پنجشنبه ۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۰ - Dec 28, 2006
ابداع صفحات نمايش تلويزيوني جديد براساس ليزر
تحولي جديد در ساخت تلويزيون
فناوري نسكل يك منبع نافذ با فركانس دو برابر
از پرتوهاي ليزري به رنگ هاي قرمز، آبي و سبز
ارائه مي كند.
008175.jpg
008178.jpg
ايسنا:  آرام مراديان، موسس و مخترع ايراني شركت نووالوكس، مخترع فن آوري نكسل و رئيس دانشمندان اين شركت موفق به طراحي صفحات نمايش تلويزيوني جديد بر اساس منابع نور ليزري شد. با اين اختراع امكان ساخت تلويزيون هاي ليزري با كيفيت بالاتر و هزينه كمتر فراهم مي شود.
امروزه طرفداران فناوري هاي توليد صفحات نمايش تلويزيوني بر اساس منابع نوري به شدت رو به افزايش است، چرا كه اين تلويزيون ها با كمك اين فناوري طول عمر بيشتري پيدا مي كنند و طيف نوري وسيعتري دارند. مراديان در ساخت اين تلويزيون ها از تركيب كريستالي ليتيم نيوبيت براي شكست طول موج ها جهت رويت به صورت نورهاي قرمز، سبز و آبي استفاده كرده است. اين صفحات با نيروي بيشتر و فركانس دو برابر نور قرمز، سبز و آبي كه اشعه هاي ليزري ديودي از خود متصاعد مي كنند، براي توليد تلويزيون هاي مجهز به ريزصفحات نمايشي برجسته كم هزينه مورد استفاده قرار مي گيرند.
به گفته مراديان استفاده از ليزر به جاي لامپ در تلويزيون ها با ارتقاء كيفيت نور، طول عمر تلويزيون را افزايش داده و تصاوير روشن تر و زيباتري را به نمايش مي گذارد. به كمك اين فناوري متخصصان اين شركت مي توانند تلويزيون هايي توليد كنند كه هم بهاي كمتري دارند و هم از كارايي بيشتري بهره مند هستند

گاوها برق توليد مي كنند
008154.jpg
ايسنا: متخصصان يك كالج انگليسي موفق شدند از فضولات و كود گاوهاي شيرده، متان تهيه كرده و از اين متان، برق مورد نياز براي انجام كارهاي مزرعه را تأمين كنند.
گاوهاي شيرده به مدت هشت ماه از سال در كالج كشاورزي والفورد و نورت ثروپ شاير نگهداري شدند و پهن و فضولات آنها جمع آوري شده و در درون يك دستگاه هضم كننده پمپاژ شد. سپس در اين دستگاه اين فضولات به متان تبديل شدند و اين متان براي به كار انداختن يك ژنراتور مورد استفاده قرار گرفت. با اين كار انرژي كافي براي انجام تمام كارهاي يك مزرعه توليد و تأمين مي شود.
آدريان جونيت، مدير بخش كشاورزي كالج در اين زمينه اظهار داشت: فضولات اين گاوها به طور كامل به دستگاه هضم كننده منتقل مي شود. از كود اين حيوان هم مي توانيم به عنوان منبع توليد متان استفاده كنيم.
به گفته اين كارشناسان، با استفاده از اين متان نه تنها مي توان جريان برق توليد كرد، بلكه از سوي ديگر اين تبديل باعث مي شود كه ميزان گاز متان موجود در هوا كه حدود هفتاد درصد از تصاعدات گازهاي گلخانه اي را در انگليس موجب مي شود و منبع توليد آن گاوهاي شيرده هستند، كاهش پيدا كند. در حال حاضر  ۲‎/۲ ميليون گاو شيرده در انگليس نگهداري مي شود كه اين گاوها به همراه گوسفندها يك چهارم از تصاعدات گاز متان را در اين كشور موجب مي شوند؛ به علاوه اين فضولات در صورتي كه به آبه ا برسند مي توانند همچنين موجب آلودگي آبها شوند. .

كشف مواد سياره اي در مدار كوتوله سفيد
008172.jpg
هيم تايمز: ستاره شناسان انگليسي اعلام كردند براي نخستين بار،  موفق به كشف مواد سياره اي در مدار يك كوتوله سفيد شده اند. اين كشف مي تواند نشانه هايي را از به انتها رسيدن منظومه شمسي تا ميلياردها سال آينده به دست دهد.
اين گروه از دانشمندان در دانشگاه وارويك حلقه اي غيرعادي از گازهاي غني از گاز يافته اند كه در فاصله اندكي پيرامون يك كوتوله سفيد قرار دارد. كوتوله سفيد اصطلاحا به ستاره اي مي گويند كه ديگر خواص خود را از دست داده است. كوتوله سفيد يادشده در فاصله 463 سال نوري در صورت فلكي سنبله قرار دارد.
تحليلي كه آنان روي بقاياي منگنز،  آهن و كلسيم در اين حلقه انجام دادند، نشان داد اين مواد بقاياي تبخيرشده شهاب سنگي هستند كه حدود 50 كيلومتر طول داشت. شهاب سنگ يادشده به درون مدار اين كوتوله سفيد كشيده و تبديل به غبار شده بود.

راز انسلادوس
008151.jpg
گروه علمي فرهنگي- يكي از بزرگترين خبرهاي سال 2006 كشف يخ در انسلادوس، قمر زحل، توسط كاسيني بود. كاسيني نشان داد كه اين يخ از پايين به بيرون پرتاب مي شود. اخترشناسان دليل وقوع اين رويداد را جاذبه گرانشي زحل مي دانند كه نمي گذارد مواد يخ  بزنند.
به گزارش سايت نجوم، محققان اظهار كردند كه اين فوران هاي يخي، موجب احياي حلقه E سياره زحل مي شود. اين خبر بسيار پراهميت است چون شايد به معني وجود آب مايع بر سطح انسلادوس باشد.
روي زمين هرجا كه آب مايع يافت شده است اعم از اينكه بسيار سرد، گرم، راديواكتيويته، اسيدي و يا در عمق زياد باشد، حيات هم وجود داشته است.
اما در 15 دسامبر 2006 مشخص شد كه ستون هاي ابري شكلي هم در انسلادوس هست. مسئله اينجاست كه اين ابرها 10درصد دي اكسيدكربن،  نيتروژن و متان هم دارند. اين مواد شيميايي نمي توانند در فشارهاي پايين در انسلادوس با آب تركيب شوند. منابعي از يخ نيتروژن و متان كه بسيار سردتر از آب مايع است هم زير قطب جنوب انسلادوس وجود دارد. ابرهاي ناشي از فوران اين منابع، نيتروژن، متان، دي اكسيد كربن و قطعاتي از يخ آب را به فضا پرتاب مي كند. پس به نظر مي رسد آنجا منابعي از آب مايع وجود ندارد و شايد اميدها براي يافتن حيات بر باد رفته باشد.

آسفالت لاستيك دار سروصداي خيابان را كم مي كند
008157.jpg
گزت - آزمايش تركيبي از آسفالت و لاستيك در خيابان هاي شهر كلرادو اسپرينگز در آمريكا نتايج اميدواركننده اي در برداشته است، اما كارشناسان مي گويند هنوز زود است درباره استفاده از آن نتيجه گيري كرد. پيمانكاران شهري در تابستان امسال آسفالتي را به كف برخي خيابان هاي كلرادو اسپرينگز ريختند كه حاوي مواد بازيافت شده از تايرهاي له و ذوب شده بود. صداي توليدشده از كف خيابان بر اثر عبور خودرو بين سه تا چهار دسي بل كاهش يافت.
كارشناسان از نتيجه راضي و در پي پايداري و دوام كاربردهاي تركيب جديد هستند. در شهر يادشده، حدود 6200 تن آسفالت مخلوط با لاستيك ريخته شد كه هزينه آن 438 هزار دلار بود. كاهش سه تا چهار دسي بلي براي افراد محسوس است. كاهش چهار دسي بلي معادل نصف شدن تعداد خودروهاي عبوري است. اما تاثير كاهنده صدا ممكن است در طول زمان، كمتر شود.
اين ماده وقتي ريخته مي شود، حفره هايي پيدا مي كند كه صدا را جذب مي كند. اگر اين حفره ها با خاك يا غيره پر شود، سروصداي جاده بيشتر مي شود. ملاحظات مربوط به لغزش در برف،  باران و يخ روي اين جاده ها نيز بررسي شده و نتايج اوليه آن نيز مثبت بوده است.
تركيب آسفالت و لاستيك هزينه بيشتري از تركيب معمولي دارد اما دوام آن 10سال بيشتر است. هزينه استفاده از آسفالت لاستيك دار كمتر است، چون اين نوع آسفالت به قطر حدود 5/2سانتيمتر ريخته مي شود، در حالي كه اين اندازه در آسفالت هاي معمولي 5 تا 5/7سانتيمتر است. هر تن آسفالت لاستيك دار 70 دلار و آسفالت معمولي 43 دلار است.

بررسي تاثير تغييرات جوي بر باكتري ها
008184.jpg
مهر: دانشمندان دريافته اند، هوايي كه هر فرد تنفس مي كند حاوي بيش از 1800 نوع باكتري است كه در ميان آنها انواع بي خطر هم خانواده با عوامل ميكروبيولوژيكي كه در حملات تروريستي مورد استفاده قرار مي گيرند نيز ديده مي شود.
اين يافته جديد به دانشمندان اين اجازه را خواهد داد تا به خط مشي روشني در خصوص بررسي دقيق تغييرات در جمعيت باكتري هاي زمين به واسطه عواملي گوناگون همچون تغييرات جوي دست يابند. همچنين گفته مي شود، دانشمندان با پي بردن به محتواي جزء به جزء هواي تنفسي مي توانند نوسانات مشكوك و عادي كه نشان دهنده وقوع حملات بيولوژيكي است را شناسايي كنند.
به گفته گري اندرسون محقق اصلي اين مطالعه، تا پيش از اين هيچ اطلاعي در خصوص تنوع خيره كننده ميكروبي در هواي تنفسي در دست نبوده است.

علمي فرهنگي
۲۶هزار مدرسه بايد مقاوم  شوند
008148.jpg
ايرنا: معاون عمراني وزارت آموزش وپرورش و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: بيش از 26هزار مدرسه در سطح كشور نياز به مقاوم سازي دارد.
حبيب اله بوربور افزود: اين تعداد مدرسه با ظرفيت 126هزار كلاس درس بايد ظرف 3سال آينده مقاوم سازي شود.
وي اعتبارات سال جاري بخش مقاوم سازي مدارس كشور را حدود 200ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: متاسفانه اعتبارات مقاوم سازي مدارس براي تخريب و نوسازي مدارس هزينه شده است.
بوربور تصريح كرد: از اين ميزان حدود 160ميليارد ريال براي تخريب و نوسازي مدارس هزينه شده و تنها حدود 40ميليارد ريال آن براي اجراي طرح مقاوم سازي هزينه شده است.
نياز مدارس كشور به 90هزار مربي پرورشي
مهر: رئيس سازمان دانش آموزي از كمبود 90 هزار مربي پرورشي در مدارس دوره هاي مختلف تحصيلي در كشور خبر داد.
نبي الله احمدي افزود: حضور مربي پرورشي در مدارس نقش مؤثري در نحوه ارتباط مسئولان محيط آموزشي با دانش آموزان دارد و اين كمبود نقص بزرگي در مدارس كشور است.
وي افزود: در چند سال اخير حضور مربيان پرورشي در مدارس كشور سبب ظهور و بروز خلاقيت هاي بسياري از دانش آموزان شده است و ادامه اين روند مي تواند در تعيين سرنوشت دانش آموزان مؤثر باشد.
احمدي خاطرنشان كرد: كمبود مربيان مختلف پرورشي ، ورزشي و بهداشتي در مدارس كشور به شدت احساس مي شود و نيروهاي مورد نياز مدارس بايد به سرعت تامين شود.
وي در ادامه كمبود مربيان تربيت بدني را يكي از دلايل كم رونقي ورزش در مدارس كشور برشمرد و گفت: مدارس استان تهران 18 هزار مربي تربيت بدني نياز دارد كه از اين تعداد 9 هزار نفر از مراكز تربيت بدني تامين شده و 9 هزار مربي ديگر نيز مورد نياز است.
اين مسئول بر نياز دانش آموزان به تربيت و سلامتي در كنار آموزش تاكيد كرد و يادآور شد: وجود اين عناصر در كنار يكديگر مي تواند نسلي سالم، با نشاط و با اخلاق اسلامي به جامعه آينده تحويل دهد.
برگزاري كارگاه تجاري سازي نتايج تحقيقات
در زيست فناوري
008166.jpg
گروه علمي فرهنگي- نخستين كارگاه آموزشي تجاري سازي نتايج تحقيقات در زيست فناوري، پنج شنبه 14دي در پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوي (تهران) برگزار مي شود.
محمدرضا جبلي - دبير اجرايي نخستين كارگاه آموزشي تجاري سازي نتايج تحقيقات در زيست فناوري- با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت: حمايت از تجاري سازي نتايج تحقيقات در حوزه زيست فناوري، عمده ترين هدف اين كارگاه آموزشي است.وي بررسي چالش هاي فراروي تجاري سازي نتايج تحقيقات و ارائه الگوهاي موفق تجاري سازي در عرصه ملي و بين المللي را از ديگر اهداف اين كارگاه برشمرد.به گفته وي، براي حمايت از تجاري  سازي، نتايج تحقيقات در حوزه زيست فناوري بايد به زيرساخت ها و ساختارها توجه ويژه اي شود و تسهيلاتي نيز در اين زمينه ارائه شود.
جبلي اضافه كرد: ضوابط و مقررات و حقوق مالكيت فكري از عمده ترين چالش هاي فراروي تجاري سازي است كه در اين كارگاه مورد بررسي قرار مي گيرند.
اين كارگاه آموزشي با همكاري شوراي عالي زيست فناوري، دفتر همكاري هاي فناوري رياست جمهوري، پژوهشگاه ملي ژنتيك و زيست فناوري و موسسه اطلاع رساني توسعه فناوري زيستي برگزار مي شود و علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي www.biotechifo.ir مراجعه كنند.
پايگاه پژوهشي باستان شناسي زير آب تأسيس مي شود
فارس: رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تأسيس پايگاه پژوهشي باستان شناسي زير آب در آينده اي نزديك در بندر سيراف در حاشيه خليج فارس خبر داد.
طه هاشمي درباره كاوش در كشتي غرق شده در اعماق خليج فارس نيز گفت: حدود يك هفته است كه دعوتنامه اي براي رئيس حوزه باستان شناسي زير آب كشور يونان ارسال شده است و در اين ماه به كشور ما سفر مي كنند و تفاهم نامه اي در موضوع باستان شناسي زير آب با آنها به امضا خواهد رسيد.
به گفته وي براي كاوش در اين كشتي عمده مطالعات در زير آب بايد صورت گيرد چون عمدتاً اين آثار داراي عمر بيش از 100سال هستند و اشيايي كه در اعماق آب ها هستند را نمي توان به سرعت از آب بيرون كشيد و قواعد خاصي دارد به گونه اي كه اگر در اين اشيا، آهن به كار برده شده باشد به محض خروج از آب اكسيده مي شود يا اگر چوب باشد، پوسيده مي شود.
مجموعه تاريخي توس آسيب ديد
ايرنا: كارشناس واحد اجرايي پايگاه توس گفت: بر اثر دو انفجار در هفته گذشته به منظور احداث كنارگذر شمالي شهر مشهد، به مجموعه شهر تاريخي توس آسيب رساند.
به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي گردشگري خراسان رضوي، حسين اكبري افزود: اين انفجارها در هفته گذشته در شمال آرامگاه توس منجر به لرزش در بناهاي تاريخي مجموعه و ايجاد ترك در بناهاي تاريخي شهر تابران شده است.
وي همچنين اظهار داشت: با توجه به اينكه موقعيت دكل هاي فشار قوي برق با در نظر گرفتن توپوگرافي طبيعي منطقه مكان يابي شده است، اين موضوع موجب تغيير توپوگرافي منطقه توس خواهد شد.
مدير پايگاه توس نيز در اين باره گفت: به دليل قدمت و آسيب پذير بودن آثار تاريخي باقي مانده در عرصه تاريخي تابران و پيرامون آن ايجاد لرزه هاي ناشي از انفجارهاي صورت گرفته  براي احداث كنارگذر شمالي شهر مشهد، آسيب هايي به بناهاي تاريخي اين منطقه وارد آورده است.
سياووش صابري گفت: موضوع و ميزان آسيب هاي وارده در دست بررسي كارشناسان مي باشد.
سرزمين فرهنگي تاريخي توس محدوده اي است با وسعت ??هزار و ???كيلومتر مربع در حوزه آبريز اسطوره اي كشف رود و در ميان رشته كوه هاي هزارمسجد در شمال و بينالود در جنوب جاي گرفته است.
راه اندازي بانك ايده سلامت
گروه علمي فرهنگي- براي نخستين بار در كشور توسط اتاق فكر سلامت جهاد دانشگاهي، بانك ايده سلامت آغاز به كار مي كند.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي علوم پزشكي شهيد بهشتي، علي اصغر هدايتي رئيس جهاد دانشگاهي اين دانشگاه گفت: بانك ايده سلامت با هدف ترويج ايده پردازي و تفكر خلاق براي كمك به ايجاد، حفظ و ارتقاي سلامت جامعه، به گردآوري و ساماندهي ايده هاي صاحب نظران، دانش   پژوهان، دانشجويان و عموم علاقه مندان به حوزه سلامت خواهد پرداخت.
بانك ايده از طريق اينترنت و تلفن گويا، پذيراي ايده هاي نو در حوزه سلامت جامعه است.

تايوان قطب طراحي رايانه هاي شخصي
008160.jpg
رويترز: تايوان هم اكنون به قطب طراحي رايانه هاي شخصي و لپ تاپ در جهان تبديل شده است، به طوري كه در حال حاضر ?? درصد از لپ تاپ هاي جهان در اين منطقه طراحي مي شوند.
در حال حاضر جديدترين محصولات برخي از مهم ترين شركت هاي توليدكننده رايانه هاي شخصي نظير دل و اچ پي و نيز محصولات جديد شركت هاي سازنده تلفن هاي همراه نظير نوكيا و موتورلا، در تايوان و توسط شركتهاي مستقل تايواني طراحي اوليه مي شوند. به طور مثال دل كه دومين توليدكننده بزرگ رايانه هاي شخصي در جهان محسوب مي شود، سال ???? يك مركز طراحي لپ تاپ و رايانه شخصي در تايوان تأسيس كرد كه هم اكنون ??درصد لپ تاپ هاي جديد اين شركت در همين مركزطراحي مي شوند.
تبديل شدن تايوان به قطب طراحي و نوآوري در صنعت رايانه هاي شخصي در حالي صورت گرفته است كه تا چند سال قبل شركت هاي تايواني تنها به قطعه سازي براي شركت هاي بزرگ خارجي اقدام مي كردند.

چهارمين ماهواره جاسوسي ژاپن
008169.jpg
ايرنا: دولت ژاپن اعلام كرد كه چهارمين ماهواره جاسوسي اين كشور را در ماه فوريه ????ميلادي به فضا پرتاب مي كند. به گزارش خبرگزاري ژاپني كيودو، اين ماهواره اطلاعاتي قرار است از مركز فضايي تانيگاشيما در استان كاگوشيما توسط موشك ژاپني اچ-?اي به فضا پرتاب شود. كيودو به نقل از منابع ژاپني، هدف اصلي از پرتاب ماهواره هاي اطلاعاتي از سوي اين كشور را كنترل فعاليت هاي هسته اي، موشكي و نظامي كره شمالي اعلام كرد.
اين ماهواره مجهز به دوربين هاي قوي است كه مي تواند اجسامي را به اندازه يك متر در سطح زمين شناسايي كند. به گزارش كيودو، اين ماهواره جاسوسي، جفت و مكمل ماهواره جاسوسي اي است كه در مارس سال ????ميلادي از سوي ژاپن به فضا فرستاده شد.

آموزش عالي
ثبت نام آزمون سراسري دانشگاه آزاد 16دي پايان مي يابد
مهر: ثبت نام آزمون سراسري دانشگاه آزاد اسلامي كه از روز سه شنبه 28آذر ماه آغاز شده، تا پايان وقت  اداري روز شنبه 16دي ماه ادامه خواهد داشت.
داوطلبان تا پايان وقت اداري شنبه 16دي ماه بايد براي ثبت نام در آزمون سراسري سال 1386 دانشگاه آزاد اسلامي با مراجعه به يكي از دفاتر پستي محل سكونت خود دفترچه راهنما، كارت درخواست ثبت نام، پاكت ثبت نام و پاكت مخصوص كارنامه را دريافت كرده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما نسبت به تكميل مدارك مورد نياز و ثبت نام خود اقدام كنند.
۱ ميليون و 600 هزار داوطلب كنكور 86
مدارك خود را از پست دريافت كرده اند
فارس: معاون سازمان سنجش گفت: تاكنون يك ميليون و 600 هزار داوطلب كنكور 86 مدارك ثبت نام خود را از پست دريافت كرده اند.
حسين توكلي با اشاره به اينكه مهلت ثبت نام كنكور 86 امروز به پايان مي رسد، گفت: به رغم اينكه طي روزهاي اخير آمار ثبت نام اينترنتي داوطلبان چندين برابر نسبت به روزهاي ديگر افزايش يافته، اما تا كنون هيچ مشكلي از سوي داوطلبان به سازمان سنجش گزارش نشده است.
وي با تاكيد بر اينكه داوطلبان كنكور براي دقت، سهولت و اطمينان بيشتر بهتر است به صورت اينترنتي ثبت نام كنند، افزود: سازمان سنجش به داوطلباني كه به صورت اينترنتي ثبت نام مي كنند به قيد قرعه جايزه مي دهد.
تدوين سامانه استراتژيك دانشگاه ها
مهر: موسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي، دو سامانه استراتژيك دانشگاه ها و عملكرد مديريت آموزش عالي را در دست طراحي دارد.
رئيس مؤسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي افزود: اين موسسه سامانه استراتژيك دانشگاه ها را در چارچوب مشخصي تدوين مي كند. بر اساس اين سامانه دانشگاه ها برنامه خود را براي آينده طراحي و به وزارت علوم ارائه مي كنند.
عزيزالله معمارياني گفت: همچنين موسسه طراحي سامانه عملكرد مديريت آموزش عالي را در دستور كار قرار دارد. به وسيله اين سامانه كه مورد استقبال مديران و معاونت هاي وزارت علوم قرار گرفته است، ميزان پيشرفت آنها مورد پايش قرار مي گيرد. رئيس موسسه پژوهش و برنامه ريزي وزارت علوم اظهار داشت: همچنين ميزان اثر بخشي در برنامه هايي كه وزير علوم به وزارتخانه ارائه داده است، اندازه گيري مي شود.
پذيرش دانشجو در واحد كيش دانشگاه علوم پزشكي شيراز
مهر:  نحوه پذيرش دانشجو در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي شيراز در جزيره كيش اعلام شد.
دانشگاه علوم پزشكي شيراز در رشته هاي تحصيلي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي در مقطع دكتري حرفه اي و در رشته هاي تغذيه و فيزيوتراپي در مقطع كارشناسي دانشجو مي پذيرد.
داشتن ديپلم كامل متوسطه و پيش دانشگاهي(براي داوطلبان نظام جديد) با معدل چهار ساله حداقل 15 و يا مدرك ديپلم متوسطه نظام قديم با حداقل معدل كل 15 در رشته هاي علوم تجربي و رياضي و فني از جمله شرايط پذيرش دانشجويان است. همچنين معدل دروس اختصاصي 4 سال آخر تحصيلي فيزيك، شيمي و زيست شناسي نبايد از نمره 15 كمتر باشد.
داشتن حداقل نمره زبان انگليسي در آزمون تافل براي دكتري حرفه اي 550 و براي كارشناسي 500 ، آزمون IELTS براي دكتري حرفه اي 5/5 و براي كارشناسي 5 و آزمون Tolimo براي دكتري حرفه اي 550 و براي كارشناسي 500 است. در صورت نداشتن مدرك رسمي اين سه آزمون از داوطلبان امتحان تعيين سطح زبان به عمل خواهد آمد.داوطلبان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت اينترنتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز به آدرس
www.sums.ac.ir مراجعه كنند.
برگزاري همايش دانشجويي فناوري نانو
در دانشگاه تربيت مدرس
008163.jpg
گروه علمي فرهنگي- نخستين همايش دانشجويي فناوري نانو از سي ام بهمن تا 2 اسفند در دانشكده فني و مهندسي دانشگاه تربيت مدرس برگزار مي شود.
به گزارش همشهري، هم افزايي اطلاعاتي پايان نامه هاي دكتري و كارشناسي ارشد فناوري نانو، افزايش سطح كيفي تحقيقات در زمينه فناوري نانو و آشنايي محققان فناوري نانو با تحقيقات انجام شده، از اهداف اين همايش است.
همايش هاي دانشجويي فناوري نانو، در پايان هر ترم تحصيلي (بهمن و تير) توسط يكي از دانشگاه هاي كشور برگزار مي شود كه دانشجويان، در اين همايش ها، پايان نامه هاي مرتبط با فناوري نانو را در قالب مقاله ارائه مي كنند .
دانشجويان براي دريافت مرحله دوم حمايت هاي تشويقي پايان نامه خود موظف به ارائه گواهي شركت و سخنراني در اين همايش ها هستند. اين آيين نامه براي تمام افرادي كه تاكنون مرحله دوم حمايت هاي تشويقي پايان نامه خود را دريافت نكرده اند قابل اجرا خواهد بود.
همچنين نانو فيزيك، نانو شيمي، نانو مواد، نانو مكانيك، نانو محاسبات، نانو الكترونيك، نانو بيوتكنولوژِي، نانو در پزشكي، نانو و مديريت، نانو و محيط زيست و دستگاه هاي آناليز و شناسايي، محورهاي اصلي اين همايش اند.
برگزاري نخستين جشنواره سراسري نشريات علمي دانشجويان
مهر: نخستين جشنواره سراسري نشريات علمي دانشجويان با همكاري مشترك حوزه انجمن هاي علمي دانشجويي وزارت علوم و خانه نشريات دانشجويي برگزار مي شود.
نشريات مكتوب و الكترونيكي دانشجويان در نخستين جشنواره نشريات علمي دانشجويان شركت مي كنند كه اين نشريات يا با امتياز انجمن هاي علمي دانشجويي منتشر مي شوند يا اينكه فارغ از اين انجمن ها به طور مستقل در جشنواره شركت مي كنند.نخستين جشنواره سراسري نشريات علمي دانشجويان تيرماه در دانشگاه تهران برگزار مي شود و اكنون سلسله جلسات سياستگذاري اين جشنواره در وزارت علوم برگزار مي شود.بر طبق آمار وزارت علوم يك هزار و 600 انجمن علمي دانشجويي در دانشگاه ها فعال هستند كه قريب به 400 انجمن علمي دانشجويي داراي نشريه نيز هستند.

دانش فناوري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |