يكشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۴ - Dec 10, 2006
فوتبال ايران به نيمه نهايي بازي هاي دوحه رسيد
پرواز با ضربات پنالتي از فراز ديوار چين
005517.jpg
گروه ورزشي- فوتبال اميدهاي ايران در دوحه نتوانست خواسته هاي فوتبال دوستان پرحرارت ايراني را برآورده سازد. اميدها چون چهار سال پيش با اقتدار و مطمئن بازي نمي كنند. حتي زماني كه چيني ها در دقيقه 63 بازي ده نفره شدند،  سيموئز ندانست تيمش را چگونه براي شرايط تازه تغيير دهد. اين مربي برزيلي به تيم اميد ما چه آموخته كه نمي دانند در مقابل تيم ده نفره چين با چه روش و تاكتيكي بازي كنند. بازي را اميدهاي ما با سرعت آغاز كردند. دويكوويچ مربي چين با همان چهار دفاع ثابت و چهار هافبك متمركز و يك هافبك جلو و يك مهاجم بازي كرد. گل آرش برهاني در دقيقه 39 نويد يك پيروزي آسان را مي داد، اما تيم اميد به دليل بي برنامگي بازي را به چين سپرد تا دقيقه 51 كه فنگ آياتينگ گل مساوي را روي اشتباه دفاع و دروازه بان ما به ثمر رساند. رودباريان كه بازو بند كاپيتاني را بر بازو داشت، چون دروازه بانان مبتدي عمل كرد. چيني ها كه دست به خشونت زده بودند در دقيقه 63 با كارت قرمز داور اردني يار شماره 11 خود ژوتينگ را از دست دادند و 43 دقيقه ده نفره مقابل ما ايستادگي كردند. آنها در دقيقه 98 بازي موفق شدند گل دوم خود را توسط ژائوهاي بين به ثمر برسانند تا تيم ايران در يك قدمي حذف شدن قرار بگيرد كه نفوذ حسيني مدافع مياني ما پيش آمدو با فرار و ضربه اي زيبا گل دوم را به ثمر رساند تا بازي به ضربات پنالتي كشيده شود. در ضربات پنالتي هر دو دروازه بان تيم ها بد عمل كردند و تيم اميد ما توانست هشت بر هفت بر چين غلبه كند و به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كند.حريف ما در اين مرحله برنده قطر و تايلند است.
در ديگر بازي اين مرحله تيم عراق توانست بر ازبكستان پيروز شود. اگر بازي ايران با چين 12 كارت زرد و يك اخراجي داشت، بازي ازبكستان و عراق نيز 14 كارت زرد داشت كه در نوع خود بي نظير بود.
ليگ فوتبال در
گرماي بازي هاي آسيايي دوحه
در كوران بازيهاي آسيايي دوحه، ليگ فوتبال هم امروز در تقابل هاي داخلي در بالا و پايين جدول تعريف هاي خود را دارد. استقلال و استقلال اهواز در يك بازي شرايط تازه اي را در صدر جدول به وجود خواهند آورد. آيا سايپا با علي دايي روند موفقيت آميز خود را ادامه خواهند داد؟ ذوب آهن حريف آساني نيست كه سايپا براي خود امتياز كنار بگذارد؛ ضمن آن كه خود ذوب آهن دوست دارد در مثلث بالاي جدول جايگاه مناسبي براي خود دست و پا كند. بازي سايپا و ذوب آهن ديدني خواهد بود.
پرسپوليس در آزادي به مصاف صباباتري مي رود تا دنيزلي فرضيه هاي خود را به اثبات برساند. پرسپوليس بالاي جدول را مي خواهد و براي رسيدن به آن پتانسيل لازم را نيز داراست. پاس به خانه پيكان مي رود تا همايون شاهرخي شيوه تازه فوتبال پاس را در اين بازي به جلالي نشان دهد. جدال سپاهان ومس نيز در اصفهان ديدني است، بازي سخت و پرتلاطمي خواهد بود. راه آهن نيز با مربي جديد خود اكبر ميثاقيان به مصاف ملوان مي رود. ديداري آسان براي راه آهن تا نقطه هاي اعتماد و اطمينان را در جدول قرار دهد و بتواند امتيازات پايه را به دست آورد. آيا ميثاقيان از عباس رضوي بيشتر فوتبال مي داند يا شيوه اداره تيم در ليگ به عوامل ديگري هم ارتباط دارد؟
برق و فجر در شيراز در ديداري خانگي به مصاف هم مي روند، ابومسلم نيز در مشهد با فولاد روبه رو مي شود. ليگ را در همين چند خط داشته باشيم تا پايان بازي هاي آسيايي دوحه.
برنامه هفته دوازدهم ليگ برتر
سايپا- ذوب آهن
پرسپوليس صبا باتري
پيكان پاس
راه آهن ملوان
استقلال اهواز استقلال
ابومسلم- فولاد
سپاهان مس
برق- فجر سپاسي

بهترين كشتي گيران جهان انتخاب شدند
گروه ورزشي- همه ساله در آخرين روزهاي سال ميلادي فدراسيون جهاني كشتي فيلا دست به انتخاب بهترين كشتي گيران جهان مي زند كه امسال نيز اين كار را انجام داده است.
امسال فيلا در كشتي آزاد گئورگي گوتشليدزه نايب قهرمان وزن 96كيلوگرم جهان از گرجستان و در كشتي فرنگي نظمي آولوجا نايب قهرمان وزن 84 كيلوگرم جهان از تركيه را به عنوان بهترين كشتي گيران جهان در سال 2006 ميلادي برگزيده است.در ميان انتخاب فيلا نام رضا يزداني كشتي گير خوب كشورمان به عنوان نفر دوم وزن 84 كيلوگرم كشتي آزاد ديده مي شود. در كشتي فرنگي نيز نام هاي حميد سوريان و قاسم رضايي در ميان نفرات سوم اوزان 55 و 84 كيلوگرم به چشم مي خورد.

شروعي خوب
براي كشتي فرنگي ايران
005454.jpg
علي شاكري دوحه: روز هشتم از پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي در شرايطي براي كاروان ورزشي ايران با درخشش فرنگي كاران آغاز شد كه ناداوري و بي عدالتي در مسابقات تكواندو به خصوص مبارزه ميان مهدي بي باك و حريف قطري اش مسئولان ورزشي ايران را به واكنش سخت وا داشته بود. اگرچه درپي شكايت سرپرست كاروان ورزشي ايران به كميته برگزاري بازي ها در مورد رعايت بي طرفي داوران در پيكارهاي آينده و قول مساعد آنان آرامش موقت به جمع ورزشكاران ايران بازگشت، اما حضور قابل قبول كشتي گيران فرنگي در شروع مسابقات اين رشته در سالن اسپاير 4 خليفه همه را به روزهاي آينده و پيش رو اميدوار ساخت. حضور دو فيناليست در سه وزن شروع خوبي براي كشتي است كه امروز در چهار وزن ديگر هم بخت مناسبي براي كسب مدال و افتخار دارد. در روز سخت مسابقات كشتي فرنگي با وجود آنكه علي اشكاني توسط داور آشناي مغولي باسكول در سد حريف كره اي متوقف شد و خود كره اي در دور بعدي در مقابل حريف قزاق تاوان سختي داد، اما حضور داود عابدين زاده و مسعود هاشم زاده خيلي زود تلخي حذف اشكاني را زدود.عابدين زاده براي راهيابي به فينال وزن 74 كيلوگرم طي سه دور به ترتيب مقابل حريفاني از تركمنستان، ازبكستان و قرقيزستان پيروز شد. سخت ترين كشتي عابدين زاده مقابل كوبونوف حريف قرقيزستاني بود كه در وقت دوم حتي توانسته بود عابدين زاده را تا مرز ضربه فني شدن پيش ببرد. عابدين زاده پس از خلاص شدن از ضربه فني شدن در وقت سوم با هوشياري برتري 2 بر صفر و صعود به فينال را جشن گرفت.در وزن 96 كيلوگرم مسعود هاشم زاده هم چندان آسان و راحت به فينال نرسيد. او در گام نخست حريف تركمنستاني خود را برد. در دور دوم آشيل كومار هندي راحت تر از تصور تسليم شد، اما كشتي با جيانگ كشتي گير سرشناس چيني حكم يك فينال را داشت.هاشم زاده وقت اول را 4 بر صفر برد، اما كشتي گير چيني در وقت دوم با پيروزي 4 بر يك جبران كرد و كار به وقت سوم كشيده شد. نتيجه ندادن كار هاشم زاده در خاك امتياز حريف را درپي داشت و هنگامي كه خود هاشم زاده در خاك حريف نشست، با ندادن امتياز به حريف موجب شد تا با كسب امتياز آخر برنده اين ديدار شناخته شود.

در حاشيه بازي هاي آسيايي دوحه
* تيم كشتي آزاد ايران نيز ديروز به عنوان آخرين گروه اعزامي ورزشكاران ايران وارد دهكده المپيك شد. قبل از كشتي آزاد، اعضاي واليبال، كاراته و ووشو به دوحه رسيده بودند كه ديروز نخستين تمرين خود را نيز انجام دادند.
* در واليبال شگفتي مهم حذف هند از راهيابي به مرحله يك چهارم نهايي بود. هندي ها در دور دوم 3 بر يك مقابل عربستان بازنده شدند. با صعود عربستان كار ژاپن آسانتر شد كه فردا دوشنبه با اين تيم ديدار مي كند.
* درپي اعتراض مسئولان كشتي ايران روي قضاوت پيكار اشكاني و حريف كره اي قرار است صبح امروز فيلم اين پيكار با حضور مارتينتي رئيس فدراسيون جهاني كشتي بازبيني شود. درصورت محرزشدن خطاي باسكول داور مغولي كه قبلا هم در بازي هاي المپيك 1996 آتلانتا شكست جديدي را مقابل كرت انگل آمريكايي رقم زد، او با محروميت روبه رو خواهد شد.

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
علي كفاشيان: تحريم مسابقات آسيايي صلاح نيست
گروه ورزشي علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك پس از درخواست مسئولان فدراسيون تكواندو مبني بر كناره گيري از ادامه مسابقات به دليل حق كشي ها و ناداوري ها در حق ورزشكاران ايراني، تحريم مسابقات را در حال حاضر به صلاح ندانست. وي اعلام كرد كه پس از ناداوري ها نامه اي اعتراض آميز به مسئولان برگزاركننده رقابتها تسيلم كرده است.
كفاشيان در اين خصوص اظهار داشت: به مسئولان برگزاري مسابقات اعلام كرده ايم كه در صورت ادامه اين روند مسابقات را تحريم و ورزشكاران خود را از رقابتها خارج كرده و تصميم نهايي را خواهيم گرفت.

يزداني خرم: روي تيم ملي كشتي فشار است
ايرنا: محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي با اشاره به كسب نتايج ضعيف توسط ورزشكاران ايراني اعزامي به دوحه گفت كه اين نتايج سبب شده فشار رواني زيادي بر روي تيم ملي كشتي حاكم شود.
وي اظهار داشت: هدف ما كسب 14 مدال طلاست و براي اين منظور كار و سرمايه گذاري كرده ايم. اما نبايد از اين موضوع هم غافل شويم كه حريفان نيز تدارك زيادي ديده و با آمادگي خوبي پا به اين رقابتها گذاشته اند. بخصوص كشورهاي تازه استقلال يافته كه همه در حد روسيه هستند.

راه نيافتن پرورش اندام كاران ايراني به مرحله نهايي
ايسنا: ورزشكاران ايراني رشته پرورش اندام در وزن 90+ كيلوگرم نتوانستند به مرحله نهايي اين رقابتها در بازيهاي آسيايي دوحه راه يابند.
در رقابتهاي اين وزن، دو نماينده ايران به نام هاي فريدون حقي و محسن قرآن نويس به ترتيب با كسب 30 و 36 امتياز در مكان هاي ششم و هفتم گروه خود قرار گرفته و از راهيابي به مرحله نهايي بازماندند. در اين مسابقات پنج ورزشكار رتبه هاي اول تا پنجم از كشورهاي بحرين، قطر، اردن و كره جنوبي به مرحله نهايي راه پيدا كردند.

پاداش قهرمانان طلايي براي بي باك
005445.jpg
ايرنا: پس از اينكه مهدي بي باك در فينال وزن ششم مسابقات تكواندو قهرماني آسيا در دوحه بر اثر ناداوري هاي صورت گرفته از كسب مقام نخست و مدال طلا بازماند، سازمان تربيت بدني اعلام كرد براي وي پاداشي معادل قهرمانان طلايي را در نظر خواهد گرفت و از وي به عنوان قهرمان اين مسابقات تقدير خواهد شد.
قرار است پس از بازگشت كاروان ورزشي ايران از قطر، سازمان تربيت بدني طي مراسمي از مدال آوران رشته هاي مختلف ورزشي تجليل به عمل آورده و به قهرمانان طلايي اين رقابتها مبلغ 100 ميليون ريال، نقره اي ها 60 و برنزي ها 40ميليون ريال پاداش اهدا كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |