سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۵ - Feb 13, 2007
طرح ويژه ايام نوروز
نظارت برقيمت ها از 15اسفندآغاز مي شود
* علاوه بر عرضه مواد پروتئيني در نمايشگاه فروش بهاره، نمايشگاه ويژه عرضه مواد پروتئيني در محل مجتمع شهيد باستاني برپا مي شود
013854.jpg
013851.jpg
گروه اقتصادي- براساس روال هر ساله طرح نوروزي نظارت بر قيمت و كيفيت عرضه كالا ها از 15 اسفند ماه سال جاري تا 15 فروردين ماه۸۶ در سراسر كشور اجرا مي شود.
معاون بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ما با بيان اين مطلب گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان بازرسي و نظارت و قيمت و عرضه كالا سازمان بازرگاني استان تهران با استفاده از بازرسان اين سازمان نسبت به اجراي طرح نظارتي ويژه نوروز اقدام مي كند. يدالله صادقي در زمينه نظارت بر قيمت و كيفيت عرضه كالاها در نمايشگاه فروش بهاره گفت: تعيين كيفيت و قيمت اين كالاها در كميته اي متشكل از نمايندگان سازمان بازرگاني استان تهران، مجامع امور صنفي و اتحاديه هاي ذي ربط صورت مي گيرد. وي در زمينه امكان افزايش محل برپايي نمايشگاه فروش بهاره به بيش از دو مكان گفت: در اين باره بررسي هاي لازم صورت گرفته و كارهاي مقدماتي انجام شده است و مشكلي در زمينه امكانات زير ساختي براي افزايش تعداد محل هاي برگزاري نمايشگاه فروش بهاره وجود ندارد و تلاش مي كنيم تا با همكاري مجامع امور صنفي و مشاركت صنوف توليدي و توزيعي از 9 تا 18 اسفند ماه نمايشگاه فروش بهاره و از 20 تا 29 اسفند طرح فروش فوق العاده را اجرا كنيم.
صادقي در زمينه امكان عرضه مواد پروتئيني گوشت، مرغ و تخم مرغ در نمايشگاه فروش بهاره گفت:  غرفه هايي را بدين منظور در نمايشگاه فروش بهاره پيش بيني كرده ايم و همچنين براي عرضه اين مواد مكان مجزايي را در مجتمع شهيد باستاني در نظر گرفته ايم تا نسبت به عرضه مواد پروتئيني با قيمت و كيفيت مناسب اقدام شود.
وي در زمينه امكان عرضه ميوه و مركبات در نمايشگاه فروش بهاره گفت: پيش بيني لازم در اين باره صورت گرفته است و اگر شرايط لازم فراهم شود در اين نمايشگاه ها نسبت به عرضه ميوه اقدام خواهد شد. گرچه اجرايي شدن اين موضوع به دليل شرايط خاص مورد نياز براي عرضه مستقيم ميوه نيازمند امكاناتي است كه در طرح اجرايي نمايشگاه پيش بيني شده است.

با اتمام بررسي لايحه در كميسيون هاي تخصصي آغازمي شود
بررسي بودجه، از امروز در كميسيون تلفيق
013899.jpg
گروه اقتصادي - بررسي لايحه بودجه سال 86 كل كشور از امروز در كميسيون تلفيق بودجه مجلس آغاز مي شود.
محمد مهدي مفتح مخبر كميسيون تلفيق با بيان مطلب فوق افزود: بر اساس برنامه زمان بندي، ديروز دوشنبه آخرين فرصت رسيدگي كميسيون هاي تخصصي به لايحه بودجه است و با اتمام اين كار در كميسيون ها از امروز كار بررسي لايحه بودجه در كميسيون تلفيق مجلس آغاز مي شود.
مفتح درباره مهمترين اصلاحات و تغييراتي كه از سوي كميسيون برنامه و بودجه بر روي لايحه بودجه 86 صورت گرفته است نيز گفت: كميسيون برنامه و بودجه براي افزايش سرعت و دقت در بررسي لايحه بودجه، بندهاي مختلف تبصره هاي بودجه را به 3 دسته تقسيم كرد و دسته اول به بندهاي بودجه اختصاص داشت كه عينا در بودجه سال قبل نيز تصويب شده بود و فقط ارقام آن تغييراتي كرده بود، بنابراين كميسيون اين بندها را در زمان كوتاهي بررسي و تصويب كرد.
مخبر كميسيون برنامه و بودجه دسته دوم بندهاي بودجه را مواردي اعلام كرد كه ماهيت بودجه اي نداشته اند و نيازمند تدوين قانون جديد بوده اند و دولت بايد در قالب لوايح آنها را تصويب كند و بر همين اساس، از آنجا كه حذف اين مواد در اجراي بودجه، اشكالي وارد نخواهد آورد، كميسيون برنامه و بودجه تصميم به حذف اين موارد گرفت.
مفتح دسته سوم بندهاي تبصره بودجه را مواردي اعلام كرد كه مغاير با برنامه چهارم توسعه بوده و گفت: در همين راستا، كميسيون برنامه و بودجه تلاش كرد اين مواد را با مقداري تغيير با برنامه چهارم توسعه هماهنگ كند و به همين دليل اقدام به نگارش مجدد اين مواد نمود.
مفتح افزود: حجم قابل توجهي از تبصره هاي بودجه جزو دسته هاي اول و دوم بود كه قاعدتا مورد بررسي تفصيلي قرار نگرفته، اما مواد مشمول دسته سوم در كميسيون برنامه و بودجه به طور مفصل مورد بررسي قرار گرفت و كميسيون برنامه پيشنهادات خود را در اين رابطه به كميسيون تلفيق اعلام خواهد كرد.
مخبر كميسيون تلفيق با بيان اينكه اين كميسيون 15 روز براي بررسي لايحه بودجه مهلت دارد، افزود: در اين كميسيون با در نظر گرفتن تمامي پيشنهادات كميسيون هاي تخصصي نهايتا گزارش جامعي از بودجه به صحن علني مجلس ارائه خواهد شد.

همزمان با آغاز دور جديد ثبت نام و واگذاري در 14 استان اعلام شد
واگذاري به روز سيم كارت اعتباري تاليا
در تهران و 3 استان
گروه اقتصادي- محدوديت هاي سيم كارت هاي اعتباري تاليا، همزمان با آغاز دور جديد واگذاري و نيز ثبت نام در مراكز 14 استان حذف مي شود.
شبكه مستقل تلفن همراه اعتباري تاليا اعلام كرد، اين تصيمم بدنبال نظرسنجي هاي صورت گرفته و اعمال نظرات مشتركين اين شبكه انجام شد. محدوديت هايي كه حذف شده است شامل محدوديت خريد تعداد سيم كارت و مدت اعتبار زماني براساس موافقت شركت مخابرات است.
واگذاري در مراكز استان هاي سمنان، تهران، خراسان رضوي و آذربايجان شرقي از هفته آينده با توجه به بستر سازي هاي صورت گرفته به روز مي شود.
هم اكنون 30 شهر بزرگ در 26 استان تحت پوشش راديويي شبكه مستقل تلفن همراه اعتباري تاليا قرار دارد و حدود 700 هزار مشترك اين شبكه مي توانند در اين شهرها از خدمات مخابراتي اين شبكه ملي بهره مند شوند.
همچنين ثبت نام سيم كارت در مراكز 10 استان ديگر نيز ادامه دارد و از ماه آينده واگذاري در اين استانها آغاز مي شود.
بيش از 60 درصد از مجموع درآمد ناخالص شبكه مستقل تلفن همراه اعتباري تاليا كه با سرمايه بيش از هشت هزار و 200 عضو يك شركت تعاوني ايجاد شده است ؛ به دولت تعلق مي گيرد و هرگونه تغيير در شرايط ارائه اين نوع سيم كارت منوط به كسب مجوزهاي قانوني از دولت است.

با ابلاغ دستورالعملي از سوي وزير امور اقتصادي و دارايي
اقدامات اجرايي مرحله دوم توزيع سهام عدالت آغاز شد
گروه اقتصادي- دستورالعمل شناسايي مشمولان مرحله دوم توزيع سهام عدالت از سوي وزير امور اقتصادي و دارايي به دستگاه هاي ذي ربط ابلاغ شد.
به گزارش دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت، داود دانش جعفري وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس ستاد مركزي توزيع سهام عدالت مصوبه جديد اين ستاد را در خصوص دستورالعمل شناسايي مشمولان مرحله دوم دريافت سهام عدالت به دستگاه هاي مربوط ابلاغ كرد. بر اساس اين دستورالعمل 30 درصد از جمعيت خانوارهاي روستايي و عشايري بخش هاي كمترتوسعه يافته (طبق فهرست مصوب هيات وزيران) و 25 درصد جمعيت خانوارهاي روستايي و عشايري ساير مناطق توسط دبيرخانه ستاد مركزي محاسبه و به عنوان سهميه مرحله دوم توزيع سهام عدالت خانوارهاي روستايي و عشايري بخش هاي كشور به ستادهاي استاني ابلاغ مي شود. هيات هاي تعيين شده از سوي ستاد مركزي موظفند ضمن رعايت شرايط اين دستورالعمل تا ميزان سهميه مذكور جمعيت خانوارهاي روستايي و عشايري را براي دريافت سهام عدالت معرفي كنند. مشمولين مرحله اول ساكن روستاها جزو اين درصدها محسوب نمي شوند. كليه مشمولان مرحله اول كه بعد از تاريخ 9/11/1384 فوت كرده اند، مشمول دريافت 5 ميليون ريال سهام عدالت اين مرحله (با رعايت تعداد اعضاي خانوار) مي باشند و سود سهام اين دسته از مشمولان با رعايت موارد قانوني به ورثه آنان پرداخت خواهد شد. بر اساس اين ابلاغيه، مركز آمار ايران و وزارت كشور موظف شده اند همكاري لازم را در خصوص ارائه آخرين آمار مناطق كمتر توسعه يافته و ساير مناطق و نيز شناسايي دقيق مشمولان مرحله دوم توزيع سهام عدالت با ستاد مركزي به عمل آورند.
به گفته كرد زنگنه مديرعامل سازمان خصوصي سازي و دبير ستاد مركزي سهام عدالت، در مرحله اول واگذاري سهام عدالت حدود پنج ميليون و 800 هزار نفر متقاضي دريافت سهام بودند كه واگذاري تعداد چهار ميليون و 608 هزار نفر از آنها به پايان رسيده و كار واگذاري سهام به يك ميليون و 200 هزار نفر در شرف اتمام است.

از سوي ديوان محاسبات شناسايي شد
تخلف مالي 6.2ميليارد دلاري يك شركت دولتي
گروه اقتصادي- ديوان محاسبات كشور از كشف تخلف مالي 2/6 ميليارد دلاري يك شركت دولتي خبر داد.
ديوان محاسبات كشور اعلام كرد: در 10 ماهه اول سال جاري 1254 مورد تخلف دستگاه هاي اجرايي شناسايي و به دادسراي ديوان محاسبات كشور ارجاع شده است. ديوان محاسبات افزود: 472 پرونده به ارزش بالغ بر 869 ميليارد ريال و 2/6 ميليارد دلار و 60 هزار پوند و 2/2 ميليون يورو مربوط به ستاد مركزي و 782 پرونده به ارزش 3/9 ميليارد ريال و 3/1 ميليون دلار مربوط به مراكز استان ها است.
به گزارش ديوان محاسبات، تمامي تخلفات مالي فوق مربوط به سال 1384 و قبل مي باشد كه در بررسي هاي ديوان محاسبات در 10 ماهه نخست امسال كشف و به دادسراي ديوان محاسبات ارجاع شده است. ارقام تخلفات مالي فوق مربوط به شركت هاي دولتي است و شامل وزارتخانه ها نمي شود.
در همين دوره زماني 7/2 ميليارد ريال نيز قبل از ارجاع به دادسرا به حساب خزانه و ساير حساب هاي دولتي واريز شده است. بودجه شركت هاي دولتي در سال مالي 1384 معادل 4/66 درصد بودجه كل كشور را دربر مي گرفته كه از اين رقم 78 درصد بودجه كل شركت هاي دولتي در تهران متمركز بوده است. در ديوان محاسبات كشور 41 گروه حسابرسي در مركز و 51 گروه حسابرسي در استان ها به امور شركت هاي دولتي رسيدگي مي كنند.
در پي رسيدگي هاي ديوان محاسبات كشور همچنين پرونده 41 شركت دولتي كه به تعهدات مالياتي خود عمل نكرده اند، به دادسراي اين ديوان ارجاع شد.

گفت وگوي امروز
بهاي مسكن در سال آينده افزايش نمي يابد
گروه اقتصادي- با وجود تلاش هاي صورت گرفته از سوي دولت براي مهار افزايش بهاي مسكن همچنان بازار مسكن با نوسان مواجه است. اين درحالي است كه دولت اجراي طرح جامع مسكن را در نظر دارد. در باره شرايط بازار مسكن با مصطفي قلي خسروي رئيس اتحاديه املاك تهران گفتگو كرده ايم.
***
برخي معتقدند بازار مسكن از التهاب خارج شده است، آيا اين اتفاق افتاده است؟
از چند ماه گذشته دولت و مجلس به طور مشترك در راستاي ساماندهي بخش مسكن تلاش هايي را آغاز كرده اند. با توجه به آنكه معمولا پس از يك دوره جهش قيمت در بخش مسكن و آشفته شدن بازار، آرامشي بر اين بازار حاكم خواهد شد ، لذا با توجه به طولاني تر شدن روند اين آرامش به نظر مي رسد با اجرايي شدن تصميمات دولت بهاي مسكن در سال آينده مجددا افزايش نيابد.
پس احتمال تثبيت بازار مسكن در سال آينده وجود دارد؟
ممكن است بهاي مسكن در سال آينده در مرحله نخست افزايش نيابد و در مرحله بعد حتي با كاهش هم روبرو شود، علت اين امر نيز ناشي از آن است كه به دنبال روند رو به رشد قيمت مسكن در ماه هاي گذشته خريد و فروش مسكن به طور كامل راكد شد كه اين امر منجر به آن گرديد كه قيمت ها بدون هيچ تغييري نسبت به ماه هاي گذشته ثابت باقي بمانند. در اين ميان بسياري از دارندگان واحدهاي مسكوني كه در ماه هاي گذشته حاضر به فروش مسكن خود حتي با نرخ كارشناسي نبودند، هم    اكنون به دليل نبود متقاضي خريد حاضرند مسكن خود را با نرخ پايين تري عرضه كنند كه همين امر به نوعي منجر به كاهش بهاي مسكن خواهد شد.
برخي عقيده دارند دست اندركاران بنگاه هاي معاملات املاك در افزايش بهاي مسكن تا حدي دخيلند ، در اين مورد چه نظري داريد؟
صاحبان معاملات املاك به هيچ وجه عامل افزايش بهاي مسكن نبوده و نيستند. اين در حاليست كه همواره از سوي مسئولان سازمان بازرسي وزارت بازرگاني و اتحاديه املاك بر چگونگي فعاليت بنگاه هاي املاك نظارت و كنترل انجام مي گيرد تا در صورت بروز هر گونه تخلف از سوي اين بنگاه ها مطابق با قوانين با آنها برخورد شود. از همين رو در سال جاري تاكنون 100 بنگاه املاكي در سطح تهران كه به دليل نداشتن پروانه اقدام به فعاليت مي كردند تعطيل شده اند.

۹۲ درصد درآمدهاي مالياتي تحقق يافت
ايسنا: 92 درصد از درآمدهاي مالياتي امسال كه 120 هزار ميليارد ريال پيش بيني شده بود، طي 10 ماهه نخست سال محقق شده است.
دكتر علي اكبر عرب مازار، رئيس سازمان امور مالياتي كشور، ديروز در حاشيه مراسم گشايش چهارمين مركز مكانيزه صدور گواهي نقل و انتقال املاك در اداره كل امور مالياتي شرق تهران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تا پايان امسال 100 درصد از درآمدهاي مالياتي دولت محقق خواهد شد يا خير؟ گفت: پيش بيني نمي شد كه به صورت 100 درصد درآمدهاي مالياتي تا پايان امسال محقق شود، رقمي از درآمدهاي مالياتي در بودجه 85 به وسيله مجلس شوراي اسلامي اضافه شد كه عملا تحقق خواهد يافت، اين رقم مربوط به ماليات شركت هاي دولتي است.

افتتاح صندوق حمايت از توسعه كشاورزي خوزستان
اهواز خبرنگار همشهري: جلسه مجمع عمومي مؤسس صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي خوزستان با حضور رئيس هيأت مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي، مشاور مديرعامل، رئيس و مسئولان سازمان جهاد كشاورزي، اتحاديه شركت هاي تعاوني و توليدي بخش كشاورزي خوزستان برگزار شد.
مهندس عوض عليزاده مقدم رئيس هيأت مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي در اين مراسم گفت: اين شركت عليرغم عمر كوتاه خود و تازه تأسيس بودن، توانسته است با بهره گيري از تجربيات و تخصص مديران و كارشناسان بخش، گام هاي بلندي در دستيابي به اهداف و سياست هاي خود بردارد و در اين مدت 12 صندوق غيردولتي حمايت از توسعه كشاورزي را در سطح ملي و استاني تشكيل دهد.

اقتصادي
اجتماعي
ادب و هنر
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |