دوشنبه ۲۵ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۳ - Jan 15, 2007
حداقل بگيرها در انتظار تصميم وزارت رفاه
جزئيات واگذاري سهام عدالت به بازنشستگان اعلام شد
نايب رئيس مجلس: در بودجه سال آينده تمهيداتي را خواهيم انديشيد كه بازنشستگان تأمين اجتماعي از ساير بازنشستگان عقب نمانند
گروه اجتماعي- وزير رفاه و تأمين اجتماعي جزئيات چگونگي واگذاري سهام عدالت به بازنشستگان را تشريح كرد.
عبدالرضا مصري، گفت: وزارت رفاه و تأمين اجتماعي جدول ويژه اي براي واگذاري سهام عدالت تدوين كرده  و در اين جدول كه بر اساس ميزان درآمد (حقوق) بازنشستگان طراحي شده ميزان سهام عدالت هر گروه از بازنشستگان به صورت جداگانه تعيين خواهد شد.
وي در باره ميزان سهام عدالتي كه در اختيار بازنشستگان قرار مي گيرد، افزود: با توجه به تفاوتي كه در حقوق دريافتي بازنشستگان وجود دارد ميزان سهام عدالتي كه به آنان تعلق مي گيرد مختلف است.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي با اشاره به اينكه ميزان حداقل دريافت فعلي در سال جاري مبناي كف برنامه ريزي جدول است تاكيد كرد: در اين جدول مبلغ 125 هزار تومان (حقوقي كه در حال حاضر كمترين حقوق دريافتي بازنشستگان در كشور است) به عنوان كمترين ميزان درآمد در نظر گرفته شده است.
براساس گفته هاي وزير رفاه و تأمين اجتماعي ميزان دريافتي مورد نياز بازنشستگان براي گذران يك زندگي متوسط به وسيله تيم كارشناسي تعيين خواهد شد و پس از آن فاصله ميان حقوق بازنشسته و ميزان پول مورد نيازي كه توسط تيم كارشناسي براي گذران زندگي تشخيص داده شده با واگذاري سهام عدالت از سوي دولت به صورت كامل پرداخت مي شود.
وي گفت: قطعاً ميزان سهام عدالت براي بازنشستگان كشور به ميزاني در نظر گرفته مي شود كه در كنار حقوق دريافتي اين گروه مشكل معيشتي آنان را برطرف كند.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي كشور در توضيح كل ميزان سهام عدالتي كه به بازنشستگان داده مي شود توضيح داد: بايد ببينيم چقدر سهام داريم به اين معنا كه بورس اوراق بهادار كشور چه ميزان سهام در اختيار دولت قرار خواهد داد، تا اين لحظه بورس اوراق بهادار درباره ميزان كل سهامي كه مي تواند در اين خصوص در اختيار ما قرار دهد رقمي اعلام نكرده است.
به گفته وزير رفاه ميزان سهام عدالتي كه براي هر شخص تعلق مي گيرد بستگي تمام به ميزان سهامي دارد كه بورس اوراق بهادار به اين امر اختصاص مي دهد.
محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، نيز با تاكيد براينكه مجلس سعي دارد مشكل حداقل بگيرهاي سازمان تأمين اجتماعي را برطرف كند گفت: ما در بودجه سال آينده تمهيداتي را خواهيم انديشيد كه بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي نيز از ساير بازنشستگان كشور عقب نمانند و سعي مجلس بر اين خواهد بود كه اين گروه از بازنشستگان سال آينده را بدون مشكل حداقل حقوق آغاز كنند.
وزير رفاه در بخش ديگري از سخنان خود در حاشيه مراسم تجليل از بازنشستگان كشوري در باره بيمه تكميلي درمان بازنشستگان گفت: از سال آينده سعي ما بر اين است كه مشاركت بازنشستگان را در بيمه تكميلي درمان بالا ببريم. به اين معنا كه دولت مبلغ بيمه پايه را پرداخت كند و خود بازنشستگان در صورت تمايل مي توانند براي بالا بردن بيمه شان اقدام كنند.
وي افزود: در سال آينده ما سهم بيمه تكميلي پايه را براي تمامي بازنشستگان پرداخت خواهيم كرد و رقم مشاركت با توجه به خدمات ارايه شده توسط بيمه گر خصوصي از سوي بازنشستگان انتخاب خواهد شد و بازنشسته خود مكلف خواهد بود اين ميزان را هر ماهه به شركت بيمه گر پرداخت نموده و از مزاياي آن بهره مند شود.
وزير رفاه درباره مشكلات به وجود آمده در زمينه بيمه عمر بازنشستگان گفت: بيمه عمر براي بازنشستگان بالاي 70 سال از سوي دولت و مجلس تصويب شده اما اجراي اين مصوبه نيازمند تأمين اعتبار است با توجه به اينكه رقم ميانگين عمر در كشور ما به 70 نزديك است ريسك بيمه عمر با سن 70 سال از سوي شركتهاي بيمه گر پذيرفتني نيست به اين معنا كه هنوز هيچ شركت بيمه گري آمادگي اش را براي اين كار اعلام نكرده است.

تنها دارندگان پروانه كسب مشاوره مي توانند اقدام به تنظيم مبايعه نامه كنند
010239.jpg
گروه اجتماعي رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران گفت : با توافق بين سازمان ثبت اسناد و املاك و مشاوران املاك ، تنها صاحبان پروانه كسب مي توانند اقدام به تنظيم و امضا مبايعه نامه كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت مصطفي خسروي، در دومين همايش سراسري مديران مشاورين املاك گفت: قانون صنف مشاوران املاك كه سال هاي 1316و 1317با عنوان صنف دلالان تصويب شد، نيازمند بازنگري و تغيير و تحول مطابق با نيازهاي روز است.
وي با بيان اينكه تعامل بسيار خوبي بين سازمان ثبت اسناد و املاك و مشاوران املاك وجود دارد، اظهار داشت: با همكاري مشاوران املاك و سازمان ثبت اسناد و املاك فعاليت هاي ثبتي روند سريعتري خواهد داشت. حميد رضا آدابي مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران نيز، در اين همايش گفت: ارتقاي سطح علمي مشاوران املاك يك امر ضروري است و مشاوران املاك به عنوان كارشناس در امور املاك مجاز به تنظيم و امضاي مبايعه نامه ها هستند. وي گفت: نظر به اهميت و نقش ساماندهي به امور مشاورين املاك و خودرو در تثبيت امنيت رواني، اقتصادي و اجتماعي آحاد جامعه و به منظور ايجاد كاهش، در حجم پرونده هاي مربوط به دعاوي مطروحه ناشي از منازعات حقوقي مردم در امور املاك و خودرو در محاكم قضايي، قانون گذار با احياي قانون راجع به دلالان و تصويب قوانين بودجه سال هاي 1379 و 1380 سازمان ثبت اسناد و املاك كشور را صالح در رسيدگي به صلاحيت فني و تخصصي و صدور پروانه تخصصي اشتغال براي مشاورين دانسته است .مديركل ثبت اسناد همچنين گفت : با توجه به مستندات قانوني اخيرالتصويب دستورالعملي موسوم به دستورالعمل اجرايي نحوه صدور پروانه تخصصي اشتغال براي مشاورين املاك و خودرو مشتمل بر 34 ماده و 4 تبصره تدوين و متعاقب امضا و تاييد معاونت رئيس قوه قضاييه و رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و وزير بازرگاني به تاريخ 16/4/1384 به تنفيذ آيت الله شاهرودي رسيده است.

هيچ معتاد و اوباشي نبايد جرأت خودنمايي پيدا كند
پليس: رئيس پليس پايتخت اعلام كرد: دستگيري اراذل و اوباش از سوي كلانتري ها كافي نيست و بايستي اين امر به حدي برسد كه هيچ معتاد و اراذل و اوباشي جرأت نكند كه در منطقه خودنمايي كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، سردار رادان رئيس پليس پايتخت اظهار داشت: در اولويت تقسيم شده، ما كاري به شاخص كلانتري ها نداريم. در محله و خيابان هاي مربوط به حوزه كلانتري ها اگر اراذل و اوباشي وجود نداشت نشانگر اين موضوع است كه كلانتري جدا از فعاليت ديگر خود در اين بخش فعال بوده است .
وي از اجراي مجدد طرح برخورد با اراذل و اوباش طي يك ماه گذشته خبر داد و گفت : افراد دستگير شده در اين طرح كساني بودند كه پرونده هاي متعددي در دادسرا داشته و احكام خوبي براي آنها صادر شده بود كه بالغ بر 250 نفر از متهمان به زندان رفتند.

پيش نويس آيين نامه اجرايي كنترل دخانيات
در آستانه نهايي شدن
ايسنا: پيش نويس آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل دخانيات در آستانه نهايي شدن قرار گرفت. خديجه محصلي كارشناس مسئول دبيرخانه كميته كشوري مبارزه با دخانيات وزارت بهداشت گفت: اين پيش نويس براي تصويب به ستاد كشوري كنترل و مبارزه با دخانيات، متشكل از پنج عضو به رياست وزير بهداشت ارسال و پس از تاييد رئيس جمهور قابل اجرا مي شود. وي با تاكيد بر اينكه آيين نامه اجرايي برآمده از قانون جامع كنترل دخانيات است، اظهار داشت: اين آيين نامه اجرايي بندهاي قانوني را در خصوص نحوه تبليغات، پرداختن به جرايم، توزيع، واردات و عرضه مواد دخاني را شفاف تر مي كند و در ماده يك قانون جامع كنترل دخانيات آمده است كه به منظور برنامه ريزي و براي مبارزه با مصرف مواد دخاني و حفظ سلامت عمومي وزارت بهداشت طي سه ماه آيين نامه اجرايي اين قانون را تدوين كند.

پاسخ مسئولان
با متخلفان برخورد قانوني مي شود
عطف به مطلب مندرج در صفحه 6 همشهري مورخ 18/8/85 ، تحت عنوان (پارك دوبله و اشغال پياده رو) به اطلاع  مي رساند: طبق اعلام پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، به بخش مربوطه ابلاغ گرديد تا ضمن گشت زني مستمر، با رانندگان متخلف برابر ضوابط برخورد قانوني نمايند.
روابط عمومي ناجا
اجراي مقررات الزامي است
در خصوص پيام تلفني مندرج در آن روزنامه، مورخ 27/9/85 تحت عنوان پرداخت وام به آن تعداد از واحدهاي توليدي... ، حسب گزارش روابط عمومي بانك رفاه، به استحضار مي رساند: اخذ استعلام از سيستم بانكي، در هنگام پرداخت تسهيلات، طبق ضوابط و مقررات جاري بانك الزامي است، كه اين ضوابط شامل؛ ارائه تسهيلات جهت اشتغال مجدد مقرري بگيران صندوق بيمه بيكاري نيز مي شود كه در دستورالعمل اجرايي آن نيز، ذكر شده است.
اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل  سازمان تأمين اجتماعي

با مردم
پله برقي
با توجه به آمد و شد عده زيادي از شهروندان از پل عابر پياده واقع در بزرگراه جلال آل احمد، روبه روي مدرسه نظام مافي و مجتمع آموزش و پرورش، پيشنهاد مي كنم اين پل به پله برقي مجهز گردد تا برخي عابران كه قادر به استفاده از پله نمي باشند، خطر عبور از عرض بزرگراه را به جان نخرند.
ع.ي- يك شهروند از تهران
نبود مهارت
به دليل بروز برخي مشكلات فني در خودرو پرايدي كه به تازگي از سايپا يدك خريداري كرده بودم، براي رفع معضل پيش آمده به يكي از نمايندگي هاي شركت واقع در خيابان دماوند مراجعه كردم، اما بعد از سرويس نه تنها معايب برطرف نشد، بلكه مشكلات جديدي به خودرو افزوده گرديد، قابليت و مهارت، اين واحدها چگونه تعيين و كنترل مي شود؟
جميله حسني- تهران
زمستان پر زحمت
كوچه فاضل زاده واقع در محله اميرالمؤمنين اردبيل از لحاظ آسفالت وضع نابساماني دارد به ويژه در روزهاي برفي مشكلات گوناگوني براي شهروندان به وجود مي آورد. از شهرداري اردبيل خواستار رسيدگي هستيم.
مختاري- اردبيل
فراموش نشود
با توجه به شروع بهره برداري از پل وفادار در تهرانپارس بهتر است مسير عبور و مرور كناري پل كه خاكي و پر از گل و لاي است، نيز آسفالت شود.
رونقي- تهران
پل پرطاقت
در پل فرديس واقع در بزرگراه تهران- كرج هر روز صبح و عصر با ترافيك سنگيني روبه رو هستيم كه باعث اتلاف وقت مردم و مصرف سوخت بيشتر براي خودروها مي شود. به هر حال بايد براي حل اين معضل چاره اي انديشيده شود.
امير محمدي- كرج
سرويس طلا
در جريان قرعه كشي يكي از صندوق هاي قرض الحسنه اينجانب و حدود 50 نفر ديگر برنده سرويس طلا شديم. اما وقتي براي دريافت جايزه مراجعه كرديم، به ما گفتند كه به جاي سرويس طلا به شما 200 هزار تومان وجه نقد پرداخت مي شود. اين نحوه عمل با آن تبليغات هيچ گونه همخواني ندارد و اعتماد مردم را براي سپرده گذاري در اين صندوق ها از ميان مي برد.
زهرا لواساني- تهران

نياز محله قديمي
@ با احداث بازار روز عرضه ميوه و تره بار در خيابان صفي عليشاه تهران كه فضاي مورد نياز آن نيز موجود مي باشد، ساكنان اين محله نيز مي توانند به ميوه و تره بار با قيمت ارزان تر دسترسي پيدا كنند.
ن. رستمي- تهران
يك هفته يك ماه؟
پيرو اطلاعيه شركت ايرانسل مبني بر تحويل يك هفته اي خط تلفن همراه، در 27 آذر ماه با پرداخت مبلغ مربوطه جهت خريد يك خط ثبت نام كردم، اما پس از گذشت نزديك به يك ماه هنوز موفق به دريافت خط تلفن مربوطه نشده ام.
سيمين جشميدي-؟
تمركز زيانبار اقتصادي
تمركز بيش از 50 درصد فعاليت هاي اقتصادي كشور در تهران نشان دهنده فقدان آينده نگري در برنامه هايي است كه تاكنون به اجرا گذاشته  شده است، چنين جاذبه اي به تنهايي براي مهاجرت هر چه بيشتر مردم از سراسر كشور به تهران كفايت مي كند و بر مشكلات كنوني پايتخت مي افزايد.
سالمي- شاهرود
چرا تعطيل شد؟
در شهر ري- خيابان فدائيان اسلام يك كارخانه نساجي با سه هزار و ششصد نفر پرسنل به هر دليل تعطيل شده است. تقاضاي كاركنان اين واحد توليدي، توجه سريع به علت تعطيل شدن كارخانه و راه اندازي مجدد آن است.
شهرري
ادغام نكنيد
ادغام ادارات منابع طبيعي در وزارت جهاد كشاورزي اقدامي سنجيده و مفيد نمي باشد و موجوديت جنگل ها، مراتع و اراضي منابع طبيعي را با مخاطرات جدي روبه رو خواهد كرد.
سيليمان فر- گرگان
انتظار 15 ساله
از 15 سال پيش قرار بود بر اساس طرحي، كوچه حيدري مقدم به بزرگراه همت مرتبط شود. اما تاكنون اين طرح به اجرا درنيامده است و به خانه هاي محدوده طرح نيز اجازه ترميم يا نوسازي داده نمي شود.
عباس صالحي- تهران
پرداختيم اما نصب نشد
چهار سال پيش كل هزينه انشعاب فاضلاب براي ساماندهي شبكه فاضلاب كوچه شهيد بازلي واقع در خيابان شهيد عليخاني- شهرك وليعصر را پرداخته ايم، اما هنوز در اين مورد اقدام نشده است.
عزيز علي حبيبي- تهران
تبريز هم مثل تهران و مشهد
پس از شنيدن اخبار مربوط به آلودگي هوا در مشهد، بايد يادآوري كنم كه شهر تبريز هم با خطر آلودگي هوا روبه رو مي باشد. گسترش بي رويه شهر و تردد تعداد خودرو و بيش از ظرفيت خيابان ها از علل مهمي اين آلودگي هاست.
خ- باسمنجي پور- تبريز
دريافت نكردند
به كارمندان آموزش و پرورش در تهران پنجاه هزار تومان به مناسبت ماه مبارك رمضان پرداخت شده است. اما در شهر ري چنين مبلغي به كاركنان آموزش و پرورش پرداخت نشده است.
م- ع- شهر ري
انباشته از خودرو
با افزايش روزافزون خودروهاي داخلي و خارجي بعضي از گذرگاه هاي تهران از هم اكنون به يك پاركينگ بزرگ تبديل شده است. بيم از آن است كه در آينده حتي طرح هاي زوج و فرد و طرح ترافيك و غيره... راه گشا نباشد. توقع شهروندان آن است كه براي رهايي شهر تهران از وضعيت موجود اقدام شود.
ر- پوريوسف- تهران
سفره هاي آب
خطر كاهش سفره هاي آب زيرزميني در كرمان جدي است. بايد پيش از آن كه به خطر بحران نزديك شويم براي اين مسئله، اقدام بايسته اي شود.
ابوالفضل شرافتي- كرمان
دريافت نكرده ايم
با عنايت به مصوبه دولت نسبت به پرداخت حق مسكن به كاركنان دولت، بيمارستان قلب شهيد رجايي هنوز در اين خصوص اقدام نكرده است.
رضا جباري- تهران

مسموميت با مخدر كراك
موجب مرگ مصرف كننده مي شود
010236.jpg
ايسنا: دبير انجمن سم شناسي و مسموميت  كشور با اشاره به  اين  كه ماده مخدر كراك در بسياري از موارد باعث مسموميت مصرف كننده مي شود، گفت: بيشترين ضرر كراك ناشي از بالا بودن درجه وابستگي به اين ماده نسبت به ساير مواد مخدر است.
شاهين شادنيا با اشاره به مضرات انواع مختلف مواد مخدر در ادامه توضيح داد: گروه اول مواد مخدر توهم زا نظير حشيش، LSD و آمفتامين هستند، گروه دوم مواد محركي نظير قرصهاي شادي آور يا اكس و شيشه اند كه نمونه هايي از آن در ايران يافت مي شوند و بالاخره گروه سوم نيز مخدرهايي مشتق از ترياك است كه هروئين، كراك، تمجيزك و نورجيزك را شامل مي شود. شادنيا درخصوص كراك توضيح داد: كراك مصرفي در ايران، از هروئين با درجه خلوص بالا تشكيل شده است كه بيشتر به صورت استنشاقي به مصرف مي رسد اما در مراحل پيشرفته تر اعتياد، ممكن است به صورت خوراكي و تزريقي نيز استفاده شود. وي در ادامه گفت:  مصرف كراك به دليل مقدار زياد هروئين موجود و بالا بودن درجه خلوص آن، در بسياري موارد موجب مسموميت ها و حتي فوت افراد مي شود. به گفته دبير انجمن سم شناسي و مسموميت كشور موارد متعددي از مسموميت با اين ماده در سه تا پنج سال اخير مشاهده  شده است و جوانان 15 تا 35 سال قربانيان اين ماده افيوني هستند و غالباً افرادي به مصرف اين ماده روي مي آورند كه سابقه مصرف مواد مخدر ديگر را دارند. شادنيا همچنين با اشاره به رواج مصرف تمجيزك گفت: تمجيزك با عنوان يك داروي ترك اعتياد در بازار و به همين عنوان در ويال هاي تزريقي به فروش مي رسد؛ در حالي كه مصرف اين ماده كه خود، مخدر است، با درصد اعتيادآوري بالا، فرد را پس از مدتي به سندروم كوشينگ دچار مي كند.

راه اندازي شبكه ملي مركز هاتف
گروه اجتماعي - رئيس مركز هاتف بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: هاتف به عنوان رابط بين جامعه هدف و حوزه هاي تخصصي، پاسخ به نيازهاي جامعه ايثارگري به عنوان مهم ترين جز سازمان الكترونيك و نقطه عطف و برجسته طرح هاي تحولي بنياد شهيد و امور ايثار گران به شمار مي رود.مسعود توانا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال هاي مطرح شده در خصوص استقرار مركز هاتف (هدايت الكترونيك و تامين فراگير) در بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: از اسفند ماه سال 84، 30 مركز استاني از مراكز هاتف بهره مند شدند و در حال حاضر نيز 330 شهرستان در سطح كشور داراي سامانه پذيرش مراجع و امكان ارتباط تلفني از طريق شماره 1616 به صورت داخلي هستند كه اميدواريم تا اسفندماه سال جاري و همزمان با سالروز تاسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران بتوانيم شبكه ملي مركز هاتف را با شماره تلفن 1616 راه اندازي كنيم.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |