دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۹ - Feb 5, 2007
اجراي طرح راهنماي مسافران نوروزي از 25 اسفند در سراسركشور
013002.jpg
گروه اجتماعي- رئيس سازمان جوانان هلال احمر كشور گفت: طرح راهنمايي مسافران نوروزي از 25 اسفند ماه سال جاري آغاز و تا 16 فروردين سال 86 ادامه خواهد يافت.
قائم موهبتي، با بيان اين مطلب، افزود: اين طرح با هدف كمك به انجام سفري ايمن، كمك به تأمين آسايش و آرامش مسافرين و ترويج فرهنگ نوع دوستي و مهرورزي در بين جوانان انجام خواهد شد.
وي گفت: سازمان جوانان هلال احمر با ارائه توصيه ها و تاكيدات ايمني و امدادي و با اطلاع رساني از مسير و مقاصد سفر به توسعه مشاركت جوانان در خدمات عام المنفعه خواهد پرداخت.
موهبتي اظهار داشت: طرح راهنماي نوروزي، امسال با حضور بيش از چهارده هزار نفر از جوانان داوطلب و 1500 نفر از همكاران جمعيت هلال احمر در 750 پست با چادرهاي آبي رنگ در سراسر كشور اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به مكان پست هاي جمعيت هلال احمر تصريح كرد: پستهاي طرح راهنمايي مسافرين نوروزي در مبادي ورودي و خروجي شهرها و در مجاورت اماكن تاريخي كه از جاذبه هاي زيارتي، گردشگري برخوردار باشند قرار خواهند داشت.موهبتي افزود: منطقه عملياتي در جنوب كشور نيز از مناطقي است كه با حضور فراگير و مؤثر جوانان هلال احمر در پستهاي نوروزي مورد توجه قرار خواهد گرفت.
شايان ذكر است در اجراي طرح راهنمايي مسافرين نوروزي 86 ، علاوه بر هماهنگي به عمل آمده با سازمان امداد و نجات، هلال احمر، اورژانس كشور، پليس راه، راهداري ها، ستادهاي تسهيلات نوروزي با معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در راستاي همكاري و هماهنگي مؤثر براي خدمت به مسافران و گردشگران توافق نامه اي امضا شده است.

مركز پژوهش هاي مجلس:
آمارهاي جمعيت كشور 7 ميليون نفر اختلاف دارند
گروه اجتماعي- مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي اصلاح داده هاي پايگاه اطلاعات جمعيتي ثبت  احوال را براي پايان بخشيدن به اختلاف آماري جمعيت كشور خواستار شد.
مركز پژوهش ها در پاسخ به درخواست حسين فدايي، عضو كميسيون اصل 90 مجلس ضمن بررسي روند ارائه خدمات الكترونيكي هويت  ملي توسط سازمان ثبت احوال كشور تصريح كرد كه تداوم پالايش در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور ضرورت دارد، زيرا در حال حاضر از 94 ميليون ركورد جمعيتي ثبت شده فقط 17 ميليون ركورد فوت شده وجود دارد و به عبارت ديگر جمعيت كشور در پايگاه اطلاعات جمعيتي 77 ميليون نفر نشان داده مي شود كه با جمعيت كنوني ايران اختلاف هفت ميليون نفري دارد.
اين در حالي است كه امور ثبت احوال ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز براي دستيابي به اطلاعات و آمار دقيق و بهنگام آنها به ساماندهي نياز دارد، زيرا جمعيت آنها دست كم در حد جمعيت پنج استان كشور برآورد مي شود.
مركز پژوهش ها همچنين تأكيد كرد كه تا قبل از به ثمر رسيدن طرح كارت شناسايي ملي بايد از هرگونه برنامه ريزي و سرمايه گذاري هاي موازي به بهانه هاي مختلف نظير صدور كارت ملي هوشمند، ايران كارت و امثال اينها در خارج از چارچوب سازمان ثبت احوال كشور جلوگيري شود.
لزوم توسعه واحدهاي اجرايي سازمان ثبت احوال تا حد بخش ها يا موافقت با ايجاد دفاتر خدمات سجلي (هويتي) با نگرش جلب بخش خصوصي براي جمع آوري درخواست ها و تحويل كارت (ملي)، ايجاد امنيت در فضاي تبادل داده هاي هويتي قبل از توسعه دسترسي مراكز بيروني به ثبت احوال و لزوم حمايت هاي دولت و مجلس از سازمان ثبت احوال كل كشور از ديگر پيشنهادهاي مركز پژوهش ها در اين زمينه مي باشند.

تكليف جمع آوري معتادان حاد تا پايان بهمن روشن مي شود
ايسنا : مدير كل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: زمان دقيق اجراي مرحله دوم طرح جمع آوري معتادان حاد، رها شده و پر خطر در پايتخت به علت موظف شدن دستگاه ها به اجراي برنامه هاي خاص پس از نيمه دوم بهمن مشخص مي شود.
سعيد صفاتيان با اشاره به اين كه در جلسه اخير كميته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر دستگاه ها موظف به انجام وظايفي خاص در راستاي اجراي طرح جمع آوري معتادان در تهران شدند، اظهار كرد: تاريخ دقيقي براي جمع آوري معتادان در تهران نمي توان ارائه كرد. وي افزود: در اين جلسه وزارت بهداشت موظف شده است برنامه هاي مرتبط با قرنطينه، سم زدايي و درمان هاي دارويي معتادان را تدوين كند.
مدير كل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر، همچنين با بيان اين كه سازمان زندان ها موظف به طبقه بندي معتادان منتقل شده به اردوگاه ها از نظر سن و جنس شده است، گفت: همچنين نيروي انتظامي بايد فرم ها و چك ليست هاي مربوط به گزارش دهي را تهيه كرده و به علاوه مراقبت بعد از خروج معتادان نيز بر عهده اين نيرو گذاشته شده است.
به گفته وي اين آيين نامه به دستور رئيس جمهوري توسط وزير بهداشت، وزير فقيد دادگستري، فرمانده نيروي انتظامي و رئيس سازمان بهزيستي تنظيم شده است. صفاتيان تأكيد كرد: دستگاه هاي نامبرده در آيين نامه فوق موظف شدند تا حداكثر 23 بهمن ماه (جلسه بعدي كميته ستاد مبارزه با مواد مخدر ) برنامه هاي خود را ارائه كنند. بر اين اساس بعد از اين تاريخ نحوه و زمان جمع آوري معتادان در پايتخت مشخص خواهد شد.
وي با تاكيد بر اين كه در جلسه اخير كميته درمان هماهنگي كامل بين تمامي دستگاه ها براي اجراي طرح وجود داشته است ، اذعان كرد: از آنجا كه اجراي اين طرح به دستور رئيس جمهوري و بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت مي گيرد، هيچ دستگاهي حق سرپيچي نخواهد داشت.

سرپرست كميته امداداعلام كرد:
آغاز توزيع 9 ميليون كالا برگ بين نيازمندان
گروه اجتماعي- سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: همزمان با دهه فجر و بيست و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، توزيع 9 ميليون كالا برگ ويژه اقشار آسيب پذير در سراسر كشور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام، سيدرضا نيري افزود: 5/7 ميليون نفر از خانواده هاي تحت حمايت و ساير نيازمندان مورد شناسايي اين نهاد و 5/1 ميليون نفر از خانواده هاي تحت حمايت سازمان بهزيستي مشمول دريافت اين كالاهاي يارانه اي هستند.
وي كمك به آزادي 850 زنداني نيازمند و واگذاري 5 هزار واحد مسكوني به خانواده هاي تحت حمايت و تخفيف 50 درصدي مركز تشخيص طبي وليعصر(عج) (MRI) از ديگر برنامه هاي كميته امداد در ايام الله دهه فجر عنوان كرد.
سرپرست كميته امداد با اشاره به برنامه هاي اشتغالزايي كميته امداد گفت: تاكنون 400 هزار فرصت شغلي از سوي اين نهاد براي خانواده هاي تحت حمايت، جوانان و زنان سرپرست خانوار ايجاد شده است و در سال جاري نيز 130 هزار فرصت شغلي با همكاري كميته امداد امام خميني(ره) و وزارت كار و امور اجتماعي از طريق اعطاي تسهيلات بانكي تا پايان سال ايجاد خواهد شد.

افزايش افراد زير خط فقر ؛ سهم نيازمندان و محرومان از بودجه 86
افراد زير خط فقر ، سال آينده به 20 ميليون نفر مي رسد
مهر: مستمري مددجويان بهزيستي سال آينده نه تنها افزايشي نخواهد داشت بلكه به دليل كسري اعتبارات ، ممكن است كاهش نيز داشته باشد و با اين روند تعداد نيازمندان و افراد زير خط فقر، سال آينده به 20 ميليون نفر خواهد رسيد.
در لايحه بودجه سال 86 اعتبارات بهزيستي نسبت به سال قبل آن تنها كمتر از يك درصد افزايش داشته كه اين امر نشاندهنده عدم توجه كافي دولت به اين بخش است.
مسئولان سازمان بهزيستي بارها اعلام كردند كه فقط براي پرداخت مستمري و هزينه هاي جاري بهزيستي ، بودجه اين سازمان حداقل بايد 10 درصد افزايش پيدا كند، اما در نهايت دولت تنها با يك درصد بودجه پيشنهادي آنها موافقت كرده است.
معاون پشتيباني سازمان بهزيستي در اين رابطه مي گويد: با اعتبارات در نظر گرفته شده براي بهزيستي در سال آينده و افزايش يك درصدي آن، نه تنها مستمري مددجويان افزايش پيدا نمي كند بلكه سازمان به طور حتم در پرداخت مستمري هاي فعلي نيز با مشكل مواجه خواهد شد.مهدي عبدوس مي افزايد: بودجه اي كه در سال جاري براي بهزيستي در نظر گرفته شده 198 ميليارد تومان است كه با اين اعتبارات حتي نمي توان بخش هايي از قانون جامع حمايت از حقوق معلولان را اجرايي كرد چه برسد به اينكه بخواهيم تمامي موارد و بندهاي مندرج در قانون را اجرايي كنيم.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي  نيز معتقد است: در حال حاضر مستمري كه به مددجويان بهزيستي و كميته امداد پرداخت مي شود يك چهارم حداقل مبلغي است كه براي زير خط فقر نبودن و تأمين حداقل نيازهاي ضروري زندگي خانواده ها لازم است. البته مستمري كميته امداد بيشتر از بهزيستي است، با اين وجود دولت در لايحه بودجه 86 ، افزايشي براي مستمري مددجويان در نظر نگرفته است.
موسي الرضاثروتي به وجود 12 ميليون اقشار نيازمند در جامعه اشاره مي كند و مي افزايد: در حال حاضر 6 ميليون نفر از اين افراد زير خط فقر جامعه تحت پوشش هيچ نهاد و ارگان حمايتي نيستند در حالي كه داراي مشكلات بي شماري بوده و به شدت به ارائه خدمات معيشتي نياز دارند و با اين اقدام دولت و عدم افزايش مستمري ها در سال آينده تعداد نيازمندان واقعي جامعه به 20 ميليون نفر مي رسد. عضو كميسيون اجتماعي مجلس در خصوص هدفمند كردن يارانه ها نيز مي گويد: مدتي است كه اين بحث مطرح است اما تا كنون اقدام عملي در اين زمينه صورت نگرفته و شعارهايي كه در اين مدت مطرح شده بيشتر از عمل بوده است و همچنان در جامعه بي عدالتي حاكم است.
012999.jpg
پايان فروردين 86 ، آخرين مهلت خروج
اتباع خارجي غيرقانوني
گروه اجتماعي- اقامت اتباع خارجي صرفاً با گذرنامه داراي رواديد معتبر، كارت هويت و يا برگه آمايش 2 به رنگ نارنجي ( مدارك صادره از سوي وزارت كشور) ، مجاز است و بر اين اساس طرح مقابله با ورود، اقامت و اشتغال غير قانوني اتباع خارجي از سال 1386 در كشور اجرا خواهد شد.
وزارت كشور با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد، به منظور ايجاد امكان خروج قانوني افراد فاقد اين مدارك حداكثر تا پايان فروردين 1386 به دفاتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري ها اجازه داده شده است كه مطابق مقررات نسبت به صدور برگه خروجي اقدام كنند.بنا بر اين گزارش به اتباع خارجي غير مجاز اخطار داده شده است كه تا قبل از اجراي طرح مزبور ضمن تسويه حساب مالي با مراجعه به دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري هاي محل اسكان از مهلت محدود حسن استفاده را بنمايند. بديهي است مأموران انتظامي پس از پايان مهلت موصوف موظف به اعمال مقررات بوده و متخلفين حسب حكم محاكم قضايي از كشور اخراج خواهند شد.

بامردم
تشكر و يادآوري
ضمن قدرداني از تلاش ماموران راهنمايي و رانندگي، پيشنهاد مي كنم، هنگام جريمه خودروهاي متخلف، به گونه اي عمل شود كه با متوقف ساختن خودرو متخلف، راهبندان و ترافيك سنگين به وجود نيايد.
ن.ايزدي- كرج
فاقد روشنايي است
تاكنون 3 بار از طرف شهروندان در ستون با مردم يادآوري شده است كه فضاي سبز واقع در خيابان 64 غربي يوسف آباد- روبه روي پژوهشگاه وزارت علوم فاقد روشنايي است و همين مسأله باعث حضور برخي افراد خلافكار در اين مكان مي شود.
كلهر- تهران
مسأله مشترك ساختمان هاي جديد
در بيشتر ساختمان هاي قديمي كه نوسازي مي شوند، خروجي لوله بخاري يا لوله مربوط به شوفاژخانه، بدون كلاهك در پشت بام ها رها مي گردد. اين بي توجهي موجب اتلاف انرژي و نفوذ آب برف و باران و تخريب زودهنگام ساختمان مي شود. پيشنهاد مي شود سازمان بهينه سازي سوخت و سازمان ملي  بهره وري از طريق رسانه هاي گروهي با اطلاع رساني دقيق، مردم را نسبت به رعايت اين قبيل نكات ايمني آگاه كند.
امير الهياري- تهران
كاهش آب هاي زيرزميني رفسنجان
كاهش شديد منابع زيرزميني آب در رفسنجان يك خطر جدي است كه ظاهراً به دليل حفر بي رويه چاه در دو دهه اخير بروز كرده است. اميد است براي تقويت سفره هاي زيرزميني آب در دشت رفسنجان چاره جويي شود.
ع. حسيني- رفسنجان
مسأله پاركينگ آژانس ها
بعد از چهارراه تفرش در مهرآباد جنوبي، 3 آژانس تاكسي در كنار هم فعاليت مي كنند و چون هيچ كدام از اين آژانس ها پاركينگ اختصاصي ندارند، اتومبيل هاي خود را به صورت مورب در خيابان پارك مي كنند و اين امر موجب مسدود شدن خيابان و ايجاد مشكل براي تردد عابرين پياده مي شود. با توجه به نياز شهروندان و افزايش شديد آژانس ها، لازم است تعريف جديدي براي ضوابط و شرايط فعاليت آنها ارايه شود تا باعث بحراني تر شدن ترافيك شهر تهران نشوند.
محمد كريمي نسب- تهران
بازنشستگي با چه سني؟
به همان نسبت كه بازنشستگي كاركنان با 30 سال خدمت براي جايگزيني نيروهاي جوان و جويندگان كار ضروري است، بايد از بازنشستگي زودهنگام كساني كه در سنين 40 تا 45 سالگي قرار دارند و داراي مهارت شغلي اند جلوگيري شود. اين كار به سود كشور و منافع ملي است.
رضا بختياري- شهرري
بيمه خويش فرما
با داشتن 19 سال سابقه بيمه براي برخورداري از پوشش بيمه خويش فرما به تأمين اجتماعي شعبه رشت مراجعه كردم، يادآور شدند كه بايد مبلغ 60 هزار تومان بپردازم در حالي كه 26 درصد حق بيمه من - مطابق اعلام رسمي سازمان در رسانه ها - 39 هزار تومان مي شود.
اسماعيل حق بيان - رشت

پاسخ مسئولان
اقدام خواهد شد
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه همشهري مورخ 4/11/85 مبني بر كمبود روشنايي كمربندي لواسان، به آگاهي اهالي محترم لواسانات مي رساند كه طي بررسي به عمل آمده، طرح تأمين روشنايي محدوده مورد نظر تهيه شده و جهت تأييد و تأمين اعتبار به كميته برنامه ريزي شهرستان ارسال شده، بديهي است پس از تأمين و تخصيص اعتبار مربوطه، اقدام لازم به عمل خواهد آمد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمالشرق تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |