دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۹ - Feb 5, 2007
۲ بار قصاص براي شكارچي زنان شرق پايتخت
013017.jpg
گروه حوادث- عامل قتل هاي زنجيره اي در شرق پايتخت، صبح ديروز وقتي در مقابل 5 قاضي دادگاه قرار گرفت،در توضيح شگرد خود گفت: با استفاده از تاريكي شب از پشت سر به قربانيان حمله ور شده و بعد از زخمي كردن طعمه هايم در تاريكي متواري مي شدم، اين مرد جنايتكار در طول 7 ماه 2 دختر بيگناه را به قتل رسانده و 9 زن و دختر را زخمي كرده بود.
پيگيري ماجراي جنايت هاي زنجيره اي جوان مخوف هنگامي در دستور كار پليس تهران قرار گرفت كه شامگاه سي ام آبان 84،دختر 26 ساله اي به نام( ندا) مقابل در ورودي خانه  شان در خيابان 103 اتوبان شهيد باقري با ضربه چاقوي مرگبار فرد ناشناسي به شدت مجروح شد، اما پس از انتقال به بيمارستان امام حسين ع جان باخت.
با گزارش اين جنايت ماموران كلانتري 147 گلبرگ به محل جنايت رفته و به تحقيق از خواهر اين دختر جوان پرداختند كه وي در جريان بازجويي ها به كارآگاهان جنايي گفت:بعد از آ نكه خواهرم زنگ خانه را به صدا درآورد،براي باز كردن به مقابل در رفتم، اما قبل از گشودن در صداي فرياد ندا را شنيدم و وقتي در را باز كردم با جسد غرق خون او مواجه شدم، اما نتوانستم ضارب ناشناس را ببينم.
با گذشت يك ماه از اين جنايت در حالي كه بررسي ها براي شناسايي ضارب چاقو به دست بدون سرنخي از او ادامه داشت، قتل فجيع ديگري در اتوبان شهيد باقري به پليس گزارش شد، مقتول دانشجوي جواني به نام اعظم بود كه در داخل خودروي خود با ضربه چاقوي مهاجمي از پاي درآمده بود.
در حالي كه احتمال اندكي از سوي پليس براي زنجيره اي بودن اين 2 جنايت وجود داشت، بررسي هاي تخصصي بيانگر آن بود كه در طي 7 ماه گذشته حملات مشابهي در خيابان هاي اطراف اتوبان شهيد باقري رخ داده است كه در آنها جوان ناشناسي با چاقو به دختران جوان حمله ور شده و بعد از مجروح كردن آنها در تاريكي شب متواري شده است.
با مشخص شدن اين موضوع پليس تحقيقات گسترده اي را براي يافتن شبح مخوف كه باعث ايجاد ترس در شرق تهران شده بود آغاز كرد و سرانجام در جريان بررسي هاي تخصصي و علمي، كارآگاهان كلانتري گلبرگ با ردگيري هاي پليسي شبح جنايتكار را كه جوان 18ساله اي به نام علي بود با كشاندن به محل قرار صوري در شرق تهران در ظهر 19 خردادماه دستگير كردند.
شبح مخوف شرق پايتخت
با دستگيري اين جوان وقتي در بازرسي بدني از وي يك قبضه چاقوي ضامن دار كه آثاري از خون خشك شده برروي آن وجود داشت كشف شد، مرد جوان تحت بازجويي قرار گرفت و به رغم انكارهاي اوليه به قتل 2 دختر جوان و مصدوم كردن 9 دختر ديگر به انگيزه انتقام جويي از تمامي دختران و سرقت از آنها اعتراف كرد. با تكميل تحقيقات پرونده اين جنايت براي صدور راي نهايي به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد و روز گذشته دادگاه اين جنايتكار در وقت فوق العاده برگزار شد.
در دادگاه چه گذشت؟
صبح ديروز پرونده جوان جنايتكار با حضور 5 قاضي دادگاه كيفري استان تهران (عزيزمحمدي ، رحيمي، سالاري، افتخاري و عبداللهي) مورد رسيدگي قرار گرفت. در اين جلسه بعد از بيان كيفرخواست توسط نماينده دادستان تهران و درخواست قصاص از سوي خانواده 2 مقتول بيگناه(اعظم و ندا)۹، دختر و زني كه متهم با چاقو به آنها حمله ور شده بود ولي خوشبختانه زنده مانده بودند به تشريح لحظات وحشتناكي كه با آن روبرو شده بودند پرداختند.
آنها همگي توضيح دادند مرد جوان بدون دليل خاصي آنها را از پشت سر مورد حمله قرار داده و مثل يك سايه در تاريكي شب متواري شده است.
قاتل خونسرد
بعد از شنيدن اظهارات 9 مجروح حادثه، قاتل خونسرد در جايگاه دفاع قرار گرفت و در توضيح انگيزه خود از جنايتها گفت: فقط قصد ترساندن زنان و دختران را داشتم ولي نمي خواستم آنها را به قتل برسانم. وي ادامه داد: در اولين جنايت در حال عبور از خيابان بودم كه دختر جواني را در حال پياده شدن از خودروي پژو ديدم،به سرعت به او حمله ور شدم، اولش مي خواستم او را بترسانم اما يكباره با چاقو به او ضربه زده و متواري شدم.
بعد از اين جنايت به مدت۳ روز در خانه مان افتاده بودم و بعد از آن بيش از 10 بار از كنار منزل آنها عبور كردم، اما چون علامتي از مرگ وي نديدم كمي از نظر روحي آرام شدم.
مرد جوان در تشريح دومين جنايت خود نيز گفت: در حال عبور از حاشيه اتوبان بودم كه متوجه مقتول شدم كه براي جواب دادن به تلفن همراهش توقف كرده بود، به سرعت از در شاگرد داخل خودرو شدم و با چاقو به او ضربه زدم.قاضي در مورد داشتن كينه از دختران سئوال كرد كه وي گفت: اظهارات اوليه ام را نزد بازپرس قبول ندارم، اما در تمامي جنايت ها در تاريكي شب از جلوي دختران و زنان جوان رد مي شدم و سپس آنها را از پشت سر مي زدم.
ساعتي پس از پايان دادگاه قضات شعبه 71 پس از شور متهم به قتل را به 2 بار قصاص و به حداكثر مجازات زندان براي سرقت و جراحات وارده به مصدومان حادثه محكوم كردند.

آدم ربايي با ادعاي
حل اختلاف مالي
گروه حوادث- كارآگاهان اداره يكم آگاهي پايتخت با تلاش 6 روزه خود برروي يك پرونده آدم ربايي مسلحانه 3  جوان را كه گروگان خود را ساعتها مورد شكنجه قرار داده بودند دستگيركردند.
هشتم بهمن ماه مرد ناشناسي با تلفن مغازه مرد صافكاري به نام مهدي در جنوب تهران تماس گرفت و با آوردن نام يكي از دوستان مشتركشان به وي گفت:چون خودرواش نياز به صافكاري دارد، زماني را مشخص كند تا به دنبالش رفته و او را براي بازديد خودرواش به خانه ببرد.
روز بعد در زمان تعيين شده، مرد ناشناس كه خود را رضا معرفي مي كرد به مقابل كارگاه صافكاري رفت و مرد صافكار نيز غافل از نقشه شومي كه در كمينش بود با رضا به خانه اي قديمي در ياغچي آباد رفت تا در آ نجا خودرو را بازديد كند . اما به محض ورود به خانه،مرد ناشناس و 2 همدستش وي را به داخل يكي از اتاقهاي خانه كشانده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در حالي كه مرد صافكار از اين موضوع شوكه شده بود ، بعد از گذشت اين زمان متوجه شد كشاندن وي به خانه متروكه نقشه يكي از دوستانش بوده كه مدعي است در جريان معامله اي با او اختلاف حساب چند ميليوني پيدا كرده و حالا به اين طريق قصد گرفتن پول مورد ادعاي خود را دارد. مردان مهاجم پس از شكنجه مرد صافكار 2 ميليون تومان پولي را كه به همراه داشت از وي گرفتند و سپس به همراه او براي برداشتن خودروي زانتيايش در مقابل بقيه پول به مقابل خانه وي در جنوب تهران رفتند، اما وقتي آنها در حال بردن خودروي زانتيا بودند، پدر و برادر وي با ديدن اين صحنه با مهاجمان درگير شده و توانستند يك نفر از آنها را دستگير كنند .
سرهنگ حسين خوئيني معاون اداره آگاهي پايتخت روزگذشته در توضيح اين خبرگفت: مرد دستگير شده بعد از چندين روز بازجويي در تحقيقات كارآگاهان اداره يكم آگاهي لب به اعتراف گشود و مدعي شد نقشه آدم ربايي مسلحانه را به قصد حل اختلاف مالي اش با مرد صافكار طراحي كرده و با همدستي 2دوستش به اجرا در آورد، با اعترافات اين مرد مخفيگاه 2 همدستش شناسايي شده و هر 2 متهم فراري در عمليات پليسي دستگير شدند.

معاون آگاهي تهران خبر داد:
100 كلاهبرداري باند اسكناس هاي روسي
گروه حوادث- 16 عضو باند (عقرب هاي سياه) كه با شگرد اسكناس هاي سوخته روسي به كلاهبرداري هاي ميليوني در داخل خودروهاي مسافركش دست مي زدند، دستگير شدند.
پيگيري اين پرونده هنگامي آغاز شد كه چند زن با مراجعه به دادسرا و طرح شكايت مدعي شدند كه چند مرد كلاهبردار كه يكي از آنها وانمود مي كرد يك تبعه خارجي است، آنها را فريب داده و در مقابل دادن اسكناسهاي از رده خارج روسي ، پول و طلاهاي آنها را سرقت كرده و متواري شده اند.
با افزايش شكايتها پرونده اي در اداره 14 آگاهي تهران تشكيل و تحقيقات پليسي براي دستگيري كلاهبرداران آغاز شد. در تحقيقات اوليه ماموران مشخص شد كه شگرد اعضاي باند كه در داخل خودروهاي مسافركش دست به كلاهبرداري مي زنند به اين صورت است كه آنها ابتدا با خودرو هاي مسافركش به گشتزني  پرداخته  و پس از سواركردن مسافري كه احتمال مي دادند پول و جواهرات زيادي به همراه داشته باشد، يكي از اعضاي باند در نقش توريست خارجي ظاهر مي شد و سياه بازي اعضاي باند آغاز مي شد. در اين هنگام مسافر خارجي كه با لهجه تركي صحبت مي كرد، يك اسكناس خارجي را به راننده مي داد و راننده نيز با اعلام اين كه اين فرد، يك تاجر تركيه اي است و از قيمت  ها اطلاع ندارد، به مسافران پيشنهاد مي كرد كه مي تواند به راحتي پولهاي خارجي اين فرد را با قيمت ارزان از چنگش درآورد.
بنابراين مسافر نيز با طمع اين كه مي تواند معامله پرسودي انجام دهد، فريب راننده را خورده و پول يا طلاجاتش را به مسافر خارجي داده و به جاي آن اسكناسهاي خارجي توريست قلابي را دريافت مي كرد، ولي پس از مراجعه به صرافي متوجه بي ارزش بودن پولها و همدستي مرد راننده و مسافر به ظاهر خارجي مي شد، اما ديگر فايده اي نداشت .
سرهنگ حسين خوئيني، معاون اداره آگاهي پايتخت روز گذشته با بيان اين كه بيشتر شاكيان اين پرونده، زن بوده و در غرب و شمال غرب تهران در خودروهاي مسافركش مختلف از آنها كلاهبرداري شده است گفت : با اعلام شكايات متعدد و جمع بندي اطلاعات در اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران، چهره فرضي چند تن از متهمان شناسايي شد. وي افزود: با تعقيب و مراقبت هايي پليسي 3 نفر از متهمان هشتم آذرماه در اطراف ميدان آزادي دستگير شدند كه در بازرسي از خودرو پژو 405 آنها۳۷، قطعه پول قلابي روسي كشف شده و آنها به اداره 14 پليس آگاهي منتقل شدند. در پيگيري اين پرونده 13 عضو ديگر باند كه در گروههاي 3نفره با همين شگرد و به سركردگي شخصي به نام آقا ربيع كلاهبرداري مي كردند شناسايي شدند. به گفته سرهنگ خوئيني، طي 15 روز عمليات، ماموران پليس آگاهي با نيابت قضايي از بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 صادقيه، متهمان متواري را دستگير كردند. در اين حال آقا ربيع ، سركرده باند كه به تنهايي داراي۱۱ فقره سابقه كيفري است، در شهرك دانش بازداشت شد.

اين بار هواپيما سالم به زمين نشست
گروه حوادث - تبحر خلبان و آمادگي مراقبت پرواز و كادر عملياتي فرودگاه شيراز، باعث شد يك فروند هواپيماي مسافربري بوئينگ كه دچار نقص فني شده بود به سلامت به زمين بنشيند.
مدير كل فرودگاه هاي استان فارس با بيان اين خبر به ايرنا گفت: شامگاه  شنبه
بر اثر بروز نقص فني و از كار افتادن يكي از موتورهاي هواپيماي بوئينگ MD اين هواپيما مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه شيراز شد. مهندس سيد مجيد حجازي افزود: هواپيماي ياد شده با بيش از ??? مسافر از فرودگاه شيراز برخاسته و قصد پرواز به سمت تهران را داشت كه دقايقي پس از پرواز دچار نقص فني شد. وي اظهار داشت: با تبحر و تسلط خلبان و آمادگي كادر عملياتي و مراقبت پرواز فرودگاه شيراز، همه امكانات براي فرود مجدد اين هواپيما به كار گرفته شد و بوئينگ يادشده به سلامت در فرودگاه شيراز به زمين نشست ولي ?? نفر از مسافران دچار اضطراب شده  بودند كه تحت مداوا قرار گرفتند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |