يكشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۶ - Nov 19, 2006
واليبال قهرماني مردان جهان‎/ ناكامي نمايندگان آمريكاي جنوبي
اميدهاي صعود رنگ باخت
002130.jpg
گروه ورزشي دومين روز از شانزدهمين دوره رقابت هاي واليبال مردان جهان با پيروزي تيمهاي لهستان، روسيه، برزيل، ونزوئلا، مصر، ايتاليا، فرانسه، صربستان، كانادا، بلغارستان، آلمان و چين در شهرهاي ساتياما، فوكواوكا، ناگونا و سندايي سپري شد. در اين روز، تيم ملي واليبال ايران در رويارويي با ونزوئلا سه بر يك شكست خورد تا اندك اميدهايش براي صعود كاملاً رنگ ببازد.
ونزوئلا 3 ايران يك
گيم ها (20-25۲۵،- 23، 17-25، 20-25)
داور اول: اوليويرا (پرتغال) و داور دوم: ناوا (مكزيك)
تيم ايران پس از آنكه در بازي روز نخست مغلوب چك شده بود، به بازي با ونزوئلا با وجود قدرتمندي حريف آمريكاي جنوبي چشم داشت، اما ونزوئلا تيمي نبود كه به اين آساني ها تسليم شود. حريف كه روز قبل آمريكا را برده بود در بازي با ايران با وجود از دست دادن يك ست دست نيافتني مي نمود. اين تيم به رهبري توماس اريو و ارناردو گومز، لوئيز دياز و ايوان ماركوئز در كار گروهي و حمله به راحتي بر دفاع ايران در دورهاي مختلف مي چربيد. تيم ايران با وجود رقابتي پاياپاي در تمام طول بازي چوب نوسانات در لحظات حساس را خورد و هرگز نتوانست تدابيري مقابل حملات متنوع طراحي شده از سوي كارلوس برانكو بازي ساز ونزوئلا داشته باشد. حتي تعويض هاي بي حساب و كتاب كياچ هم در خلال بازي چاره ساز نشد و تيم ايران با وجود داشتن بختي مناسب براي كشاندن بازي به گيم پنجم در پايان گيم چهارم به شكست راضي شد.
با اين اوصاف، تيم ايران هرگاه كه در توپ رساني موفق بود توانست با كارهاي تركيبي و سرعتي همپا با حريف حركت كند، وليكن مشكل دريافت و ضعف در دفاع و توپگيري مانع از آن بود تا بتواند تا پايان هر ست دوام آورد.
در بازي با ونزوئلا، پيمان اكبري و فرهاد ظريف همانند روز بازي با جمهوري چك وظايف توپ رساني خود را به خوبي انجام دادند ولي در مقابل تيمي كه همه بازيكنانش در دريافت موفق بودند نمي شد كاري صورت داد. محمودي
بر خلاف روز قبل قادر به برآوردن انتظارات نبود و از سوي ديگر تركاشوند هم با آناليز صورت گرفته روي او همواره براي كسب امتياز با دفاع حساب شده تيم حريف مواجه بود. بيشترين امتيازات در كارهاي تركيبي و سرعتي به دست آمد كه منصوري بي ترديد بهترين بود، اگرچه اين بازيكن و نادي به عنوان مدافعان وسط تور قادر به كنترل و مهار ماركوئز و سيدي نو نشدند. امير حسيني بازي ساز پرتوان ايران تلاش بسياري كرد تا با ارسال توپ ها به نقاط كور دفاعي حريف گره گشا باشد، اما با اين وجود،  با مهار ياران قدرتي ما اوضاع به دلخواه حريف پيش رفت. اگر تيم ايران قدر سرويس هاي از دست رفته خود را مي دانست، چه بسا در پايان نتيجه اي غير از اين حاصل مي شد.
شكست كوبا
در روز دوم در كنار ناكامي تيمهاي آمريكا، آرژانتين و كره جنوبي و ژاپن شكست كوبا در مقابل آلمان ناگوار بود. ژرمن ها پس از جرقه اي كه دو سال پيش در ليگ جهاني زدند، اين بار مصمم به خلق شگفتي در مسابقات قهرماني جهانند.
آلمان در مصاف با كوبا بهتر از برزيل عمل كرد و توانست در سه ست پياپي كوبا را مغلوب سازد. در ديداري كاملاً آسيايي چين در مقابل چشمان حيرت زده ده هزار تماشاگر ژاپني ميزبان را ناكام گذاشت. ايتاليا پس از باخت به بلغارستان در برابر چك سه بر صفر پيروز شد تا امروز با روحيه اي بهتر به مصاف تيم ايران برود.
ديدار امروز ايران و ايتاليا دومين برخورد رسمي دو تيم در مسابقات قهرماني جهان خواهد بود. ايتاليايي ها در مسابقات جهاني 1970 صوفيه نيز يكبار سابقه برتري سه بر صفر مقابل ايران را دارند. بازي ايران و ايتاليا ساعت 30/12 به وقت تهران انجام مي شود.

دو مدال نقره براي جودو ايران در كره جنوبي
گروه ورزشي- تيم منتخب جودو ايران كه در تورنمنت بين المللي آزاد جودو جام جي جو در كره جنوبي شركت كرده بود، در خاتمه اين مسابقه ها موفق به تصاحب 2 مدال نقره و يك مقام پنجمي شد. وحيد سرلك جودو كار وزن 60 كيلوگرم تيم ايران با سه پيروزي به مدال نقره دست يافت.
مجتبي اكبري در وزن 90 كيلوگرم تيم كشورمان را صاحب مدال نقره كرد و قاسم اردبيلي در وزن به اضافه 100 كيلوگرم، با دو پيروزي و دو شكست به مقام پنجمي دست يافت.

تابلوي نتايج روز دوم
* لهستان 3- آرژانتين صفر
* روسيه 3- تونس صفر
* برزيل 3 يونان صفر
* ونزوئلا 3- ايران يك
* مصر 3- پورتوريكو 2
* ايتاليا 3- چك صفر
* فرانسه 3- استراليا يك
* صربستان 3 قزاقستان يك
* كانادا 3- كره جنوبي يك
* بلغارستان 3- آمريكا صفر
* آلمان 3- كوبا صفر
* چين 3 ژاپن 2

سفرهاي زيارتي كشتي گيران تيم ملي
گروه ورزشي- سرپرست اردوي آمادگي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران اعزامي به بازيهاي آسيايي 2006 دوحه قطر گفت: اعضاي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران، قبل از اعزام به بازيهاي آسيايي روز پنج شنبه هفته جاري عازم شهر مقدس مشهد خواهند شد. هاشم كلاهي اضافه كرد: سفر ملي پوشان كشتي آزاد و فرنگي ايران به مشهد براي مدد گرفتن از حضرت ثامن الائمه امام علي بن موسي الرضا(ع) به منظور حضور در بازيهاي آسيايي است و دو روز به طول خواهد انجاميد.سرپرست اردوي آمادگي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران گفت: همچنين تمامي اردونشينان تيم هاي ملي آزاد و فرنگي ايران بعدازظهر روز سه شنبه هفته جاري راهي جمكران قم خواهند شد و پس از زيارت مسجد جمكران و اقامه نماز مغرب و عشاء در آن مكان مقدس و همچنين زيارت حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم،  همان شب به تهران بازمي گردند.

فقط 16 سانتي متر سرانه فضاي ورزشي دانش آموزان
گروه ورزشي- هم اينك سرانه فضاي ورزشي براي هر دانش آموز 16 سانتي متر است. اين رقم تا پايان برنامه چهارم توسعه به يك مترمربع مي رسد.
به گفته مسئول توسعه و تجهيز فضاهاي ورزشي مدارس كشور، هم اينك 496 فضاي ورزشي سرپوشيده ويژه دانش آموزان با پيشرفت كاري 40 تا 50 درصد در كشور در حال ساخت است.

آرارات، قهرمان نيم فصل ليگ برتر بسكتبال بانوان
گروه ورزشي- قهرمان نيم فصل ليگ برتر بسكتبال بانوان ايران تيم آرارات تهران شد. در پايان دور رفت ليگ برتر بسكتبال بانوان مقام هاي دوم و سوم به ترتيب از آن فولاد مباركه سپاهان و شركت نفت تهران شد. دور برگشت اين مسابقات پس از دو هفته استراحت از 9 آذرماه به ميزباني تهران برگزار خواهد شد. به گفته كارشناسان، سطح اين بازيها در دور رفت نسبت به سالهاي گذشته كيفي تر و مطلوب تر بود.

حذف بدمينتون بازان ايراني در هند
تيم دو نفره بدمينتون بانوان ايران اعزامي به بازي هاي آسيايي دوحه، از دور مسابقات بين المللي بدمينتون ست لايت هند حذف شدند.نكيسا سلطاني و بهناز پيرزمان بين در دور مقدماتي با نتيجه 2 بر صفر بازي را به حريفان هندي واگذار كردند و از دور مسابقات حذف شدند.در مسابقات دوبل نيز با نتيجه دو بر صفر مغلوب هند شدند.در بخش انفرادي مردان نيز غلامرضا باقري 2 بر صفر سريلانكا را برد و با نتيجه 2 بر يك از سد تيم هند گذشت؛ اما، در ديدار سوم مقابل حريف هندي نتيجه را 2 بر صفر واگذار كرد.شاه حسيني نيز 2 بر صفر نتيجه را به حريف هندي واگذار كرد و از دور مسابقات حذف شد.در رقابت هاي دوبل مردان نيز زوج شاه حسيني و غلامرضا باقري ديدار اول را با نتيجه 2 بر صفر مقابل حريف سريلانكايي بردند و در ديدار دوم با نتايج مشابه 2 بر صفر برابر حريفان مالزيايي و كره اي مغلوب شدند.

بسكتبال يك روز زودتر به دوحه مي رود
گروه ورزشي در پي نشست رئيس فدراسيون بسكتبال با مسئولان كميته ملي المپيك مقرر شد، تيم ملي بسكتبال يك روز زودتر از موعد اعلام شده قبلي راهي دوحه شود. بدين ترتيب، تيم ملي بسكتبال ايران روز يكشنبه 5 آذرماه عازم قطر و بازيهاي آسيايي خواهد شد.
درخواست كمك اونيكا از مطبوعات
002127.jpg
فردريك اونيكا سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران در مورد آخرين وضعيت اين تيم گفت: همه چيز خوب پيش مي رود و بازيكنان در حد وسط هستند نه خيلي ضعيف و نه خيلي عالي. وي افزود: عملكرد تيم خوب است و مي توان به آن اميد بست. من ايراني ها را مي شناسم و نااميدشان نمي كنم! سرمربي تيم ملي با درخواست كمك از سوي رسانه ها گفت: رسانه ها و مطبوعات مي توانند كمك هاي موثري به تيم ملي بكنند، انتظار ما اين است كه فقط انتقاد نكنند و تمام نقاط قوت و ضعف تيم را ببينند.

نگاه
فرصت طلبان را از وزنه برداري دور كنيد
محمدرضا منصوريان
وزنه برداري ايران با گذر از مرحله بحران روزهاي سرنوشت سازي را پشت سر مي گذارد و طبيعي است كه در چنين شرايطي هر حركت يا برنامه اي مي تواند در مسير موفقيت هاي آتي اين ورزش بسيار تأثيرگذار و تعيين كننده باشد.
بعد از وقايع اخير وزنه برداري از سوي سازمان تربيت بدني مديري نام آشنا مسئوليت اداره فدراسيون وزنه برداري را به عهده گرفته كه عليرغم توانمندي هاي ويژه اي كه از آنها برخوردار است، متأسفانه اشراف لازم را بر وضعيت بسياري از كساني كه در كنار اين ورزش به فعاليت مشغولند، ندارد.
قطعاً بهرام افشارزاده سرپرست جديد فدراسيون وزنه برداري آگاه تر و هوشيارتر از آن است كه بخواهد بدون مطالعه لازم دست همكاري به سوي كساني كه امروز مخالفت و عدم همكاري با رئيس قبلي اين فدراسيون را امتيازي براي خود مي دانند، دراز كند.
بسياري از افرادي كه در روزهاي اخير در ملاقات با بهرام افشار زاده خود را آماده خدمت به وزنه برداري نشان مي دهند همان كساني هستند كه در بروز بسياري از وقايع تلخ گذشته نقشي بسيار تعيين كننده داشته اند و اگر دوباره پاي آنها به اين فدراسيون باز شود، همان شرايط گذشته پديدار مي شود. اميدواريم سرپرست فدراسيون وزنه برداري توجه عميق تري به اين موضوع نشان دهد.

آزمايش دوپينگ از هر 19 ورزشكار، يكي مثبت
گروه ورزشي در حالي كه در گذشته از هر 7 نمونه يكي دوپينگي اعلام مي شد، هم اينك از هر 19 نمونه يكي مثبت اعلام مي شود.
سرپرست فدراسيون پزشكي ورزشي با بيان اين آمار افزود: اين موضوع بيانگر اهميت نقش تبليغات در كاهش مشكل دوپينگ است. به گفته وي در 6 ماه گذشته نمونه گيري هاي دوپينگ 4 برابر افزايش يافته است.

خبرهاي فوتبال جهان
لوكاتوني در راه بايرن
002133.jpg
گروه ورزشي پس از اينكه سران باشگاه بايرن اعلام كردند در تابستان يك بازيكن بزرگ را به آنجا خواهند آورد، روزنامه كيكر اعلام كرد بايرني ها علاقه مند به جذب لوكاتوني مهاجم و گلزن ايتاليايي فيورينتينا هستند. توني 29 ساله فصل گذشته با 31 گل زده، آقاي گل سري A ايتاليا شد. وي قرار بود پس از جام جهاني به اينتر برود اما فيورنتينا پيشنهاد 20 ميليون يورويي آنها را رد كرد.
گفته مي شود، بايرن حاضر است براي اين انتقال 30 ميليون يوروهزينه كند.
بكن بائر براي سه سال ديگر رئيس بايرن شد
002124.jpg
فرانتس بكن بائر رئيس باشگاه بايرن مونيخ به مدت سه سال ديگر، رياست اين باشگاه را برعهده خواهد داشت. وي در انتخابات رياست باشگاه كه با حضور 2500 نفر انجام شد، با كسب 1466 رأي موافق، 21 رأي مخالف و 13 رأي بي طرف بر رقبايش پيروز شد. قيصر پس از دوازده سال رياست براي پنجمين و احتمالاً آخرين بار اين عنوان را به دست آورد. قرار است در سال 2009 اولي هوينس جانشين وي شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
موسيقي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   موسيقي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |