دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۶ - Oct 23, 2006
سارق سابقه دار به قاضي دادگاه توبه نامه داد
از زندان رفتن خسته شده ام
004506.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: سارق سابقه دار كه براي سيزدهمين بار به اتهام سرقت خودرو و جعل عنوان محاكمه مي   شد، در جلسه برگزاري دادگاه با دادن توبه نامه اي به قاضي دادگاه گفت: ديگر از زندان رفتن خسته شده است .
رسيدگي به پرونده اين سارق سابقه دار زماني در دستور كار ويژه پليس قرارگرفت كه عصر يكي از روزهاي پاييزي زن ميانسالي به كلانتري ولنجك مراجعه كرد و از سرقت خودرواش توسط مردي شيك پوش خبر داد. اين زن در شكايت خود مدعي شد: وقتي در حال پارك كردن خودروام در مقابل محل كارم بودم، مردي در خودروام را باز كرد و با تهديد از من خواست پياده شوم. من هم از ترس ، از خودرو پياده شدم و او با ربودن خودروام از محل متواري شد.
با شكايت اين زن تيمي از كارآگاهان پليس مسئول پيگيري ماجرا شدند، با انجام چهره نگاري از مرد سارق ، كارآگاهان دريافتند وي شباهت زيادي به يك سارق سابقه دار به نام سعيد دارد. در بررسي سوابق اين متهم مشخص شد وي سه سال قبل به اتهام سرقت و كلاهبرداري به تحمل 5 سال زندان محكوم شده است و هم اكنون در مرخصي زندان به سر مي برد.
به اين ترتيب از آنجايي كه احتمال مي رفت اين سرقت توسط سعيد در مرخصي زندان صورت گرفته باشد، دستگيري وي در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت.
سرعت زياد در اتوبان سارق را به دام انداخت
در حالي كه شناسايي براي دستگيري اين سارق سابقه دار ادامه داشت، ماموران گشت انتظامي در اتوبان بابايي متوجه سرنشين يك دستگاه پژو پرشيا شدند كه با سرعت مرگباري در اتوبان در حركت بود، بنابراين پس از تعقيب و گريزي كوتاه وي را دستگير كردند.
با بررسي مدارك راننده خودرو، ماموران نسبت به جعلي بودن اين مدارك مظنون شدند و راننده را براي بازجويي به اداره آگاهي انتقال دادند كه در آنجا مشخص شد مرد راننده همان سارق سابقه دار است و خودرو كشف شده همان خودرو سرقتي است كه سعيد به طرز عجيبي در فاصله كوتاهي برايش مدارك جعلي فراهم كرده است.
ديگر خسته شده ام
با اعتراف سعيد به سرقت خودرو وي با دستور بازپرس دادسراي امور جنايي بازداشت شده و پرونده  با صدور كيفرخواست به شعبه 1158 مجتمع قضايي بعثت ارسال شد. صبح ديروز مرد سابقه دار در حالي كه اتهامات خود را پذيرفته بود، با دادن توبه نامه اي به قاضي سميعي از او درخواست بخشش كرد. وي درباره نحوه تهيه مدارك جعلي مدعي شد: مدرك جعلي خودرو را يك جاعل عراقي كه در زندان با وي آشنا شده است،براي او تهيه كرده است . اين مرد در ادامه اظهاراتش گفت: آقاي قاضي در طول اين مدت كه در زندان بودم زندگي ام نابود شد. همسرم از من جدا شد و دو فرزندم بي سرپرست شدند. من به شما قول مي دهم كه ديگر دست به كارهاي خلاف نزنم. من اين توبه نامه را به شما دادم تا اگر يك بار ديگر به هر اتهامي دستگير شدم مرا به شديدترين مجازات ها محكوم كنيد. قاضي سميعي با اشاره به اينكه متهم در توبه نامه اش درخواست بخشش كرده و مدعي است از انجام اعمال خلاف خسته شده است گفت: وي از سال 64 تاكنون تمام زندگي اش را در زندان هاي مختلف گذرانده است.قاضي پرونده در نهايت با صدور راي، متهم را به زندان و شلاق و جريمه نقدي محكوم كرد .

پس از مجروح شدن سه نفر صدور دستور تير براي يك سگ
دستور امحاي يك سگ تنومند كه در مناطق شمال شهر با حمله به سه عابر آنها را مجروح كرده بود، صادر شد.
به گزارش همشهري بعدازظهر ديروز ساكنان خيابان آفريقا شاهد حضور يك سگ تنومند در اطراف كوچه گلشهر بودند كه با حمله به يك مرد و يك زن هر دوي آنها را مجروح كرد.
هر دو فرد مجروح بلافاصله به بيمارستان انتقال يافتند و با گزارش ماجرا دستور امحاي اين سگ صادر شد.
بنابراين گزارش در حاليكه تلاشها براي يافتن اين سگ ادامه داشت ، وي بعد از ظهر ديروز نيز با حمله به يك عابر ديگر وي را مجروح كرد كه به اين ترتيب آمار مجروحان به سه نفر افزايش يافت.

توضيحات بازپرس دادسراي جنايي درباره يك پرونده
اين رزمي كار جوان متهم به اغفال جوانان است
مرد رزمي كار ، دختران جوياي كار را به بهانه استخدام در يك باشگاه ورزشي اغفال مي كرد و آنها را به منزل خود مي كشاند
004509.jpg
گروه حوادث -آزاده مختاري: پرونده ورزشكار رشته هاي رزمي، كه با انتشار آگهي كار، دختران جوان را به منزل مسكونيش كشانده و آنها را مورد آزار قرار مي داد براي بررسي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد.
اوايل تابستان امسال دختر جوان وحشتزده و هراسان همراه مادرش به يكي از كلانتري هاي شرق تهران رفت تا از مردي كه وحشتناك ترين حادثه زندگيش را رقم زده بود شكايت كند. دختر با صدايي لرزان به افسر كلانتري گفت: مدتي بود كه در ميان آگهي هاي روزنامه به دنبال يك شغل مناسب مي گشتم تا اينكه آگهي استخدام منشي در يك باشگاه ورزشي توجهم را جلب كرد بعد از تماس با شماره تلفن اعلام شده با گرفتن آدرس محل باشگاه، فرداي آن روز به آنجا مراجعه كردم. محل باشگاه در طبقه سوم يك آپارتمان مسكوني بود. هنگاميكه وارد واحد مورد نظر شدم همه چيز غيرعادي به نظر مي رسيد در حاليكه تصور مي كردم به يك باشگاه ورزشي وارد شده ام متوجه شدم آنجا يك خانه مسكوني است. قصد خروج از آن خانه را داشتم كه مردي قوي هيكل به استقبالم آمد. دلشوره عجيبي وجودم را فرا گرفته بود مرد جوان مرا به داخل اتاقي هدايت كرد كه مقداري لوازم ورزشي در آنجا وجود داشت. او كه اضطراب مرا دريافته بود بلافاصله شروع به صحبت درباره كارم و حقوق مناسب آن كرد. در حاليكه به حرفهاي او گوش مي دادم ناگهان به سويم حمله ور شد و قبل از آنكه قادر باشم عكس العملي نشان دهم مرا با تهديد مورد آزار و اذيت قرار داد و پس از آن مرا تهديد كرد اگر موضوع را به پليس خبر دهم مرا مي كشد.
پليس با شنيدن اظهارات اين دختر بلافاصله عمليات دستگيري جوان ورزشكار را آغاز كرد. ولي هنگاميكه ماموران به محل سكونت وي رفتند وي با مقاومت در برابر ماموران با آنها درگير شد و سرانجام تيم پليس براي جلوگيري از فرار متهم به اجبار از گاز اشك آور براي دستگيري او استفاده كرد و در نهايت بعد از ساعتي درگيري وي بازداشت شد.
پرونده اين جوان براي رسيدگي قضايي به شعبه دوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران ارجاع شد. بازپرس حسين اصغرزاده روز گذشته در خصوص روند رسيدگي به پرونده اين مرد مهاجم كه از ورزشكاران رزمي كار است به همشهري گفت: متهم در مراحل بازجويي اوليه به ارتباط با شاكي اعتراف كرد ولي مدعي بود كه وي به دلخواه خودش به خانه وي آمده است اما بررسي هاي تكميلي بر روي اين پرونده نشان داد ادعاهاي او نادرست است. به اين ترتيب كارآگاهان آگاهي تهران بزرگ در ادامه تحقيقات خود به سرنخهاي جديدي در اين پرونده رسيدند.
اصغرزاده افزود: كارآگاهان با بررسي منزل اين متهم احكام ورزشي جعلي براي ورزشكاران زن را بدست آوردند. با احضار اين افراد به دادسراي جنايي مشخص شد اين احكام جعلي براي فريب زنان صادر شده است، در ادامه بررسي ها پليس با تحقيقات گسترده خود دو دختر جوان ديگر را كه آنها هم به قصد يافتن كار به آن خانه وارد شده و مورد آزار و اذيت اين مرد قرار گرفته بودند شناسايي كرد.
با طرح شكايت اين دو دختر پرونده به آخرين مراحل بررسي هاي خود در مرحله بازپرسي رسيد. روز گذشته شاكي اوليه اين پرونده در حاليكه از يادآوري حادثه سياه زندگيش، دچار استرس و اضطراب شده بود، بار ديگر در حضور بازپرس اصغرزاده به تشريح ماجرا پرداخت.
روز گذشته بازپرس اصغرزاده ضمن اعلام اين خبر گفت: پرونده اين مرد ورزشكار كه متهم است با اغفال چندين زن آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده است با صدور قرار مجرميت به دادگاه كيفري استان ارجاع شد.

عامل جنايت سينما بهمن جنون دارد
004512.jpg
گروه حوادث تحقيقات پزشكي از متهم جنايت در سينما بهمن ، جنون وي را تاييد كرد
ساعت 16 و 30 دقيقه سه شنبه، پليس 110 از وقوع درگيري خونين در سينما بهمن تهران مطلع شد. پسر جواني كه چاقو به دست داشت به دو كارگر سينما حمله ور شده و آنها را به شدت زخمي كرده بود. با حضور ماموران كلانتري 148 انقلاب در محل حادثه خونين ، مرد مهاجم به نام مصطفي دستگير شده و 2 مجروح حادثه به نام هاي اكبر و فامق به بيمارستان انتقال يافتند، اما تلاشهاي پزشكي براي نجات فامق كه 38 سال داشت بي نتيجه ماند و كارگر سينما جان باخت. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران روز گذشته اعلام كرد پزشكان با بررسي دقيق شرايط روحي اين مرد جوان نظر قطعي خود در مورد جنون اين متهم را صادر كردند.

مأمور قلابي ، سربازها را سركيسه مي كرد
004515.jpg
گروه حوادث - جواد عزيزي: مامور قلابي پليس كه به بهانه كسر كردن مدت سربازي يا استخدام افراد مختلف در نيروي انتظامي به اخاذي از مردم دست مي زد دستگير شد.
مدتي پيش تعدادي از ساكنان منطقه نازي آباد با مراجعه به كلانتري 130 از فردي كه با معرفي خود به عنوان افسر پليس و ديگر ارگانهاي نظامي از آنها اخاذي كرده بود اعلام شكايت كردند. يكي از شاكيان به ماموران گفت: يك ماه پيش در حالي كه تنها سه ماه از دوران خدمتم مي گذشت با مردي آشنا شدم كه مي گفت از افسران با نفوذ پليس است. وي ادامه داد: اين مرد كه كارت شناسايي و ديگر لوازم پليسي همراه خود داشت ادعا مي كرد كه مي تواند برايم مداركي فراهم كند كه با استفاده از آنها مدت خدمتم كسر شود و بتوانم چند ماه زودتر كارت پايان خدمتم را بگيرم. من هم به وي اعتماد كردم و به درخواست او مدارك و مقداري پول براي انجام اين كار به وي دادم. چند روز پس از اين ماجرا وي بار ديگر نزد من آمد و باز هم براي تهيه مدارك مورد نياز از من پول خواست. من هم اين پول را پرداخت كردم ولي ديگر خبري از او نشد و فهميدم كه وي مرا فريب داده است.
پس از اظهارات سرباز جوان، در حالي كه اظهارات ديگر شاكيان نشان مي داد متهم با استفاده از مدارك و كارت شناسايي ارگان هاي دولتي و نظامي دست به كلاهبرداري گسترده از مردم زده است تيمي از ماموران وارد عمل شدندو تحقيقات پليسي براي دستگير مامور قلابي آغاز شد. كارآگاهان با استفاده از اطلاعات به دست آمده از شاكيان و انجام چهره نگاري از متهم دريافتند وي پيش از اين هم به اتهام جعل عنوان نيروي انتظامي دستگير و روانه زندان شده است. بنابراين با شناسايي محل زندگي وي در منطقه نازي آباد ، مامور قلابي را دستگير كرده و در بازرسي بدني از او تعدادي كارت شناسايي، گاز اشك آور و مدارك جعلي ديگري به دست آوردند. با انتقال متهم به كلانتري وي در بازجويي ها گفت: با استفاده از مدارك جعلي و معرفي خود به عنوان يكي از افسران پليس مردم را فريب داده و به بهانه هاي مختلف از جمله كسر مدت سربازي يا استخدام در نيروي انتظامي از آنها اخاذي مي كرده است. پس از اعترافات متهم وي با قرار بازداشت براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار اداره آگاهي قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |