چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۷ - Nov 8, 2006
فوتبال ليگ برتر‎/ استقلال با شكست ابومسلم به رده دوم پريد
سايپا با قدرت پيش مي رود
000444.jpg
گروه ورزشي- با پيروزي بزرگ سايپا مقابل سپاهان در هفته نهم، جدول ليگ برتر دست نخورده ماند تا اين تيم همچنان به پيشتازي خود ادامه دهد. اين هفته استقلال مقابل ابومسلم به پيروزي رسيد تا به آرامش نسبي برسد و پرسپوليس در كرمان در روزي كه حريف برتر از آنها بود متوقف شد.
بازي هاي ليگ برتر بتدريج به روزهاي داغ خود نزديك مي شود.ديروز پيكان با عبور از سد استقلال اهواز موقتاً از بحران خارج شد اما پاس و راه آهن به توفيقي دست نيافتند.
گروه ورزشي- ليگ فوتبال زماني  كه در بستر طبيعي و هيجان انگيز خود مي افتد براي فوتبالدوستان جذاب تر و زيباتر مي  شود. رقابت و مقابله نيروهاي مختلف در يك زمين مشخص و با قانون يكسان كمك مي كند تا هر تيمي كه نفرات آماده تري دارد و در مبارزه شرافتمندانه بهتر مي دود در ميدان پيروز شود.
ليگ برتر ما در هر شكل و هيبتي كه در نظر بگيريد و چه به آن تمام امتيازات فوتبال حرفه اي را بدهيد و چه در برزخ فوتبال حرفه اي و آماتور قرار دهيد نامش ليگ است و روبناي حرفه اي دارد. ريتم فعلي ليگ دلپذيري خاصي دارد، كم كم فاصله تيمها با يكديگر كمتر مي شود، حالا پرسپوليس در كرمان تازه رسيده به ليگ متوقف مي شود و مساوي مي كند. سايپا با 4 گل سپاهان پرسابقه را مي برد. انگار سرنوشت اين گونه رقم خورده بود كه لورنت برود و علي دايي از سايپا تيمي محكم، خوش اخلاق، دونده و گلزن بسازد. سايپا فوتبال بازي مي كند و بدون واهمه هاي موجود هدف خود را دنبال مي كند. ستاره هاي كم سوي سايپا حالا چون بازيكنان بزرگ فوتبال سايپا را پيش مي برند، آنها بهتر از هر تيمي در خدمت بازي گروهي قرار دارند و داشته هاي خود را در اختيار تيم قرار مي دهند. چه زيباست يازده بازيكن براي يك خواسته و هدف بجنگند و در اين راه از خواسته هاي خود بگذرند، سايپا اينگونه تيمي است و اين عادت شريف را خوب تمرين كرده است. سايپا با (21) امتياز به تنهايي در صدر به پرواز درآمده است. استقلال اهواز نزديكترين حريف به سايپا در پيكان شهر تن به شكست داد. استقلال اهواز در دقيقه 70 يك امتياز از دست داد. پيكان با اين پيروزي دو پله خود را در جدول بالا كشيد و استقلال اهواز نيز يك پله پايين تر از پرسپوليس قرار گرفت. پاس در تهران با برق به تساوي دو بر دو رسيد.
ذوالفقارنسب هميشه روي نود دقيقه بازي حساب مي كند و به همين دليل با استراتژي حساب شده از هر شكستي يك تساوي يا پيروزي مي سازد. اين بار پاس اسير برنامه هاي دكتر شد و مساوي كرد. اين تساوي و پيروزي ذوب آهن در مقابل صباباتري باعث شد تا هر دو تيم يك پله سقوط كنند. فولاد اهواز در شهر خود نتوانست ملوان را شكست دهد. دوستان ديروز فوتبال (مايلي كهن و احمدزاده) امتيازات را بين خود تقسيم كردند تا هيچ كدام در جدول دچار تغيير نشوند. در شيراز دو تيم پايين جدولي به تساوي 2 بر 2 رسيدند و مكانهاي خود را حفظ نمودند. ذوب آهن نيز جزو تيمهاي خوش شانس اين هفته بود كه با يك گل صباباتري را شكست داد و سه پله خود را بالا كشيد. در تهران استقلال با چهره اي تازه و به رهبري صمد مرفاوي بر تيم سختكوش ها ابومسلم غلبه كرد تا در رده دوم قرار گيرد و آرامش بر تيم حاكم شود. صمد مرفاوي آن اندازه تجربه و دانش دارد كه استقلال را از اين بحران نجات دهد. صمد مرفاوي با آوردن طالب لو، بائو، طالب زاده، ياورزاده و عليزاده به تيم خود نيروي تازه اي داده بود و جواب هم گرفت.

تابلو نتايج هفته نهم جام خليج فارس
*سايپا 4- سپاهان 2
گلها: ابراهيم صادقي (47) كاظم برجلو (60) امير وزيري (66) اميد شريفي نسب (93) براي سايپا وهادي وزيري (53) عمادرضا (82)
* مس صفر پرسپوليس صفر
* فولاد صفر - ملوان صفر
* پيكان 3 استقلال اهواز 2
گلها: محسن بياتي نيا (43) مهرداد فولادي (47) و محمدرضا طهماسبي (70) براي پيكان
ميلادمي داودي (28) و فريدون فضلي (50) براي استقلال اهواز
* ذوب آهن يك صبا صفر
گل: سپهر حيدري (37)
*فجر سپاسي 2 راه آهن 2
گلها:هاشم بيك زاده وبهمن طهماسبي(86) براي فجرو هادي اصغري (52)و داود حقي(63)براي راه آهن
*پاس 2 برق شيراز 2
گلها: عباس آقايي و محمد غلامي براي پاس و محمد علي ابراهيميان (2) گل براي برق
*استقلال يك ابومسلم صفر
گل: ميثم بائو (40) براي استقلال

بازگشت آرامش به واليبال
سالن افراسيابي ميزبان ليگ برتر ايران
گروه ورزشي- چند روزي بود كه نشستن بر روي نيمكت كادر فني تيم ملي واليبال ايران در مسابقات جهاني ژاپن باعث افزايش حاشيه پيرامون اين تيم شده بود و حتي كار را به جايي رساند كه يكي از مربيان اين تيم خواستار ماندن در تهران شد. ديروز سرپرست فدراسيون واليبال در گفتگو با ايرنا پاسخگوي ابهامات موجود شد تا آرامش همچنان بر واليبال حكمفرما باشد.محمدرضا داورزني گفت: پس از بررسي هاي لازم تصميم گرفته شد كه كياچ، اميرحيدري و مظفري به همراه مترجم تيم در روي نيمكت بنشينند و شوندي و كركوويچ (بدنساز و آناليزور تيم) از جايگاه در خدمت تيم باشند.داورزني در مورد اختصاص پيدا كردن سالن هفتم تير به كشتي گفت: در ديدار با مقامات اداره كل تربيت بدني استان تهران به آنها گفتم كه ليگ برتر واليبال بايد در يكي از دو سالن هفتم تير يا شهيد افراسيابي برگزار شود كه آنان با انجام اين بازيها در افراسيابي كردند.

حسين رضا زاده: تمرين مي كنم، اما بلاتكليفم!
گروه ورزشي- در حالي كه بهرام افشارزاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري از حسين رضا زاده به عنوان تنها ورزشكار وزنه برداري ايران كه در بازي هاي آسيايي دوحه شركت مي كند نام مي برد، قوي ترين مرد جهان خواستار روشن شدن وضع خود براي شركت در اين بازي ها شده است. رضا زاده با اعلام اينكه من اين روزها تمريناتم را زير نظر كوروش باقري پي مي گيرم اظهار داشت: من هنوز نمي دانم كه مي توانم در بازي هاي آسيايي شركت كنم يا نه! گفته شده است كه بهرام افشار زاده و دكتر علي اصغر شهابي عضو كميته پزشكي فدراسيون بين المللي وزنه برداري هفته آينده براي مذاكره با تاماش آيان رئيس (IWF) عازم بوداپست مجارستان مي شوند. افشارزاده اظهار اميدواري كرده است كه در ديدارش با آيان بتواند جريمه و محروميت تيم وزنه برداري ايران را كاهش دهد، امري كه انجام آن خيلي بعيد به نظر مي رسد.

تشريح مراسم حمل مشعل بازي هاي آسيايي در تهران
فوتبال و بسكتبال اولين رشته هاي اعزامي به دوحه
000441.jpg
گروه ورزشي درحالي كه روز گذشته مشعل پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي دوحه به شكل باشكوهي در ابتداي ورود به كشورمان در مشهد حمل مي شد، در تهران و در سالن اجتماعات هتل آزادي سرپرست كاروان اعزامي ايران به همراه دو نماينده كشور ميزبان بازي ها به تشريح مراسم حمل اين مشعل پرداخت. نصرالله سجادي اعلام داشت: حمل مشعل در تهران روز پنج شنبه صورت مي گيرد، و در پايان اين مراسم ميهمانان خارجي و ورزشكاران شركت كننده در ضيافت شام محمد قاليباف شهردار تهران شركت مي كنند. البته پس از تشريح حمل مشعل نوبت به سئوالات ديگري پيرامون اعزام ورزشكاران ايراني رسيد كه نكات مهم مطرح شده به شرح زير است:
* فوتبال و بسكتبال نخستين تيم هاي ورزشي اعزامي به اين بازي ها خواهند بود كه روز يكشنبه 15 آذر ماه عازم دوحه خواهند شد. كشتي آزاد و واليبال آخرين گروه هاي اعزامي ورزش ايران را تشكيل مي دهند كه به ترتيب جمعه و شنبه 17 و 18 آذرماه به قطر اعزام مي شوند.
* وزنه برداري تنها با رضازاده به دوحه مي رود و تمامي نفرات ليست معرفي شده به اين بازي ها به جز رضازاده و ابراهيمي (مصدوم) دوپينگي از آب درآمدند.
* تعداد دقيق ورزشكاران اعزامي 238 نفر است كه براساس عرف بازي ها پنجاه درصد اين تعداد را بايد همراهان تشكيل دهند كه باتوجه به ظرفيت دهكده بازي ها قطري ها خواستار كاهش اين درصد هستند.

كره جنوبي با اميدهاي خود به تهران مي آيد
گروه ورزشي پيم وربيك اسامي بازيكان خود را براي بازي با تيم ملي فوتبال ايران اعلام كرد. برخلاف آنچه كه طي هفته هاي اخير گفته مي شد كره اي ها با تمامي سرمايه هاي خود و لژيونرهاي سرشناس اروپايي در تهران حاضر خواهند شد، ديروز پايگاه خبري كنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: كره جنوبي با تيم زير 23 سال خود كه در برگيرنده 8 بازيكن در مسابقات جام جهاني 2006  آلمان است به تهران سفر مي كند. در جمع تيم زير 23 سال كره كه از تهران عازم بازيهاي آسيايي دوحه خواهد شد، سه بازيكن بزرگسال هم به چشم مي خورد ولي پيم وربيك مربي هلندي اين تيم بلافاصله از تهران به سئول مي رود تا تيم دوم المپيك كره را براي ديدار دوستانه روز 30 آبان با ژاپن آماده سازد.

فوتبال پيشكسوتان (جام يونس شكوري)
بازي استقلال با تهرانجوان ديدني خواهد بود
گروه ورزشي فوتبال پيشكسوتان (جام يونس شكوري) چهره تيمهاي صعودكننده به مرحله دوم را مي شناسند. امروز در ورزشگاه شهيد شيرودي استقلال به ديدار تهرانجوان مي  رود. دو تيمي كه با پيروزي در مقابل شعاع و صادرات شرايط بهتري را براي خود فراهم نموده اند. استقلال به رهبري مهدي حاج محمد و حسين فرزامي قصد دارد تا سه امتياز اين بازي را نيز از آن خود كند. در ديگر بازيها بانك ملي با بنياد شهيد، دهداري با كيان، شعاع با شاهين و شهرري با هنرمندان بازي خواهند كرد.
برنامه بازيهاي امروز
* بانك ملي بنياد شهيد در رده سني 40 ساله ها ساعت 13
* ياران كيان در رده سني 40 ساله ها ساعت 14
* شعاع شاهين در رده سني 55 ساله ها ساعت 15
* استقلال تهرانجوان در رده سني 55 ساله  ها ساعت 16
* شهرري هنرمندان در رده سني 40 ساله ها ساعت 17
امروز بازيها با ياد بود استاد حسين فكري برگزار مي شود.

خبرهاي فوتبال جهان
برانكو در ديناموزاگرب

برانكو ايوانكوويچ سرمربي سابق تيم ملي فوتبال ايران رهبري تيم ديناموزاگرب كرواسي را برعهده گرفت.ادوكوزول سخنگوي باشگاه ديناموزاگرب در اين باره گفت: قرارداد اين مربي تا سال 2008 خواهد بود.
رونالدينيو بهترين بازيكن جهان شد
000447.jpg
همشهري آنلاين: رونالدينيو براي بار دوم از سوي اتحاديه فوتباليست هاي حرفه اي جهان به عنوان بهترين بازيكن دنيا انتخاب شد. اين انتخاب با رأي گيري از بازيكناني كه در اتحاديه فوتباليست هاي حرفه اي عضويت دارند انجام شد.قرار بر اين بود كه روز دوشنبه 6 نوامبر جايزه رونالدينيو در يك مراسم ويژه در آتن يونان به او اهدا شود اما مشكلي كه بين دولت يونان و يك شركت بازرگاني انگليسي به وجود آمد باعث تعويق اين مراسم شد.رونالدينيو سال گذشته نقش موثري در قهرماني تيم بارسلونا در اروپا داشت.با اين حال در فصل جاري بسياري از منتقدان شروع كار او را بسيار ضعيف قلمداد كرده اند.اتحاديه فوتباليست هاي حرفه اي دنيا همچنين با اعلام اسامي ده بازيكن ديگر تيم منتخب جهان را به اين شرح معرفي كرد: دروازه بان: جي جي بوفون مدافعان: كاناوارو، زامبروتا، تورام و تري ،هافبك ها:  زيدان، پيرلو، كاكا،مهاجمان: اتوئو و آنري.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |