سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۰ - Jan 23, 2007
پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد:
پنجشنبه، پايان مهلت ايمن سازي پژو 405
ايسنا: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه مهلت ارائه شده در خصوص پژوهاي 405 توليد 85 تا 2 روز آينده پايان مي يابد، گفت: كارگروهي براي بررسي تخصصي وضعيت پژوهاي 405 توليد 85 تشكيل شد كه نتايج بررسي آن نشان مي دهد تاكنون فقط مستندات 7 مورد آتش سوزي پژوي 405 در مقابل 150 هزار دستگاه پژوي توليدي در سال جاري و مدل 85 وجود دارد. سردار رويانيان افزود: نتايج بررسيها نشان داد كه اقدامات ايمني براي پژوهاي 405 مدل 85 انجام شده است. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران نيز موظف شد يك دستگاه خودروي 405 را تصادفي از خط توليد انتخاب و يك ماه بر روي آن تست فني و عملياتي كند كه راهنمايي و رانندگي درخواست كرده است انتخاب اين خودرو با حضور پليس باشد.
سردار رويانيان با تاكيد بر اين كه وزارت صنايع در خصوص پژوهاي 405 مدل 85 بايد ظرف روزهاي آتي تكليف پليس را روشن كند، گفت: بر اين اساس وزارت صنايع بايد رسما تا 5 بهمن ماه نظر خود را در خصوص اطمينان بخشي به مردم در خصوص عدم آتش گرفتن خودروهاي پژو 405 سال 85 اعلام كرده و مسئوليت آن را بپذيرد.
سردار رويانيان با اشاره به دو بار صحبت تلفني و يكبار صحبت حضوري با مديرعامل شركت سايپا در خصوص كمربند ايمني خودروي پرايد، گفت: كمربند ايمني اين خودرو به دليل عدم تغيير ارتفاع از ايمني لازم برخوردار نيست كه اين امر را حدود 6 ماه است كه به وزارت صنايع و شركت سايپا اعلام كرده ايم ولي هنوز عكس العملي را در اين خصوص از سوي اين شركت شاهد نبوديم. وي هشدار داد: در حال حاضر موارد مرگ ناشي از نقص كمربند ايمني پرايد را در حال بررسي هستيم و در صورتي كه واقعا خطرناك بودن اين كمربند مشخص شود، از شماره گذاري اين خودرو جلوگيري خواهد شد.
به گفته رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كمربند ايمني پرايد تاكنون در تصادفات موجب خفگي تعدادي از رانندگان و سرنشينان شده است.

ورزش در دقيقه 90
آگوستو ايناسيو پرتغالي در آستانه پيوستن به فولاد
همشهري ورزشي - باشگاه فولاد خوزستان پس از توافق بگوويچ با كميته المپيك اعلام كرد براي انتخاب سرمربي با پنج گزينه مطرح در حال مذاكره است كه در نهايت اين باشگاه با يك مربي پرتغالي به توافق رسيد.مديرعامل فولاد تاكيد كرد كه با توافق اعضاي هيات مديره گزينه پرتغالي مد نظر قرار گرفته و البته در اين خصوص مذاكرات نهايي درجريان است اما رضاييان نام سرمربي جديد را اعلام نكرد.طبق بررسي هاي صورت گرفته باشگاه فولاد خوزستان با مربي سابق اسپورتينگ ليسبون و پورتو پرتغال به توافق رسيده است كه چهره شناخته شده اي در فوتبال اين كشور محسوب مي شود و حتي سابقه قهرماني در اين كشور صاحب فوتبال اروپايي را نيز دارد. آگوستو ايناسيو گزينه اصلي هدايت قرمزپوشان اهوازي است كه پيشنهاد فولاد را پذيرفته و قرار است امروز جهت انجام مذاكرات نهايي و احتمالا عقد قرارداد وارد ايران شود.

مجتبي جباري به بازي ذوب آهن مي رسد
مهر: فيزيوتراپيست باشگاه استقلال خبر داد مجتبي جباري قادر است تيم استقلال را در ديدار مقابل ذوب آهن اصفهان همراهي كند. دكتر نوروزي گفت: مجتبي جباري تمرينات خوبي را پشت سر گذاشته و شرايط حضور در ميدان مسابقه را دارد. او در اردوي كيش هم پا به توپ شد و اين نشان مي دهد كه اين بازيكن سلامتي خود را بازيافته است. البته بازي كردن يا بازي نكردن اين بازيكن در ديدار با ذوب آهن به نظر مربيان استقلال بستگي دارد.
استقلال روز جمعه در چارچوب هفته شانزدهم رقابت هاي ليگ برتر ميهمان تيم ذوب آهن اصفهان است.

ديدارهاي تداركاتي تيم اميد با كرواسي
ايرلند و نيوزلند
همشهري ورزشي- محمد پنجعلي مربي تيم اميد درباره ديدارهاي تداركاتي اين تيم گفت: با هماهنگي هاي سرمربي تيم اميد قرار است به مصاف تيم كرواسي برويم، همچنين براي آشنايي با سبك بازي حريفان مان قصد بازي با تيم هاي عربي چون كويت، قطر و بحرين را داريم، ضمن آن كه در صورت مساعدت فدراسيون به مصاف تيم هايي با فوتبال نزديك به استراليا مانند نيوزلند و ايرلند مي رويم.پنجعلي افزود: اكنون بازيكنان اميد امكانات خوبي دارند و تنها نياز آن ها تجربه حضور در ديدارهاي بين المللي و بازي با تيم هاي قدرتمند است كه اميدواريم فدراسيون فوتبال زمينه برگزاري هر چه بيشتر ديدارهاي تداركاتي را فراهم كند.وي درباره تعامل باشگاه ها با تيم اميد نيز خاطرنشان كرد: بي ترديد بيشترين سختي هاي تيم اميد متوجه باشگاه هاست و ما نيز قدردان زحمات باشگاه ها هستيم. اميدواريم آنها نيز در فرصت كوتاه باقيمانده تعامل لازم را با تيم اميد داشته باشند تا بدنه اصلي تيم دچار مشكل نشود، چرا كه معتقديم در شرايط فعلي اولويت با اين تيم است.

تيم هاي قدرتمند اروپايي در بدمينتون دهه فجر
ايسنا: دبير فدراسيون بدمينتون گفت : شركت تيم هاي قدرتمند در پيكارهاي بدمينتون گراميداشت دهه فجر بيانگر توان مطلوب بدمينتون ايران در بعد جهاني است . محمدرضا پوريا افزود: تاكنون تيم هاي فرانسه، اسلواكي، پرتغال، سريلانكا، پاكستان ، تركمنستان ، ارمنستان، اسكاتلند، عراق، اسپانيا، قزاقستان، جمهوري آذربايجان، آلمان ، الجزاير و بحرين آمادگي خود را براي حضور در هفدهمين دوره رقابتهاي بين المللي بدمينتون دهه فجر كه طي روزهاي سيزدهم تا پانزدهم بهمن در اصفهان برگزار مي شود، اعلام كرده اند. وي افزود : در اين پيكارها بدمينتون بازان كشورمان در سه رده سني جوانان ، اميد و بزرگسالان در بخش هاي آقايان و بانوان شركت خواهندكرد.

بزرگترين نقاشي از حادثه عاشورا ترسيم مي شود
ايلنا: 72 نقاش برجسته تبريزي روز تاسوعا و عاشورا بزرگترين نقاشي عاشورا را روي 72 بوم به تصوير درخواهند آورد.
72 بوم، 72 بغض ، نمايشگاه ويژه عاشوراست كه براي نخستين بار در شهر تبريز توسط دانشگاه نبي اكرم و با همكاري حوزه هنري استان در مجموعه فرهنگي و هنري سينما قدس تبريز برگزار مي شود.
اين سوگواري تجسمي از صبح روز تاسوعا آغاز خواهد شد و تا ظهر عاشورا كه عزاداري سنتي منطقه آذربايجان در مقابل اين مجموعه برپا مي شود، ادامه پيدا خواهد كرد.
همچنين در مقابل مجموعه فرهنگي هنري قدس بوم يك تكه اي به طول 30 متر قرار داده مي شود كه بزرگترين نقاشي عاشورا همزمان روي آن به تصوير درمي آيد.
براي به تصويركشيدن بزرگترين سوگواري تجسمي در مورد كربلا از تمام طراحان و نقاشان استان آذربايجان شرقي دعوت شده است و تاكنون بيش از 200 نفر براي شركت در اين برنامه اعلام آمادگي كرده اند.

بازگشت الواح هخامنشي همچنان در ابهام
گروه علمي فرهنگي - مسئله استرداد الواح هخامنشي از سوي دانشگاه شيكاگو در آمريكا با اعتراض مقامات دولتي، كارشناسان فرهنگي، نمايندگان مجلس و علاقه مندان به ميراث فرهنگي ابعاد تازه اي پيدا كرد.
امير رضا خادم عضو كميته ميراث فرهنگي مجلس در اين باره گفت: با توجه به آن كه آمريكا به كنوانسيون 1970 يونسكو متعهد است، طبيعتا هر اقدامي در ارتباط با فروش الواح گلي ايران صورت بگيرد و يا هر مواردي غير از برگشت آن الواح به ايران اتفاق بگيرد، جايگاهش در جوامع بين المللي كاملا با خدشه مواجه مي شود و اختلافاتي براي همكاري علمي و فرهنگي با كشورهاي ديگر را ايجاد خواهد كرد و اطمينان لازم كشورهاي ديگر را نيز با توجه به آن كه اين موارد و موضوعات سياسي كم و زياد براي آنها هم اتفاق مي افتد، نسبت به تعهداتي كه كشورها نسبت به كنوانسيون 1970 دارند، كاهش خواهد داد.
به گفته اين عضو كميته ميراث فرهنگي مجلس،  در اين راستا حتي دانشگاه شيكاگو هم در جهت حمايت از اين كه الواح مربوط به ايران است و به صورت امانت در اختيارش بوده، اعتراض خود را به دادگاه صادركننده اين حكم عنوان كرده كه متأسفانه دادگاه و قاضي اين اعتراضات را هم رد كرده است.
همچنين عشرت شايق عضو كميته فرهنگي كميسيون اصل 90 مجلس درباره الواح ايراني كه در توقيف دادگاه آمريكاست، گفت: آمريكا كه مدعي احقاق حقوق ملت ها در دنياست الواح ايراني را كه از آن ايرانيان است، پس دهد.
شايق گفت: مسئولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران نيز بايد موضوع بازپس گيري الواح ايراني را به شدت پيگيري كنند و ميراث ملي ايرانيان را به كشور بازگردانند. همچنين اسفنديار رحيم مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز در يك مراسم معارفه سازماني، درباره الواح ايراني اظهار داشته است: در حال حاضر اين الواح فقط توقيف شده اند و ما در دادگاه رسيدگي به اين پرونده شركت نكرديم، چون آن  را به رسميت نمي شناختيم. وي درباره  علت تعويق در تاريخ برگزاري دادگاه الواح گفت: اين موضوع از اختيارات ما خارج است و در اين  باره كاري نمي توانيم انجام دهيم چون به سيستم قضائي آمريكا مربوط مي شود.
عابدين صالح، نماينده سازمان تربيتي، علمي و فرهنگي ملل متحد نيز در نشست مشترك صندوقهاي سازمان ملل متحد در ايران درخصوص بازگرداندن الواح گلي دوره هخامنشيان به ايران اظهار داشته است: در اين خصوص ايران وضعيت را به يونسكو اطلاع داد و خوشبختانه در حال حاضر دانشگاه شيكاگو، دولت ايران و يونسكو در يك جهت قرار گرفته اند و خواستار حل مسئله هستند.
در عين حال دكتر محمد توكل، دبير كل كميسيون ملي يونسكو در ايران طي نامه اي به دبيران كل كميسيون ملي يونسكو در كشورهاي آمريكا، فرانسه، آلمان، انگليس، ايتاليا، سوئيس، سوئد و ژاپن حكم دادگاه شيكاگو در مورد حراج مجموعه الواح ايراني را محكوم كرده و خواستار بازگرداندن اين آثار فرهنگي ارزشمند به جمهوري اسلامي ايران شد.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |