دوشنبه ۲۵ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۳ - Jan 15, 2007
آخرين اخبار از پرسپوليس
تمرين سكوت
010263.jpg
همشهري ورزشي- تمرينات ديروز تيم پرسپوليس در حالي برگزار شد كه هنوز شوك خبري جدايي حميد استيلي از كادر فني اين تيم پابرجاست.
اين شوك خبري زماني تبديل به ابهام خبري شد كه مصطفي دنيزلي نه خود حاضر به مصاحبه با رسانه هاي گروهي شد و نه به بازيكنانش اجازه داد به سمت خبرنگاران بروند.
بدين ترتيب سكوت حميد استيلي بعد از واكنش هاي اوليه در كنار سكوت دنيزلي و بازيكنانش تنش خبري اين تيم را كمي كاهش داد، هرچند سئوال اصلي رسانه هاي گروهي كه معطوف به دلايل جدايي حميد استيلي مي شد، هنوز پاسخ روشني نيافته است.
بخش ابتدايي  تمرين ديروز پرسپوليس زيرنظر علي نورالدين و كريم باقري انجام شد و در اكثر دقايق بازيكنان به تمرينات بدنسازي پرداختند.
غايبان اين تمرين اما چندان با روزهاي قبل تفاوتي نداشتند.
پژمان نوري و حسين بادامكي به دليل خستگي سفر به امارات در اين تمرين غايب بودند.
از ميان ملي پوشان پرسپوليسي حاضر در امارات تنها عليرضا نيكبخت واحدي كه زودتر از ساير ملي پوشان به ايران بازگشته بود در تمرينات حضور يافت كه زودتر از بقيه تمرين را ترك كرد.
همچنين حاجي زاده، محمدرضا ماماني، ساها و الونگ در تمرين روز گذشته شركت نكردند البته ايسنا در خبري اعلام كرده كه ساها و الونگ از امروز يا فردا در تمرينات حاضر خواهند شد.
خبر ديگر از پرسپوليس اين كه، تلاش هاي مديران اين باشگاه براي جذب مدافع و مهاجم همچنان ادامه دارد.
يك مهاجم صرب، يك مهاجم كروات، يك مدافع سوريه اي در كنار مدافعي از كامرون در روزهاي آينده مورد آزمايش كادر فني اين تيم قرار خواهند گرفت.
همچنين گويا، رضا جلالي بازيكن تيم استقلال دزفول فعلاً نتوانسته نظر مثبت كادر فني پرسپوليس را جلب كند و به احتمال فراوان به تيم سابقش باز خواهد گشت.
در پايان تمرين، محمد پروين و احسان خرسندي از دنيزلي خواستند تا اجازه حضور آنها در تمرينات اميد صادر شود اما اين درخواست براي چندمين بار با پاسخ منفي سرمربي پرسپوليس روبرو شد.

هاشميان يك نيمه بازي كرد
سايت باشگاه هانوفر:  وحيد هاشميان، مهاجم ايراني تيم هانوفر براي تيمش يك نيمه بازي كرد اما قادر به گلزني نشد.
هاشميان كه هم اكنون همراه هانوفر سرگرم آماده سازي براي دور برگشت مسابقات بوندس ليگا است، در ديدار دوستانه اي با تيم ماينتس از ابتدا در تركيب تيمش قرار گرفت اما در آغاز نيمه دوم جاي خود را به توماس برداريچ سپرد.
مهاجم ايراني هانوفر در دقيقه 29 توپ ارسالي روزنتال را با شوتي سهمگين به تيرك دروازه ماينتس زد.
 هاشميان پنج دقيقه بعد از آن روي يك سانتر زيبا كه با ضدحمله حاصل شده بود، شوت ديگري را به بالاي دروازه ماينتس زد تا فرصت ديگري براي گلزني را از دست بدهد.
در اين بازي دو تيم به تساوي يك بريك دست يافتند.
براي هانوفر ميشائيل تارنات در دقيقه 64 گل زد، در حالي كه تك گل تيم ماينتس توسط نيكولاس در دقيقه 51 به ثمر رسيد.

تيم اميد شنبه آينده راهي قطر مي شود
مهر : تيم اميد كشورمان به منظور شركت در تورنمنت قطر 30 دي ماه عازم شهر دوحه قطر خواهد شد.
اين تورنمنت بين المللي با حضور تيم هاي فوتبال زير۲۳ سال كره جنوبي، ژاپن، بلاروس، مصر، قطر، ايران، آفريقاي جنوبي و امارات طي روزهاي اول تا 11بهمن ماه در دوحه قطر برگزارخواهد شد و به همين منظورتيم اميد كشورمان شنبه آينده با 22 بازيكن راهي قطرخواهد شد.
خداداد افشاريان و حيدرشكور داور و كمك داور بين المللي فوتبال كشورمان نيز براي قضاوت اين مسابقات به قطر اعزام خواهند شد.
تيم اميد كشورمان با هدف كسب آمادگي براي حضور در مسابقات مقدماتي المپيك آتن درجام دوستي قطر شركت مي كند.تيم اميد ايران در مسابقات فوتبال جام دوستي قطر با تيم هاي كره جنوبي، بلاروس و مصرهمگروه است.

تمديد مهلت ثبت نام كنكور دانشگاه آزاد؛ تا 30 دي
گروه علمي فرهنگي- مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مهلت ثبت نام در كنكور اين دانشگاه را تا روز شنبه 30 دي تمديد كرد.
داوطلباني كه تاكنون موفق به ثبت نام نشده اند، مي توانند تا پايان وقت اداري روز شنبه 30 دي با مراجعه به يكي از دفاتر پستي نزديك محل سكونت، نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند. هر داوطلب مي تواند براي شركت در آزمون رشته هاي غير پزشكي 6 رشته / شهر از يك مجموعه و در گزينش پاره وقت 4 رشته / شهر از همان مجموعه و جهت شركت در آزمون پزشكي 4 رشته / شهر را انتخاب كند. بنابراين داوطلبان مي توانند با شركت در آزمون غير پزشكي و در صورت علاقه در گزينش نظام آموزشي پاره وقت نيز شركت كنند.

همايش شعر و نقاشي در بهار ايراني
ايسنا: همايش شعر و نمايشگاه نقاشي بهار ايراني برگزار مي شود. در نشستي كه به همين منظور با حضور فاطمه راكعي، دبير همايش و مدير انجمن شاعران ايران، عفت السادات افضل طوسي، دبير بخش هنري و حبيب الله صادقي، سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد، راكعي به سلسله همايش هايي كه قرار است با عنوان همايش هاي شعر و هنرهاي تجسمي برگزار شود، اشاره كرد و گفت: شعر فارسي با هنرهاي ايراني ارتباط ديرين داشته كه متاسفانه هيچ وقت به اين مسئله به صورت علمي و پژوهش پرداخته نشده است.
به گفته او اين همايش  با عنوان كلي شعر و هنر قرار است در چند سال آينده برگزار شود كه سال آينده شاهد همايش شعر و نقاشي هستيم.
وي گفت: سال آينده در 25 فروردين، همايش شعر و نقاشي را برگزار مي كنيم و اميدواريم كه اين برنامه در سال هاي آينده هم ادامه يابد.
راكعي با اشاره به اينكه همايش شعر و نقاشي فروردين سال 86، با محور شعرهاي مولانا ونيما يوشيج برگزار مي شود، گفت: سال آينده، سال مولوي اعلام شده است و محور همايش شعر و نقاشي هم با شعرهاي مولانا و نيما يوشيج است. به اعتقاد او درباره تصاوير شعري مولانا نسبت به شاعران ديگري چون حافظ و عطار كمتر كار شده است. در شعرهاي نيما نيز تصاوير شعري زيادي وجود دارد كه جا دارد كه درباره شاعر قديمي ايراني كار شود. حبيب الله صادقي نيز با اشاره به ادامه اين روند در كشورهاي تركيه و فرانسه گفت: بعد از نمايشگاه شعر و نقاشي در تهران قرار است نمايشگاه نقاشي و شعرهاي مولانا در قونيه نيز برگزار شود، همچنين در فرانسه نيز اين برنامه به اجرا درخواهد آمد.

بهمن كشاورز، رئيس كانون وكلاي دادگستري:
استقلال كانون وكلا تضمين حفظ حقوق مردم است
گروه اجتماعي طرح دوفوريتي ادغام تشكيلات كانون وكلا و تشكيلات ماده 187 از جريان رسيدگي خارج و مقرر شد كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با حضور نمايندگان قوه قضاييه و كانون وكلا نسبت به بررسي جامع الاطراف موضوع و ارائه راه حل منطقي اقدام نمايند.بهمن كشاورز، رئيس كانون وكلاي دادگستري ضمن اعلام اين مطلب گفت: اميدوارم مجلس شوراي اسلامي با اين قضيه برخوردي كارشناسانه و توأم با آينده نگري داشته باشند. زيرا خدشه به تماميت و استقلال كانون وكلا به عنوان نهادي با 55 سال سابقه استقلال و 90 سال سابقه وجودي به هيچ وجه به صلاح نظام قضايي و مملكت نيست.كشاورز در ادامه گفت: اخيراً هيأتي از سوي رياست قوه قضائيه مأمور شده بررسي هاي مفصل و همه جانبه اي در زمينه ارتقاء قوه قضائيه داشته باشد.

جايزه دوم مسابقه تصويرگري نوما براي هنرمند ايراني
گروه ادب و هنر- پانزدهمين مسابقه دوسالانه تصويرگري كتاب كودك (نوما) در سال۲۰۰۶ با هدف ترويج و گسترش كتاب هاي مصور كودكان در كشورهاي در حال توسعه و توليد و انتشار آثار جذاب و كيفي، ايجاد فرصت براي معرفي آثار برجسته و كمك به ارتقاي كيفيت كتاب هاي مصور كودكان برگزار شد. در اين مسابقه داوران بين المللي از بين 522 اثر از 47 كشور، 33 اثر را برگزيدند.جايزه دوم اين مسابقه به خانم نرگس محمدي از كشورمان تعلق گرفته است.
با مقدمه اي از سيدمهدي شجاعي
كتاب استيج ايران منتشر مي شود
ايسنا: كتاب استيج ايران (مركز ملي سينماي كودكان و نوجوانان)  به زودي منتشر مي شود.
اين كتاب دربردارنده اطلاعات آماري درباره استيج ايران، معرفي تاريخچه راه اندازي آن، فعاليت هايي كه در اين مركز انجام شده و... است. همچنين در اين كتاب پيام سيدمهدي شجاعي - رئيس استيج ايران - و ولفگانگ اشنايدر - رئيس استيج جهاني - منتشر خواهد شد.
كتاب يادشده قرار است توسط انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان عرضه شود.

معرفي برگزيدگان جايزه جهاني اديان توحيدي
گروه ادب و هنر با برگزاري مراسم اختتاميه جايزه جهاني اديان توحيدي، جايزه هاي بزرگ مسابقه پوستر اهدا خواهد شد.
در مراسم اختتاميه علاوه بر سخنراني علي عسگري (رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري) و ابراهيم حقيقي (مدير هنري جايزه جهاني اديان توحيدي)، پوسترهاي برگزيده معرفي خواهند شد.
قرار است به طراحان پوسترهاي نخست تا سوم علاوه بر لوح تقدير به ترتيب 15۱۰، و 5 هزار دلار جايزه نقدي اعطا شود. يك جايزه ويژه به مبلغ 10 هزار دلار نيز از سوي موزه امام علي(ع) به يكي از پوسترها تعلق خواهد گرفت. پوسترهاي جايزه جهاني اديان توحيدي را صادق قره مصطفي از تركيه، رنه ونر از سوئيس، الخاندرو ماگالانس از مكزيك به همراه آيدين آغداشلو و فرشيد مثقالي از ايران داوري كرده اند. نخستين دوره جايزه جهاني اديان توحيدي امسال به همت سازمان فرهنگي  هنري شهرداري و توسط موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برگزار شد. اين جايزه در چهار بخش هنرهاي تجسمي شامل پوستر، نقاشي، حجم سازي و عكاسي طراحي شده و امسال اولين دوره آن به مسابقه پوستر اختصاص داشت.

گلايه نجف نژاد از مشكلات مالي استقلال
همشهري ورزشي- مقداد نجف نژاد از وضعيت نابسامان مالي باشگاه استقلال گلايه كرد.مدير عامل باشگاه استقلال گفت: با وجود صحبت ژهاي مطرح شده تا اين لحظه هيچ مبلغي به حساب باشگاه واريز نشده ژاست.مشكلات مالي در باشگاه استقلال تهران وجود دارد و تاكنون پولي به حساب باشگاه واريز نشده است.وي افزود: اعضاي هيات مديره و مديريت باشگاه در تلاش هستند مشكلات مالي را هر چه سريع ژتر حل كنند تا تيم بدون دغدغه مالي در مسابقات نيم فصل دوم رقابت ژهاي ليگ برتر شركت كند.نجف نژاد ادامه داد: براي يافتن منابع مالي، پيگيري ژهايي صورت گرفته تا مشكلات هر چه سريعتر مرتفع شود.

تدوين ضوابط و مقررات
حفاظت از ميراث فرهنگي استان تهران
گروه علمي فرهنگي - با تدوين ضوابط و مقررات حفاظت از ميراث فرهنگي استان تهران در طرح جامع شهر تهران، از اين پس ميراث فرهنگي اين استان با هيچ خطر تخريبي رو به رو نخواهد شد.
به گزارش CHT اسكندر مختاري، مدير پايگاه محور فرهنگي تهران با بيان اين مطلب گفت: ضوابط و مقررات حفاظت از ميراث فرهنگي تهيه و تدوين شده و در صورت تصويب شوراي عالي معماري و شهرسازي، به اجرا در مي آيد. وي افزود: اين ضوابط و مقررات به 2 دسته تقسيم مي شوند. قوانيني كه مربوط به ثبت ملي آثار است و قوانين مربوط به آثاري كه واجد ارزش تاريخي شناخته خواهند شد. وي تصريح كرد: حدود 300 اثر تهران در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده و آثار برخوردار از حريم مصوب مورد قبول كارشناسان طرح جامع است، اما آثاري كه ثبت ملي شده و حريم آنها تعيين و مصوب نشده است، بر اساس ضوابط مشخص، تا عمق يك پلاك از اطراف هر اثر به عنوان حريم تعيين مي  شود و شهرداري مكلف و موظف است از اين پلاك به عنوان اثر تاريخي حفاظت و حراست كند و حق هيچ دخل و تصرف يا ساخت و سازي را نخواهد داشت.

معاون پژوهشي وزير علوم:
شتاب رشد توليد علم با حذف
رديف حمايت از مقالات علمي، مختل شد
ايسنا: معاون پژوهشي وزير علوم با هشدار نسبت به تبعات هر گونه كاهش در اعتبارات و رديف هاي حمايتي پژوهش در كاهش توليدات علمي و اختلال در روند رشد علمي كشور، حمايت از توليد مقالات علمي را از برنامه هاي جدي وزارت علوم عنوان و كاهش۲۰ درصدي در شيب رشد توليدات علمي كشور در سال جاري را ناشي از حذف اعتبارات متمركز حمايت از مقالات ISI علي رغم پيگيري ها و تذكرات داده شده از سوي وزارت علوم عنوان كرد.
دكتر منصور كبگانيان در حاشيه جشنواره پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: عدم تخصيص بودجه هاي حمايتي از سوي سازمان مديريت امسال، چه در حمايت از انجمن هاي علمي و چه در زمينه مقالات مقداري خلل ايجاد كرد. اگر چه وزارت علوم تلاش كرد از محل ساير اعتبارات از صفر شدن بودجه اين بخش ها جلوگيري كند، ولي به هر حال با اين خلل مواجه شديم كه بايد سال آينده آن را جبران كنيم. وي افزود: خوشبختانه با تعاملات زيادي كه داشتيم و آمارهايي كه به مسئولان داده و تاكيد كرديم كه اگر هر تصميم غلطي در حمايت از اين موارد بگيرند سريعاً خود را نشان مي دهد، به توافقات خوبي رسيديم و اميدواريم امسال سهم خوبي براي حمايت از توليد علم و مقالات در بودجه 86 تخصيص داده شود. دكتر كبگانيان با تاكيد بر اين كه بهتر است اين بودجه هاي حمايتي به صورت رديف متمركز باشد، اظهار داشت: سال گذشته سازمان مديريت در پاسخ به اعتراض ما مي گفت بخشي از اين بودجه را به دانشگاه ها داده اند ولي برخي دانشگاهها بسته به سليقه مديريت ها اين بودجه را در ساير بخش ها از جمله حل مشكلات اجرايي شان هزينه كردند كه براساس توافقات صورت گرفته قرار شده اين بودجه به صورت رديف متمركز باشد كه به هر حال بايد منتظر نتيجه نهايي باشيم.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |