پنجشنبه ۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۰ - Dec 28, 2006
جزئيات تازه از پرونده كارمندان متخلف بورس
008139.jpg
گروه بورس- معاون حقوقي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در جرايم مربوط به بازار سرمايه، مرجع تشخيص و تعيين ضرر و زيان، دادگاه رسيدگي كننده به پرونده است.
به گزارش اطلاع رساني بورس،  حسين فهيمي افزود: بر اساس ماده 52 قانون بازار سرمايه جمهوري اسلامي ايران،  پس از آن كه سازمان مدارك و مستندات مربوط به جرم را گردآوري و به مرجع قضايي ذيصلاح اعلام كرد، چنانچه در اثر جرم ضرر و زياني متوجه اشخاص شده باشد،  زيان ديدگان مي توانند دادخواست ضرر و زيان را به دادگاهي كه به اصل پرونده اتهامي رسيدگي مي كند، تقديم كنند.
وي تصريح كرد: بديهي است كه متقاضي بايد اصل ورود ضرر به خود و همين طور رابطه سببيت بين اين ضرر و اقدام مجرمانه را اثبات كند.
معاون حقوقي سازمان بورس و اوراق بهادار يادآور شد: پس از احراز اين دو مطلب، دادگاه بر اساس ارزيابي كارشناسانه و تعيين ميزان ضرر به جبران خسارت حكم مي دهد.
نايب رييس هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اين كه اين اتهامات ابتدا بايد در سازمان و سپس در دادسرا تاييد شود خاطرنشان كرد: به هر حال نظر نهايي با دادگاه است و اگر دادگاه نيز اين نظر را تاييد كند، حكم مقتضي صادر خواهد كرد.
فهيمي در ادامه گفت: اگر درباره پرونده اي حكم قطعي صادر شود و مجرميت افراد مورد تاييد دادگاه باشد دادگاه مي تواند اعلام كند كه متهمان با استفاده از اطلاعات نهاني در معامله كدام سهم وارد شده اند و پس از اين اعلام زيان ديدگان براي جبران خسارت مي توانند به دادگاه مراجعه كنند.
وي افزود: پس از تحويل پرونده به دادگاه، سازمان بورس و اوراق بهادار ديگر دخالتي ندارد و همه چيز به رأي و نظر مرجع قضايي بستگي خواهد داشت.
معاون حقوقي سازمان بورس و اوراق بهادار يادآور شد: ارايه دادخواست ضرر و زيان درباره همه متهمان اعم از معامله كنندگان،  مديران شركت ها و ديگر اشخاصي كه بر اساس قانون به عنوان دارندگان اطلاعات نهاني معرفي شده اند و پرونده آن ها به دادگاه ارجاع شده، امكان پذير است.
عضو هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار درباره ارجاع پرونده سه تن از كاركنان سازمان به مراجع قضايي گفت: نخستين پرونده ارجاعي سازمان بورس و اوراق بهادار هم اكنون در شعبه 1021 دادگاه عمومي مجتمع قضايي وليعصر(عج) در حال رسيدگي است و پرونده كاركنان سازمان نيز در آستانه صدور كيفر خواست در دادسرا است و پس از صدور كيفر خواست، پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد و بديهي است پس از آن زيان ديدگان از جرم مي توانند به دادگاه مربوطه مراجعه كنند. فهيمي تصريح كرد: براساس تبصره 2 ماده 188آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، پيش از صدور حكم قطعي انتشار جريان دادرسي و محاكمه در رسانه هاي گروهي مجاز نيست و متخلف از اين تبصره به مجازات مفتري محكوم مي شود، لذا اطلاع رساني درباره سرنوشت پرونده نيز در صلاحيت مراجع قضايي است.

پرسودترين شركت هاي بورس در آذرماه
008217.jpg
گروه بورس- در پايان يك ماه عملكرد بورس تهران، سهامداران دو شركت بورس تهران به سودهاي فراتر از 90درصد رسيدند.به گزارش همشهري، در آذرماه۸۵ ارزش سهام دو شركت حمل ونقل پتروشيمي و ايران تاير، به ترتيب 8/96درصد و۹۰درصد افزايش يافت. در اين مدت 202 نفر سهام حمل ونقل پتروشيمي و 116 نفر سهام ايران تاير را به سبد دارايي هايشان افزودند.اين گزارش حاكي است در طول آذرماه سود حاصل از افزايش قيمت سهام 4شركت بورس نيز از 40درصد فراتر رفت. بر اين اساس، قيمت سهام شركت توسعه معادن روي 44درصد رشد كرد. سهامداران تكنوتار شاهد رشد 41درصدي ارزش دارايي هايشان بودند و قيمت سهام دو شركت مس شهيد باهنر و ايران دارو نيز آذرماه را با 40درصد سود به پايان رساندند. در طول آذرماه سود سهامداران 10 شركت نيز به 20درصد رسيد. سهامداران شركت هاي باما، پتروشيمي خارك، پارس دارو، گل گهر، چيني ايران، پتروشيمي اصفهان، نفت بهران، دارويي داروپخش، دارويي لقمان و چادرملو از آن جمله اند.
سهام پرطرفدار
اين گزارش حاكي است كه در طول آذرماه، دو شركت معدني به پرطرفداراترين سهام بورس تهران تبديل شدند؛ در اين مدت 7هزار نفر در صف خريد سهام هر يك از شركت هاي چادرملو و توسعه معادن روي ايستادند. سرمايه گذاري بازنشستگي نيز با جذب 5هزار خريدار، سومين سهام پرطرفدار بورس در آذرماه لقب گرفت. اما رتبه هاي چهارم و پنجم جدول سهام پرطرفدار بورس، باز هم به دو شركت معدني اختصاص يافت؛ معادن و فلزات و گل گهر، توجه بيش از 4هزار خريدار را به خود جلب كردند.
كارنامه
در طول آذرماه، 81هزار نفر در مجموع براي خريد يك ميليارد و 653ميليون سهم عرضه شده در بورس تهران رقمي معادل 8هزار ميليارد ريال پرداختند.
در اين دوره سهام 232 شركت پذيرفته شده در بورس تهران بين متقاضيان سرمايه گذاري دست به دست شد.

افزايش شاخص با موتور كارآفرين
گروه بورس شاخص كل بورس تهران در معاملات ديروز در نتيجه افزايش قيمت سهام بانك كارآفرين افزايش يافت.
به گزارش همشهري، شاخص كل بورس تهران ديروز با 6 واحد افزايش به 10 هزار و 75 رسيد.شاخص بازده بازار و واسطه گري هاي مالي نيز هر كدام به ترتيب با 19 و 521 واحد افزايش روبرو شدند اين در حالي بود كه شاخص صنعت 15 واحد كاهش يافت.براساس اين گزارش، در معاملات ديروز سهام بانك كارآفرين پس از بازگشايي نماد مورد استقبال سهامداران قرار گرفت.و در نهايت افزايش ارزش سهام اين شركت توانست شاخص كل را 23 واحد افزايش دهد.ديروز پس از بانك كارآفرين شركت هاي پتروشيمي خارك و كالسيمين نيز توانستند 5/7 واحد شاخص بورس تهران را بالا بكشند.
بانك پارسيان نيز از ديگر شركت هايي بود كه در افزايش شاخص نقش داشت و منجر شد شاخص 5/1 واحد صعود كند.
اين گزارش حاكيست، در معاملات ديروز شركت هاي توسعه معادن روي و سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات بيشترين نقش را در كاهش شاخص داشتند، به طوري كه كاهش ارزش سهام اين دو شركت در مجموع شاخص را 6 واحد پايين كشيد.
پس از اين دو شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي با 3 واحد تاثير منفي بر شاخص در جايگاه بعدي جاي گرفت.

روندها
بازي بيمه ها در بورس
گروه بورس- گزارش روندهاي امروز به بررسي خريد و فروش سهام توسط بيمه مركزي ايران طي معاملات آذرماه گذشته پرداخته است.
در گروه ماشين آلات و تجهيزات با فروش سهام تراكتورسازي ايران، درصد مالكيت خود را در اين شركت از 2/1 درصد به زير يك درصد رسانده و 339۶۷۵، سهم تكنوتار (معادل 1/1 درصد كل سهام) را فروخت.
در گروه انبوه سازي، املاك و مستغلات با فروش سهام سرمايه گذاري مسكن، درصد مالكيت خود را در اين شركت از 1/1 درصد به زير يك درصد رساند و در مقابل 4۷۳۱،۷۷۴، سهم نوسازي و ساختمان تهران (معادل 6/1 درصد كل سهام) را خريد.
در گروه حمل و نقل، انبارداري و ارتباطات با جمع آوري سهام خدمات دريايي تايد واتر خاورميانه درصد مالكيت خود را در اين شركت از زير يك درصد به 1/1 درصد افزايش داد.
در گروه مواد و محصولات دارويي با فروش سهام داروسازي فارابي، درصد مالكيت خود را در اين شركت از 6/1 درصد به زير يك درصد كاهش داد.
در گروه سيمان، آهك و گچ، 846۰۷۵، سهم سيمان سپاهان، 157۰۹۸، سهم سيمان تهران، 35۶۹۵، سهم سيمان شاهرود را خريد و با خريد سهام سيمان خزر از سرمايه گذاري صنعت بيمه درصد مالكيت خود را در اين شركت از زير يك درصد به 1.75 درصد افزايش داد. همچنين با خريد سهام از بازار درصد مالكيت خود را در سيمان غرب از زير يك درصد به 1/1درصد افزايش داد.
در گروه محصولات شيميايي 30۰۰۰، سهم پتروشيمي اراك، 451۹۲۹، سهم پتروشيمي آبادان و 3۸۰۴،۰۵۰، سهم پتروشيمي اصفهان (معادل يك درصد كل سهام) را فروخت و در مقابل 4۲۱۱،۳۲۴، سهم پتروشيمي خارك را به سبد خود افزود.
در گروه استخراج كاني هاي فلزي با فروش سهام شركت توسعه معادن روي ايران درصد مالكيت خود را در اين شركت از 2/1 درصد به زير يك درصد كاهش داد.
در گروه سرمايه گذاريها 2۳۷۰،۵۴۴، سهم سرمايه گذاري صنعت بيمه را خريداري كرد.
همچنين بيمه مركزي ايران در 3 دي ماه، با فروش سهام تكنوتار و فارسيت اهواز به ترتيب درصد مالكيت خود را از 6/4 درصد و۳‎/۱ درصد به زير يك درصد كاهش داد و 306۹۲۲، سهم پتروشيمي خارك و 190 هزار سهم پتروشيمي اصفهان را خريداري كرد.
همچنين اين شركت در 4 دي ماه، 360۰۰۰، سهم پتروشيمي اراك و 72۰۰۰، سهم فولاد كاويان را فروخت.
IraTahlil.com

تداوم كاهش شاخص ها
در بورس هاي امارات
ايسنا: شاخص سهام بورس دوبي 28 صدم درصد و شاخص ابوظبي 4صدم درصد كاهش يافت. بازارهاي مالي امارات متحده عربي در هفته جاري شاهد نوسانات معاملات و شاخص ها بود.در معاملات روز سه شنبه، در بورس دوبي 48.5 ميليون سهم به ارزش 345 ميليون درهم داد وستد شد كه شاخص سهام در اين بورس 28صدم درصد كاهش يافت و شاخص كل بازار مالي دوبي به 4077 واحد رسيد. هم چنين در معاملات روز گذشته در بورس ابوظبي 36.6 ميليون سهم به ارزش 147.8 ميليون درهم معامله شد كه شاخص سهام 4 صدم درصد كاهش يافته و شاخص كل در اين بورس به 2926 واحد رسيد.
روزنامه الاتحاد در اين زمينه نوشت: از آغاز سال جاري تا كنون شاخص كل سهام در بازارهاي مالي امارات بيش از 1/42 درصد كاهش يافته است كه سهام شركت هاي بيمه از آغاز سال جاري تا كنون بيش از 8/37 درصد كاهش يافته است

سومين سمينار سراسري حسابداري مديريت هفته آينده برگزار مي شود
مهر: دبير انجمن حسابداران خبره ايران از برپايي سومين سمينار سراسري حسابداري مديريت با مضمون محوري الگوهاي نوين سازمان ها و ضرورت تحول در حسابداري مديريت در روز هاي 12 و 13 دي ماه سال جاري در مركز همايش هاي رازي تهران خبر داد.
محمد منيري با اعلام اين خبر افزود: انجمن حسابداران خبره ايران در ادامه كوشش هاي خود در جهت گسترش و معرفي مفاهيم نوين حسابداري مديريت و توسعه به كارگيري ابزار و تكنيك هاي آن نسبت به برپايي اين سمينار دو روزه اقدام كرده است.
وي مختصات اقتصادي تاثيرگذار بر كاركرد بنگاه هاي اقتصادي آينده، الگوهاي نوين اداره سازمان ها، الزامات و تاثيرات "استراتژي مداري" بر كاركرد حسابداري مديريت و مديريت هزينه، ابزار پيشبرد مديريتي مبتني بر ارزش را از عمده محورهاي اين سمينار برشمرد.
منيري گفت: با توجه به اهميت نقش زنجيره ارزش و حسابداري مديريت، نقش حسابداران مديريت در اعمال مديريت ريسك در شرايط نوين بسيار حائز اهميت است كه سومين سمينار سراسري حسابداري مديريت دو محور خود را به اين موضوع اختصاص داده است.
وي با تاكيد بر موضوع تحولات در بودجه بندي، حركت به سوي بودجه بندي مطلوب را از ديگر آرمان هاي برگزاركنندگان سمينار فوق برشمرد.
به گفته منيري، اهميت اندازه گيري و گزارشگري دارايي هاي نامشهود و مسئوليت هاي اجتماعي و حسابداري مديريت، همچنين سنجش پايداري بنگاهها با ابزارهاي حسابداري مديريت از ديگر مواردي است كه در سمينار فوق مورد هم انديشي استادان رشته هاي مالي، اعضاي هيات مديره شركت ها، مديران سازمان ها دولتي و مديران مالي قرار مي گيرد.

همشهري شرايط آخرين فصل بورس را بر رسي مي كند
پيش بيني زمستان بورس
008142.jpg
گروه بورس- به نظر مي رسد با عبور از فصل پائيز و آغاز فصل زمستان، بازار سهام شاهد تحولات نسبي خواهد بود، اما آيا رونق معاملات در زمستان نيز ادامه خواهد يافت؟
به گزارش همشهري، آمار منتشر شده درخصوص وضعيت معاملات بورس تهران در پائيز حاكي از آن است كه اين بازار در آخرين ماه فصل پائيز شاهد رونق معاملات و صعود شاخص ها بود.به طور كلي آذرماه سال جاري پس از مدت ها ركود نقطه عطفي در بازار سهام محسوب مي شد و با عبور شاخص از مرز 10 هزار واحد بار ديگر اميدها براي رونق بيش از پيش معاملات افزايش يافت به طوري كه حتي با صدور قطعنامه ضد ايراني در شوراي امنيت، اين بازار تأثير چنداني را از اين قطعنامه نپذيرفت. كارشناسان معتقدند كه روال كنوني بازار سهام در فصل زمستان ادامه خواهد يافت و در اين فصل نيز شاهد افزايش نسبي شاخص ها و قيمت ها خواهيم بود.
رونق نسبي معاملات
نصرالله برزني، مديرعامل شركت كارگزاري بانك اقتصاد نوين در گفت وگو با همشهري در اين باره گفت: به اعتقاد من روند ملايم افزايش قيمت ها در ماه هاي آينده ادامه خواهد يافت. به دليل اينكه هنوز سهام و گروه هاي پر پتانسيلي در بازار وجود دارند كه مي توانند در آينده رشد خوبي را تجربه كنند.
وي با تأكيد بر اينكه بازار سهام رشد ملايم شاخص ها و قيمت ها را در ماه هاي آينده تجربه خواهد كرد گفت: در ماه هاي گذشته گروه معادن و پتروشيمي موتور محرك بازار بودند و اين دو گروه در طول ماه هاي گذشته منجر به رشد معاملات و افزايش شاخص ها شدند، اما هنوز گروه ها و صنايع مختلفي وجود دارند كه رشد شان را آغاز نكرده اند بنابراين با آغاز رشد حركت اين سهام در آينده شاهد افزايش ملايم قيمت ها و شاخص خواهيم بود.برزني در خصوص سهامي كه مي توانند طي ماه هاي آينده تأثير مثبتي بر بازار داشته باشند، گفت: سهام بانك ها، خودرو، ساختمان و در مقاطعي گروه فلزات اساسي از جمله سهام پر پتانسيلي هستند كه توانايي رشد دارند.مدير عامل شركت كارگزاري بانك اقتصادنوين در ادامه تصريح كرد: نسبت قيمت به درآمد اين شركت ها بسيار پايين است و پتانسيل زيادي نيز براي افزايش درآمد دارند.
وي درخصوص دلايل رشد نسبي بازار سهام در ماه هاي آينده گفت: رشد حجم نقدينگي در كشور، رشد اقتصادي و همچنين افزايش منابع ارزي كشور، علايم مثبتي براي افزايش بازار در ماه هاي آينده هستند.برزني تصريح كرد: همچنين منابع و حجم نقدينگي زيادي هم اكنون منتظر ورود به بورس است كه مي تواند در افزايش معاملات مؤثر باشد.
وي در خصوص تصويب قطعنامه اي عليه برنامه هاي هسته اي ايران در شوراي امنيت گفت: وضعيتي كه در اين هفته طي شد واكنش طبيعي بازار به اين قطعنامه بود، اما اين واكنش مقطعي و موقت است چرا كه اين قطعنامه هيچ تأثير خاصي بر اقتصاد كشور برجاي نخواهد گذاشت.
وي افزود: اگرچه همواره اخبار خوشايند و ناخوشايند مي تواند بر روي بازار سهام در هر كشوري تأثير بگذارد اما اين اخبار در شرايط كنوني تأثير خود را از دست داده است، زيرا نمي تواند بنيان هاي اقتصادي را هدف قرار دهد و صرفاً تأثير رواني كوتاه و موقتي خواهد داشت.مديرعامل كارگزاري اقتصادي نوين در رابطه با وضعيت عرضه سهام جديد و تأثير آن در بازار گفت: در حال حاضر شانس زيادي براي جذب عرضه هاي جديد در بازار وجود دارد و بازار از پتانسيل جذب سهام جديد برخوردار است.وي خاطر نشان كرد: اگر حجم عرضه ها و قيمت سهام متناسب با هم باشند بازار از اين عرضه ها استقبال خواهد كرد.بنابراين بايد اين عرضه ها و قيمت سهام مذكور متناسب با حجم عرضه و تقاضاي بازار صورت بگيرد.
وي تصريح كرد: اگر سياست گذاري و نرخ گذاري سهام درست و متناسب باشد بورس تهران از اين عرضه ها استقبال خواهد كرد.
در همين حال اكبر زرگاني نژاد، مديرعامل شركت كارگزاري امين سهم در خصوص وضعيت بورس در سه ماه آخر سال گفت: وضعيت بازار سهام در زمستان بستگي به شرايط دارد. وي افزود: شرايط كنوني براي سرمايه گذاري بلند مدت بسيار مناسب است و كساني كه سرمايه  گذاري بلند مدت مي كنند مي توانند از شرايط كنوني استفاده كنند.
وي درخصوص عرضه سهام جديد در بورس گفت: اگر قيمت عرضه هاي آينده مناسب باشد مشكلي به وجود نخواهد آمد و بازار استقبال خواهد كرد.

تصويب 12 ماده ديگراز دستورالعمل ثبت و عرضه عمومي اوراق بهادار
گروه بورس - شوراي بورس در آخرين جلسه خود 12 ماده ديگر از دستورالعمل ثبت و عرضه عمومي اوراق بهادار را تصويب كرد.
به گزارش اطلاع رساني بورس، شوراي بورس پيش از اين نيز 6 ماده از اين قانون را تصويب كرده بود و در نشست اخير خود از ماده هفت به بعد را مورد بررسي قرار داد.شوراي بورس در جلسه آينده خود كه دو هفته ديگر برگزار خواهد شد، ادامه اين دستورالعمل را بررسي خواهد كرد.
پيش نويس اين دستورالعمل داراي شش فصل، 37 ماده و 8 تبصره بوده است.

تشكيل صف هاي فروش براي سهام معادن
008136.jpg
گروه بورس- در معاملات روز گذشته بورس تهران صف هاي فروش سهام معادن به 5/13 ميليون سهم رسيد.
به گزارش همشهري، اگرچه در طول ماه گذشته سهام معادن از جمله سهام پرطرفدار بازار بود، اما ديروز براي دومين روز متوالي صف هاي فروش اين سهم بسيار سنگين بود.براساس اين گزارش، در معاملات روز گذشته سهامداران يك هزار و 720 دستور براي فروش 8 ميليون سهم توسعه معادن روي پر كردند.صف هاي فروش گل گهر نيز از مرز 2 ميليون سهم گذشت و سهامداران براي فروش سهام خود در اين شركت 651 تقاضا پر كردند.همچنين صف هاي فروش سهام چادرملو و باما نيز به 3 ميليون سهم رسيد.
اين گزارش حاكيست، در معاملات روز گذشته سهام بانك ها همچنان براي دومين روز متوالي با استقبال سهامداران مواجه شد و در اين ميان بانك پارسيان با 14 ميليون صف خريد در صدر ايستاد. سهامداران براي خريد سهام پارسيان 1500 تقاضا پر كردند.صف هاي خريد بانك اقتصادنوين نيز به 5/1 ميليون سهم رسيد.

آخرين پيش بيني سود دو شركت بزرگ بورس
008145.jpg
گروه بورس- شركت هاي سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران و بانك كارآفرين پيش بيني درآمد سال  جاري خود را اعلام كردند. به گزارش همشهري، شركت سرمايه گذاري توسعه ملي با انتشار اطلاعيه اي پيش بيني درآمد هر سهم سال جاري خود را مبلغ 160ريال اعلام كرد.
هيأت مديره اين شركت قصد دارد 80درصد سود سال جاري را بين سهامداران تقسيم كند. بانك كارآفرين نيز سود هر سهم سال 85 خود را 534ريال اعلام كرد. درآمد هر سهم اين شركت در سال،۸۴ 469ريال بود. براساس مصوبه مجمع عمومي بانك كارآفرين درسال 83، اجراي افزايش سرمايه شركت از 700ميليارد ريال به دو هزار ميلياردريال از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران در چند مرحله و ظرف۳سال به هيأت مديره تعويض شده است. هيأت مديره اين شركت تصميم دارد 15درصد سود را به حساب اندوخته قانوني و 10درصد را به حساب سود انباشته منتقل كند و تقسيم مابقي سود را به مجمع عمومي پيشنهاد كند. اين گزارش حاكيست شركت سوليران نيز روز گذشته با انتشار اطلاعيه اي سود هر سهم سال جاري خود را مبلغ 31ريال اعلام كرد.

افت شاخص ها در كريسمس نيويورك
ايسنا: بازارهاي سهام آمريكا در حالي پس از تعطيلات كريسمس فعاليت خود را آغاز مي كنند كه تنش هاي جديد در خصوص برنامه هاي هسته اي ايران شور و هيجان هاي پيش از تعطيلات وال استريت را تضعيف كرده است.
به گزارش فرانس پرس در مبادلات اوليه، ميانگين شاخص صنعت داوجونز افزايش 8.49 واحدي (0.07 درصدي) يافت و به 12351.71 واحد رسيد در حالي كه شاخص هاي نزدك كاهش 1.75 واحدي (7 صدم درصدي) را شاهد بود و به 43/2399 واحد رسيد. شاخص استاندارد اندر پورز نيز با 50.77 واحد (5 صدم درصد) كاهش به 1411.53 واحد رسيد.
تحليلگران بورس بر اين عقيده هستند كه بازارها در پي احتمال افزايش تنش ها در خاورميانه و مخالفت ايران با قطعنامه شوراي امنيت به هم ريخته است.
خبرگزاري فرانسه افزود: ايران اطمينان داده است كه هيچ تصميمي براي قطع صادرات نفت ندارد، در حالي كه بازارها هنوز در اين خصوص اطمينان كافي ندارند.

تغييرات قيمت سهام
008073.jpg
008076.jpg
008079.jpg

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |