آسيايي دوحه خود را به شرايط آرماني برساند. خود وي نيز ديروز صراحتا گفته كه فرصت كافي براي تمرين و آمادگي ندارم. پس دعوت از اين وزنه بردار اهداف ديگري را به همراه دارد.چه خوب است فدراسيون وزنه برداري كه ديگر اجازه كوچك ترين اشتباه را هم ندارد، اگر قرار است به زودي اردوي تيم ملي آغاز شود از همين امروز وضعيت حضور كوروش باقري در تيم ملي را روشن كند. اينكه كوروش باقري بخواهد به عنوان مربي در كنار ملي پوشان حضور داشته باشد هيچ اشكالي وجود ندارد، اما با توجه به شرح وظايفي كه سرمربي و مربيان يك تيم دارند از همين ابتداي كار بايد مشخص شود كه حضور وي در يك جمع ده دوازده نفره چگونه بايد تببين شود تا خداي ناكرده سوءتفاهم هاي احتمالي به وجود نيايد.

دوچرخه سواري ايران برترين در آسيا
گروه ورزشي در آخرين رده بندي فدراسيون جهاني دوچرخه سواري قادر ميزباني برترين دوچرخه سوار و تيم ايران بهترين تيم آسيا اعلام شدند.
در اين رده بندي كه در سه بخش انفرادي، تيم ملي و باشگاهي در همه قاره ها صورت گرفته، قادر ميزباني برترين آسيا و تيم ملي دوچرخه  سواري ايران نيز بهترين قاره آسيا نام گرفت.گفتني است كه قادر ميزباني براي بار پنجم و پياپي است كه در صدر آسيا قرار مي گيرد.

ويوو دينا حريف جدي براي تيم ملي واليبال نبود
گروه ورزشي- ويوودينا قهرمان باشگاه هاي صربستان در بازي دوم خود در تهران برابر ملي پوشان واليبال ايران شكست خورد. نتيجه بازي دوم به مراتب سنگين تر از شكست در بازي اول بود. آنها در بار دوم سه بر صفر بازي را واگذار كردند تا تيم ملي در آخرين روزهاي آماده سازي خود در راه مسابقات قهرماني جهان حسرت عدم حضور لوكوموتيو مسكو را بخورد.
صربستان نامي شناخته شده در واليبال امروز جهان است ولي از تيمي كه بدون ملي پوشان خود راهي تهران شده است توقع بيشتري مي رفت تا لااقل در آخرين بازي هاي تداركاتي، تيم ايران را تا حدودي تحت فشار قرار دهد. دريغ و صدافسوس كه ويوودينا با جمعي از بازيكنان جوان در دو بازي گذشته كمتر قيافه يك حريف جدي را داشته است و از همه بدتر آن كه ميلورادكياچ به جاي برطرف كردن ابهامات در بعضي از پست ها به افرادي ميدان داد كه حضورشان در تركيب اصلي و تيم اعزامي قطعي است. تيم ايران در بازي دوم كه به قضاوت حميد حق بين و فرهاد شاهميري انجام شد در سه ست پياپي با نتايج 25 بر 17، 25 بر 21 و 25 بر 18 به برتري رسيد.

تيم ملي هندبال در تورنمنت سه جانبه روسيه
گروه ورزشي تيم ملي هندبال ايران كه در روسيه به سر مي برد، در آخرين روزهاي حضورش در اين كشور با تيم هاي اول و دوم بندر آستاراخان ديدار مي كند. تيم ايران كه در ماههاي اخير اين دومين سفر پياپي اش به روسيه است، در نخستين بازي تيم جوانان روسيه را 38 بر 16 مغلوب كرد. تيم ايران از روزچهار شنبه (3 آبان) در تورنمنت سه جانبه اي با تيم هاي آستاراخان ولگوگراد شركت مي كند. تيم ملي هندبال ايران قبل از حضور در بازيهاي آسيايي دوحه، سفري دوهفته اي نيز به آلمان خواهد داشت. هندبال ايران كه در بازيهاي آسيايي 1998 بانكوك به مقام چهارم رسيده بود، در دوره گذشته اين بازيها در بوسان غايب بود.

بايرن مونيخ و هامبورگ حريفان تيم ملي فوتبال ايران
گروه ورزشي تيم ملي فوتبال ايران در تورنمنتي كه در دي ماه سال جاري در امارات برگزار مي شود، حضور پيدا مي كند.اين رقابت ها با حضور بايرن مونيخ، هامبورگ و امارات از روز هفدهم دي ماه آغاز مي شود.در اين تورنمنت تيم ملي ايران فقط با هامبورگ و بايرن مونيخ بازي مي كند البته هنوز قرارداد نهايي بين 4 تيم به امضاء نرسيده است و به زودي اين قرارداد نهايي خواهد شد.تيم هاي بايرن مونيخ و هامبورگ براي يك اردوي تداركاتي در دي ماه به امارات سفر خواهند كرد.

برنامه اعزام تيم كاراته بانوان به دوحه لغو شد
گروه ورزشي كنفدراسيون كاراته آسيا با پوشش سر تكواندوكاران زن ايران براي حضور در بازيهاي دوم مخالفت كرد.عشرت شاه محمدي نايب رئيس فدراسيون كاراته گفت: مكاتباتي با رئيس فدراسيون بين المللي كاراته و دبير كل كنفدراسيون آسيايي كاراته انجام داديم اما موافقت نهايي آنان را نگرفتيم.وي گفت: كنفدراسيون با پوشش سر كاراته كاهاي ايران مشكل داشت و قرار است براي كاراته نيز مانند تكواندو كلاه در نظر گرفته شود كه در اين صورت اميد داريم بتوانيم در المپيك 2008 پكن شركت كنيم.

يزداني خرم: پاداش كشتي گيران قانونمند مي شود
گروه ورزشي- محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي بار ديگر اعلام كرد: پاداش به قهرمانان كشتي بايد قانونمند و هميشگي باشد. او گفت، به دنبال قانوني است تا با تصويب آن در مجلس از اين به بعد براي كشتي گيراني كه در مسابقات جهاني و المپيك صاحب  مدال مي شوند مبالغ قانوني به عنوان پاداش پرداخت شود. گفته مي شود كه اين هفته، يزداني خرم كشتي گيران ملي پوش در رقابت هاي جهاني چين را نزد محمود احمدي نژاد رئيس جمهور مي برد تا ضمن مطرح كردن اين موضوع، پاداش خوبي براي آنها بگيرد.

آزمايش دوپينگ از ملي پوشان كشتي
حساسيت بالا به مسئله دوپينگ و براي آنكه كشتي در بازي هاي آسيايي دوحه گرفتار اين مشكل نشود، ديروز به طور سرزده اعضاي ستاد مبارزه با دوپينگ در محل اردوي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي حاضر شده و از 14 تن از حاضران در اين اردو نمونه گيري كردند. دكتر طاهري دبير اين ستاد گفت: نمونه هاي گرفته شده به آزمايشگاه كلن فرستاده شده و تا دو هفته ديگر نتيجه آن ها مشخص مي شود.

خبرهاي فوتبال جهان
شكست سنگين بايرن مقابل وردربرمن
گروه ورزشي- تيم فوتبال وردربرمن با پيروزي قاطع سه بر يك مقابل بايرن مونيخ در صدر رقابت هاي بوندس ليگا قرار گرفت.وردربرمن در اين بازي توسط ديه گو (11) پيري ومه (34) و لوسيو (62) مدافع حريف به گل رسيد و تنها گل بايرن نيز در دقيقه 37 توسط روي مكاي درون دروازه برمن جاي گرفت.در اين بازي علي كريمي از دقيقه 67 به جاي لوكاس پودولسكي مهاجم بايرن وارد زمين شد اما نتوانست تغييري در نتيجه بازي به وجود آورد.وردربرمن در حال حاضر با 16 امتياز در صدر جدول قرار دارد و بايرن نيز با 13 امتياز به مكان چهارم سقوط كرد.در كرزن كرشن، شالكه مقابل هانوفر به پيروزي دو بر يك رسيد تا اين تيم در تعقيب وردربرمن باشد.در اين بازي زالاتان بايراموويچ (17) و لوان كوبياشويلي (27) براي ميزبان گلزني كردند. هانوفر در اين بازي 90 دقيقه هاشميان را در تركيب خود داشت و اين بازيكن در دقيقه 52 با پاس خود روزنتال را صاحب موقعيت گل كرد تا دروازه شالكه گشوده شود. هانوفر با اين شكست همچنان در بين 3 تيم انتهاي جدول قرار دارد.
بازگشت منچستريونايتد به صدر جدول
004503.jpg
تيم فوتبال منچستريونايتد با پيروزي دو بر صفر مقابل ليورپول بار ديگر به صدر جدول ليگ برتر صعود كرد.اين تيم در ورزشگاه اولدترافورد ابتدا در دقيقه 33 توسط پل اسكولز به گل اول رسيد. در نيمه دوم نيز در دقيقه 77 ريو فرديناند روي ارسال رايان گيگز كاپيتان منچستر و اشتباه مدافعان حريف موقعيت خوبي به دست آورد و با ضربه اي زيبا نتيجه را دو بر صفر كرد.فرديناند فصل پيش نيز در همين ورزشگاه ، تك گل پيروزي منچستر را مقابل ليورپول به ثمر رسانده بود.اين پنجمين پيروزي متوالي منچستريونايتد در ليگ برتر بود. اين تيم در حال حاضر با 22 امتياز و تفاضل گل مثبت 14 در صدر جدول قرار گرفت تا چلسي تنها يك روز در اين مكان قرار گيرد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |