پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۸ - Nov 9, 2006
سازمان ملل به مبارزه ايران با مواد مخدر پيوست
وزير بهداشت آمار معتادين را يك ميليون نفر اعلام كرد
000564.jpg
فارس: وزير بهداشت با اعلام آمار يك ميليوني معتادان در ايران گفت: برنامه اصلي وزارت بهداشت براي نجات 200 هزار معتاد تزريقي متمركز است اما براي كل معتادان كشور برنامه سه گانه درمان، مددكاري و توانمندسازي از آذرماه با همكاري بهزيستي وGOها اجرا مي شود. كامران باقري لنكراني، در حاشيه ديدار با معاون دبير كل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران، افزود: تجربه ايران در مبارزه با مواد مخدر در همه زمينه هاي مبارزه با عرضه، درمان و پيشگيري با توجه به حجم اين پديده در كشوري كه در مجاورت بزرگترين توليد كننده مواد مخدر دنياست موفقيت آميز بوده است.
گروه اجتماعي- پروژه يكپارچه سازي مرزي در دو فاز با اعتبار پنج ميليون دلار بين فدا حسين مالكي دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر و آنتونيو ماريا كاستا معاون دبيركل سازمان ملل به امضا رسيد.
هدف از اجراي اين پروژه، تقويت مرزهاي شرقي ايران به لحاظ تجهيزات و عمليات براي كنترل بيشتر به منظور مبارزه با مواد مخدر در مناطق ياد شده است. در فاز يك اين پروژه كنترل مرزهاي شرقي كشور با اعتبار 5 /2ميليون دلار پيش بيني شده است. همچنين در پروژه ديگري بحث پيشگيري ، درمان وحوزه قضايي پس از تصويب به امضاي دو طرف خواهد رسيد. سازمان ملل در كل ??ميليون دلار در زمينه با مبارزه مواد مخدر در پايان دو پروژه به ايران اختصاص خواهد داد.
سازمانهاي بين المللي همكاري نكنند، ايران در مبارزه با مواد مخدر تجديد نظر مي  كند
رئيس قوه قضائيه در ديدار با معاون دبير كل سازمان ملل در مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر سازمان هاي بين المللي با ايران همكاري نكنند و ايران را در اين راه تنها بگذارند، ايران در مبارزه با مواد مخدر و ترانزيت آن تجديد نظر خواهد كرد. هاشمي شاهرودي با اشاره به تلاش فراوان و هزينه ها و انرژي بسيار زياد ايران در مقابله با مواد مخدر و ترانزيت آن اعلام كرد: ملت ايران ديگر آمادگي ندارد به علت كم كاري سازمان هاي بين المللي و ساير كشورها، تاوان هاي سنگين براي مقابله با ترانزيت مواد مخدر و سلامت جامعه بين المللي بپردازند.
افزايش توليد مواد مخدر و ناامني در منطقه
مصطفي پورمحمدي وزير كشور گفت كه توليد و توزيع مواد مخدر در منطقه نه تنها كاهش نيافته، بلكه ناامني ها نيز در كنار آن افزايش يافته است. وي در ديدار آنتونيو ماريا كاستا معاون دبير كل سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر افزود: اين مشكل از ناحيه كساني است كه مبارزه با تروريسم و مسئوليت حفظ نظم را بر عهده گرفته اند. وي از افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان و حجم زياد تلفات انساني در چند سال گذشته در عراق اظهار تأسف كرد و گفت: با افزايش ناامني ها، ميزان تلفات انساني در عراق به حدي افزايش يافته كه با تلفاتي كه در جنگ با ايران داشت، برابري مي كند. پورمحمدي در بخش ديگري از اين ديدار با اشاره به اجلاس اخير وزراي كشور دولتهاي عضو سازمان اكو در تهران و مواضع و تصميمات اتخاذ شده در خصوص مبارزه با جرايم سازمان يافته از جمله معضل مواد مخدر در افغانستان، برخورداري از كمكهاي بيشتر جامعه جهاني را موجب موفقيت بيشتر و عملكرد قوي تر ايران در اين زمينه دانست.
آنتونيو ماريا كاستا معاون دبيركل سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر نيز بر افزايش سطح همكاري از طريق تبادل نظر و تجربيات با دفاتر بين المللي مستقر در برخي كشورهاي منطقه تاكيد كرد. وي گفت كه مواد مخدر تأثير مستقيمي بر اقتصاد و نهادهاي اجتماعي يك كشور مي گذارد و مبارزه عليه مواد مخدر بايد خيلي جامع و گسترده تر باشد و همه سازمانهاي بين المللي براي مبارزه با اين معضل بسيج شوند. آنتونيو ماريا كاستا افزود: ما به دنبال بسيج منابع و حمايت از ايران و نيز نيازمند همكاري بيشتر به منظور ارتقاي روابط هستيم. معاون دبيركل و مدير اجرايي دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جمهوري اسلامي ايران نيز ديدار و گفت وگو كرد.
كامران باقري لنكراني گفت: در اين نشست تجربيات ايران در زمينه پيشگيري، درمان و كاهش تقاضا براي مصرف مواد مخدر براي مقام سازمان ملل تشريح شد. لنكراني گفت: معاون دبيركل سازمان ملل در امر مبارزه با مواد مخدر از ايران درخواست كرده است تا تجربيات خود را براي استفاده جهانيان در اين زمينه به سازمان ملل عرضه كنيم.
كاستا در جريان سفر سه روزه خود به ايران، ضمن ديدار و گفت وگو با مسئولان كشوري و لشكري جمهوري اسلامي ايران و رؤساي سازمان هاي وابسته به سازمان ملل متحد در تهران، از مرزهاي شرقي كشور نيز ديدن  كرد.

مجلس طي يك لايحه بررسي مي كند
تشديد برخورد با انتشار دهندگان تصاوير خصوصي
گروه اجتماعي - يك عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: لايحه اي از سوي دولت جهت برخورد قاطع و ارائه مجازات هاي شديد جهت برخورد با انتشار دهندگان تصاوير خصوصي مردم به مجلس ارسال شده است كه اين لايحه در حال بررسي است.
محمد حسين فرهنگي افزود: اين لايحه ابعاد مختلف تخلفات در فضاي اينترنتي، استفاده از فيلم هاي تلفن همراه، استفاده از اطلاعات شخصي رايانه اي افراد و مواردي از اين قبيل را دربرگرفته و مجازات هاي متناسب با جرم را پيش بيني كرده است. وي به خبرگزاري فارس گفت: شور اول اين لايحه و كليات آن كه از سوي دولت ارسال شده بود در مجلس تصويب شد و در خصوص شور دوم كميته اي در كميسيون حقوقي قضايي مجلس مشغول بررسي آن هستند كه در آينده نزديك و با نهايي شدن آن طرح در كميسيون قضايي مطرح و سپس به صحن علني مجلس ارسال مي شود.
از سوي ديگر معاون سياسي امنيتي دادستان كل كشور نيز با اشاره به تصريح قانونگذار مبني بر حفظ حقوق و حيثيت افراد و عدم تعرض به حريم خصوصي آحاد جامعه گفت: مبارزه تا فروپاشي باندهاي تكثير، توزيع و فروش الواح فشرده مبتذل ادامه دارد. به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه، سيد ناصر سراج، رخداد اخيري را كه درباره يكي از ايفاكنندگان نقش در سريال نرگس به وقوع پيوسته است از موارد تعرض به حريم شخصي افراد برشمرد و آن را تأسف  بار بيان كرد.
وي اقدامات انجام شده درباره اين موضوع را تهيه گزارش به انضمام فيلم مذكور و ارسال آن به دادستان عمومي و انقلاب تهران برشمرد. معاون سياسي امنيتي دادستان كل كشور در عين حال دادن هرگونه اطلاعاتي در اين زمينه را به بعد از تحقيقات دادستان تهران و حصول نتيجه موكول كرد.
سراج در ادامه بار ديگر بر حفظ حريم خصوصي افراد تأكيد و خاطرنشان كرد: هيچ احدي حتي نيروي انتظامي حق ندارد بدون مجوز قضايي وارد حريم خصوصي افراد شود و بر اساس قانون براي فرد خاطي مجازات در نظر گرفته شده است. وي موارد تكثير فيلم يا لوح فشرده درباره برخي افراد سرشناس در جامعه كه موجب هتك حرمت افراد است را از مصاديق اشاعه فحشا و جرم دانست و گفت: با چنين مواردي برخورد مي شود
معاون سياسي امنيتي دادستان كل كشور در پاسخ به اينكه چرا موارد قانوني براي پيشگيري از بروز چنين رخدادهايي از سوي قوه قضائيه پيش بيني نشده است، گفت: معمولاً مجرمان از قانون جلوتر هستند و بديهي است در شرايطي كه موارد داراي حساسيت باشد مسئولان تراز اول دستگاه قضايي نسبت به آن دغدغه دارند، به طوري كه دادستان كل كشور شخصاً پيگير موضوع اخير است.

اعزام به خدمت مشمولاني كه در رشته دلخواه پذيرفته نشده اند، يك سال به تعويق افتاد
گروه اجتماعي-مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد: براي ادامه تحصيل مشمولاني كه در كنكور سال 85 در رشته دلخواه پذيرفته نشده اند، تسهيلاتي ايجاد مي شود.
سردار موسي كمالي گفت: اعزام به خدمت سربازي كليه مشمولان ديپلم كه در كنكور سال 1385 در گروههاي آزمايشي 5 گانه سازمان سنجش و آموزش كشور، رتبه كمتر از 3هزار كسب كرده، ليكن در رشته پذيرفته شده ثبت نام نكرده اند، جهت شركت مجدد در كنكور سال 1386، با معرفي سازمان سنجش و آموزش كشور (وزارت علوم و تحقيقات و فناوري ) به مدت يك سال به تعويق خواهد افتاد.
وي همچنين افزود: تقسيم مشمولان وظيفه از لحاظ جغرافيايي بر مبناي طرح آمايش سرزميني يگان هاي نيروهاي مسلح و شرايط آمادگي دفاعي كشور است و با توجه به هدف آموزشي خدمت سربازي ، سعي مي شود شرايط براي تجربه اندوزي سربازان مهيا شود. مدير امور مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در شرايط خاص مانند مشمولان متأهل، تك فرزند و شرايط خاص ديگر سعي مي شود از مشمولان در شهر محل سكونت شان استفاده كنيم.سردار موسي كمالي افزود: عده اي از اين افراد با توجه به نياز نيروهاي مسلح در رسته ها و شغل هاي مربوط به تخصص شان در يگان هاي مختلف تقسيم مي شوند و دسته دوم كه شغل سازماني مرتبط با تحصيلات آنان به صورت مستقيم وجود ندارد و يا عده آنان بيش از نياز سازماني است در شغل هاي غير مستقيم با تخصص شان مانند فرماندهي دسته، توپخانه و زرهي مورد استفاده قرار مي گيرند.
وي در ادامه اجراي طرح هايي مانند سرباز سازندگي، سرباز معلم، سرباز هيأت علمي را در راستاي استفاده بهينه از تخصص و توانايي هاي اين افراد عنوان كرد و گفت: با استفاده از افراد داراي تحصيلات عاليه به عنوان استاد دانشگاه و محقق در مراكز بخشي از نياز اين مراكز تأمين مي شود درحالي كه از لحاظ سازماني در برخي رشته ها موظف به تأمين نياز از مشمولان وظيفه هستيم و مجوز استخدام نداريم.

افزايش حوادث ناشي از كار در تابستان
000567.jpg
گروه اجتماعي- بيشترين حوادث ناشي از كار در فصل تابستان به وقوع مي پيوندد.
در طول سالهاي 80 تا 84 بيشترين آمار حوادث ناشي از كار در ماه هاي تير، مرداد و شهريور رخ داده است. دفتر آمار و محاسبات اقتصادي سازمان تامين اجتماعي كشور با اعلام اين خبر، مهم ترين عوامل حادثه ساز را سقوط و لغزيدن، ضرب خوردگي، بريدگي، قطع و شكستگي اعضاء عنوان كرد.
بيشترين حادثه ناشي از كار در ساعات كاري 10 تا 11 صبح رخ داده است.
همچنين در سال 84 بي احتياطي هنگام كار با 10هزار و 973 مورد مهم ترين عامل بروز اين حوادث اعلام شده كه بالغ بر 51 درصد از كل حوادث ناشي از كار را شامل مي شود.گفتني است در سال 84 تعداد 100 مورد از حوادث ناشي از كار منجر به فوت شده است كه 5/0 درصد از كل حوادث را شامل مي شود.
بالغ بر 19هزار نفر ، 5/90 درصد كل، بهبودي كامل خود را به دست آوردند و مابقي به تناسب ميزان حادثه از كار افتاده شده يا از غرامت مقطوع استفاده كرده اند.در طول اين سالها استان هاي تهران بزرگ و اصفهان داراي بيشترين آمار حادثه ناشي از كار و استان هاي خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان كمترين موارد حوادث ناشي از كار را به خود اختصاص داده اند.

تنها 200 دستگاه ماموگرافي در كشور وجود دارد
گروه اجتماعي با توجه به اينكه سرطان سينه، شايع ترين نوع سرطان زنان در كشور است و انجام تست ماموگرافي براي زنان بالاي 40 سال (هردو سال يكبار) ضروري است تنها 200 دستگاه ماموگرافي در كشور موجود است و 70 درصد زنان تابه حال ماموگرافي انجام نداده اند.
به گزارش همشهري، دومين كنگره سراسري سرطان سينه با هدف نگرش چند تخصصي به موضوع واحد "سرطان پستان" و توجه ويژه به جنبه هاي رواني اجتماعي و بازگرداندن بيماران به زندگي عادي از سوي دانشگاه علوم پزشكي تهران و مركز تحقيقات بيماريهاي سرطان پستان جهاد دانشگاهي، فردا برگزار مي شود.
بر اساس اين گزارش، سرطان سينه يكي از شايع ترين انواع سرطان هاست كه در كشور ما رتبه نخست را در بين زنان دارد در حاليكه مي توان با استفاده از شيوه هاي ماموگرافي جديد و با تشخيص به موقع آن را درمان نمود ولي عليرغم تاكيد بر ضرورت معاينات منظم و انجام تست ماموگرافي پس از 40 سالگي هنوز هم بسياري از خانم ها از انجام آن خودداري مي كنند.
بنا بر اين گزارش، در شيوه هاي جديد تشخيص انجام ماموگرافي ديجيتالي تا حد زيادي به تشخيص سريع و به موقع كمك كرده و مي تواند از مرگ بسياري از بيماران جلوگيري كند. با توجه به اينكه در ماموگرافي ديجيتالي امكان تشخيص بسيار دقيق تر از عكسبرداري هاي به شيوه اشعه ايكس است اكثر تورم ها ديده مي شود و مي توان به درمان آنها پرداخت. اين درحالي است كه تعداد دستگاه هاي ماموگرافي موجود در كشور تنها۲۰۲ دستگاه است كه به غير از مسأله كمبود دستگاه، توزيع نامناسب آن نيز سبب شده كه مناطق محروم فاقد امكانات ماموگرافي باشند بطوريكه از اين تعداد دستگاه، 60 دستگاه فقط در تهران است و برخي از شهرهاي كشور فاقد اين تجهيزات هستند با توجه به اينكه تشخيص زود هنگام اين بيماري مي تواند به درمان آن كمك كند، تجهيز تمام مراكز درماني به امكانات ماموگرافي ضروري است .
غربالگري
غربالگري به اين معني است كه در جمعيت زنان سالم، حتي قبل از آن كه هرنوع علايم بيماري تظاهر كند بتوان با انجام آزمايشات و معاينه، تغييرات غير طبيعي را كشف نمود و تصميمات لازم را جهت درمان بكار گرفت كه اين روشها شامل: ماموگرافي، معاينه منظم توسط خود فرد و معاينه باليني توسط پزشك است.
انواع روشهاي درمان اين بيماري شامل جراحي، پرتودرماني، درمان كمكي (هورمون درماني شيمي درماني) و تخريب تخمدانها است.

ايران به عضويت اتحاديه جهاني
سردفتران درمي آيد
گروه اجتماعي - روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرد: ايران از سال آينده به عضويت اتحاديه جهاني سردفتران درمي آيد.
اتحاديه جهاني سردفتران، هفتاد سال پيش تأسيس شده و در حال حاضر 77 كشور جهان كه داراي تشكيلات سردفتري هستند، در آن عضويت دارند.مقر اتحاديه جهاني سردفتران در كشور ايتالياست و عضويت ايران در اتحاديه جهاني سردفتران در پي آخرين نشست اين اتحاديه در كشور مغرب صورت مي گيرد.
اتحاديه جهاني سردفتران قوانين و مقررات مربوط به دفاتر اسناد رسمي كشورهاي عضو و كيفيت كار دفترخانه ها در اين كشورها را بررسي مي كند و آنچه مورد توجه اتحاديه جهاني سردفتران است، اتحاد شكلي كار دفترخانه ها و حفظ حقوق آنها در كشورهاي عضو است و عضويت ايران در اتحاديه جهاني كانون هاي سردفتري مي تواند اعتبار جهاني براي اسناد رسمي تنظيمي در دفاتر رسمي ايران حداقل در 77 كشور عضو اتحاديه را به ارمغان آورد. ژان پل دكوپا قائم مقام اتحاديه جهاني سردفتران در ديدار با حسينعلي اميري معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: عضويت كشور پهناور ايران با قدمت فرهنگي ـ تاريخي طولاني در اتحاديه جهاني سردفتران، شكوفايي و افزايش اعتبار اين اتحاديه را در پي دارد.
همچنين قائم مقام اتحاديه جهاني سردفتران در ديدار با رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از پيشرفت امور ثبتي در ايران نيز تجليل كرد.

رئيس سازمان زندانها افزايش بودجه
سازمان زندانها را خواستار شد
گروه اجتماعي - علي اكبر يساقي با اشاره به مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در كاهش استفاده از مجازات زندان و تشكيل ستاد سياستگذاري كاهش استفاده از مجازات حبس به دستور رئيس قوه قضائيه، خواستار افزايش بودجه سازمان زندان ها شد.
يساقي در ديدار با معاون اجتماعي سازمان مديريت و برنامه ريزي خواستار پيش بيني رديف بودجه در اين زمينه شد، همچنين ايجاد پست هاي سازماني مورد نياز، تخصيص بودجه براي اشتغال و حرفه آموزي و تجهيز و نوسازي زندانهاي فرسوده را از ديگر خواسته هاي سازمان زندان ها برشمرد.عسكري آزاد معاون اجتماعي سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز در خصوص فعاليت هاي انجام گرفته در سازمان زندانها گفت: طي 10 سال اخير فعاليت هاي خوبي انجام شده اما توسعه ها متناسب با نيازهاي كنوني نيست كه دليل آن عدم اعتقاد به ساخت زندان و حساس نبودن موضوع در نزد مسئولان است.
وي در مورد ساماندهي ساختار سازمان زندانها گفت: عليرغم محدوديت استخدام به صورت رسمي و پيماني ضرورت دارد بررسي مشتركي توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي و سازمان زندانها انجام گيرد و جهت تصويب طي گزارشي به دولت ارسال شود.معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي بحث استانداردسازي را در تجهيز زندانها را مهم دانست و افزود: بايد در زمينه تجهيز زندانها پس از كار كارشناسي مشترك به توافق رسيده، هزينه تمام شده را مشخص و مبناي كار قرار دهيم و از آنجايي كه تجهيزات در زندانها بسيار بااهميت است بايد بودجه ملي را در اين زمينه تقويت كنيم.
عسكري آزاد اولويت بندي با توجه به مكان و فضا را در ساخت زندانهاي جديد مهم دانست و گفت: بايد نگاه جديدي به موضوع داشته و با بكارگيري مشاوران برجسته در اين زمينه قدم برداشت.

با مردم
تبليغ يا ضدتبليغ؟
در پيام هاي بازرگاني راديو گاهي لحن و كلام گويندگان در بيان يك پيام حالت تهديد دارد كه نوعي ضدتبليغ است و در شنونده استرس ايجاد مي كند. تبليغات بازرگاني، جنبه هنري هم دارد و براي كاربرد بهتر بايد آرامبخش باشد نه استرس زا!
سارا عابديني- تهران
فايده تغيير ساعات كار بانك ها
@ به نظر من تغيير ساعت كار بانك ها و مدارس امسال از حجم ترافيك مهرماه كاسته است.
الف.ن- تهران
كمبود قطار مترو
@ در ساعات اول صبح به ويژه از 7:15 تا 8 بامداد، دير رسيدن قطارهاي مترو، تهويه خاموش و هجوم جمعيت از مشكلاتي است كه مسافران با آن روبه رو هستند. براي تشويق بيشتر مردم به استفاده از مترو بايد كمبود قطارها برطرف شود.
اعظم تركمني- تهران
پارك دوبله و اشغال پياده رو
@ پارك دوبله خودروها، حتي در پياده روها در خيابان ناهيد غربي- خيابان آفريقا، رفت وآمد عابران پياده را در اين خيابان دشوار كرده است. در حد امكان بايد طبق مقررات، فضا براي آمد و شد مردم فراهم باشد.
اميدوار- تهران
چرا، اعتراض به راننده؟!
راننده اتوبوس شركت واحد خط 327 (مسير ترمينال خاوران- مشيريه) هستم. هر بار كه اتوبوس دير مي رسد، مسافران به من اعتراض مي كنند، درحالي كه تا شركت واحد، اتوبوس هاي اين خط را زياد نكند، مشكل برطرف نخواهد نشد.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
تحويل نشده است
ساختمان هاي مجتمع مسكوني اركيده در شهرري كه در سال 1379 به خريداران پيش فروش شده بود، پس از گذشت 6 سال هنوز تحويل داده نشده است.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
كمبود شعبه بانك
در اسلامشهر تنها يك بانك رفاه كارگران وجود دارد كه حقوق كارگران بازنشسته تأمين اجتماعي را پرداخت مي كند و اين شعبه پاسخگوي نياز مراجعان نيست و بهتر است در صورت امكان شعبه ديگري در اسلامشهر گشايش يابد.
راشدي- اسلامشهر
گراني داروهاي آلزايمر
داروهاي بيماران مبتلا به آلزايمر (فراموشي) بسيار گران قيمت هستند و متأسفانه تنها هزينه يك نوع از اين داروها را بيمه پرداخت مي كند. با توجه به اينكه اغلب مبتلايان به اين بيماري را افراد مسن و كم درآمد تشكيل مي دهند. بهتر است تحت پوشش كامل بيمه قرار گيرند.
فردوسي- تهران
تقاضا براي كاهش سن
حوزه نظام وظيفه براي معافيت تك فرزند ذكور شرط سني را حداقل 59 سال براي پدران در نظر گرفته است. تقاضا دارد در صورت امكان اين سقف سني، قدري كاهش يابد تا مشكل بسياري از خانواده ها حل شود.
صفايي- تهران
آسفالت كم دوام
از شهرداري تهران تقاضا دارم بر كيفيت آسفالتي كه توسط پيمانكاران مختلف در خيابان ها و بزرگراه هاي تهران به كارگرفته مي شود، نظارت دقيق تري اعمال نمايد تا با توجه به تلاش شبانه روزي شهرداي حاصل كار نيز ماندگار و مردم دعاگو باشند، چون گاهي ديده مي شود كه پيمانكاران از آسفالت كم دوام استفاده مي كنند.
كريمي- تهران
درباره نظام هماهنگ
طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق بازنشستگان به گونه اي عمل شود كه حقوق كساني كه با تحصيلات بالاتر بازنشسته شده اند با كساني كه تحصيلات پايين تري دارند تفاوت داشته باشد، چون عمري صرف اين تحصيلات شده است.
يوسفي- تهران
لايحه حمايت از ايثارگران
اميدوارم نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي به لايحه حمايت از ايثارگران زير 25 درصد كه از ارديبهشت ماه گذشته در مجلس تحت بررسي قرار گرفته عنايت لازم را داشته باشند.
آقاي نعمت الهي- تهران
طلب مهريه و...
طلب مهريه توسط خانم ها در آنجا كه حقي در آستانه ضايع شدن قرار دارد، رواست، اما چون كساني درصدد سوءاستفاده از اين قانون برمي آيند، بايد تبصره هايي هم در نظر گرفته شود.
احمدي- تهران
امضا نمي كنند
شركت ايران سل كه اخيراً اقدام به فروش سيم كارت هاي يكصد و پنجاه هزار توماني كرده است،  با ارايه فرمي سه برگي از خريدار مي خواهد كه اين برگ ها را به امضا و مهر نمايندگي هاي اين شركت در مراكز مختلف مخابرات برساند. اما واحد شهرري از مهر و امضاي فرم هاي مذكور خودداري مي كند. اين مشكل بايد به طريق ممكن برطرف شود.
حلاج شهرري
تأخير در گازسوز شدن خودروها
اجراي طرح گازسوز كردن خودروها به دليل وجود مشكلات گوناگون به درازا كشيده است، درحالي كه با توجه به اهميت اين طرح در حفظ محيط زيست و كاهش مصرف بنزين بايد اجراي آن از حمايت بيشتري برخوردار باشد.
احمدي- تهران
حقوق چهل هزار توماني!
آموزگار سوادآموزي هستم و ماهانه چهل هزار تومان حقوق مي گيرم، افرادي مثل من چگونه با اين حقوق اندك مي توانند ازعهده هزينه هاي زندگي برآيند؟
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
كمتر پرداخت شد
با توجه به اعلام صريح دولت نسبت به پرداخت سه ميليون تومان جهت وديعه اجاره مسكن براي افراد كم درآمد، براي دريافت اين مبلغ ثبت نام كرديم، اما فقط 2 ميليون تومان به ما پرداخت كردند.اين كار هر توجيهي كه داشته باشد پسنديده نيست. اجراي چنين تعهداتي مهمتر است.
مشيري- تهران
مشكلات بند الف
در سال 1370 در حين انجام مأموريت در منطقه خوزستان مجروح شدم. كميسيون پزشكي تهران 41 درصد مجروحيت اين جانب را با قيد بند الف، تأييد كردند،  اما به استناد بند الف حقوق و مزايايي به من تعلق نمي گيرد، با توجه به نقص فيزيكي ايجاد شده در حين انجام مأموريت از مسئولان درخواست مي كنم در حكم اين جانب تجديدنظر كنند.
امين رهسپار- خرم آباد لرستان
براي رفع مزاحمت صوتي
از همسايگان مدرسه شهيد محلاتي واقع در بلوار فرحزادي شهرك قدس هستم. تقاضا دارم صداي بلندگو را به گونه اي تنظيم كنند كه براي همسايگان مزاحمت ايجاد نكند.
بيات- شهرك قدس تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |