يكشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۴ - Dec 10, 2006
نخستين هارد ديسك۱.8 اينچي با گنجايش 100گيگابايت
005391.jpg
گروه علمي فرهنگي- يك شركت ژاپني در نمايشگاه تجهيزات الكترونيكي "سي يي اس" كه ژانويه آينده در شهر "لاس وگاس" برگزار خواهد شد، نخستين هارد ديسك 1.8 اينچي با گنجايش 100 گيگابايت را معرفي خواهد كرد. به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، هاردديسكهاي مورد استفاده در رايانه هاي شخصي روميزي معمولا داراي قطر 5/3 اينچ و هاردديسكهاي مورد استفاده در رايانه هاي لپ تاپ داراي قطر 5/2 اينچ هستند و هاردديسكهاي كوچكتر با ابعاد 8/1 اينچ معمولا در تجهيزات جيبي نظير دستگاه هاي "ام پي تري پلير" مورد استفاده قرار مي گيرند.
هم اكنون پرظرفيت ترين هاردديسك هاي 8/1 اينچي جهان در دستگاه هاي "آي پاد" شركت "اپل" مورد استفاده قرار مي گيرند. اين هارد ديسكها نيز?? گيگابايت گنجايش دارند كه مي توان در آنها حدود ?? هزار ترانه موسيقي را جاي داد. توليد هارد ديسك 8/1 اينچي و ??? گيگابايتي، توليد دستگاه هاي "ام پي تري پلير" با قابليت ذخيره بيش از ?? هزار ترانه موسيقي را ممكن خواهد كرد.
سرعت خوانده شدن اطلاعات از هاردديسك ??? گيگابايتي جديد ??? مگابايت در ثانيه بوده و سرعت دوران آن نيز ? هزار و ??? دور در دقيقه است. شركت سازنده براي ساخت اين هاردديسك از فناوري نسبتا جديد ضبط مغناطيسي عمودي اطلاعات Perpdicular.Mageti c.Recordig استفاده كرده است. اين شركت با استفاده از اين فناوري در هر ميلي متر مربع از سطح هاردديسك ???/? مگابيت اطلاعات جاي مي دهد.
توليد انبوه هاردديسك ??? گيگابايتي جديددر سال ميلادي آينده آغاز خواهد شد. "اپل"، يكي از مهمترين مشتريان هاردديسك هاي 8/1 اينچي، هنوز اعلام نكرده است كه آيا مدل هاي جديدتر دستگاه هاي "آي پاد" خود را به هاردديسك هاي جديد و ??? گيگابايتي مجهز خواهد كرد يا خير.

ميكرو پروژكتوردرتلفن همراه
005400.jpg
گروه علمي فرهنگي- تلفن هاي همراه داراي قابليتي همچون ذخيره سازي تصاوير و ويدئوهاي مختلف هستند اما مشاهده آنها در صفحه نمايشگري كوچك براي دارندگان آنها خوشايند نيست، اكنون فناوري جديدي در اختيار دانشمندان قرار گرفته است تا با طراحي و ساخت ميكرو پروژكتورها اين مشكل ناخوشايند براي هميشه برطرف شود.
شركت مايكروويژن در واشنگتن آمريكا، سيستم جديدي به نام ميكروپروژكتور را در سال آينده در نمايشگاه محصولات الكترونيكي معرفي خواهد كرد كه با برخورداري از ليزرهاي نيمه هادي و يك آينه كوچك و به لطف اندازه بسيار كوچكش مي توان آن را به يك تلفن همراه و يا آيپاد متصل كرده تا تصاوير و ويدئوهاي ذخيره شده در آن در اندازه اي بزرگتر نمايش داده شود.
در حال حاضر تمايل زيادي درخصوص نصب اين ميكروپروژكتورها در تلفن هاي همراه وجود دارد بر اساس گزارش تكنولوژي ريويو، پروژكتورهاي جديد در شركت مايكروويژن از دو بخش اصلي تشكيل شده اند؛ مجموعه اي از ليزرهاي قرمز، آبي و سبز ساخته شده از فلزات نيمه هادي هم چون گاليوم و آينه اي به قطر يك ميليمتر كه بر روي دو محور متمايل مي شود.
به گفته طراحان اين پروژكتورها، ليزرهاي يادشده بر روي آينه درخشيده و آينه نيز طيف نوري را در قالب تصاوير چند برابر شده بر روي سطوحي هم چون ديوار منعكس مي كند. پيش بيني مي شود دارندگان تلفن هاي همراه در جهان از اين فناوري جديد استقبال قابل توجهي كنند.

چين و پرتاب 22 ماهواره هواشناسي تا سال 2020
005394.jpg
ايسنا: مسوولان اداره هواشناختي چين اعلام كردند كه اين كشور پس از پرتاب موفقيت آميز دومين ماهواره هواشناختي زمين ثابت خود موسوم به (Fegyu-2D (FY-2D در نظر دارد 22 ماهواره هواشناختي ديگرتا سال 2020 به مدار زمين نيز پرتاب كند.
بنا بر اين گزارش 22 ماهواره مزبور شامل چهار ماهواره از نوع Fegyu-2 و 12 ماهواره از نوع Fegyu-3 و همچنين شش ماهواره از نوع Fegyu-4 خواهند بود. همچنين دو نمونه آزمايشي از مجموعه گروه Fegyu-3 كه نسل جديد ماهواره هاي مداري - قطبي هستند بين سال هاي 2007 تا 2009 پرتاب خواهند شد.

توليد تراشه هاي مورد نياز يك راديوتلسكوپ
پيشرفته توسط آي بي ام
005397.jpg
ايرنا: شركت "آي بي ام" تراشه هاي رايانه اي مورد نياز در يك راديوتلسكوپ پيشرفته جديد ويژه مطالعه تكامل كهكشان ها را توليد مي كند. سازمان تحقيقات نجوم "استرون" در آمريكا اعلام كرد در طرح ساخت يك راديوتلسكوپ قدرتمند و جديد، از همكاري شركت "آي بي ام" براي طراحي و ساخت تراشه هاي رايانه اي مورد نياز اين تلسكوپ بهره خواهد گرفت.
اين تراشه ها در هزاران آنتن مورد استفاده در طرح استرون براي ساخت راديوتلسكوپ اسكادز/امبريس SKADS/EMBRACE تعبيه خواهند شد.
تلسكوپ اسكادز/امبريس در حقيقت نمونه اوليه راديو تلسكوپ عظيم ديگري به نام اس كي ايSquare Kilometer Array است كه در زمان ساخته شدن بزرگترين راديوتلسكوپ جهان خواهد بود.
راديوتلسكوپ عظيم اس كي اي براي نفوذ به عمق فضا و مطالعه كهكشانهاي در حال تكامل و همچنين "ماده تاريك"، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هيچ  كدام از دو شركت آي بي ام و استرون هنوز مطلبي در مورد هزينه هاي اين طرح بزرگ منتشر نكرده اند. توليد انواع تراشه تنها گوشه اي از فعاليتهاي آي بي ام، محسوب مي شوند. اين شركت علاوه بر توليد انواع نرم افزار، از مهمترين توليدكنندگان ابر رايانه ها، رايانه هاي سرور و نيز پردازنده هاي چند كاره در جهان نيز محسوب مي شود.

علمي فرهنگي
ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در كلاس درس
گروه علمي فرهنگي- استفاده از تلفن همراه در كلاس درس از سوي وزارت آموزش و پرورش ممنوع اعلام شد.
معاونت برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش به سازمان هاي آموزش و پرورش استانها ابلاغ كرده است، از استفاده تلفن همراه در كلاس درس جلوگيري شود.
در اين ابلاغيه تاكيد شده است به منظور جلوگيري از بروز اختلال در امر يادگيري در واحدهاي آموزشي و حفظ و برقراري افكار و تمركز حواس دانش آموزان، درورود و ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در كلاسهاي درس اطلاع رساني مناسب صورت گيرد.
تمديد مهلت فرهنگيان براي عضويت در بيمه درمان تكميلي
گروه علمي فرهنگي _ مهلت ارسال فرمهاي عضويت در طرح بيمه درمان تكميلي فرهنگيان تا 30 آذر ماه امسال تمديد شد.
با توجه به درخواست سازمانهاي آموزش و پرورش استانهاي كشور و تمديد مهلت عضويت در بيمه درمان تكميلي فرهنگيان از سوي بيمه ايران، كليه فرهنگياني كه تاكنون موفق به عضويت در اين طرح نشده اند بايد در فرصت باقي مانده با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت و تكميل فرم مربوطه تحت پوشش قرار گيرند.
مهلت اعلام شده براي عضويت در بيمه تكميلي آخرين مهلتي است كه سازمانهاي آموزش و پرورش مي توانند نسبت به ارسال ليست و فرم عضويت متقاضيان و كسر حق بيمه آنها اقدام كنند. بر اين اساس ضروري است قبل از بسته شدن ليست حقوقي آذر ماه، فرم درخواست كليه فرهنگيان متقاضي بيمه درمان تكميلي، اخذ، جمع بندي و حداكثر تا تاريخ 30 آذر ماه جاري به همراه حق بيمه مربوطه به بيمه گر تحويل شود.
كتابخانه  مدارس جنوبي كشور امسال مجهز مي شود
فارس: مشاور فرهنگي رئيس جمهور با اشاره به اختصاص 25 ميليارد تومان از اعتبارات رياست جمهوري براي تجهيز كتابخانه هاي مدارس گفت: بخشي از اين اعتبار امسال در مدارس مناطق جنوبي و بخش ديگر آن براي مدارس مناطق شمالي كشور هزينه مي شود.
علي اكبر اشعري افزود: هم اكنون مراحل اداري تخصيص اعتبار 25 ميليارد توماني براي تجهيز كتابخانه هاي مدارس كشور در سازمان مديريت و برنامه ريزي در حال انجام است.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه هم اكنون در فصل سرما هستيم و بايد در همه شهرها نمايشگاه كتاب برگزار كنيم تا مدارس كتاب هاي مورد نياز خود را انتخاب كنند، احتمالا امسال مي توانيم اعتبار كتابخانه هاي مدارس جنوبي كشور را تخصيص دهيم و مناطق شمالي كشور در سال آينده تحت پوشش قرار گيرند.
مشاور فرهنگي رئيس جمهور اظهار داشت: حل مشكل كتابخانه هاي مدارس با اين اعتبار به طور كامل حل نمي شود و لازم است كه در برنامه هاي آموزش و پرورش تغييراتي ايجاد شود.
وي افزود: حتما هر مدرسه بايد يك كتابخانه و يك عنوان شغلي به نام كتابدار داشته باشد.
ابلاغ دستورالعمل ارتقاي فرهنگ ايمني و ترافيك دانش آموزان
گروه علمي فرهنگي - دستورالعمل ارتقاي فرهنگ ايمني و ترافيك دانش آموزان براي اجرا به سازمانهاي آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.
با توجه به اهميت و ضرورت ارتقاي فرهنگ ايمني و ترافيك در بين دانش آموزان و نوآموزان پيش دبستاني و ابتدايي و همچنين بر اساس مصوبه هيات وزيران مبني بر موظف بودن آموزش وپرورش به همكاري با شوراي عالي ترافيك در زمينه آموزش مداوم و ارتقاي فرهنگ ترافيك، معاونت آموزش و پرورش عمومي موظف به انجام برنامه ريزي و اقدامات لازم در اين زمينه شده است.
بر اين اساس كتاب ايمني و ترافيك و يك جزوه آموزشي تحت عنوان سلامت كودك جهت استفاده در آموزشهاي ايمني و ترافيك دوره ابتدايي، به سازمانهاي آموزش و پرورش استانها ارسال و اين وزارتخانه از سوي هيأت وزيران موظف شده است تا هر 3 ماه يك بار گزارش اقدامات خود را ارايه دهد.
بر مبناي جزئيات اين دستورالعمل، توسعه و تقويت طرح گذربان مدرسه و ارائه آموزشهاي لازم با همكاري راهنمايي و رانندگي، استفاده از تمامي ظرفيتهاي موجود در فعاليتهاي مكمل و فوق برنامه دانش آموزي، اختصاص بخشي از محتواي دوره هاي آموزشي مهارتهاي زندگي معلمان و مديران به آشنايي با فرهنگ ترافيك و ايمني و هماهنگي با فرماندهي معاونت اجتماعي و فرهنگ ترافيك در سطح استان جهت تدوين محتوا و تامين مدرس، استفاده از ظرفيت پيكهاي نوروزي و ساير مجلات دانش آموزي، نظارت بر نحوه عملكرد مناطق تابعه، برگزاري نمايشگاه از فعاليتها و توليدات فرهنگي و هنري، استفاده از زنگ انشا و ... از جمله وظايفي است كه آموزش و پرورش موظف به انجام آنها شده است.
ستادملي توسعه پيل سوختي تاسيس مي شود
ايسنا: براساس پيش نويس سند راهبرد ملي توسعه فن آوري پيل سوختي كشور به منظور توسعه نظامند اين فن آوري در كشور، ستاد توسعه پيل سوختي به رياست معاون اول رئيس جمهور، كميته راهبري پيل سوختي و مركز توسعه فن آوري هاي پيل سوختي در كشور راه اندازي مي شوند. سند راهبرد ملي توسعه فن آوري پيل سوختي كشور به استناد بند نهم سياست هاي كلي قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و به پيشنهاد كميته راهبري پيل سوختي ارائه شده است.
اين سند كه بر مبناي مطالعات امكان سنجي ـ تحليل جذابيت پيل سوختي و تدوين استراتژي توسعه فن آوري آن در كشور تهيه شده، پس از تصويب به عنوان سند بالادستي براي تمامي برنامه هاي بخشي و فرابخشي اين حوزه فن آوري تلقي مي شود.
برگزاري همايش مكانيك سنگ در دانشگاه اميركبير
گروه علمي فرهنگي- سومين همايش مكانيك سنگ با همكاري انجمن مهندسي مكانيك سنگ ايران ارديبهشت 86 در دانشكده مهندسي معدن و متالورژي دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي شود.
از محورهاي اين همايش مي توان به مطالعات بنيادي و افق هاي جديد، بررسي ها و مطالعات ژئومكانيكي در امكان پذيري و انتخاب ساختگاه، ويژگي هاي سنگ بكر، توده سنگ و روش هاي رده بندي سنگ ها، طراحي، تحليل پايداري و نگهداري شيرواني ها اشاره كرد.
تامين يك سوم بودجه پژوهش در حوزه ميراث فرهنگي
فارس: رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: تامين بودجه پژوهش در ميراث فرهنگي و گردشگري امسال به يك سوم رقم تصويب شده، تقليل يافت.
طه هاشمي افزود: پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري امسال با كسري بودجه زيادي مواجه شده است به طوريكه امسال بودجه  مصوب براي پژوهشگاه 31 ميليارد تومان بود اما هنگام تامين آن به 20 ميليارد تومان كاهش يافت و برنامه هاي پژوهشي هم طبق آن كم شد.
احتمال ريزش بخشي از ديوار كليساي مريم اصفهان
ايسنا: به دنبال تخريب يك ساختمان قديمي در نزديكي بخشي از ديوار كليساي مريم در اصفهان، رييس هيات خليفه گري ارامنه در اين شهر از شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان خواست، تا آنها نسبت به ايمن كردن اين كليسا اقدام كنند.
ورژ برمارد ديوريسيان توضيح داد: به دليل تخريب يك ساختمان قديمي در پشت ديوار كليساي مريم، احتمال ريزش ديواره  بخشي از كليسا بيشتر شده است.

بزرگترين تحقيق در باره تمايل افراد به نانو
افزايش طرفداران
استفاده از فناوري  نانو
005403.jpg
گروه علمي فرهنگي- شمار طرفداران استفاده از محصولات فناوري  نانو با وجود ريسك  هاي بالقوه مربوط به ايمني و سلامت در حال افزايش است. بر اساس تحقيقي كه توسط مركز فناوري  نانو در دانشگاه Rice با همكاري UCL و مدرسه كسب و كار لندن انجام شده است، مصرف كنندگان آمريكايي حتي با وجود ريسك هاي بالقوه مربوط به ايمني و سلامت، علاقمند به استفاده از محصولاتي هستند كه فناوري نانو در آنها به كار رفته است، زيرا مصرف  كنندگان معتقدند مزاياي بالقوه فناوري  نانو بسيار زياد است.
اين تحقيق، بزرگ ترين تحقيقي است كه تاكنون براي بررسي علاقه و تمايل مصرف  كنندگان به استفاده از محصولات فناوري نانو انجام شده است. لازم به ذكر است كه جامعه آماري اين تحقيق 5500 نفر بوده است.
مسئول اجراي تحقيق گفت: در حال حاضر محصولاتي كه از فناوري نانو استفاده مي  كنند داراي بازار سالانه اي به حجم 30 ميليارد دلار هستند، اما اين ميزان حجم بازار ممكن است به خاطر ملاحظات مربوط به ريسك هاي مرتبط با اين محصولات كاهش يابد. وي خاطرنشان كرد: آگاه كردن مردم از مزايا و ريسك  هاي مربوط به فناوري نانو به صورت شفاف موجب افزايش استفاده از محصولات فناوري نانو توسط مصرف  كنندگان مي شود.

آموزش عالي
اعلام منابع سؤالات آزمون تخصصي هنر كنكور 86
گروه علمي فرهنگي- منابع سؤالات آزمون تخصصي گروه آزمايشي هنر در آزمون سراسري سال 86 اعلام شد.
سازمان سنجش آموزش كشور طي اطلاعيه اي اعلام كرد، بخشي از سؤالات تخصصي گروه هنر از كتابهاي معرفي شده سازمان سنجش طراحي مي شود و به طور كلي جهت گيري سؤالات منطبق با اصول و مفاهيم مندرج در منابع معرفي شده خواهد بود. منابع سؤالات آزمون تخصصي گروه آزمايشي هنر توسط سازمان سنجش بدين شرح اعلام شده است: كارگاه هنر يك و دو، سير هنر در تاريخ يك و دو، هنر و ادب فارسي، انسان، فضا، طراحي، آشنايي با ميراث هنري و فرهنگي ايران، مباني هنرهاي تجسمي، تاريخ هنر ايران، تاريخ هنر جهان، علم مناظره و مزايا، مباني تصويرسازي، طراحي يك و دو،  خوشنويسي، آشنايي با بناهاي تاريخي، خط در گرافيك، ترسيم فني و نقشه كشي، آشنايي با هنرهاي نمايشي. كتابهاي مذكور از سوي سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش چاپ و توسط انتشارت مدرسه توزيع مي شود.
شرايط شركت در مسابقه بزرگ نيايش هاي قرآني
گروه علمي فرهنگي- مهلت شركت در مسابقه بزرگ نيايش هاي قرآني دانشجويان كشور 25 آذر به پايان مي رسد. معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم با اعلام اين خبر افزود: ثبت نام شركت در اين مسابقه از آبان ماه در تمامي دانشگاه هاي كشور آغاز شده است.
حميد رضا بابايي اظهار داشت: مسابقه بزرگ نيايش هاي قرآني دانشجويان ايران، با هدف ترويج فرهنگ غني  قرآني، آشنايي دانشجويان با محتوا، پيام ها و ساختار نيايش هاي قرآني و افزايش دانش ديني و اعتقادي دانشجويان در سراسر كشور برگزار مي شود. دبير اجرايي مسابقه خاطرنشان كرد: سؤالات آن از متن قرآن كريم استخراج شده است و دانشجويان مي توانند با مراجعه به سوره ها و آيات قرآن كريم به پرسش ها پاسخ دهند.دانشجويان علاقه مند مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت سؤالات به دفاتر معاونتهاي فرهنگي جهاد دانشگاهي، مديريت امور فرهنگي دانشگاه هاي سراسر كشور مراجعه كنند.
طراحي نظام بودجه در آموزش عالي
ايسنا: رئيس مؤسسه پژوهش و برنامه ريزي وزارت علوم از طراحي نظام بودجه در آموزش عالي خبر داد. معماريان اظهار اميدواري كرد تا پايان سال 86 سيستم هاي ارزيابي و ارتقاي كيفيت دانشگاه ها طراحي شود.
آغاز ثبت نام آزمون مهندسي حرفه اي
مهر: زمان ثبت نام و برگزاري آزمون مهندسي حرفه اي (PE) اعلام شد.
بدين ترتيب طبق برنامه زمان بندي شده داوطلبان مي توانند از 20 تا 30 آذر ماه از طريق اينترنت در اين آزمون ثبت نام كنند. معاون اجرايي سازمان سنجش افزود: آزمون مهندسي حرفه اي در روزهاي 5 و 6 بهمن ماه برگزار مي شود و داوطلبان مي توانند پس از اخذ كارت ورود به جلسه در آزمون شركت كنند. وي در خصوص نحوه آزمون PE اظهار داشت: اين آزمون از دو مرحله پايه و تخصصي تشكيل شده كه در صبح و بعدازظهر به صورت تستي و تشريحي برگزار مي شود.
جزئيات وام هاي دانشجويان دوره روزانه اعلام شد
مهر: رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ميزان و انواع وام هاي دوره روزانه سال جاري را اعلام كرد.
مهرداد فولادي نژاد افزود: ميزان وام هاي تحصيلي براي دانشجويان مجرد و متأهل زن ماهانه 150 هزار ريال، دانشجويان متأهل مرد كه همسرشان دانشجو يا شاغل نباشد، 250 هزار ريال و براي دانشجويان متأهل مردي كه همسرشان دانشجو باشد در صورت عدم دريافت حق تاهل به هر يك از زوجين جداگانه وام تحصيلي مجردي ماهانه 150 هزار ريال پرداخت مي شود.
وي در خصوص ميزان وام مسكن دانشجويان در سال جاري گفت: براي دانشجويان مجرد ماهانه مبلغ 150 هزار ريال، براي دانشجويان متأهل مرد كه همسرشان خانه دار است 300 هزار ريال، دانشجويان متأهل مرد نيز كه همسرشان دانشجو باشد در صورت عدم دريافت حق تأهل به هر يك وام مسكن مجردي ماهانه 150 هزار ريال تعلق مي گيرد.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ادامه داد: همچنين وام وديعه مسكن نيز در مقابل اجاره نامه رسمي به دانشجويان متأهل واجد شرايط دوره روزانه در شهرهاي تهران، اصفهان، اهواز، تبريز، مشهد و شيراز پرداخت مي شود.
وي با بيان اينكه دانشجويان ممتاز و نمونه مي توانند حداكثر از سه برابر وام تحصيلي و ضروري بهره مند شوند افزود: صندوق رفاه به دانشجويان روزانه اي كه در حين تحصيل متأهل شوند تا سقف 7 ميليون و 500 هزار ريال وام پرداخت مي كند. فولادي نژاد با اشاره به وام هاي بيمه خدمات درماني گفت: مطابق حق بيمه مصوب هيات وزيران در طول تحصيل حداكثر 20 درصد از كل دانشجويان هر دانشگاه تحت پوشش قرار مي گيرند. بر اين اساس 50 درصد حق بيمه توسط دانشگاه و 50 درصد ديگر توسط صندوق رفاه دانشجويان پرداخت مي شود كه جزء بدهي دانشجو محسوب مي شود.
اصلاح اساسنامه طرح شاهد به دانشگاه ها ابلاغ شد
ايسنا: مديركل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: اصلاح اساسنامه طرح شاهد با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اجرا به دستگاه هاي مربوطه ابلاغ شد. شاه محمدي، اظهار كرد: اصلاحات انجام شده در اساسنامه طرح شاهد كه به تازگي به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده، موجب ايجاد تحولي عظيم در امر خدمت رساني به دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه هاي تحت پوشش وزارت علوم مي شود.

دانش فناوري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |