پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۸ - Nov 9, 2006
رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم سمنان:
مردم به ميدان انتخابات وارد شوند
000729.jpg
000726.jpg
گروه سياسي - حضرت آيت الله خامنه اي پس از استقبال پرشكوه و به يادماندني مردم سمنان، در جمع ده ها هزار نفر از مردم متدين و پر شور اين شهر در ورزشگاه تختي حضور يافتند.
رهبر انقلاب اسلامي در اجتماع عظيم مردم سمنان و ضمن پاسخ به ابراز احساسات صميمانه آنها تأكيد كردند: پيروزي هاي پي در پي ملت عظيم و بزرگوار ايران در مقابل توطئه هاي 27سال اخير دشمنان، يك حادثه و اتفاق نيست بلكه فرايندي منطقي و معقول است كه در پرتوي تلاش بي وقفه و كار متكي به ايمان خدا با قوت ادامه خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي سرعت بخشيدن به سازندگي همه جانبه كشور و پيگيري شعارهاي عدالت طلبانه انقلاب را از اولويت هاي كاري مسئولان نظام اعلام كردند و افزودند: تحقق اين اهداف بزرگ، تلاش فراواني مي طلبد كه در دولتهاي قبلي آغاز شده و در دولت كنوني ادامه يافته است
بقيه از صفحه اول
و ملت بزرگ و با فرهنگ ايران را از لحاظ شاخص هاي پيشرفت و توسعه، به مرحله خوبي رسانده كه البته اين روند بايد با تلاش بيشتر، گسترده تر شود.
ايشان رويكرد مسئولان را منطبق با مباني انقلاب خواندند و با اشاره به روحيه قوي و نگاه اميدوارانه ملت افزودند: درك حقوق هسته اي و پيگيري و پايداري بر اين حق مسلم از نشانه هاي فهم تحسين برانگيز و روحيه و اميدواري ملي است؛ چرا كه ملت ايران مي داند برخورداري از انرژي هسته اي از شاخص هاي بزرگ پيشرفت جهاني است و جمهوري اسلامي ايران نيز قادر است بدون اعتنا به ديگران و بدون دست دراز كردن به سوي ديگر كشورها اين حق مسلم ملت را تامين مي كند.
ايشان با اشاره به جنجال آمريكايي ها مبني بر مخالفت جهاني با حقوق هسته اي ايران اظهار داشتند: علاوه بر ملتها بيش از 150 كشور در جنبش غيرمتعهدها، سازمان كنفرانس اسلامي و مجموعه هاي ديگر، طرفدار بر هم خوردن انحصار جهاني انرژي هسته اي هستند و ملت ايران را به علت پايداري شجاعانه در راه احقاق حقوق هسته اي خود تحسين مي كنند و اين نشان مي دهد كه اكثريت قاطع جهان، با تلاش چند كشور غربي در پايمال كردن حقوق ايران مخالفند.
حضرت آيت الله خامنه اي، استمرار روحيه قوي و تداوم اميد ملي را زمينه ساز دستيابي ملت ايران به قله هاي پيشرفت و افتخار دانستند و با اشاره به 27 سال دشمني صهيونيسم جهاني و استكبار آمريكايي با انقلاب اسلامي و ملت ايران افزودند: برخلاف تبليغات و هياهوي غربي ها، دشمنان ملت ايران از جمله آمريكا، امروز موقعيتي به مراتب ضعيف تر از 10 - 15 سال قبل دارند كه شكست آمريكايي ها در عراق، لبنان، فلسطين و افغانستان از جمله نشانه هاي اين واقعيت است.
ايشان در تبيين موقعيت ضعيف آمريكايي ها در خاورميانه خاطرنشان كردند: دولت آمريكا همه امكانات خود را به كار گرفت و حتي تشكيل دولت فلسطين را در ظاهر پذيرفت تا رژيم صهيونيستي از مواجهه با مردم فلسطين رهايي يابد، اما امروز دولتي در فلسطين روي كار آمده كه دشمن صهيونيست را به رسميت نمي شناسد و حاضر نيست با آن مذاكره كند كه اين امر حاكي از شكست صد در صد آمريكا در فلسطين است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين و انفعال و موقعيت ضعيف آمريكا در مقابل مردم ايران به تلاش هاي پرهزينه و بي وقفه اما ناكام دشمنان ملت براي رويگردان شدن مردم ايران از امام راحل عظيم الشأن، كمرنگ كردن ارزشهاي ديني، ترويج فساد اخلاقي درجامعه جوان كشور، نفوذ در دولتها، فرقه گرايي و جنگ داخلي و متشنج كردن دانشگاه ها اشاره كردند و افزودند: هر كس درمي يابد كه شكست هاي پي درپي و مستمر آمريكايي ها در مقابل ملت ايران و نظام اسلامي يك حادثه و اتفاق نيست، بلكه روندي معقول و متكي بر ايمان، هوشياري، معرفت، شجاعت و زمان شناسي ملت بزرگ و رشيد ايران است كه همواره دشمنان اسلام و انقلاب را نا اميد ساخته است و به فضل الهي از اين پس نيز چنين خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي در تشريح وفاداري ملت به آرمانهاي امام، علت محبوبيت مردمي رئيس جمهور را تكرار و پيگيري شعارهاي امام خميني (ره) دانستند و افزودند: مردم در هر نقطه كشور به كساني اعتماد مي كنند كه به دين، انقلاب و امام علاقه بيشتري داشته باشد و اين واقعيت از دلايل محكم شكست آمريكا در كمرنگ كردن راه و آرمان امام در ميان ملت ايران است.
بقيه از صفحه 2
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به استقبال ملتهاي جهان بويژه ملتهاي مسلمان از اهداف و شعارهاي انقلاب اسلامي افزودند: ملت ايران انقلاب خود را حقيقتا صادر كرده و راه پرافتخار خود را با قدرت، نشاط، تلاش و تكيه بر نسل جوان، فرزانه و آگاه كشور ادامه مي دهد و دنياي استكبار نيز مجبور به عقب نشيني در مقابل اين ملت بزرگ است.
ايشان با تاكيد بر لزوم درس آموزي از پيروزي هاي مستمر ملت ايران در مقابل استكبار افزودند: تامل در اين پيروزي ها نشان مي دهد تلاش و كار متكي بر ايمان و اميد، رمز موفقيت ملت است و همه قشرها، اعم از جوانان، دانشجويان، كارگران، روحانيون، فعالان صنعتي و كشاورزي، صاحبان سرمايه و فعالان سياسي و اجتماعي بايد بر مبناي وظايف و مسئوليت هاي خود، كار و تلاش بي وقفه را دنبال كنند و با قدرشناسي وحدت ملي موجود در جامعه و حفظ و تقويت آن، حركت عمومي كشور را به سمت اهداف انقلاب و مردم سرعت دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي، عملكرد ملت ايران را موجب افشاي بسياري از شعارهاي دروغين غرب از جمله در زمينه حقوق بشر، مبارزه با تروريسم و دموكراسي خواندند و خاطرنشان كردند: ملت ايران نشان داد كه مردم سالاري ديني، دموكراسي واقعي است چرا كه در اين نوع مردم سالاري برخلاف حزب بازيهاي جاري در غرب، اين مردم هستند كه با شناخت و تشخيص و راي خود، مسئولان را سر كار مي آورند و سرنوشت كشور را تعيين مي كنند.
ايشان وحدت ملي، دينداري، نشاط ملي و بويژه جوانان پرشور كشور را جزو نعمات بزرگ الهي برشمردند و افزودند: بايد قدر اين نعمت هاي الهي را دانست و از آنها براي پيشرفت كشور بهره برد.
حضرت آيت الله خامنه اي دشمنان ملت ايران را به درس آموزي از تجربه ناكام مقابله با جمهوري اسلامي توصيه كردند و افزودند: سلطه گران جهاني بايد اين نكته را درك كنند كه قرن بيست و يكم برخلاف قرن 19 و 20، دوران شكسته شدن طلسم سياست هاي استعماري و قرن "معنويت، استقلال و بازگشت ملتها به هويت و اصالت ملي" است و هر قدرتي در مقابل اين واقعيت بايستد شكست خواهد خورد.ايشان در همين زمينه افزودند: مردم آمريكا نيز مثل هر ملت ديگر حق دارند زندگي خوبي داشته باشند كه اين هدف بايد با تلاش داخلي آنها محقق شود و دولت اين كشور خود را صاحب مناطق حساس جهان ازجمله خليج فارس نداند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان به تبيين اهميت انتخابات مجلس خبرگان و شوراها پرداختند.
ايشان اصل حضور مردم در هر انتخابات را مهم دانستند و افزودند: انتخابات مجلس خبرگان، در حقيقت نوعي پشتوانه و
ذخيره سازي براي آينده ملت و كشور است و مجلس خبرگان بايد هميشه آماده باشد و به همين علت انتخابات آن بسيار مهم است.
حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات شوراها را نيز به علت تاثيرگذاري شوراها در روند زندگي روزمره مردم شهرها و روستاها مهم برشمردند و افزودند: اگر در اين انتخابات انسانهاي صالح، كارآمد، بانشاط، مومن، نجيب و امين به شوراها بروند خيال مردم از لحاظ مسائل جاري و روزمره   راحت خواهد شد. بنابراين، مردم بايد با آراي خود به ميدان انتخابات بيايند.
حضرت آيت الله خامنه اي در زمينه انتخابات، اتحاد موجود در كشور را مهم خواندند و با اشاره به لزوم افزايش ظرفيت تحمل طرف مقابل و پرهيز از بهانه گيري و طرح ايرادهاي كوچك افزودند: اين گونه برخوردها و ايرادگيري ها، فضاي سياسي جامعه را نامطلوب مي سازد و بايد از آن پرهيز كرد.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان، تدوين و دانش پژوهي را دو شاخص اصلي مردم استان سمنان برشمردند و خاطرنشان كردند: مردم فهيم اين استان، علاوه بر برخورداري تاريخي از فرهنگ غني اسلامي ايراني، از ويژگي هايي نظير هوش و استعداد وافر، حضور در ميدان هاي مختلف انقلاب، خلقيات نيكو و عمل صالح بهره مندند كه اين مسئله، استان سمنان را جزو استان هاي پيشرو كشور درآورده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از استقبال گرم و احساسات پرشور مردم سمنان افزودند: هدف از سفر به استانهاي مختلف، آشنايي بيشتر با زيبايي هاي معنوي و افكار و عقايد مردم سراسر كشور، ابراز ارادت به آنها و نيز جلب توجه مسئولان كشور به مسائل و مشكلات مناطق كشور است.
ايشان با ابراز خرسندي فراوان از سفرهاي رئيس جمهور و هيات دولت به استانهاي مختلف كشور افزودند: خوشبختانه در پرتو اين سفرها، يكي از آرزوهاي ديرينه رهبري يعني جلب توجه مسئولان به مسائل مناطق مختلف، برآورده شده است و نشاط و تحرك دولت، روند تحقق اهداف نظام را
سرعت بخشيده است. حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به پيشرفت هاي استان سمنان پس از پيروزي انقلاب افزودند: اين استان، همچنان زمينه هاي فراواني براي توسعه و آباداني دارد كه اميدواريم با استفاده از استعدادهاي انساني و طبيعي استان، روند پيشرفت آن، روز به روز سرعت بيشتري يابد.پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت الاسلام شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان به ايشان خوش آمد گفت.
در حاشيه
* رهبر معظم انقلاب اسلامي ساعت   30/?? دقيقه وارد جايگاه ويژه در ورزشگاه تختي سمنان شدند و هزاران نفر از مردم مشتاق در انتظار يار با ديدن ولي امر مسلمين يكسره شور و احساس شدند و شعارهاي انقلابي سردادند.
* لبيك يا خامنه اي، صل علي محمد ياور مهدي آمد، دست خدا بر سرماست خامنه اي رهبر ماست ، ما ملت آزاده ايم لبيك يا خامنه اي از مهمترين شعارهايي بود كه پس از حضور رهبر معظم انقلاب در جايگاه مردم سمنان سردادند.
* انرژي هسته اي حق مسلم ماست از ديگر شعارهايي بود كه روز چهارشنبه بارها توسط مردم سمنان در ديدار با مقام رهبري تكرار شد.
* رهبر معظم انقلاب اسلامي در ساعت 4?/10بيانات خود را در اجتماع مردم سمنان آغاز كردند و در ساعت 35/11دقيقه به سخنان خود پايان دادند.
*رهبر معظم انقلاب اسلامي با ابراز خرسندي و سپاسگزاري خداوند متعال به دليل توفيق ديدار مردم سمنان فرمودند: امروز در ميان مردمي هستم كه يادگار نشانه هاي كهن ترين فرهنگ غني اسلامي و ايراني را در ميان خود دارند.
*ايشان افزودند: در دوران دفاع مقدس نيز ماجراهاي حيرت انگيز بسياري از تيپ دو قائم استان سمنان، مجموعه پشتيباني جنگ استان و ستاد جهاد سازندگي در سمنان، از بسيجيان سمنان، از خانواده معظم شهدا و ايثارگران استان سمنان چيزهاي بسياري در ذهن و خاطره ماست.
* بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اينكه گفته اند كه سفر ايشان نبايد مانع سفر رئيس جمهوري به استان سمنان شود با تكبير و استقبال گسترده مردم حاضر در ورزشگاه روبرو شد.
* امت خدا جوي سمناني از دقايق اوليه بامداد گروه گروه و دسته دسته به منظور استقبال از رهبر معظم انقلاب در مسير تردد و استقبال ايشان حضور يافته بودند و ورود حضرت آيت الله خامنه اي را انتظار مي كشيدند.

نتايج اوليه بررسي صلاحيت شوراها
امروز به داوطلبان اعلام مي شود
گروه سياسي با پايان مهلت بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا توسط هيأت هاي اجرايي، از امروز نتايج اين بررسي ها به داوطلبان اعلام مي شود. هيأت هاي نظارت هم تا يك هفته فرصت دارند تا با بررسي نامزدهاي رد صلاحيت شده نظر نهايي خود را اعلام كنند.
علي اصغر كارانديش مديركل انتخابات وزارت كشور در گفتگو با همشهري ضمن اعلام اين خبر گفت: نتايج بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات شوراها توسط فرمانداريها و بخشداريها مستقيماً به داوطلبان اعلام مي شود.
وي افزود: نامزدهايي كه صلاحيتشان تأييد نشده مي توانند شكايات خود را به هيأت هاي نظارت تسليم نمايند تا به شكايات آنها رسيدگي شود.
كارانديش خاطر نشان كرد:   انتشار عمومي اسامي نامزدهاي تأييد صلاحيت شده نيمه اول آذرماه انجام خواهد شد.
فرماندار تهران هم با اشاره به اين نكته كه نتيجه بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراي شهر در هيأت هاي اجرايي امروز در اختيار هيأت هاي نظارت قرارمي گيرد به همشهري گفت: هيأت هاي نظارت نيز فرصت دارند تا ظرف هفت روز رد صلاحيت هاي انجام شده را مورد بررسي قرار دهند،  كه با پايان اين مهلت نتيجه  بررسي  صلاحيت ها به آن دسته از داوطلبان انتخابات شوراها كه رد صلاحيت شده بودند اعلام مي شود.

رئيس گروه پارلماني دوستي ايران و فرانسه:
حق هسته اي ايران را به رسميت مي شناسيم
گروه سياسي- خاوير دورو، عضو پارلمان فرانسه و رئيس گروه پارلماني دوستي ايران و فرانسه كه براي سفري دو روزه به تهران آمده بود، در گفت وگو با همشهري تصريح كرد: فرانسه حق هسته اي ايران را به رسميت مي شناسد. وي در اثبات اين گفته به درخواست ژاك شيراك براي حضور فرستادگان ويژه رئيس جمهوري ايران اشاره كرد. دورو، در اين گفت وگو تصريح كرد تمامي مسائل هسته اي ايران در يك موضوع حساس خلاصه شده كه با كمي انعطاف مي تواند حل شود. ارزيابي وي از روابط دو كشور ايران و فرانسه اين بود كه نسبت به سال هاي گذشته در استانداردهاي پايين تري است اما كماكان در اروپا، فرانسه خواهان همكاري نزديك با ايران است. مشروح اين گفت وگو به زودي در همشهري به چاپ مي رسد.

تأكيد شيراك بر حق هسته اي ايران
چين: اختلاف نظر در شوراي امنيت جدي است
دبير شوراي عالي امنيت ملي به مسكو مي رود
000732.jpg
گروه سياسي دكتر علي لاريجاني، راهي مسكو مي شود تا با مقامات روسي درباره پرونده هسته اي ايران گفت وگو و مذاكره كند. يك منبع آگاه در گفت وگو با همشهري خبر داد دبير شوراي عالي امنيت ملي امروز راهي پايتخت روسيه مي شود تا در سفري دوروزه با سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه و ايگور ايوانف، دبير شوراي عالي امنيت ملي روسيه ديدار و گفت وگو كند. علي لاريجاني را در اين سفر يكي از معاونان وزير خارجه همراهي مي كنند.پيشتر اعلام شده بود قراراست اين سفر توسط وزير خارجه انجام شود.

گروه سياسي- رئيس جمهوري فرانسه در آخرين اظهارنظر رسمي خود اعلام كرد فرانسه حق هسته اي ايران را محترم مي شمارد. ژاك شيراك ايران را كشوري با عزت و قدرتمند در منطقه خواند كه آينده اي روشن دارد و بسياري از مسائل منطقه به دست اين كشور قابل حل است.

بقيه از صفحه اول
وي حق هسته اي ايران را مسلم خواند و خواستار انعطاف ايران براي حل مسئله هسته اي شد و گفت: موضوع برسر يك حساسيت ويژه است كه جامعه بين الملل به آن توجه دارد.
سخنان رئيس جمهور فرانسه كه خبرگزاري فرانسه مخابره كرد، درحالي اعلام مي شود كه چين، ديگر كشور عضو دائم شوراي امنيت نيز خبر از شكاف عميق شوراي امنيت در پرونده ايران داد. آمريكا نيز از فشار روسيه ناراضي است و سفير اين كشور گفت درخواست هاي روسيه مغاير با مذاكراتي است كه در گفت وگوهاي 1+5 بر سر آن توافق شده بود.
آسوشيتدپرس از نيويورك و مقر سازمان ملل متحد گزارش داد شكاف موجود در شوراي امنيت به قدري عميق است كه حتي امكان پل زدن بين اين نظرات مختلف وجود ندارد. نماينده چين در شوراي امنيت تصريح كرد هيچ امكان تفاهمي بين سه ديدگاه حاضر در شوراي امنيت نيست و جلسات فعلي نيز فقط به اختلاف هاي بيشتر منتهي مي شود. چهار كشور ديگر عضو دائم حاضر به حمايت از اين نظر چيني ها نشدند و فرانسه و انگليس روز گذشته نسخه نهايي قطعنامه پيشنهادي خود را ميان 10 كشور ديگر حاضر در شوراي امنيت كه عضويت دوساله دارند، توزيع كردند. در پيش نويس مزبور، تمامي موارد همكاري مرتبط با فناوري هسته اي و مواد مرتبط با آن ممنوع شده ولي به عنوان استثنا به نيروگاه بوشهر اشاره شده اما حتي تهيه سوخت نيروگاه بوشهر در فهرست موارد تحريمي آمده است. اين قطعنامه همچنين آژانس بين المللي انرژي اتمي را از هرگونه همكاري در زمينه هاي غذايي، كشاورزي، دارويي و بشردوستانه با ايران ممنوع كرده است. قطعنامه مزبور هرگونه همكاري آموزشي و يا انتقال فناوري مرتبط با موشك هاي بالستيك به ايران را قدغن مي كنند. روسيه خواهان تلطيف قطعنامه و حذف بخش هايي است كه مرتبط با بوشهر، سوخت رساني آن و موشك هاي بالستيك است و آمريكا چند بند پيشنهاد كرده كه قطعنامه را سنگين تر و سخت تر مي كند. پس از جلسه روز گذشته نمايندگان 1+5 در نيويورك، وانگ گوانگ يا به خبرنگاران گفت: به هيچ وجه در شرايط مساعدي براي گفت وگو نيستيم و هيچ طرفي از موضع خود پايين نمي آيد. وي درخواست كرد رؤساي كشورها تفكر بيشتري در اين موضوع داشته باشند و در ضمن با يكديگر نيز گفت وگو كنند.
ويتالي چوركين، سفير روسيه نيز تصريح كرد اختلاف موجود ميان اعضاي دائم شوراي امنيت جدي است.
وي تصريح كرد قطعنامه شوراي امنيت نبايد سركوبگرانه باشد و شرايط را معكوس كند، بلكه بايد به بهتر شدن اوضاع كمك كند. رويترز با ارسال خبر گفته هاي چوركين افزود: اصل مذاكره با ايران در قطعنامه شوراي امنيت بايد حفظ شود. ما به هيچ وجه عقيده نداريم كه برنامه هسته اي ايران در اوضاع فعلي خطري براي صلح و امنيت جهاني است. وي تصريح كرد: در شوراي امنيت سازمان ملل، ابزار زيادي براي مذاكره و همكاري است و نمي توان فقط به ابزار زور اتكا كرد.

آخرين وضعيت رزمايش پيامبر اعظم(ص)
000612.jpg
گروه سياسي - جنگ مين با عمليات مين ريزي وسيع در دريا و به كارگيري انواع مختلف مين هاي شناور و كف خواب دو و سه سلسوره در هفتمين روز از رزمايش پيامبر اعظم (ص) و آخرين مرحله از رزمايش نيروي دريايي سپاه انجام شد.
دريادار پاسدار علي فدوي جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه، ضمن بيان اين مطلب افزود: براي نخستين بار راكت انداز ويژه پرتاب مين در اين رزمايش با موفقيت آزمايش شد. وي قابليت تحرك بالا، پرتاب همزمان 4مين و دقت در مين ريزي را از ويژگي هاي اين راكت انداز برشمرد و عنوان كرد: خوشبختانه تكنولوژي مورد استفاده در ساخت انواع مين هاي دريايي كاملا بومي بوده و به توليد انبوه رسيده است.
فدوي خاطرنشان كرد: در اين مرحله از رزمايش همچنين تكاوران نيروي دريايي سپاه با رهگيري دقيق شناور فرضي دشمن با اجراي عمليات ويژه آن را به تصرف درآوردند.
روابط عمومي كل سپاه پاسداران هم چنين گزارش داد كه جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد: نيروهاي دريايي ويژه تكاور مستقر بر روي قايق هاي تندرو با پشتيباني شناورهاي موشك انداز، عمليات كنترل و بازرسي كشتي ها را در دريا به اجرا گذاشتند.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: قدرت جمهوري اسلامي ايران از منطقه اي به فرامنطقه اي تبديل شده است.
سردار محمدرضا زاهدي در جمع خبرنگاران با بيان اين كه امروزه عظمت ايران اسلامي براي همه دنيا به ويژه مسلمانان آشكار شده است، اظهار داشت: البته ايران نه تنها قصد تهاجم به هيچ كشوري را ندارد، بلكه در داخل كشور حتي با اين قبيل اظهارنظرها برخورد مي شود. زاهدي گفت: امروزه چهره واقعي جمهوري اسلامي ايران براي جهانيان بيشتر روشن شده و شهرت آن از مرزهاي محدود جغرافيايي كشورمان فراتر رفته است.
امير دريادار سجاد كوچكي فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در مراسم معارفه رياست جديد اداره عقيدتي سياسي اين نيرو اعلام كرد: نيروهاي مسلح ايران در تمامي ابعاد فن آوري هاي نظامي و دفاعي در آمادگي كامل به سر مي برند و با اقدامات غير منطقي و سياست هاي شتابزده، نمي توان به مقابله با آنها بر آمد.

هاشمي رفسنجاني:
انتخابات خبرگان آبرومند برگزار شود
گروه سياسي - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات خبرگان، گفت: اگر انتخابات خبرگان آبرومند، پرشور و سالم برگزار شود، باعث تقويت قدرت ولي فقيه مي شود.
اكبر هاشمي رفسنجاني كه در ديدار با اعضاي شوراي مركزي و برخي از دبيران استاني و شهرستاني جمعيت مستقل ايران اسلامي سخن مي گفت و روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر آن را انتشار داد با اشاره به وجود سه نوع انسان  در جوامع اسلامي، ادامه داد: قرآن و مباني اسلامي براي انسان هاي وظيفه شناس و مسئوليت پذير ارزش والايي قايل است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان ويژگي هاي جمعيت هاي مستقل و مسلمان، گفت: وجود انسان هاي متعهد و مسئوليت پذير در همه  جوامع ارزشمند است. وي با كم اثر خواندن كارهاي فردي، اظهار داشت: انسان هاي فعال بايد بپذيرند كه كارهاي دست جمعي در مسايل سياسي تأثيرگذاري بيشتري دارد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به حركت تدريجي دنيا به سوي دموكراسي، گفت: بايد در چنين شرايطي روي انسان هاي داراي انگيزه فعاليت هاي سياسي به عنوان سرمايه هاي نظام حساب كنيم.
هاشمي رفسنجاني، با بيان حساسيت هاي پرونده  هسته اي ايران، گفت: بايد با تدبير از اين مرحله نيز عبور كنيم.

نيروگاه  بوشهر در موعد مقرر راه اندازي  مي شود
ايرنا: رئيس  شركت  اتم  استروي  اكسپرت  روسيه  اعلام  كرد: زمان  راه اندازي  نيروگاه اتمي بوشهر كه  با مشاركت  روسيه  در حال  ساخت  است  هيچ  تغييري  نكرده  است .
سرگئي  شماتكو روز گذشته به  خبرنگاران  گفت : ايران  و روسيه  جدول زمانبندي  گشايش  اين  نيروگاه  را هماهنگ  كرده اند و بر اساس  آن  قرار است راه اندازي  فيزيكي  در سپتامبر(شهريور) و راه اندازي  نهايي  در نوامبر(آبان )سال  آينده  ميلادي  انجام شود.
به  ادعاي  اين  مقام ، با وجود توافقهاي  دو طرف  در تعيين  جدول  زماني نيروگاه  بوشهر، طرف  ايراني  در بخش  پولي  اين  توافقها با تاخير عمل  مي كند. برخي  رسانه هاي  روس  در روزهاي  اخير با استناد به  يك  منبع  اتمي اين  كشوراز تاخير در زمان  بهره برداري  از نيروگاه  بوشهر به  علت  تاخير پرداخت ها ازطرف  ايران  خبر داده  بودند.
رييس  شركت  سازنده  نيروگاه  بوشهر خواستار رعايت  جدول  پرداخت ها از سوي طرف  ايراني  شده  و اطمينان  داد روسيه  تعهدات  بين المللي  خود را حتماً برآورده  كرده  و شش  ماه  قبل  از راه اندازي  فيزيكي  نيروگاه ، سوخت  هسته اي مورد نياز را تحويل  خواهد داد.

تا انتخابات
* هيات بازرسي انتخابات استان تهران كه در استانداري تهران مستقر است، از كليه شهروندان شهر و شهرستان هاي استان تهران خواست تا با مشاهده هرگونه تخلف اعم از تخلف تبليغاتي نامزدها وتحركات غيرقانوني هواداران نامزدها را گزارش دهند. هيات بازرسي انتخابات استان تهران با اعلام شماره  تلفن هاي 88737702 و 88749969 از كليه شهروندان استان تهران خواست تا هرگونه تخلف انتخاباتي را با اين هيات در ميان بگذارند.
* سيد كمال سجادي - سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در مورد رد صلاحيت هايي كه از سوي هيات اجرايي در مورد كانديداي اصلاح طلب در انتخابات شوراها صورت گرفته است، گفت: هنوز هيچ مقام رسمي چنين ردصلاحيت هايي را مطرح نكرده است و نمي توان گفت كه هيات اجرايي برخورد جناحي با كانديداها داشته است.
وي تصريح كرد: البته هيچ گونه برخورد جناحي مورد تاييد ما نخواهد بود.
* سردار احمدي  مقدم كه در حاشيه همايش مديريت ترافيك با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، به افزايش 40 تا 50 درصدي صندوق هاي رأي اشاره كرد و گفت : در راستاي تامين امنيت انتخابات قرار شده در هر استان يا شهرستان شوراي تامين نحوه استفاده از نيروهاي سپاه و بسيج و همكاري آنها را با نيروي انتظامي مشخص كنند.
* فرماندار تهران اعلام كرد: نتيجه بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراي شهر در هيات هاي اجرايي امروز در اختيار هيات هاي نظارت قرار مي گيرد. آقا تقي به ايسنا گفت : هيات هاي نظارت نيز فرصت دارند تا ظرف هفت روز رد صلاحيت هاي انجام شده را مورد بررسي قرار دهند كه با پايان اين مهلت، نتيجه بررسي صلاحيت ها به داوطلبان انتخابات شوراها اعلام مي شود.
* اجلاس ماهيانه دبيران استان هاي حزب مؤتلفه اسلامي با حضور دبيركل،  قائم مقام و چند تن از اعضاي شوراي مركزي حزب،  امروز در مشهد برگزار مي شود. در اين اجلاس مباحث كشوري و همچنين انتخابات مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

درخواست ايران براي مقابله با اسرائيل
ايرنا: نماينده ايران در نشست عادي كميته چهارم مجمع عمومي سازمان ملل، خواهان اقدام فوري شوراي امنيت براي وادار ساختن رژيم صهيونيستي به رعايت قوانين و مقررات بين المللي شد.
حسين ملكي روز گذشته در اين نشست كه به بررسي اعمال ناقض حقوق بشر اختصاص داشت، گفت: كميته ويژه بررسي اعمال ناقض حقوق فلسطينيان توسط رژيم اشغالگر قدس، متاسفانه امسال نيز مشابه سال هاي قبل به دليل كارشكني هاي آن رژيم، نتوانست وظايف خود از جمله بازديد از سرزمين هاي اشغالي به منظور جمع آوري اطلاعات از منابع دست اول را انجام دهد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |