دوشنبه ۲۵ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۳ - Jan 15, 2007
قاتل طمعكار در جلسه دادگاه مدعي شد:
فكر مي كردم
مقتول خيلي پولدار باشد
010272.jpg
گروه حوادث- راننده مسافركشي كه تازه داماد جواني را 20 روز پس از ازدواجش به قتل رسانده و جسدش را به آتش كشيده بود، صبح ديروز در جلسه محاكمه مدعي شد ظاهر مرتب مرد جوان باعث شد، به طمع سرقت او را به قتل برسانم.
اولين روزهاي اسفند ماه 84، ماموران گشت پليس با جسد نيمه سوخته مردي در حاشيه كمربندي آزادگان روبرو شده و موضوع را به بازپرس ويژه قتل تهران گزارش كردند. در حالي كه تحقيقات پليسي براي شناسايي مقتول ناشناس آغاز شده بود، اقوام تازه دامادي به نام رامين با مراجعه به آگاهي تهران مدعي شدند اين مرد جوان درحالي كه روزگذشته با پرواز كرمانشاه به تهران آمده است، پس از خروج از فرودگاه مهرآباد به طرز عجيبي ناپديد شده است.
با توجه به شباهت ظاهري كه بين جسد سوخته و جوان ناپديد شده وجود داشت، اقوام رامين با رفتن به پزشكي قانوني جسد وي را شناسايي كردند.
در نخستين مرحله از بررسي هاي پليس درباره اين جنايت، كارآگاهان پليس به بازجويي از خاله تازه داماد كه آخرين بار با وي صحبت كرده بود پرداختند، هنگامي كه وي گفت: رامين بعد از به زمين نشستن هواپيما با خانه ما تماس گرفت و گفت تا نيم ساعت ديگر به خانه مان مي آيد ، اين فرضيه كه وي در مسير فرودگاه از سوي فرد ناشناسي ربوده شده و به قتل رسيده باشد قوت گرفت. به اين ترتيب ردگيري تلفن همراه قرباني كه پس از جنايت سرقت رفته بود در دستور كار پليس جنايي قرار گرفت و سرانجام در تلاشي 4 ماهه ماموران توانستند جواني به نام رضا را در 15 تيرماه امسال دستگير كنند. هنگامي كه اين مرد در بازجويي ها به قتل جوان مسافر به انگيزه سرقت اموالش اعتراف كرد ، پرونده براي صدور راي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
طمعكار شدم!
صبح ديروز مرد جنايتكار در شعبه 74 دادگاه كيفري استان در مقابل 5 قاضي دادگاه به دفاع از خود پرداخت.
در اين جلسه پس از بيان كيفرخواست از سوي صفر خاكي به عنوان نماينده دادستان ، مادر تازه داماد در جايگاه قرار گرفته و گفت: پسرم تنها 20 روز بود كه ازدواج كرده بود ، اما اين مرد او را وقتي براي شركت در آزموني به تهران آمده بود با 25 ضربه چاقو به قتل رساند، به خاطر جنايتي كه مرتكب شده است از دادگاه مي خواهم او را به قصاص محكوم كند.
پس از اين درخواست ،مرد جنايتكار در جايگاه قرار گرفته و با پذيرفتن اتهام قتل عمد در توضيح ماجراي جنايت گفت: روز حادثه مقتول را از ميدان آزادي سوار خودرو كردم،به خاطر آنكه وي سر و وضع بسيار مرتبي داشت ، فكر كردم بايد فرد بسيار ثروتمندي باشد، بنابراين در يك لحظه به ذهنم رسيد كه با قتل او دست به سرقت پولهايش بزنم.
وقتي به جاي خلوتي رسيديم، در فرصتي كه پيش آمده بود با چكش به او حمله ور شده و ضربه اي به سرش زدم، اما او خيلي قوي تر از من بود و بنابراين با من درگير شد و منهم با چاقو پشت سر هم چندين ضربه به شكم و ران پايش زدم و وقتي كه از حال رفت، جسد خونينش را به يك جاده خاكي در چهاردانگه برده و به آتش كشيدم، اما هنگامي كه به سراغ كيف مقتول رفتم ،در داخل آن فقط 80 هزار تومان پول نقد پيدا كردم.
رضا در پايان دفاعياتش با ابراز پشيماني از عمل خود از اولياي دم تقاضاي بخشش كرد و با ختم جلسه دادگاه قرار است حكم درباره پرونده صادر شود.

نازنين قصاص نمي شود
010266.jpg
گروه حوادث- دختر جوان كه مدعي است در دفاع از خود پسر جواني را در اكبرآباد كرج به قتل رسانده است از اعدام نجات يافت.
اين دختر جوان به نام نازنين متهم است 9 اسفند سال گذشته در جريان درگيري با جوان 23
ساله اي، وي را با ضربات چاقو از پاي درآورده است.
نازنين اگرچه در تمامي جلسات بازجويي مدعي شد براي دفاع از خود و خواهرزاده اش كه همراه وي بوده، دست به جنايت زده است، اما در نخستين محاكمه از سوي قضات دادگاه كيفري استان به قصاص نفس محكوم شد اما زماني كه اين حكم به خاطر نقص در تحقيقات نقض شد، پرونده به شعبه 74 ارسال شد. دختر جوان 20 ديماه امسال در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران پس از اظهارات شاهدان حادثه كه همگي مدعي بودند براي آزار و اذيت قصد كشاندن نازنين و خواهرزاده اش به باغي در اكبرآباد داشتند بار ديگر در مقام آخرين دفاع مدعي شد قصد كشتن جوان مهاجم را نداشته و در دفاع از خود دست به چنين كاري زده است.

سرنخ هاي جديد از قاتلان مدرسه سازخير
010269.jpg
گروه حوادث- كارآگاهان جنايي پايتخت در بررسي هاي تخصصي خود، براي گشودن راز قتل چهره ماندگار مدرسه سازي ايران، به سرنخهاي مهمي از عاملان اين جنايت دست پيدا كردند.
اواسط آذرماه امسال هنگامي كه قتل مرد سالخورده اي به نام مهندس غلامرضا مرداني آذر در دفتر كارش به ولي الله حسيني، بازپرس جنايي تهران گزارش شد وي با حضور در صحنه جنايت تحقيقات مقدماتي خود را براي يافتن سرنخي از عاملان جنايت آغاز كرد.
هنگامي كه در بررسي ها مشخص شد كه مقتول مرد بسيار ثروتمندي بوده كه تاكنون ?? مدرسه به ارزش چندين ميليارد تومان را براي كودكان
بي بضاعت ساخته و تجهيز كرده است، اين احتمال كه وي قرباني سرقت مرگباري شده باشد مطرح شد.
درحالي كه بررسي هاي كارآگاهان اداره 10 آگاهي نشان مي داد عاملان جنايت بدون استفاده از زور وارد قتلگاه شده اند، كارآگاهان منشي شركت را به عنوان اولين مظنون بازداشت كردند، اما درحالي كه وي منكر اطلاعي از قتل خير مدرسه ساز بود، با بازرسي منزل وي اسنادي به دست آمد كه سوء ظن پليس جنايي را نسبت به اين زن بيشتر كرد.
ولي الله حسيني، بازپرس جنايي تهران، روز گذشته درباره اين پرونده گفت: وقتي زن منشي تحت بازجويي هاي تخصصي قرار گرفت، درحالي كه چاره اي جز بيان حقيقت نداشت به همدستي با يك زن و دو مرد براي ارتكاب اين جنايت سياه اعتراف كرد.

زنان كيف قاپ، سارقان چندثانيه اي بودند
010275.jpg
گروه حوادث- 2 زن جوان كه با تنه زدن به عابران پياده يا مشتريان مراكز تجاري در يك چشم به هم زدن پول ها و جواهرات كيف دستي آنان را خالي مي كردند، به دام افتادند. اين 2زن سوابق متعددي در كيف زني و جيب بري دارند و تاكنون 20 نفر از مالباختگان آنها را شناسايي كرده اند.
جيب بري در مجتمع تجاري
اوايل دي ماه، زماني كه زن جواني براي خريد به يكي از مجتمع هاي تجاري غرب تهران رفته بود بعد از آنكه 2زن به وي تنه زدند متوجه شد كه كيفش پاره شده است.
هنگامي كه زن جوان موضوع را به ماموران انتظامات مجتمع تجاري اطلاع داد، از آنجا كه پيش از اين نيز شكايات زيادي درباره كيف زني و جيب بري در داخل مجتمع در اختيار ماموران قرار گرفته بود، آنها وارد عمل شده و پس از دستگيري 2زن جوان موضوع را به ماموران پايگاه دوم آگاهي تهران گزارش كردند. دقايقي بعد، با انتقال 2زن به پايگاه پليس، ماموران به انگشت نگاري از آنها دست زدند و در حالي كه متهمان ادعا مي كردند به اشتباه دستگير شده اند ، مشخص شد كه هر دوي آنها سوابق متعددي در زمينه كيف زني و جيب بري دارند و چندين بار روانه زندان شده اند.
۲۰ شاكي در دادسراي صادقيه
با ارسال پرونده به شعبه 15 دادسراي صادقيه، در حالي كه متهمان همچنان ادعا مي كردند كه بي گناهند، 20 زن با مراجعه به دادسراي صادقيه آنها را به عنوان سارق كيفهايشان شناسايي كرده و وقتي مقابل آنان قرار گرفتند، سوگند ياد كردند قبل از سرقت اموالشان، اين 2زن به آنها تنه زده اند.
سرقت حلقه ازدواج 36 ساله
يكي از شاكيان به قاضي حسن جراحي، بازپرس شعبه 15 گفت: چند هفته پيش براي فروش جواهراتم به يك پاساژ در غرب تهران رفته بودم ، اما هنوز وارد مغازه طلافروشي نشده بودم كه اين 2 زن در يك لحظه به من تنه زده و به سرعت ناپديد شدند. پس از فرار آنها متوجه شدم كيف دستي ام پاره شده و تمامي جواهراتم و از جمله حلقه ازدواجم كه از سال 1349 همراهم بود به سرقت رفته است.
يكي ديگر از شاكيان نيز گفت: اين 2زن در يكي از ايستگاه هاي مترو در هنگام سوارشدن به قطار ، با هل دادن من به داخل قطار، كيف پولم را كه حاوي مقداري چك مسافرتي و طلا بود به سرقت برده و در ميان جمعيت ناپديد شدند. پس از اظهارات شاكيان، بازپرس جراحي دستورات قضائي در خصوص پرونده را صادر كرد و متهمان براي انجام تحقيقات پليسي در اختيار اداره آگاهي قرار گرفتند.

متهم كودك آزاري: من فرزندانم را نكشته ام
گروه حوادث - پدري كه متهم است 2 كودك خردسال خود را به قتل رسانده ، روز گذشته در دادسراي جنايي پايتخت با انكار اتهام خود مدعي شد همسرش به دنبال اختلاف خانوادگي به دروغ وي را متهم كرده است.
در نخستين روزهاي ديماه، بازپرس محمدحسين شاملو ازانتقال پسربچه دو ماه و نيمه اي به يكي ازبيمارستان هاي تهران مطلع شد، در حالي كه مسئولان بيمارستان احتمال كودك   آزاري مي دادند ،بازپرس جنايي دستور بازداشت پدركودك را به اتهام كودك آزاري صادركرد.
مادركودك وقتي ازبازداشت همسرش آگاه شد،به شعبه يكم دادسراي جنايي رفت ومدعي شد همسر معتادش 4سال قبل نيز فرزند 8ماهه شان را هنگامي كه گريه مي كرده، از پنجره خانه بيرون انداخته و به قتل رسانده است، وي سپس جسد را بدون اطلاع پليس مخفيانه دفن كرده ولي شناسنامه او را باطل نكرده است.
اين زن درادامه مدعي شد همسرش چند ماه بعد نيز با ضرب و شتم وي باعث مرگ كودكي كه 8 ماهه باردار بوده شده است.
من بيگناهم!
روز گذشته مرد جوان كه از هنگام انتقال كودك مجروحش به بيمارستان در بازداشت بود در بازجويي به بازپرس شاملو گفت: تمامي ادعاهاي همسرم دروغ است و اوتحت تاثيرخانواده اش كه از اول با ازدواج ما مخالف بودند، ا ين ادعاها را مطرح كرده است.
وي درباره نحوه مرگ اولين فرزندش گفت : كودكم دراثربيماري مرد ومن درمرگ اوهيچ نقشي نداشتم .
وي درمورد اينكه چرا جسد كودك را مخفيانه به خاك سپرده و شناسنامه اش راباطل نكرده است نيز گفت: دليلي براي اطلاع به پليس و باطل كردن شناسنامه نمي ديدم!
وي درمورد مرگ دومين فرزندش نيز مدعي شد همسرش در هنگام بارداري گوني برنجي را جابه جا كرده كه باعث سقط كودك شد.
در حالي كه بررسي ها نشان مي دهد كودك 5/2 ماهه به موادمخدر معتاد است ،متهم درمورد علت اعتياد كودكش به بازپرس جنايي گفت : كودكمان شبها نمي خوابيد، چندبار او را نزد پزشك برديم ولي فايده نداشت و بنابراين براي آرام كردنش بعضي اوقات به اوقرص خواب آور مي دادم .
بازپرس محمدحسين شاملو روزگذشته اعلام كرد اين متهم در حال حاضر به اتهام شروع به قتل فرزندش ،ارتكاب يك فقره قتل، وسقط جنين روانه زندان شده تا درجلسه بعدي تحقيقات بيشتري ازوي صورت گيرد.

آثاري از انفجاريافت نشد
ايسنا: در پي شنيده شدن صداي مهيب در ارتفاعات لاله زار شهرستان بافت، معاون سياسي امنيتي استاندار كرمان اعلام كرد با وجود جست وجوهاي زياد، آثاري از اين انفجار يافت نشد و به اين ترتيب پيگيري ها در اين زمينه به اتمام رسيد. ابوالقاسم نصراللهي در اين خصوص افزود: گمان مي رود كه اين حادثه، يك رويداد طبيعي در آسمان بوده، چراكه در سال 1353 نيز انفجاري مشابه اين رويداد در آسمان استان كرمان اتفاق افتاده است. وي با تكذيب برخي شايعات درباره آزمايش موشكي در منطقه گفت: هر نوع آزمايش موشكي با هماهنگي مسئولان امنيتي صورت مي گيرد، از اين رو اگر آزمايشي در كار بود، حتماً ما مطلع مي شديم.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |