يكشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۴ - Dec 10, 2006
با جدي تر شدن رقابت هاي انتخاباتي
چمران: همچنان به فهرست واحد اصولگرايان مي انديشيم
005496.jpg
005499.jpg
گروه سياسي- همزمان با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات شوراها، گروههاي مختلف فعال در عرصه سياسي ايران، فهرستهاي خود را براي اين انتخابات، به ويژه انتخابات شوراي شهر تهران نهايي مي كنند. مهدي چمران در همين راستا تاكيد كرد : ما هنوز اميدوار هستيم در ميان اصولگرايان به يك فهرست واحد برسيم.
در حالي كه اصولگرايان به سمت وحدت حركت كرده و طي چند روز گذشته از سه فهرست به دو فهرست اصلي رسيده اند، گروههاي مختلف اصلاح طلب فهرستهاي متعددي را منتشر كرده اند.
بر اين اساس مجمع اسلامي بانوان كه يكي از تشكلهاي طيف اصلاح طلبان است ، ديروز فهرست متفاوت خود با فهرست ائتلاف اصلاح طلبان را اعلام كرد. فهرستي كه داراي 7 نام متفاوت با فهرست ائتلاف اصلاح طلبان است.
مرتضي حاجي سخنگوي ائتلاف اصلاح طلبان هم هفته گذشته فهرست انتخاباتي اين ائتلاف را اعلام كرده بود.
اما كار اصلاح طلبان همين جا پايان نمي گيرد . حزب آزادي يكي ديگراز تشكلهاي عضو جنبش مردمي اصلاحات نيز براي انتخابات شوراي شهر تهران فهرست خود را اعلام كرد.در فهرست انتخاباتي حزب آزادي هيچيك از اعضاي فهرست ائتلاف اصلاح طلبان حضور ندارند.
اما به عكس در جبهه اصولگرايان طي چند روز گذشته اتفاقاتي افتاده است كه اميد رسيدن اين جبهه را به وحدت تقويت مي كند . اقدام جبهه پيروان خط امام و رهبري در حمايت عام از دو فهرست اصولگرايان يعني حاميان دولت و حاميان شهردار در اين راستا ارزيابي مي شود.
البته سيدكمال سجادي سخنگوي اين جبهه خبر داد كه اين جبهه در حال بررسي اين موضوع است. قرار است دبيران كل تشكلهاي عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري در نشست امروز خود موضوع ارايه كردن يا ارايه نكردن فهرست را بررسي كنند.
وي در عين حال پيش بيني كرد پيروزي اصول گرايان هم در انتخابات خبرگان و هم شورا ها قطعي است.
مهدي چمران، رييس ستاد ائتلاف بزرگ اصول گرايان، درباره انصراف جبهه پيروان خط امام و رهبري از ارايه  فهرست در انتخابات شوراي شهر گفت: حركت جبهه يك حركت خوب و اصولگرايانه بود.
هم چنين حسن بيادي يكي از اعضاي ائتلاف اصولگرايان نيز گفته بود كه اكثريت اعضاي شوراي معتمدين از فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرايان حمايت كرده اند.
در صورت نهايي شدن تصميم جبهه پيروان خط امام و رهبري براي ارايه نكردن فهرست ، اصولگرايان با دو فهرست ائتلاف اصولگرايان و رايحه خوش خدمت در انتخابات شوراي شهر تهران حضور خواهند يافت.

تونل رسالت ،هوشمند شد
تقاطع نيايش سئول
بهمن ماه افتتاح مي شود
بهره برداري از اين پروژه باعث از بين رفتن
توقف خودروها در ورودي خيابان سئول
و مقاطع موازي با آن خواهد شد
گروه شهري- عمليات اجرايي احداث تقاطع بزرگراه نيايش و بزرگراه سئول تا پايان بهمن ماه سال جاري به اتمام مي رسد.
مسعود نصرآزاداني مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت : عمليات اجرايي احداث اين تقاطع با سرعت زيادي در حال پيگيري است و هم اكنون عمليات احداث 8 دهانه از پروژه به اتمام رسيده و دو دهانه ديگر در دست ساخت است .
نصر افزود : پس از اتمام عمليات اجرايي احداث دهانه هاي پل نيايش - سئول ، انحراف مسير خودروها از بزرگراه نيايش صورت مي گيرد تا قسمت اصلي پل بر روي اين بزرگراه ساخته شود .
وي ضمن بيان آنكه برآورد اوليه هزينه پروژه حدود 4 ميليارد و 500 ميليون تومان بوده است، گفت: پل تقاطع سئول- نيايش از 9 جدول مجزا تشكيل شده و دهانه پل بين 20 تا 30 متر خواهد بود.
وي افزود: اين پروژه علاوه بر پل داراي 4 راستگرد و يك دور برگردان است و طول پل اصلي سئول حدود 287 متر خواهد بود.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران تصريح كرد: احداث اين پروژه باعث روان شدن ترافيك در خيابان وليعصر(عج) ، بزرگراه نيايش ، چمران و كردستان خواهد شد .
وي خاطر نشان كرد : همچنين بهره برداري از اين پروژه باعث از بين رفتن توقف خودروها در ورودي خيابان سئول و مقاطع موازي با آن خواهد شد .
نصر همچنين افتتاح تقاطع نيايش- كردستان را در كاهش ترافيك منطقه بسيار موثر دانست و تصريح كرد : با افتتاح پروژه تقاطع نيايش سئول بار ترافيكي شريان هاي شرقي غربي تعديل مي شود

در دوره 5 ماهه طرح جهادي زمستاني انجام مي شود
اقدامات پيشگيرانه شهرداري براي كاهش
مشكلات ناشي از بارندگي
گروه شهري- عليرضا ربيعي رئيس سامانه 137 شهرداري تهران از پايان يك دوره كامل اجراي طرح جهادي در مناطق 22گانه تهران خبر داد و آغاز طرح جهادي زمستاني و آمادگي شهرداري تهران را براي رفع سريع مشكلات شهروندان تهراني اعلام كرد.
وي با اشاره به فعاليت شهرداري تهران براي حل معضلات در قالب اجراي طرح جهادي گفت: حاصل كار همكاران ما در شهرداري تهران، بردن خدمات شهرداري به محلات مختلف بود كه اين اقدام با توجه به محله محوري كه از سوي مديريت شهري مورد توجه قرار گرفته بود، انجام شد.
ربيعي با بيان اين كه شهرداري تهران در قالب طرح جهادي، علاوه بر نهادينه كردن فعاليت هاي شهرداري در محلات، سرعت در رسيدگي كارها را مورد توجه قرار داده است، افزود: روحيه بسيجي و تلاش هاي فراوان و كار كردن بدون وقفه، روح جديدي به شهرداري تهران داد و اين اقدام شهرداري پس از يك  دوره فعاليت طرح جهادي به صورت يك فرهنگ درآمد و هم اكنون نيز بسياري از شهرداري هاي مناطق به طور خودجوش در هر هفته و همزمان با اجراي طرح جهادي 137، در محلات اقدام به خدمات رساني به شهروندان تهراني كرده اند.
ربيعي با اشاره به آغاز طرح جهادي زمستاني گفت: جدول طرح زمستاني به تمام مناطق شهرداري ابلاغ شده است و از منطقه 19 و 15 آغاز خواهد شد كه با توجه به اقدامات گذشته، بر اساس پيش بيني ها براي فصل زمستان به اجرا درخواهد آمد. وي زمان آغاز طرح جهادي زمستانه را 2 دي ماه اعلام كرد و پايان اين طرح را تا انتهاي ارديبهشت ماه دانست. ربيعي بارندگي هاي فصل بهار در تهران را يادآور شد و از آمادگي اجراي اقدامات پيشگيرانه براي رفع مشكلات احتمالي شهروندان در طرح جهادي زمستاني توسط شهرداري تهران خبر داد.
رئيس سامانه 137 از مشاركت شهروندان در اجراي طرح جهادي زمستاني خبر داد و افزود: با توجه به اين كه طرح جهادي در مرحله اول كار نو و تازه اي بود، لذا بسياري از شهروندان، با چگونگي آن آشنا نبودند. اما با پايان اجراي يك  دوره طرح جهادي در كليه مناطق، شهروندان علاوه بر آشنايي با آن، اعتماد بيشتري به اقدامات شهرداري تهران پيدا كرده اند و پيش بيني مي شود كه در اجراي طرح جهادي زمستانه، مشاركت بيشتري داشته باشند.
ربيعي از نتايج اقدامات انجام شده در طرح جهادي 137 به عنوان يك دستاورد مثبت مديريت شهري ياد كرد و افزود: هم اكنون بسياري از مناطق شهرداري به طور خودجوش به اجراي طرح جهادي در سطح مناطق مي پردازند و اين به معني نهادينه شدن خدمات رساني در سريع ترين زمان ممكن است.

نخستين پاركومتر خودكار امروز آغاز به كار مي كند
تونل رسالت از امروز هوشمند مي شود
005487.jpg
گروه شهري - بهره برداري از سامانه كنترل هوشمند تونل رسالت از امروز آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار ما اين سامانه به منظور مديريت، نظارت و كنترل هوشمند تونل از طريق كاهش حوادث احتمالي و تصادفات رانندگي و افزايش امنيت عبور و مرور و تأسيسات داخلي تونل به اجرا درآمده است.
با اجراي اين پروژه اتاق كنترل تونل با استفاده از سه دوربين رنگي متحرك و 18 دوربين رنگي ثابت كار گذاشته شده در بخشهاي مختلف تونل به صورت لحظه به لحظه از طريق سيستم نظارت تصويري (cctv) در طول شبانه روز بر جريان ترافيك عبوري و سوانح احتمالي نظارت خواهد داشت.
همچنين دستگاههاي خودپرداز كارت پارك موسوم به پاركومتر خودكار نيز براي نخستين بار در بخشي از خيابان پاسداران به بهره برداري مي رسد؛ اين در حاليست كه به طور متوسط به ازاي هر 25 فضاي پارك حاشيه اي يك دستگاه پاركومتر خودكار مورد نياز است كه در مرحله اول با بهره برداري از 6 هزار و 400 فضاي پارك در 50 مسير برنامه ريزي شده پيش بيني مي شود روزانه 5 هزار ساعت در اتلاف وقت شهروندان و 6 هزار ليتر در مصرف سوخت صرفه جويي شود.
گفتني است، پروژه هوشمندسازي تونل رسالت و بهره برداري از پاركومترهاي خودكار با توجه به رويكرد مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك به تجهيز امكانات شهري به
ساز و كارهاي نرم افزاري از سوي شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران اجرا شده است.

اجراي طرح پايش سلامت در مساجد تهران
گروه شهري - اجراي طرح پايش سلامت و آزمايش تندرستي ائمه جماعات، مبلغان ديني و خادمان مساجد در 10 مركز كلينيك شهرداري تهران انجام شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، محمد مهدي گلمكاني - مشاور سلامت شهردار تهران - با اعلام اين خبر گفت: اين طرح با هدف ارتقاي سلامت شهروندان و به ويژه نمازگزاران، هيات امنا و دست اندركاران مساجد از اوايل آذر ماه به اجرا در آمد.
وي افزود: در اجراي اين طرح خادمان و ائمه جماعات مساجد به 10 مركز كلينيك شهرداري وابسته به شركت شهر سالم در مناطق 3، 5، 6، 8، 12، 13، 17، 19 و 20معرفي شدند و پس از چكاپ كامل به آنها دفترچه هايي با اعتبار 6 ماه تا يكسال داده مي شود كه بر اساس ضرورت اين اعتبار قابل تمديد است.
گلمكاني با اشاره به اهميت سلامت در مساجد اظهار كرد: در طرح پايش سلامت، اين افراد به عنوان سلامت ياران در خدمت حفظ تندرستي و سلامتي نمازگزاران در محلات مختلف خواهند بود و پيام هاي سلامت توسط آنان به مردم و نمازگزاران منتقل مي شود. وي افزود: اين طرح با همكاري شهرداري تهران و سازمان تبليغات اسلامي شهر تهران به اجرا در آمده است.

پرداخت وام به تاكسيرانان پايتخت از فردا آغاز مي شود
گروه شهري- تاكسيرانان واجد شرايط تهراني مي توانند از فردا وام 500 هزار توماني خود را از سازمان تاكسيراني دريافت كنند.
به گزارش سما، مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: شهرداري تهران با توجه به نياز مالي تاكسيرانان براي پرداخت وام به اين افراد در مجموع تسهيلاتي معادل 2ميليارد تومان در نظر گرفته است.حسين تيموري كرماني گفت: پيش از اين 13 هزار نفر براي دريافت اين وام ثبت نام كرده اند.3هزار راننده تاكسي نيز از اين وام بهره مند شده اند و تعداد باقي مانده نيز به زودي اين مبلغ را دريافت خواهند كرد.اين مقام مسئول ياد آور شد: شهرداري تهران فعلا نيمي از 1ميليارد تومان اعتبار پرداختي اين مرحله را در اختيار اين سازمان قرار داده است و تا قبل از اتمام پرداخت وام به 13هزار نفر
ذكرشده نيز ثبت نام جديدي انجام نمي شود.تيموري تصريح كرد: ثبت نام كنندگان به ترتيب زمان اسم نويسي و با دعوت اين سازمان وام خود را دريافت مي كنند. 12 صندوق تعاوني رفاه نيز با توجه به آدرس منازل اين افراد آماده خدمات دهي به رانندگان تاكسي است. خودروهاي پلاك موقت تاكسي شامل دريافت اين وام نمي شوند.

نتايج تحقيق 2 ساله در هند و ايران نشان داد
ضعف آگاهي هاي
زيست محيطي آموزگاران ايراني
ايسنا: انتشار نتايج يك تحقيق دو ساله كه به طور مشترك در دو كشور هند و ايران انجام شده نشان مي دهد سطح آگاهي هاي زيست محيطي در بين آموزگاران مدارس در كشور هند به مراتب بيشتر از معلمان ايراني است.
نشريه بين المللي علوم و تكنولوژي محيط زيست در آخرين شماره خود در ماه اكتبر 2006 مقاله اي از دو گروه از پژوهشگران ايراني و هندي را منتشر كرده كه حاوي ارزيابي اطلاعات زيست محيطي معلمان دوره متوسطه در 103 مدرسه در شهرهاي ميسور و تهران است.
به نوشته بي بي سي به باور محققان كليد موفقيت در آموزش هاي زيست محيطي آگاهي هاي آموزگاران است و به سختي مي توان انتظار داشت كه دانش آموزان مدارسي كه معلمان شان از آگاهي هاي زيست محيطي كمتري برخوردارند قادر به كسب مهارت هاي لازم براي حفظ طبيعت و ارتقاي كيفيت محيط زيست در منطقه  خود باشند.
در مجموع در هر دو كشور از 1004 معلم دوره  متوسطه در 57 مدرسه در ايران و 46 مدرسه در هند خواسته شد تا به پرسشنامه اي حاوي سؤالاتي در زمينه هاي جمعيت، بهداشت، آلاينده ها، حيات وحش، جنگل و بحران هاي زيست محيطي پاسخ دهند.
تحليل نتايج به محققان نشان داد صرف نظر از تفاوت عمده ميان آگاهي هاي آموزگاران در دو كشور، اولويت هاي موضوعي براي آموزگاران هر دو گروه عبارت بودند از انفجار جمعيت و بهداشت. علاوه بر اين، كمترين آگاهي در ميان معلمان هر دو كشور به موضوع جنگل ارتباط داشته و تقريباً هيچ نشانه اي از نگراني هاي مرتبط با حيات وحش در ميان معلمان مدارس وجود نداشته است.
در هر دو كشور پرسش شوندگان از ميان معلمان مدارس دولتي و خصوصي انتخاب شده بودند اما بر اساس نتايج منتشر شده هيچ تفاوتي ميان سطح آگاهي هاي زيست محيطي معلمان مدارس دولتي و خصوصي وجود نداشته است.
با اين حال مهمترين تفاوتي كه در مطالعه  جديد به آن اشاره شده آگاهي هاي بيشتر آموزگاران زن نسبت به معلمان مرد در هر دو كشور است.
به گزارش ايسنا، نكته  نگران كننده اي كه در متن تحقيق به آن اشاره شده اين است كه حتي در شهر تهران كه ميزان آلودگي هوا احتمالاً بيش از هر شهر ديگري در جهان است آگاهي معلمان مدارس متوسطه درباره  آلاينده ها به طور قابل توجهي كمتر از معلمان شهر ميسور هند است.
به عقيده پژوهشگران در حالي كه دولت هاي هر دو كشور ايران و هند اميدوارند با ارتقاي سطح آگاهي هاي عمومي در زمينه  محيط زيست فشار روزافزون بر منابع طبيعي را كاهش دهند اما آموزش دهندگان خود از دانش كمي در زمينه  محيط زيست برخوردارند.
بر اساس نتايج اين تحقيق از دو دولت  هند و ايران به طور قاطع خواسته شده تا دوره هاي آموزشي مرتبط با محيط زيست را براي معلمان مدارس تدارك ببينند و به همين نسبت امكانات كمك آموزشي بيشتري در اختيار معلمان مدارس قرار دهند.

نگاه
005484.jpg
ابوالفضل محترمي

بهره برداري از 6 پل مكانيزه عابر پياده
در تهران تا پايان سال
گروه شهري - مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران از بهره برداري از 6 پل مكانيزه عابر پياده مجهز به پله برقي تا پايان امسال در تهران خبر داد و گفت: اين پلها به تدريج از اواخر آذرماه در شش نقطه از تهران به بهره برداري خواهند رسيد.
به گزارش سما حجت الله ملا صالحي با اشاره به نصب پلهاي مكانيزه عابر پياده در سطح شهر افزود: پل مكانيزه شيخ فضل الله نوري مقابل شهرك ياس(فرهنگيان) ظرف 12 روز آينده، پل مكانيزه محمد علي جناح مقابل ترمينال غرب ظرف 15 روز آينده و پل مكانيزه عابر پياده بزرگراه بعثت مقابل ترمينال جنوب طي 25 روز آينده، به بهره برداري خواهند رسيد.
وي اظهار داشت: پل مكانيزه عابر پياده در خيابان دماوند مقابل بيمارستان بوعلي نيز ظرف 45 روز آينده آماده افتتاح خواهد بود كه هم اكنون مراحل نصب آسانسور را طي مي كند. همچنين پل مكانيزه پيكان شهر در جاده مخصوص كرج نيز داراي معارض است كه شهرداري منطقه در حال رفع معارض آن است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران
پاسخگوي شهروندان در۱۸۸۸
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران فردا براي دومين بار در مركز 1888 به سئوالات شهروندان پاسخ خواهد گفت.
عليرضا محمودي مدير مركز 1888 با اعلام اين خبر گفت: چهاردهمين جلسه ارتباط مستقيم مسئولان ارشد شهرداري با مردم از طريق تلفن 1888 با حضور مهندس تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران برگزار مي شود. گفتني است اين جلسه به صورت تلفني با نظارت همگاني شهرداري تهران (1888) بيستم آذرماه ساعت 9 تا 11 صبح برگزار مي شود.

احداث گورستان جديد تهران اسفندماه آغاز مي شود
فارس: مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران گفت: طبق رايزني هاي صورت گرفته، ساخت گورستان جديد تهران در منطقه تلو در شرق تهران از اسفندماه آغاز مي شود.
محمود رضاييان افزود: به دليل كمبود جا براي دفن اموات در تهران، قرار شد 2 گورستان جديد در شرق و غرب پايتخت احداث شود. وي ادامه داد: به دليل مشكلات پيش آمده با شهرداري گرمدره در غرب تهران و ارتش در شرق تهران، ساخت اين گورستان ها به تعويق افتاد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |