سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۰ - Jan 23, 2007
قاتلان مدرسه ساز نيكوكار دستگير شدند
غلامرضا مرداني آذر در طول عمر خود 24مجتمع آموزشي
به ارزش تقريبي 32 ميليارد تومان احداث و آن را تقديم آموزش و پرورش كرد
011412.jpg
011415.jpg
011418.jpg
گروه حوادث- وسوسه ميليونرشدن باعث شد منشي شركت يكي از بزرگترين خيران مدرسه ساز، 3 مرد را كه يكي از آنها خواستگار ناكام او بوده، براي اجراي نقشه شومش اجير كند .
ساعت 2 بامداد نوزدهم آذرماه،هنگامي كه كارآگاهان جنايي اداره دهم آگاهي پايتخت با گزارش ماجراي جنايتي مرگبار در يك شركت آسانسورسازي درخيابان ايرانشهر، به آنجا رفتند، با جسد مرد سالخورده اي روبرو شدند كه پس از  آنكه دست و پاهايش با نوار چسب به صندلي محل كارش بسته شده بود خفه شده و به قتل رسيده بود.
وقتي بررسي هاي اوليه نشان داد عاملان قتل غلامرضا مرداني  آذر كه از خيران بزرگ مدرسه ساز در ايران است ، افراد آشنايي بود ه اند كه بدون استفاده از زور قدم به قتلگاه گذاشته و سپس با انگيزه صحنه سازي كت و كفشهاي مقتول را به همراه دفتر گردش مالي شركت به سرقت برده و متواري شده اند ، منشي شركت به عنوان آخرين فردي كه مقتول را زنده ديده بود تحت بازجويي قرار گرفت.
منشي 32ساله شركت به نام ليلا در بازجويي ها مدعي شد، ساعت 17 روز جنايت هنگامي كه وي به همراه تحصيلدار شركت را ترك كرده است، مرحوم مرداني آذر در انتظار نمايندگان يك شركت نان بوده و تا فرداي روز جنايت نمي دانست كه قتلي رخ داده است.
در حالي كه بررسي ها درباره اظهارات منشي ادامه داشت، كارآگاهان اداره دهم آگاهي پايتخت با توجه به گردش مالي زياد مقتول، براي جلوگيري از سوءاستفاده، حسابهاي مالي او را مسدود كرده و آنها را تحت بررسي قرار دادند وقتي بررسي هاي پليسي نشان داد چند روز قبل از جنايت 2 فقره چك مقتول به ارزش 21 ميليون تومان توسط منشي شركت از بانك وصول شده است ، ليلا به عنوان مظنون تحت كنترلهاي نامحسوس قرار گرفت.
در حالي كه رسيدگي به پرونده قتل به نتيجه خاصي نرسيده بود، زن منشي در مراحل بعدي، اسنادي را به خانواده مقتول ارائه داد كه براساس آن، طلب هاي قابل توجه مالي از مقتول داشته است. با ارائه اسناد به پليس و بررسي آنها، شك كارآگاهان افزايش يافت.
افشاي راز يك جنايت
دوم دي ماه مسئولان بانكي در تماس با پليس اعلام كردند منشي شركت 100 ميليون تومان اوراق مشاركت متعلق به شركت مدرسه ساز نيكوكار را براي وصول به بانك آورده است، به اين ترتيب با دستورقضايي بازپرس ولي الله حسيني، ليلا به عنوان اولين مظنون ارتكاب اين جنايت بازداشت شد.
در ادامه تحقيقات كارآگاهان دريافتند 18 آذرماه نيز تحصيلدار شركت۱۷ ميليون تومان سود اوراق مشاركت را به صورت تراول چك از شركت خارج كرده است، هنگامي كه مقداري از اين چك ها در خانه زن منشي پيدا شد، ديگر چاره اي جز بيان حقيقت براي ليلا كه طراح نقشه اين جنايت سياه بود باقي نماند و منشي جنايتكار لب به اعترافي تلخ گشود.
اجير كردن 3 مرد
براي يك جنايت
روز گذشته سردار رادان فرمانده انتظامي پايتخت با اعلام خبر دستگيري 4 عامل اين جنايت گفت : ليلا كه 14 سال منشي شركت بوده است، در بازجويي ها گردش مالي بسيار بالاي شركت را انگيزه قتل مرحوم مرداني آذر عنوان كرده و مدعي شده است بعد از طراحي نقشه جنايت، 3 مرد به نامهاي مجيد، ناصر و حسين را با وعده پرداخت 20 ميليون تومان اجير كرده است .
اين زن در توضيح ماجرا گفت: طبق نقشه اي كه طراحي كرده بودم، همدستانم روز حادثه با شركت تماس گرفته و با مقتول براي خريد آسانسور قرار گذاشتند، پس از رفتن كارمندان شركت به بهانه مشورت در مورد مشكلات زندگي ام وارد اتاق مرحوم مرداني آذر شده و با او صحبت كردم و در اين زمان بود كه همدستانم طبق نقشه وارد شركت شدند. مجيد و حسين دست و پاي مقتول را گرفتند و آن را با چسب بستند و ناصر هم او را خفه كرد.
بر پايه اين گزارش ناصر كه در حال حاضر عامل اصلي ارتكاب قتل به حساب مي آيد، خواستگار سابق ليلا بوده و مجيد نيز برادر زاده اوست،سومين متهم جنايت نيز از دوستان ناصر است كه با وعده گرفتن دستمزد در اين نقشه شركت كرده است.
با اعترافات ليلا كارآگاهان اداره دهم آگاهي پايتخت، در عمليات غافلگيرانه اي كه از اولين ساعات بامداد دوشنبه شروع شده و تا ساعت 7 صبح ديروز ادامه داشت، در۳ عمليات جداگانه مخفيگاههاي متهمان را در شرق تهران تحت محاصره قرارداده و عاملان اين جنايت را بعد از 45 روز از زمان وقوع جنايت بازداشت كردند.
با دستگيري اين 4 متهم، 300ميليون توماني كه جنايتكاران براي سرقت آن مرتكب جنايت شده بودند قبل از آ نكه فرصت تقسيم آن را پيدا كنند توسط كارآگاهان پليس جنايي كشف شد.
تحقيقات براي فاش شدن تمام ابعاد اين جنايت تلخ توسط كارآگاهان اداره 10آگاهي پايتخت ادامه خواهد يافت.

كلاهبرداري 17 ميلياردي مدير اخراجي
گروه حوادث - مدير اخراجي اداره ارشاد استان اصفهان كه دست به كلاهبرداري۱۷ ميليارد توماني زده بود، با شكايت بيش از 100 شاكي در مخفيگاهش در مشهد به دام افتاد.
شكايت 17 ميلياردي از يك زن
رسيدگي به ماجراي كلاهبرداري هاي اين زن هنگامي  در دستور كار پليس قرار گرفت كه يك سال و نيم قبل چند ناشر اصفهاني با مراجعه به شعبه 4 بازپرسي اين شهر، با طرح شكايتي مدعي شدند يكي از مديران زن سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي  اصفهان دست به كلاهبرداري چندصد ميليون توماني از آنها زده است.
شاكيان در شكايت خود مدعي شدند زن كلاهبردار از اسفندماه 83 به بهانه وارد كردن دستگاه هاي چاپ، كاغذ و شيشه از آنها مبالغ هنگفتي گرفته ولي در حالي كه تاكنون دستگاه ها و لوازم مورد نيازشان را تحويل نداده، متواري شده است. با طرح اين شكايت، قاضي مولوي رئيس شعبه 4 بازپرسي اصفهان، دستور پيگيري ماجرا را صادر كرد و هنگامي كه بررسي ها نشان داد اين زن كه خود را نويسنده و داراي مجوز نشر معرفي مي كرده، از مدتي قبل از اداره ارشاد اخراج شده است، دستور رديابي وي صادر شد. در حالي كه در مدت 2 ماه از زمان فرار زن كلاهبردار بيش از 100 شاكي به دادسراي اصفهان مراجعه كرده و از وي شكايت كرده بودند، بررسي ها نشان مي داد وي پس از كلاهبرداري 17 ميليارد توماني به همراه خواهر و شوهر خواهرش از اصفهان فرار كرده و به مكان نامعلومي  رفته است.
رديابي زن كلاهبردار در مشهد
در حالي كه پس از 18 ماه رديابي ها براي شناسايي مخفيگاه اين زن ناكام مانده بود، مدتي قبل مردي با مراجعه به پليس مشهد مدعي شد زن كلاهبردار از وي نيز كلاهبرداري كرده است. با توجه به اين كه عكس اين زن به تمام پايگاه هاي پليس ارسال شده بود هنگامي كه اين مالباخته اين زن را شناسايي كرد، موضوع به كارآگاهان پليس اصفهان اطلاع داده شد و آن زمان بود كه ماموران پليس با گرفتن نيابت قضائي به مشهد رفته و با رديابي تلفني زن كلاهبردار را در مخفيگاهش به دام انداختند. به گفته رضا صالحي پژوه- مسئول مركز اطلاع رساني دادگستري اصفهان- با انتقال زن كلاهبردار به اصفهان روز گذشته جلسه بازپرسي او در شعبه چهارم بازپرسي به رياست قاضي مولوي برگزار شد و متهم با قبول اتهام كلاهبرداري با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. هم اكنون تحقيقات براي دستگيري 2 همدست فراري  وي ادامه دارد.

حمله سارق مسلح به دختري در پاركينگ
گروه حوادث - سارق معتاد كه پس از تعقيب دختري جوان، او را در پاركينگ خانه غافلگير كرده و با تهديد چاقو قصد سرقت پول هايش را داشت، پس از مجروح كردن پدر دختر، دستگير شد.
عصر شنبه گذشته زماني كه دختر جواني سوار بر خودروي خود از دانشگاه به خانه در خيابان ولنجك بر مي گشت، هنگام ورود به پاركينگ ناگهان با مرد مهاجمي كه از او مي خواست همه پول هايش را به وي بدهد مواجه شد.
لحظاتي بعد مرد مسلح در حاليكه چاقوي خود را روي گلوي دختر جوان گذاشته بود و تهديد مي كرد اگر فرياد بزند وي را خواهد كشت، با ديدن پدر دختر كه براي انجام كاري به پاركينگ آمده بود پا به فرار گذاشت. پدر دختر با ديدن اين صحنه به تعقيب سارق مسلح پرداخت و لحظاتي بعد با او در خيابان درگير شد كه سارق معتاد در اين درگيري با چاقو ضربه اي به پدر دختر زد اما پيش از آنكه بتواند از محل فرار كند از سوي ديگر همسايه ها دستگير شد. با گزارش ماجرا به مركز پليس 110 ، ماموران عازم محل حادثه شده و سارق معتاد را به پايگاه يكم آگاهي تهران انتقال دادند.
اين مرد روز يكشنبه زماني كه مقابل قاضي عليرضا روستا طسوجي بازپرس شعبه 8 دادسراي ناحيه يك قرار گرفت درباره روز حادثه گفت: آن روز از خيابان ولنجك
مي گذشتم كه چشمم به دختري افتاد كه سوار يك دستگاه پژو 405 بود، از آنجا كه معتاد به مواد مخدر بودم و مي خواستم هزينه خريد مواد را تهيه كنم، براي يك لحظه وسوسه شدم و پس از تعقيب اين دختر، به دنبال او وارد پاركينگ خانه شدم اما درست هنگامي كه مي خواستم از او زورگيري كنم پدرش سر رسيد و مجبور شدم از آنجا فرار كنم كه وقتي پدرش مرا تعقيب كرد او را با چاقو زدم.
پس از اظهارات متهم، بازپرس روستا براي او قرار بازداشت صادر كرد و سارق معتاد براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه يكم آگاهي قرار گرفت.

واگن بدون مسافر مترو در آتش سوخت
گروه حوادث- رئيس روابط عمومي شركت قطارهاي شهري تهران و حومه (مترو) از آتش گرفتن يكي از واگن هاي قطار در ايستگاه صادقيه خبر داد. ميرزاده گفت: اين واگن دو طبقه در ساعت 13 و 7 دقيقه ديروز و در حالي كه متوقف و بدون مسافر بود آتش گرفت. وي افزود: علت آتش سوزي در دست بررسي است.

بازپرس دادسراي فرودگاه خبرداد:
پزشك قلابي در زندان نسخه مي نوشت
گروه حوادث- يك متهم كه به اتهام اغفال زنان و دختران جوان روانه زندان شده بود، با معرفي خود به عنوان پزشك اقدام به فريب زندانيان كرده و براي آنان نسخه مي نويسد.
اين مرد كه مبتلا به خود بزرگ بيني است، در فصل زمستان احساس مي كند كه يك پزشك بسيار مشهور است و با اين ادعا دست به فريب زنان و دختران جوان مي زند.
۱۹ دي ماه، ماموران پليس فرودگاه مهرآباد به دختر جواني كه با ظاهري نامناسب همراه يك مرد جوان در ترمينال 4 فرودگاه در حال قدم زدن بود ظنين شده و به بازجويي از او پرداختند. اين دختر در ابتدا ادعا كرد مرد جوان پدرش است، اما زماني كه ماموران متوجه دستپاچگي و گفته هاي ضد و نقيض او شدند، وي را دستگير و به شعبه اول بازپرسي دادسراي فرودگاه انتقال دادند.
دختر جوان كه فهميده بود دستش رو شده است به بازپرس مهاجري گفت: چند ساعت پيش زماني كه مي خواستم از دانشگاه به خانه بروم سوار خودروي پرايد اين مرد شدم و از او خواستم مرا به خانه مان ببرد اما زماني كه به خانه رسيديم متوجه شدم كسي در خانه نيست. در اين فكر بودم كه چگونه وارد خانه شوم كه اين مرد پيشنهاد داد همراه او براي انجام كاري به فرودگاه بروم و پس از آن به خانه برگرديم.
دختر جوان ادامه داد: در بين راه ، مرد جوان ادعا كرد يك پزشك متخصص مشهور است كه به تازگي وارد ايران شده و مي خواهد زندگي جديدي را در اينجا آغاز كند. او با نشان دادن عكس زني كه مدعي بود دختر خاله اش است گفت كه چند سالي را با اين زن در آمريكا زندگي كرده است اما ديگر از زندگي در اين كشور خسته شده و از آنجا كه دخترخاله اش حاضر نبوده به ايران برگردد از او جدا شده است. او به من گفت: پس از ورود به ايران نيز در زمينه هاي مختلفي از جمله پزشكي، موسيقي و تدريس زبان انگليسي فعاليت خود را آغاز كرده و از مدتي قبل تصميم گرفته تشكيل خانواده دهد كه به صورت اتفاقي مرا در خيابان ديده و احساس مي كند مي تواند در كنار من خوشبخت شود.
پس از اظهارات اين دختر به دستور بازپرس مهاجري، تحقيقات پليسي از مرد جوان آغاز شد و ماموران در بررسي تلفن همراه وي متوجه تعداد زيادي شماره تلفن شدند كه متعلق به زنان و دختران جوان بود. در تحقيقات انجام شده از اين افراد مشخص شد مرد جوان با معرفي خود به عنوان پزشك، دبير زبان و استاد موسيقي آنها را نيز فريب داده و به برخي از آنان وعده ازدواج داده است.
از آنجا كه اين مرد در اعترافات خود ادعا كرده بود دانشجوي پزشكي در آمريكا بوده و تخصص زيادي در زمينه هاي مختلف دارد، ماموران براي بررسي ادعاهاي او عازم خانه وي شدند ولي در تحقيق از اعضاي خانواده اش دريافتند همه حرف هاي او دروغ است و مرد جوان حتي ديپلم هم ندارد.
با مشخص شدن اين موضوع بازپرس پرونده، پزشك قلابي را به اتهام اغفال زنان و دختران جوان بازداشت و روانه زندان كرد، اما مدتي بعد خانواده او با حضور در دادسراي فرودگاه ادعا كردند فرزندشان به بيماري رواني مبتلاست و در فصل زمستان كه بيماري اش به اوج خود مي رسد احساس مي كند فرد بزرگ و مشهوري است. به گفته آنها، او در خانه هم دست از اين ادعاها بر نمي دارد و در هر زمستان همسرش را با اين بهانه كه لايق زندگي با مرد بزرگي چون او نيست از خانه بيرون مي كند. پس از اظهارات خانواده متهم، به دستور بازپرس مهاجري كارشناسان پزشكي نيز وارد ماجرا شدند و پس از بررسي هاي كارشناسانه اعلام كردند متهم دچار
خودبزرگ بيني است. اين در حالي است كه گزارشهايي كه از زندان به بازپرس مهاجري رسيده حاكي از آن است كه متهم در زندان با معرفي خود به عنوان يك پزشك مشهور اقدام به معاينه زندانيان كرده و براي آنها دارو تجويز مي كند.
هم اكنون رسيدگي به اين پرونده در دادسراي فرودگاه ادامه دارد و بازپرس مهاجري دستورات ويژه اي براي رسيدگي به موضوع صادر كرده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |