پنجشنبه ۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۰ - Dec 28, 2006
سخنگوي قوه قضائيه خبرداد:
دستگيري 19 توزيع كننده سي دي هاي مستهجن
تاكنون بيش از 90 هزار سي دي غير اخلاقي در تهران كشف شده است
008187.jpg
گروه اجتماعي- سخنگوي قوه قضائيه از دستگيري 19 نفر در رابطه با توزيع سي دي هاي مستهجن خبر داد و گفت: به زودي پرونده آنان در دادگاه كيفري استان مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.
جمال كريمي راد سخنگوي قوه قضائيه در جمع خبرنگاران، به نگراني 150 نماينده مجلس در رابطه با توزيع سي دي هاي مستهجن اشاره كرد و گفت: افرادي در رابطه با اين پرونده دستگير شده  و در بازداشت موقت به سر مي برند و براي تعدادديگري نيز دادستان تقاضاي اشد مجازات كرده است.وي تصريح كرد: در قانون مجازات اسلامي كه در حال بازنگري است رئيس قوه قضائيه تاكيد كرده مجازات توزيع كنندگان سي دي هاي مستهجن در اين قانون تشديد شود.
اين در حالي است كه فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز گفت: در اجراي طرح ضربتي برخورد با تكثير و توزيع كنندگان سي دي هاي غيراخلاقي و خانوادگي تاكنون بيش از 90 هزار سي دي در تهران كشف شده است.
به گزارش فارس سردار احمد رضا رادان در حاشيه سومين يادواره شهداي روحاني جامعه علميه اميرالمومنين (ع) در پاسخ به پرسشي درباره برنامه پليس براي برخورد با تكثير و توزيع كنندگان فيلم هاي خانوادگي   افزود: براي برخورد با اين افراد طرح ضربتي انجام داديم و تمام محل هايي كه امكان تكثير و توزيع اين سي دي ها در آن وجود داشت را نيز مورد بررسي قرار داديم. حتي مراكز داراي مجوز را نيز مورد شناسايي قرار داديم.
وي افزود: در ادامه اجراي اين طرح تعمير گاه هاي داراي مجوز و بدون مجوز تلفن همراه نيز شناسايي و مورد بررسي قرار گرفت.
رادان همچنين در هشداري به شهروندان براي جلوگيري از تكثير فيلم هاي محافل خصوصي شان گفت: خانواده ها در اين زمينه بايد به دو نكته توجه داشته باشند: نخست اينكه فيلم و عكس هاي خصوصي خود را براي مونتاژ و يا ظهور به مراكز مورد اطمينان و داراي مجوز ببرند  و دوم اينكه سعي كنند در مراسم  خود عرف اسلامي را رعايت كنند.

بازنگري در چگونگي صدور دفترچه هاي بيمه
008190.jpg
گروه اجتماعي- تعداد دفترچه هاي بيمه درمان بيشتر از جمعيت كل كشور تخمين زده مي شودبه همين دليل و ايجاد يك شبكه اطلاعاتي براي جلوگيري از گسترش اين مشكل ضروري است.
مدير كل تامين اجتماعي  تهران در باره تعداد دفترچه هاي صادر شده گفت: ماهانه بيش از 86 هزار دفترچه درماني توسط اين اداره كل صادر مي شود.
به گزارش روابط عمومي تامين اجتماعي محمد جعفري با اشاره به اينكه اداره كل تهران 3ميليون بيمه شده اصلي و تبعي دارد تاكيد كرده است كه 86 هزار دفترچه براي شهرستانهاي تهران صادر مي شود.
مدير كل تامين اجتماعي شهرستانهاي تهران افزود: بر اساس آيين نامه صدور دفترچه درماني، ارائه گواهي اشتغال به تحصيل يا از كارافتادگي فرزندان پسر بالاي 18 سال و ارائه تعهد كتبي بيمه شده يا مستمري بگير مبني بر عدم اشتغال به كار فرزند دختر بالاي 18 سال ضروري است.
بر اساس گفته هاي جعفري ارائه تعهد كتبي عدم اشتغال براي دختران بالاي 18 سال كافي است در حاليكه هيچ گواهي معتبري براي تاكيد بر اينكه كساني كه خواستار صدور دفترچه بيمه هستند دفترچه بيمه ديگري ندارند از سوي مسئولين درخواست نمي شود و همين موضوع سبب مي شود تا برخي افراد دفترچه هاي متعدد درماني در دست داشته باشند.
فرخ ملكوند، معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي، چندي قبل از نياز جدي به ايجاد يك سيستم اطلاعاتي جامع براي رفع همپوشاني هاي بيمه اي سخن گفته بود. او گفته بود كه برخي افراد جامعه يك دفترچه از محل كار خود و يك دفترچه ديگر نيز از طريق يكي از افراد خانواده شان دريافت كرده اند.
با وجود بروز مشكلات بسياري در زمينه همپوشاني بيمه اي و بويژه عدم دسترسي گروه زيادي از مردم به بيمه  هاي درماني هنوز مسئولين سازمان هاي بيمه گر براي ايجاد يك بانك اطلاعاتي در اين زمينه هيچ اقدامي نكرده اند.اين در حالي است كه همپوشاني در زمينه خدمات حمايتي و رفاهي بار سنگيني را بر دوش دولت گذاشته است .سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني(ره) نيز تا كنون در اين زمينه با مشكلات زيادي روبه رو بوده اند.
تنها اقدام انجام شده در اين زمينه درخواست شماره ملي از سوي سازمان خدمات درماني است.
سازمان خدمات درماني اعلام كرد براي صدور دفترچه بيمه درماني از سوي اين سازمان ارائه شماره ملي ضروري است.
از اين پس بيمه شدگان اعم از كاركنان دولت، خويش فرمايان، روستائيان و بيمه شدگان بستري شهري حداكثر تا پايان دي ماه سال جاري فرصت دارند نسبت به اعلام شماره ملي خود و افراد تحت تكفل كه داراي دفترچه بيمه خدمات درماني و يا كارت بيمه بستري شهري به اداره كل بيمه خدمات درماني محل سكونت (از طريق اداره محل خدمت يا حضوري) اقدام نمايند.
اين سازمان تاكيد كرده است كه در صورت عدم اعلام شماره ملي تعويض يا تمديد دفترچه امكان ندارد.
پس از اين اقدام بايد ديد آيا سازمان تامين اجتماعي نيز در زمينه رفع همپوشاني هاي بيمه اي برنامه ريزي خواهد كرد.

سرمايه گذاري 700ميليارد ي تامين اجتماعي در گردشگري
گروه اجتماعي- شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي قراردادي 700 ميليارد توماني با شركت توسعه گردشگري ايران امضا كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي اين قرارداد در زمينه توسعه امكانات و زير ساخت هاي گردشگري در كشور منعقد شده است.داوود مددي، رئيس هيات مديره و مدير عامل سازمان تامين اجتماعي، در مراسم انعقاد اين قرار 700 ميليارد توماني گفت: سازمان تامين اجتماعي به عنوان يك نهاد عمومي غير دولتي با نگاه كاملا سود آور وارد قرارداد با شركت توسعه گردشگري ايران شده است. مددي با اشاره به اينكه سازمان متبوعش براي ارائه خدمات مطلوب تر به بيمه شدگان و مستمري بگيران خود نيازمند منابع مالي مطمئن است بر استفاده از ظرفيت هاي بخش گردشگري براي افزايش ارزش ذخاير سازمان تامين اجتماعي تاكيد كرد.
وزارت بهداشت مرجع اعلام گروه هاي مجاز پزشكي است
گروه اجتماعي تعيين استانداردهاي پزشكي و شرح وظايف رشته هاي مختلف پزشكي از اختيارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
بر اساس قانون نظام پزشكي، صرفا مشاركت در تدوين آيين نامه ها و دستورالعمل هاي نظارتي در مورد مطب ها، موسسات درماني و بهداشتي و ديگر مراكز پاراكلينيك در بخش خصوصي برعهده اين سازمان قرار گرفته است، لذا هرگونه تصميم گيري در خصوص گروه هاي مجاز به جراحي بيني از سوي مراجع ديگر كه فاقد ضمانت اجرايي و پشتوانه قانوني باشند، ممنوع است و صرفا وزارت بهداشت در اين خصوص تصميم گيري مي كند.

راه اندازي دفتر امور زندانيان در دادگستري استان تهران
گروه اجتماعي- رئيس كل دادگستري استان تهران، از راه اندازي دفتر امور زندانيان دادگستري كل استان تهران در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان تهران، سيد عليرضا آوايي در هشتمين جلسه شوراي قضايي استان تهران گفت: اين اقدام مهم در جهت سامان دهي بيشتر به وضعيت مددجويان تاثير بسزايي خواهد داشت. وي افزود: هر زمان كه امور به افراد متعهد و دلسوز سپرده مي شود، نتايج ارزشمندي به دنبال دارد كه نمونه بارز آن در هشت سال دفاع مقدس نمايان شد، بنا براين براي حل مشكلات هيچگاه نبايد اظهار عجز و ناتواني كنيم؛ بلكه بايد با تدبير و توكل سعي كنيم مشكلات به حداقل تقليل يافته و يا مرتفع شود

سالانه 21هزار نفر به كانون هاي اصلاح و تربيت
معرفي مي شوند
008193.jpg
گروه اجتماعي- مديركل فرهنگي و تربيتي كانون هاي اصلاح و تربيت كشور گفت : سالانه  21هزار نفر از سوي محاكم قضايي به كانون هاي اصلاح و تربيت معرفي مي شوند.
به گزارش سازمان زندان هامقاره عابد در هشتمين شوراي برنامه ريزي كانون هاي اصلاح و تربيت در رشت افزود : بيش از 45درصد اين معرفي شدگان كمتر از  ۱۰روز در كانون ها اقامت مي كنند. وي با اشاره به اينكه معرفي نوجوانان به كانون هاي اصلاح و تربيت بايد كمتر شود اظهار داشت : در اين زمينه احكام قضايي بايد تعديل و مجازات هاي جايگزين اعمال شود.
وي ادامه داد: در مدت يك هفته اقامت نوجوانان و كودكان معارض با قانون نمي توان هيچگونه كار فرهنگي بر روي آنها انجام داد و تنها آسيب هايي كه اين اقامت بر روي اين افراد مي گذارد بيشتر است. به گفته وي، بايد از ظرفيت هاي قانوني بيشتر استفاده كرد و حتي  المقدور از معرفي به كانون هاي اصلاح و تربيت خودداري نمود. مقاره عابد ياد آور شد : هم اكنون در كانون هاي اصلاح و تربيت كشور دو هزار و ???نفر اقامت دارند كه تحت پوشش برنامه هاي تربيتي اين كانون ها دوران محكوميت خود را مي گذرانند. وي ادامه داد: كانون هاي اصلاح و تربيت زندان نيستند و مكاني براي اصلاح و تربيت و نگهداري كودكان متعارض با قانون است. وي گفت : خط و مشي و شعار كلي ما در كانون اصلاح و تربيت حمايت جدي از كودكان محروم از آزادي است و تمام سعي ما رعايت استانداردها براي نگهداري از اين كودكان است. مديركل فرهنگي و تربيتي كانون هاي اصلاح و تربيت كشور اظهار داشت : ما كودكان را بزهكار نمي دانيم بلكه به آنها معارضين با قانون مي گوييم و اين افراد با اندكي آموزش ها مي توانند به آغوش جامعه برگردند.در اين جلسه تعدادي از اعضاي اين شورا ،كارشناسان و قضات ديدگاه هاي خود را در خصوص نحوه صدور احكام قضايي و برخورد با كودكان متعارض به قانون ارائه كردند

افزايش سرانه درمان، قيمت خدمات پزشكي
را واقعي مي كند
ايسنا: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: با افزايش سرانه درمان به بيش از 8هزار تومان سهم مردم از پرداخت هزينه هاي درمان كمتر و قيمت خدمات پزشكي واقعي مي شود.
بيژن شهبازخاني افزود: در حال حاضر بيش از 60درصد از هزينه هاي درمان را مردم تقبل كرده و اگر اين سرانه ها اصلاح نشود، سال آينده سهم مردم در درمان از 60درصد فعلي به 70درصد افزايش مي يابد.
نماينده مردم ملاير با بيان اين كه اگر سرانه درمان اصلاح نشده و سهم مردم از پرداخت هزينه هاي درمان به 70درصد برسد، قانون برنامه چهارم توسعه برعكس اجرا مي شود، گفت: در اين شرايط فشار بيشتر به مردم از لحاظ پرداخت هزينه هاي درماني وارد شده و كيفيت خدمات و تجهيزات پزشكي با توجه به نياز به بازسازي و تهيه تجهيزات تخصصي سال به سال افت بيشتري پيدا مي كند.
وي با اعتقاد به اين كه بايد سرانه درمان به 8هزار تومان پيشنهادي برسد، اظهار كرد: در اين شرايط هزينه درمان بيمارستان هاي دولتي به سمت واقعي شدن مي رود.
شهبازخاني با بيان اين كه بسياري از بيمارستان هاي ما ورشكسته هستند و توان تأمين منابع مالي حتي براي بهداشت و غذاي بيماران با كيفيت مطلوب را ندارند، تصريح كرد: در اين شرايط خدمات پزشكي كه وابسته به تجهيزات و امكانات است، لطمه ديده و ما فكر مي كنيم دولت بايد غفلت سال گذشته را جبران كند، چراكه بودجه هاي سال گذشته در بخش بهداشت و درمان مجموعا كمتر از 5درصد افزايش داشت و امسال بايد بودجه اين بخش جزء اولويت هاي برنامه دولت باشد.

تأسيس اولين مركز كاريابي پرستاران
ايسنا: معاون پشتيباني سازمان نظام پرستاري از تاسيس اولين مركز كاريابي كشوري براي پرستاران خبر داد و گفت:  پرستاراني كه براي انجام كار قصد اعزام به خارج از كشور را دارند مي توانند با ثبت نام در اين مركز، انتقال خود را قابل اطمينان تر كنند.
محمد شريفي مقدم گفت: تا چندي پيش پرستاران به دليل نيازهاي گوناگون از كانال هاي مختلف به خارج از كشور اعزام مي شدند كه اين كانال ها چندان قابل اعتماد نبودند.زيرا به عنوان مثال برخي از پرستاران اعزام شده به استراليا با شرح وظايف بهيار يا كمك بهيار در منزل خدمت مي كردند و يا پرستاراني كه به كشورهاي حوزه خليج فارس سفر مي كردند از حقوق بسيار اندكي بهره مند مي شدند كه اين وضعيت هرگز شايسته ، شان پرستاري نبود. وي افزود: با توجه به چنين امري، سازمان نظام پرستاري تصميم گرفت با ايجاد يك كانال مشخص وضعيت انتقال پرستاران را به نوعي قابل اطمينان تر سازد. از اين رو يك مركز كاريابي كشوري مشخص شده است تا با همكاري وزارت بهداشت و درمان و سازمان هاي نظام پرستاري كار انتقال پرستاران به خارج از كشور را انجام دهد. وي با اشاره به اينكه تاكنون بيش از يك ماه از آغاز فعاليت اين مركز مي گذرد، گفت: اين مركز كه به نام كاريابي سلامت نام دارد در محل سازمان نظام پرستاري واقع است و پرستاران علاقمند جهت اعزام به خارج از كشور مي توانند به اين مركز مراجعه كرده و ثبت نام كنند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس خبرداد:
حق عائله مندي تمام كاركنان دولت 3 برابر مي شود
فارس: عضو كميسيون اجتماعي مجلس از تصويب 3 برابر شدن حق عائله مندي تمام كاركنان دولت در اين كميسيون خبر داد.
موسي الرضا ثروتي گفت: اصلاح تبصره سه الحاقي ماده 9 قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت موضوع ماده 8 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب سال 80 در آخرين جلسه كميسيون اجتماعي مجلس تصويب شد.
وي در ادامه افزود: بر اين اساس حق عائله مندي كه تاكنون 14هزار تومان بود به 41 هزار و 472 تومان افزايش مي يابد.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس اظهار داشت: حق هر فرزند تاكنون 4هزار تومان بود كه به 11هزار و 232 تومان افزايش مي يابد.
ثروتي با بيان اين كه حق عائله مندي در اين مصوبه از 120درصد به 360درصد افزايش يافته است، ادامه داد: قبلاً حق همسر و 3 فرزند، 25هزار تومان بود و با اين مصوبه 75هزار و 168تومان مي شود.
وي گفت: اين مصوبه فقط مربوط به كاركنان دولت است.

معاون اقتصادي سازمان تأمين اجتماعي:
دولت، امسال ريالي از بدهي اش
را به تأمين اجتماعي نپرداخت
فارس: معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تأمين اجتماعي گفت: دولت، امسال ريالي از بدهي اش به تأمين اجتماعي را نپرداخته است.
حسين قديم افزود: دولت امسال بايد 1500ميليارد تومان از بدهي اش را به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت مي كرد كه متأسفانه تاكنون هيچ رقمي از آن را نپرداخته است و در اين زمينه هيچ جلسه اي را هم برگزار نكرده است.
وي در ادامه گفت: دولت در حال حاضر بيش از 4500 ميليارد تومان به سازمان تأمين اجتماعي بدهكار است.
دولت با وضعيت كنوني سازمان تأمين اجتماعي كه هر روز اعلام مي كند با خطر ورشكستگي به علت محدوديت در منابع مواجه است بايد با برنامه ريزي بيشتر نسبت به پرداخت بدهي هاي خود به اين صندوق كارگري اقدام كند.
طلب سازمان تأمين اجتماعي از دولت در باره پرداخت 3درصد حق بيمه عموم كارگران و در كل حق  بيمه هايي است كه پرداخت آن بر عهده دولت بوده است.
وضعيت سازمان تأمين اجتماعي در حال حاضر به گونه اي است كه بر اساس اعلام مسئولان اين سازمان به ازاي هر 6 نفر بيمه شده، يك نفر مستمري ژبگير دارد كه اين وضعيت زنگ خطري براي صندوق تأمين  ژاجتماعي محسوب مي شود.

پاسخ مسئولان
اعاده وضعيت سابق ملك
عطف به پيام درج شده در ستون با مردم صفحه 6 آن روزنامه مردمي مورخ 8/9/85 با عنوان احداث خيابان گلزار در شهرك ولي عصر جهت اطلاع و تنوير افكار عمومي به استحضار مي رساند:شهرداري منطقه يك در راستاي اجراي پروژه ادامه صياد شيرازي راه دسترسي موقتي در شهرك ولي عصر ايجاد كرده بود تا معضلات مقطعي كه به واسطه اجراي پروژه به وجود مي آيد ،مرتفع شود.اما مالكين با مراجعه به شهرداري اعتراض و در شعبه 2 بازپرسي دادسراي حوزه 19 در خصوص تخريب و تصرف پلاك ثبتي مذكور طرح دعوي كردند كه در نهايت شهرداري موظف به اعاده به وضعيت سابق ملك و رفع تصرف شد.
روابط عمومي شهرداري منطقه يك

با مردم
در انتظار پاداش پايان خدمت
بازنشسته سال 78 آموزش و پرورش هستم، اما قولي كه بابت پرداخت مابه التفاوت پاداش پايان خدمت داده بودند، هنوز عملي نشده است و اين در حالي است كه بازنشسته هاي سالهاي بعد از 78 به طور كامل پاداش خود را دريافت كرده اند، از مسئولان ذيربط وزارت آموزش و پرورش تقاضا دارم در پرداخت پاداش معوقه تسريع نمايند.
فرزانه احمدي-كرمانشاه
خطر آلودگي هوا در شيراز
با توجه به تراكم ساخت و ساز، آلودگي هوا در مناطق مركزي شهر شيراز محسوس است، براي آن كه شيراز نيز به سرنوشت تهران دچار نشود، جا دارد در اين مورد چاره انديشي گردد، بخصوص كه باغ هاي مصفاي قصر الدشت همچنان توسط بساز و بفروش ها قلع و قمع مي گردد.
علايي نژاد- شيراز
بيكاري فارغ التحصيلان
در كنار طرح ها و راه حل هاي گوناگوني كه براي آزمون سراسري دانشگاه ها مورد بررسي قرار مي گيرد، بهتر است براي ايجاد اشتغال فارغ التحصيلان هم فكري بشود.
علي حسين عباسپور- رشت
نقش خانه هاي احتكاري در گراني
انبوه خانه هاي ساخته شده و احتكاري يكي از عوامل گراني مسكن مي باشد. دولت بايد طي ضرب الاجلي، وضع اين قبيل خانه ها را روشن كند.
ع. عليزاده- فرديس كرج
نخاله هاي ساختماني در پياده رو
@ از شهرداري منطقه 13 مي خواهيم كه مالك يك واحد مسكوني واقع در تقاطع خيابانهاي هاشمي و سعدي (منشعب از خيابان خاقاني) را كه پياده روي پر از نخاله هاي ساختماني را به حال خود رها كرده و براي رفت و آمد عابران ايجاد مشكل نموده است، طبق مقررات موظف به ساماندهي پياده رو نمايند.
ن. كردبچه- تهران
تشكر و يادآوري
از شهرداري منطقه 10به خاطر اقدام سريع در مسقف كردن پل عابر پياده تقاطع خيابان آزادي- حبيب اللهي متشكريم و تقاضا داريم پل عابر پياده دانشگاه شريف نيز كه از سه سال پيش طرح نصب پله برقي بر روي آن در دست اجرا مي باشد، ساماندهي شود.
احمد فرهودي- تهران
منابع آلاينده
@ در انتهاي بزرگراه اشرفي اصفهاني- بلوار سيمون بوليوار، فاضلاب مجتمع مسكوني دانشگاه و همچنين يك كشتارگاه مرغ، دو منبع مهم آلودگي محسوب مي شود كه محيط زيست اين منطقه را در معرض آلودگي قرار داده است.
م. حسيني- تهران
براي كاهش مصرف مواد مخدر
راه مؤثر براي كاهش مصرف مواد مخدر كاهش تقاضاست، در بسياري از كشورهاي جهان با همين روش به جنگ هيولاي مواد مخدر رفته اند. بايد نيازها و مشكلات نسل جوان را شناخت و براي حل آنها چاره انديشي كرد.
م. شهركي- زاهدان
تقاضا از اداره وظيفه  عمومي
@ از اداره وظيفه  عمومي تقاضا دارم تك فرزند پدران زير۶۰ سال را نيز مشمول معافيت از خدمت سربازي قرار دهد. زيرا، تنها فرزند ذكور و ياري دهنده خانواده اند.
احمدي- ياسوج
تقاضاي ترميم آسفالت
براي ترميم آسفالت كوي فراز در سعادت آباد تهران بارها از طريق تلفن 137 اقدام كرده ايم، اما هنوز به نتيجه نرسيده  است.
ناصر سعيدي- سعادت آباد
خودروهاي سرويس مدارس
خودروهاي سواري سرويس مدارس معمولاً به صورت بي ضابطه با سوار كردن 4 الي 5 كودك در صندلي هاي عقب خودرو شرايط سختي براي آنها به وجود مي آورند. اين وضعيت در صورت حادثه رانندگي احتمالي نيز خطرناك است، بهتر است ضوابطي در اين مورد برقرار شود.
جعفر ريشه- تهران
قدرداني بابت امكانات درماني
با ايجاد و استقرار پايگاه فوريت هاي درماني شبانه روزي در مقابل در ورودي بهشت زهرا شرايط بهتري براي كمك رساني به افرادي كه نياز به كمك پيدا مي كنند فراهم شده است كه جاي قدرداني دارد.
محمود مطلق- تهران
تأخير در تحويل زمين
۹ سال پيش از طريق كانون بازنشستگان بيمارستان شهداي تجريش، قطعه زميني درمهرشهر كرج خريداري كرديم، اما هنوز از تحويل زمين توسط كانون خبري نشده است!
سيد علي عرب زاده- تهران
گودبرداري نيمه كاره
در سي متري نيروي هوايي، بعداز پارك سيمرغ قطعه زمين بزرگي وجود دارد كه از چهار سال پيش براي ساخت مجتمع گودبرداري شده، اما عمليات اجرايي آن نيمه كاره رها شده است.
زندي- تهران
آلودگي هوا در يك محله
چندي پيش طبق برآوردها اعلام گرديد كه محله سيدخندان تهران به لحاظ وضعيت هوا به شدت آلوده مي باشد. چه اقدامي براي كاهش اين آلودگي بايد انجام گيرد؟
گودرزي- تهران
هزينه نگهداري فرزند معلول
فرزند معلولي دارم كه توسط مؤسسه خيريه عمل تحت پوشش وزارت كار، به صورت رايگان معالجه مي شود. اما اخيراً اعلام كرده اند با توجه به قطع بودجه اين مؤسسه، بايد ماهيانه يكصد و پنجاه هزار تومان پرداخت كنيم. با توجه به اينكه بازنشسته تأمين اجتماعي با حقوق 159 هزار تومان هستم، چگونه هزينه هاي درمان فرزند معلولم را پرداخت كنم؟
ورتابي كاشانيان- تهران
دست انداز در تقاطع
در بزرگراه شهيد بابايي غرب به شرق، خروجي هنگام، در دور برگردان نوبنياد - بابايي غرب دو دست انداز وجود دارد كه با عبور خودروها از روي آنها موجب وارد شدن خسارت به آنها مي شود.
ن. صدري تهران
خطر آلودگي هوا در شيراز
با توجه به تراكم ساخت و ساز، آلودگي هوا در مناطق مركزي شهر شيراز محسوس است، براي آن كه شيراز نيز به سرنوشت تهران دچار نشود، جا دارد در اين مورد چاره انديشي گردد، بخصوص كه باغ هاي مصفاي قصر الدشت همچنان توسط بسازبفروش ها قلع و قمع مي گردد.
علايي نژاد- شيراز
خانه هاي احتكاري وگراني
انبوه خانه هاي ساخته شده و احتكاري يكي از عوامل گراني مسكن مي باشد. دولت بايد طي ضرب الاجلي، وضع اين قبيل خانه ها را روشن كند.
ع. عليزاده- فرديس كرج

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |