دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۴۹ - Dec 4, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
بهترين صدقه ها آن است هنگامي كه سالم و تنگدست هستي و اميد ثروت و بيم فقر  داري صدقه بدهي، نه آن كه بگذاري تا وقتي جان به گلو رسيد بگويي: اين مال فلاني و اين مال فلاني، زيرا  آنها متعلق به فلاني شده است.
كنزل العمال، ج 6، ص 400، ح 16251
امروز با حافظ
به يادگار بماني كه بوي او داري
صبا تو نكهت آن زلف مشك بو داري
توان به دست تو دادن گرش نكو داري
دلم كه گوهر اسرار حسن و عشق دراوست
آب و هوا
004539.jpg

عكس روز
004551.jpg
عكس: رويترز‎/ اليزيو فرناندز
دانشجويان و دانش آموزان شهر وينادل مار واقع در 137 كيلومتري شمال غرب سانتياگو پايتخت كشور شيلي، مسابقه بزرگ جنگ بالش ها را تدارك ديدند كه با استقبال گسترده مردم همراه شد.

در شهر چه خبر
مبادلات كتاب
از مناطق 21 و 22 خبر مي رسد اتوبوس كتابفروشي هدهد تا 21 آذرماه خيابان هاي اين مناطق را به دنبال دوستداران كتاب پشت سر مي گذارد. مشتريان اين ايستگاه سيار مي توانند به صورت رايگان كتاب مبادله كنند. علاقه مندان مي توانند براي پيگيري و مسيريابي اين اتوبوس جديد با شماره تلفن هاي 80-44143778 تماس بگيرند.

طياب در خانه فيلم نور
فيلم تنهايي باد در دل كوير ساخته ارزشمند منوچهر طياب از مستندسازان برجسته و پيشكسوت سينماي ايران، درنهمين نشست از سلسله نمايش هاي برگزيدگان سينماي مستند ايران در خانه فيلم نور موزه امام علي (ع) به نمايش درمي آيد. در اين جلسه كه ساعت پنج بعدازظهر فردا، سه شنبه برپا خواهد بود، منوچهر طياب (فيلمساز) و هيوا مسيح (شاعر و منتقد) پس از نمايش فيلم، به نقد و بررسي آن خواهند پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ خواهند داد. استفاده از اين برنامه براي عموم علاقمندان به سينما آزاد است.

تغييرخطوط اتوبوسراني
به دليل مسدودشدن خيابان تابناك از شمال به جنوب تا تقاطع خيابان مقدس اردبيلي كه هر روز از ساعت 17 تا 20 براي كاهش بار ترافيكي انجام مي شود اتوبوس هاي شركت واحد وارد خيابان رشيد فضل الله و سپس خيابان مقدس اردبيلي مي شوند كه اين تغيير موجب حذف شدن ايستگاه سه راه دانشگاه ابتداي خيابان پروانه مي شود. همچنين به دليل انجام عمليات عمراني، مسير شرق به غرب بلوار وفادار از ميدان استخر مسدود شد و اتوبوس هاي خط شهرك پارس پايانه علم و صنعت از فلكه چهارم وارد خيابان توحيد و در ادامه مسير اصلي را طي مي كنند، در اين راستا ايستگاه فرهنگيان نيز حذف شده است.

خلاصه نويسي
خانه فرهنگ نصر اقدام به برپايي كارگاه خلاصه نويسي كرده است. هدف از برپايي چنين كارگاه هايي در زمينه كتاب و فرهنگ كتابخواني، افزايش معلومات علمي و توسعه گستره اطلاعات حاصله از اين فعاليت است. علاقه  مندان براي شركت در اين كارگاه مي  توانند به خانه فرهنگ نصر واقع در كوي نصر، خيابان چهارم ، ساختمان شهرداري ناحيه 3، مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي: 88271820 و 88278361 تماس بگيرند.

نمايش فيلم
نمايش فيلم سينمايي بي وفا به كارگرداني اصغر نعيمي و با بازيگري حميد گودرزي، الناز شاكردوست، گوهر خيرانديش و... از ديروز در سينما گلبانگ فرهنگسراي طبيعت آغاز شد. علاقه مندان مي توانند براي تماشاي فيلم همه روزه در سانسهاي 13- 15- 17- 19 به نشاني فلكه دوم تهرانپارس- انتهاي خيابان جشنواره- فرهنگسراي طبيعت مراجعه نمايند.

بازار
004581.jpg
آنتن دهي خيابان هاي اصلي
پس از بزرگراه هاي شهر اين بار نوبت خيابان هاي اصلي فرا رسيد تا مشمول طرح بالا بردن كيفيت آنتن دهي شوند. اين روزها مشتركان تلفن همراه با مشاهده ارتقاء كيفيت شبكه در بزرگراه ها به دردسترس بودن مشترك مورد نظر در خيابان هاي اصلي نيز بيشتر اميدوار شده اند.
با اين وجود در حال حاضر مناطقي مانند بلوار فردوس، انتهاي اشرفي اصفهاني (شهرك نفت) و گيشا از آنتن دهي ضعيفي برخوردارند كه دليل آن مخالفت اهالي با نصب سايت هاي بي تي اس بيان مي شود. در اين بين مسئولان وزارت ارتباطات معتقدند هر چه تعداد اين سايت ها بيشتر باشد ميزان فركانس موجود در آن ها را مي توان كاهش داد و خطر آن نيز به طور طبيعي كمتر مي شود. از سوي ديگر از بازار سيم كارت خبر مي رسد فروشندگان اميدوارند ارتقاي سطح آنتن دهي در آينده تقاضا و به دنبال آن قيمت ها را ارتقا دهد.

سكه، طلا و ارز
004584.jpg

فرهنگسرا
تكميل داستان ناتمام
كتابخانه فردوس به مناسبت برگزاري جشن كتاب، مسابقه اي را با عنوان تكميل داستان ناتمام برگزار مي كند. كتابخانه فردوس در اين راستا داستاني را طراحي كرده است و شركت كنندگان در مسابقه  اين داستان را تكميل خواهند كرد. برنامه كتابخواني ويژه كودكان نيز با هدف ايجاد علاقه به مطالعه و تقويت تخيل كودكان در اين كتابخانه برگزار مي شود. در اين برنامه، كودكان چهار تا شش سال با مشاركت كارشناس فرهنگي كتاب مي خوانند. كتابخواني ويژه كودكان چهاردهم آذر و مسابقه تكميل داستان تا بيست وسوم آذرماه برگزار مي شود. علاقه مندان به شركت در مسابقه تكميل داستان ناتمام مي توانند براي دريافت فرم مسابقه به نشاني، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسراي دختران مراجعه كنند.

نمايشگاه كتاب
فرهنگسراي انقلاب به مناسبت جشن كتاب تهران، با هدف ترويج و تقويت فرهنگ مطالعه اقدام به برپايي نمايشگاه كتاب با تخفيف ويژه كرده است. اين نمايشگاه در بخش كودك و نوجوان شامل كتابهاي داستان، كمك آموزشي و سرگرمي و كتابهاي عمومي ويژه بزرگسالان است. براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانيد تا 30 آذر از ساعت 9 تا 18 به فرهنگسراي انقلاب واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي- خيابان كميل شرقي- مراجعه كنيد و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 9-55419057 تماس بگيريد.

اولين روز كاري من
فرهنگسراي كار به منظور ماندگاري تجربيات به يادماندني كاري افراد، مسابقه داستان نويسي اولين روز كاري من از سري برنامه هاي جشن كتاب برگزار مي  كند. علاقه مندان مي توانند آثار خود را در قالب داستان كوتاه تا تاريخ۲۰ آذر به دبيرخانه ستاد جشن كتاب مستقر در فرهنگسراي كار واقع در خيابان قزوين نرسيده به سه راه آذري- خيابان شهيد سبحاني- پلاك 264 ارسال نمايند.

تقدير از سالمندان
فرهنگسراي سالمند به مناسبت ميلاد باسعادت هشتمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت، در مراسم جشن مهر خوبان از سالمندان پذيرفته شده در دانشگاه ها تقدير كرد. در اين جشن از 6 نفر از سالمنداني كه توانسته اند با سعي و تلاش شرايط تحصيل خود را در مدارج عالي فراهم نمايند و همچنين ازتعداد 220 نفر از سالمنداني كه در ماه مبارك رمضان، كودكان مراكز بهزيستي را بر سر سفره هاي افطاري نشانده اند تقدير شد. اين 6 نفر توانستند با جديت و سعي و تلاش شبانه روزي در رشته هاي حسابداري، علوم قرآن مجيد، باستان شناسي، مترجمي زبان، مديريت و زبان انگليسي در دانشگاه هاي مختلف پذيرفته شوند.

سينما
004548.jpg
بي وفا
كارگردان: اصغر نعيمي
بازيگران: گوهر خيرانديش، الناز شاكردوست، حميد گودرزي، محسن قاضي مرادي
سينماهاي نمايش دهنده: آفريقا، عصر جديد 2، مركزي 3، جوان 1، شقايق، ايران 3
خلاصه داستان: علاقه يك پسر ثروتمند به دختري فقير با ورود يك زن ديگر، مثلث فراز و فرودهاي داستان را تشكيل مي دهد.

تلويزيون
004587.jpg

آلودگي هواي تهران
004542.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
خواستگار
هر روز به كافي شاپ مي آمد. صد و هشتاد قدش بود و چشمان آبي روشني داشت. شلوار قرمز خوشرنگي به پا داشت. شاپويي به سر مي گذاشت. هميشه يك قهوه كوچك با شير و آب جوش سفارش مي داد. در اولين برخورد از من خواستگاري كرد. حتي گفت كه برايم حلقه  الماس نشان مي خرد. كاش هشتاد و خرده اي سال نداشت.
سوزان جيمز مور / اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
گريه كودك و تصادف در بزرگراه
واشنگتن: يكي از دبيرستانهاي آمريكا براي اينكه مهارتهاي نگهداري از كودك را به دانش آموزان خود آموزش بدهد به هر يك از آنان يك عروسك مجهز به دوربين هاي فيلمبرداري داد. اين عروسك در مقاطع زماني مشخص گريه و ادرار مي كند كه دانش  آموز صاحب اين عروسك بايد بلافاصله به كودك خود رسيدگي كند. البته تمامي اين مراحل توسط دوربين فيلمبرداري جاسازي شده درعروسك ضبط مي شود تا اينكه مشخص شود دانش آموز در چه مدت زماني نسبت به نارضايتي كودك واكنش نشان داده است. اما ديروز يكي از همين عروسك ها منجر به يك حادثه رانندگي شد. داستان از اين قرار بود كه يك دانش آموز 17 ساله اين عروسك را در صندلي عقب خودرواش قرار داد و با سرعت بسيار بالا در بزرگراه حركت كرد. اما در طول مسير ناگهان عروسك گريه كرد و دانش آموز كه شوكه شده بود كنترل خودرو را از دست داد و وسيله نقليه را به گارد ريل هاي كنار بزرگراه كوبيد. البته اين دانش آموز فاقد گواهينامه رانندگي بود.
جنجال مدير مدرسه
ريو: مدير يكي از دبيرستان هاي معروف شهر ريو برزيل به اتهام بردن يكي از دانش آموزان اين دبيرستان به آرايشگاه جنجال آفريده است. طبق قوانين دبيرستان خارج كردن دانش آموزان از محوطه مدرسه بدون اجازه والدينشان ممنوع است. اما با توجه به اينكه اين دانش آموز موهاي سرش را به صورت بسيار نامتعارف كوتاه كرده بود مدير مدرسه تصميم گرفت به جاي اينكه او را از اين مكان آموزشي اخراج بكند وي را به آرايشگاه ببرد. به همين دليل او را به آرايشگاه برد و موهايش را به گونه  اي معقول كوتاه كرد. اما حالا اين دانش آموز 15 ساله مدعي شده كه مدير مدرسه وي را كتك زده است در حالي كه مدير اين موضوع را به شدت تكذيب مي كند.
سوپ و كباب سوسمار
پكن: يك رستوران در چين، سوپ، كباب و استيك سوسمار به مشتريان خود عرضه مي كند، در شرايطي كه نسل اين حيوان در معرض انقراض است. با توجه به عرضه محدود اين نوع غذاها، افرادي كه تمايل به صرف چنين غذاهايي را دارند بايد از سه روز زودتر يك ميز در اين رستوران رزرو كنند.به هر حال اقدام اين رستوران با اعتراض شديد انجمن هاي حمايت از حيوانات مواجه شده است.
كلاهبرداري بيمار قلابي
نيويورك: يك خانم 36 ساله در آمريكا كه مدعي شده بود مبتلا به سرطان است دهها هزار دلار از مردم كلاهبرداري كرد. اين خانم براي اينكه شهروندان به وي ترحم كنند مدعي شد كه سرطان دارد و بايد به شيمي درماني بپردازد. او حتي براي اينكه مردم به وي شك نكنند موهاي سرش را هم تراشيد. اما يك روز وي بي احتياطي كرد و به يكي از همكارانش گفت كه علت غيبت هاي متوالي اش در محل كار، مطالعه براي ورود به دانشگاه است. همين موضوع باعث رسوايي وي شد. حالا او بايد تمام پول هايي را كه مردم در قالب كمك  به وي پرداخت كرده  بودند پس بدهد. در صورتي كه محكوميت وي ثابت شود حداكثر به 15 سال زندان و پرداخت 10 هزار دلار جريمه نقدي محكوم خواهد شد.
۱۶۰۰ كيلومتر قايقراني
004545.jpg
سيدني: يك قايقران سفر 1600 كيلومتري خود را با قايق از استراليا به نيوزلند آغاز كرد. وي مي خواهد نام خود را به عنوان نخستين قايقراني كه مسير ميان اين دو كشور را با كاياك پارو زده است در كتاب  ركوردهاي گينس ثبت كند. اين در حالي است كه پليس بارها به اين مرد 39 ساله توصيه كرده بود كه از اين اقدام ماجراجويانه صرفنظر كند چون جان وي به خطر خواهد افتاد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |