دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۴۹ - Dec 4, 2006
93 عنوان كتاب دفاع مقدس رونمايي شد
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در مراسم رونمايي از 93 عنوان كتاب دفاع مقدس گفت: اين گونه نيست كه به نويسنده سفارش كنيم كه اين گونه بنويسد. الان در كشور ما همه  نويسنده ها آزادند و اگر غير از اين باشد ، جسارت و توهين به نويسنده است؛ ما ديكته نداريم.
مير فيصل باقرزاده كه در پاسخ سؤال يكي از خبرنگاران درباره حجم آثار سفارشي دفاع مقدس سخن مي گفت، چنين افزود: البته به ما مي گويند چه چيزي نياز داريم. اين سفارش نوعي اعلان نياز است، مثلاً در كنگره ها مشخص مي شود كه درباره فلان عمليات يا فلان سردار هيچ اطلاعاتي نداريم؛ پس بايد نوشته شود.
سردار باقرزاده در قسمتي ديگر از سخنانش، به نبود سازماندهي مناسب براي تدوين خاطرات رزمندگان اشاره كرد و افزود: كم رغبتي رزمندگان به بيان خاطرات و نيز كم اطلاعي برخي از نويسندگان كه جنگ را درك نكرده اند، موجب شده تا آثاري بيشتر مبتني بر تخيل شكل بگيرند به نحوي كه وقايع حقيقي تخريب شوند.
اين گزارش حاكي است كه در اين مراسم از 93 كتاب رونمايي شده، 70 عنوان متعلق به نشر صرير و 23 عنوان از آن ناشران خصوصي بوده است.

به منظور جلوگيري از مراجعه غيرضروري
احكام بازنشستگي و كارنامه بيمه شدگان ارسال مي شود
گروه اجتماعي- براي جلوگيري از مراجعه غيرضروري بازنشستگان به سازمان تأمين اجتماعي احكام بازنشستگي آنها ارسال خواهد شد.
داوود مددي، رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، با بيان اين خبر گفت: پاسخگويي نبايد به مراجعه حضوري و تلفني محدود شود. امروزه استفاده از شبكه  هاي رايانه اي يكي از شيوه هاي مناسب براي انجام امور مراجعان است.
وي با اشاره به روش هاي نوين پاسخگويي به نيازهاي اطلاعاتي مشتريان و شركاي سازمان تأمين اجتماعي افزود: الكترونيكي شدن سامانه صدور دفترچه، صدور كارت شناسايي براي بيمه شدگان، صدور دفترچه الكترونيكي و قراردادن اطلاعات و كارنامه هاي بيمه اي در سايت اينترنتي تأمين اجتماعي از جمله كارهايي است كه سازمان تأمين اجتماعي در صدد انجام آن است.
از سوي ديگر معاون سازمان تأمين اجتماعي از ارسال كارنامه سوابق بيمه شدگان به خانه هايشان خبر داد.عزيز بيگي گفت: كارنامه سوابق بيمه شدگان تأمين اجتماعي در كل كشور تا پايان امسال به در خانه هاي آنها ارسال مي شود. وي افزود: كارنامه سوابق بيمه شدگان بدون اينكه بيمه شده درخواستي براي دريافت آن داشته باشد، ارسال مي شود.
۲۴۰ ميليون مراجعه به مراكز پزشكي تأمين اجتماعي
در يك سال گذشته بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي بيش از 240 ميليون بار به واحدهاي مختلف پزشكي درماني اين سازمان مراجعه كرده اند. رئيس سازمان تأمين اجتماعي گفت: اين عدد نشانگر پيچيده بودن روش هاي درماني، توجيه نبودن و عدم حضور مشاوران كارآمد به تعداد مورد نياز در مراكز درماني و شعب تأمين اجتماعي است. وي با اشاره به اينكه در صورت تقويت موقعيت مشاوران علاوه بر اعتماد سازي مي توان از تعداد مراجعه كنندگان كاست، افزود: در صورت تقويت حضور مشاوران در مراكز درماني اين سازمان، مي توان بيش از يك سوم مراجعات را كاهش داد.

تزريق يك نوبت واكسن آنفلوآنزا مفيد نيست
مهر: با توجه به اينكه چند سالي است واكسن آنفلوآنزا به بازار آمده، بسياري از افراد در هر زماني كه بتوانند از آن استفاده مي كنند و انتظار دارند مبتلا به آنفلوآنزا يا حتي سرماخوردگي هم نشوند در صورتي كه اين طور نيست.
به گزارش اي بي سي نيوز، بسياري از كودكان نياز به تزريق دو نوبت از اين واكسن دارند كه آمار نشان مي دهد در حدود 12 درصد از كودكان 2 تا 8 سال فقط يك نوبت از اين واكسن را دريافت كرده اند. جمعي از متخصصان عقيده دارند كه بهتر است كودكان 6 تا 23 ماهه دو نوبت از اين واكسن استفاده كنند كه يكي در فصل اول و ديگري در فصل دوم سال يعني زمستان تزريق شود تا ايمني كامل عليه اين بيماري حاصل شود. علت آن نيز تا حدي در رابطه با اين است كه چندصد نوع ويروس هر ساله موجب بيماري مي شود و اين ويروس ها نيز هر ساله تا حدي تغيير مي كنند اما محتويات واكسن ها مرتبا در حال تغيير و بهبود نيستند و در مواردي كه بدن افراد ضعيف باشد با توجه به ابتلاي خفيف به بيماري ممكن است بدن ضعيف تر شده و آمادگي بيشتري براي ابتلا به بيماري پيدا كند.

ايراد شوراي نگهبان به طرح ساماندهي
مد و لباس برطرف شد
فارس: عضو كميسيون فرهنگي مجلس از برطرف شدن ايراد وارده از سوي شوراي نگهبان بر طرح ساماندهي مد و لباس خبر داد.
فاطمه آليا با اشاره به اينكه فقط يك بند از طرح ساماندهي مد و لباس در شوراي نگهبان تاييد نشده بود، گفت: در جلسه اي با حضور عضو شوراي نگهبان و اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس ايراد وارده بر طرح ساماندهي مد و لباس برطرف شد. وي با اشاره به اينكه ماده 2 طرح ساماندهي مد و لباس به دليل اجرايي بودن كميته، واگذاري آن به اشخاصي غير از وزير بدون تاييد رئيس جمهور و وزرا، مغاير اصل 60 قانون اساسي بود، افزود: در طرح ارائه شده به شوراي نگهبان، كميته اي براي پيگيري طرح ساماندهي مد و لباس با حضور نمايندگان وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنايع و تعاون، سازمان مديريت و برنامه ريزي، سازمان صدا و سيما، كميسيون فرهنگي مجلس و سه نفر از اصناف در نظر گرفته شده بود كه اين كميته مي بايست پيگير ارائه مدل ها و طرح هاي متنوع لباس با رنگ هاي گوناگون مطابق با سليقه اقشار مختلف با ويژگي فرهنگ ايراني -اسلامي باشد.وي گفت: در جلسه اي كه با حضور عضو شوراي نگهبان برگزار شد، تبصره اي به ماده يك طرح، مبني بر اينكه مصوبات كميته پيگير طرح ساماندهي مد و لباس پس از امضا و ابلاغ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اجرايي مي شود، افزوده شد.

ضرورت ذخيره استراتژيك دارو به
ميزان 10 درصد نياز سالانه كشور
004479.jpg
گروه اجتماعي در هفدهمين گردهمايي معاونين و مديران غذا و داروي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، بر تدارك و تامين ذخيره استراتژيك دارو به ميزان حداقل 10 درصد نياز سالانه كشور و اعمال مديريت لازم جهت به روز رساني اين ذخيره تاكيد شد.
در اين گردهمايي بر ارزشيابي و درجه بندي حوزه هاي غذا و دارو به صورت سالانه تاكيد و مقرر شد: نحوه توزيع و سهميه بندي داروهاي خاص و كمياب مورد بازنگري قرار گرفته و با توجه به الگوي بيمار خيزي و نياز هر منطقه معين شود.
طرح نظارت بر توليدات در بازار مصرف دارو، مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي، توليدي و وارداتي با لحاظ نمودن شرايط توانمندي هر حوزه مورد توجه قرار گرفته، اعتبارات مربوطه براي اجراي منطقي و صحيح آن هرچه سريعتر ابلاغ شود. همچنين بر تدارك و تامين ذخيره استراتژيك دارو به ميزان حداقل 10 درصد نياز كشور در سال و اعمال مديريت لازم جهت به روز رساني اين ذخيره تاكيد شد.
اين گزارش مي افزايد: بايدآرم و شاخصه معيني جهت درج روي بسته بندي كالاهاي توليدي تحت عنوان "نشانه بهداشت و سلامت كالا" تعيين و اجازه استفاده از آن روي بسته بندي كالاهاي توليدي با توجه به كيفيت و سلامت كالا به واحدهاي توليد كننده اعطا شود. همچنين قرار شد ضوابط مربوط به درجه بندي كارخانه هاي توليد دارو و مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي تدوين و نسبت به معرفي واحد توليدي برتر اقدام تا انگيزه لازم جهت ايجاد رقابت سالم در ارتقاي كيفيت محصول دراين واحدها فراهم شود.
رئيس اداره امور داروخانه هاي وزارت بهداشت از ارزشيابي داروخانه هاي سراسر كشور بر اساس دستورالعمل جديد از سال آينده خبر داد و گفت: بر اساس ارزشيابي صورت گرفته موارد تخلف به مسئول فني اعلام خواهد شد.
محمد عبده نژاد در دومين همايش مديران و روساي ادارات نظارت بر داروي وزارت بهداشت با اعلام اين كه شناسايي واحدهاي فعالتر در ارايه خدمات، ايجاد انگيزه و رقابت در ارتقاي كيفيت خدمات، رعايت حقوق بيماران و مراجعان و تقويت روحيه نظارتي دانشگاه ها در بازرسي از اهداف مهم ارزشيابي داروخانه هاست، گفت: قبل از ارزشيابي، دستورالعمل به داروخانه ها ابلاغ خواهد شد.

مدير كل ثبت احوال استان تهران:
۴۰در صد واجدين شرايط تاكنون اقدامي 
براي دريافت كارت ملي انجام نداه اند
گروه اجتماعي تا پايان آبان ماه سال۸۵ نزديك به 5ميليون واجد شرايط در استان تهران، كارت ملي خود را تحويل گرفته اند.
سيد احمد قشمي مدير كل ثبت احوال استان تهران  ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين رقم معادل 60درصد جمعيت 15سال به بالاي استان تهران را تشكيل مي دهد و۴۰درصد تاكنون هيچ گونه اقدامي  براي دريافت كارت ملي انجام نداده اند.
وي افزود: با توجه به اينكه تا پايان اين پروژه زمان زيادي باقي نمانده، ضروري است هموطنان براي دريافت كارت ملي اقدامات لازم را انجام دهند.
قشمي گفت:  پروژه كارت ملي به عنوان يك طرح ملي در دست پيگيري است و يكي از هدف هاي مهم نظام جمهوري اسلامي  ايران به جهت نظم بخشي و روان سازي امور مردم قلمداد مي شود و به عنوان يك سند معتبر و رسمي  و قانوني بايد در اختيار همه اتباع ايراني قرار گرفته و هميشه همراه صاحب كارت باشد.
وي افزود: ثبت احوال به منظور تحت پوشش قراردادن بيشتر مردم با سازمان آموزش وپرورش تهران هماهنگي به عمل آورده و توافقنامه اي به امضاء رسيده كه در محل دبيرستان ها نسبت به جمع آوري درخواست هاي كارت شناسايي اقدام شده و با اعزام كاركنان ثبت احوال همزمان با الصاق عكس(عكس داركردن شناسنامه) واجدين شرايط بتوانند كارت ملي خود را دريافت كرده و از رفت وآمد و اتلاف وقت متقاضيان جلوگيري شود.
مدير كل ثبت احوال تهران همچنين گفت: متقاضيان تا قبل از پايان مهلت زمانبندي و كاربردي شدن كارت شناسايي ملي به مراكز مشخص شده در سراسر استان مراجعه و درخواست خود را ارائه دهند؛ ضمن اينكه مدارك مورد نياز شامل يك قطعه عكس و كپي شناسنامه به همراه اصل شناسنامه با فيش بانكي۲۵۰۰ريال مي باشد.
وي افزود: به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر مناطق و دفاتر پستي در تهران بزرگ برابر توافقنامه، شركت پست موظف به جمع آوري درخواست كارت شناسايي و تحويل كارت صادرشده به در منازل هستند و در حقيقت فقط يك بار مراجعه كفايت مي كند؛ ضمن اين كه هركدام از اعضاي خانواده مي تواند با دردست داشتن شناسنامه، درخواست همه اعضاي خانواده را تحويل مامور پست نمايد

مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها
به خدمت فراخوانده شدند
گروه اجتماعي- سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي با صدور اطلاعيه اي كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها را به خدمت سربازي فراخواند.
در اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي آمده است: كليه مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر و همچنين مشمولان گروه پزشكي كه برگه اعزام به خدمت از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات (مركز رايانه) سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ هاي اول و دوم دي ماه 1385 دريافت داشته اند براي اعزام به خدمت سربازي مراجعه نمايند.
بر اساس اين اطلاعيه، كليه مشمولان فارغ التحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي (فوق ديپلم تا دكترا) كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از مركز فن آوري اطلاعات و ارتباطات سازمان وظيفه عمومي ناجا دي ماه سال 1385 قيد شده است در ساعت 7 صبح روز شنبه، دوم دي ماه 85 به سازمان وظيفه عمومي ناجا (معاونت وظيفه عمومي تهران بزرگ) واقع در ميدان سپاه و يا معاونت هاي وظيفه عمومي استان مربوطه مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
در اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، تاكيد شده است: كليه مشمولان حداقل 15 روز قبل از موعد اعزام با مراجعه به مراكز بهداشت بايستي واكسن منن‍‍ژيت را (به صورت رايگان) تزريق كنند و اين موضوع توسط واكسيناتور در برگه اعزام به خدمت آنها و يا در برگه واكسيناسيون كه همراه دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي از دفاتر پست دريافت كرده اند درج و ممهور شود.

با مردم
چرا سيمان وارد بورس نمي شود؟
با توجه به اين كه كارخانه هاي سيمان به تمامي تعهداتشان از قبيل افزايش توليد، توزيع طبق نظر دولت، رعايت استانداردهاي سطح بالا و عدم افزايش قيمت خود در سه سال اخير با وجود تورم، عمل كرده اند، چرا مصوبه هيأت دولت مبني برورود سيمان به بورس فلزات اجرا نمي شود؟
اميرحسين رحيم پور- تهران
تقاضاي راه اندازي خط اتوبوس
در مسير چهارراه تهرانپارس به حكيميه و بالعكس خط اتوبوسراني وجود ندارد. از شركت واحد تقاضا مي شود نسبت به راه اندازي اين خط اقدام كند.
غلامرضا محضري تهران
يكسان سازي تسهيلات
دانشجوياني كه از معافيت تحصيلي استفاده مي كنند، با داشتن مدرك فوق ليسانس مي توانند با سپردن وديعه 15ميليون توماني از كشور خارج شوند، اما آنهايي كه مدركشان ليسانس مي باشد تنها مي توانند به سفر حج بروند. خواهشمند با يكسان سازي قانون براي همه فارغ التحصيلان در مقررات فوق تجديد نظر شود.
ترابيان- تهران
افزايش صددرصدي
هزينه استفاده از پاركينگ ميدان ميوه و تره بار فلكه صادقيه كه تا چند روز پيش پنجاه تومان بود يك دفعه به دو برابر افزايش يافته است. اين افزايش ناگهاني، خواه ناخواه، تأثير منفي دارد و توقع آن است كه فارغ از منافع برخي پيمانكاران،  اين قبيل افزايش ها در پايان سال و مطابق نرخ تورم انجام شود تا ايجاد بدبيني نكند.
عليرضا اكبري- تهران
پارك كوچك
در منطقه 15، بلوار ابوذر، خيابان مسلم، پارك كوچكي با چند درخت قرار دارد. پركردن گودال ها و تأمين روشنايي، اين مكان را براي استفاده عمومي مهيا خواهد كرد.
عليرضا اكبري
كندي عمليات
عمليات اجرايي ادامه بزرگراه صياد شيرازي خيلي به كندي پيش مي رود و تخريب تعدادي از ساختمان ها به صورت يك در ميان ظاهر نامناسبي به منطقه داده است. اميد است با تأمين بودجه شهرداري تهران، در اين عمليات نيز تسريع شود.
محمد زارعي
تقاضاي تمديد مهلت براي تعويض پلاك
از مسئولان اداره راهنمايي و رانندگي تقاضا مي شود در صورت امكان مهلت تعويض پلاك خودروهاي مدل سال 81 تمديد شود.
داود فتاحي
گراني سيب زميني
محصول سيب زميني كه در كشورمان در سطح گسترده كشت و توليد مي شود نبايد به بهاي كيلويي پانصد تومان به دست مصرف كننده برسد و اگر صادرات باعث اين گراني است، خرد ايجاب مي كند كه نياز داخلي مردم در اولويت قرار گيرد.
سهيل محمدي
پيشنهاد اصلاح هندسي
در اتوبان همت ، مسير غرب به شرق، ورودي خيابان عدل جنوبي، احتياج به اصلاح هندسي دارد تا از بروز ترافيك سنگين و حوادث ناگوار رانندگي جلوگيري شود.
اميرحسين فرخي
انعطاف بيشتر در مورد آموزشگاه هاي رانندگي قديمي
از اداره راهنمايي و رانندگي تقاضا دارد نسبت به آموزشگاه هاي قديمي رانندگي كه سابقه چندين ساله دارند، انعطاف بيشتري به خرج دهد، در نظر گرفتن شرايط خيلي دشوار، بسياري از اين آموزشگاه ها را كه ساليان دراز در خدمت مردم بوده اند، به ورطه ورشكستگي مي كشاند.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
تقاضاي افزايش اتوبوس
تعداد اتوبوس هاي مسير تجريش- دارآباد و بالعكس پاسخگوي نياز مسافران اين مسير نيست. براي رفاه حال مسافران، بهتر است اين كمبود برطرف شود.
محمدرضا لطفي- تهران
مشكل برچسب هاي تبليغاتي
با توجه به نصب دوباره برچسب هاي تبليغاتي بر در و ديوار شهر به خصوص توسط مؤسسات تخليه چاه، به كارگيري الزامات قانوني براي بازداشتن متخلفان ضروري است.
محمدرسول پوراحمد- تهران
پيامدهاي اجراي يك قانون
از زماني كه قانون ارتقا شغلي براي معلمان به تصويب رسيد، موجب شد تنها معلماني كه در حال تدريس هستند از اين قانون بهره مند شوند و تعداد زيادي از معلمان كه ناخواسته و به علت نبود كلاس موفق به تدريس نمي شوند و ناگزير در بخش هاي اداري مشغول به كار شده اند، از اين امكان بي بهره بمانند. به عنوان مثال پس از 25 سال سابقه حدود صد هزار تومان از معلماني كه حدود 8 سال سابقه كار دارند كمتر حقوق بگيرند. از آموزش و پرورش تقاضا دارد نسبت به رفع تبعيض و اجراي عدالت اقدام كند.
ثريا نيري
خرابي پمپ بنزين
خرابي بعضي از پمپ هاي بنزين، گاهي ارقام را غيرواقعي نشان مي دهد كه به زيان مصرف كننده مي باشد. به عنوان مثال اين مشكل در يكي از پمپ بنزين هاي خيابان فدائيان اسلام وجود دارد كه اميد است با نظارت و پيگيري دستگاه هاي ذي ربط برطرف شود.
محمدباقر آذرنيا- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |