چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۷ - Nov 8, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
سپاس بر نعمت، مايه امنيت از زوال آن است.
(كنزالعمال، ج 3، ص 255، ح 6421)
امروز با حافظ
هواداران كويش را چو جان خويشتن دارم
مرا عهديست با جانان كه تا جان در بدن دارم
چه ترس از خبث بدگويان ميان انجمن دارم
به كام و آرزوي دل چو دارم خلوتي حاصل
آب و هوا
000465.jpg

عكس روز
000474.jpg
عكس: فارس / جواد مقيمي
نمايشگاه عكس تصوير سال در خانه هنرمندان ايران افتتاح شد.

در شهر چه خبر
استاندارد بخاري
از اين پس توليد و فروش بخاري هاي گازسوز دودكش دار بدون سيستم ايمني ممنوع و نصب برچسب انرژي بر روي محصولات گازسوز اجباري است. براساس استانداردهاي موجود سيستم ايمني در بخاري هاي گازسوز دودكش دار شامل حسگر ايمني براي واكنش به قطع جريان گاز در اثر نبود مكش و يا پس زدگي دود و يا پيلوت هوشمند حساس به كاهش ميزان اكسيژن محيط مي شود. بنا بر اعلاميه شركت بهينه سازي مصرف سوخت كشور توليد، عرضه، فروش و خريد بخاري گازسوز دودكش دار بدون سيستم هاي نامبرده و برچسب انرژي غيرقانوني است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

تعطيلي خودپردازها
خودپردازهاي بانك صادرات و شبكه شتاب اين بانك صبح روز جمعه خارج از سرويس است. مطابق اعلام روابط عمومي بانك صادرات بهينه سازي سيستم هاي تأمين برق و نصب تابلوهاي جديد انتقال برق سايت مركزي شبكه تبادل اطلاعات بانكي از جمله دلايل اين توقف است. بنابراين سيستم هاي مخابراتي و پشتيباني خودپردازها از ساعت 8 صبح تا 13 بعدازظهر روز جمعه 19 آبان ماه به مدت 5 ساعت خارج از سرويس است.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان در چند مركز مخابراتي آغاز شد. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني مشتركان مركز مخابرات جماران با پيش شماره هاي 2280 تا 2283، 2228، 2229 در محدوده خيابان هاي نياوران، شهيد ناطقيان و پارك نياوران، در مركز مخابرات ملت پيش شماره هاي 3390 تا 3398 و 3311 در محدوده بلوك 3 شرقي تمامي پاساژهاي احياء، در مركز مخابرات الغدير پيش شماره هاي 3300 تا 3303 و 3368 تا 3373 در محدوده بزرگراه امام علي و خيابان شهيد عبدالحسين شيرازي، در مركز مخابرات شهيد قره ياضي و شهيد غنايان و در مركز مخابرات هجرت پيش شماره هاي 3314، 3315، 3365، 3380 تا 3384 در محدوده 15 متري اول افسريه و خيابان هاي 23، اول و دوم با اختلال همراه است. همچنين در مركز مخابرات شهيد سعادتمند با پيش شماره هاي 4410 تا 4414 و 4417 در محدوده خيابان هاي 3 و 4 مركزي، محدوده محرابي و سازمان برنامه، در مركز مخابرات حافظ پيش شماره هاي 6670 تا 6676 در محدوده خيابان هاي جمهوري، شيرواني، نوبهار و موزه آبگينه، در مركز مخابرات شهيد حكمت شعار پيش شماره هاي 7720 تا 7722، 7744، 7745، 7749، 7780، 7727 در محدوده اتوبان استقلال، گلستان اول و دوم، 16 متري اول و خيابان ولائيان و بالاخره در مركز بومهن از توابع مركز مخابرات بومهن پيش شماره هاي 222 و 223 با اختلال همراه است.

آشنايي با بيمه
خانه فرهنگ و كتابخانه فرزانگان كارگاه آموزش و آشنايي با انواع بيمه را برگزار مي كند. اين كارگاه 18 آبان ماه ساعت 9 تا 11 صبح با همكاري و مشاركت خانه سلامت شهرداري منطقه 8 برپا مي شود. علاقه مندان به اين مباحث مي توانند با شماره تلفن 77820544 تماس بگيرند.

بازار
ترجيع بند بازار ميوه و تره بار
000489.jpg
طي چند سال گذشته كمبود پياز و سيب زميني ترجيع بند زمستانه بازار ميوه و تره باربوده و تمامي تحليل ها و راهكارها مقارن اين اتفاق ارائه مي شوند و در عمل نوشداروي پس از مرگ سهراب است.
اما براي سال جاري مسئولان به پشتوانه 6 هزار هكتار سطح زير كشت سيب زميني و حدود 6 هزار و 500 هكتار سطح زير كشت پياز كمبود زمستانه اين اقلام را منتفي مي دانند. فقط جوسازي واسطه ها در رابطه با گراني زنگ هاي خطر را به صدا درآورده كه اين مشكل را هم شاهپور علايي مقدم مدير كل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهاد كشاورزي غيرقابل حل نمي داند و معتقد است بازار به زودي به حالت عادي باز مي گردد. اما برنده تقابل وزارت جهاد كشاورزي و دلالان را اتيكت هاي قيمت پياز و سيب زميني در روزهاي آينده روشن مي كند.

سكه، طلا و ارز
000492.jpg

طرح حقوقبان
فرهنگسراي مدرسه با هدف گسترش آموزش هاي شهروندي و بالا بردن سطح آگاهي شهروندان در امور حقوقي، طرح حقوقبان (مشاوره حقوقي) را اجرا مي كند. اين طرح به صورت رايگان در مباحثي چون اسناد تجاري، ارث، وصيت، اسناد و املاك، روابط موجر و مستأجر، قوانين كار و... برگزار مي شود. علاقه مندان براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: خيابان شريعتي، پايين تر از پل سيدخندان، پارك هلال احمر، فرهنگسراي مدرسه مراجعه كنند و يا با شماره تلفن: 15-88505513 تماس بگيرند.

كارگاه قرآن
كانون قرآن فرهنگسراي خاتم اقدام به برگزاري كارگاه هاي آموزش و تفسير موضوعي قرآن كريم نموده است. به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي خاتم؛ در اين نشست ها كه به صورت كارگاهي است ضمن تفسير موضوعي سوره ها مواردي مانند: اخلاق و سيره نبوي از ديدگاه عترت و قرآن و نيز نحوه پيشرفته حفظ آيات، روخواني و روانخواني در كانون قرآن كريم ارائه مي شود. اين كارگاه با حضور استاد محمدجعفر غفراني و استاد حسين اخوان اقدم، اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه از امروز در محل آمفي تئاتر اين مجموعه آغاز به كار مي كند. علاقه مندان براي شركت در اين نشست ها مي توانند هر هفته چهارشنبه ها به آدرس: شهرك وليعصر، انتهاي خيابان حيدري جنوبي، خيابان پژاند، فرهنگسراي خاتم منطقه 18 مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي۷- 66207065 تماس بگيرند.

ويژگي هاي شهروند خوب
خانه فرهنگ حرا، به  منظور رشد و ارتقاء فرهنگ عمومي اقدام به برگزاري مسابقه مقاله نويسي با عنوان ويژگي هاي شهروند خوب كرده است. علاقه مندان مي توانند براي ارسال آثار خود تا 30 آبان ماه، همه روزه از ساعت 8 صبح تا 16 به نشاني ميدان بريانك، خيابان حسام الدين، كوچه شهيد محقق، بوستان ناظمي مراجعه كنند و يا با شماره تلفن: 55772537 تماس بگيرند.

فرهنگسرا
آموزش به روشندلان
روشندلان مي توانند در كانون نابينايان فرهنگسراي سالمند با مهارت هاي كمك هاي اوليه آشنا  شوند. در اين كانون، روشندلان با مسائلي همچون علل مصدوميت، انواع شكستگي و خونريزي هاي داخلي و خارجي آشنا مي شوند. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني ميدان امام حسين، خيابان 17 شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 33358688 تماس بگيرند.

آموزش زبان به بانوان
فرهنگسراي بانو به منظور آموزش صحيح و اصولي زبان انگليسي به بانوان، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش زبان انگليسي نموده است. روش نوين ew Iterchag ويژه بزرگسالان، دوره مقدماتي ويژه خردسالان كه در 6 ترم آموزشي و در محيطي شاد و موزيكال با دو مهارت اصلي زبان آشنا مي شوند و همچنين دوره ew Parade ويژه دانش آموزان ابتدايي در 14 ترم آموزشي برگزار مي شود. شركت كنندگان پس از پايان دوره ها گواهينامه معتبر دريافت مي كنند.
علاقه مندان براي شركت در اين دوره ها و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني خيابان وليعصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، فرهنگسراي بانو مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با تلفن هاي 8-88786275 تماس بگيرند.

پيوند پايدار
كارگاه آموزشي آيين زندگي مشترك با عنوان پيوند پايدار براي بانوان تهراني برگزار مي شود. در اين كارگاه آموزشي، كارشناسان مسائل خانواده موضوعاتي همچون اخلاق در روابط زناشويي و حقوق و تكاليف زن و شوهر نسبت به هم را مورد بحث و بررسي قرار دهند. در اين برنامه همچنين كارشناسان به پرسش هاي بانوان شركت كننده در خصوص مسائل و مشكلات مبتلابه زندگي زناشويي پاسخ داده و مشاوره هاي لازم را ارائه مي دهند. كارگاه آموزشي پيوند پايدار 21 و 23 آبان از ساعت 9 ميزبان بانوان است و علاقه مندان براي حضور در اين برنامه، مي توانند در روزهاي ياد شده به نشاني: شهرزيبا، شهران، بلوار شهران، نرسيده به فلكه دوم، فرهنگسراي تفكر،  سالن اجتماعات مراجعه كنند و يا با شماره تلفن: 44319303 و 44301444 تماس بگيرند.

آموزش رايگان باغباني
مجتمع فرهنگي عطار با مشاركت معاونت امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 10 تهران، كلينيك گل و گياه را افتتاح كرد. در اين كلينيك، مراجعه كنندگان به صورت رايگان در زمينه كاشت سبزيجات در منازل، آشنايي با آفات و بيماري هاي گياهان مختلف، نحوه نگهداري از گياهان و حفظ محيط زيست آشنا مي شوند. علاقه مندان مي توانند براي ثبت نام همه روزه از ساعت 8 صبح تا 16 به نشاني ابتداي خوش جنوبي، خيابان شهيد اميرقلي، تقاطع ناهيد، شماره 13 مراجعه كنند و يا با شماره تلفن: 55715879 تماس بگيرند.

سينما
000477.jpg
چه كسي امير را كشت؟
كارگردان: مهدي كرم پور
بازيگران: نيكي كريمي، محمدرضا شريفي نيا، خسرو شكيبايي، امين حيائي، مهناز افشار
سينماهاي نمايش دهنده: آفريقا، بهمن،۱ شاهد،۳ عصر جديد 2، فلسطين 3، مركزي 3
خلاصه داستان: فيلم درباره امير و زندگي آرام او به همراه همسر و دخترش است. در اين ميان سايه تهديدي براي كشتن امير وجود دارد.

آلودگي هواي تهران
000468.jpg
000495.jpg

تلويزيون
000495.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org
[Roma
]
سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲
[Roma
]
دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
گذر عمر
راستي روزگار مثل برق و باد مي گذرد، اين را از ماه رمضان گذشته فهميدم كه شروع و تمام شدنش را اصلاً متوجه نشدم. يك روز كه اولين موي سفيدم را در آينه ديده بودم، ته دلم لرزيده بود و امروز كه به دنبال تنها موي سياهم به آينه خيره شدم حتي با عينك هم چشمان كم سويم ياراي ديدن نداشت.
اكبر عليزاده اعتمادي

گشتي در دنياي خبرها
حافظه قوي كبوترها و ميمونها
پاريس: دانشمندان دانشگاه مارسي فرانسه پس از انجام يك تحقيق طولاني مدت به اين نتيجه رسيدند كبوترها و ميمونها از حافظه بلند مدت بسيار قدرتمندي نسبت به ساير حيوانات برخوردار هستند. اين دانشمندان پس از 5 سال تحقيق روي دو ميمون 18 ساله و دو كبوتر دريافتند كه كبوترها طي اين مدت موفق به شناسايي و به خاطر سپردن 800 تا 1200 تصوير متفاوت شدند در حالي كه اين رقم در مورد ميمونها بين 3500 تا 5 هزار تصوير بود. البته دانشمندان مي گويند ميمونها بيش از اين توانايي به خاطر سپردن تصاوير را داشتند.
دشوارترين جدول سودوكو
هلسينكي: يك رياضيدان 37 ساله فنلاندي مدعي طراحي دشوارترين جدول سودوكو ي جهان شده است. وي براي طراحي اين جدول سه ماه زمان صرف كرد. با آنكه اين جدول بسيار پيچيده است اما تا كنون چند رياضيدان موفق به حل آن شده اند. اين رياضيدان فنلاندي قول داده كه در آينده جدول هاي سودوكو ي دشوارتري طرح كند.
عمر كوتاه با سفرهاي طولاني
واشنگتن: نتايج يك تحقيق روي موش ها نشان مي دهد پروازهاي طولاني با هواپيما و رفت و آمد بين كشورهايي كه اختلاف ساعت زيادي با يكديگر دارند باعث كوتاه شدن عمر اين حيوانات شده است. دانشمندان اين تحقيق را روي 100 موش انجام دادند كه در نهايت مشخص شد حيواناتي كه دائماً ميان كشورهاي جهان با هواپيما در حال سفر كردن هستند كمتر عمر مي كنند.
سرقت كابل هاي مسي
كاليفرنيا: يك مردآمريكايي به جرم اره كردن يكي از تيرهاي شركت مخابرات دستگير شد. اين مرد براي اينكه كابل هاي مسي را به سرقت ببرد مجبور شد اين تير را اره كند و به زمين بيندازد. وي با اين كار موفق شد 20 كيلوگرم كابل مسي به سرقت ببرد. قرار است متهم هفته آينده در دادگاه محاكمه شود. در پي اين حادثه ارتباط تلفني هزاران خانه قطع شد.
نمك به جاي پودر لباسشويي
بوداپست: چند روز قبل مردم مجارستان متوجه شدند كه پودرهاي شستشو در اين كشور عمل نمي كند. به همين دليل پليس عمليات گسترده اي را براي كشف علت اين موضوع آغاز كرد كه در نهايت موفق به كشف و ضبط 25 تن پودر لباسشويي تقلبي شد. جالب اينكه روي اين بسته هاي تقلبي، مارك بهترين شركت توليد كننده پودر لباسشويي در مجارستان حك شده بود. پليس مي گويد كه داخل اين بسته ها به جاي پودر، نمك آشپزخانه به چشم مي خورد.
وكيل كلاهبردار
آتلانتا: يك وكيل در جورجيا كه 800 هزار دلار از موكلان خود كلاهبرداري كرده بود توسط پليس دستگير شد. وي با اين پول به بازسازي منزل خود پرداخت، بدهي هايش را پرداخت كرد و لوازم لوكس خريد. اين وكيل وكالت افرادي را كه از لحاظ فيزيكي صدمه ديده بودند برعهده مي گرفت و با مراجعه به منزل آنها چك هاي سفيد امضا از آنان مي گرفت. وي به جاي اينكه چك را براي حل مشكل موكلان خرج كند آن را به حساب خود واريز مي كرد. وي در صورت محكوميت حداكثر به 22 سال حبس و پرداخت جريمه محكوم خواهد شد.
زندگي مسالمت آميز
000471.jpg
پكن: ببرها و خرگوش ها زندگي مسالمت آميزي در يك پارك جنگلي واقع در جنوب چين دارند. همانگونه كه در تصوير مشخص است دو ببر و دو خرگوش به راحتي در كنار يكديگر زندگي مي كنند كه زندگي مسالمت آميز آنها باعث شده تا همه روزه عده زيادي از مردم به بازديد از اين پارك جنگلي بپردازند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |