شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۵ - Nov 18, 2006
آغاز واليبال قهرماني مردان جهان‎/شكست بزرگان در روز نخست
ايران با نمايشي خوب مغلوب چك شد
002001.jpg
گروه ورزشي شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان از ديروز با حضور 24 تيم در چهار شهر سايتاما، فوكواوكا، ناگانو و سندايي ژاپن آغاز شده است. در روزي كه تيم ملي واليبال ايران با وجود نمايشي خوب در اندازه هاي توانايي هاي خود مغلوب جمهوري چك شد، اتفاقات بزرگي در گروه ايران و سه گروه ديگر افتاد.
در ناگانو قبل از رويارويي ايران با چك، آمريكا قهرمان دو المپيك 1984 لس آنجلس و 1988 سئول و قهرمان جهان در سال 1986 پاريس برابر ونزوئلا (حريف امروز ايران) از پاي درآمد. ايتاليا قهرمان سه دوره جهان با همه نامدارانش در سد تيم شگفتي ساز بلغارستان متوقف شد.
در گروههاي ديگر نيز از اين دست نتايج غافلگيركننده كم نبود. در گروه يك آرژانتين در مقابل پورتوريكو بي نام و نشان در رقابتي پنج گيمه 3 بر 2 شكست خورد و در گروه چهارم شكست سنگين روسيه ركوددار قهرماني جهان و تيمي كه دو ماه پيش از سكوي سومي ليگ جهاني بالا رفته بود، در مقابل صربستان همه را به فكر فرو برد. زوران گائيج سرشناس ترين مربي صرب كه چند سالي است روي نيمكت تيم روسيه نشسته است، در مصاف با هم تيمي هاي سابق خود با چهره اي درهم رفته راهي رختكن شد. باخت سه بر صفر روسيه براي كمتر كسي قابل باور بود. در روز نخست به جز ژاپن همه نمايندگان آسيا شكست خوردند. بدترين شكست هم در ميان آسيايي ها نصيب كره جنوبي قهرمان بازيهاي آسيايي بوسان شد كه در مصاف با تونس يكي از نمايندگان آفريقا 3 بر 2 بازي را واگذار كرد. ژاپن به تلافي باخت كره مصر را در يك بازي نزديك سه بر دو مقهور ساخت.
جمهوري چك 3 ايران صفر
گيم ها (23- 25، 19-25، 22-25)
تركيب اصلي تيم ايران خيلي زود با بيرون كشيدن بازارگرد و به ميدان رفتن محمودي در برابر جمهوري چك دچار تغيير شد. امير حسيني، سيد مهدي بازارگرد، محمد تركاشوند، پيمان اكبري، عليرضا نادي و محمد منصوري به همراه فرهاد ظريف مردان شروع كننده بازي براي ايران بودند كه تنها با رد و بدل شدن چند امتياز محمودي جانشين بازارگرد شد.
عدم تعادل در زدن اسپك و سرويس كافي بود تا كياچ از ذهنيت قبلي خود بيرون آيد. محمودي اگر چه تا پايان ست اول چندان رل مهمي در بازي ايفا نكرد، اما اثرات حضورش در اين ست و به خصوص ست  هاي دوم و سوم كاملاً به چشم آمد. محمودي به پشتوانه تجربه بين المللي خود درست در گيم هايي كه تركاشوند يكي از بهترين هاي ايران كم اثر مي نمود بارها و بارها در كنار آنتن از دفاع پرقدرت حريف امتياز گرفت. تيم ايران ست اول را در شرايطي از دست داد كه در شروع بازي تحت تأثير نام بازيكنان چك بود كه در سراسر اروپا پراكنده اند.
با گذشت زمان بيشتري از بازي و گرفتن چند امتياز توسط تركاشوند باعث شد تا تيم ايران خود را بيشتر باور دارد. درخشش عالي محمد منصوري كه سرعت عمل او در نواختن آبشارهاي سرعتي مكمل تلاش تركاشوند شده بود دست به دست هم داد تا تيم ايران در سايه توپ رساني پيمان اكبري و فرهاد ظريف موفق به تعادل كشيدن بازي شود. اما چك معروف به تيم ستاره ها با اتكا به مارتين ليبل و هودچك چپ دست و يان استوكر با دو امتياز اختلاف جان سالم به در برد.
در ست دوم تيم ايران با وجود ارائه بازي طبيعي تر از خود چوب جاگيري غلط بازيكنانش و دفاع روي تور را خورد. در ست اول هم تيم ايران در دفاع با مشكل مواجه بود. اين ست را چك ها راحت تر بردند و به كسب پيروزي نهايي اميدوار شدند.
تيم ايران ست سوم را به اميد پيروزي آغاز كرد. بازيكنان ايران كه با ورود محمودي هماهنگي بيشتري پيدا كرده بودند به لطف سرويس هاي خوب و چند دفاع حريف را در اضطراب فرو بردند. اين ست را مي توان بهترين نمايش تيم ايران در مقابل چك خواند، اگر چه با وجود بازي خوب نادي، منصوري و محمودي تيم ايران حتي با 4 امتياز زودتر از حريف به امتياز 20 رسيد وليكن عدم تداوم بازي خوب و بازگشت به موقع چك با درخشش هودچك و پيتر پلاتينك موجب شد تا اين ست را ايران كه مي توانست پيروز باشد با امتياز نزديك به حريف واگذار كند. تيم ايران ساعت 30/8 صبح امروز در گام دوم به ديدار ونزوئلايي مي رود كه در روز نخست با شكست آمريكا خبرساز شده است.

تابلوي نتايج روز اول
* ژاپن 3- مصر 2
* لهستان 3- چين صفر
* چك 3 ايران صفر
* بلغارستان 3 ايتاليا 2
* ونزوئلا 3 آمريكا يك
* كانادا 3- قزاقستان صفر
* تونس 3 كره جنوبي 2
* آلمان 3 استراليا يك
* فرانسه 3 يونان يك
* صربستان 3- روسيه صفر
* برزيل 3 كوبا يك

برنامه  بازيهاي امروز
آرژانتين لهستان
مصر پورتوريكو
ژاپن چين
بلغارستان آمريكا
ايران ونزوئلا
برزيل يونان
فرانسه ايتاليا
آلمان كوبا
روسيه تونس
صربستان قزاقستان
كره جنوبي كانادا
ايتاليا چك

بازگشت قلعه نويي به كادر فني استقلال
001944.jpg
گروه ورزشي - امير قعله نويي به كادر فني استقلال بازگشت. بدين ترتيب بحث حضور سنول گونش ، مربي آرژانتيني و يا هر مربي خارجي ديگر منتفي شد. ديروز مدير عامل باشگاه استقلال خبر داد كه سرمربي كنوني تيم ملي با فارغ شدن از بازيهاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا رسماً از روز سه شنبه هفته جاري در بازي با برق شيراز با استقلال خواهد بود. مقداد نجف نژاد افزود: مرفاوي و ساير كادر فني در كنار قلعه نويي به هدايت استقلال مي پردازند و اين خواست هواداران استقلال بود كه ما به آن احترام گذاشتيم. وي در مورد موافقت فدراسيون فوتبال گفت: فدراسيون فوتبال با حسن نيت با اين مسئله موافقت كرده است و هيچ مشكلي در اين باره وجود ندارد.

تيم هندبال از امارات به عمان مي رود
گروه ورزشي-تيم ملي هندبال ايران كه در رقابت هاي هندبال چهارجانبه امارات عربي متحده حضور داشت، امروز شنبه از طريق مرز زميني، كشور امارات را به مقصد كشور عمان ترك مي كند. فدراسيون هندبال اعلام كرد: تيم هندبال ايران در مدت حضور در عمان دو ديدار با تيم ملي اين كشور برگزار مي كند و سپس روز چهارشنبه اول آذر ماه از طريق مرز هوايي وارد كشور خواهد شد.تيم ملي هندبال ايران در مدت حضور خود در امارات سه ديدار با تيم هاي ملي امارات، الوصل امارات و تيم ملي سوريه داشت كه با دو پيروزي و يك شكست به كار خود خاتمه داد.

تيم ملي گلف در مسابقات آسيايي چين تايپه
گروه ورزشي تيم ملي گلف ايران براي نخستين بار در مسابقات آسيايي چين تايپه شركت مي كند. عيسي اسحاقي رئيس فدراسيون گلف با اعلام اين خبر گفت: در پايان رقابت هاي قهرماني كشور ده ورزشكار برتر مرد و ده ورزشكار برتر زن به اردوي تيم ملي دعوت خواهند شد. وي تركيب نهايي تيم هاي ملي گلف مردان و زنان ايران را ده تن خواند و اعلام داشت: در حال حاضر از دو مربي بين المللي ايراني استفاده مي كنيم و ضرورتي هم براي دعوت از مربي خارجي نداريم. رئيس فدراسيون گلف در مورد عدم اعزام تيم ملي بانوان در بازيهاي آسيايي دوحه گفت: هنگامي كه اعلام مي شود، انتظار مدال از ورزشكاران بانوان نداريم، به نظر مي رسد در حق يكي دو تن از بانوان ورزشكار ما اجحاف شده است. وي در مورد يك ميليارد بودجه اختصاص يافته به اين ورزش اظهار داشت: تاكنون 370 ميليون ريال آن را دريافت داشته ايم.

مربي تيم ملي وزنه برداري:
ابراهيمي مي تواند در بازي هاي دوحه شركت كند
002004.jpg
گروه ورزشي- درحالي كه به زودي بهرام افشارزاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري براي تعيين تكليف محروميت و جريمه 400 هزار دلاري فدراسيون وزنه برداري ايران و مذاكره با تاماش آيان رئيس (IWF) راهي بوداپست مجارستان مي شود، مسعود قاسمي مربي تيم ملي وزنه برداري خبر از آمادگي 70 درصدي اصغر ابراهيمي و حضور اين وزنه بردار دسته 105 كيلويي در بازي هاي آسيايي دوحه مي دهد. وي مي گويد: ابراهيمي هم اكنون در اردوي تيم ملي به آمادگي خوبي دست يافته و ركوردهايش نسبت به يك ماه قبل بهتر شده است. قاسمي مي افزايد: باتوجه به وضعيت موجود پيش بيني مي شود كه نقطه اوج آمادگي ابراهيمي در دوحه خواهد بود. مربي تيم ملي با اشاره به اينكه حسين رضازاده نيز وضعيت خوبي دارد گفت: او نيز روز دوشنبه هفته جاري در ليگ وزنه برداري كشور به روي صحنه مي آيد. قاسمي در رابطه با كوروش باقري هم گفت: فكر نمي كنم باقري براي حضور در بازي هاي آسيايي قطر به آمادگي برسد.

پوشكاش درگذشت
001938.jpg
گروه ورزشي فرانس پوشكاش پس از جدالي طولاني با بيماري آلزايمر در سن 79 سالگي درگذشت.پوشكاش شش ماه گذشته را روي تخت بيمارستان گذراند. يكي از برترين بازيكنان اروپا در دهه پنجاه جدا از كسب مدال طلاي المپيك 1952 و نايب قهرماني جام جهاني 1954 با مجارستان يكي از ستارگان تيم معروف رئال مادريد بود. وي صبح جمعه در بيمارستان كوتوولگي در شهر بوداپست درگذشت. مجارستان زادگاه پوشكاش آماده مراسمي بزرگ براي اين فوتباليست مشهور جهان مي شود.

۱۰نامزد كسب عنوان بهترين بازيكن فوتبال آسيا
گروه ورزشي-كنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي  ?? فوتباليست را به عنوان نامزدهاي دريافت جايزه بهترين بازيكن سال اين كنفدراسيون اعلام كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، ستارگان بزرگ آسيايي مستقر در اروپا براي دريافت اين جايزه ناديده گرفته و فاقد معيار لازم براي قرار گرفتن در اين فهرست شناخته شدند.اين امر به معناي آن است كه فوتباليست هاي با استعدادي چون پارك جي - سونگ بازي ساز كره اي باشگاه منچستر يونايتد از كره جنوبي و شونسوكه ناكامورا  هافبك ژاپني باشگاه سلتيك گلاسكو در اين فهرست جايي نداشتند.
ده بازيكن برگزيده شده عبارتند از: 1 - بدرالمطوع (كويت، باشگاه القادسيه)، 2 - عيسي المحياني (عربستان، باشگاه الوحده)، 3 - هوار ملامحمد عراقي (عراق، باشگاه آپولون قبرس)، 4 - اسماعيل مطر (امارات، باشگاه الوحده)، 5 - خلفان ابراهيم (الاسد قطر)، 6 - سعودي محمد الشهوب (الهلال عربستان)، 7 - يونس محمود (قطر)، 8 - فهد عتال (فلسطين)، 9 - ابراهيم رابيموف (تاجيكستان)،
۱۰ - لوييس ليونل (سنگاپور، هوم يونايتد).

ازسرگيري رقابت هاي باشگاهي در اروپا
بايرن مونيخ ميزبان اشتوتگارت صدرنشين است
گروه ورزشي- با وقفه اي كوتاه، رقابت هاي باشگاهي در كشورهاي اروپايي شب گذشته ازسر گرفته شد و امروز و فردا ادامه پيدا مي كند. در هفته سيزدهم بوندس ليگا بايرن مونيخ برابر اشتوتگارت صدرنشين قرار مي گيرد. ماگات و شاگردانش در ورزشگاه خانگي براي التيام ناكامي هاي اخير چاره اي جز پيروزي مقابل اشتوتگارت ندارند. خبرهاي كيكر حاكي از آن است كه به احتمال فراوان ايراني هاي شاغل در بوندس ليگا از روي نيمكت شاهد بازي هم تيمي هاي خود خواهند بود.
001941.jpg
برنامه بازي هاي امروز
بوندس ليگا
بايرن مونيخ اشتوتگارت
دورتموند هرتابرلين
ماينس هامبورگ
انرگي كوتبوس شالكه
نورنبرگ بايرلوركوزن
آلمانيا آخن وردربرمن
ليگ برتر انگليس
منچسترسيتي فولام
آرسنال نيوكاسل
چلسي وستهام
اورتون بولتون
پورتسموث واتفورد
ردينگ چارلتون
شفيلد منچستريونايتد
ميدلزبورو - ليورپول

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |