شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۵ - Nov 18, 2006
قدرداني از پيشگامان روابط عمومي
001929.jpg
گروه اجتماعي: پيشگامان و دست اندركاران روابط عمومي در مراسمي در مركز همايش هاي صدا و سيما تقدير شدند.
محمدباقر قاليباف شهردار تهران در اين مراسم در جمع اساتيد و كارشناسان داخلي و خارجي شركت كننده در سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ها ضمن تأكيد بر اهميت اين بخش از مديريت اجرايي گفت: در مديريت شهري دو رويكرد را بايد از هم تفكيك كرد، رويكرد كالبدي و فيزيكي كه اهم تلاش خود را بر خدمات شهري قرار مي دهد و رويكرد فضايي و راهبردي كه شهر را به منزله يك جامعه پويا و زنده در نظر مي گيرد. در اين رويكرد مديريت شهري قبل از آن كه به كالبد فيزيكي شهر و ساختمانها و خيابانها بپردازد با روح و روان شهروندان سروكار دارد.

شهردار تهران در سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي تأكيد كرد
تغيير ساختار شهرداري از يك سازمان
خدماتي به نهاد اجتماعي
عكس: گلناز بهشتي
001911.jpg
گروه اجتماعي سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ها در ايران صبح پنجشنبه آغاز به كار كرد.
در اين كنفرانس كه با حضور شهردار تهران و جمع كثيري از اساتيد و متخصصان داخلي و خارجي، كارشناسان و مديران سازمان ها و روابط عمومي ها آغاز به كار كرد، آسيب شناسي روابط عمومي، تبادل تجربيات مديران و تقدير از پيشگامان علم روابط عمومي از موضوعات مورد بررسي اين كنفرانس بود.
به گزارش همشهري، محمدباقر قاليباف شهردار تهران در اين گردهم آيي، ضمن اشاره به جايگاه روابط عمومي ها در كلانشهرهايي مانند تهران گفت: امروزه در كلانشهرها و در عصر ارتباطات با جامعه اي چندلايه و شبكه اي روبه رو هستيم و توجه به موضوع روابط عمومي مهمترين نكته اي است كه هر مدير در عرصه مديريت خود بايد به آن توجه داشته باشد. وي افزود: اين جايگاه زماني اهميت پيدا مي كند كه ما روابط عمومي را ابزاري براي تبليغات مدير سازمان نشناسيم و روابط عمومي را به عنوان يك بلندگوي يك طرفه تشخيص ندهيم، بلكه روابط عمومي را مهمترين پل ارتباطي بين جامعه و مديريت بشناسيم.
قاليباف همچنين گفت: در مديريت شهري مانند تهران در طول دوره اي كه من در آن بوده ام دو رويكرد وجود داشته، يكي رويكردي كه از زاويه مسائل كالبدي و فيزيكي به شهر نگاه مي شده و به افزايش راه ها و جاده ها و پل ها و مسائل خدماتي توجه كرده ايم و ديگر اينكه به مجموعه شهرداري يك نگاه فضايي و راهبردي وجود داشته است. وي افزود: سابقه نشان مي دهد كه شهرداري با مديريت هاي مختلفي كه داشته و در دوره هاي موفق و ناموفق نگرش كالبدي به شكل يك سازمان خدماتي ديده مي شده و انسان هايي هم كه در اين شهر زندگي مي كرده اند به عنوان جمعيتي كه در يك منطقه جغرافيايي زندگي مي كنند، ديده مي شده اند. اما نگاه ديگري كه ما به آن باور داريم و مجموعه اقداماتي كه انجام مي شود به دنبال اين است كه اين سازمان خدماتي را به يك نهاد اجتماعي تبديل كنيم و انسان هاي اين شهر را به عنوان شهروند واقعي كه داراي حقوق شهروندي هستند،  ببينيم.
شهردار تهران همچنين گفت:  ما با يك جامعه پويا و زنده طرف هستيم و اين رويكرد جدي و اساسي است كه در شهرداري تهران وجود دارد، در اين جاست كه نقش روابط عمومي ها بسيار حساس و برجسته خواهد بود و ما قبل از اينكه با ساختمان ها و خيابان ها سر و كار داشته باشيم با روح و روان شهروندان در ارتباط هستيم و اگر قرار باشد توسعه كالبدي هم باشد بايد در راستاي آسايش شهروندان باشد.
قاليباف در ادامه گفت: با اين نگرشي كه در مديريت شهري وجود دارد، نقش آموزش همگاني، مهمترين رسالتي است كه به دوش روابط عمومي است و روابط عمومي راهي جز اين ندارد كه اعتمادسازي بين شهروندان و مديريت شهري، مديريت پاسخگو و شهروند مسئول ايجاد كند و روابط عمومي به عنوان بلندگو و پل ارتباطي بين آنها، مردم را با حقوق خود آشنا كرده و به مديران هشدار دهد. وي افزود: در اين راستا، رويكرد محله گرايي جزء رويكردهاي اساسي ما و مشاركت گرايي، جزء نگاه ما در شهرداري بوده و البته ما هنوز در ابتداي راه هستيم و فاصله زيادي با آن چيزي كه بايد باشيم داريم.
مجموعه سامانه 137 و سامانه 1888 نيز با اين نگاه شكل گرفته است و حركت هايي كه در تقويت تشكل هاي غيردولتي و براي مشاركت معنادار مردم نيز از همين منظر اتفاق افتاده است.
شهردار تهران همچنين گفت: در توسعه فرهنگ شهروندي و در صحنه ارتباطات روزانه 4 ساعت برنامه راديويي از راديو تهران مرتبط با شهرداري پخش مي شود كه گامي مهم در اين راستا است و يا اينكه اطلاع رساني در زمينه درآمد و هزينه شهرداري كه هر 6 ماه يك بار به مردم ارايه مي شود، حركت هايي است كه بتوانيم شهرداري را از يك سازمان به نهاد اجتماعي تبديل كنيم. وي همچنين اظهارداشت: خدمات رساني به مردم به صورت توزيع عادلانه امكانات و خدمات، توجه به اقتصاد شهري و مسائل مربوط به حوزه تربيتي اهدافي است كه نقش روابط عمومي را در تحقق اهداف شهرداري مشخص مي كند و اين اساس كار ماست و به دنبال ايجاد علقه در مردم نسبت به شهر و محله خود هستيم. گفتني است سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ها از اولين دايره المعارف روابط عمومي ايران رونمايي شد و به گروهي از مديران فعال در عرصه روابط عمومي لوح تقدير اهداء شد. همچنين مهدي محسنيان راد، در ارتباط با پديده مديريت هياتي و جايگاه روابط عمومي در آن، ميترا حاجي زاده و عيسي جلالي در مورد روابط عمومي (شناخت روان در ارتباط با روابط عمومي و اثر روابط عمومي بر روان انسان) سخنراني كردند.
بهروز فروتن نيز، به مرور تجربه و نقش روابط عمومي به عنوان پيش شرط موفقيت يك سازمان پرداخت و سيدمحمد عباس زادگان درمورد كاربرد مديريت عملكرد در روابط عمومي، احمد خادم الله در ارتباط با مديريت افكار داخلي روابط عمومي و مارك شيهان درمورد اهداف روابط عمومي در آموزش رسانه اي و احمد قويدل درمورد نقش روابط عمومي و دفاع از حقوق بيماران سخنراني كردند.
همچنين سعيد يعقوبي به نقش و جايگاه روابط عمومي نوين (اينترنتي) پرداخت و عليرضا شيري موضوع مهارت هاي ارتباطي موثر در سازمان را بررسي كرد و محمد بلوريان تهراني هم جايگاه مشتري در فرآيند فعاليت هاي روابط عمومي داخلي را بررسي كرد.
در سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ها، نشست  هاي تخصصي با موضوع آسيب شناسي روابط عمومي ايران هم برگزار شد.

كاهش آمار گروگان گيري
و تردد اتباع غيرمجاز در مرزها
گروه اجتماعي - فرمانده پليس مرزي نيروي انتظامي، با اعلام كاهش 70 درصدي پديده گروگان گيري در شش ماهه نخست امسال در مرزها، يادآور شد: با انجام اقدامات ديپلماتيكي و كنترلي مرزها امسال همچنين شاهد كاهش آمار عابرين و اتباع غيرمجاز در مرزها بوديم.
سردار بهنام شريعتي فر ضمن تشريح عملكرد شش ماهه نخست امسال، گفت: امسال با كاهش 54 درصدي عابرين غيرمجاز و يا به عبارتي اتباع ايراني كه به صورت غيرمجاز به كشور وارد و يا از آن خارج مي شوند، روبرو بوديم. وي يادآور شد: امسال 3 هزار و 371 و در مدت مشابه سال قبل، 7 هزار و 346 نفر عابرين غيرمجاز دستگير شدند. به گفته فرمانده پليس مرزي ناجا، در سال هاي گذشته اغلب عابرين غيرمجاز، زائراني بودند كه در مرز مشترك با كشور عراق دستگير مي شدند.
شريعتي فر در خصوص علت كاهش آمار عابرين غيرمجاز به خبرنگار ما گفت: برخورد قضايي كشور عراق با اين گونه افراد، ناامني عراق و ترويج و ايجاد شرايط جهت عبور قانونمند زائران از سوي مرزبانان ايراني، منجر به كاهش آمار خروج غيرقانوني از كشور شده است. وي يادآور شد: هم اكنون مرزهاي شلمچه، مهران و خسروي به صورت قانونمند به روي چندين هزار نفر زائر ايراني، باز است و همين مسئله زمينه را براي خروج غيرقانوني كاهش داده است.

فرمانده ناجا:
توان عملياتي پليس
بيش از 50 درصد ارتقا مي يابد
گروه اجتماعي - فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلا مي ايران گفت: با تغيير ساختار در اين نيرو، توان عملياتي پليس بيش از 50 درصد ارتقا مي يابد .
سردار سرتيپ پاسدار احمدي مقدم كه براي بازديد از يگان هاي مستقر در رزمايش اقتدار -2 روز پنجشنبه به استان كرمان سفر كرده بود، افزود : در ساختار جديد توان عملياتي ناجا بيش از 50 درصد ارتقا مي يابد، بدون آنكه منابع جديدي به كار گرفته شود. وي تكميل پليس هاي تخصصي، كوچك كردن ستادها و رده هاي پشتيباني و توجه به رده هاي ماموريتي از جمله پاسگاهها ، كلا نتري ها ، پليس راه ، مرزباني و خدمات انتظامي را از موارد ساختار جديد نيروي انتظامي اعلا م كرد.
فرمانده نيروي انتظامي مهمترين مرز ايران را منطقه سيستان و بلوچستان دانست و گفت: با ايجاد استحكامات، انسداد مرز و بكارگيري تجهيزات فني در اين منطقه از قاچاق انسان ، كالا و مواد مخدر جلوگيري مي شود.
احمدي مقدم از فعاليت سرويس هاي امنيتي خارجي براي ورود مواد مخدر ، مشروبات الكلي و محصولات ضد فرهنگي مبتذل به ايران خبر داد و افزود: با تلا ش نيروي انتظامي ميزان كشفيات در اين بخش در هفت ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال 70 درصد افزايش يافته است. فرمانده نيروي انتظامي كاهش مزاحمت به نواميس مردم ، تجاوز به عنف و فرار دختران از منزل را در اين مدت در مقايسه با پارسال نشان بهبود وضعيت امنيت اخلا قي برشمرد. فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: ميزان كشفيات مواد مخدر امسال نيز در مقايسه با پارسال 60 درصد افزايش داشت . رزمايش اقتدار -2 در پنج مرحله با اهداف انسجام سازماني با تجهيزات جديد، ارتقاي توان رزمي نيروها و حضور مستمر در مناطق نياز به عمليات اجرا مي شود.

۶۱۰ ميليارد تومان
هزينه درمان غير مستقيم
بيمه شدگان تأمين اجتماعي
گروه اجتماعي - سازمان تامين اجتماعي كشور در سال گذشته 610 ميليارد تومان در بخش درمان غير مستقيم هزينه كرده است .
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوي سازمان تامين اجتماعي از مبلغ ياد شده 397 ميليارد تومان در بخش مراجعه سرپايي و 213ميليارد تومان در بخش بستري هزينه شده است. حسن زاده، مدير كل درمان غيرمستقيم سازمان تامين اجتماعي، در اين باره گفت : در سال 84، حدود 185 ميليون بار، مراجعه سرپايي داشتيم كه در اين خصوص 397 ميليارد تومان پرداخت كرده ايم و در مجموع هر مراجعه سرپايي 2100 تومان هزينه براي سازمان تامين اجتماعي را در پي داشته است.
وي افزود: در سال گذشته، يك ميليون و 548 هزار بستري در كل كشور (بخش درمان غيرمستقيم) داشتيم كه 213 ميليارد تومان براي اين بيماران هزينه شده كه به ازاي هر بستري 139 هزار تومان پرداخت شده است. حسن زاده بيشترين مورد بستري را در مراكز دولتي و سپس بخش خصوصي ذكر كرد و گفت: بخش درمان غيرمستقيم سازمان تامين اجتماعي 9/73 درصد خدمات را از بخش دولتي و 8/22درصد را از بخش خصوصي طرف قرارداد و 3/3 درصد را نيز به صورت متفرقه خريداري مي كند.

مديرجمعيت وسلامت خانواده وزارت بهداشت خبرداد:
تدوين سند ملي سلامت باروري جوانان و نوجوانان
001908.jpg
ايسنا: مدير كل جمعيت و سلامت خانواده وزارت بهداشت از تهيه سند ملي سلامت باروري جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: محتواي آموزشي ويژه جوانان و نوجوانان ايراني نيز با هدف آموزش فعال جوانان و نوجوانان از طريق گروه همسالان تهيه و تدوين مي شود.
محمد اسماعيل مطلق، به آموزش مهارتهاي زندگي به عنوان يكي از فعاليت هاي مهم وزارت بهداشت اشاره كرد و افزود: نظام ثبت، مراقبت و پيشگيري از هفت رفتار پرخطر تغذيه ناصحيح، فعاليت بدني نامناس ب، حمل سلاح سرد و گرم، خشونت، پيشگيري از ايدز و رفتار جنسي نامناسب براي جوانان و نوجوانان راه اندازي مي شود. وي با اشاره به تحقيقات صورت گرفته در سالهاي اخير درخصوص رفتار، روان و بيماريهاي مزمن جوانان در 3 استان كشور، گفت: اين تحقيقات در سال جاري سراسري خواهد شد و هر دو سال يكبار روند رو به تزايد و يا كاهش رفتارهاي پرخطر جوانان و نوجوانان ايراني سنجيده مي شود كه اين بررسي به نوبه خود مكانيسم ارزشيابي خوبي محسوب مي شود. مطلق با اشاره به نقش وزارت بهداشت در تدوين شاخصها و استانداردهاي سلامت  كشور، گفت: بر اساس نتايج پژوهش به عمل آمده در دو استان پرخطر جنوبي كشور بر روي 4 هزار جوان 18 تا 25 ساله كه 3/19 درصد والدين آنان تحصيلات ابتدايي، 3/29 درصد تحصيلات راهنمايي، 4/24 درصد ديپلم و 6/6 درصد بالاتر از ديپلم بودند، 4/93 درصد آنان قبلا نام ايدز را شنيده بودند و 3/81 درصد اين افراد ايدز را خاص جوانان غربي نمي دانستند.
وي افزود: بر اساس همين نتايج 90 درصد افراد مورد پژوهش اطلاع مناسبي از راههاي انتقال و پيشگيري داشتند و 5/79 درصد به لحاظ درمان معتقد بودند كه ايدز درمان ناپذير است. مدير كل جمعيت و سلامت خانواده وزارت بهداشت در ادامه مصرف مشروبات الكلي، مواد مخدر، مصرف سيگار را نيز از ديگر موارد قابل ذكر در پرسشنامه عنوان كرد و يادآور شد: 91 درصد اين افراد اعتياد را عاملي جهت از دست دادن شغل و خانواده عنوان و تنها 6/24 درصد اعتياد را عاملي موثر در فراموشي مشكلات شخصي قلمداد كردند.
به گفته مطلق، بر اساس نتايج اين پژوهش 4/49 درصد افراد تحت بررسي اعلام كردند كه چنانچه براي نخستين بار سيگار از جانب دوستان تعارف شود با بهانه آوردن از مصرف آن امتناع مي ورزند و 7/51 درصد آنان نيز دليل روآوري به سيگار را صرفا حفظ پرستيژ اجتماعي عنوان كرده اند. مدير كل جمعيت و سلامت خانواده وزارت بهداشت با بيان اينكه بر اساس نتايج اين بررسي علت روآوري به استعمال سيگار در 52 درصد مشكلات خانوادگي، 51 درصد تضعيف پايبندي به اصول و اعتقاد بوده است، ادامه داد: اين در حاليست كه 43 درصد وسوسه جنس مخالف، 67 درصد ناآگاهي و 2/59 درصد فشار و تاثير دوستان را از عوامل موثر در سيگاري شدن دانستند. مطلق با تأكيد بر اهميت و ضرورت تقويت پايگاه خانواده براي كاهش رفتارهاي پرخطر جوانان گفت: والدين بايستي از مراحل مختلف تكامل اجتماعي و تغييرات روحي، رواني و رفتاري فرزندانشان آگاه باشند چرا كه چنانچه افراد با حقوق حقه خود آشنا شوند كمتر شاهد مشكلاتي نظير فرار از منزل، خشونت در مدرسه واجتماع، روآوري به سيگار يا مواد مخدر خواهيم بود.
وي با اعتقاد به اينكه آموزش مهارتهاي زندگي و اينكه فرد در شرايط سخت و بحراني زندگي چگونه عملكردي داشته باشد در حفظ سلامت روان موثر است، گفت: در اين راستا اداره سلامت جوانان و نوجوانان مدارس وزارت بهداشت با تعامل مستقيم با وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزيستي، سازمان ملي جوانان، قوه قضاييه، شهرداري و سازمانهاي غير دولتي برنامه هايي را درخصوص سلامت جوانان تهيه كرده است. مطلق در ادامه با اشاره به تغييرات سريع اجتماعي و رفتاري جوانان و ساير اقشار جامعه به عنوان يك معضل خاص افزود: رفتارهاي پرخطر جوانان و نوجوانان از معضلات مهم مطرح براي مسئولان و والدين آنان است. وي به كم رنگ شدن تاثير والدين بر روي جوانان نسل جديد اشاره كرد و يادآور شد: كم رنگ شدن اين تاثير از سويي و بمباران اطلاعاتي جوانان از طريق رسانه ها و اينترنت از سوي ديگر جوانان را در معرض رفتارهاي پرخطر قرار مي دهد اين درشرايطي است كه نتايج بررسيها نشان مي دهد كه تاثيرپذيري جوانان از همسالان خود به مراتب بيشتر است.

سخنگوي فراكسيون جوانان مجلس:
موازي كاري براي جوانان بايد خاتمه يابد
فارس: سخنگوي فراكسيون جوانان مجلس گفت: در حال حاضر دستگاه هاي مختلف براي جوانان فعاليت مي كنند كه اگر مي خواهيم براي جوانان واقعا كاري انجام شود، اين موازي كاري ها بايد خاتمه يابد.
پيمان فروزش افزود: سازمان هاي مختلفي براي جوانان برنامه ريزي مي كنند كه به دليل پراكندگي فعاليت ها، عدم كارشناسي موضوعات تخصصي در مورد جوانان و در بعضي  موارد هدر دادن منابع، نمي توان براي جوانان كاري كرد. وي ادامه داد: بايد اتاق فكري باشد تا براي برنامه هاي حوزه جوانان به صورت كارشناسي بررسي كند و بر اساس آن ارائه برنامه نمايد. دستگاه هاي اجرايي نيز منابع خود را بر اساس اين برنامه هاي اتاق فكر هزينه كنند. فروزش اظهار داشت: بهترين مكان براي اتاق فكر، سازمان ملي جوانان است. اين سازمان بايد سطح خود را بالا ببرد و با استفاده از اساتيد باتجربه و حضور جوانان، فعاليت كند. وي اضافه كرد: سازمان ملي جوانان بايد برنامه هاي مناسب كاربردي براي جوانان را ارائه دهد تا سازمان هاي اجرايي بتوانند اقدامات خوبي را انجام دهند.

با مردم
تشكر و يادآوري
از شهرداري تهران به خاطر بازسازي و مرمت پياده روي خيابان هاي اصلي تهران بخصوص خيابان وليعصر تقدير و تشكر مي كنم. نكته قابل ذكر اين كه، كاش اين عمليات در قطعه هاي كوچك و با سرعت بيشتري انجام مي شد تا هم رهگذران دچار مشكل نمي شدند هم كسبه و اهالي محل گرد و خاك كمتري مي خوردند.
محسن- و
آنها نيازمند حمايت اند
خانم معلم بازنشسته هستم و 85 سال از عمر من مي گذرد. گاهي در برنامه هاي سيما كه با دلسوزي و زحمات فراوان تهيه مي شود صحنه هايي از زندگي مردم نيازمند را مي بينم كه بيش از پيش احتياج به توجه و حمايت همه جانبه دارند و به نظرم مي رسد كه بخش مهمي از هزينه هاي مربوط به جشن ها و ميهماني هاي پرخرج بايد صرف اين مردم نيازمند شود تا شاهد مهاجرت روزافزون آنها از زادگاهشان به ديگر شهرها نباشيم و رشد و توسعه نصيب همه هموطنان مي شود.
صادقي تهران
پيشنهاد در مورد حقوق بگيران
در خبرها مي خوانيم دولت براي آب و بنزين و برق با در نظر گرفتن يارانه، آنها را به قيمت غيرواقعي و نازل در اختيار مردم قرار مي دهد. از دولتمردان تقاضا دارد به جاي پرداخت يارانه كه سود آن بيشتر نصيب اقشار پردرآمد مي شود، حقوق هاي دريافتي حقوق بگيران را نيز مثل اكثر كشورهاي جهان نسبت به هزينه هاي واقعي و جاري پرداخت كند. مسلماً شاهد اجراي عدالت بيشتري خواهيم بود.
مسعود مكلايي
جلوگيري از تخريب پارك  ملي گلستان
با وجود هشدار كارشناسان و اعلام صريح سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص خطراتي كه ديواره سازي و تعريض جاده جديد براي پارك ملي گلستان دارد، متأسفانه و بنا به اخبار، اين فعاليت ها متوقف نشده است، در حالي كه هشداردهندگان از قاطبه مردم دلسوز و طرفدار محيط زيست و آينده مملكت مي باشند وهيچ گونه چشمداشت اقتصادي ندارند، دولت بايد به هشدارهاي آنها توجه كند و اجازه ندهد پارك ملي گلستان كه ارزش افزوده آن با هيچ ثروتي قابل مقايسه نبوده و متعلق به تمامي نسل هاست، دستخوش تخريب شود.
صفت الله اماني- كرج
تقاضا از اداره وظيفه عمومي
به عنوان يك پدر از اداره وظيفه عمومي تقاضا دارم با عنايت به اينكه بسياري از تك فرزندان ذكور، نقش مهمي در تأمين معاش خانواده دارند، در شرايط سني به منظور معافيت تك فرزند، با كاهش سن تجديدنظر كند تا شامل حال خانواده هاي بيشتري شود.
احمدي- تهران
سود مشاركت را نمي پردازند
يك شركت خودروسازي كه در ارگ بم فعاليت دارد، به بهانه بالا رفتن بهاي خودرو، سود مشاركت خريداران را نمي پردازد، ضمن آن كه قيمت تمام شده خودرو در اين شركت از مبلغ مصوبه وزارت صنايع بالاتر است.
سپهر- تهران
مطالبات بابت مرخصي
در آغاز سال گذشته در يكي از ارگان ها بازنشسته شدم. بابت مطالبات ايام مرخصي ام، تنها چهار ماه را پرداخته اند و بقيه را به اين علت كه هنوز تأمين اعتبار نشده، نمي پردازند. تقاضا دارم براي حفظ حقوق بازنشستگان دولت طي بخشنامه صريحي كليه سازمان ها و ارگان ها را ملزم به پرداخت اين قبيل مطالبات كند.
صبوري- تهران
تقاضاي تأمين روشنايي
به دليل تاريكي و نبود ديد كافي در پشت ايستگاه مترو خزانه كه محل رفت و آمد مردم است، گاهي شب ها، مشكلاتي از سوي برخي افراد ناباب و مزاحم پيش مي آيد. براي رفع اين قبيل مزاحمت ها بهتر است روشنايي اين محل تأمين شود.
شيرزاد- تهران
حقوق نيمه وقت براي كار تمام وقت!
@ از نيروهاي خدماتي شركتي مدارس هستم كه حقوق و بيمه ما را نيمه وقت محاسبه و پرداخت مي كنند، در حالي كه به صورت تمام وقت در اختيار مدرسه هستيم، اين تبعيض بايد برطرف شود.
محمدي- تهران
مشكل آب در فردوسيه شهريار
@ مشكل 7 ساله آب آشاميدني منطقه فردوسيه شهريار همچنان باقي است. روزها آب در اين محل قطع است و شب ها نيز از ساعت 9 يا 10 تنها به مدت يك ساعت آب جريان پيدا مي كند كه فشار آن بسيار كم است.
مسعود حسيني

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |