پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۸ - Nov 9, 2006
كلاهبرداري 100 ميليوني از بازيكنان تيم فوتبال پايتخت
گروه حوادث - دو مرد كه متهم هستند به بهانه فروش زمين به بازيكنان يك تيم فوتبال پايتخت، بيش از 100 ميليون تومان از آنها كلاهبرداري كرده اند، دستگير شدند.
به گزارش همشهري مدتي پيش دو تن از بازيكنان يكي از تيم هاي مطرح فوتبال كشور به شعبه 6 دادسراي صادقيه مراجعه كرده و از دو مرد كه به بهانه فروش زمين از آنها كلاهبرداري كرده بودند اعلام شكايت كردند. آنها به بازپرس يونسي گفتند: چهار سال پيش از طريق يكي از دوستانمان به دو مرد كه ادعا مي كردند مالك زمين هاي زيادي در منطقه راه آهن هستند معرفي شديم. آنها به ما گفتند مي توانيم با پرداخت 11 ميليون تومان يك قطعه زمين 300 متري خريداري كنيم و ظرف سه ماه سند آن را تحويل بگيريم. ما هم كه به اين دو مرد اعتماد داشتيم و فكر مي كرديم با خريد زمين مي توانيم سرمايه گذاري خوبي براي آينده انجام دهيم با اين پيشنهاد موافقت كرديم و هر كدام از ما دو قطعه زمين خريداري كرديم.
شاكيان ادامه دادند: هنوز مدتي از اين ماجرا نگذشته بود كه ديگر بازيكنان تيم نيز از موضوع مطلع شدند و تعدادي از آنها خواستند در اين معامله شركت كنند. به همين خاطر 10 نفر ديگر از بازيكنان نيز براي خريد زمين ابراز علاقه كردند و با پرداخت مبالغ مختلفي به فروشندگان در انتظار دريافت سند نشستند. اما در حالي كه قرار بود سند زمين هاي خريداري شده سه ماهه تحويل ما شود با گذشت ماه ها خبري از سندها نشد ، در اين مدت هر بار به فروشندگان زمينها مراجعه مي كرديم آنها مدعي مي شدند كه سند زمينها تا چند ماه ديگر آماده مي شود، اما در حاليكه چهار سال از ماجرا گذشت و فروشندگان زمين همچنان قول تحويل سند براي چند ماه ديگر را مي دادند ،تصميم گرفتيم از آنها شكايت كنيم. پس از اظهارات دو فوتباليست جوان، بازپرس يونسي دستور آغاز تحقيقات پليسي درباره اين پرونده را صادر كرد و ماموران در تحقيقات انجام شده دريافتند دو فروشنده زمين از 12 بازيكن تيم مطرح كشور مبالغ مختلفي را به عنوان پيش پرداخت خريد زمين دريافت كرده اند. بنابراين هر دو مرد به اتهام كلاهبرداري بازداشت و به دادسراي صادقيه منتقل شدند. در حالي كه متهمان درنخستين بازجويي ها به دريافت پول از بازيكنان فوتبال اعتراف كردند بازپرس پرونده براي هر دوي آنها دستور بازداشت صادر كرد تا با حضور ديگر شاكيان رسيدگي به پرونده ادامه يابد.

خودروهاي ارزان قيمت، پلاك جعلي داشتند
000639.jpg
000642.jpg
گروه حوادث- اعضاي يك باند تبهكاري كه پس از سرقت خودروي هاي مدل بالا در سطح تهران، آنها را با قيمت هاي بسيار ارزان و با پلاك هاي جعلي به فروش مي رساندند دستگير شدند.
به گزارش همشهري رديابي هاي پليسي براي دستگيري اعضاي اين باند زماني آغاز شد كه ماموران پايگاه دوم آگاهي تهران در جريان سرقت شبانه خودروهاي پژو و سمند در پايتخت قرار گرفتند. آنها در بررسي هاي تخصصي خود دريافتند اعضاي يك باند تبهكار در ساعات پاياني شب با پرسه زدن در خيابان هاي تهران خودروهايي را كه از نظر سيستم حفاظتي داراي نقص هستند شناسايي كرده و در يك چشم به هم زدن آنها را به سرقت مي برند. در حالي كه جست و جو براي يافتن سرنخي از سارقان ادامه داشت ماموران كلانتري 142 كن هنگام گشت زني در اين منطقه به يك دستگاه پژو پرشيا كه جواني 30 ساله تنها سرنشين آن بود مظنون شدند و در بررسي شماره پلاك آن دريافتند كه اين خودرو مدتي پيش از منطقه امامزاده داود به سرقت رفته است. با توقيف خودرو و دستگيري راننده جوان او به پايگاه دوم آگاهي تهران انتقال يافت و در بازجويي هاي انجام شده خود را محمد معرفي و ادعا كرد كه اين خودرو را از يكي از دوستانش امانت گرفته است.
ماموران در ادامه بررسي هاي خود متوجه شدند نام واقعي محمد، مهدي است كه سابقه جعل و سرقت در پرونده او به چشم مي خورد. به اين ترتيب بازجويي ها از اين سارق حرفه اي از سرگرفته شد و او سرانجام به سرقت پژو پرشيا اعتراف كرد.
وي گفت: همراه دو نفر از همدستانم كه از مجرمان سابقه دار هستند خودروهاي پژو و سمند را كه سيستم حفاظتي ضعيفي داشتند شناسايي مي كرديم و شبانه آنها را به سرقت مي برديم. سپس با تهيه پلاك و سند جعلي براي آنها ، به اماكن فروش خودرو مي رفتيم و با فريب خريداران اين خودروها را به قيمت پايين به آنها مي فروختيم.
پس از اعترافات مهدي ماموران در بازرسيط از خانه او دو دستگاه خودروي مسروقه و تعدادي پلاك جعلي و لوازم مخصوص جعل سند كشف كردند و در ادامه بررسي هاي خود توانستند مخفيگاه دو متهم ديگر پرونده را در شهر هاي اطراف تهران شناسايي كنند. بنابراين در دو عمليات مختلف پليسي دو عضو ديگر باند نيز دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها 6 دستگاه خودروي مسروقه كشف شد.
متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت 17 دستگاه پژو و سمند اعتراف كردند كه در اين ميان پليس توانست 10 دستگاه از خودروهاي مسروقه را كشف كند.

بررسي راز مرگ جوان موتور سوار
گروه حوادث- بازپرس جنايي با بررسي پرونده مرگ يك پسر جوان در اثر تصادف، متوجه احتمال وقوع يك قتل شده و دستور بازداشت سه متهم را براي پليس آگاهي صادر كرد.
سه ماه قبل خبر تصادف مرگبار يك موتور سوار جوان به بازپرس كشيك ويژه قتل دادسراي جنايي تهران گزارش شد، جسد پسر جوان بدون اينكه آزمايشات لازم از سوي پزشكي قانوني بر روي آن صورت گيرد به خاك سپرده شد، علت مرگ وي در نامه كوتاهي كه براي بازپرس دادسرا ارسال شده بود از دست دادن تعادل و برخورد با مانع كنار جاده عنوان شده بود. اما شاملو بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي تهران به جاي مختومه كردن پرونده، در بررسي هاي خود متوجه شد شاهدان حادثه در بازجويي ها اشاره كرده اند كه قبل از حادثه مرگبار سه موتورسيكلت سوار به مرد جوان و همراهانش فحاشي كرده اند و ضربه اي نيز به موتورسيكلت وي زده اند كه موجب شده كنترل موتورسيكلت از دست او خارج شود. به اين ترتيب دستور بازداشت سه موتور سوار براي كارآگاهان اداره دهم صادر شد.

ادعاي عجيب زن كودك ربا: من عاشق كودكانم
گروه حوادث - زن جواني هنگام ربودن يك نوزاد از بيمارستاني در تهران دستگير شد.
بنا به اين گزارش، زن ميانسالي كه براي درمان دخترش از يكي از شهرستان ها به تهران آمده بود، روز گذشته نوزادي را از يكي از بيمارستان هاي جنوب تهران ربود، اما ساعاتي بعد از فرار از محل وقتي همسرش از اين دزدي مطلع شد به اجبار وي نوزاد را به خانواده اش بازگرداند. اين زن بعد از حضور در شعبه ششم بازپرسي دادسراي جنايي به بازپرس روشن گفت: من عاشق نوزادان هستم با اينكه سه فرزند دارم ولي هر وقت نوزادي را مي بينم از خود بي خود شده و ناخواسته به سويش كشيده مي شوم. روز حادثه دختر 13 ساله ام را به بيمارستان برده بودم كه او تشنه اش شد به همراه دخترم واردبخش زنان بيمارستان شده بوديم تا او آب از آب سردكن آنجا بنوشد كه متوجه نوزاد دختري شدم كه والدينش او را داخل يك ساك قشنگ روي زمين گذاشته و مشغول كارهاي ترخيص مادر كودك بودند ،به سوي نوزاد رفتم با ديدن چهره او مهرش به دلم نشست و اقدام به دزديدن اوكردم ولي وقتي همسرم از اين كودك ربايي با خبر شد با من برخورد خشني كرد و كودك را به بيمارستان برگرداند.

مدعي انرژي درماني آزاد است
000648.jpg
خبرگزاري فارس: در حالي كه پليس تهران روز سه شنبه از دستگيري علي - الف (مدعي انرژي درماني) از سوي ماموران پليس امنيت تهران خبر داده بود، صبح ديروز معاون دادستان تهران با تكذيب اين خبر اعلام كرد هيچ اتهامي عليه وي وجود ندارد.
محمود سالاركيا معاون دادستان تهران افزود: به رغم اخبار منتشر شده وي شاكي پرونده اي بود كه متهم آن پرونده دستگير و روانه زندان شد. روزسه شنبه پليس تهران از دستگيري علي- الف به اتهام كلاهبرداري و چك برگشتي خبر داده بود و مدرك دكتري او را جعلي دانسته بود.

ادعاي يك متهم به سرقت
شاه كليدها، اتفاقي در جيبم پيدا شدند
000636.jpg
000645.jpg
گروه حوادث مرد ميانسالي كه با دو شاه كليد مخصوص باز كردن در خودروهاي سواري بنز دستگير شده است در بازجويي ها مدعي شد كه شاه كليدها خود به خود در جيب وي جاي گرفته اند.
ماموران گشت پايگاه سوم پليس آگاهي تهران، عصر روز سه شنبه در حال گشتزني در يكي از خيابانهاي غرب تهران متوجه حركات مشكوك مردي شدند كه در حوالي يكي از بيمارستانها پرسه مي زد، ماموران هنگامي كه اين مرد را تحت كنترل نامحسوس قرار دادند دريافتند كه وي هنگامي كه در كنار خودروهاي مدل بالا قرار مي گيرد براي لحظه كوتاهي توقف كرده و سپس به راه خود ادامه مي دهد، از آنجايي كه احتمال داده مي شد اين مرد قصد سرقت خودرويي را دارد ماموران به بازرسي بدني وي دست زدند.
اما در حالي كه اين مرد ميانسال مدعي بود كه براي گرفتن وقت از يكي از پزشكان متخصص بيمارستان به آنجا آمده است ، ماموران در بازرسي بدني وي دو شاه كليد پيدا كردند كه كشف اين شاه كليدها احتمال سرقت از سوي وي را قوت بخشيد. با انتقال اين مرد به پايگاه سوم آگاهي تهران، تحقيقات از وي آغاز شد و هنگامي كه مشخص شد شاه كليد ها براي بازكردن در خودروهاي بنز مورد استفاده قرار گرفته است، ماموران به بازجويي هاي پليسي و تخصصي از اين مرد دست زدند،اما متهم در بازجويي هاي اوليه منكر سرقت شده و مدعي شد نمي داند چگونه شاه كليدها در جيب او جاي گرفته اند اين مرد صبح ديروز هنگامي كه در مقابل رضا جعفري معاونت دادسراي جنايي تهران قرار گرفت بار ديگر مدعي شد كه شاه كليدها به طور اتفاقي در جيب وي پيدا شده است و او از يكي از شهرستانهاي غربي كشور براي معالجه به تهران آمده است. از آنجايي كه احتمال سرقت خودروهاي بنز از سوي وي وجود داشت ، بازپرس دادسراي جنايي دستور انجام تحقيقات بيشتر درباره گزارشهاي رسيده درباره سرقت خودروهاي بنز را صادر كرد.

گاز گرفتگي دوباره قرباني گرفت
مرگ خاموش 6 عضو يك خانواده
گروه حوادث - 6 عضو يك خانواده از جمله يك كودك 4 ماهه بر اثر حادثه گازگرفتگي جان باختند، در اين حادثه تلخ كه در خانه اي در كوچه اخبار زاده شهر ري رخ داد، گاز ناشي از روشن بودن آبگرمكن باعث مسموميت اعضاي خانواده شد.
به گفته قاضي دانشور، بازپرس دادسراي شهر ري ،راز مرگ خاموش اين 6 عضو خانواده هنگامي فاش شد كه دختر خانواده كه يك پرستار است ، صبح ديروز براي آنكه كودك خردسال خود را كه شب گذشته هنگام رفتن به بيمارستان به مادرش سپرده بود به خانه خود بازگرداند، به آنجا رفت اما هرچه زنگ خانه را به صدا درآورد كسي در را بازنكرد.
زن جوان نااميدانه با شماره تلفن همراه اعضاي خانواده اش تماس گرفت اما هنگامي كه آنها نيز پاسخي ندادند با كمك همسايه ها وارد خانه شد و در آنجا بود كه با صحنه تلخ مرگ 6 عضو خانواده روبرو شد. با اعلام گزارش اين حادثه، امدادگران در محل حاضر شده و با بررسي اوضاع دريافتند از افراد ساكن در منزل، فقط يك زن زنده مانده و بقيه فوت شده اند، اما در حاليكه تلاشها براي نجات جان اين زن آغاز شده بود، به دليل شدت گازگرفتگي اين مصدوم نيز حين امداد رساني جان باخت.
سرهنگ ميكائيل مولايي، رييس كلانتري 131 شهرري نيز روز گذشته در توضيح دليل حادثه گفت: بررسي هاي اوليه كارشناسان آتش نشاني نشان مي دهد دودكش آبگرمكن منزل، كار انتقال گاز به خارج را ناقص انجام مي داده و ظاهرا حادثه پس از آنكه صبح ديروز يكي از ساكنان منزل جهت استحمام اقدام به روشن كردن آبگرمكن كرده به دليل آنكه روزنه اي جهت خروج گاز توليد شده از فضاي داخلي منزل وجود نداشته، اعضاي خانواده به دليل استشمام گاز سمي منواكسيدكربن جان باخته اند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |