پنجشنبه ۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۰ - Dec 28, 2006
پليس در جستجوي سارق فال گوش بانك ها
008253.jpg
گروه حوادث - سارق جواني كه با فال گوش ايستادن در بانك ها و به دست آوردن اطلاعات مشتريان، خود را به جاي آنها معرفي كرده و پول هايشان را به سرقت مي برد تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
جست و جوي ماموران براي شناسايي اين سارق حرفه اي در پي شكايت مردي آغاز شد كه پول هايش از سوي وي به سرقت رفته بود. اين مرد درباره اين حادثه به قاضي يونسي، بازپرس شعبه 6 دادسراي ناحيه 5 گفت: در حاليكه براي وصول 4 ميليون تومان چك به بانك رفته بودم، از متصدي باجه خواستم يك ميليون و 500 هزار تومان آن را به صورت چك مسافرتي و بقيه را به صورت چك رمزدار بپردازد.
متصدي باجه چك مرا گرفت و گفت بايد چند دقيقه صبر كنم تا چك رمزدار و چك هاي مسافرتي آماده شوند، اما چند دقيقه بعد وقتي براي دريافت چك هاي مسافرتي نزد متصدي باجه رفتم او گفت چك ها را چند دقيقه پيش به مردي داده و آنجا بود كه فهميدم فرد ديگري خود را به جاي من معرفي و چك هاي مسافرتي را از متصدي باجه دريافت كرده است.
پس از اظهارات مرد جوان، به دستور بازپرس يونسي تحقيقات پليسي براي شناسايي سارق ناشناس آغاز شد و ماموران در تحقيق از كارمند بانك دريافتند در آن روز مرد ديگري خود را مالك چك ها معرفي كرده و در حالي كه همه اطلاعات مربوط به صاحب حساب را داشته،با جلب اعتماد متصدي باجه توانسته چك هاي مسافرتي را از وي دريافت كند. پس از به دست آمدن اين اطلاعات پليس كه خود را در برابر يك سارق حرفه اي مي ديد تحقيقات تخصصي را از سر گرفت و با چهره نگاري از سارق جوان جست و جو براي يافتن ردي از او را آغاز كرد.
در حاليكه بررسي ها ادامه داشت، مدتي بعد ماموران در جريان سرقتي مشابه از يك بانك ديگر قرار گرفتنه و عازم اين بانك شدند. آنان در بررسي هاي اوليه دريافتند فردي كه خود را به جاي يكي از مشتريان بانك جا زده در حالي كه همه اطلاعات مربوط به مشتري را در اختيار داشته هنگاميكه قصد داشته به جاي او از بانك پول دريافت كند ، با حضور صاحب اصلي حساب پا به فرار گذاشته و سوار بر يك دستگاه پرايد مشكي متواري شده است.
با به دست آمدن مشخصات خودروي پرايد، پليس توانست مالك آن را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كند، اما اين مرد پس از انتقال به اداره پليس گفت سارق اصلي فردي به نام جواد است كه با ورود به بانك هاي مختلف دست به سرقت پول هاي مشتريان مي زند.
وي ادامه داد : جواد هنگامي كه مشتريان بانك در حال گفت و گو با متصدي شعبه بودند ، با فال گوش ايستادن به اطلاعات آنها دست پيدا مي كرد و هنگاميكه متصدي بانك صاحب اصلي حساب را صدا مي زد با استفاده از شلوغي بانك به جاي وي مقابل باجه مي ايستاد و با دادن اطلاعات ،پول و چك هاي مسافرتي او را از متصدي مي گرفت.
پس از اظهارات راننده پرايد دستور دستگيري جواد صادر شد، اما وي خانه اش را تخليه كرده و متواري شده بود. در حالي كه جست و جوي پليس براي دستگيري اين سارق حرفه اي ادامه دارد، بازپرس يونسي با هشدار به مشتريان بانك ها از آنها خواست هنگام مراجعه به بانك ، در زماني كه درخواست آنها در حال اجراست بانك را ترك نكنند و مراقب باشند زماني كه متصدي باجه آنها را به مقابل باجه فرا مي خواند شخص ديگري خود را به جاي آنها معرفي نكند.

مرد بنگلادشي جوان مسلح را به دام انداخت
008247.jpg
گروه حوادث- سارق 80 ميليون تراول  چك هنگامي كه قصد فرار از بانك را داشت توسط يك مرد بنگلادشي غافلگير شد و به دام افتاد.
ظهر بيست و دوم آذر ماه، فردي به يكي از بانك هاي ورامين رفت و با تهديد اسلحه و چاقو از مشتريان خواست كه تمامي پول ها و تراول چك هايشان را بر روي پيشخوان بگذارند.
مشتريان و كارمندان بانك كه ترسيده بودند به دستور سارق مسلح عمل كردند و او پس از جمع آوري 80 ميليون تومان تراول چك قصد خروج از بانك را داشت كه در همين هنگام زنگ خطر به صدا درآمد.
سارق مسلح كه ترسيده بود، به طرف در خروجي بانك دويد كه يك مرد بنگلادشي كه بيرون از بانك متوجه صداي زنگ خطر شده بود، با سارق درگير شده و با وجود آن كه از سوي وي مورد اصابت چاقو قرار گرفت، با كمك مردم او را دستگير كرد.

كاپشن قاتل، راز جنايت را فاش كرد
008244.jpg
گروه حوادث - كاپشن رها شده درصحنه قتل پيرزن صاحبخانه، راز سياه جنايت را بعد از يكماه فاش كرد.
دهم آذر ماه كارآگاهان جنايي پليس اصفهان از قتل يك پيرزن تنها در خانه اش در محله پل خواجو مطلع شدند، كارآگاهان با حضور درصحنه جنايت دريافتند عامل جنايت پس از آنكه در ساعات اوليه صبح از طريق پنجره وارد خانه مقتول شده، وي را به قتل رسانده و با سرقت 500هزارتومان وجه نقد از داخل كمد ها و يك جفت گوشواره طلا قرباني متواري شده است. در بررسي هاي دقيق صحنه جنايت ماموران توانستند كاپشن قاتل را كه در آنجا جا گذاشته بود پيدا كنند ، به اين ترتيب شناسايي وي در دستور كار پليس قرار گفت.
در حاليكه بررسي هاي پليسي نشان مي داد كاپشن متعلق به پسر يكي از همسايه ها به نام حسين است ، پليس جستجوي گسترده اي را براي دستگيري اين مرد 30 ساله كه از هنگام جنايت به مشهد گريخته بود آغاز كرد. به دستور حق شناس- بازپرس 6دادسراي اصفهان- گروهي از كارآگاهان به مشهد رفته و متهم را عصر دوشنبه گذشته دستگير و به اصفهان انتقال دادند.
با اعترافات اين مرد جوان به ارتكاب جنايت، وي روز گذشته در حضور بازپرس جنايي صحنه جنايت را بازسازي كرد و در توضيح ماجرا گفت: ساعت 4صبح روز حادثه براي سرقت از طريق پشت بام خانه مان به بالكن خانه پيرزن تنها وارد شدم، ولي او ناگهان از خواب پريد، با ديدن من با يكديگر درگير شديم، كه من از ترس او را خفه كرده و با سرقت اموال با ارزشش قتلگاه را ترك كرده و به مشهد گريختم . بازجويي از اين متهم كه داراي 8 فقره سابقه كيفري در زمينه سرقت و زورگيري است توسط پليس جنايي اصفهان ادامه خواهد يافت .

سناريوي زنداني جوان براي سرقت در مرخصي
گروه حوادث- عضو باند سرقت ( آدم خوارها) كه در مرخصي زندان اقدام به سرقت از مشتريان بانكها مي كرد ، در زندان شناسايي شد.
از اوايل امسال، با گزارش چندين سرقت مشابه به شيوه گيشه زني از بانك ، كارآگاهان اداره 18 آگاهي ، بررسي هاي تخصصي خود را براي يافتن مرد سارق آغاز كردند.
وقتي در تحقيقات مشخص شد مرد سارق لحظاتي قبل از اجراي نقشه خود براي آنكه بدون برانگيختن شك مسئولان بانك ،مشتريان را تحت نظر قرار دهد ، اقدام به پر كردن فيش بانكي مي كرده ، خط شناسي فيش هايي كه با دستخط سارق در بانك ها جا مانده بود، در دستور كار پليس قرار گرفت. هنگاميكه بررسي هاي تخصصي درباره خط مرد سارق نشان داد كه وي يك عضو سابقه دار باند آدمخوارها به نام بابك است شناسايي مخفيگاه وي آغاز شد اما مشخص شد وي در زندان دوره محكوميت 10 ساله خود را مي گذراند.
با احضار مرد جوان از زندان ، بازجويي ها از وي آغاز شد اما وي اگر چه در ابتدا مدعي بود چون در زندان بوده نمي توانسته دست به سرقت زده باشد ، هنگاميكه در برابر دلايل پليسي قرار گرفت، لب به اعتراف گشود. وي در بازجويي هاي پليسي گفت: بعد از آنكه به خاطر عضويت در باند آدمخوارها به 10 سال حبس محكوم شدم ، براي اينكه بتوانم از زندان خارج شده و دوباره دست به سرقت بزنم، وانمود كردم كه بسيار پشيمان شده و اصلاح شده ام، با اين شگرد توانستم رضايت مرجع قضايي را براي گرفتن مرخصي جلب كنم .
به اين ترتيب هر بار در مرخصي زندان ، اقدام به سرقت از مشتريان بانكها با همدستي مرد جوان ديگري مي كردم و بعد از سرقت بار ديگر به زندان باز مي گشتم و مدتي بعد با نشان دادن رفتار مناسب بار ديگر از زندان مرخصي مي گرفتم . سرهنگ حسين خوئيني معاونت اداره آگاهي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت : در يك مورد از سرقت ها بابك و همدستش 3ميليون تومان چك مسافرتي از يكي از مشتريان بانك ملي شعبه خيابان آرمند سرقت كرده اند كه شاكي هنوز به آگاهي مراجعه نكرده و پليس در جستجوي او است.

مرگ دختر جوان ، راز باند مخوف را فاش كرد
008241.jpg
008250.jpg
گروه حوادث - خودكشي دختري جوان پرده از جنايت فجيع يك باند سرقت مسلحانه برداشت. اعضاي اين باند در اين جنايت مرد جواني را با ضربات چاقو به قتل رسانده و جسدش را در جاده چالوس رها كرده بودند.
سردار رضا زارعي فرمانده پليس استان تهران روز گذشته با اعلام خبر دستگيري 9 عضو باند سارقان در شهر قدس گفت : هفته گذشته، در حالي كه ماموران پليس سرگرم بررسي خودكشي دختر 19 ساله اي در شهر قدس بودند، متوجه شدند اين دختر به خاطر فشارهاي روحي حاصل از رابطه اش با پسر جواني دست به اين كار زده است، در بازجويي از خانواده دختر جوان هنگامي كه آنها مشخصات اين پسر را در اختيار پليس قرار دادند، تحقيق از پسر جوان در دستور كار پليس قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران هنگام تحقيق از پسر جوان متوجه شدند او از اعضاي يك باند سرقت مسلحانه است كه دست به سرقت موتور سيكلت و خودرو مي زنند، به همين خاطر تحقيقات پليسي براي شناسايي ديگر اعضاي باند آغاز شد و ماموران تمامي مخفيگاهها و پاتوق هاي سارقان را به صورت نامحسوس زير نظر گرفتند.
سه شنبه شب گذشته ، در حالي كه مخفيگاه اعضاي باند شناسايي شده بود، ماموران آنجا را تحت محاصره قرار دادند و در يك درگيري مسلحانه توانستند 4عضو باند سرقت را دستگير كنند.
در بازجويي هاي صورت گرفته از سارقان مسلح مشخص شد، سردسته باند سارق سابقه داري به نام صاحب علي معروف به سعيد است كه يك ماه قبل پس از تحمل 7 سال حبس از زندان آزاد شده و از همان زمان اقدام به تشكيل باند سارقان مسلح كرده است.
به گفته سرهنگ زارعي، با دستگيري ديگر اعضاي باند كه محدوده فعاليت آنها مناطق تهرانپارس، شهرك عزيزي، شهريار و ورامين بود مشخص شد كه آنها در اين مناطق دست به سرقت 20 دستگاه موتورسيكلت و خودرو زده اند.
افشاي راز
قتل مرد جوان
در ادامه بازجويي ها اعضاي باند به قتل جوان 24 ساله اي به نام سعيد اعتراف كردند.
سارقان در بازجويي ها گفتند: سال گذشته وقتي مرد جوان براي خريد خودرو از تهران به شهريار آمده بود ، او را شناسايي كرديم، هنگامي كه فهميديم او پول خريد خودرو را به همراه خود دارد ، وانمود كرديم مي توانيم به وي در خريد خودرو كمك كنيم و با اين حيله او را به محمود آباد كشانديم .
در آنجا بود كه براي آنكه پولهايش را سرقت كنيم ، يكي از اعضاي باند با ضربات چاقو او را به قتل رساند و با انتقال جسد مرد جوان به جاده چالوس آن را در آنجا رها كرديم .
گفتگو با سركرده باند
چه مدت است كه از زندان آزاد شده اي؟
چند ماه پيش بعد از گذراندن 7 سال حبس آزاد شدم
چرا دوباره شروع به سرقت كردي؟
وقتي از زندان آزاد شدم هيچ كس حاضر نبود به من كار بدهد ولي من مي خواستم دوباره زندگي مشتركم را از سر بگيرم، در اين شرايط هيچ فكري جز سرقت به ذهنم نرسيد.
در اين مدت كوتاه چطور اعضاي اين باند را دور هم جمع كردي؟
با تعدادي از آنها آشنا بودم و بعضي از آنها را نيز كه كار نداشتند شناسايي كرده و وارد باند كردم. اما فكر نمي كردم به اين زودي دستگير شوم.
نحوه سرقت هايت به چه صورت بود؟
خودروهاي بدون سرنشين را شناسايي مي كردم و در فرصتي مناسب آنها را مي دزديدم.، برخي مواقع هم با شناسايي طعمه ها آنها را تحت تعقيب قرار مي داديم و در محل هاي خلوت با تهديد چاقو و قمه از آنها سرقت مي كرديم
اگر همسرت بداند دستگير شده اي چه مي كند؟
اين بار حتما از من جدا خواهد شد. به او قول داده بودم كه پس از آزادي ديگر دست به خلاف نزنم.
گفتگو با
عامل خودكشي دختر جوان
چه مدت بود كه با دختر جوان آشنا شده بودي؟
۴ ماه
از اينكه به خاطر يك اقدام شيطاني، باعث مرگ دختر 19 ساله اي شده اي چه احساسي داري؟
عذاب وجدان بيچاره ام كرده است، او دختر بيگناهي بود ، خون بيگناه آدم را مي گيرد. وقتي متوجه شدم خودكشي كرده به خانه شان تلفن كردم و تسليت گفتم.
فقط همين؟
كار ديگري نمي توانستم بكنم.
فكر مي كني او چرا خودكشي كرد؟
سكوت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |