دوشنبه ۲۵ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۳ - Jan 15, 2007
4 هزار خودرو جديد در ناوگان حمل و نقل عمومي تهران
010293.jpg
گروه شهري -   با واگذاري 1500 دستگاه اتوبوس ،  1000 دستگاه ميني بوس و 1500 دستگاه ون به ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت تا پايان سال موافقت شد.
اين اقدام به  منظور تحقق (هرچند ديرهنگام) تبصره 13 قانون بودجه سال 85 است كه به امر توسعه حمل و نقل عمومي اهتمام دارد.
اين در حالي است كه ولي آذرنوش نماينده اردبيل در مصاحبه با ايسنا گفته است:  با وجود تأمين يك هزار ميليارد تومان اعتبار به منظور خريد 6 هزار و۵۰۰ دستگاه اتوبوس ، 12 هزار و۵۰۰ دستگاه ميني بوس و تاكسي اين اعتبار هنوز جذب نشده و جاي كار بسيار دارد. وي از دولت و شهرداري هاي سراسر كشور خواست دركنار تلاش براي جذب هرچه سريع تر اين اعتبارات، توجه ويژه اي به بحث مترو وسرمايه گذاري در اين زمينه  داشته باشند.
بقيه از صفحه اول
بنا براين گزارش با در نظر گرفتن اينكه براساس برنامه 5 ساله چهارم توسعه بايد سهم ناوگان حمل ونقل عمومي در كشور به 75 درصد برسد، سيد بهلول حسيني رئيس كميته راه و ترابري كميسيون عمران مجلس از روند پيشرفت و افزايش سهم حمل و نقل عمومي طبق برنامه چهارم ابراز نارضايتي كرده مي گويد: چنانچه در بخش حمل و نقل اعتبارات لازم اختصاص نيابد قطعا به اهداف مورد نظر در برنامه 5 ساله توسعه نخواهيم رسيد.وي معتقد است در 2 سالي كه از عمر برنامه 5 ساله چهارم توسعه مي گذرد سرعت افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي به نسبت سهم۷۵ درصدي پيش بيني شده در قانون نبوده است.
در هر حال موافقت وزارت كشور در واگذاري حدود 4هزار دستگاه اتوبوس،   ميني بوس و تاكسي آنهم در 2 ماه پاياني آخر سال نويد روزهاي پرتحرك و تحولي را در حوزه حمل و نقل و ترافيك شهرداري مي دهد.
به گفته تشكري بر اساس توافقات صورت گرفته چنانچه شركت هاي راه اندازي در بخش حمل و نقل عمومي تمايلي به استفاده از خودروهايي كه به عنوان ون يا تاكسي پيشنهاد شده ، نداشته باشند مي توانند خودروي مورد نظرشان را انتخاب كرده و از تسهيلات وام پيش بيني شده استفاده كنند.
معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران اظهار داشت: طبق توافق انجام شده به ازاي هر يك دستگاه تاكسي 5 ميليون تومان، براي يك دستگاه ون 10 ميليون تومان و براي يك دستگاه ميني بوس 20 ميليون وام با كارمزد 7 درصد پيش بيني شده كه با اين وضعيت به نظر مي رسد افرادي  كه قصد سرمايه گذاري در اين زمينه را دارند اما با مشكل تامين منابع مالي مواجه اند، با اين حركت موانع از سر راهشان برداشته شود.
وي با اشاره به اين كه 3هزارو 500 دستگاه ميني بوس قرار است جايگزين ميني بوس هاي فرسوده پايتخت شود، گفت: بر اساس توافق انجام شده در صورتي كه ستاد تبصره 13 بتواند ميني بوس هاي لازم را تأمين كند، از محل اعتبارات اين تبصره، ميني بوس هاي با سن بالاي 20 سال از رده خارج خواهند شد.

اتوبوس هاي برقي تهران
فرسوده نيست
مهر: مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اعلام كرد: پس از 15 سال از ورود اتوبوسهاي برقي، تا كنون هيچ يك از آنها فرسوده و اسقاط نشده اند.
محمد احمدي بافنده درباره عمر متوسط اتوبوس هاي پايتخت افزود: متوسط عمر اتوبوس هاي برقي حدود 30 سال است اما با اين حال اين دستگاههاي نمي توانند جايگزين انواع ديگر اتوبوس ها شوند.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: بر اساس وضعيت آلودگي و شرايط زيستي شهر تهران عمرمفيد اتوبوس هاي غير برقي حدود 7 سال است.
احمدي بافنده خاطر نشان ساخت: از 6500 دستگاه اتوبوس غير برقي موجود حدود 3 هزار دستگاه داراي عمر زير 7 سال بوده و سن بقيه به 20 سال نيز مي رسد.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه ، اتوبوس هاي بسيار فرسوده را براي پايتخت مضر دانست و گفت: سعي مي شود براي كاهش خطرات وجود اين ناوگان پير، از اين اتوبوس ها با عنوان امداد واحد و انجام فعاليت هاي تعميراتي استفاده كرد.
احمدي بافنده يادآورشد: استفاده از اتوبوس هاي برقي در تمام خطوط منطقي نيست اما براي گسترش اين دستگاهها برنامه هايي در دستور كار اين شركت قرار دارد.

شهردار تهران: دختران به عنوان مهمترين بخش جامعه بايد مورد توجه ويژه باشند
نيازمند گسترش اخلاق عملي در جامعه هستيم
گروه شهري- شهردار تهران گفت:  مرز بين اسلام ديني و اسلام ايماني در توجه به اخلاق عملي است كه با وجود نياز به گسترش آن، در عرصه مديريت و زندگي اين اخلاق را نداريم.
محمدباقر قاليباف شنبه شب در شوراي هم  انديشي بانوان شهرداري تهران كه با موضوع بررسي آسيب هاي اجتماعي برگزار شد گفت: اساس حل مسائل و مشكلات اجتماعي بر پيشگيري  استوار است و در اين زمينه تربيت دختران به عنوان مهم ترين بخش اجتماع، بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي اضافه كرد: هر موضوعي براي رسيدگي نيازمند داشتن اطلاعات و بررسي هاي همه  جانبه است و موضوعات اجتماعي به دليل پيچيده بودن، شناخت بيشتر و دقيق تري مي خواهد.
قاليباف در ادامه با اشاره به اهميت اهداف تعيين شده براي هر كار گفت: اين مهم نيست كه چه سازماني چه كاري را انجام دهد، مهم اين است كه يك ذهن و يك هدف مشترك داشته باشيم و راهكارهاي صحيح رسيدن به آن هدف را پيدا كنيم.وي با اشاره به اينكه پيشگيري بايد اساس هر كاري قرار گيرد افزود: به يقين مي توان گفت كه پيشگيري 95 درصد و كنترل 5 درصد در مسائل اجتماعي نقش دارند و بايد در زمان پيشگيري به سن و تناسب و به زبان هر سني راهكارها را ارائه كرد.
به گفته قاليباف هنگامي كه مشكلات عاطفي، فقر اقتصادي و فقر فرهنگي در كنار يكديگر قرار گيرند نتيجه خطرناكي در بر خواهد داشت كه بايد از بروز چنين شرايطي جلوگيري كرد.
وي سپس افزود: موضوع دختران فراري پيش از اين نيز بررسي شده و به نتايجي رسيده است كه مي توان از آن تجارب در مقطع فعلي نيز استفاده كرد كه تشكل هاي غيردولتي شناخته شده و مورد تأييد در اين زمينه موفق عمل خواهند كرد.
شهردار تهران ميزان جرمي كه بانوان در جامعه انجام مي دهند را از لحاظ آماري كمتر از ميزان ارتكاب جرم مردان دانست و گفت: اما به دليل نقشي كه بانوان در جامعه دارند، جرم آنان خطرات بيشتري براي جامعه به وجود مي آورد.

به مناسبت روز هواي پاك
اتوبوس هاي شهري يزد مسافران را رايگان جابجا مي كنند
يزد - خبرنگار همشهري: اتوبوس هاي سازمان اتوبوسراني يزد و حومه به مناسبت 29 دي ماه، روز هواي پاك، شهروندان را رايگان جابجا مي كنند.
مديرعامل شركت اتوبوسراني يزد و حومه گفت: براي ترويج فرهنگ استفاده از وسيله نقليه عمومي و همگاني و با هدف كاهش آلودگي هوا، روان سازي ترافيك و استفاده كمتر از خودروي شخصي، اتوبوس هاي اين سازمان مسافران را رايگان جابجا مي كنند.
جواد دشتي اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود 145 هزار مسافر توسط 160 دستگاه اتوبوس در 49 مسير در سطح شهر و حومه جابجا مي شوند. وي با اشاره به اينكه ناوگان اتوبوسراني يزد جزء يكي از جوان ترين ناوگان حمل و نقل درون شهري كشور محسوب مي شود گفت: شهر يزد از جمله شهرهاي آلوده كشور است و بخشي از اين آلودگي از سوي وسائط نقليه موتوري ايجاد مي شود.
وي همچنين با ابراز رضايت از عملكرد بخش خصوصي سازمان گفت: بهره برداران بخش خصوصي با تلاش مضاعف و ارائه خدمات مطلوب توانسته اند رضايت مندي شهروندان را جلب نمايند.

پيامدهاي افزايش جمعيت
پيش از آن كه دست به هر كاري بزنيد به پيامد آن فكر كنيد تا ديگران مجبور نباشند براي بررسي پيامد كارهاي شما نشست برگزار كنند.
همين قدر بدانيد كه عنوان سيزدهمين نشست تخصصي پايگاه مديريت دانش  شهري و ارتباط با نخبگان شهرداري تهران، افزايش جمعيت شهر تهران و پيامدهاي آن است. اين نشست فردا با حضور استادان دانشگاه و مسئولان شهرداري ساعت 15 در مجموعه فرهنگي ورشو واقع درخيابان ورشو برگزار مي شود.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران:
طرح هاي جامع و تفصيلي شهر تهران
تا پايان سال به تصويب شوراي شهر مي رسد
سما: طرح هاي جامع و تفصيلي شهر تهران با توجه به پيگيري به عمل آمده تا پايان سال جاري توسط شوراي شهر تهران به تصويب خواهد رسيد.
مهرنوش معتمدي آذر عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ملاقات عمومي با شهروندان منطقه 15 گفت: مشكلات شهرسازي شهر تهران با داشتن يك طرح جامع كه مورد تاييد مراجع ذيصلاح باشد حل خواهد شد. وي گفت: مطالعه و بررسي طرح هاي جامع و تفصيلي شهر تهران در دوره دوم شوراهاي اسلامي شروع و با صرف بودجه 15 ميليارد تومان ظرف 4 سال گذشته انجام شده است. هم اكنون نقشه ها تهيه و مراحل نهايي خود را طي مي كنند و درصدديم تا پايان سال جاري طرح مذكور به تصويب برسد و ان شاء الله با عملياتي شدن آن از ابتداي سال 86 ديگر شاهد آن نباشيم كه مردم دچار تصميم گيري مقطعي و سليقه مديران شوند. وي درباره مشكلات منطقه 15 خاطرنشان كرد: اين منطقه به دليل داشتن حريم و ساخت و سازهاي غير مجازي كه در دوران پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفته عموماً مشكلات خاص خود را دارد ، شايع ترين مشكلات اين منطقه سكونت اقشار كم درآمد است كه بعضا قدرت پرداخت جريمه ها و عوارض را ندارند و ديگر اينكه به دليل كوچك بودن قطعات و پلاك هاي ثبتي و عائله مندي افراد اقدام به تخلفات ساختماني مي كنند.

منطقه 20 صاحب سينما مي شود
ساخت مجتمع سينمايي - تجاري راگا در شهرري آغاز شد
سما: شهروندان منطقه 20 تهران پس از سال ها صاحب سينما مي شوند.
شهردار منطقه 20 تهران از آغاز عمليات اجرايي پروژه بزرگ مجتمع سينمايي - تجاري راگا در اين منطقه خبر داد.
علي محمدنژاد با اعلام اين خبر گفت: عمليات اجرايي اين مجتمع در مساحت 8000 مترمربع به صورت يك پروژه مشاركتي با شركت توسعه فضاهاي فرهنگي و ورزشي از آبان ماه سال جاري آغاز شده و پيش بيني مي شود در سال 87 به بهره برداري برسد.
شهردار منطقه 20 با اشاره به اينكه هم اكنون عمليات خاكبرداري فوندانسيون اين پروژه به اتمام رسيده است گفت: اين مجتمع با برآورد هزينه اجرايي 40 ميليارد ريال با جانمايي مناسب در خيابان شهيد كريمي شيرازي از نظر دسترسي شهروندان در موقعيت مطلوبي قرار دارد.
وي در پايان گفت: مجتمع سينمايي - تجاري راگا داراي 3 سالن سينما شامل يك سالن با ظرفيت 400 نفر و دو سالن هر يك به ظرفيت 200 نفر، فضاي ورزشي كودكان، رستوران، واحدهاي تجاري و پاركينگ روباز است.

نگاه
010290.jpg
مرتضي رخت اعلا

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |