يكشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۶ - Nov 19, 2006
اعتراف به ربودن۲۰ دانش آموز نوجوان
002145.jpg
002151.jpg
002148.jpg
002139.jpg
002142.jpg
گروه حوادث- مرد جواني كه به بهانه بازجويي از پسران نوجوان آنها را به كلبه وحشت كشانده و مورد  آزار قرار مي داد در بازجويي ها به آزار 20 كودك اعتراف كرد.
ماجراي آدم ربايي هاي اين جوان موتورسوار، هنگامي آغاز شد كه اواسط آذر ماه خانواده دانش آموز 15 ساله اي با مراجعه به ماموران كلانتري 106 اعلام كردند مرد موتور سواري پس از ربودن فرزند آنها وي را مورد آزار قرار داده است. با اين شكايت، كارآگاهان تحقيقات خود را براي يافتن مرد جوان آغاز كردند. در جريان بازجويي از نوجوان دانش آموز، وي در توضيح ماجراي وحشتناكي كه برايش رخ داده بود گفت : بعد از ظهر ديروز ، با تعطيل شدن مدرسه در حال بازگشت به خانه مان بودم كه ناگهان جوان موتور سواري با معرفي خود به عنوان مامور پليس با اين بهانه كه مزاحم دختري شده ام، از من خواست براي پاسخگويي به سئوالات پليس سوار موتور وي شوم. هنگامي كه با وي مخالفت كرده و گفتم احتمالا اشتباه شده است، جوان موتور سوار با لحن خشني مرا تهديد كرد در صورتي كه به دستور او عمل نكنم، برخورد شديدي با من خواهد كرد،من هم با تصور اينكه با اثبات بي گناهي ام موضوع روشن خواهد شد ترك موتور او سوار شدم .
اين نوجوان در ادامه افزود: مرد ناشناس بعد از آنكه 20دقيقه مرا در خيابانهاي شرق تهران چرخاند، مقابل يك خواربارفروشي توقف كرد و لحظاتي بعد با خروج از خواربارفروشي، چشمان مرا با چسب زخم  بست و كلاه كاسكت خودش را بر روي سرم قرار داد تا متوجه نشوم از چه مسيرهايي عبور مي كند. او لحظاتي بعد مقابل آپارتماني چهار طبقه متوقف شد و در حاليكه چشمانم جايي را نمي ديد مرا به يكي از واحدهاي آپارتمان برد و بعد از آنكه وانمود كرد در حال بازجويي است به بهانه اينكه حكم تعزير برايم صادرشده مرا مورد آزار قرار داد و پس از 2ساعت در خيابان رها كرد.
افزايش شاكيان
در حاليكه تحقيقات براي يافتن اين مرد ناشناس آغاز شده بود ، كارآگاهان پليس متوجه شكايت هاي مشابهي در كلانتري هاي 127و۱۰۷ شدند ، به اين ترتيب به دليل حساسيت ماجرا ادامه بررسي ها بر روي اين پرونده به اداره پنجم آگاهي تهران محول شد، و در حاليكه تعداد شاكيان پرونده به 12نفر رسيده بود كارآگاهان با كنترل نامحسوس محدوده فعاليت هاي مرد موتور سوار ، عكس چهره نگاري شده وي را براي كارآگاهان پليس سراسر كشور مخابره كردند. درحاليكه تحقيقات پليسي زير نظر بازپرس قيصري رئيس شعبه 5 دادسراي جنايي پايتخت ادامه داشت، كارآگاهان دريافتند مرد ناشناس، از اواخر اسفند۸۴ ربودن طعمه هايش رامتوقف كرده و ديگر شكايتي به اداره آگاهي گزارش نشده است.
آغاز دوباره شكايتها
در حاليكه تصور مي شد متهم اقدامات سياه خود را متوقف كرده است ، شنبه گذشته با ارايه شكايت مشابه ديگري،تيم پليسي تمام مناطق فعاليت متهم را كه حوالي دبيرستانهاي پسرانه شرق پايتخت بود تحت كنترل دقيق قرار داد و بعد از يك هفته مراقبت ويژه، متهم را كه به دنبال طعمه جديد خود بود طي يك عمليات تخصصي ظهر پنجشنبه گذشته شناسايي و دستگير كردند. برپايه اين گزارش از هنگام دستگيري اين متهم شاكيان وي كه به 12 نفر رسيده اند با مراجعه به اداره آگاهي او را شناسايي كرده اند، .اين درحاليست كه شاكيان هيچ يك از 20 مظنون قبلي پرونده را شناسايي نكرده بودند.
اين گزارش حاكي از اين است كه بسياري از قربانيان اين مرد كه قاسم نام دارد بعد از وقوع حادثه با اينكه داراي شرايط تحصيلي مناسبي بودند از ترس تكرار اين چنين حوادثي ترك تحصيل كرده اند. قاسم 35ساله، مجرد، داراي مدرك ديپلم است كه تا قبل از دستگيري به ساخت وساز منزل فعاليت داشت روز گذشته در پاسخ به تمام سئوالات بازپرس قيصري گفت: من بي گناهم و مرا اشتباها دستگير كرده اند و اعترافاتم درباره آزار۲۰ نوجوان درشرايط خاص بازجويي پليسي بوده است. ولي وي هنگاميكه دربرابر ادله پليسي و نتيجه آزمايشات پزشكي قانوني قرار گرفت با اعتراف به جنايت سياه گفت: من پشيمان هستم به من فرصت دهيد رضايت شكات راجلب كنم كارآگاهان تحقيقات خود درخصوص شناسايي شاكيان احتمالي اين پرونده كه به هر دليل تاكنون به پليس مراجعه نكرده اند را ادامه مي دهند .

دستگيري حلقه گمشده در تكثير سي دي هاي
منتسب به هنرپيشه تلويزيون
متهم در پليس امنيت
002154.jpg
گروه حوادث - رئيس پليس امنيت تهران با اعلام خبر دستگيري متهم اصلي پرونده تكثير
سي دي منتسب به يكي از هنرپيشه هاي تلويزيون گفت : وي بدون دخالت اينترپل به ايران بازگردانده شد.
بنا به اين گزارش ، سردار عليپور رئيس پليس امنيت تهران بزرگ بعدازظهر گذشته در مصاحبه مطبوعاتي با اعلام خبردستگيري اين متهم در توضيح اقدامات صورت گرفته گفت: بعد از انتشار سي دي و انتساب آن به يكي از هنرپيشه ها، پيگيري هاي اوليه براي شناسايي و دستگيري مرد جواني كه در كنار هنرپيشه قرار داشت آغاز شد.
با توجه به حساسيت موضوع ، پليس امنيت تهران درخواست كرد رسيدگي به اين پرونده در اختيار كارآگاهان پليس امنيت قرار گيرد كه با هماهنگي دادستان تهران ، پليس امنيت به اين پرونده وارد شد و با شفاف سازي و بررسي نكات تاريك پرونده، هويت فرد مورد نظر شناسايي و مشخص شد وي دستيار يكي از كارگردانهاي كشور است. در حالي كه بررسي ها نشان مي داد مرد جوان بيست و هفتم مهرماه از كشور خارج شده ، شايعات حاكي از آن بود كه اين جوان 25ساله به كشور امارات رفته است، اما تحقيقات گسترده پليس نشان داد وي در كشور ارمنستان و در شهر ايروان مشغول كار و تحصيل است.
به اين ترتيب با شيوه هاي پليسي و استفاده از منابع اطلاعاتي كه پليس امنيت در اختيار داشت اقدامات جهت بازگرداندن متهم به كشور صورت گرفت و سرانجام ظهر روز پنجشنبه ، وي در فرودگاه توسط پليس امنيت بازداشت و بلافاصله در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت. عليپور ادامه داد :
با توجه به شرايطي كه در اين پرونده وجود دارد، دادستان تهران به صورت ويژه بررسي پرونده را انجام مي دهد و به اين ترتيب تمام حلقه هايي كه در توزيع و انتشار اين سي دي دست داشته اند دستگير خواهند شد. وي در ادامه درباره اينكه متهم در توزيع سي دي ها چه نقشي داشته است،گفت: متهم در طول 72ساعتي كه در بازداشت بوده ،هيچ توضيح و يا اقراري در اين خصوص نداشته است و احتمال اينكه فرد ديگري كه با وي نسبت نزديك دارد سي دي را توزيع كرده باشد در حال پيگيري است .
وي درباره انگيزه احتمالي براي تكثير سي دي، گفت در حال بررسي هستيم تا اين موضوع كه چگونه سي دي دو روز قبل از خروج اين متهم از كشور توزيع شده است مشخص شود .
سردار عليپور درباره اتهامي كه به مرد جوان وارد است نيز گفت: موضوع در حال پيگيري است و در حال حاضر نمي توان در اين باره بحث كرد .

با دستگيري آخرين عضو باند جعل مشخص شد
جراحت هاي دروغين براي كلاهبرداري از بيمه
002136.jpg
گروه حوادث- اعترافات جديد باند تبهكاري كه با فريب مردان نيازمند و مجروح كردن آنها تصادف ساختگي به وجود آورده و به اين ترتيب اقدام به كلاهبرداري از شركت هاي بيمه مي كردند ابعاد تازه اي از اقدامات مجرمانه آنان را فاش كرد.
سرهنگ چمني رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان تهران با بيان اين خبر گفت: اعضاي اين باند كه سركرده آن فردي به نام احمد معروف به ذوالفقاري است مدتي پيش به اتهام جعل سند و آزادكردن زندانيان با استفاده از اسناد جعلي تحت تعقيب پليس استان تهران قرار گرفته و در رديابي هاي تخصصي دستگير شدند. متهمان در نخستين اعترافات خود گفتند كه پس از شناسايي خانواده زندانيان و دريافت مبالغ كلاني از آنها دست به كار مي شديم و با جعل اسناد مورد نياز، زندانيان مورد نظر را از زندان آزاد مي كرديم. اين اعترافات در حالي صورت مي گرفت كه پليس در بازرسي از مخفيگاه سردسته و اعضاي ديگر باند توانست مقدار زيادي تراول چك جعلي، مهرهاي جعلي دولتي و قضايي و تعداد زيادي مدارك جعلي كشف كند. اما در حالي كه تلاش كارآگاهان براي دستيابي به ديگر اقدامات مجرمانه اعضاي باند ادامه داشت اعترافات جديد سركرده باند ابعاد تازه اي از اقدامات را فاش كرد. اين مرد به ماموران گفت: پس از شناسايي افراد نيازمند آنان را با وعده رسيدن به ميليون ها تومان پول فريب مي داديم و از آنها مي خواستيم در ازاي دريافت اين پول اجازه دهند تا كمي جراحت به آنها وارد كرده و از اين طريق از شركت هاي بيمه كلاهبرداري كنيم. وي ادامه داد: پس از موافقت آنها با اين ادعا كه براي احساس نكردن درد به آنها داروي بي حسي تزريق مي كنيم، آنان را بي هوش مي كرديم و سپس آنقدر او را كتك مي زديم تا بيني و دندان هايش شكسته شوند و با كشيدن سمباده به روي دستان آنها جراحاتي شبيه به تصادف ايجاد مي كرديم.
پس از اين ماجرا فرد مجروح را سوار يكي از خودروهاي بيمه شده باند مي كرديم و به يك خيابان خلوت مي رفتيم. سپس بدون آنكه كسي متوجه شود فرد بي هوش را روي زمين مي انداختيم و با ايجاد سر و صدا وانمود مي كرديم كه تصادف شديدي رخ داده است. وقتي پليس وارد ماجرا مي شد و كروكي صحنه تصادف را تهيه مي كرد، راننده مقصر كه يكي از اعضاي باند بود با صدور قرار وثيقه بازداشت مي شد و اين در حالي بود كه اعضاي ديگر باند با استفاده از اسناد جعلي او را آزاد مي كردند تا زمان دادگاه فرا برسد. در جلسه دادگاه فرد مجروح كه با وعده دريافت پول زياد با اعضاي باند همكاري مي كرد به راننده مقصر رضايت مي داد و از دادگاه مي خواست حكم دريافت ديه را براي پرونده صادر كند. سپس در حالي كه اعضاي باند با جعل مدارك پزشكي قانوني وانمود مي كردند كه آسيب جسمي وي بسيار زياد بوده است اين مرد به بيمه مراجعه مي كرد و 8 الي 10 ميليون تومان خسارت دريافت مي كرد. اما پولي كه به خاطر اين همه دردسر و جراحت نصيبش مي شد تنها 700 هزار تومان بود و بقيه پول بين اعضاي باند تقسيم مي شد.

بازتاب حمله پليس آمريكا به دانشجوي ايراني
002112.jpg
گروه حوادث- ضرب و شتم دانشجوي ايراني تبار از سوي پليس كاليفرنيا و انتشار تصاوير آن بر روي اينترنت، واكنش شديد دانشجويان آمريكايي و گروههاي حقوق بشر را برانگيخته است.
ساعت يازده و نيم سه شنبه شب(چهاردهم نوامبر) دو مأمور انتظامات دانشگاه معروف(يو سي ال اي)  كاليفرنيا به (مصطفي طباطبايي نژاد) دانشجوي ايراني تبار 23 ساله كه در كتابخانه دانشگاه در پشت رايانه نشسته بود، نزديك شده و از وي خواستند كارت شناسايي اش را نشان دهد، اما او چون در حال درس خواندن بود، حاضر به نشان دادن كارت نشد و اين سرآغاز يك رسوايي بزرگ براي پليس كاليفرنيا بود.
پس از آن كه مأموران انتظامات از كتابخانه بيرون رفتند، چند دقيقه بعد، مأموران پليس وارد كتابخانه شدند و از جوان ايراني خواستند كتابخانه را ترك كند. به گفته شاهدان، جوان دانشجو كوله پشتي خود را برداشته و در حال حركت به سوي در خروجي بود كه يكي از مأموران پليس بازوي او را گرفت.
طباطبايي نژاد از او  خواست بازويش را رها كند، اما در همين هنگام يكي از مأموران پليس، شوك برقي به وي وارد كرد كه براثر آن نقش بر زمين شد و ناله كنان به مأموران پليس گفت، مشكل جسمي دارد.
سخنگوي وزارت خارجه ايران با محكوميت ضرب و شتم دانشجوي ايراني
از سوي پليس آمريكا خواستار مجازات عاملان حادثه شد
بقيه از صفحه اول
در تصوير ويدئويي اين حادثه كه روي پايگاه اينترنتي YouTube قرار داده شده، صداي مصطفي طباطبائي نژاد به گوش مي رسد كه خطاب به مأموران پليس مي گويد: اين طوري به قانون اقدام ميهن پرستانه عمل مي كنيد؟ اين طوري از قدرت لعنتي تان سوءاستفاده مي كنيد؟
در اين تصوير ويدئويي مأموران پليس چند بار اين دانشجو را با شوك برقي مورد ضرب و شتم قرار مي دهند و سپس به او كه بر زمين افتاده دستور مي دهند برخيزد. مأموران پليس همچنين به او مي گويند مقاومت نكند و او فرياد مي زند كه من مقاومت نمي كنم. نكته مهم در اين تصاوير آن است كه هنگامي كه تعدادي از دانشجويان حاضر در كتابخانه از مأموران پليس مي خواهند اين كار را متوقف كنند، مأموران آنها را تهديد كرده و مي گويند: هر كس را كه نزديك شود هدف شوك برقي قرار مي دهند. يكي از دانشجويان حاضر در محل به نشريه داخلي دانشگاه كاليفرنيا گفته كه هنگامي كه او از يكي از مأموران پليس خواست كارت شناسايي خود را نشان دهد و نامش را بگويد، مأمور پليس او را تهديد به حمله با شوك برقي كرد.
تظاهرات دانشجويي
به گزارش آسوشيتدپرس در حالي كه مأموران پليس دانشگاه مدعي هستند دانشجوي ايراني در برابر دستور آنان براي خروج از كتابخانه يا نشان دادن كارت شناسايي اش مقاومت كرده است، شاهدان مدعي هستند كه وي در حال ترك كتابخانه بود كه هدف حمله قرار گرفته است.
انتشار تصاوير مربوط به اين حادثه، جنجالي گسترده را در آمريكا و خصوصاً كاليفرنيا سبب شده است. در تظاهراتي كه روز جمعه در اعتراض به حمله به اين جوان دانشجوي ايراني تبار برگزار شد، دانشجويان دانشگاه يو سي ال اي اعلام كردند ممكن است قرباني بعدي هريك از آنها باشند.
صبيحه امين رئيس انجمن دانشجويان مسلمان با اشاره به اين حادثه گفت: دانشجويان احساس مي كنند كه امنيت آنها در خطر است و ما نيز احساس امنيت نمي كنيم.
ظاهر شرقي دليل حمله
در حالي كه دانشگاه مدعي است به خاطر ايراني  بودن طباطبايي نژاد با وي برخورد نشده اما استيفن ياگمن وكيل مدافع جوان ايراني معتقد است كه به خاطر ظاهر شرقي موكلش اين برخورد با وي صورت گرفته است. به گفته وي مصطفي كه متولد آمريكا و داراي شناسنامه آمريكايي است به اين دليل كارت شناسايي خود را نشان نداد كه تصور مي كرد ماموران به خاطر ظاهر شرقي اش از او كارت خواسته بودند. سخنگوي وزارت خارجه ايران با محكوميت ضرب و شتم دانشجوي ايراني از سوي پليس آمريكا خواستار مجازات عاملان حادثه شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
موسيقي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   موسيقي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |