پنجشنبه ۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۰ - Dec 28, 2006
با تصويب نمايندگان مجلس
ساعت كار بانك ها به حالت سابق بازگشت
008226.jpg
گروه سياسي در حالي  كه دولت در جلسه صبح روز گذشته خود، از اتخاذ تصميم جديد درخصوص ساعت كاري بانك ها خودداري كرده وخود را تابع تصميم مجلس دانسته بود، نمايندگان مجلس به كليات و جزئيات طرح دوفوريتي بازگشت ساعت كار بانك ها به حالت سابق
(در شهريورماه 85) رأي دادند.
به گزارش خبرنگار پا رلماني همشهري ايرج نديمي در دفاع از كليات طرح دوفوريتي بازگشت ساعت كار بانك ژها به وضعيت سابق گفت: اگر اين ايراد مطرح شود كه مجلس قصد دخالت در امور دولت را دارد، پاسخ اين است كه دولت در واكنش به گراني و تذكرات مجلس چه پاسخي داده است.
نماينده لاهيجان افزود: هر آنچه موجب منفعت عمومي و پاسخ به نياز مردم باشد، مجلس آن را پيگيري مي كند.
گرامي مقدم نيز در مخالفت با اين طرح گفت: شيوه اجرايي شدن مصوبات و قوانين بر عهده قوه مجريه است و اگر قرار باشد هر جا به دلخواه مجلس نبود، بتوان وارد شد و در امور دولت دخالت كند در واقع شأن مجلس كاسته شده است.
نماينده بجنورد اظهار داشت: بحث ساعت كار بانك ها نيازمند مطالعه كارشناسانه است. بخش هايي اظهار نظر كرده اند كه ترافيك به واسطه اين اقدام دولت روان تر شده است بنابراين ما بايد چنين تدابيري را حداقل در حد آزمايش اجرايي كنيم و آثار آن را مطالعه كارشناسي كرد.
مخبر كميسيون اقتصادي مجلس ديگر موافق اين طرح بود. وي در دفاع از اين طرح گفت: جايگاه مجلس و دولت در قانون اساسي مشخص است و واقعاً كجا چنين اختياراتي از مجلس سلب شده است كه در مورد مشكلات مردم تصميم گيري كند؟
به گزارش مهر، كاظم دلخوش افزود: كجا اين اختيار به دولت داده شد كه هر زمان خواست ساعت كار ادارات را تغيير دهد و يا كشور را تعطيل كند. آيا ما مي توانيم اجازه دهيم دولت كشور را تعطيل كند و مگر ما اينجا نيستيم كه از حقوق مردم دفاع كنيم.
نماينده صومعه سرا تصريح كرد: ما دولت را دوست داريم ولي اگر انتقادي مي كنيم، براي دفاع از حقوق ملت است. البته مجلس و دولت هم بايد شأن خود را مراعات كنند و اگر اين شأن رعايت مي شد كار به اين جا نمي رسيد. آيا هزينه و فايده اين طرح تاكنون مطالعه شده و ارزش اجرايي شدن آن چقدر است.
نماينده شيراز نيز در موافقت با اين طرح گفت: ما قصد تغيير ساعت كار بانك ها را به عنوان قانون نداريم. 27 سال است كه ساعت كار بانك ها در كشور تجربه شده است، بنابراين تغيير آن به صورت ناگهاني و بدون كارشناسي يك تصميم عجولانه بود و نارضايتي مردم هم موجب شد كه ما نامه اي را به دولت بنويسيم.
محمدنبي رودكي تصريح كرد: ما بارها با طرق مختلف نارضايتي مردم و خود را در اين مورد به دولت منتقل كرده ايم اما هنوز ترتيب اثري داده نشده است.
پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان وزير كشور به عنوان نماينده دولت با اشاره به اطلاع رساني ضعيف دولت در اين زمينه از جلسه صبح هيأت دولت خبر داد و گفت: در جلسه صبح، رئيس جمهور پس از استماع نظر كارشناسان گفتند به احترام مجلس ما تصميمي در اين خصوص نمي گيريم چرا كه پس از حضور پرشكوه مردم در انتخابات نمي خواهيم تصور شود بين دولت و مجلس اختلافي وجود دارد.
مصطفي پورمحمدي با اشاره به اين كه در آينده قصد داشتيم تغيير ساعت بانك ها را در تهران اجرا كنيم ولي بانك  مركزي نپذيرفت ادامه داد: طرح تغيير ساعت كاري بانك ها 15 سال است كه بحث آن مطرح است و تا سال 78 هم ساعت كاري بانك ها 30/8 بوده اما دولت آقاي خاتمي به خاطر برخي صرفه جويي ها آن  را عوض كرد، اما بعداً به غيركارشناسي بودن آن پي بردند ولي به علت اين كه بد بوده دولت تصميم خود را هر روز عوض كند به آن دست نزدند.
پورمحمدي در ادامه به آثار طرح تغيير ساعت بانك ها اشاره كرد و گفت: هر سال در مهر ماه 30 درصد افزايش ترافيك داشتيم ولي امسال اين نرخ به 8 درصد كاهش يافته است و مصرف بنزين نيز نسبت به سال پيش در تهران حدود 3 درصد كاهش يافته است. وي در پايان گفت: اگر ترافيك تهران قفل شود كشور با بحران مديريت مواجه مي شود.
پس از سخنان نمايندگان دولت در جلسه بعدازظهر روز گذشته و با توجه به اين كه پيشنهاد سلب فوريت از طرح در جلسه هيچ رأي نياورد، 145 نماينده از 198 نماينده حاضر در صحن علني به اين طرح رأي مثبت دادند.

نگاه محافل رسانه اي به قطعنامه 1737
كارشناسان سياسي غرب با رويكرد قطعنامه
عليه ايران مخالفند
گروه سياسي- با گذشت چند روز از تصويب قطعنامه ضدايراني در شوراي امنيت سازمان ملل، اكنون بيشتر موضع گيري ها نسبت به اين موضوع از سطح مقامات رسمي به صاحبنظران و رسانه ها تغيير جهت داده و جالب آن است كه اظهار نظر كارشناسان و محافل خبري و سياسي غيررسمي غرب اختلافات فاحشي با رويكرد دولتمردان حامي قطعنامه تحريم ايران دارد.
به گزارش فارس لي فينشتاين يكي از كارشناسان شوراي روابط خارجي آمريكا در تحليلي در روزنامه كريستين ساينس مانيتور تأكيد كرد اين قطعنامه شرايط را براي آمريكا و اروپا فراهم مي آورد تا به سراغ اعمال تحريم هايي خارج از شوراي امنيت بروند.
اين روزنامه در ادامه مي نويسد: قطعنامه شوراي امنيت، ايران را از دستيابي به توان هسته اي باز نمي دارد اما يك چيز را تضمين مي كند و آن اينكه ايران همچنان در مركز توجهات ديپلماسي بين المللي در سال 2007 باقي خواهد ماند.
خبرگزاري نووستي نيز در تحليلي خاطرنشان كرد عملكرد ايران در سال گذشته ميلادي باعث شد تا برخوردها با اين كشور در حد برخورد با يك ابرقدرت منطقه اي صورت پذيرد. پايگاه اينترنتي B92 به عنوان يكي از رسانه هاي مؤثر صربستان كه در سقوط حكومت ديكتاتوري اسلو بودان ميلوشويچ نقش عمده اي ايفا كرد هم در تحليلي به نقل از يكي از كارشناسان مسائل سياسي در صربستان تأكيد كرده است كه قطعنامه شوراي امنيت بر فعاليت هاي هسته اي ايران تأثيري نخواهد داشت.
به گزارش مهر اين رسانه در ادامه به سخنان رئيس جمهور كشورمان مبني بر اينكه ايران امروز به مراتب قدرتمند تر از گذشته شده و لذا آمادگي پذيرش هر گونه مشكلي را دارد اشاره و تصريح نموده با توجه به اين سخنان ادامه فعاليت هسته اي از سوي مقامات ايراني كاملاً طبيعي به نظر مي رسد.
همچنين به گزارش ايسنا سايت خبري پيكينگز آلمان هم نوشت قطعنامه ضد ايراني 1737 در جهت پايان دادن به خشونت ها در منطقه خاورميانه، به جاي ايران بايد برضد اسرائيل صادر مي شد. روزنامه هندي ايند يا ديلي نيز با بيان اينكه تحريم ها عليه ايران تنها شكست مفتضحانه اي همچون عراق به بار مي آورد، تصريح كرد: اين مسأله بايد از طريق گفتگو در شوراي امنيت سازمان ملل متحد حل شود.
به گزارش مهر اين روزنامه نوشت: شوراي امنيت در حال تكرار اشتباهات خود است و انگليس و فرانسه نيز در حال شكل دادن به شكستي از نوع شكست مفتضحانه عراق هستند.

لاريجاني خبر داد
تشكيل كميته ويژه
براي كاهش سطح همكاري
با آژانس
گروه سياسي - دبير شوراي عالي امنيت ملي از تشكيل كميته اي براي بررسي ابعاد مصوبه مجلس شوراي اسلامي در خصوص ضرورت تجديدنظر در همكاري ايران با آژانس در اين شورا خبر داد.
علي لاريجاني روز گذشته پس از ديدار و گفت وگو با جبر الزبيدي، وزير دارايي عراق در جمع خبرنگاران با تأكيد بر سرعت بخشيدن به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان به تأييد اين مصوبه از سوي شوراي نگهبان اشاره كرد و افزود: در كميته بررسي ابعاد مصوبه مجلس، درباره  اقدامات متناسب با شرايط و واقعيات در مسأله  هسته اي تصميم گيري مي شود و در آن مسئوليني از دستگاه هاي ذيربط حضور دارند.
در اين نشست خبري كه ايسنا خبر آنرا منتشر كرد لاريجاني درباره اينكه آيا امكان بازنگري در بسته  پيشنهادي 1+5 وجود دارد ، گفت: ما مخالفتي درباره  اين كه بسته  پيشنهادي اروپا و پاسخ ايران را مورد بررسي و مذاكره قرار دهيم، نداريم.
آن ها ميز مذاكره را ترك كردند. اگر به ميز مذاكره برگردند، ما نيز مشكلي نداريم. لاريجاني با بيان اين كه ايران با استقبال از مذاكرات با سولانا به مسير حل و فصل مسئله از طريق مسالمت آميز وارد شد گفت: هنوز برموضع خود درجهت ازسرگيري مذاكرات باقي هستيم. در مذاكرات با سولانا به نتايجي رسيديم و آن نتايج هنوز مي تواند مورد توجه باشد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در خصوص قطعنامه  1737 شوراي امنيت عليه ايران با انتقاد از ادبيات مقامات آمريكايي كه معتقدند قصدشان از تحريم يك كشور تحقير آن است اظهار داشت:  آنها در اين سال ها با تحريم هايي كه عليه ايران انجام داده اند ما را تضعيف نكردند، بلكه ما را قدرتمندتر كردند و اين مسأله را مي توان در جريان بيزاري و نفرت از آمريكايي ها ديد. وي ادامه داد آمريكايي ها مي خواهند با ايجاد يك مشكل جديد مشكلات قبلي شان در منطقه را حل كنند.
لاريجاني در خصوص زمان راه اندازي 3000 دستگاه سانتريفيوژ گفت: قبلا گفته بودم كه علاقه داريم در يك مسير مذاكراتي با هماهنگي و رفع ابهامات فعاليت هاي هسته اي مان را توسعه دهيم، اما متأسفانه غرب و كشورهاي اروپايي مسير ديگري را دنبال كرده اند؛ لذا ما مجبور شديم كار را ادامه دهيم. وي خاطرنشان كرد: زمان شروع نهايي كار دستگاه سانتريفيوژ را اعلام خواهيم كرد، اما در حال حاضر به لحاظ فني نمي توانم اظهارنظر دقيقي را داشته باشم.
موضوع دستگيري
ديپلمات هاي ايراني
لاريجاني همچنين به دستگيري دو ديپلمات ايراني اشاره كرد و گفت: رفتارناپسند آمريكا در دستگيري ديپلمات هاي ايراني، در اصل خلاف قوانين بين المللي است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي ضمن تشكر از دولت عراق مبني بر تلاشهاي خود براي آزادي ديپلمات هاي ايراني، ابراز اميدواري كرد تا هر چه زودتر اين ديپلمات ها آزاد شوند.
وزير امور اقتصاد و دارايي عراق نيز هدف از ديدار خود با دبير شوراي عالي امنيت ملي را دادن پيام شفاهي مالكي به مقامات ايراني خواند و گفت: آقاي طالباني نيز در پيامي خواستار هرچه زودتر آزاد شدن اين دو ديپلمات ايراني شده اند كه بنده پيام اين آقايان را به مقامات ايراني اعلام كرده ام.وي همچنين به نامه زيباري وزير خارجه عراق مبني بر ضرورت آزادي ديپلمات ها اشاره كرد.

نشست شوراي حكام درباره ايران؛ احتمالا اواخر دي ماه
فارس: شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي احتمالا اواخر دي ماه براي بررسي تحريم هاي وضع شده درباره برنامه هسته اي ايران تشكيل جلسه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه به نقل از يك ديپلمات ارشد اروپايي كاملاً معلوم نيست كه آيا نشست شوراي حكام در اين تاريخ خواهد بود يا خير اما به اعتقاد من اگر باشد، بسيار كوتاه و عادي است.

اخبار كوتاه
قوه قضائيه :  يكصد و چهل و هفتمين جلسه ديدار مردمي آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه صبح ديروز برگزار شد . در اين جلسه ،  8 پرونده از تهران و 16 پرونده از شهرستان مورد بررسي رئيس قوه قضائيه قرار گرفت و شاهرودي هم در خصوص آنها دستورات لازم را صادر كرد . همچنين در اين جلسه  هاشمي شاهرودي در ارتباطي از طريق سيستم ويدئو كنفرانس با استان ايلام به 51 فقره پرونده رسيدگي و دستورات لازم در اين خصوص را صادر كرد .
دانشگاه: جمعي از دانشجويان بسيجي دانشگاههاي استان تهران روز گذشته در اعتراض به قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت سازمان ملل در مقابل دفتر اين سازمان در تهران تجمع كردند. به گزارش ايرنا، دانشجويان با سردادن شعارهايي،  قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت را محكوم كردند.
شوراي هماهنگي تبليغات : كميته ارتباطات و اطلاع رساني ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي عناوين ايام الله دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي را اعلام كرد. در بخشي از اطلاعيه اين كميته آمده است: دهه فجر 85 با شعار انقلاب اسلامي در پرتو سيره نبوي و جهت گيري كلي تبديل سازي دهه فجر به دهه نمايش اقتدار علمي و آمادگي دفاعي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مراسم هاي مردمي ويژه اي را در استقبال از بيانات رياست محترم جمهوري اسلامي پيش رو خواهد داشت.
وزارت دفاع :  براي نخستين بار در كشور خط توليد نقشه توپوگرافي يك ده هزارم و پروژه درايفت تصاوير ماهواره اي با دقت بسيار بالا با حضور سردار سرتيپ مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افتتاح شد. متخصصان سازمان جغرافيايي وزارت دفاع موفق شدند با راه اندازي پروژه دريافت تصاوير ماهواره اي STEREO نام جمهوري اسلامي ايران را به عنوان دومين كشور دريافت كننده تصاوير ماهواره اي به صورت بلادرنگ
(ON Line) در جهان ثبت كنند.
وزارت خارجه: سعيد جليلي معاون وزير امور خارجه ايران در مصاحبه با روزنامه لوتام سوئيس درباره اعمال مجازات ها و تحريم هاي احتمالي بر ضد ايران گفت: ملت ما به اين نوع تصميم گيري ها عادت دارد و ما از 27 سال پيش تاكنون اين مجازات را تحمل مي كنيم، ما حتي از قطعات يدكي هواپيماي مسافربري نيز محروم هستيم، جامعه بين المللي ديگر چه مي خواهد.

يادداشت
پيام روشن به 1+5
دكتر حميدرضا آصفي
مصوبه غيرحقوقي شوراي امنيت سازمان ملل متحد در تعارض كامل با NPT و مقررات بين المللي با وجود دارابودن حق داشتن فناوري صلح آميز هسته اي و با فشار آمريكا عليه ايران تصويب شد. اين قطعنامه دو هدف را دنبال مي كرد. يكي اين كه ايران فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود را به حالت تعليق درآورد كه با اين هدف، حق مشروع جمهوري اسلامي ايران مبني بر استفاده از اين فناوري عملا از ميان مي رود.
هدف دوم ايجاد يك جو رواني در كشور بود. لذا بايد با اين دو محور مقابله و پاسخ مناسبي به آن داده مي شد. بر اين اساس مجلس شوراي اسلامي در حمايت از دولت در جلسه روز گذشته خود با رأي قاطع طرحي را تصويب كرد كه طي آن دولت مكلف شد تا ضمن تسريع در بهره برداري از فناوري صلح آميز هسته اي، كليه دستگاه هاي اجرايي را ملزم كند تا با جديت ظرفيت هايي كه براي غني سازي و افزايش و توسعه آن وجود دارد، پيگيري نمايد. اين طرح كه با اكثريت قاطع نمايندگان مجلس به تصويب رسيده است، دست دولت را باز كرده و كمك مي كند كه آژانس هم در حركاتش به اقتضاي تحولاتي كه پيش مي آيد، تصميم بگيرد و اعمال نظر كند.
از سوي ديگر اين اقدام مجلس حامل پيام روشني به شوراي امنيت سازمان ملل و به ويژه آمريكا و هم پيمانان آن است كه بدانند با زبان زور و تهديد نمي توان با جمهوري اسلامي ايران سخن گفت. همچنين بايد نكاتي را در نظر قرارداد. در شرايط كنوني كه اين قطعنامه فاقد كمترين اثر بوده و بيشتر با اهداف سياسي و براي تحت فشار قراردادن ايران صادر شده لازم است مسئولان با تدبير و با به كارگيري تمامي ظرفيت ها، ضمن روشنگري افكار عمومي جهان با اقدامات خصمانه بانيان تصويب اين قطعنامه مقابله كنند.
نكته آخر هم كه نبايد آن را ناديده گرفت اين است كه شوراي امنيت با چنين اقدامي عملا يك نهاد بين المللي نظير آژانس انرژي اتمي را تضعيف كرد. شوراي امنيت كه مي بايست برحسب وظيفه ضامن امنيت و ثبات جهاني باشد با اين اقدام خود به عاملي براي بي ثباتي و تضعيف نهادهاي بين المللي تبديل شده كه اين امر آثار و عواقب سوئي درپي خواهد داشت.

كوتاه از خانه ملت
اقدام نمايندگان براي جلوگيري از انتشار فيلم هاي خصوصي
در جلسه روز گذشته نمايندگان تصميم گرفتند به دنبال برخي ناهنجاري هاي اجتماعي در زمينه توزيع فيلم هاي شخصي و خانوادگي يك فوريت طرحي را به تصويب برسانند كه درصورت تصويب نهايي آن توليد، تكثير، انتشار و توزيع آثار مستهجن از زن ايراني از مصاديق افساد في الارض است و عوامل اصلي توليد، تكثير و انتشار و توزيع عمده به مجازات اعدام محكوم مي شوند.
مخالفت شوراي نگهبان با شرط فوق ليسانس
يك عضو هيأت رئيسه مجلس گفت: شرط فوق ليسانس براي نامزدي در انتخابات مجلس مورد مخالفت شوراي نگهبان قرار گرفت. حميدرضا حاجي بابايي گفت: شوراي نگهبان با استناد به بند 8 اصل سوم قانون اساسي كه به مشاركت و تعيين سرنوشت توسط مردم و حضور مردم و همچنين با اشاره به اصل 20 قانون اساسي كه مي گويد همه افراد ملت اعم از زن و مرد يكسان در حمايت قانون قرار دارند و از همه حقوق انساني، سياسي، اجتماعي و فرهنگي با رعايت موازين اسلام برخوردارند با اين مصوبه مجلس مخالفت كرده است.
خداحافظي آصفي
حميدرضا آصفي معاون پارلماني و حقوقي وزارت خارجه در آخرين مصاحبه خود در اين سمت و قبل از عزيمت به امارات به عنوان سفير جمهوري اسلامي در اين كشور در تشريح آخرين اقدامات كنسولي انجام شده، تمديد بحث خريد خدمت سربازي مشمولين خارج از كشور را از مهمترين اقدامات انجام شده عنوان كرد.
آخرين اخبار از تجميع انتخابات
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي درمورد مخالفت اين كميسيون با طرح تجميع انتخابات مجلس و رياست جمهوري گفت: كميسيون موافق اجراي اين مسأله براي دور بعدي است.
۳ تذكر كتبي به متكي
نماينده ملاير در تذكري كتبي خطاب به وزير خارجه خواستار اخراج سفراي آلمان، فرانسه و انگليس به خاطر برخوردهاي غيرمنصفانه اين سه كشور در پرونده هسته اي شد. يحيي زاده نماينده تفت و ميبد، هدايت خواه نماينده بويراحمد، عسگري نماينده مشهد، پاكنژاد نماينده يزد، تمدن نماينده شهركرد و فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب نيز روز گذشته در تذكري كتبي به وزير امور خارجه خواستار تلاش فوري براي آزاد كردن چند ايراني بازداشت شده توسط آمريكايي ها در عراق كه به درخواست دولت عراق در آن كشور حضور داشتند، شدند. همچنين هدايت خواه ، يحيي زاده و تمدن در تذكري به متكي از وي خواستند تا در مقابل دولت دانمارك به خاطر تكرار اهانت به ساحت مقدس نبي اعظم موضع گيري كرده و اقدام قاطع و اصولگرايانه در اين زمينه اتخاذ كند.

اعلام برائت رياست جمهوري از فعاليت هاي
برخي سايت ها
گروه سياسي - اداره كل روابط عمومي رياست جمهوري در اطلاعيه اي با اشاره به فضاي نامناسب به وجود آمده در عرصه اطلاع رساني تصريح كرد: بعضا مشاهده مي شود كه برخي سايت هاي خبري و غير خبري برخلاف فرهنگ عمومي ملت ايران، در برخورد با ديگران رعايت تقواي الهي و شئون اخلاقي و ادب اسلامي را نكرده و با تأسف بيشتر بعضي از آنان به گونه اي رفتار مي كنند كه گويا حامي دولت يا مورد حمايت دولت اند. دولت جمهوري اسلامي ضمن اعلام برائت از هر نوع رفتار غير قانوني و غيراخلاقي همگان را به تقويت فضاي برادري و دوستي و گفتگوي منطقي دعوت مي كند .

محسن رضايي:
شهيد كاظمي الگوي ارتباط نسل امروز با نسل گذشته است
008223.jpg
گروه سياسي - محسن رضايي با بيان اينكه شخصيت شهيد كاظمي در سه دوره انقلاب، دفاع مقدس و سازندگي به خوبي تجلي يافته است، گفت: شهيد احمد كاظمي يكي از اين الگوهاي ارتباط دهنده نسل فعلي با نسل گذشته است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام كه درمراسم يادبود اولين سالگرد شهادت جمعي از فرماندهان سپاه و از جمله شهيد احمد كاظمي فرمانده فقيد نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سخن مي گفت و مهر خبر آن را منتشر كرد، با گراميداشت خاطره همه شهداي دفاع مقدس اظهار داشت: در حال حاضر بايد ارتباط برقرار كردن ميان سه نسل انقلاب اولويت مهم ما باشد چون حوادث زمان با هم تفاوت دارد و در عين حال نمي توان گذشته را نيز فراموش كرد. وي افزود: ما با خاطره دفاع مقدس مي توانيم هويت واقعي خود را بسازيم و تاريخ و افتخارآفرينان كشور را به نسل جوان بشناسانيم . فرمانده سابق سپاه پاسداران با اشاره به سوابق نظامي شهيد كاظمي در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهيد كاظمي يك نيروي انقلابي در سيستم نظامي بود و در عمليات
ثامن الائمه با يك برتري قابل توجه مسئوليتش را انجام داد و در عمليات طريق القدس بيشتر شناخته شد و در عمليات بدر فرمانده تيپ شد.
رضايي تاكيد كرد: كاظمي براي شهادت لحظه شماري مي كرد و وقتي از مسائل سياسي دلتنگ مي شديم با هم صحبت مي كرديم. او براي من مثل يك چاه صبور بود. دو روز قبل از شهادتش پيش من آمد و مرتب مي گفت دعا كنيد شهيد شوم.
در اين مراسم، جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران و خانواده شهيد كاظمي حضور داشتند.

پيام احمدي نژاد به پاپ
گروه سياسي - رئيس جمهوري در پيامي به پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك هاي جهان، بر لزوم چاره انديشي علاقه مندان به سعادت و تعالي بشريت به ويژه موحدان و پيروان پيامبران اديان توحيدي در جهت رفع رنجهاي بشري و بهبود مراودات انساني بر پايه  آموزه هاي ديني مشترك به ويژه توحيد و عدالت تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهور با بيان اين كه اين پيام كاملا غيرسياسي است، گفت: رئيس جمهور در اين پيام با تاكيد بر لزوم استفاده از آموزه هاي مشترك انبياي الهي به ويژه بازگشت به مسير توحيد و عدالت خواهي، اين امر را راه حل برون رفت از مشكلات فعلي بشر و راهكار ايجاد روابط جديد در عرصه  بين الملل عنوان كرده است. احسان جهانديده اظهار داشت: رئيس جمهور در اين پيام تاكيد كرده اند كه همكاري ميان اديان الهي براي حل مسائل عمده  بشري به ويژه روابط ظالمانه اي كه عليه انسان ها وجود دارد، بسيار موثر خواهد بود.
عصر ديروز پيام رئيس جمهوري توسط منوچهر متكي وزير امور خارجه تسليم بنديكت شانزدهم شد. اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ، گئورگ وارطانيان نماينده مسيحيان در مجلس شوراي اسلامي و مصطفي بروجردي سفير سابق ايران در واتيكان ، وزير امور خارجه كشورمان را در اين ديدار همراهي مي كردند.

مجلس دولت را موظف كرد
توسعه برنامه صلح آميز هسته اي سرعت بگيرد
گروه سياسي مجلس شوراي اسلامي دولت را موظف كرد تا باتوجه به قطعنامه 1737 شوراي امنيت سازمان ملل، به برنامه هسته اي صلح آميز كشور سرعت بخشيده و در همكاري خود با آژانس بين المللي انرژي اتمي براساس منافع ملت ايران تجديدنظر كند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري نمايندگان مجلس در ادامه رسيدگي به طرح الزام دولت به تجديدنظر در همكاري با آژانس كه قبلاً دو فوريت آن به تصويب رسيده بود روز گذشته كليات اين طرح را مورد بررسي قرار دادند و پس از استماع سخنان موافقين و مخالفين با 167 رأي موافق از مجموع 207 نماينده حاضر در صحن علني اين طرح را به تصويب رساندند.
پس از تصويب كليات، پيشنهاد كاظم جلالي، مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مطرح و مصوب شد دولت موظف خواهد بود باتوجه به قطعنامه شوراي امنيت به برنامه هسته اي صلح آميز كشور سرعت بخشيده و در همكاري هاي خود با آژانس انرژي اتمي براساس منافع ملت ايران تجديدنظر كند.
حداد عادل در موافقت با پيشنهاد جلالي گفت: ايران ضمن اينكه استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي را حق مسلم خود مي داند، همواره در اين خصوص آماده مذاكره است.
رئيس مجلس ادامه داد: درحالي كه در بسياري از كشورهاي آسيايي مانند چين، هند، پاكستان و كره شمالي شاهد ساخت بمب هسته اي هستيم، صحبت از تحريم ايران مطرح مي شود.
حميدرضا آصفي معاون پارلماني و حقوقي وزارت خارجه هم در موافقت با كليات اين طرح گفت: قطعنامه 1737 به دنبال ايجاد فضاي رواني است تا جمهوري اسلامي ايران به يك اقدام عجولانه دست بزند و من تصور مي كنم عكس العمل منطقي مجلس بايد اين باشد كه دولت را ملزم كند كه فعاليت هاي هسته اي خود را تسريع كند و در همكاري با آژانس تجديدنظر كند. وي ادامه داد: ولي تفسير، لازمه و وسعت اين اقدام بايد برعهده وزارت خارجه، شوراي امنيت ملي و سازمان انرژي اتمي گذاشته شود. روز گذشته نورالدين پيرموذن نماينده اردبيل به عنوان مخالف و ابراهيم كارخانه اي نماينده همدان به عنوان موافق اين طرح سخن گفتند.
اعضاي شوراي نگهبان نيز كه به صورت راديويي مذاكرات مجلس را دنبال مي كردند، پس از تصويب اين طرح فوراً آن را تاييد كردند.

شوراي نگهبان صحت انتخابات خبرگان
در 24 حوزه انتخابيه را تأييد كرد
گروه سياسي - سخنگوي شوراي نگهبان از تأييد صحت انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري در 24 حوزه انتخابيه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شوراي نگهبان، عباسعلي كدخدايي گفت: پرونده حوزه هاي انتخابيه اردبيل ، بوشهر، تهران ، خراسان شمالي ، خراسان رضوي ، خراسان جنوبي ، خوزستان ، زنجان، سمنان ، سيستان و بلوچستان ، فارس ، قم ، كردستان ، كرمان ، كرمانشاه ، كهگيلويه و بويراحمد ، گيلان ، گلستان ، لرستان ، مازندران ، مركزي ، هرمزگان ، همدان و يزد در جلسه ديروز شوراي نگهبان مطرح شد و صحت انتخابات اين حوزه ها مورد تأييد قرار گرفت.
وي افزود: بررسي هاي شوراي نگهبان درباره 6 حوزه انتخابيه ديگر ادامه دارد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |