پنجشنبه ۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۰ - Dec 28, 2006
اسراري كه فاش شد
عميد نمازي خواه
فون براون؛ چهره متشخص ناسا و افسر سابق اس اس
نمونه اوليه موشك v-2 كه پايه طراحي موشك هاي بالستيك پس از جنگ جهاني دوم شد
008091.jpg
008094.jpg
شصت سال قبل، آمريكا دانشمندان نازي را براي هدايت پروژه هاي پيشرو اين كشور مانند رقابت براي تسخير فضا به خدمت گرفت. اين مردان تكنولوژي هاي مرزشكني را در اختيار آمريكا گذاشتند كه حتي امروز نيز در خط مقدم علم و تكنولوژي قرار دارد، اما اين دستاورد بي هزينه نبوده است.
پايان جنگ جهاني دوم شاهد تكاپوي فشرده براي دست يافتن به اسرار انبوه فني آلمان نازي بود. متفقين براي به چنگ آوردن حداكثر تجهيزات و تخصص ممكن از ويرانه هاي رايش تقلا مي كردند و همزمان سعي داشتند مانع دسترسي سايرين به اين اسرار شوند.
وسعت و عمق دستاوردهاي فني بسيار پيشرفته آلمان، كارشناسان متفقين كه نيروهاي مهاجم را در سال 1945 همراهي مي كردند، به حيرت افكند.
راكت هاي مافوق صوت، گاز عصبي، هواپيماي مجهز به موتور جت، موشك هاي هدايت شونده، فناوري تجسسي و آلات پيشرفته زرهي تنها برخي از فناوري هاي بديعي بود كه در آزمايشگاه ها، كارگاه ها و كارخانه هاي نازي، حتي در زماني كه در آستانه شكست بودند، توسعه مي يافت. آمريكا و اتحاد جماهير شوروي در نخستين روزهاي جنگ سرد درگير مسابقه اي عليه زمان براي شكستن اسرار علمي هيتلر شدند.
در ماه مه 1945، قشون تحت فرمان استالين آزمايشگاه هاي اتمي در موسسه معتبر كايزر ويلهلم در حومه برلين را تحت كنترل درآوردند و بذر آنچه را بعدا به زرادخانه وسيع اتمي شوروي بدل شد تقديم پيشواي خود كردند.
آمريكايي ها درست پيش از آنكه نيروهاي شوروي مجتمع وسيع نوردهازن را كه در دل رشته كوه هاي هارتز در صفحات مركزي آلمان ساخته شده بود تصرف كنند، موشك هاي وي-2 را از آن خارج كردند. به علاوه تيمي به سرپرستي ورنر فون براون نيز كه وي-2 را ساخته بود، به دست آمريكايي ها افتاد.
هيونِر، معاون فرمانده نيروي هوايي آمريكا در اروپا، كوتاه زماني پس از به چنگ آوردن اين غنائم نوشت: اشغال تشكيلات علمي و صنعتي آلمان اين موضوع را كه ما در بسياري از زمينه هاي پژوهشي به گونه تكان دهنده اي عقب مانده ايم آشكار كرد. اگر از اين فرصت براي به چنگ آوردن تشكيلات و مغزهايي كه آن را توسعه داده اند استفاده نكنيم و آن دو را فورا به كار نگيريم، بايد براي كشف عرصه اي كه قبلا كاوش شده تلاش كنيم كه ما را چندين سال عقب خواهد انداخت.
به اين ترتيب پروژه موسوم به گيره كاغذ آغاز شد كه طي آن فون براون و بيش از 700 نفر ديگر از دانشمندان آلماني به طور مخفيانه بدون آگاهي متحدان آمريكا به آن كشور منتقل شدند. اين پروژه هدف پيچيده اي نداشت: بهره برداري از دانشمندان آلماني براي پروژه هاي پژوهشي آمريكا و جلوگيري از دسترسي اتحاد جماهير شوروي به اين معدن غني فكري.
پس از آن تحولات سريعي روي داد: ترومن پروژه گيره كاغذ را در ماه اوت 1945 تصويب كرد و سه ماه بعد در روز 19 نوامبر نخستين گروه از دانشمندان آلماني وارد خاك آمريكا شدند.
با اين حال يك مشكل عمده وجود داشت؛ ترومن به وضوح دستور داده بود كه هركسي كه عضويت او در حزب نازي ثابت شود و در فعاليت هاي آن شركت داشته يا از حاميان فعال حكومت نظامي نازي ها بوده است ، از اين پروژه حذف شود.
براساس اين معيار، حتي شخص فون براون، براي خدمت در آمريكا واجد شرايط نبود. او علاوه بر عضويت در سازمان هاي مختلف نازي، از اعضاي بلندپايه اس اس (از سازمان هاي موازي گشتاپو) بود. در پرونده امنيتي او درج شده بود كه وي يك خطر امنيتي به حساب مي آيد. اين افراد از جمله همكاران فون براون بودند:
- آرتور رودلف، مديركل عملياتي نوردهازن، جايي كه 20 هزار برده، كه به كار اجباري واداشته شده بودند، در جريان توليد موشك هاي وي-2، جان باختند. او تيم سازنده راكت ساترن پنج را كه صد در صد نازي، از نوع خطرناك وصف مي شد، سرپرستي مي كرد.
- كرت ديبوس، متخصص پرتاب موشك و از افسران اس اس. در پرونده او آمده بود: او بايد به عنوان تهديدي براي امنيت نيروهاي متفقين تحت نظر و كنترل باشد.
- هوبرتوس استراگهولد، كه بعدا پدر پزشكي فضايي لقب گرفت، سيستم هاي زيست ياري تعبيه شده در فضاپيماهاي ناسا را طراحي كرد. برخي از زيردستان او در اردوگاه هاي داخائو و آشويتس، آزمايش هاي انساني انجام مي دادند، جايي كه اسراي كشورهاي شرق اروپا منجمد شده و در اتاقك هاي كم فشار قرار داده مي شدند كه معمولاً به مرگ آنها منجر مي شد.
تمامي اين افراد از صافي اخلاقي گذرانده شدند تا به آمريكا خدمت كنند: ارتش آمريكا كه پيروزي در جنگ سرد، نه برقراري عدالت را، نخستين اولويت خود مي دانست، بر جناياتي كه ادعا مي شود اين افراد مرتكب آن شده بودند، سرپوش گذاشت و لكه هاي سياه را از پيشينه آنها زدود. گيره اي كه اطلاعات تازه آنها را در پرونده هاي شخصي محكم مي كرد، وجه تسميه كل اين عمليات شد و اكنون با گذشت شصت سال، ذره اي از اهميت ميراث آن پروژه كاسته نشده است.
مي توان استدلال كرد كه هواپيماي موسوم به هورتن هو 229 با روكشي از تخته سه لاي باردار كربني با بال هاي رو به عقب كه از چشم رادار مخفي مي مانند و در سال 1944 ساخته شد نخستين هواپيماي تجسسي جهان بود.
ارتش آمريكا يكي از اين مدل ها را در اختيار شركت هواپيماسازي نورثروپ گذاشت. اين شركت بعدها بمب افكن هاي تجسسي بي-2 را كه از تمام جهات كاربردي، نمونه مدرن هورتون بود، ساخت.
موشك هاي كروز هنوز بر طرح موشك وي-1 استوار است و موتور جتي كه نيروي محركه هواپيماي هايپرسونيك پيشرفته ناسا موسوم به ايكس-43 (با سرعتي پنج برابر صوت) را فراهم مي كند تا حدود زيادي مديون پيشگامان صنعت جت آلمان است.
همچنين آلمان، تاسيسات بسيار عظيمي را در تلمارك واقع در نروژ براي توليد آب سنگين و غني سازي اورانيوم ايجاد كرده بود كه اگر بمب افكن هاي انگليسي آنجا را بمباران نمي كردند در همان سال 1944 اولين سلاح هسته اي آلمان، آماده استفاده شده بود.
علاوه بر اينها، شمار بزرگ اسناد پروژه گيره كاغذ كه هنوز محرمانه است، باعث شده بسياري از كارشناسان، از جمله نيك كوك، مشاور هوافضاي هفته نامه دفاعي جينز مظنون باشند كه آمريكا ممكن است به توسعه فناوري هاي حتي پيشرفته تر نازي پرداخته باشد كه از جمله آنها دستگاه هاي ضدجاذبه است كه منبع بالقوه اي براي مقادير وسيعي انرژي خواهد بود.
كوك مي گويد: اين فناوري مي تواند چنان ويرانگر باشد كه صلح جهان را به خطر بيندازد،  از اين رو آمريكا تصميم گرفته آن را براي مدت هاي مديد مخفي نگاه دارد.
اما خيلي ها ضمن كف زدن براي موفقيت غيرقابل انكار پروژه گيره كاغذ، ترجيح مي دهند هزاران نفري را به ياد بياورند كه جان باختند تا نوع بشر به فضا برود.

در لندن برگزار شد
جشنواره نسل جديد بازي هاي رايانه اي
مرتضي اسلام زاده
008082.jpg
چند روز پيش براي اولين بار، فستيوال شناخت بهترين بازي هاي رايانه اي در شهر لندن برگزار شد. اين مراسم كه همچون اسكار بود، اسكار بازي هاي رايانه اي نيز نام گرفت و از اين پس با عنوان The British Academy Video Games AWARDS به صورت سالانه برگزار مي شود. اين مراسم با استقبال پرشور هواداران اين گونه بازي هاي رايانه اي روبه رو شد.
يكي از طرفداران پروپاقرص شخصيت لارا در بازي Tomd Raider (مقبره مهاجم) كه خود نيز بي شباهت به لارا نبود، در اين باره گفت: من بسيار خوشحال هستم كه بازي هاي رايانه اي دوباره طرفداران زيادي پيدا كرده است. اين مراسم دقيقاً مثل اسكار بود و از اين رو حتي هنرپيشه هاي معروف هم تمايل پيدا كردند به اينجا بيايند و خيلي از آنها سعي دارند كه از صداهاي آنها روي اين بازي هاي رايانه اي استفاده بشود و اين باعث خواهد شد كه اين بازي ها بيشتر توسعه يابد. من 10سالم بود كه با شخصيت كارتوني لارا آشنا شدم و از همان موقع كاراكتر لارا خيلي روي من تاثير داشت. در چند سال گذشته شخصيت هاي جديدي به دنياي اين بازي ها آمده اند، ولي به نظر من هيچ كدام به خوبي لارا نيستند.
آقاي اندي سركيس مدير برگزاري فستيوال در همين زمينه گفت: اين فستيوال از هماهنگي زيادي برخوردار بود و مي تواند ارتباط خوبي با نسل جديد بازي هاي رايانه اي برقرار كند. بازي هاي جديد با بهره گيري از تكنولوژي پيشرفته رايانه اي و نوشتاري ما را قادر ساخته اند نسل جديدي از بازي هايي را كه شباهت زيادي به فيلم هاي واقعي دارند، به دوستداران آنها ارائه كنيم. آقاي نيك رودز كه از آهنگسازان اين گونه بازي هاي رايانه اي است، مي گويد: من از برگزاري اين فستيوال بسيار خوشحال هستم و فكر مي كنم اين فرصت بسيار خوبي براي علاقه مندان است تا با جنبه هاي مختلف ساختن اين گونه بازي هاي رايانه اي آشنا شوند و ببينند كه چه زحماتي براي ساختن آنها كشيده شده است.
آقاي ال كينگ يكي از برندگان جوايز نيز حرفهاي جالبي داشت؛ وي گفت: اي كاش مي توانستم، شما، دوستانتان و همه طرفداران را به استوديوي خودم در شهر نيوكاسل ببرم و به شما نشان بدهم اين بازي ها چه مراحلي را طي مي كنند تا ساخته شوند. برنامه نويسان، گرافيست ها و بسياري ديگر از افراد از خلاقيت هاي خود استفاده مي كنند تا اين بازي ها پديد آمده و طبيعي و واقعي جلوه كنند. در چند سال گذشته ما با بهره گرفتن از هنرمندان هاليوودي قادر شديم بازي هاي رايانه اي را بيشتر به فيلم نزديك كنيم تا يك بازي رايانه اي، امروزه اكثر نويسندگان ما در هاليوود، فيلمنامه مي نويسند و در چند سال آينده، پيروزي هاي بسيار چشمگيري از آن ما خواهد شد.
آقاي دانكن كه يكي از جوايز را به خود اختصاص داد نيز گفت: برگزاري اين جشنواره باعث شد كه مردم به ساختن بازي هاي رايانه اي به عنوان يك هنر و خلاقيت نگاه كنند.
آقاي كريشان آلن كه برنده دو جايزه از اين فستيوال بود نيز گفت: ما مي دانستيم كه بازي خوبي داريم و همين طور مي دانستيم كه طرفداران زيادي داريم مخصوصاً در ميان نسل جوان، ولي ما به بردن يك جايزه هم قانع بوديم، اما دو جايزه واقعاً شگفت انگيز است.
بازي هاي loco Roco ، Tom Clacys و shadow of the colossus هركدام دو جايزه را به خود اختصاص دادند و بازي هاي we love Katamari و The Elder scrolls كه به ترتيب 6و۵ نامزد دريافت جايزه بودند، هيچ جايزه اي را دريافت نكردند و بازي هاي loco Roco و Tom Clacys نيز با نامزدي براي هشت عنوان ركورددار بودند. بعد از پايان مراسم علاقه مندان اجازه يافتند كه بازي هاي جديد را امتحان كنند و نظريات خود را با سازندگان در ميان بگذارند.
منبع: BBC

همايش ها
نفت و گاز
۱ - تاريخ برگزاري: 16 -15 ژانويه 2007
۲ - مكان برگزاري: سنگاپور‎/ سنگاپور
۳ - پست الكترونيكي: Skip@peice.com
۴ - صفحه الكترونيكي:
http://www.peice.com/evetdetails.aspx?evet=102778&frfi=38742
۵ - نيم نگاه: در اين همايش دو روزه پژوهشگران به بررسي نكاتي چون، معرفي برنامه ها و پيشرفت هاي صنعت نفت و گاز، بررسي توليدات كشورهاي مختلف از نفت، آشنايي با پيمان نامه هاي تجاري كشورهاي توليدكننده نفت، بررسي عملكرد شركت هاي بزرگ نفتي در زمينه برداشت از منابع نفت و گاز، پالايش نفت و پيشرفت ها، انتقال نفت و گاز و شيوه هاي صحيح انتقال نفت و گاز، بازاريابي و فروش نفت خام: فروش نفت و گاز و قراردادها و قوانين مربوط به اين بخش مي پردازند.

بازاريابي و فروش در عصر ديجيتال (DIGIge2007)
۱ - تاريخ برگزاري: 16 -15ژانويه 2007
۲ - مكان برگزاري: سنگاپور/سنگاپور
۳ - پست الكترونيكي:
Cyog@availcorp.com
۴ - تلفن: 6563249751+
۵ - نيم نگاه: نشست DIGIge با هدف گفت وگو درباره، اصول بازاريابي و فروش در عصر ديجيتال، سياست گذاري و آشنايي با اصول صحيح فروش و بازاريابي، آشنايي با الگوهاي پيشرفته بازاريابي و فروش، فروش و بازاريابي آن لاين (o -lie)، فروش و بازاريابي با گرايش به سهولت فروش و بازاريابي (بازاريابي سياه)، شناسايي راه هاي فروش و بازاريابي موفق، پيش بيني و برنامه ريزي براي آينده، اصول بازاريابي و فروش با گرايش به سوي آينده و... برگزار مي شود.

مديريت شرايط بحراني و سياست گذاري صحيح در زمينه برداشت و توليد نفت و گاز
۱ - تاريخ برگزاري: 24 -22 ژانويه 2007
۲ - مكان برگزاري: انگليس‎/ لندن
۳ - پست الكترونيكي: terri@peice.com
۴ - نيم نگاه: اين نشست با هدف بحث و تبادل نظر درباره نكاتي چون: طراحي و آشنايي با طرح هاي جديد در زمينه برداشت و توليد محصولات نفت و گاز،  تجزيه و تحليل درست براي طراحي اصول صحيح برداشت از منابع و ارايه محصولات جانبي به بازار، اطلاعات جديد در زمينه طراحي شيوه هاي توليد، برداشت از منابع با هدف توليد بيشتر محصولات جانبي و رونق اقتصادي كشورها، شيوه هاي صحيح سرمايه گذاري در صنعت نفت و گاز، آشنايي با عملكرد كشورهاي پيشگام در زمينه برداشت، حفاري و صادرات نفت و گاز و... برگزار خواهد شد.

سيستم هاي هوشمند كامپيوتري و امنيت اطلاعات هند (ICCIIS07)
۱ - تاريخ برگزاري: 25 ژانويه 2007
۲ - مكان برگزاري: هند‎/ مادوريا
۳ - پست الكترونيكي: tce.icciis@yahoo.it
۴ - صفحه الكترونيكي:
http://www.tce.edu/evets/ICCIIS/idex.htm
۵ - مسئولان برگزاري: دانشكده مهندسي دانشگاه تيجاراجاي مادوراي هند‎/ دپارتمان علوم و تكنولوژي دانشگاه تيجاراجا‎/ مركز بين المللي امنيت اطلاعات اينترنتي هند.
۶ - نيم نگاه: همايش ICCIIS در سه محور اصلي شامل: سيستم ها و سازه هاي هوشمند كامپيوتري، امنيت اطلاعات و يافته ها و اطلاعات جديد درباره كامپيوتر برگزار مي شود. در هر يك از اين محورها پژوهشگران به بحث و تبادل نظر درباره نكاتي چون، سيستم هاي ايمني هوشمند،  ارزيابي عملكرد سيستم هاي كامپيوتري، سيستم هاي هوشمند و كاربرد آنها در دنياي امروز، دستگاه هاي آموزشي، سيستم هاي جمع آوري اطلاعات و حفظ امنيت داده ها، مديريت منابع اطلاعاتي ديجيتال، بررسي انواع سيستم هاي كنترل امنيت داده ها، وب سايت و امنيت سيستم هاي بي سيم، بيوانفورماتيك و كاربرد آن در تشخيص بيماري ها، طراحي امضاها و شناسه هاي ويژه برخي كاربرهاي خاص، كاربرد كامپيوتر در تشخيص هويت، آگاهي از يافته هاي جديد درباره وب سايت ها و شبكه هاي اطلاع رساني و... مي پردازند.
مهتاب خسروشاهي

گزارش
روش هاي نوين براي
آشكارسازي ماده تاريك
008088.jpg
گروه علمي فرهنگي- ماده تاريك به طور مستقيم قابل مشاهده نيست، اما كيهان از دوره هاي نخستين خود تحت سيطره نيروي گرانش آن قرار داشته است. به تازگي دانشمندان موسسه اختر فيزيك ماكس پلانك در آلمان، روش جديدي براي آشكارسازي اين پديده اسرارآميز ابداع كرده اند.
وقتي نور اجرام دوردست به سوي ما مي آيد، مسير حركت شان در اثر مجاورت با گرانش ساير اجرام اندكي انحراف پيدا مي كند. تاثير اين پديده كه خود مهر تاييدي بود بر نظريه گرانش آلبرت اينشتين، براي نخستين بار در سال 1919 به هنگام گذر نور ستارگان دور از نزديكي سطح خورشيد، مشاهده شد. اين خميدگ باعث آشكارسازي انحراف تصاوير كهكشان هاي مشابه مي شود. از قدرت اين انحراف براي اندازه گيري ميزان قدرت گرانش اجرام پيش زمينه و متعاقب آن جرم شان، استفاده مي شود. اگر اندازه گيري انحراف براي شمار زيادي از كهكشان هاي دور دست امكان پذير باشد، مي توان نقشه اي از تمام جرم پيش زمينه تهيه كرد.
با بهره گيري از اين روش، تاكنون سنجش هاي دقيقي درمورد جرم كهكشان هاي پيش زمينه و همچنين شماري از خوشه هاي كهكشاني صورت گرفته است. با اين حال محدوديت هاي زيادي مانع پيشرفت كار مي شوند، حتي با بزرگترين تلسكوپ هاي فضايي، شمار اندكي از كهكشان هاي پيش زمينه را مي توان ديد، براي نمونه صدهزار كهكشان در ناحيه اي به وسعت ماه بدر در آسمان. در حال حاضر سنجش سيگنال هاي انحراف گرانشي 200 كهكشان تنها 2/0 درصد از ماه بدر است، در نتيجه تصاوير حاصل بسيار تيره است. براي نمونه فقط بزرگ ترين توده هاي مواد (خوشه هاي كهكشاني) در چنين نقشه هايي نمايان مي شوند. علاوه بر اين بسياري از كهكشان هاي دوردست كه انحراف شان اندازه گيري مي شود، در مقابل شمار زيادي از توده هاي جرمي قرار گرفته اند و اين امر بر گرانش آنها تاثير مي گذارد. در نتيجه براي به دست آوردن تصاوير دقيق از جرم، نياز به تعداد زيادي منبع در فواصل دورتر است و اين روش چندان هم كارآمد نيست.
به گزارش پارس اسكاي، دو دانشمند با نام هاي بن متكف و سايمون وايت از موسسه اختر فيزيك ماكس پلانك نشان دادند كه امواج راديويي كه از دوران اوليه كيهان-پيش از شكل گيري كهكشان- به سوي ما گسيل مي شوند، مي توانند منبع مورد نياز را تامين كنند. در اين روش اخترشناسان با بهره گيري از تلسكوپ هاي عظيم راديويي به نقشه برداري از پرتوهاي هيدروژن پيش كهكشاني- كه اندكي پس از انفجار بزرگ شكل گرفته و در همه جهات قابل مشاهده هستند- مي پردازند. در اين بين وجود ماده تاريك مانند حركت موجي در استخر، باعث انحراف پرتو ها شده، موقعيت و كميت آن نيز مشخص مي گردد.
هيدروژن پيش كهكشاني ساختارهايي با اندازه هاي مختلف- بسته  به كهكشان ها- دارد و بيش از هزار ساختار در فاصله هاي مختلف در امتداد مسير ديد قرار دارد. چون كه ساختارهاي فواصل مختلف سيگنال هايي در طول موج خاصي ارسال مي كنند، تلسكوپ هاي راديويي مي توانند آنها را از هم تفكيك كنند. انحراف گرانشي اين ساختارها تلسكوپ هاي راديويي را قادر مي سازد تا تصاويري با وضوح بالا از توزيع جرم در كيهان تهيه كنند. نيازي نيست تا منتظر داده هاي بي نظير تلسكوپ هاي غول پيكر با بهره گيري از اين روش باشيم. اما يكي از داغ ترين مباحث فيزيك، يافتن دركي بهتر پيرامون ماهيت ماده تاريك است، پديده اسرارآميزي كه سرعت گسترش كيهان را كند مي كند. متكف و وايت بر اين باورند كه با نقشه برداري جرمي از بخش وسيعي از آسمان با استفاده از ابزاري مانند اسكا(SKA)، مي توان به طور دقيق ويژگي هاي ماده تاريك را بررسي كرد، طوري كه ميزان دقت اين روش، 10 بار از روش نقشه برداري انحراف گرانشي تصاوير مرئي كهكشان ها بيشتر است.

افزايش اسپم هاي تصويري خطرناك است
يك تصوير بهتر از يك هزار لغت
008085.jpg
گروه علمي فرهنگي- اسپم دوباره در حال گسترش است و با سيل تصاوير بيهوده اي كه اسپمر ها در چند ماه گذشته ساخته اند و براي گول زدن فيلترهاي اي ميل به كار مي برند، روز به روز در حال افزايش بيشتر است. اين اسپم ها كه اسپم هاي تصويري ناميده  شده اند، داراي تصاوير بي هدفي  هستند كه عمدتا متني ندارند و فيلتر هاي مختلف كه براي انواع URL حساس هستند و دنبال لغات مشكوك مي گردند به سختي مي توانند اين اسپم ها را فيلتر كنند.
كاربران، به جاي پيام هاي تايپ شده، تنها فايل تصاوير gif يا Jpeg را ببينند كه آنها را تشويق به خريد انواع داروهاي مختلف مي كند يا در بازار بورس سرمايه گذاري كنند. شركت سازنده محصولات ضداسپم، Cloudmark Ic مي گويد كه نيمي از اسپم هاي ورودي اكنون تصويري هستند، بخصوص در سيستم هاي hoeypot تا اسپم سازها موفق شوند. دام اودانل، دانشمند و محقق ارشد در اين شركت مي گويد، حدود يك سال و نيم قبل كم كم مشاهده كرديم كه به تعدادي محدود اين نوع اسپم ها ارسال مي شوند، اما از شش ماه گذشته تاكنون اين مسئله كم كم به يك مسئله مهم براي بسياري شركت هاي ضداسپم تبديل شد.
كرگ اسپورتز، مدير توليد ارشد در شركت Iro port systems Ic مي گويد، اسپم هاي تصويري از يك درصد در سال 2005 به 12درصد رسيده است. او مي گويد، اين رشد براي اسپم كردن به صورت يك مسئله جهاني كمك فراواني كرده است. پيام هاي اسپم كه روزانه فرستاده مي شود تا 40 درصد نسبت به ماه آوريل افزايش يافته است. بسياري از اين اسپم هاي جديد از سوي تقريبا چند گروه كوچك ارسال مي شود كه شبكه هاي بزرگ زامبي را كنترل مي كنند.
اسپم كننده ها اكنون تقريبا 55ميليارد پيام را روزانه توليد مي كند. يك سال قبل تعداد پيام هاي روزانه 30 ميليارد پيام در روز بود. مجموعه  بزرگتر از لحاظ حجم و تكنيك هاي بهتر اغلب سبب شكايت هاي بيشتر براي مجريان شبكه مي شود.
جاناتان فورستر، مدير محاسبات دانشگاه آريزونا بخش روانشناسي گفته اند كه من كاربراني را ديده ام كه در هفته هاي گذشته در مورد گسترش عمومي اسپم شكايت داشته اند و شخصا گسترش فراوان اسپم ها را ديده ام و بخصوص افزايش درصد اسپم هاي تصويري.
مجريان شركت Avet Ic فايل هاي تصويري خاصي را از تمام پيام ها گرفته اند، بخصوص پس از آن كه اسپم هاي تصويري رشد فزاينده اي را در دو ماه گذشته داشتند. تاكتيك ديگري كه سبب پرشدن باكس ها مي شود، كار اسپم كننده هايي است كه مدام حوزه هاي جديد را ثبت مي كنند. از 35 ميليون حوزه ثبت شده در آوريل، 32ميليون هرگز پولي دريافت نكرده و پس از 5 روز از دور خارج شدند. اسپورتز مي گويد، به اعتقاد او بسياري از اين حوزه ها توسط اسپم كننده ها براي فرستادن اي ميل هاي غيرمجاز طي آن 5 روز به كار رفته اند. اين تكنيك تبديل كردن اي ميل ها به ليست سياه در انواع URL كه شامل مي شود را بسيار سخت مي كند. Sprosts مي گويد ليست هاي سياه و سفيد و سنتي نمي توانند با سرعت ثبت حوزه هاي جديد و روند سريع تغيير انواع URL در اي ميل خود را هماهنگ كند.

دانش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |