چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۷ - Nov 8, 2006
با صدور حكم نهايي از سوي دادگاه تجديد نظر
رضا زاده قلابي 5 سال در زندان مي ماند
كلاهبردار حرفه اي كه به خاطر شباهتش به حسين رضا زاده ، 687 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود از سوي شعبه 36 دادگاه تجديد نظر به تحمل 5 سال حبس و پرداخت 687 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم شد.
اين حكم در حالي صادر شده است كه پيش از اين قاضي دادگاه 1052 شميران اين كلاهبردار حرفه اي را به تحمل 7 سال زندان و پرداخت جريمه نقدي محكوم كرده بود ولي با اعتراض متهم به حكم، پرونده به دادگاه تجديد نظر ارسال شد.
رضا زاده قلابي متهم است كه با معرفي خود به عنوان دكتر آرمان رضا زاده و با اين ادعا كه برادر قهرمان وزنه برداري ايران است، 10 مرد را فريب داده و دست به كلاهبرداري ميليوني از آنها زده است.
در حالي كه بررسي هاي پليسي نشان مي داد مرد كلاهبردار به بهانه هاي تهيه زمين يا خريد خودرو از فدراسيون هاي ورزشي نيز كلاهبرداري هاي متعددي انجام داده است به دستور قاسم پور بازپرس شعبه دوم دادسراي شميران كارآگاهان مخفيگاه اين مرد در شهرستان گلپايگان شناسايي كرده و وي دستگير شد. اين مرد پس از انتقال به تهران در بازجويي هاي پليسي به 10 فقره كلاهبرداري به ارزش 687 ميليون تومان اعتراف كرده و گفت به خاطر شباهتي كه به قهرمان وزنه برداري جهان داشته اين كلاهبرداري ها را طراحي كرده است.
پس از اعترافات متهم، محاكمه او در شعبه 1052 دادگاه هاي كيفري برگزار شد و در پايان اين محاكمه قاضي شجاعي نوري او را به اتهام كلاهبرداري، جعل ، خيانت در امانت و استفاده از سند مجعول به تحمل 7 سال حبس، پرداخت 687 ميليون تومان جريمه نقدي و رد مال محكوم كرد كه با اعتراض متهم به اين حكم، پرونده به دادگاه تجديد نظر ارسال شد و اين بار وي از سوي شعبه 36 دادگاه تجديد نظر به تحمل 5 سال حبس و پرداخت 687 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم شد.

زورگيران غرب پايتخت در دام پليس
000450.jpg
پليس از مال باختگاني كه توسط اين دو جوان مورد حمله قرار گرفته اند
درخواست كرد براي شناسايي آنان به اداره پنجم آگاهي مراجعه كنند
عكس متهمان به دستور بازپرس پرونده منتشر مي شود

گروه حوادث - كارآگاهان پليس آگاهي تهران تحقيقات خود را براي افشاي سرقتهاي دو مرد جوان كه از مسافران غرب پايتخت زورگيري مي كردند، آغاز كردند.
بنا به اين گزارش ، راز زورگيريهاي ، دو مرد جوان هنگامي فاش شد كه بيست و يكم مهرماه جوان 20 ساله اي در حالي كه بسيار مضطرب و آشفته به نظر مي رسيد، به مركز پليس رفت و از سرقت پولهايش توسط دو جوان خبر داد .
وي در توضيح ماجرا به ماموران پليس گفت : ساعت هفت و نيم بعد از ظهر هنگامي كه به قصد رفتن به منزلم در كنار جاده قديم كرج ايستاده بودم يك خودروي پرايد سفيد رنگ در جلوي پايم توقف كرد، در حالي كه قصد نشستن بر روي صندلي جلو را داشتم متوجه شدم جعبه اي بر روي صندلي قرار داده شده است ، بنابراين به ناچار در صندلي عقب در كنار مرد مسافر ديگري نشستم اما هنوز مسافت زيادي را طي نكرده بوديم كه ناگهان جواني كه در كنارم نشسته بود با چاقو به سويم حمله كرده و با تهديد به مرگ مرا مجبور به سكوت كرد.
راننده كه همدست مرد جوان بود به سرعت به يك خيابان خلوت پيچيد ، و در آنجا با تهديد چاقو 150 هزار تومان چك مسافرتي را كه به همراه داشتم از من ربوده و  پس از آنكه مرا از خودرو به بيرون پرت كردند متواري شدند ، اما من شماره پلاك خودرو را يادداشت كردم.
با اين شكايت ، ماموران با توجه به شماره پلاك خودرو ، تحقيقات خود را براي شناسايي مخفيگاه دو جوان زورگير آغاز كردند و هنگامي كه مشخص شد آنها در شهريار زندگي مي كنند ، ماموران در يك عمليات ضربتي هر دوي آنها را دستگير كردند.
دو متهم جوان در جريان بازجويي هاي پليسي، از سوي كارآگاهان اداره پنجم آگاهي تهران بزرگ ، به چندين فقره زورگيري در غرب پايتخت اعتراف كردند.
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته ، با اعلام اين خبر از شهرونداني كه از سوي اين دو متهم مورد زورگيري قرار گرفته اند خواست براي شناسايي و شكايت از متهمان به اداره پنجم آگاهي تهران مراجعه كنند.

پايان خط براي سارق 20 ساله در بيستمين سرقت
000453.jpg
گروه حوادث - جوان 20 ساله اي كه مرتكب 20 فقره كيف قاپي شده است در عمليات پليسي در شرق تهران بازداشت شد.
اوايل آبان ماه دختر 24 ساله اي به كلانتري 127 مراجعه كرد و از سارق جواني كه كيف دستي او را كه يك ميليون و پانصد هزار تومان چك مسافرتي در آن قرار داشت ربوده بود شكايت كرد. سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي در توضيح اين پرونده گفت: كارآگاهان پايگاه چهارم آگاهي تهران با بررسي موضوع وجمع آوري اطلاعات موفق شدند جوان كيف قاپ به نام امير را شناسايي كرده و او را در شرق تهران دستگير كنند. با دستگيري كيف قاپ 20 ساله وي در بازجويي ها تاكنون به۲۰ فقره كيف قاپي در چهارماه گذشته در شرق تهران از زنان اعتراف كرده است كه 10 نفر از مالباختگان شناسايي شده اند. سرهنگ سلطاني از زنان و دختراني كه از سوي اين متهم مورد حمله قرار گرفته اند درخواست كرد براي شناسايي وي به پايگاه چهارم آگاهي در كلانتري 120 مراجعه كنند.

آلبوم عكس، سارق مسلح را لو داد
گروه حوادث-كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ با نشان دادن آلبوم سارقان سابقه دار موفق شدند، سارق خانه زوج نروژي را شناسايي كنند.
رسيدگي به اين پرونده زماني آغاز شد كه ماه گذشته يك زوج نروژي كه به عنوان كارشناس پروژه پارس جنوبي از كشورشان به ايران آمده بودند، زماني كه در خانه خود در منطقه اقدسيه تهران مشغول استراحت بودند از سوي سارق مسلحي كه از طريق پنجره وارد خانه آنان شده بود غافلگير شدند. مرد سارق بعد از آنكه با تهديد اسلحه آنان را مجبور به سكوت كرد، با ربودن پولهاي نقد و جواهرات آنها متواري شد.
پرونده اين سرقت مسلحانه به اداره يكم آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد و با توجه به اهميت موضوع مسئوليت رسيدگي به اين پرونده به تيم ويژه اي سپرده شد، كارآگاهان در نخستين مرحله آلبوم عكسهاي متهمان سابقه دار و سارقان مسلح را به اين زوج نشان دادند كه اين زوج با مشاهده تصاوير، سارق منزل خود را شناسايي كردند.
با اين ادعاي زوج نروژي، ماموران جستجوي خود را براي دستگيري سارق سابقه دار آغاز كرده و در نهايت موفق شدند وي را در يك عمليات پليسي دستگير كنند.

تأييد حكم 9 بار قصاص براي جنايتكار باغ افسانه
000456.jpg
ايسكانيوز: حكم 9 بار قصاص عامل جنايت خانوادگي خونبار در باغ افسانه جهرم تاييد شد.
پرونده اين جنايت در وقت ويژه در ديوان عالي كشور رسيدگي شد و حكم قضات دادگاه كيفري استان فارس كه تقاضاي 9 بار قصاص نفس براي مرد جنايتكار كرده بودند به تاييد رسيد. احمد سياوش پور
- رييس كل دادگستري فارس- اعلام كرد: اجراي حكم و استيذان آن با شرايط ويژه صورت خواهد گرفت. اواخر سال گذشته، علي محمد افسانه، در باغ موسوم به افسانه جهرم۱۲ نفر از بستگان خود را با شليك گلوله به قتل رساند. انگيزه اين جنايت، اختلاف كهنه خانوادگي برسر مالكيت باغ و املاك اعلام شده بود.

مدعي انرژي درماني دستگير شد
000459.jpg
با دستگيري مدعي انرژي درماني به اتهام كلاهبرداري و صدور چك بي محل، پليس از افرادي كه از او شكايت دارند درخواست كرد به پليس امنيت تهران بزرگ مراجعه كنند.
دستگيري اين مرد در حالي رخ مي دهد كه وي چند روز پيش به دادسراي صادقيه مراجعه كرده و از شبكه هاي ماهواره اي و تعدادي از افرادي كه به او اتهام كلاهبرداري زده بودند اعلام شكايت كرده بود، اما هنگامي كه چند شاكي خصوصي به پليس مراجعه كرده و عليه وي به اتهام كلاهبرداري و صدور چك بي محل شكايت كردند، وي از سوي ماموران پليس امنيت تهران دستگير و به مقر پليس منتقل شد.
به گزارش ايسنا ،رييس مركز اطلاع رساني پليس تهران با تاييد خبر دستگيري مدعي انرژي درماني گفت: علي -ا كه با ادعاي انرژي درماني اقدام به اخذ وجه از مردم مي كرد، بدنبال شكايت چند شاكي كه نتيجه لازم را نگرفته بودند، با دستور مقام قضايي دستگير شد. رييس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ افزود: متهم كه تابعيت ايراني و فرانسوي دارد، با راه اندازي چند دفتر در شمال و شمال غرب تهران، ادعاي انرژي درماني كرده و چند سال تحت عنوان دكتر از مراجعه كنندگان، وجوهي دريافت كرده بود. گفته مي شود اين متهم كه تنها مدرك ديپلم دارد، در كشور فرانسه نيز اقدام به راه اندازي دفتر انرژي درماني كرده است.
رييس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: وي با شكايت چند شاكي، دستگير و به معاونت اطلاعات پليس تهران بزرگ منتقل شده است.
پليس تهران از افرادي كه شكايتي از نامبرده دارند درخواست كرد كه جهت پيگيري موضوع با مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس بگيرند و يا به پليس امنيت تهران بزرگ مراجعه كنند.

عشق به سرعت، وسوسه سرقت شد
گروه حوادث- عشق به سرعت موجب شد دختر جوان بعد از تصادف با خودرو بنز گرانقيمت به اتهام سرقت دستگير شود.
پرونده سرقت خودرو بنز آخرين مدل هنگامي مطرح شد كه مرد ميانسالي با مراجعه به مركز پليس خبر از سرقت خودرو خود توسط يك دختر جوان داد. با اين شكايت در حالي كه پليس تحقيقات خود را براي متوقف كردن خودرو مسروقه و دستگيري دختر سارق آغاز كرده بود خبر تصادف شديد خودرو بنز با يك دستگاه خودرو سواري ديگر در اتوبان آيت الله صدر به مركز فوريتهاي پليسي گزارش شد.
هنگامي كه ماموران با حضور در محل تصادف از مسروقه بودن خودرو مطلع شدند، اقدام به دستگيري دختر جوان كردند. دختر سارق كه خسارت سنگيني به خودرو بنز گرانقيمت وارد كرده بود در توضيح ماجرا به پليس گفت: صاحب خودرو كه از من به خاطر سرقت خودرو شكايت كرده است، با ريختن طرح دوستي مرا سوار خودرو اش كرد. من كه عاشق اتومبيلراني هستم براي اينكه بتوانم چند ساعت پشت فرمان خودرو آخرين سيستم بنشينم و رانندگي كنم، از او خواستم خودرواش را به من امانت دهد تا به دنبال دوستم بروم و سه تايي براي گردش بيرون برويم.
وقتي كه او پيشنهاد مرا پذيرفت ، با خوشحالي پشت فرمان نشستم ،هنگام رانندگي احساس عجيبي داشتم فكر مي كردم در حال پرواز هستم، بنابر اين با آخرين سرعت مي راندم تا اينكه وارد اتوبان آيت الله صدر شدم. به خاطر سرعت بالا ناگهان هدايت خودرو از دستم خارج شد و به شدت با خودروي جلويي تصادف كردم.
رضا جعفري معاونت دادسراي جنايي تهران ضمن اعلام اين خبر گفت: دختر سارق در حال حاضر مدعي است قصد ربودن خودرو را نداشته و تصميم داشته بعد از چند ساعت رانندگي خودرو را رها كند كه تصادف خودروي بنز موجب بازداشت او شده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |