شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۹ - Dec 16, 2006
دردسر 5 ساله بر سر يك اشتباه كوچك
گروه حوادث - دعواي پنج ساله دو خريدار بر سر آپارتماني كه تصور مي شد به دو نفر فروخته شده است به طرز عجيبي پايان يافت.
طرفين پرونده از پنج سال پيش تصور مي كردند كه مرد بساز و بفروش سر آنها را كلاه گذاشته و يك واحد آپارتمان را به هر دوي آنها فروخته است اما پس از پنج سال رسيدگي به پرونده مشخص شد هر كدام از آنها خريدار آپارتماني مجزا در يك طبقه بوده اند و همه اين دردسرها بر سر يك اشتباه كوچك رخ داده است.
مدتي پيش زن جواني به دادسراي صادقيه رفت و از يك بساز و بفروش به اتهام اينكه يك دستگاه آپارتمان را به وي و فرد ديگري فروخته شكايت كرد. اين زن به قاضي يونسي، بازپرس شعبه ششم گفت: پنج سال پيش پس از سال ها تحمل سختي و فروختن جواهرات و لوازم خانه ام، يك دستگاه آپارتمان 60 متري از مردي به نام حسن در غرب تهران خريدم اما چند ماه بعد در حاليكه همراه خانواده ام به اين آپارتمان نقل مكان كرده بوديم مردي به جلوي خانه ما آمد و ادعا كرد كه آپارتمان متعلق به اوست. وي ادامه داد: اين مرد قولنامه اي درست مثل قولنامه من در دست داشت كه نشان مي داد آپارتمان را چند ماه پيش از مرد بساز و بفروش خريده است و به همين دليل از من مي خواست هر چه زودتر آنجا را تخليه كنم، اما من كه نمي خواستم به اين راحتي خانه ام را از دست بدهم به او گفتم آپارتمان متعلق به من است و حاضر به تخليه آن نيستم، به اين ترتيب او به دادگاه رفت و از من شكايت كرد ، دادگاه نيز پس از چند سال رسيدگي به پرونده سرانجام دستور تخليه آپارتمان را صادر كرد و من مجبور شدم خانه ام را ترك كنم، به همين دليل تصميم گرفتم به دادگاه رفته و عليه مردي كه آپارتمان را به من فروخته است شكايت كنم.
پس از اظهارات اين زن، فروشنده آپارتمان به اتهام كلاهبرداري دستگير و به دادسرا منتقل شد، اما وي در بازجويي ها ادعا كرد كه چون سواد نداشته اين اتفاق افتاده است و او نمي خواسته آپارتمان را به دو نفر بفروشد، بنابراين در حاليكه مرد فروشنده با صدور قرار وثيقه روانه زندان شده بود،به دستور بازپرس يونسي گروهي از كارشناسان دادگستري ماموريت يافتند درباره نحوه فروش آپارتمان مورد نظر به دو خريدار تحقيق كنند، كارشناسان پس از تحقيقات تخصصي دريافتند كه در اين پرونده هيچگونه كلاهبرداري اي صورت نگرفته است بلكه آپارتمان هاي فروخته شده از سوي مرد فروشنده، دو واحد جداگانه در يك طبقه هستند كه چون موقعيت آنها در قولنامه به طرز واضح مشخص نشده و شبيه به هم بوده، خريداران به اشتباه گمان كرده اند كه هر دوي آنها خريدار يك واحد هستند. به اين ترتيب براي مرد بساز و بفروش دستور منع تعقيب صادر شد و زن و مردي كه از وي آپارتمان خريده بودند خانه هاي خود را تحويل گرفتند.

عمليات 20 روزه براي دستگيري باند 2 دقيقه اي
006351.jpg
006354.jpg
006357.jpg
گروه حوادث- اعضاي باند سارقان خودرو كه در كمتر از 2 دقيقه اقدام به سرقت خودروهاي مدل بالا مي كردند،در عمليات 20 روزه كارآگاهان دايره ششم آگاهي تهران به دام افتادند.
دستگيري اعضاي باند 2 دقيقه اي ها هنگامي در دستور كاراداره مبارزه با سرقت آگاهي قرار گرفت كه ماموران پليس از طريق منابع اطلاعاتي خود دريافتند از مدتي قبل چند سارق سابقه دار با تشكيل باندي، بعد از انتقال خودروهاي مدل بالا به گاراژي در ميدان شوش آنها را اوراق كرده و با سندهاي جعلي به فروش مي رسانند.
با اعلام اين گزارش گاراژ مورد نظر شناسايي و تحت مراقبت قرار گرفت، در حاليكه گاراژ تحت كنترل نامحسوس پليسي قرار داشت، ماموران مخفي پليس از ورود خودرويي به داخل گاراژ اطلاع پيدا كردند كه بررسي ها نشان مي داد اين خودرو چندي قبل از بندرعباس سرقت شده است . به اين ترتيب با دستور قضايي بازپرس شعبه 3 دادسراي جنايي، ماموران در يك عمليات غافلگيرانه سه مرد جوان را در حالي كه مشغول باز كردن وسايل داخل خودرو بودند دستگير كردند.
سرقت در كمتر از دو دقيقه
اين سه مرد، در بازجويي هاي اوليه به فعاليت در يك باند حرفه اي سرقت خودرو اعتراف كرده و مدعي شدند بعد از شناسايي خودروهايي كه از ايمني مناسبي برخوردار نبودند ، در كمتر از دو دقيقه اقدام به باز كردن در آنها و سرقت كرده و سپس با اوراق كردن و يا تعويض پلاك و تهيه مدارك جعلي اقدام به فروش آنها مي كرده اند. با اعتراف اين سه عضو باند، سركرده شبكه سرقت به نام علي در مخفيگاهش در جنوب تهران دستگير شد. وي در بازجويي ها گفت: زماني كه در زندان دوران محكوميتم را مي  گذراندم با چند سارق حرفه اي خودرو آشنا شدم و براي تشكيل باند سرقت قرار گذاشتيم، بعد از مدتي از زندان آزاد شدم و با پيدا كردن اين سارقان باند سرقت را تشكيل داديم. در ابتدا فقط خودروهاي پارك شده در غرب تهران را سرقت مي كرديم، اما بعدا فعاليتمان را گسترش داديم و از شهر هاي بندرعباس ، مازندران و ورامين نيز خودرو مدل بالا سرقت مي كرديم و درحاليكه گاراژي را در ميدان شوش كرايه كرده بوديم، خودروهاي سرقتي را با انتقال به اين گاراژ اوراق كرده و يا با دستكاري شاسي و پلاك در شهرهاي شمالي به فروش مي رسانديم.
با اين اعترافات ماموران پايگاه ششم اداره آگاهي تهران بقيه اعضاي اين باند را در شهرستان نكا شناسايي و دستگير كردند. سرهنگ خسرو فرج زاده- رئيس اداره آگاهي جنوب شرق تهران- روز پنجشنبه با اعلام اين خبر گفت: متهمان اين پرونده كه همگي از سارقان سابقه دار در زمينه سرقت خودرو هستند، به سرقتهاي متعدد خودرو اعتراف كرده اند كه تاكنون 11 دستگاه از خودروهاي سرقتي مدل بالا كه بيشتر پژو، پرشيا، سمند و پژو 206 هستند، از آنها كشف شده است.

دست بلند قدترين مرد دنيا در معده دلفين ها
006360.jpg
ايسكا نيوز: (با وچي چون) مرد مغولستاني كه با 2 متر و 36 سانتي متر قد بلندترين مرد جهان به شمار مي رود ، روز گذشته با فرستادن دستهاي بلندش به داخل معده يك جفت دلفين، آنها را از دل درد نجات داد. باو 54 ساله به دعوت مقام هاي دامپزشكي شمال شرق چين، ديروز از مغولستان روانه استخري شد كه يك جفت نهنگ به خاطر خوردن لبه هاي پلاستيكي آكواريوم از دل درد شديد رنج مي بردند. بلند قدترين مرد دنيا در حضور مردم دستان دراز خود را به معده دلفين هاي بيمار رساند و قطعه هاي پلاستيكي را خارج كرد. ، بنا بر اين گزارش، حال دلفين ها رو به بهبودي است و خطري آنها را تهديد نمي كند.

پايان طولاني ترين پرونده جنايي ايران
گروه حوادث- با ارسال پرونده عاملان قتل ليلا فتحي به اجراي احكام دادسراي جنايي، متهمان اين پرونده بعد از 11 سال در آستانه اعدام قرار گرفتند، اين دختر نوجوان در ارديبهشت 74 در روستاي سهنله از توابع سنقر پس از آزار و اذيت توسط چند جوان به قتل رسيد.
هفدهم ارديبهشت 1374، ليلا دختر نوجوان 11 ساله كه به تازگي از بندرعباس براي ديدن اقوامش به روستاي سهنله از توابع سنقر رفته بود، پس از آنكه براي چيدن گياهان كوهي به حوالي روستا رفت ناپديد شد، در حاليكه جستجوي پليسي گسترده اي براي يافتن وي آغاز شده بود، جسد دختر نوجوان از طريق نامه اي بدون امضا در دره نادر توسط پليس كشف شد.
در حالي كه پزشكي قانوني وجود ضربات شديدي را در نقاط مختلف بدن اين دختر تأييد مي كرد، كارآگاهان پليس يكي از جوانان روستا به نام هادي را كه معلم روستا گفته بود وي را در تعقيب دختر جوان ديده است، تحت بازجويي قرار دادند.
هادي اگر چه در ابتدا منكر ارتكاب اين جنايت بود اما سرانجام سيزدهم خرداد 74 اعتراف كرد با همدستي دو نفر از دوستانش به نامهاي محمدصفر و حسن ليلا را به منطقه خلوتي كشانده و پس از آزار و اذيت به قتل رسانده و جسدش را براي مخفي كردن جنايت از بالاي كوه به پايين پرت كرده اند، هنگاميكه همدستان متهم جوان بازداشت شدند هر دوي آنها مدعي شدند هادي به تنهايي ليلا را كشته و پس از قتل فقط آنها را بالاي سرجنازه برده است.
در حاليكه بررسي ها ادامه داشت ، صبح پنجم تير 74 زمانيكه پرونده براي ارسال به دادگاه آماده مي شد، هادي در بازداشتگاه خود را حلق آويز كرد .
با مرگ متهم رديف اول ، محاكمه محمدصفر و حسن به جرم مشاركت در جنايت در دادگاه عمومي آغاز و متهمان به قصاص محكوم شدند اما چون خانواده دختر نوجوان نتوانستند حتي بعد از فروختن تمام اثاثيه منزلشان تفاضل ديه را بپردازند، از رياست قوه قضاييه در اين باره كمك خواستند.كه آيت الله يزدي رئيس وقت قوه قضاييه دستور پرداخت ديه از بيت المال را داد.
اما در آستانه اجراي حكم، رياست كل دادسراي تهران با استناد به گفته هاي هادي قبل از مرگش به پرونده ايراد گرفته و خواستار رسيدگي مجدد به آن شد، در جريان رسيدگي مجدد اگر چه قضات شعبه اول دادگاه عمومي پايتخت حكم قصاص متهم را صادر كردند، ولي حكم در شعبه ?? ديوان عالي كشور نقض شد و اين بار قضات شعبه دوم دادگاه عمومي هر دو متهم را تبرئه كردند اما اين حكم نيز از سوي قضات ديوانعالي كشور نقض شده و پرونده بار ديگر به شعبه 1156 دادگاه عمومي تهران ارسال شد.
بهار امسال محاكمه دو متهم با اجراي مراسم قسامه در اين شعبه برگزار شد كه در جريان آن 50 نفر از بستگان مقتول با حضور در دادگاه قسم خوردند محمدصفر و حسن در اين جنايت دست داشته اند كه به اين ترتيب قاضي  الهي زاده حكم دو متهم پرونده را صادر كرد.
براساس حكم قاضي الهي زاده، محمدصفر به اتهام تجاوز به عنف ليلا به اعدام محكوم شد و حسن نيز به حد محكوم شد، همچنين هر دو متهم به اتهام مشاركت در قتل به قصاص محكوم شدند .
هفته گذشته با گذشت 11 سال از آغاز پرونده در حاليكه اين پرونده يكي از طولاني ترين پرونده هاي قضايي ايران محسوب مي شود ، با تاييد حكم در شعبه اول تشخيص ديوان عالي كشور ، اين پرونده تلخ براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد.
عصمت الله جابري، قاضي اجراي احكام دادسراي جنايي تهران روزگذشته گفت : باتاييد حكم قصاص عاملين اين جنايت ازسوي ديوان عالي كشور ،چهارشنبه گذشته پرونده به اجراي احكام فرستاده شده است كه پس از بررسي براي استيذان رئيس قوه قضاييه به دفتر آيت الله هاشمي شاهرودي ارسال مي شود.

درگيري مرگبار خياباني
گروه حوادث- درگيري دسته جمعي در خيابان قصرالدشت با مرگ يك جوان و زخمي شدن دو جوان ديگر به پاياني خونين رسيد.
ساعت 21 بيست و يكم آذر ماموران كلانتري 108نواب ازوقوع درگيري خونيني درخيابان قصرالدشت در تقاطع طوس مطلع شدند، با حضور پليس در صحنه درگيري سه مجروح حادثه كه با ضربات قمه به شدت زخمي شده بودند به بيمارستان انتقال يافتند، اما يكي از مجروحان حادثه به دليل شدت خونريزي نيمه شب در بيمارستان جان باخت و به اين ترتيب رسيدگي به پرونده اين جنايت خياباني وارد مرحله تازه اي شد.
سرهنگ سيروس فتحي، رئيس كلانتري 108 نواب روزگذشته درخصوص اين پرونده گفت:با مرگ اين جوان ، تحقيقات براي دستگيري متهمان اصلي و شركت كنندگان در نزاع دردستوركار قرارگرفت و در نهايت بعد از۲۴ساعت از زمان درگيري، متهمان دستگير وتحويل اداره 10آگاهي تهران شدند تا در بازجوييهاي تكميلي متهمان اصلي جنايت شناسايي شود. سرهنگ شعباني سركلانتر 8 پايتخت نيز روزگذشته با اشاره به اين پرونده گفت :طبق دستور قضايي ودستور ويژه سردار رادان - فرمانده انتظامي پايتخت- براي ايجاد آرامش و جلوگيري از فعاليت افراد شرور درمنطقه 8 سركلانتري تهران ، هر كس با قمه وقداره ديده شود با حكم تير با وي برخورد خواهد شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |