سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۰ - Jan 23, 2007
مديركل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر:
مرحله دوم طرح ساماندهي معتادان خياباني،
15 بهمن آغاز مي شود
011367.jpg
گروه اجتماعي - مديركل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مرحله دوم طرح ساماندهي معتادان حاد، پرخطر و خياباني با محوريت نيروي انتظامي از 15 بهمن ماه سال جاري در تهران آغاز مي شود.
سعيد صفاتيان افزود: هم اكنون اردوگاه شفق به عنوان تنها اردوگاه پايتخت براي جمع آوري و نگهداري معتادان تخليه و آماده شده است.
وي در پاسخ به اين كه در فاصله جمع آوري معتادان تا ارسال آنها به اردوگاه شفق، نگهداري معتادان در چه محلي خواهد بود؟ به ايسنا گفت: اين فاصله چند ساعت بيشتر نيست و در اين مدت معتادان به مركز قرنطينه انتقال داده مي شوند كه هنوز مكان آن مشخص نشده است.
صفاتيان تصريح كرد: در مركز قرنطينه، معتادان توسط پزشكان و روانشناسان تحت نظر قرار گرفته و براي آنها پرونده پزشكي كه در راستاي تهيه بانك اطلاعاتي معتادان است، تشكيل شده و پس از آن به اردوگاه انتقال داده مي شوند. مديركل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر اذعان كرد: در كميته درمان تاكيد شده است كه تنها معتاداني كه داراي كارت درماني نيستند، جمع آوري شوند.
وي با تاكيد بر اين كه معتادان از اين پس تنها تا 15 بهمن فرصت دارند خود را به مركز درماني معرفي كنند، خاطرنشان كرد: در اردوگاه شفق، پزشكان، روانشناسان، مددكاران و متخصصان تغذيه براي ارايه خدمات به معتادان حضور خواهند داشت.
همچنين محمدباقر صابري زفرقندي،  رئيس اداره پيشگيري و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت با اعلام اين كه بيش از۹۰ درصد مراكز DIC و MMT براي تحت پوشش بردن معتادان پرخطر آماده بهره برداري بوده يا بهره برداري شده اند، گفت: بيش از 80 درصد دانشگاهها عمليات اجرايي راه اندازي DIC و MMTها را نهايي كرده اند.
وي با اشاره به اين كه تاكنون كميته فوق در 100 درصد دانشگاهها تشكيل شده و مكان يابي صورت گرفته است، تصريح كرد: متأسفانه امسال امضاي موافقتنامه بودجه بسيار با تأخير انجام شد، اما عليرغم اين موضوع با تاكيد وزير بهداشت و معاون سلامت وي، عمليات اجرايي طرح در دانشگاهها شروع شد و 5/2 ماه پس از شروع عمليات اجرايي، موافقتنامه بودجه به دست ما رسيد.
ابلاغ سند فرابخشي مبارزه با مواد مخدر به وزارتخانه ها
از سوي ديگر دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابلاغ سند فرابخشي مبارزه با مواد مخدر به تمام وزارتخانه  ژخبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، فداحسين مالكي، اظهار داشت: تمام وزارتخانه ژ ها بايد براساس سند فرابخشي برنامه ژ ريزي كنند و در اين سند خط  ژمشي  ژهاي هر يك از وزارتخانه ژها به طور دقيق مشخص شده است. دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با ابلاغ سند فرابخشي، برنامه ژ هاي مبارزه با مواد مخدر سليقه  اي نخواهد بود و زمينه  ژهاي لازم براي سياست ژگذاري به طور دقيق مشخص است.

آيت الله  هاشمي شاهرودي:
پيش نويس لايحه اصلاح قانون وكالت آماده شده است
گروه اجتماعي- رئيس قوه قضائيه بر حمايت جدي دستگاه قضائي از توسعه وكالت و امكان دسترسي آسان به وكيل براي تمام قشرهاي جامعه تاكيد كرد.
آيت الله  محمود هاشمي شاهرودي گفت: در چند سال اخير و با توجه به اجباري شدن امر وكالت، اختيارات وكلا افزايش بي سابقه اي يافته و قوه قضائيه در برنامه ريزي ها و سياست هاي خود، به وكلا استقلال داده تا از ابتدا پرونده ها را پيگيري كنند.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه آيت الله  هاشمي شاهرودي در ديدار جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و اعضاي كانون وكلاي مركز، با تاكيد بر نظارت جدي بر كار قضاوت و وكلا، گفت: هدف عمده دستگاه قضائي، توسعه امر وكلات و احياي آن همراه با حفظ استقلال وكيل در مقابل قاضي است.
آيت الله  هاشمي شاهرودي همچنين با اشاره به اين مسئله كه استقلال وكلا با مسئله استقلال كانون وكلا يكي نيست، گفت: استقلال كانون وكلا و دريافت مجوز از سوي اين صنف به عنوان صنف مرتبط با وكلا مانند همه صنوف مربوط به دستگاهي است كه مسئوليتش در ارتباط با كار و حيطه وظايف آن صنف است و در مورد كانون وكلا نيز به لحاظ اينكه وظايف اين كانون مرتبط با كار حقوقي و قضائي است، اين مسئله به قوه قضائيه بر مي گردد.
آيت الله  هاشمي شاهرودي با اشاره به اينكه معتقدم قانون كانون وكلا قانوني قديمي است و اصلاحات سال 1376 نيز بر اين قانون كافي نبوده است ، افزود: اين قانون بايد اصلاح شود و دستگاه قضائي پيش نويس لايحه اصلاح قانون وكالت را آماده كرده و اميدواريم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و كارشناسان حقوقي و قضائي و وكلا نيز نظرات خود را در اين خصوص اعلام كنند.

معرفي 1000 زنداني براي دريافت وام
26 ميليوني قرض الحسنه
گروه اجتماعي - مديرعامل ستاد ديه از معرفي يك هزار زنداني براي دريافت وام 26 ميليون توماني قرض الحسنه به بانك ملت خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان زندانها سيد اسد الله جو لايي گفت: ميزان اقساط وام قرض الحسنه براي زندانيان سنگين نيست و توانايي باز پرداخت آن را خواهند داشت.
وي افزود: تا كنون يك هزار زنداني مالي جهت دريافت چك و وام قرض الحسنه به بانك ملت معرفي شده اند و زندانيان براي بازپرداخت وام 12 سال فرصت دارند.جولايي تصريح كرد: چك صادر شده از سوي بانك در اختيار فرد متقاضي و يا خانواده فرد قرار نمي گيرد.وي گفت: افراد بسياري در زندان به سر مي برند كه بالاي 100 ميليون تومان بدهي دارند و در صورتي كه كمكي مالي به آنان نشود سال ها در زندان خواهند ماند.

كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي درخواست كرد:
۱۱۰ميليارد تومان براي افزايش حقوق بازنشستگان
تأمين اجتماعي
گروه اجتماعي- كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي 110 ميليارد تومان براي افزايش حقوق بازنشستگان درخواست كرده است.
ابوالقاسم مختاري، عضو كميسيون اجتماعي مجلس و نماينده مردم زابل، در اين باره گفت: اين مبلغ براي ترميم حقوق بازنشستگان حداقل بگير سازمان تامين اجتماعي در 2 ماه پاياني سال جاري از سوي كميسيون اجتماعي مطرح شده است.
وي افزود: نمايندگان عضو كميسيون اجتماعي در تقاضاي خود بر گنجاندن اين مبلغ در متمم بودجه سال جاري تاكيد دارند و سعي خواهند كرد تا 110 ميليارد ذكر شده حتما در متمم بودجه جاي گيرد.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برآورد 660 ميلياردي مورد نياز براي ترميم حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي افزود:  با نزديك شدن به پايان سال كميسيون اجتماعي با اين پيشنهاد سعي دارد تا بخشي از مشكلات بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي را برطرف كند، در واقع با اين پيشنهاد مشكل افزايش حقوق بازنشستگان براي ماه هاي بهمن و اسفند سال جاري حل مي شود.
چندي پيش محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي وعده حل مشكلات بازنشستگان را به سال آينده موكول كرد. وي در سخنراني خود ميان گروهي از بازنشستگان گفت: نمايندگان مجلس حتما در بودجه سال آينده سهم مناسبي براي ترميم حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي در نظر خواهند گرفت.همان روز عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تامين اجتماعي، بهترين راه براي حل مشكل بازنشستگان را سهام عدالت عنوان كرد.
از سوي ديگر بدهي هاي دولت به سازمان تامين اجتماعي نيز يكي از مناقشات جاري ميان اين سازمان و دولت است مصري در جمع خبرنگاران در اهواز تاكيد كرده بود كه پرداخت اين بدهي ها از سوي دولت در اولويت نيست اما خبرها حاكي از آن است كه دولت سعي دارد طي سال آينده بخش زيادي از بدهي اش را پرداخت كند هر چند اين كار در سال جاري رخ نداد.
اما در صورتي كه دولت تمام بدهي اش را به سازمان تامين اجتماعي بپردازد اين پرداخت هيچ ضمانتي بر ترميم حقوق بازنشستگان نيست چرا كه مسئولان سازمان معتقدند براساس قوانين حاكم هيچ وظيفه اي براي افزايش اين چنيني حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي ندارند.
در شرايط كنوني اگر درخواست نمايندگان كميسيون اجتماعي براي گنجاندن مبلغ 110 ميليارد توماني در قانون متمم بودجه سال جاري پذيرفته شود مشكل بازنشستگان تنها براي 2 ماه پاياني سال حل خواهد شد و در صورت ثابت ماندن شرايط اين گره كور راه خود را به روزهاي سال آينده خواهد گشود.
مشكل پرداخت حقوق و عيدي بازنشستگان نيروهاي مسلح
ايسنا: مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح گفت: پرداخت حقوق و عيدي بازنشستگان در صورت عدم تحقق كسري بودجه با مشكل مواجه مي شود.
سردار سرتيپ پاسدار حسين دقيقي افزود: سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح در سال جاري با 230 ميليارد تومان كسري بودجه روبروست كه تنها 93 ميليارد تومان آن در لايحه متمم بودجه 85 پيش بيني شده است. وي تصريح كرد: عيدي پرداختي امسال به هر بازنشسته، 175 هزار تومان تعيين شده كه نيازمند حدود 90 ميليارد تومان اعتبار است. مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: همچنين مقرر شده است بن غيرنقدي بازنشستگان نيروهاي مسلح در سال جاري معادل 80 هزار تومان پرداخت شود كه نيازمند 40 ميليارد تومان اعتبار است.
به گفته وي در مجموع از ميان 470 هزار خانوار بازنشسته نيروهاي مسلح، 70 درصد حداقل بگير هستند.

مشمولان متولد سال هاي
55 تا 66 به خدمت فراخوانده شدند
گروه اجتماعي- كليه مشمولان داراي تحصيلات زير ديپلم و ديپلم متولد سال هاي 55 تا پايان سال 66 به خدمت سربازي فراخوانده شدند. بر اساس اطلاعيه منتشره كليه مشمولان ديپلمه غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از مركز علم و فن آوري اطلاعات و ارتباطات معاونت وظيفه عمومي ناجا بهمن ماه سال 1385 قيد شده بايد در ساعت 7 صبح روز چهارشنبه مورخه 18/11/1385 و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غير غايب مزبور در ساعت 7 صبح روز پنجشنبه مورخ 19/11/1385 به معاونت وظيفه عمومي ناجا استان مربوطه (مركز استان) مراجعه كنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. كليه مشمولان حداقل 5 روز قبل از موعد اعزام با مراجعه به مراكز بهداشت، بايد واكسن مننژيت را (به صورت رايگان) تزريق كنند و اين موضوع توسط واكسيناتور در برگه اعزام به خدمت آنها با ذكر تاريخ تلقيح واكسن درج و ممهور شود.

استقرار تيم هاي سيار انتقال خون در كنار
هيئت هاي عزاداري
011364.jpg
گروه اجتماعي در ماه هاي محرم و صفر تيم هاي سيار انتقال خون در كنار هيئت هاي عزاداري مستقرمي شوند تا مراجعه كنندگان از تسهيلات لازم براي اهداي خون برخوردار شوند.
مشاور رئيس سازمان انتقال خون كشور در نشست مطبوعاتي گفت: از اهداكنندگان خون درخواست مي شود در صورت اعلام عدم نياز برخي پايگاه هاي خون، نذر خود براي اهداي خون را به روزهاي ديگر سال موكول كنند.
محسن منشدي گفت: طي ماه هاي محرم و صفر در برخي استانهاي كشور پرسنل پايگاه هاي انتقال خون به علت مراجعه و استقبال زياد مردم به ويژه در روزهاي خاص در اين ماهها ، نمي توانند پاسخگوي مراجعه كنندگان باشند در صورتي كه اداي دين و نذورات در تمامي سال امكان پذير است بنابراين مي توان به جاي اختصاص آن به دهه اول محرم ، آن را به كل روزهاي اين ماهها اختصاص داد تا نيازهاي خوني بيماران نيز رفع شود.
وي گفت: پس از پايان محرم و صفر ، نوروز در پيش است كه به علت سفرهاي نوروزي، ميزان مراجعه اهدا كنندگان خون كاهش مي يابد بنابراين در صورت مراجعه مردم در طي اين 2 ماه و عدم تجمع مردم در روزهاي خاص از اين ماهها بيماران نيازمند به خون در روزهاي نوروز نيز با مشكل مواجه نخواهند شد.
منشدي با بيان اينكه معمولا 20 تا 25 درصد مراجعه كنندگان خون از اهداي خون معاف مي شوند و حدود 10 درصد خون نيز به علت مشكلات خوني از سيستم انتقال خون سالم خارج مي شود، گفت: با توجه به تعداد زياد افراد داراي گروه خوني مثبت معمولا گروه هاي خوني منفي با كمبود خون مواجه مي شوند بنابراين افراد با گروه خوني منفي و داراي شرايط اهداي خون در اين زمينه مسئوليت بزرگي بر عهده دارند.

پليس ايران 15 پاسگاه در مناطق  مرزي
افغانستان احداث  مي كند
واحد مركزي  خبر: يادداشت  تفاهم  همكاري هاي  مرزي  ايران  و افغانستان  در ديدار ديروز  فرمانده  نيروي  انتظامي  جمهوري  اسلامي  ايران  و معاون  امور امنيتي  وزير كشور افغانستان  در كابل  امضا شد .بر اساس اين يادداشت  تفاهم،  طرف  ايراني  حدود پانزده  پاسگاه  مرزي  در استان  نيمروز و در مناطق  هم  مرز با ايران  احداث  خواهد كرد. در اين  يادداشت  تفاهم مقرر شد تا مرزبانان  دو كشور براي  مبارزه  با اشرار و قاچاقچيان  مواد مخدر و تعقيب  آنان اطلاعات  مبادله  و همگام  با جلوگيري  از تردد غيرقانوني  ورود، اقامت  و اشتغال  اتباع  افغان  را در ايران  ساماندهي  كنند.
همچنين  طرف  ايراني  متعهد شد تا علاوه  بر آموزش  و انتقال  تجربيات  به  پليس  افغانستان، حدود پانزده  پاسگاه  مرزي  در استان  نيمروز و در مناطق  هم  مرز با ايران  احداث  كند .  در اين  يادداشت  تفاهم  كه  گروه هاي  مشتركي  بر اجراي  آن  نظارت  مي  كنند، وزارت  كشور افغانستان  متعهد شد تا عمليات  خود را درمبارزه  با قاچاق  مواد مخدر و اشرار تشديد كند .
سردار سرتيپ  احمدي  مقدم  پس  از امضاي  اين  يادداشت  تفاهم  در نشست  خبري   تعداد مهاجران  غيرقانوني  در ايران  را بيش  از  ۱  ميليون  نفر اعلام  كرد و گفت  جمهوري  اسلامي  ايران  داراي  قوانيني  است  كه  بايد به  آن  احترام  گذاشته  شود . همچنين  معاون  امنيتي  وزير كشور افغانستان  دراين  نشست  خبري  با قدرداني  از كمك هاي  جمهوري  اسلامي  ايران  در تجهيز و آموزش  پليس  افغانستان  گفت : براساس  اين  ياددادشت  تفاهم ، نيروهاي  پليس  مرزي  2 كشور در 3  استان  هرات، فراه  و نيمروز كه  با ايران  هم  مرز هستند، اطلاعات  خود را مبادله  مي  كنند .    عبدالهادي  خالد با اشاره  به  اينكه  توليد و قاچاق  مواد مخدر در افغانستان  بيش  از همه  به  همسايگان  اين  كشور آسيب  مي  رساند، افزود: نهادها و موسسات  نوپاي  دولت  افغانستان  تمام  توان  خود را براي  مبارزه  با توليد و قاچاق  مواد مخدر بكار مي  گيرند . 

با مردم
۸ سال نوبت براي وام 500 هزار توماني
@ در اسفند ماه 1382 از كانون بازنشستگان يكي از ارگان ها كه من هم يكي از بازنشستگان آن هستم تقاضاي 500 هزار تومان وام ضروري كرده بودم، حالا پس از 3 سال به من اطلاع داده اند كه 5 سال ديگر هم بايد صبر كنم. اگر بازنشستگان از لحاظ حقوق دريافتي و امكانات رفاهي از جمله وام تحت پوشش سامانه واحدي در آيند، اين همه تبعيض در بين نخواهد بود.
ع.م- تهران
تسهيلات براي مناطق محروم
براي كمك به توسعه مناطق محروم و رفع محروميت از اين مناطق پيشنهاد مي كنم، بعضي تسهيلات مثل فروش خودرو، سيم كارت، تلفن ثابت و حتي مصالح ساختماني با بهاي ارزان تر براي استان هاي محروم در نظر گرفته شود.
مروتي- درود
در انتظار تلفن
ساكنان مجتمع مسكوني كاركنان شركت مترو در مهرشهر كرج، همچنان از داشتن تلفن بي بهره اند. اميد است شركت مخابرات، اين نياز ضروري را هر چه زودتر برطرف نمايد.
قهرمانيان- مهرشهر
خودرو دوگانه سوز
@ صرفه جويي در مصرف سوخت يكي از دغدغه هاي اصلي كشور ماست، اما هنوز شركت هاي ساخت خودرو در مورد توليد خودروهاي دوگانه سوز، طرح جامعي را به اجرا در نياورده اند.
علي حيدري پور- اسلام شهر
پيش شرط استخدام
به اعتبار يك آگهي براي استخدام آشپز به محل مربوطه مراجعه كردم. هر فرمي را كه متقاضيان براي مصاحبه بايد پر مي كردند به مبلغ 4 هزار تومان مي فروختند آيا اين قبيل مقدمات نبايد تابع ضوابط قانوني باشد؟
بهروز. ف- تهران
ارزش و حرمت آيين هاي سوگواري
از اقدام شايسته مسئولان محترم در ساماندهي آيين هاي عزاداري ماه محرم، تشكر مي كنيم. در سال هاي اخير بر اثر برخي بدعت گذاري ها و اعمال سليقه ها در آيين هاي سوگواري دهه عاشوراي حسيني چه به لحاظ استفاده افراطي از تصويرهاي غيرمرتبط و چه ايجاد برخي مزاحمت هاي صوتي در ساعات پس از نيمه شب، تأثير منفي در مردم به ويژه جوانان به جاي گذاشته بود. در حالي كه فلسفه عاشورا و مبارزات و فداكاري حضرت سيدالشهدا(ع) و ياران آن حضرت رهنمودهايي خالصانه براي حفظ آزادگي و حرمت انساني و تقرب هر چه بيشتر به درگاه باريتعالي است. بنابر اين رفتارها و سليقه هاي فردي ما نبايد در جهتي غير از اين راه عزيز و ملكوتي باشد.
حسين خندان- اراك
نوعي خلاف رانندگي!
برگه جريمه اي به مبلغ 40 هزار تومان به خاطر اين كه در دور ميدان طالش آستارا سبقت غيرمجاز گرفته ام، دريافت كردم، در صورتي كه من هرگز به آنجا مسافرت نكرده ام. به هر مرجعي هم كه مراجعه مي كنيم پاسخ قانع كننده اي نمي دهند. چگونه بايد ثابت كنم كه من به اين شهرستان سفر نكرده ام تا چنين خلافي را مرتكب شوم؟!
بابك كهياري- تهران
پيامدهاي نوسازي شتابزده
نوسازي شتابزده ساختمان هاي قديمي شهر رشت معماري اين شهر قديمي و زيبا را در معرض ناهمگوني قرار داده است. يكي از وظايف شهرداري رشت نظارت بر روند نوسازي بافت نوسازي اين شهر است كه ظاهراً به آن توجه نمي شود.
الف. اتابكي نژاد- رشت
فرجام نظام هماهنگ پرداخت
@ اگر ديدگاه هاي كارشناسي مبناي بحث و گفت وگو در باره لايحه نظام هماهنگ پرداخت حقوق قرار مي گرفت، يك بار با وعده قاطع اجراي طرح و بار ديگر با اعلام قاطع اجرا نشدن طرح روبه رو نمي شديم.
رضا راستگو- بوشهر
پيشنهاد واپسين
هر چند عمليات احداث محل جديد نمايشگاه بين المللي در شهر آفتاب آغاز شده است، اما پيشنهاد مي شود در صورت امكان به جاي صرف هزينه هنگفت براي جابه جايي نمايشگاه بين المللي با هزينه خيلي كمتر و با به كارگيري اتوبوس كافي اجازه تردد به خودروهاي تك سرنشين ندهند. كاري كه در اكثر كشورهاي جهان در زمان برپايي نمايشگاه ها انجام مي شود.
مهدي همتي- تهران
الزام كارفرمايان
براي پيشگيري از هر گونه سوءاستفاده احتمالي كارفرمايان، بهتر است شهرداري ها پيش از صدور مجوز ساخت براي واحدهاي ساختماني، سازندگان را ملزم به مراعات شرايط ضروري از جمله محل اسكان كارگران، امكانات گرمايشي و... كنند و همچنين كارفرمايان ملزم به نصب شناسنامه بنا در معرض ديد همگان باشند.
خدابخش- تهران
تفاوت فاحش حقوق
ميان حقوق كارمندان ارگان ها و سازمان هاي متفاوت با يك نوع تخصص و تحصيلات اختلاف زيادي وجود دارد. مگر كارمند يك سازمان خاص در يك كشوري به جز ايران با قيمت اجناس متفاوت زندگي مي كند كه بايد حقوق متفاوتي داشته باشد؟
روح الله ياسي- تهران
دريافت جريمه خلاف
از راهنمايي و رانندگي تقاضا مي شود جريمه هاي خودروهاي سنگين مثل اتوبوس و... را از شخصي كه رانندگي آنها را به عهده دارد طلب كند، چون مالكان اين خودروها اغلب خود راننده اين وسايط نيستند و شخصي كه خلاف كرده بايد جريمه آن را نيز پرداخت كند.
شاپور محمديان- ورامين
در جست وجوي سرپناه
اجاره نشين ها بخش عمده درآمدشان را صرف پرداخت كرايه محل سكونت خود مي كنند و آنها چگونه روزي خواهند توانست از طريق پس انداز پشتوانه اي براي خريد سرپناه فراهم كنند؟
مهران- تهران
جواب آزمون
@ چرا دانشگاه علمي و كاربردي جواب آزمون پودماني را اعلام نمي كند؟
احمد فدوي- تهران
استفاده از افراد غير تخصصي
از مسئولان وزارت نيرو تقاضا مي شود كه از به كارگيري نيروهاي چند حقوقه و يا بازنشسته در پست هاي غيرتخصصي كه موجب مي شود چند جوان بيكار، همواره بيكار بمانند، خودداري نمايند.
حسين حقي- تهران
شرط معدل
نقش معدل در آزمون ورودي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي، تا حدودي امكانات قبولي را براي ديپلمه هاي پيشين محدود مي كند. اميد است اين مسأله نيز مورد توجه قرار گيرد.
تشكري- كرج
شهروندان و برنامه هاي مركز آموزش همشهري
همايش روزنامه نگاران و محيط زيست كه با مساعي مركز آموزش همشهري و در روز 24 دي ماه در فرهنگسراي مدرسه واقع در بوستان انديشه برگزار گرديد، با استقبال علاقه مندان به مقوله محيط زيست روبه رو شد. بعضي از خوانندگان همشهري خواستار اطلاع رساني بيشتر براي آگاهي از اين برنامه ها شده اند تا بتوانند به موقع در آنها حضور يابند.
همچنين گروهي از شهروندان تهراني كه در همايش پيش گفته حضور يافته اند، خواستار برگزاري نشست هاي مشابه، با حضور روزنامه نگاران و كارشناسان در ديگر مباحث و موضوعات روز شده اند.
به اطلاع عموم علاقه مندان مي رسانيم كه مركز آموزش همشهري، برگزاري چنين نشست هايي را در برنامه هاي كاري خود منظور كرده است كه جزئيات آن در آينده نزديك به آگاهي علاقه مندان مي رسد.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |