شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۵ - Nov 18, 2006
دستگيري سارقان 20 كيلو طلا
از بازار زنجان
سارقان در حالي كه مسلح به چهار اسلحه كلت و مسلسل بودند يكي از بزرگترين سرقت هاي طلافروشي در زنجان را رقم زدند
001956.jpg
گروه حوادث - سارقان مسلح كه با سرقت 20 كيلو طلا از بازار طلافروشان زنجان ،يكي از بزرگترين سرقت هاي مسلحانه اين شهر را رقم زده بودند، در رديابي هاي پليسي به دام افتادند.
ساعت 30/15 بعدازظهر 10مهرماه گذشته، 5 مرد در حاليكه مسلح به كلت و مسلسل بودند، وارد بازار طلافروشان زنجان شده و با شليك چند تير هوايي شروع به تهديد مشتريان و مغازه داران كردند. سارقان پس از مسدود كردن محوطه بازار و شكستن شيشه هاي مغازه ها در حالي كه دو نفر از رهگذران را با شليك گلوله مجروح كرده بودند وارد يك طلا فروشي شده و پس از سرقت 20 كيلوگرم طلا اقدام به فرار كردند.
با گزارش اين سرقت بي سابقه، تيم هاي ويژه بسيج و نيروي انتظامي وارد عمل شده و تحقيقات تخصصي براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز شد. در حالي كه بررسي هاي ماموران نشان مي داد تمامي سارقان به لهجه مشتركي كه متعلق به ساكنان روستاهاي اطراف زنجان است صحبت مي كنند، تحقيقات وارد مرحله اي تازه شد و ماموران بسيج استان زنجان با اين سرنخ توانستند مخفيگاه آنان را در روستاها و شهرهاي مختلف استان شناسايي و در چند عمليات همزمان، آنان را دستگير كنند.
كلكسيوني از اسلحه
با دستگيري سارقان و كشف 3 كيلو و 770 گرم طلاي مسروقه مشخص شد سلاح هاي استفاده شده از سوي سارقان كلت طارق عراقي داراي
صداخفه كن، يك قبضه كلاشينكف ، يك قبضه ژ،۳ كلت كمري شاه كش و 2 قبضه يوزي و.ام.اس است كه همراه با خشاب و فشنگ هاي موردنظر در مكاني صعب العبور پنهان شده اند. به اين ترتيب ماموران با حضور در اين محل اين سلاح ها را كشف و به پايگاه بسيج منتقل كردند.
سرهنگ سيدمهدي موسوي، فرمانده سپاه منطقه زنجان، روز پنجشنبه با بيان اين خبر گفت: اين پرونده داراي 5 متهم اصلي و 4 نفر رابط است كه همگي دستگير و به جرم خود اعتراف كرده اند.
وي ادامه داد: در بازجويي هاي انجام شده از سارقان مشخص شد آنها پس از بررسي هاي بسيار، مغازه اي را در بازار طلافروشان كه طلاي بيشتري در آنجا وجود داشته و سرقت از آن نيز راحت بوده زير نظر گرفته و با طراحي نقشه سرقت، وارد بازار شده و اقدام به سرقت
۲۰ كيلو طلا كرده اند.
آنها سپس به يكي از روستاهاي زنجان گريخته و مدتي را در آنجا مخفي شده و با تقسيم طلاهاي مسروقه، هركدام از آنها به شهر ديگري رفته و مقداري از طلاها را به فروش مي رسانند.
فرمانده سپاه منطقه زنجان با اشاره به عملكرد خوب بسيج در اين پرونده افزود: برخلاف شايعات مطرح شده، سارقان عضو هيچ سازمان و نهاد و ارگاني نبوده و همگي داراي شغل آزاد بوده اند.

قتل خاله براي فرار با دخترخاله
گروه حوادث - پسر جوان كه خاله اش را تنها مانع ازدواج با دختر خاله نوجوان خود مي ديد، او را به قتل رساند و همراه با دختر خاله اش از خانه گريخت.
شامگاه 13 آبان ماه ، با گزارش قتل زني 37 ساله در
خانه اش در شهرستان گرگان ، ماموران ، تحقيقات پليسي را براي كشف راز اين جنايت آغاز كردند.
كارآگاهان پليس در نخستين اقدام به بررسي صحنه جنايت پرداخته و متوجه شدند زن جوان پس از آنكه از سوي قاتل آشنا غافلگير شده با ضربات چوب و چاقو به قتل رسيده است. اين در حالي بود كه در بازجويي از همسر اين زن مشخص شد خواهر زاده مقتول به نام شايان كه از مدتي پيش براي كمك به آنها به گرگان آمده بود و با خانواده خاله اش زندگي مي كرد، به همراه دختر خانواده از هنگام جنايت ناپديد شده است.
ماموران وقتي دريافتند شايان به دختر خاله نوجوان علاقمند بوده كه اين مساله باعث اعتراض خانواده شده است ، احتمال دادند جنايت از سوي او صورت گرفته و به اين ترتيب جست و جو براي پيدا كردن او و دختر خاله اش آغاز شد.
سرانجام با ردگيري هاي پليسي پسرجوان كه پس از جنايت با سرقت خودروي شوهر خاله اش همراه با دختر خاله خود به شهر ديگري گريخته بود از سوي پليس دستگير و در بازجويي ها به اين جنايت اعتراف كرد. او در اعترافات خود گفت كه علاقه وي به دختر خاله اش باعث شده بود تا خانواده او محدوديت هاي زيادي را براي دخترشان به وجود بياورند و به همين دليل تصميم گرفت خاله اش را به قتل برساند تا بتواند با دختر خاله اش فرار كند.
پس از اعترافات متهم، بازپرس پرونده براي او قرار بازداشت صادر كرد و متهم روانه زندان شد.

كلاهبردار ديپلمه
خود را وكيل معرفي مي كرد
001947.jpg
گروه حوادث- با دستگيري وكيل قلابي كه با پرسه زدن مقابل دادسراها و
مجتمع هاي قضايي،از شاكيان و متهمان كلاهبرداري مي كرد، مشخص شد كه وي يك
سابقه دار ديپلمه است .
دستگيري وكيل قلابي زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه بيستم آبان ماه ،مردي با مراجعه به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران مدعي شد،چندي قبل هنگامي كه در جريان يك پرونده اختلاف مالي به دادسرا مراجعه كرده است ، مرد ميانسالي با معرفي خود به عنوان مشاور حقوقي با دادن كارت ويزيت خود،به وي پيشنهاد داده است براي مشاوره رايگان به دفتر او در محله ياغچي آباد برود. اما مرد وكيل پس از آنكه با وعده وعيد براي حل پرونده ، مبالغي را از وي گرفته ،هيچ كاري صورت نداده است.
بررسي ها نشان مي داد مرد كلاهبردار ، پس از آنكه با پرسه زدن مقابل دادسراها و دادگاهها افرادي را كه در پرونده هاي قضايي درگير هستند شناسايي مي كند، به سراغ آنها رفته و خود را مشاور حقوقي معرفي كند. او سپس با دادن كارت ويزيت خود مدعي مي شود مي تواند در زمينه مسايل خانوادگي، حقوقي و ... به صورت رايگان مشاوره  دهد، اما به اين بهانه از مراجعه كنندگان كلاهبرداري مي كند. به اين ترتيب كارآگاهان پايگاه پنجم اداره آگاهي، با دستور بازپرس اول دادسراي ناحيه 16، با داشتن آدرس وكيل قلابي وي را روز 20 آبان ماه در دفترش دستگير كردند، در بررسي از محل كار او، 15 پرونده متعلق به مراجعه كنندگان به همراه مهر جعلي وكالت و تعدادي برگه سفيد مربوط به قوه قضاييه،و سربرگهاي دولتي كشف شد.
هنگامي كه مشخص شد وكيل قلابي مدرك ديپلم دارد،وي در بازجويي ها به كارآگاهان پايگاه پنجم گفت: اگر چه تحصيلات پاييني دارم اما خودم با خواندن كتابهاي حقوقي ، اطلاعات لازم را به دست آورده و دفتري را از سال 82 داير كردم . سرهنگ حسين خوئيني معاونت اداره آگاهي تهران روز گذشته با اعلام خبر دستگيري اين متهم گفت: متهم 43 ساله در بازجويي هاي پليس مدعي شده پس از داير كردن دفتر وكالت، شاكيان و يا متهمان را به آنجا مي كشانده با رضايت آنها اقدام به جعل اسناد و مدارك مي كرده است. به گفته وي، در بررسي هاي تخصصي پليسي درباره سوابق متهم مشخص شده كه وي داراي سابقه كيفري درخصوص جعل است. معاون مبارزه با جرايم جنايي تهران بزرگ از افرادي كه به اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند خواست جهت اعلام شكايت به شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه 16 مراجعه كنند.

رئيس پليس امنيت تهران:
متهم اصلي هنوز در ارمنستان است
گروه حوادث - رئيس پليس امنيت تهران بزرگ با تكذيب شايعات گفت: متهم  اصلي پرونده سي دي  منتسب به هنرپيشه تلويزيون هنوز دستگير نشده است.
به دنبال انتشار شايعاتي مبني بر دستگيري متهم پرونده انتشار فيلم منتسب به يك بازيگر، رئيس پليس امنيت تهران بزرگ با تكذيب اين خبر گفت: هيچ گونه عمليات ويژه اي صورت نگرفته و متهم هم اكنون در ارمنستان بوده و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد. سردار عليپور تصريح كرد: متهم، دستيار يكي از كارگردانان است كه تلاش براي دستگيري وي هنوزنتيجه مثبتي نداشته است ولي به محض دستگيري به تهران منتقل خواهد شد. سردار عليپور اذعان كرد: همانگونه كه قبلا هم اعلام شده بود، متهم متواري،  حلقه گمشده پرونده است و تا زمان دستگيري وي بايد از گمانه زني خودداري كرد. پليس امنيت، مصمم به دستگيري متهم است و تا چند روز ديگر پرونده به همراه متهم به مراجع مربوطه ارجاع مي شود.

اعدام در انتظار سياستمدار قاتل
001950.jpg
گروه حوادث - تحليلگر سياسي مالزي كه متهم اصلي پرونده قتل مانكن مغولستاني است با اثبات اتهامش با حكم اعدام روبرو خواهد شد.
بنا براين گزارش، عبدالرزاق بجينداي 46 ساله كه بعنوان رئيس مركز مطالعات استراتژيك مالزي ارتباط نزديكي با نخست وزير اين كشور دارد، متهم است كه در جريان جنايتي فجيع يك مانكن مغولستاني به نام آلتانيويا شاريبو را كه قصد افشاي راز ارتباطش با وي را داشته با همدستي دو پليس اين كشور به قتل رسانده است. جسد اين زن پنجشنبه گذشته در جنگلهاي شاه عالم مالزي و در حاليكه تكه تكه شده بود پيدا شد، در حاليكه نخستين بررسيها نشان مي داد كه اين زن از مدتي قبل به همراه كودك 16 ماهه خود در هتلي در كوالالامپور ساكن شده و با اين ادعا كه فرزند وي متعلق به عبدالرزاق است از وي تقاضاي 500 هزار دلار كرده است. پليس تحقيقات گسترده خود را آغاز كرد و هنگاميكه مشخص شد كه سياستمدار مشهور چون حاضر به پرداخت مبلغ درخواستي اين مانكن مغولستاني نبوده، به دو افسر پليس دستمزد هنگفتي داده تا وي را ربوده و پس از قتل جسد او را منفجر كنند. عبدالرزاق و دو افسر پليس دستگير شدند. به گفته وكيل سياستمدار مالزيايي اين سه نفر در صورت اثبات اتهام با حكم اعدام روبرو خواهند بود. در همين حال عبداله احمد بداوري نخست وزير مالزي قول داده است كه در ماجراي اين جنايت هيچ پنهانكاري صورت نگيرد.

پليس در جستجوي سارقان مجهز
گروه حوادث- كارآگاهان پايگاه چهارم آگاهي تهران، جستجوي خود براي دستگيري ماموران قلابي كه به امكانات كامل پليسي مجهز هستند را در دستور كار خود قرار دادند .
ساعت 22 پنج شنبه گذشته، دو سرنشين خودرو سمند هنگامي كه در خيابان قلهك در حال حركت بودند، متوجه سرنشينان يك خودرو پژو پرشيا كه لباس پليس بر تن داشته و با تابلوي ايست به آنان دستور توقف مي دادند روبرو شدند. با توقف راننده خودروي سمند، پنج سرنشين پژو كه همگي مجهز به تجهيزات كامل پليسي بودند ، از خودرو پياده شده و يك نفر از آنها با مراجعه به راننده جوان سمند اعلام كرد كه چون وي صبح پنج شنبه بعد از تصادف با يك عابر از محل حادثه گريخته است براي پيگيري موضوع بايد به پليس آگاهي بيايد . با اين ادعا دو نفر از ماموران سوار خودروي سمند شده و سه نفر ديگر با خودروي پژوي بدون پلاك به دنبال وي راه افتادند. هنگامي كه خودرو به نزديكي اتوبان شهيد بابايي رسيد، مامورنماها كه مدارك و كارت شناسايي مالك سمند را از وي گرفته بودند، راننده و همراه او را جهت بازرسي بدني پياده كرده و با سوء استفاده از خلوتي محل، با ربودن خودرو سمند متواري شدند. رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با تاييد اين خبر افزود: با گزارش موضوع به پليس و ارسال پرونده به پايگاه چهارم پليس آگاهي، تلاش پليس جهت دستگيري اعضاي باند آغاز شده است.

تقدير از دانش آموزآتش نشان
001953.jpg
گروه حوادث -
دانش آموز 12 ساله اي كه در عملي شجاعانه به ياري همسايه خود شتافته و مانع از گسترش حريق يك منزل مسكوني شد ، به عنوان اولين دانش آموز كارت آتش نشان داوطلب را دريافت كرد.
اين دانش آموز به نام محمد باقر كمالي در جريان آتش سوزي خانه همسايه شان ، شجاعانه به سوي محل حريق رفته و با استفاده از شيلنگ آب موجود در محل ، به اطفاي آن پرداخت ، او سپس با تلفن 125 تماس گرفته و خبر وقوع اين
آتش سوزي را به سازمان آتش نشاني داد و درخواست كمك كرد كه در نتيجه نيروهاي آتش نشاني با حضور سريع و به موقع خود اين حريق را خاموش و از توسعه آن به اطراف جلوگيري كردند .
اين عمل دانش آموز باعث شد اين آتش سوزي هيچگونه خسارت جاني نداشته و خسارت مالي چنداني نيز به ببار نياورد، كه به همين دليل وي از سوي مسئولان آتش نشاني مورد تقدير قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |