دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۴۹ - Dec 4, 2006
شهري
Front Page

اعلام آمادگي شهرداري براي احداث ادامه بزرگراه شهيد زين الدين
۱۲ سالن چند منظوره ورزشي
در جنوب شهر گشايش يافت
004557.jpg
گروه شهري: همزمان با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران در منطقه 18 صبح ديروز از 12 سوله چندمنظوره كه در شرايط عادي از فضاي اين سوله ها براي ورزش بانوان استفاده مي شود بهره برداري شد.
به گزارش همشهري شهردار تهران گفت: همان طور كه در ابتداي سال برنامه ريزي شده بود تا پايان امسال 90 سالن ورزشي و تا پايان نيمه اول سال آينده 30 سالن ديگر جمعاً به تعداد 120 سالن ويژه ورزش بانوان در سطح شهر تهران احداث خواهيم كرد.
همچنين بر لزوم توسعه سلامتي و روحيه شادابي در شهر به ويژه در ميان بانوان كه در مقايسه با مردان در محروميت بيشتري به لحاظ برخورداري از سرانه هاي ورزشي به سر مي برند تاكيد كرد و گفت: شهرنشيني مضراتي دارد كه كم تحركي و استرس و افسردگي از جمله آنهاست و اين مشكل بايد با احداث سالن هاي ورزشي به خصوص براي بانوان برطرف شود.
وي نگاه شهرداري به ورزش را اقتصادي ندانست و تاكيد كرد: اين ورزشگاه ها به بخش خصوصي واگذار نخواهد شد و تحت مديريت شهرداري قرار خواهد داشت بنابراين بهره مندي از امكانات اين ورزشگاه ها براي بانوان رايگان خواهد بود تا فشاري به اقشار كم درآمد وارد نشود.
بنا بر اين گزارش، بانوان تهراني مي توانند با حضور در اين سوله هاي چند منظوره در انواع ورزشهاي توپي، نظير واليبال، بسكتبال، بدمينتون، تنيس روي ميز، هندبال، فوتبال سالني و حتي ورزشهاي رزمي شركت كنند.
شهردار تهران درحاشيه اين مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اعلام دلايل توقف كار پروژه بزرگراه شهيد زين الدين و نتايج پيگيري هاي شهرداري در اين زمينه، گفت: هر روز به دليل توقف پروژه بزرگراه شهيد زين الدين غصه مي خورم؛ زيرا جمع كثيري از شهروندان در انتهاي بزرگراه همت و خيابان هنگام، با مشكل جدي در تردد مواجه اند؛ در حالي كه مي شد با احداث اين بزرگراه، امروز شاهد اين مشكل نباشيم.
قاليباف تصريح كرد: ادامه عمليات احداث بزرگراه شهيد زين الدين در محدوده پارك جنگلي لويزان در حالي متوقف شد كه عمليات اجرايي اين پروژه ارديبهشت ماه سال 84 ابلاغ شده بود، اما زماني كه خواستيم كار را به پيش ببريم، مسايل جانبي اجازه نداد اين پروژه عمراني مهم به سرانجام برسد.
قاليباف با اشاره به اين كه ادامه بزرگراه شهيد زين الدين از پارك لويزان، مشكل كارشناسي، زيست محيطي و حتي قطع درخت نداشت، تصريح كرد: چه طور ممكن است كمي پيش تر صدها درخت كهنسال مثمر نظير توت براي احداث ادامه بزرگراه همت و كن، قطع شود و مشكلي ايجاد نشود؛ اما قطع درختان سوزني برگ پارك لويزان با تعداد محدودتر، اين همه سروصدا ايجاد كند! به همين دليل معتقديم كه توقف اين پروژه كارشناسي نبوده است.
شهردار تهران ادامه داد: توقف اين پروژه را از طريق مراجع قضايي پيگيري كرديم كه در حوزه كيفري رأي به نفع شهرداري داده شد اما دوباره ادعاي حقوقي مبني بر مالكيت اين اراضي مطرح شد. اين در حالي است كه مالكيت پارك جنگلي لويزان 30 سال است به شهرداري واگذار شده و طبق قانون شهرداري اجازه احداث 7 درصد از محدوده پارك را دارد و آن وسعتي از پارك لويزان كه براي ادامه بزرگراه شهيد زين الدين مورد استفاده قرار گرفته حتي كمتر از اين رقم بود. وي افزود: منتظريم تا قوه قضاييه نظر نهايي را درباره ادامه بزرگراه زين الدين بدهد؛ در اين صورت به مردم تهران قول مي دهم سه شيفت كار كنيم تا در كمترين زمان ممكن اين بزرگراه به بهره برداري برسد.
شهردار تهران همچنين در اين مراسم از اختصاص 22 دستگاه خودرو در مناطق 22 گانه شهرداري تهران براي تسهيل در رفت و آمد جانبازان و معلولان به صورت رايگان خبر داد. محمدباقر قاليباف با اعلام اين خبر گفت: اين اقدام به مناسبت آغاز هفته معلولان و با هدف تسهيل در رفت و آمد اين افراد صورت خواهد گرفت.
وي افزود: همچنين تعدادي از 90 سالن ورزشي شهر را در اختيار جانبازان و معلولان قرار مي دهيم تا آنها نيز بتوانند از امكانات ورزشي بهره مند شوند.
شهردار تهران در حاشيه اين مراسم همچنين گفت: اگر اعتبارات مترو تأمين شود با توجه به ظرفيتي كه در آن وجود دارد قادريم ظرف مدت 5 سال 100 كيلومتر به خطوط متروي تهران اضافه كنيم.محمدباقر قاليباف اضافه كرد: اگر امروز به هر ميزان سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل عمومي انجام شود بسياري از معضلات و مشكلات ترافيكي شهر حل خواهد شد و در واقع راه اصولي و اساسي حل مشكل ترافيك تهران توسعه حمل و نقل عمومي با تأكيد بر اتوبوس به صورت كوتاه مدت و مترو به صورت بلندمدت خواهد بود.

با گنجايش هزار و ششصد نفر در دو منطقه تهران
نخستين پرديس هاي سينمايي تهران
ماه جاري گشايش مي يابند
گروه شهري نخستين پرديس هاي سينمايي تهران تا پايان آذر ماه به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما اكبر تشكري نيا، مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: در مجموعه سينمايي كه تركيبي از مراكز فرهنگي تجاري است، با عنوان پرديس هاي سينمايي تا پايان آذر ماه به بهره برداري مي رسد.
وي اضافه كرد: مجموعه رازي در خيابان قزوين (منطقه 11) و مجموعه تماشا در ميدان معلم (در منطقه 18) با هزينه اي درحدود 5 ميليارد تومان تا پايان اين ماه گشايش مي يابد. تشكري نيا گفت: در پرديس هاي سينمايي علاوه بر سالن سينما، رستوران، فضاهاي تجاري و پاركينگ، در بخشي هم فضاي ورزشي كودكان پيش بيني شده است. به گفته مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران پرديس هاي ساخته شده داراي سه سالن بوده و مجموعاً گنجايش پذيرايي از 1600 نفر را دارند.
وي با بيان اين كه احداث پرديس هاي سينمايي در 10 منطقه از تهران در حال اجراست گفت: پرديس سينمايي زندگي با پنج سالن سينما تا پايان امسال در منطقه 5 به بهره برداري مي رسد. به گفته تشكري نيا مجموعه ديگري كه در منطقه 2 در حال ساخت است، يك مجموعه بزرگ سينمايي سه بعدي است.
تشكري نيا در پايان گفت: شهردار تهران بر توسعه پايدار فضاهاي فرهنگي تأكيد دارند و در حال حاضر نيز طرح جامع فضاهاي فرهنگي تهران با همكاري معاونت شهرسازي و معماري شهرداري و با نگاه به طرح هاي جامع و راهبردي تهران در دست تهيه است.
مجموعه آفتاب در شرق تهران
خبر ديگري حاكي از آن است كه مجتمع ورزشي، تجاري و پاركينگ آفتاب با زيربناي 12 هزار متر مربع در يازده طبقه در محدوده شرق منطقه 7 تهران در حال احداث است.
معاون فني و عمراني شهرداري منطقه 7 در گفتگو با سما درخصوص اين مجموعه ورزشي، تفريحي و فرهنگي گفت: اين مجموعه در زميني به متراژ يك هزار و 150 متر مربع با نظارت معاونت فني و عمراني منطقه و توسط شركت توسعه فضاهاي فرهنگي در حال احداث است. وي افزود: بخش ورزشي اين مجموعه در قالب ورزشهاي توپي و غير توپي، استخر و سونا و زمين هندبال در 5 طبقه طراحي شده و مابقي طبقات مجموعه آفتاب به صورت 3 طبقه تجاري و 3 طبقه پاركينگ با گنجايش 103 خودرو مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
دهقان در زمينه وضعيت پيشرفت پروژه مذكور اظهار داشت: در حال حاضر سازه نگهبان با 80 درصد پيشرفت در خارج از كارگاه در حال تكميل شدن است كه به زودي در محل نصب خواهد شد.

مديركل خدمات شهري شهرداري تهران:
شهرداري تهران براي برف روبي
50 ميليارد ريال هزينه كرد
فارس : مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران تا كنون براي برف روبي در سطح شهر تهران 50 ميليارد ريال هزينه كرده است.
محسن صادقيان درخصوص فعاليت هاي شهرداري تهران در زمينه برف روبي در سال جاري گفت: ستاد مركزي برف روبي در شمال شهر تهران با حضور معاونين شهرداري تشكيل شده است.
وي ادامه داد: اين ستاد در مناطق 1تا 8، 21 و 22 شهرداري تهران كه برف گيرتر هستند تشكيل شده است.
مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران بيان كرد: در 50 نقطه شمالي شهر تهران نيروهاي عملياتي برف روبي شهرداري تهران مستقر خواهند شد.
صادقيان درخصوص تجهيزات شهرداري تهران در زمينه برف روبي گفت: شهرداري تهران 200 دستگاه گريدلر و ميني گريدلر، 25 دستگاه شن پاش، 18 دستگاه خاور و نيسان، 60 دستگاه تيغه برف روبي و 100 دستگاه باب كت خريداري كرده است.
مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به صرف هزينه 50 ميليارد ريالي شهرداري تهران در زمينه برف روبي گفت: 2500 نيروي انساني براي اين كار تاكنون آموزش ديده  و آماده فعاليت هستند.
به گفته صادقيان، 50 هزار تن شن مخصوص براي برف روبي در تهران تهيه شده است.
مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران ادامه داد: شهرداري تهران امسال براي برف روبي در شهر آمادگي كامل دارد، چرا كه يكي از وظايف عمده شهرداري تهران، برف روبي است.
وي با اشاره به نصب مخازن زرد رنگ 60 ليتري در كنار اتوبان ها و خيابان هاي شهر تهران گفت: در اين مخازن كيسه هاي شن 7 تا 10 كيلويي موجود است تا در هنگام بارش برف در صورت دير رسيدن ماموران شهرداري به دليل ترافيك، مردم بتوانند شن ها را از داخل مخازن بيرون  آورده و زير خودروي خود ريخته تا از ليز خوردن اتومبيل هاي خود جلوگيري كنند.

امروز برگزار مي شود
جشن بزرگ تجليل از كهنسال ترين بازنشستگان شهرداري
گروه شهري- سازمان بازنشستگي شهرداري تهران از كهنسال ترين بازنشستگان شهرداري تهران، فرزندان و نوادگان آنان طي مراسمي تجليل خواهد كرد.
ناصر آخوندي عضو هيأت مديره و مديرعامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: در اين جشن كه امروز در فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود، كهنسال ترين بازنشستگان شهرداري با بيش از 90 سال سن كه اغلب داراي نوه و نتيجه مي باشند، همراه با فرزندان شاخص و نوادگان شان شركت خواهند كرد.
مديرعامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران افزود: در اين جشن كه با حضور شهردار تهران و اعضاء شوراي اسلامي شهر تهران، معاونان و مديران شهرداري تهران برگزار خواهد شد، بازنشستگان كهنسال، فرزندان و نوادگان آنان و گروهي از بازنشستگان شهرداري تهران از جمله بازنشستگان شاخص برگزيده جشنواره هاي شهيد رجايي و نيز فرزندان بازنشستگاني كه در مقاطع تحصيلي دانشگاه ها رتبه هاي ممتاز را احراز كرده اند و يا در آزمون هاي ورودي دانشگاه ها جزو نفرات برتر بوده اند و همچنين از فرزندان آنان كه به المپيادهاي علمي و ورزشي راه يافته اند، تقدير خواهد شد.
وي هدف از برگزاري اين جشن را تكريم بازنشستگان و تشويق فرزندان آنان عنوان كرد.

با نصب 18 مجسمه و نماد
صورت مي گيرد
راه اندازي باغ مجسمه تهران در بوستان هنرمندان
گروه شهري - مدير واحد حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران از نهايي شدن مراحل اجرايي راه اندازي باغ مجسمه يا پروژه نمايشگاهي حجم شامل نصب 18 مجسمه و نماد يادمان در پارك ايرانشهر و در مجاورت خانه هنرمندان خبرداد.
مجتبي موسوي مدير اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران در گفتگو با خبرنگار سما با بيان اينكه فراخوان پروژه نمايشگاهي حجم يا باغ مجسمه از سال 81 به هنرمندان اعلام شده بود گفت: پس از بررسي آثار هنرمندان شركت كننده در اين فراخوان، آثار 20 نفر از آنها مورد تاييد گروه كارشناسي قرار گرفت و در فاصله سالهاي 81 تا 84 اقدامات لازم براي عقد قرارداد انجام و اين هنرمندان كار ساخت مجسمه ها را آغاز كردند.
وي موقعيت خاص پارك ايرانشهر به دليل مجاورت با خانه هنرمندان و تردد اقشار هنرمند و شهروندان تهراني علاقه مند در اين محدوده را دليل انتخاب پارك ايرانشهر براي احداث باغ مجسمه عنوان كرد و افزود: باغ مجسمه پارك ايرانشهر شامل 18 مجسمه است كه تعداد زيادي از آنها نصب و چند مجسمه باقي مانده نيز به زودي نصب خواهند شد.
به گفته موسوي مجسمه هاي 2 پرنده، پري دريايي، مادر، وصل و فصل، يادمان زندگي، مادر و فرزند، سه حلزون، نيم تنه پسر استاد، مجسمه تارزن و مجسمه تقديس از جمله مجسمه هاي نصب شده در پارك ايرانشهر است كه به زودي با نصب مابقي مجسمه ها پروژه نمايشگاهي حجم يا باغ مجسمه در اين پارك تكميل خواهد شد.
شايان ذكر است در حال حاضر علاوه بر پارك ايرانشهر، پاركهاي بوستان و مشاهير نيز داراي باغ مجسمه هستند.

افتتاح سالن هاي چندمنظوره در دو منطقه تهران
گروه شهري- همزمان با ميلاد حضرت رضا(ع) دومين سالن ورزشي چند منظوره ويژه بانوان از مجموع پايگاههاي پشتيباني صبح ديروز از سوي شهرداري منطقه 20 به بهره برداري رسيد.
به گزارش سما، علي محمدنژاد شهردار منطقه 20 با اشاره به اينكه اولين مجموعه از اين سالن ها در هفته گذشته در منطقه 20 به بهره برداري رسيد گفت: طبق برنامه زمانبندي شده تا پايان سال 85 مجموعا تعداد 10 باب سالن ورزشي در اين منطقه به بهره برداري مي رسد.
محمدنژاد با بيان اينكه اين سالن ها به دليل نوع مصالح و مقاومت در سازه در مواقع بحراني و بروز بلاياي طبيعي نقش ستادهاي پشتيباني محلات را بر عهده خواهند داشت خاطرنشان كرد: اين سالنها به نام حضرت زهرا(س) هركدام با هزينه 5 ميليارد ريال در يك هزار و 200 مترمربع زيربنا ساخته شده و با اختصاص امكان انجام ورزشهاي سالني و راكتي براي اعتلاي ورزش بانوان در اختيار آنها قرار گرفته است. وي با اشاره به اينكه ورزش بانوان به دليل محوريت زنان در امر تربيت خانواده از اهميت بالايي برخوردار است گفت:در اين منطقه، 20 مركز فرهنگي و ورزشي و يكصد زمين ورزشي روباز و زمين چمن مصنوعي وجود دارد كه اين مراكز اغلب توسط آقايان مورد استفاده قرار مي گرفت اما با افتتاح اين سالن ها بخش عمده اي از نيازهاي ورزشي بانوان منطقه تامين خواهد شد.
از سوي ديگر با ساخت و تجهيز سوله چند منظوره مديريت بحران در منطقه 11، سالن ورزشي الزهرا در خيابان رباط كريم به بهره برداري رسيد. به گزارش سما اين سوله به منظور پشتيباني و مديريت بحران در حوادث طبيعي نظير زلزله ساخته شده است و با تجهيز آن به لوازم ورزشي مورد استفاده بانوان قرار خواهد گرفت. بر اساس اين گزارش سالن ورزشي ويژه بانوان منطقه 11 همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) با حضور شهردار منطقه، معاونين و مسئولين منطقه 11 و اعضاي شوراياري منطقه به بهره برداري رسيد. قابل ذكر است اين سالن در زميني به مساحت 900 متر مربع ساخته شده كه شامل 2 طبقه و داراي سالن بسكتبال به مساحت 144 متر مربع و فضاي اداري، اورژانس، آتش نشاني، امداد و نجات است.

نشت گاز به داخل تونل در حال ساخت مترو
گروه حوادث - شكسته شدن لوله گاز يك واحد مسكوني در خيابان شريعتي و انتشار گاز از طريق هواكش هاي مترو به داخل ايستگاه در حال ساخت باعث ترس و نگراني مردم منطقه شد. اين حادثه ساعت 17 و 30 دقيقه بعدازظهر ديروز و در تقاطع خيابان شريعتي و خاقاني به وقوع پيوست. به گفته مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران نشست زمين در اين منطقه باعث شكسته شدن لوله سه چهارم گاز يكي از واحدهاي مسكوني شد كه در پي آن بوي گاز در منطقه منتشر و از طريق هواكش هاي مترو وارد ايستگاه در حال ساخت شد. بهروز تشكر با بيان اينكه ماموران ايستگاه 29 آتش نشاني و شركت گاز بلافاصله پس از اطلاع از حادثه در محل حضور يافتند ادامه داد: با تلاش ماموران آتش نشاني احتمال هر گونه خطري بر طرف شده و ماموران تا ساعاتي پس از آن براي تخليه گاز از داخل ايستگاه مترو در محل ماندند.

نگاه
004554.jpg
نويد شريفي

تا پايان سال 86 صورت مي گيرد
بهره برداري از تقاطع هاي غيرهمسطح ميدان شهيد كلاهدوز
گروه شهري - تقاطع هاي غيرهمسطح ميدان شهيد كلاهدوز تا پايان سال 86 به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مسعود نصرآزاداني، مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در ميدان شهيد كلاهدوز 6 تقاطع غير همسطح به منظور كاهش بار ترافيكي در خيابان هاي شرياني شرق تهران احداث خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر تقاطع غير همسطح خيابان نيروي هوايي و بزرگراه بسيج به بهره برداري رسيده است و عمليات اجرايي احداث ساير تقاطع ها نيز به سرعت در حال اجرا ست.
وي تصريح كرد: بر طبق طرح هاي توسعه شهر ميدان شهيد كلاهدوز در شرق تهران و در محل تلاقي چند معبر اصلي و با اهميت از جمله آزاد راه سرخه حصار، بزرگراه بسيج(افسريه)، انتهاي شرقي خيابان پيروزي و انتهاي خيابان نيروي هوايي واقع است.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران همچنين گفت: از آنجا كه بزرگراه بسيج و آزادراه سرخه حصار وظيفه هدايت ترافيك عبوري و برون شهري را به عنوان بخشي از زنجيره مربوط به كريدور كمربندي جنوبي تهران بين شرق و غرب شهر را بر عهده دارد امتداد اين محورها در آينده اصلي ترين محور تردد در تقاطع ميدان كلاهدوز محسوب مي شود.
وي خاطر نشان كرد: خيابان هاي پيروزي و نيروي هوايي نيز كه در رده معابر شرياني شرق تهران هستند به دليل ساختار شبكه معابر شهر در بخش شرقي و ارتباطات معابر اصلي و شمالي- جنوبي در بخش شمالي اين خيابانها، هدايت كننده حجم تردد چشمگيري هستند از اين رو اجراي طرح تقاطع مذكور از نظر مهندسي حمل و نقل ترافيك سبب كاهش چشمگير زمانهاي تاخير و افزايش سرعت در اين محدوده شده و علاوه بر بهبود نسبي تردد در خيابان هاي شرياني اين محدوده، سبب انتقال ترافيك عبوري به آزاد راه سرخه حصار و كاهش بار ترافيكي عبوري در خيابانهاي شرياني شرق تهران خواهد شد.
مسعود نصرآزاداني در پايان از اجراي طرح جمع آوري آبهاي سطحي ميدان شهيد كلاهدوز خبر داد و گفت: بر اساس طرح جامع جمع آوري آبهاي سطحي زهكش اصلي و كانال سرخه حصار براي جمع آوري آبهاي سطحي منطقه احداث مي شود.

تبليغات اتوبوس هاي شركت واحد نيازمند ساماندهي است
مهر: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: افراد متخصص با شيوه هاي علمي تبليغات اتوبوس هاي پايتخت را سامان مي بخشند.
سيد جعفر تشكري هاشمي برخي از تبليغات فعلي شهر تهران را داراي آلودگي هاي بصري دانست و گفت: بايد بر جاذبه هاي اين نوع تبليغات افزوده شود.
معاون شهردار تهران با تاكيد بر بالا بردن سطح تبليغات روي اتوبوس ها خاطر نشان ساخت: شهروندان در ابتداي هر روز، خود را نيازمند كالاهاي مختلف مي بينند.
چنانچه تبليغات روي اتوبوس ها در جهت توليد، ايجاد اشتغال و شكوفايي اقتصاد باشد مي تواند در تامين اين نوع نيازها موثر واقع شود. وي به كارگيري اصول درست علمي در فرهنگ تبليغاتي را در مورد اتوبوس هاي پايتخت بسيار مهم و ضروري عنوان كرد. از سوي ديگر مديرعامل سازمان اتوبوسراني تهران و حومه نيز از تمامي دانشجويان هنرهاي زيبا خواست تا در صورت تمايل براي زيباسازي تبليغات درون و بيرون اتوبوس ها همكاري خود را با شركت واحد اتوبوسراني اعلام كنند.

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |
|   حوادث    |    بين الملل    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    سلامت    |    شهري    |
|   ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |